یک ساختمان تجاری قدیمی در منطقه بازار تهران واقع در خیابان پامنار دقایقی قبل دچار حریق شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، یک ساختمان قدیمی در خیابان 15 خرداد شرقی نبش خیابان پامنار دقایقی قبل دچار حریق شد.

هم اکنون تیم های آتش نشانی در محل آتش سوزی حضور پیدا کرده اند و مشغول اطفاء حریق هستند.

از مصدومان احتمالی این حادثه هنوز خبری در دست نیست. جزئیات بیشتر  این خبر متعاقبا منتشر خواهد شد.

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره اظهار داشت: در محل حادثه یک پاساژ 4 طبقه تجاری دیده می شد که همه قسمت های آن اعم از انبارها، راهرو و.. مملو از اجناس قابل اشتعال بوده و به علت نامعلوم از قسمت طبقه همکف دچار آتش سوزی شده و در زمان رسیدن آتش نشانان دود سیاه و غلیظی از آن به بیرون زبانه می کشید.

وی افزود: بر اثر شدت حرارت دود بیش از نیمی از کسبه برای فرار از آتش به سوی پنجره های پاساژ هجوم برده و از آن ها آویزان شده بودند.

داوری تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و با بستن دستگاه های تنفسی وارد ساختمان شدند و در این میان افرادی که در کنار پنجره ها قرار داشتند با استفاده از نردبان هیدرولیکی به سلامت به پایین ساختمان منتقل شدند و گروهی دیگر از کسبه نیز با دستگاه های تنفسی آتش نشانان، از درون ساختمان به پایین هدایت شدند.

وی گفت: پس از بررسی و جستجوی بیشتر آتش نشانان معلوم شد این ساختمان چهار طبقه برای نگهداری ضایعات از قسمت بالا با شیشه بسته شده و خروج دود ناشی از آتش سوزی را غیرممکن کرده بود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تاکید کرد: دو نفر از کسبه با حدود سنی 60-50 سال به علت دود گرفتگی و در هنگام فرار از آتش سوزی به تائید امدادگران اورژانس جان باخته بودند.

گفتنی است: آتش نشانان پس از یک تلاش بی وقفه با بگارگیری لوله های آبدهی و همکاری هر چه تمام تر توانستند این آتش سوزی را که در حال سرایت به اطراف و گسترش بود در لحظات اولیه خاموش کرده و پس از تخلیه دود و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مدیر پاساژ به ماموریت خود پایان دادند.

گفتنی است؛ علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی در دست بررسی است.
{$sepehr_album_16001}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر به روی آنها کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس