خادمی: فراکسیون مستقلان «امید مخفی» هستند، روایت سالارعقیلی از بیمه 500تومانی میلیونی حنجره‌اش و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری سه‌شنبه 18 آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برخی مخالفت ها برای واگذاری قراردادهای نفتی به شرکت های ایرانی گفت: قرارداد با شرکت های خارجی منافع زیادی برای دلالان دارد.
 

اگر نیروی عاقله فرهنگی‌ای بر وزارت ارشاد حاکم بود می‌بایست در مقام دفاع از میهمانان خود به کژتابی ریاست محترم جمهوری تذکری آیین نامه‌ای می‌داد، اما چه باید کرد که سکاندار جدید را سیاستی دگر است. 
 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: اینکه به جای تخلف گفته می‌شود «بدهی معوق» از نبود اطلاع کافی درباره تخلفات این صندوق است. 
 

مدیرعامل سابق بانک دی که ۱۶ شهریور امسال دادستان تهران از بازداشت شدن وی خبر داده بود، آزاد شد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

سالار عقیلی در مورد اقدام اخیر یک سازمان بیمه گر گفت: به نظر کار بسیار بزرگ و پسندیده‌ای است که بخواهند ارزش هنر و هنرمند را این‌گونه نشان دهند. به‌هرحال می‌دانید که هر هنرمندی سال‌ها زحمت می‌کشد و هنرش را تقدیم مردم می‌کند و چه بهتر از اینکه دوست‌داشتن هنرمند نیز به شکلی آشکار شود و این نوع حرکت‌ها بیانگر پاسداشت زحمات آنان خواهد بود.
 

مدیر فروش فیلمیران گفت: یتیم‌خانه ایران تا به امروز به فروش ۱۱۸ میلیون تومان در تهران و ۱۸ میلیون تومان در شهرستان رسیده است و توانسته در مدت اکران به فروش ۱۳۶ میلیون تومان برسد. 
 

نرگس آبیار در مستند «ثانیه‌های سربی» به کارگردانی سید رضا رضوی به عنوان داستان نویس حضور دارد و در قالب تحقیق، بخش عمده‌ای از روایت این فیلم را پیش می برد. 
 

محمدرضا حیاتی گفت: پدرم از مخارج خانه کم می کرد و کتاب می خرید و کتاب خوان بودن ایشان تاثیر بسیاری در علاقه من به کتاب داشت. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
اقتصاد
 

طبق آمارهای ارائه شده اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگی و مستمری در بودجه جاری کشور 34 هزار و 500 میلیارد تومان لحاظ شده است.
 

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه برای دومین روز پیاپی مثبت بود و با ثبت رشد 239 واحدی به ارتفاع 80 هزار واحد نزدیک شد. 
 

معاون وزیر نفت با اشاره به جزئیات قرارداد یک شرکت خصوصی برای انجام سوآپ گاز گفت: 15 درصد از مبلغ این قرارداد به شرکت ملی گاز ایران تعلق دارد. 
 

اشتغال خالص در ۱۱۰۰ روز گذشته منفی شده و تازه ترین آمار درباره نرخ بیکاری که کمتر از ۲۴ ساعت است منتشر شده هم نشان می‌دهد رکورد نرخ بیکاری در ۱۷ فصل زده شد و به رقم بی سابقه ۱۲.۷ درصد رسیده است. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 
 
جهان
 

نظامیان ارتش عراق طی عملیاتی در شهر تکریت واقع در استان صلاح الدین ۱۰ تکفیری داعش را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند.
 

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای ایران، رفع تحریم‌هاست. در واقع تحریم‌ها به استراتژی ثابت آمریکا در قبال ایران تبدیل شده و حتی برجام نیز مانع تداوم و پیگیری این استراتژی نشده است. حتی واشنگتن به‌دنبال این است تا تحریم‌ها را به حوزه‌های دیگر نیز تسری دهد و با عناوین دیگر تشدید کند. 
 

سعد الحریری این روزها برای تشکیل کابینه جدید لبنان دنبال راضی‌ نگاه داشتن همه طرفهاست. طیف‌های سیاسی نیز بر تسریع کار تاکید می‌کنند، ولی تداخل مطالبات در خصوص وزرا حکایت از آن دارد که این مسیر دشوار خواهد بود. 
 

نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی مجتمع مسکونی ۱۰۷۰ و بیرون راندن تروریست‌های تکفیری به خطوط پشتی آنها، دامنه نفوذ خود در محور جنوب غربی را گسترش دادند. 
 
 
ورزش
 

مسئول کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه کویت سهمیه ای در لیگ قهرمانان آسیا ندارد که به ایران برسد، گفت: طرح جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا به نفع فوتبال ایران نیست.
 

مسئولان فدراسیون والیبال در تلاش هستند تا در هفته آینده تصمیم نهایی برای کادر فنی تیم ملی را بگیرند. 
 

باشگاه آلکمار هلند اقدام بشر دوستانه مهاجم ملی‌پوش کشورمان در دیدار مقابل آژاکس را تحسین کرد. 
 
اشتغال در دولت روحانی منفی شد/ شرط حضور پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان/ آغاز تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان 
 

احتمال دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه عراق در لیگ قهرمانان را به ایران بدهد. 
 
 
جامعه
 

کارت شرکت در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
 

حدود ۴ تا ۶ درصد جمعیت کل جهان از بیماری افسردگی رنج می برند، این در حالی است که تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد نیز مبتلا به افسردگی های خفیف فصلی هستند. 
 

سیلاب در خرم آباد دختر دانشجو را به کام مرگ کشاند. 
 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران درباره گزارش سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان درباره واگذاری املاک شهرداری تهران گفت: براساس این گزارش مشخص شد که چه دروغ‌های بزرگی به مردم گفته‌اند و اعضای شورای شهر از هرگونه سوء استفاده‌ای مبرا شدند. 
 
دفاع و امنیت
 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت نسل جدید شناورهای شهید ناظری سپاه خبر داد.
 

فرمانده نیروی هوایی پاکستان در راستای افزایش همکاریهای نظامی مشترک با همتای عربستانی خود دیدار و گفتگو کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس