سنگ‌تمام نوجوانان برای مادر شهید فضلعلی/ سردار باقرزاده: زبان ما قاصر است از بیان آنچه بر مادران شهدا گذشت

ویژه‌برنامه «مادران چشم‌به‌راه» در فرهنگسرای اشراق برگزار شد و از مادر شهید داود فضلعلی تقدیر شد.

به گزارش مشرق، همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، آیین بزرگداشت مقام مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس با عنوان «مادران چشم‌به‌راه» به‌همت فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

در این مراسم که همه برنامه‌ها و آیتم‌هایش توسط نوجوانان طراحی و تدارک دیده شده بود، از مادر شهید داود فضلعلی تقدیر شد.

خانواده شهید داود فضلعلی، رئیس فرهنگسرای اشراق، قریی نماینده بنیاد شهید، ابوالفضل اعزامی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و جمعی از دانش‌آموزان منطقه حضور داشتند.

امیرحسین اعظامی، نوجوان نخبه و قاری قرآن، مراسم را با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز کرد و سپس مستندی از مادر شهید فضلعلی که توسط نوجوانان تولید شده است، به نمایش درآمد، این مستند روایت دیدار جمعی از نوجوانان با خانواده شهید است که چند روز پیش انجام شده بود.

در این مراسم، پیام سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروی مسلح خطاب به «مادران چشم‌به‌راه» قرائت شد، در بخشی از این پیام آمده است:

«رمز و راز مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را شهداء می‌دانند، همچون شهید جوان دشت نینوا حضرت علی اکبر(ع) که ندایش همچنان در طول اعصار جاری است زمانی که به همه جوانان پیام داد: «آنگاه که در راه حق باشیم ما را از مرگ باکی نیست.»، بسی مایه فضیلت و مباهات است که یاد شداء را زنده بداریم همان‌گونه که رهبر و مولایمان حضرت امام خامنه‌ای عزیز فرمود: "یاد شهیدان نباید در جامعه از ذهنیت‌ها خارج شود، یاد شهیدان را باید همواره زنده و گرامی بدارید."

شهید , دفاع مقدس ,

زبان ما قاصر است از بیان آنچه در این دنیا به شما مادران شهداء گذشت؛ لیک در حافظه خاطراتمان به‌یاد داریم که سعۀ صدر شما چنان بود که در شهادت فرزندان و یارانشان، همواره چون کوه ایستاده‌اید. صبر و صلابت و بصیرت شما مادر ارجمند شایسته تقدیر و سپاس است، شمایی که در فراق شهید مفقودتان به‌استواری، قامت برافراشته‌اید و ما مانده‌ایم و رازی که هنوز در اشتیاق دانستن، می‌سوزیم که راستی، لحظه دیدار، کی خواهد آمد؟»

دکلمه‌خوانی، اجرای گروه سرود «موعود» در مدح مادران شهدا، خوانش وصیت‌نامه شهید، طراحی چهره شهید توسط هنرمند نوجوان و اجرای مولودی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین در پایان این مراسم، از مادر شهید فضلعلی تقدیر شد و هدایایی به‌رسم یادبود به وی تقدیم شد. لوح تقدیر اهدایی به این مادر والامقام، منقّش به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۹۳ برای «مادران چشم‌به‌راه» صادر کردند.

علاوه‌براین، به‌یاد شهید داود فضلعلی، یک نهال توسط مادر شهید مقابل سینمای اشراق کاشته شد.

شهید داود فضلعلی، متولد بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۳۴۵ در تهران است. او تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند و دیپلم گرفت، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، از سوی سپاه پاسداران در جبهه حضور یافت و یکم فروردین ماه سال ۱۳۶۳، در طلاییه به شهادت رسید، تاکنون اثری از پیکر پاک وی به دست نیامده است.

شهید , دفاع مقدس ,

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس