آتش مهارناشدنی در خمام و انزلی، تنها راه اطفای حریق پارک گلستان، مروری بر دلخراش‌ترين سوانح هوايی در ايران، قتل زن و مادرزن توسط داماد و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

  به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



آتش مهارناشدنی در خمام و انزلی

جنگل‌های مرزی روستای «فتاتو» بخش خمام و روستای «جفرود» منطقه آزاد انزلی از روز گذشته طعمه حریق شده و تا کنون با وجود تلاش‌های صورت گرفته، مهار نشده است.

کمبود امکانات اطفای حریق دلیل مهارنشدن آتش

کارشناس حریق آتش‌نشانی منطقه آزاد انزلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه دلیل آتش‌سوزی و میزان خسارت در دست بررسی است، گفت: روز گذشته پس از اعلام حریق به منظور اطفا در محل حادثه حضور یافتیم اما به دلیل کمبود امکانات و بعد مسافت تا کنون نتوانسته‌ایم از پیشروی حریق جلوگیری کنیم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تنها راه اطفای حریق پارک گلستان

حوادث ˈحسن خسرویˈ روز دوشنبه گفت: آتش سوزی که شب گذشته در وسعتی حدود 40 تا 50 هکتار از جنگل های ˈدیوار کجیˈ در ارتفاعات پارک ملی گلستان رخ داده است، هنوز مهار نشده است.

وی با بیان این که محیط بانان و نیروهای منابع طبیعی و نیروهای امدادی مردمی در حال

انجام عملیات اطفای حریق هستند افزود: به دلیل کمبود تجهیزات و آب هنوز آتش سوزی این پارک مهار نشده است.

خسروی اضافه کرد: پیگیری های لازم برای اعزام دو فروند بالگرد برای اطفای حریق از طریق وزارت کشور و مدیریت بحران استان گلستان انجام شده است اما هنوز این بالگردها به منطقه نرسیده اند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مروری بر دلخراش‌ترين سوانح هوايی در ايران

سقوط هواپيمايي ديگر در تهران خبرساز شد. صبح ديروز يك فروند هواپيماي ايران- 140 در حوالي فرودگاه مهرآباد با ديوار بتني برخورد كرد. بر اساس آخرين آمار در اين سانحه 39 تن كشته و 9 نفر ديگر مصدوم شدند. به همین بهانه مروری داریم بر دلخراش‌ترين سوانح هوايي در 13 سال گذشته در ايران :

 19 مرداد 1393: ساعت 9:20 هواپيماي مسير تهران - طبس متعلق به شرکت هواپيمايي سپاهان‌اير با حدود پنجاه سرنشين هنگام بلند شدن از انتهاي باند فرودگاه مهرآباد يک موتور خود را از دست داد و همه مسافرانش کشته شدند.

حوادث

اسفند 92: سقوط يک فروند فالکن 20 سازمان هواپيمايي کشوري در آب‌هاي خليج فارس که شامل چهار نفر بود.

19 دي 1389: يک فروند بوئينگ 727 متعلق به شرکت ايران اير که از تهران به سمت اروميه در حرکت بود حدود ساعت ??:?? در نزديکي اروميه سقوط کرد و ?? نفر از ??? مسافر و خدمه آن کشته شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قتل زن و مادرزن توسط داماد

شنیده شدن صدای گلوله از داخل منزل مسکونی در یکی از خانه‎های روستای یساقی شهرستان کردکوی استان گلستان و نواخته شدن زنگ تلفن مرکز فوریت‎های پلیسی 110 باعث شد تا بار دیگر خبر قتل مادر و دختری در خانه، دل‌های مردم را بلرزاند و گام‎های ماموران را برای شناسایی و دستگیری قاتل با جدیت به حرکت درآورد.

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی در خصوص تشریح موضوع و اقدامات انجام شده برای دستگیری قاتل و انگیزه وی از انجام این جنایت در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‎های پلیسی 110 مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در منزل مسکونی در روستای یساقی شهرستان کردکوی، ماموران انتظامی این شهرستان و نزدیکترین یگان گشتی منطقه به محل حادثه اعزام شده و پس از حضور در محل حادثه با پیکر بی‎جان و خون‎آلود دو خانم حدودا 30 و 50 ساله مواجه شدند.

محمود علی‎فر ادامه داد: با توجه به شواهد و قرائن موجود در صحنه، موضوع به دادستان اطلاع داده شد و با هماهنگی این مقام قضایی تیم‎های ویژه تحقیقات پلیس آگاهی ـ انتظامی شهرستان و پلیس امنیت عمومی برای کشف جزئیات حادثه و شناسایی و دستگیری قاتل به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


وخامت حال 2تن از نجات‌یافتگان حادثه سقوط هواپیما

حوادثامیر مزرعتی اظهار داشت: من، همسرم، برادرم و همسر و فرزند وی در این پرواز بودیم که خدا را شکر جزو معدود بازماندگان این حادثه تلخ هستیم.

وی افزود: من تهیه‌کننده هستم و همراه برادرم (مصطفی) کارگردان و تصویربردار برای تهیه مستندی به طبس می‌رفتیم که دچار این حادثه شدیم.

مزرعتی ادامه داد: برادرم و همسر وی دچار درصد سوختگی بالایی شدند و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید مطهری بستری هستند، محمد پارسا فرزند برادرم که یک سال و 7 ماهه است وضعیت رضایت‌بخشی دارد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ یکی دیگر از مصدومین آتش‌سوزی زندان

ˈمنصور فیروزبختˈ مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری، افزود: این زندانی دومین مصدوم این حادثه است که به دلیل شدت جراحات جان باخت.

وی گفت: در آتش سوزی عصر دوشنبه هفته گذشته در یکی از بندهای زندان شهرکرد 11 نفر جان خود را از دست دادند که اجساد آنان برای تعیین هویت و صدور جواز دفن به پزشکی قانونی ارجاع و پس از آزمایش به خانواده هایشان تحویل داده شد.

در این حادثه آتش سوزی 13 نفر نیز مجروح شده بودند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


2کشته در آتش سوزی بازار تهران

حوادثمهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره اظهار داشت: در محل حادثه یک پاساژ 4 طبقه تجاری دیده می شد که همه قسمت های آن اعم از انبارها، راهرو و.. مملو از اجناس قابل اشتعال بوده و به علت نامعلوم از قسمت طبقه همکف دچار آتش سوزی شده و در زمان رسیدن آتش نشانان دود سیاه و غلیظی از آن به بیرون زبانه می کشید.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تاکید کرد: دو نفر از کسبه با حدود سنی 60-50 سال به علت دود گرفتگی و در هنگام فرار از آتش سوزی به تائید امدادگران اورژانس جان باخته بودند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جومونگ تبریز دستگیر شد

سرهنگ فرهنگ نوروزی فرمانده انتظامی تبریز، اظهار کرد: به گزارش عوامل کلانتری 12 عباسی در پی وقوع شرارت‌های مکرر در محله سیلاب و احمد‌آباد توسط فردی ملقب به علی جومونگ که موجبات ناآرامی و سلب آسایش اهالی را فراهم آورده بود موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در پی تماس شهروندان مبنی بر اینکه علی جومونگ مجدداً اقدام به عربده‌کشی و راهبندان در محله احمد‌آباد کرده است بلافاصله عوامل گشت در محل حاضر و فرد مذکور را پس از تعقیب و گریز دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بخشش قاتل در آخرین لحظات

حوادثقاتل محکوم به اعدام درشهرستان خاش صبح روز گذشته هنگامی که با طناب دار برگردن، منتظر کشیدن صندلی از زیر پایش بود، با گذشت پدر مقتول به زندگی دوباره بازگشت.

مدیر اجرای احکام دادگستری شهرستان خاش گفت: محکوم عمار رحمت زهی که در سن 18 سالگی به علت نزاع در سال 85 زکریا جمالزهی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، روز گذشته با رضایت والدین مقتول از پای چوبه دار نجات پیدا کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تیراندازی مرگبار در هتل آمریکایی

این حادثه تیراندازی صبح روز گذشته (یکشنبه) در هتلی در منطقه توریستی و فرانسوی‌نشین نیواورلئان اتفاق افتاده است. بنابر اظهارات پلیس، چهار مرد جوان در این حادثه درگیر بوده‌اند. همچنین طبق اظهارات دو شاهد حاضر در صحنه، دو مردی که با یکدیگر درگیر شده بودند ظاهرا حالت عادی نداشته و تحت تاثیر مصرف مواد بوده‌اند.

این چهار نفر که حدود 20 سال داشتند، دوستانی بودند که برای ملاقات یکدیگر در اتاقی از این هتل اقامت داشتند. یکی از این مردان جوان با شلیک گلوله یکی از دوستان خود را از ناحیه سینه مجروح و پس از آن نیز خودکشی کرده است. پس از بالا گرفتن درگیری دو نفر دیگر که شاهد درگیری بودند برای درخواست کمک از پرسنل هتل و خبر کردن پلیس از اتاق خارج شده بودند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عامل ربودن دو زن جوان دستگیر شد

حوادثعلیرضا باوی اظهار داشت: به دنبال دریافت شکایتی مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی پراید و متعاقب آن شکایت دو نفر خانم که مورد آدم ربایی و سرقت مسلحانه با سلاح سرد قرار گرفته بودند، دستورات مقتضی برای رسیدگی به موضوع صادر شد.
 
وی ادامه داد: با پیگیری موضوع و تحقیقات صورت گرفته، خودروی مسروقه کشف و متهم اصلی پرونده به نام خالد.خ دستگیر شد که در بازجویی‌ها به ارتکاب دو فقره سرقت مسلحانه و دو فقره آدم ربایی و سرقت سه دستگاه خودروی پراید اقرار کرد.
 
دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر در پایان متذکر شد: تحقیقات در خصوص، کشف سرقت‌های احتمالی و دیگر همدستان متهم، ادامه دارد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نبرد کودک9ساله با تمساح غول‌پیکر

«جیمز بارنی» گفت: در حال شنا کردن در دریاچه‌ای واقع در «سنت کلود» بودم که احساس کردم چیزی دارد پایم را می‌گیرد. بلافاصله به آن لگد زدم و با دستانم به سختی آرواره‌هایش را باز کردم.

جیمز افزود: اول فکر کردم کسی دارد سر به سرم می‌گذارد و من از ماجرا بی‌خبرم. بنابراین زیر آب رفتم تا آن را بگیرم و پایم را از دهانش نجات دهم. داشتم فشار دندان‌هایش را روی پایم احساس می‌کردم.

جیمز در نبرد با این تمساح غول‌پیکر دچار جراحت جزیی شد ضمن اینکه یک دندان این تمساح نیز کنده شد و در پای پسربچه شجاع فرو رفت.

جیمز گفت: می‌خواهم این دندان را سوراخ کرده و در گردنبندم بیندازم تا دوستانم هم آن را ببینند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس