وبسایت جماران

سایت جماران به تازگی و در مطلبی به بهانه انتشار صحبتهای تاریخی یک استاد دانشگاه؛ تیتری طعنه آمیز را خطاب به نظام اسلامی منتشر کرد که در متن خبر مصداق ندارد.

سرویس سیاست مشرق -   «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مظلمه مجرم فتنه ۸۸ بر گردن نظام و مردم!

مظلمه مجرم فتنه ۸۸ بر گردن نظام و مردم! / قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در قسمتی از یک گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرده است:

"در هیچ جای دستورات اسلامی، پایمال کردن حق‌الناس وجود ندارد. اما در انتخابات‌ها می‌بینیم، یک جریان سیاسی بدون ارائه دلایل منطقی رد صلاحیت می‌شود و جریان سیاسی دیگری به آسانی تایید می‌شود. امیدواریم جبهه اصلاحات، در اندیشه برطرف کردن این مانع بزرگ باشد، مسئولان هم برای حفظ و تقویت جمهوریت نظام از روش‌های گذشته دوری کرده و برخی نگران این نباشند که جریان دیگری قدرت را در دست بگیرد. "[۱]

*در اضلاعی از جریان اصلاحات کأنه مسابقه ای وجود دارد مبنی بر اینکه کدامیک از آقایان زودتر از دیگران می تواند مرز بیان حرفهای غیر منطقی و دور از واقعیت را در نوردد! +

شاهد مثال اینکه آقای گرامی مقدم در حالی پای حق الناس و رد صلاحیت اصلاح طلبان را به میان آورده است که شورای نگهبان در تمام انتخابات ها به یک سیاق عمل می کند و جالب آنکه دولت های اصلاحات و سازندگی و اعتدال تماما اصلاح طلب بوده اند.

اما چیزی که باید مردم بیشتر بدانند و امثال آقای گرامی مقدم از بیان و اعتراف به آن امتناع دارند اینست که اصلاح طلبان از انتخابات مجلس یازدهم به این سو ساز "تحریم انتخابات" را کوک کرده اند.

و اکنون آیا این گناه نظام اسلامی، شورای نگهبان و مردم است که چپ ها از دموکراسی خارج شده اند و قصدی برای حضور در فرایندهای دموکراتیک را ندارند!؟

مسئله جالبتر نیز معرفی امثال تاجزاده به عرصه انتخابات ریاست جمهوری از سوی اصلاح طبانی است که قصد تحریم انتخابات را دارند!

آیا هیچ عقلی سلیمی می پذیرد که یک مجرم فتنه ۸۸ تأیید صلاحیت شود که اکنون آقای گرامی مقدم از حق الناس حرف می زند؟

بماند که مثلا در انتخابات مجلس یازدهم فهرست کارگزاران در انتخابات حضور یافت اما آقایان اصلاح طلب به عرصه نیامدند تا مدعی رد صلاحیت شوند.

و ایضا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ که آقایان همتی و مهرعلیزاده در صحنه بودند اما با اقبال اصلاح طلبان مواجه نشدند چون اساس انتخابات از سوی چپهای ستادی تحریم بود.

(از همین رو بود که آقایان امثال تاجزاده را بعنوان داوطلب نامزدی در ریاست جمهوری معرفی کردند تا مشغول نمایش رد صلاحیت ها شوند چون می دانستند تاجزاده صلاحیت ندارد)

ما قضاوت درباره آنچه که گرامی مقدم گفته و ظلم بزرگی که به جمهور ایران و ایرانی از سوی چپها رواداری شده است را بر عهده مخاطبان محترم میگذاریم...

***

قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

مظلمه مجرم فتنه ۸۸ بر گردن نظام و مردم! / قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با تاکید بر اینکه –طرح- شناسایی خانه های خالی به موفقیت به اجرا نرسید، گفت: واقعیت این است که قانون مالیات بر خانه‌های خالی دارای اشکال بود و ما باید اشکالات مجلس را هم اعلام کنیم. قانون مالیات بر خانه‌های خالی نباید تنها در یک کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گرفت و بگیرد. طراحی قانون مالیات بر خانه‌های خالی یک اقدام بین بخشی بود اما باید بین کمیسیون عمران و اقتصادی به اجرا می‌رسید.  

وی افزود:‌ همواره تاکید ما این بود که قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید باعث حذف سوداگری در این بازار و بخش شود و به جای تمرکز بر درآمد مالیات بر خانه‌های خالی باید به بر روی بازدارندگی این قانون تمرکز کنیم. یکی از نکاتی همان موقع مطرح کردیم و بر روی آن تاکید داشتیم این بود که اگر قرار باشد صرف درآمد به قانون مالیات بر خانه‌های خالی نگاه شود، وصول را بسیار مشکل می‌کند و همزمان اجرا به درستی انجام نمی‌شود و یکی از راهکارهای  کشورهای موفق در اجرای این قانون، استفاده از اطلاعات نهادهای دیگر غیر دولتی مانند شهرداری‌ها بوده‌ است. به همین دلیل هم دولت در شناسایی خانه‌های خالی موفق نبود و نتوانستند که خانه‌های خالی را شناسایی کنند چرا که تنها بر خوداظهاری اتکا شد.   

یوسفی همچنین تاکید کرد: متاسفانه سایر دستگاه‌ها همکاری لازم برای انتقال و ارایه اطلاعات را نداشتند و اتکا بر روی خوداظهاری مالکان بود و سامانه‌های مورد نظر هم آنلاین نبوده‌اند. باید از ظرفیت شهرداری استفاده می‌کردیم تا شناسایی خانه‌های خالی سریع‌تر به اجرا می‌رسید. [۲]

*دقت شود که در پیامد اجرا نشدن مواردی مثل قانون اخذ مالیات از خانه های خالی است که متأسفانه شاهد گرانی نرخ مسکن و اجاره بها هستیم و یقینا مجلس و دولت باید در این زمینه پاسخگوی وعده ها باشند.

ضمن اینکه در بحث گرانی و خاصّه اجاره مسکن نیازی به "قیام توابین" هم نیست و آقایان در دولت و مجلس هر لحظه ای که اراده کنند می توانند پیگیر قوانین بر زمین مانده باشند.

پیش از این، علی خضریان، از نمایندگان مجلس نیز در یادداشت دیگری از وقوع طرحی در مجلس خبر داده بود که قرار است با برخی تشویقات، زمینه کنترل بازار اجاره مسکن را فراهم آورد!

طرحی که ما در وبلاگ مشرق تأکید کردیم بی سرانجام خواهد بود و اشاره کردیم که وقتی قانون مجلس به خوبی اجرا نمی شود؛ بدیهست که طرح تشویقی مجلس هم ضمانت های لازم را برای اجرا نخواهد داشت. [۳]

***

"اگر حاکمی دلش برای دین می‌سوزد فقر و تبعیض را برطرف کند"

تیتر طعنه‌آمیز سایت جماران خطاب به حکومت و چند نکته

مظلمه مجرم فتنه ۸۸ بر گردن نظام و مردم! / قانونی که بر زمین ماند، اجاره‌هایی که گران شد

سایت جماران (نزدیک به آقای حسن خمینی) اخیرا با انتشار متن صحبت های محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه مفید پیرامون سلوک حکومت امیر مومنان(ع) از تیتر "اگر حاکمی دلش برای دین می‌سوزد فقر و تبعیض را برطرف کند" استفاده کند.

این در حالی است که در متن اظهارات حجت الاسلام یوسفی چنین طعنه ای به حاکمیت وجود ندارد و بلکه ایشان گفته است:

"ممکن است این سؤال پیش آید چرا امام علی(ع) از بین این همه آسیب‌های اجتماعی بر این دو مسئله تاکید دارند، دلیل این است که اگر حاکمی دلش برای دین می‌سوزد دو مسئله یعنی فقر و تبعیض و بی عدالتی بدترین آفت برای دین مردم است و دین آنها را خراب می‌کند. فقر باعث رواج فحشاء و خشونت و سرقت و ... خواهد شد و اگر نابرابری زیاد شد نظام ارزشی جامعه متحول خواهد شد وگرنه جامعه سالم بر دو محور تقوا و علم می‌چرخد. در مجموع وظیفه اصلی حکومت، تامین امنیت و رفاه جامعه است و در این جامعه است که اخلاق و ارزشهای دینی رشد می کنند. "[۴]

*ما قضاوت درباره تیتر استنباطی جماران را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم و البته این نکته را نیز بیان می کنیم که حتما درد حاکمیت اسلامی ایران برای دین و اقتصاد مردم بیشتر است از درد کسانی که با حمایت از فتنه ۸۸ موجبات تحریم را فراهم کردند، صراحتا راهی غیر از شمشیر کشیدن علیه حکومت و اغتشاش خیابانی نمی شناسند و جز سیاه نمایی، هنر و کارنامه ای برای مردم ایران ندارند.

قابل تأمل آنکه این افراد از اشاره به کارنامه افتخارآمیز نظام اسلامی در کاهش فقر و تبعیض هم خودداری می کنند و فی المثل به مردم نمی گویند که با تدابیر نظام جمهوری اسلامی ایران هم اکنون شاخص فقر مطلق در ایران از کشورهای انگلیس و اسپانیا هم کمتر است. [۵]

البته طبعا نظام جمهوری اسلامی نیز همانند همه جوامع دیگر با مشکلاتی در عرصه اقتصادی مواجه است اما اولا در مسیر رفع این مشکلات قرار دارد، ثانیا نیمه پر لیوان بیشتر از نیمه خالی آنست و ثالثا راه حل مشکلات نیز از مسیر رأی خوب و تحلیل صحیح می گذرد نه از مسیر طعنه زنی به نظام اسلامی.

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1222609

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1222689

3_mshrgh.ir/1360706

4_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1549461

5_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    29 7
    دیگه از این سیاسی کاری ها و چپ و راست و ... خسته شدیم. فکری به حال معیشت مردم کنین . دیگه این حرف ها خریدار نداره...
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 4
      همه اش تقصیر داریوش سوم هخامشی بود
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      2 1
      خسته نباش
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      7 2
      وضع گرانی ها د رکشور غیر قابل دفاع شده است !!!
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      3 0
      آزاد سازی سواحل شمال و درج قیمت تولید کننده بر روی کالا انجام شد. و سایر اقدامات اقتصادی هم در حال انجام است.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      3 0
      فقط به قول دوستمان باید گفت اصلاح طلبان ت....ع آور!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 6
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و توسط مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند خود کرده را تدبیر نیست !
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      3 0
      حراج کردن 18 میلیارد دلار 4200 تومانی و 60 تُن ذخائر طلای بانک مرکزی و واگذاری کارخانجات رشت الکتریک و هفت تپه به ثمن بخس به نورچشمی ها توسط دولت های اصلاح طلب تضییع کردن حق الناس بود.
    • مظلوم IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      5 0
      اقای گرامی چطور توی دوره ۸ ساله دولت قبلی یاد حق الناس پایمال شده و به باد رفته در تمام موارد مربوط به مردم نبودید .
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 0
      فقط به قول دوستمان باید گفت اصلاح طلبان ت...ع آور!
    • DE ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      توو اون عکس اولیه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    12 7
    به قولی میرحسین نخست وزیر جنگ فتنه گر بود، رفسنجانی رییس حمهور هم ک فتنه اکبر بود، خاتمی رییس جمهور هم ک غربزده و امریکایی بود، احمدی نژاد هم که دولت انحرافی بود، حسن روحانی هم ک خائن بود با برجامش، حالا موندیم از رییسی چ دربیاد
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 5
      حالا شکوفایی را از این به بعد حس خواهید کرد.
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 2
      دولت انقلابی در کنار مجلس انقلابی یکدست در این دوره رونق کامل از هر لحاظ را برای کشور رقم خواهند زد. آزاد سازی سواحل شمال فقط یک نمونه بود.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      2 0
      اجاره ها خیلی گرون شده. انصاف رفته ار بین صاحبخونه ها
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      2 0
      خاصیت قدرت همینه وقتی برای رضایت خدا ازش به نفع مردم و کشور استفاده نکنند موجب فساد میشه
    • DE ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      4 1
      رئیسی فعلا داره گنداب های شما اصلاحاتچی ها رو جمع و جور میکنه تامردم بتونن نفس بکشن! خدایا این اصلاحاتچی های خائن رو نابود کنه و شرشون رو از سر ملت مظلوم ایران بردار!
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    10 2
    خون انسان ها بی گناه نه پاک می شود نه فرموش می شود . دستان خون ریزان به خون مردم آشغته است
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      1 2
      اول فارسی رو خوب یاد بگیر بعد بیا نظر بده
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    4 4
    مشرق جان ازقافله عقبی؟...اگرفقط یه روزبری خبرآنلاین ازیه تیترده تاوبلاگ درست می کنی!
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 4
    لطفا توضیح دهید سال نود و هشت مجرمین فتنه چه کار کردند ؟ در همه کشور ها بعد از انتخابات تظاهرات می کنند و اگر مامورین دخالت کنند منجر به خشونت می شود . الان در فرانسه . قبلاً در آمریکا .
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    5 0
    اسماعیل گرامی مقدم و حق الناس!؟ در کجای تاریخ و کدام جامعه، تیغ سپردن به دست زنگیان حق الناس بوده!؟ کدام جامعه برای عناصر جامعه ستیز،فاسد و دزدان اموال عمومی و شخصی مردم حقوق ویژه قائل بودند!؟
  • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 2
    نمیشه شما بی‌خیال این خل‌مچلا بشید بزارید به حال تودشون خوش باشن؟!! کی به اینا محل میزاره؟!
  • محمدایوب IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    4 0
    محضر یادگار یادگار محترم امام که سایت جماران منتسب به آن عزیز است لطفا نهج البلاغه وسیره امیرالمومنین رابخوانید
    • حاجی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      8 1
      منم به تو میگم برید سیره علی ع رو بخونید ویاد بگیرید
  • زیرخط فقر IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    3 3
    گرانی ها بدتر از دولت روحانی شده خدایا بفریادمون برس خسته شدیم از این دعواهای سیاسی.
  • سعادت IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    7 1
    متاسفانه دراین دولت هم گرانی افسار گسیخته حتی باشدت بیشتر ادامه دارد اگر این دولت هم با توجه به هماهنگی با قوای دیگر نتواند این مشکل را حل کند متاسفانه خیلی بد خواهد شد البته من آرزو میکنم درجهت حل دغدغه های رهبری معظم این مشکل اساسی حل شود وقیمت ها وتورم کنترل شود
  • مقدس IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    چرا كسى در قوه قضائيه و پليس و دستگاه امنيتى كشور در خصوص وضعيت درآمد و دارائى هاى لاكچرى لندنى و مجموعه هاى جماران تحقيق نميكند؟؟!!
  • علی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    1 0
    ممنون
  • عبدالله IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    مسلم است کسی یا جریانی که سر در آخور اجانب داشته باشد تایید صلاحیت نمیشه.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    4 5
    مشرق فتنه گر تو بی احمق نادان
    • DE ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      ۱۵:۲۷ - مشرق فتنه گر تو بی احمق نادان// خخ حالا دیگه کاربز پشه قُره هم به مشرق توهین میکنه منظور پشه آنغوره و بز مالاریا بود . پیداست مشرق تا اینجا را خوب پیش رفته. پیر مردی فرتوت رفت پیش دکتر گفت چشمهام نمیبینه دکتر معاینه کرد گفت باباجون متاسفانه نمیشه کاریش کرد از کهولت و پیریه...بیمار کمردرد و زانو درد و دست درد ...هرچی را میگفت دکتر معاینه میکرد و میگفت متاسفانه از کهولت و پیریه . بیمار عصبانی شد و پا شد به توهین کردن و ادای دکتر را در آوردن . دکتر بهش گفت متاسفانه اینهم از کهولت و پیریه ...حالا توهین تو به مشرق هم از بی عقلی و حماقتته...تتهههه پتههههه
  • RU ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    مردم ایران خودشون شعار مرگ بر آمریکا می دهند
  • DE ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    4 0
    خدایا امثال تاجزاده ها رو نابود کن که هردم در فکر فتنه گری و شیطنت علیه مردم و نظام هستند! این کشور رو از شر این شیاطین مزور و فریبکار و ظالم نجات بده! حتی دیدن تاجزاده کفاره داره! خدایا همه فتنه و شیطنت های امثال تاجزاده ها رو ب خودشون بردگرون ! مردیکه پررو و منافق دو متر هم زبان داره لعنت خدا بر تو!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس