صدها کشته در زمین‌لرزه‌ جنوب‌غرب چین، سرقت «گاردریل‌های» جاده فشم، کارت تبلیغاتی دست سارقان میلیاردی را رو کرد و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

  به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



صدها کشته در زمین‌لرزه‌ جنوب‌غرب چین

براساس گزارش‌ها بزرگی این زلزله 6.1 در مقیاس ریشتر بوده و در دو استان مجاور «گایژو» و «سیچوان» نیز حس شده است. یک مقام محلی به خبرگزاری دولتی شینهوا گفته است که بر اثر این زمین‌ لرزه 12 هزار خانه در «لیدوان»، شهرستانی با 439 هزار نفر جمعیت خراب شده است.

هم‌اکنون یک عملیات گسترده امداد و نجات در جریان است. همزمان تلویزیون دولتی چین اعلام کرد که زلزله امروز، شدیدترین زمین لرزه در 14 سال گذشته در استان یون‌نان بوده است. براساس همین گزارش‌ها منطقه «ژائوتونگ» در این استان، بیشترین صدمات و خسارت را دیده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سرقت «گاردریل‌های» جاده فشم

p,hnسرگرد «حسین شهمیرزادی» رییس کلانتری فشم، در این‌باره گفت: «در پی شکایت‌های متعدد نماینده حقوقی وزارت راه‌وترابری در خصوص سرقت‌های گاردریل‌های محدوده جاده فشم، پیگیری پرونده آغاز و مشخص شد، سارق یا سارقان با استفاده از تاریکی شب و خلوتی جاده، اقدام به سرقت می‌کنند.»

این مقام انتظامی ادامه داد: «در ادامه تحقیقات، ساعات فعالیت سارقان مشخص شد بنابراین پلیس، ضمن گشت‌زنی‌های مستمر و نامحسوس موفق شد متهمان را حین بازکردن گاردریل‌ها دستگیر کند.»

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


راز جسد زن در سینه مرد افغان

در ساعت 11:30 روز نهم مرداد ماه امسال، از طریق تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی 110، مأموران کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به محل ساخت و ساز یک ساختمان در منطقه تهرانپارس مراجعه کردند که با حضور مأموران در محل ساخت و ساز ساختمان، فردی ضمن معرفی خود به عنوان پیمانکار ساختمانی به مأموران اعلام کرد که از طریق کارگران ساختمان متوجه شدم که گویا نگهبان ساختمان به نام نجیب اقدام به ارتکاب جنایت کرده و در حاضر نیز متواری شده است.

پیمانکار ساختمان در اظهارات خود به مأموران گفت: یکی از کارگران ساختمانی به نام نجیب از افاغنه مقیم تهران است که به عنوان کارگر و همچنین نگهبان ساختمان، نزد من مشغول به کار بود تا اینکه متوجه غیبت او در طول چند روز گذشته شدم؛ پیگیر علت غیب او بدون دریافت هرگونه حقوقی شدم که تعدادی از کارگران در صحبت‌های ضد و نقیض عنوان کردند که او مرتکب قتل شده و به همین علت فرار کرده است؛ من نیز که به موضوع مشکوک شده بودم بلافاصله با 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کشف جمجمه عارف 5 ساله
جزئیات ماجرای ناپدید شدن کودک پنج ساله

p,hnسرهنگ عظیمی در تشریح این پرونده اظهار داشت: صبح روز شنبه 28 تیرماه امسال پدر کودک ناپدید شده به نام عارف برای جمع آوری علوفه برای دام هایش با یک دستگاه موتورسیکلت از خانه خارج شد. پسر بچه پنج ساله به نام عارف نیز به دنبال پدرش از خانه خارج شده و از پدر می خواهد که اجازه دهد همراه او به زمین های کشاورزی بیاید اما مرد 75 ساله پسر بچه خود را همراه نبرده و از او می خواهد که به خانه برگردد.

وی افزود: این آخرین باری بود که عارف از سوی اعضای خانواده اش مشاهده شده و پس از آن پسر بچه پنج ساله به طرز مرموزی ناپدید شد. با طولانی شدن غیبت او اعضای خانواده اش و اهالی محل به جستجوی منطقه پرداخته اما هیچ ردی از او به دست نیامده است. به همین خاطر با مراجعه به آگاهی شهرستان جویبار اعلام آدمربایی کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کارت تبلیغاتی دست سارقان میلیاردی را رو کرد

در ساعت 6:30 روز دهم مردادماه امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در خیابان شهید رجایی به کلانتری 168 سیزده آبان اعلام می شود که با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت واقع در یک انبار محل نگهداری لوازم خانگی ، نگهبان انبار به نام "حمید" (40 ساله) به مأموران اعلام کرد : در ساعت 5 بامداد و در حالیکه در حال استراحت بودم ، دو نفر وارد اتاقک نگهبانی شده و با تهدید یک قبضه اسلحه کمری و چاقو اقدام به بستن دست و پای بنده کرده و پس از آن نیز تمامی لوازم خانگی داخل انبار را سرقت کردند.

با توجه به شناسایی دو انبار محل نگهداری اموال مسروقه ، بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی انجام و کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با اخذ نیابت قضایی به اسلامشهر و رباط کریم رفته و موفق به کشف کلیه اموال مسروقه در داخل این دو انبار می شوند.

در زمان حضور کارآگاهان در محل نگهداری اموال مسروقه ، کارآگاهان موفق به دستگیری جوانی 24 ساله به نام داوود شدند که پس از شناسایی توسط رانندگان و بنا بر اظهارات آنها خود را صاحب انبار و اموال معرفی کرده بود.

با دستگیری داوود و انتقال به پایگاه نهم آگاهی ، وی به عنوان یکی از بستگان نگهبان انبار شناسایی و در همان مراحل اولیه تحقیقات به "طراحی سرقت" اعتراف و یکی از دوستان و بچه محل های خود به نام مجید . خ ( 23 ساله ) را نیز به عنوان همدست معرفی و عنوان کرد که مجید در زمان سرقت ، در بیرون از انبار نگهبانی می داد و پس از سرقت نیز کلیه وسایل را به محل دو انبار - محل نگهداری موال مسروقه – منتقل کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دو توله پلنگ سر راهی در گلستان

p,hnکیوان هوشمند  با بیان این مطلب افزود: بر اساس گزارشات دریافتی از استان گلستان، دو روز قبل (شنبه ۹۳/۵/۱۱) افرادی ناشناس دو توله پلنگ ایرانی را در مقابل درب اداره حفاظت محیط زیست کردکوی رها کرده اند.

به گفته وی، این دو توله پلنگ هم اکنون تحت مراقبت های دکتر شکیبا دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان قرار داشته و از شرایط جسمی نسبتا مناسبی برخوردار هستند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شیرهای مفلوکی که روزانه 1500 کیلو گوشت میخورند

سید احمد نبوی مشاور رییس و مدیرکل دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اعتراضات اجتماعی شکل گرفته از سوی علاقمندان و فعالان محیط زیست نسبت به فعالیت سیرک ها در ایران و درخواست ایجاد ممنوعیت برای فعالیت سیرک ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: باید تا زمان ایجاد زیرساخت های لازم برای عدم فعالیت سیرک ها با در نظر گرفتن جمیع شرایط، استانداردهای مناسب و منطبق با شاخص های جهانی برای فعالیت سیرک ها در نظر گرفت و  آنها موظف به رعایت حداکثری ملاحظات زیست محیطی هستند.

p,hn

واکنش شدید سازمان محیط زیست به شرایط شیر ها در سیرک قشم

نبوی ضمن تشریح اعتراضات چند ماه گذشته سمن ها و علاقمندان محیط زیست پیرامون فعالیت سیرک ها به ویژه سیرک قهرمانی در کشور، اظهار داشت: حدود چهار ماه پیش شخصی به نام قهرمانی که صاحب سیرک قهرمانی مشهور به سیرک شیراز با 30 سال سابقه فعالیت در این زمینه از سوی خود و خانواده اش است، اقدام به اجرای نمایشی در قشم می کند که همزمان با اتمام این نمایش، انتشارعکس هایی از وضعیت نامناسب نگهداری چند قلاده شیر در قفسی تنگ در فضای مجازی و انتساب این عکس ها به سیرک قهرمانی منجر به واکنش گسترده علاقمندان و فعالان حوزه محیط زیست شد.


برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اعترافات هولناک 7 نقابدار

سرهنگ حسن یاردوستی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، اظهار کرد: روز گذشته، ماموران گشت انتظامی این فرماندهی در راستای اجرای طرح امنیت محله محور، در حال گشت زنی در یکی از خیابان های سطح شهر بودند که متوجه فریاد های یک زن شده و بلافاصله در صحنه، حاضر و متوجه شدند که دو مرد جوان با ضرب وشتم یک زن، قصد سرقت اموال وی را دارند.

وی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: زمانی که ماموران برای رسیدگی به موضوع فوق، در صحنه درگیری حاضر شدند، 2 مرد که سلاح سرد با خود حمل می کردند، بلافاصله از محل درگیری دور شدند و با یک دستگاه موتورسیکلت از محل گریختند؛ در همین حین، ماموران بلافاصله سارقان را تعقیب کرده و موفق شدند با ترفندهای پلیسی و انجام فنون رزمی و دفاع شخصی، هر دو را به جرم حمل سلاح سرد و زورگیری از شهروندان دستگیر و به کلانتری منتقل کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ یک پیرزن بر اثر برخورد با قطار

سرهنگ منصور نیت‌خواه رئیس پلیس راه آهن استان یزد، اظهار داشت: در پی اعلام خبر برخورد قطار مسافربری یزد - تهران، در محل زیرگذر پل شرکت نفت یزد، ماموران ایستگاه پلیس راه آهن در محل حادثه حاضر شدند.
 
وی افزود: متاسفانه در این حادثه خانم "ف.ر" 75 ساله که قصد عبور از روی ریل قطار را داشته، بر اثر شدت ضربه وارده ناشی از برخورد با قطار مسافربری، در دم فوت می‌کند.
 
رئیس پلیس راه آهن استان یزد یادآور شد: جسد متوفی با هماهنگی مقامات قضایی تحویل پزشک قانونی شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


این سارق را شناسایی کنید

در اسفندماه سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 112 ابوسعید به مأموران مدعی شد که توسط چند نفر و با تهدید چاقو و سلاح سرد، مورد ضرب و شتم و نهایتا سرقت کیف حاوی مقادیر زیادی طلا و جواهرات به ارزش چند صد میلیون تومان قرار گرفته است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این سارق را شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی دقیق تصویر یکی از سارقین، دستور انتشار تصویر این شخص از سوی قاضی صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی هویت صاحب تصویر شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص محلهای تردد، مخفیگاه و اقدامات مجرمانه این شخص را از طریق شماره تماسهای 51055518 ، 51055616 و 51055617 در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    بی خیال
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق عالی بود مقاله تحلیلی جالی داری ممنون
  • خخخخخخخخ ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    دیگر گذشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس