آیین تجلیل از مادران شهید گمنام با عنوان «مادران چشم به راه» همزمان با روز تولد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور جمع کثیری از خانواده معظم شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مردم شهیدپرور کشورمان برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «محمد سعادت» رئیس فرهنگسرای رضوان با اعلام این خبر گفت: «این برنامه به صورت یکپارچه در 40 نقطه شهر تهران برپاشد که فرهنگسرای رضوان هم این برنامه را برای تجلیل از پنج نفر از مادران شهید در قطعه 40 شهدای گمنام بهشت زهرا(س) برگزار کرد.»

تجلیل از «مادران چشم به راه» در کنار شهدای گمنام

این مراسم با قرائت پیام مقام معظم رهبری به برنامه آیین تجلیل از مادران چشم به راه آغاز شد. رهبر معظم انقلاب در این پیام، خطاب به مادران شهدای گمنام فرمودند: سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دل‌های صبور و پر ظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگر گوشگان دلبندشان به نشانه‌ای از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند؛ و با این همه، با شکیبائی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند. پاداش این صبر بزرگ، روشنی چشم آنان به مژده‌ی رحمت الهی خواهد بود؛ انشاء الله.

رئیس فرهنگسرای رضوان افزود: «از ویژگی‌های این مراسم تجلیل از مادران شهید گمنان توسط مادران شهیدی بود که فرزندشان در گلزار شهدا مزار دارند. در این مراسم از مادران شهیدان اصغری (مادر دو شهید گمنام و یک شهید با مزار)، شهید نظری، شهید نصیری، شهید زنده دل، شهید شارعی توسط مادران شهیدان قپانی، امینی، موحدی و قنبری تجلیل شد.»

از دیگر بخش‌های این برنامه روایتگری «صابر سعیدی» روای 13 ساله شهدا بود. همچنین با خانواده شهدا در حاشیه این آیین در استودیو سیار رادیو رضوان مصاحبه شد.

این برنامه با شعر خوانی حامد عسگری که چند شعر را در مدح شهدا سرود، مداحی داوود عباسی به مناسبت تولد حضرت علی اکبر (ع) ادامه یافت.

بازدید از نگاه گذر با موضوع شهدا هم از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.

در این آیین فیلم مستندی از حضور مادران شهید گمنام تهیه شد که به زودی تدوین و منتشر می‌شود.

سعادت خاطر نشان کرد: «با توجه به فضای معنوی که با حضور مادران شهیدان گمنام در شهر ایجاد شده است می‌توان مهمترین دستاورد این مراسم را دعای خیر مادران شهدای بی‌مزار خواند که همیشه بدرقه راه جوانان است.»

برکت خون شهدا همچنان در جامعه اثرگذار است

در این مراسم دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز سخنرانی کرد. «محمدحسن آصفری» در این آیین گفت: «رنج مادر مفقود الاثر بیشتر از کسی است که شهید خود را یافته‌اند به همین علت مقام آنان در پیشگاه خداوند بالاتر است.»

وی با بیان اینکه امروز هرچه انقلاب اسلامی دارد از خون پر برکت شهداست افزود: «اگر نظام ما در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اگر می‌تواند در برابر قدرت های بزرگ بایستد و اجازه ندهد که بر استقلال کشور ما خللی وارد شود همه به خاطر حضور شهداست و به همین خاطر باید راه آنها ادامه پیدا کند.»

تجلیل از «مادران چشم به راه» در کنار شهدای گمنام

وی همچنین تاکید کرد شهدا عامل بیداری اسلامی در منطقه و سراسر دنیا هستند.

آصفری به مشکلات فرهنگی ایجاد شده در بین نسل جوان نیز اشاره کرد و ریشه این مشکلات را از حربه‌های دشمن به خصوص کشورهای غربی دانست که با اشاعه فرهنگ خود از طریق رسانه‌های مجازی سعی دارند جوانان را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر اکنون مذاکره‌کنندگان ما با عزت در مقابل شش قدرت جهان بر سر میز مذاکره می‌نشینند، همه از برکت خون شهدا و فداکاری آن‌هاست.»

این برنامه عصر روز گذشته 19 خرداد 1393 با حضور مادران شهدا، مدیران بنیاد شهید، «محمدحسن آصفری» دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، «سردار براتلو»، معاون سیاسی استاندار تهران، «سید غلامرضا میرحسینی» معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مدیران سازمان بهشت زهرا(س) و جمع کثیری از مردم شهید پرور در قطعه سرداران بی‌پلاک بهشت زهرا(س)برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس