محمدرضا عارف نمایه رئیس بنیاد امید ایرانیان

از دردهای روزگار ما اینست که تحریم گران انتخابات، نظام حکومتی کشور را به نداشتن درک درست از اوضاع متهم می کنند!

سرویس سیاست مشرق -   «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ادعای ناشادی ایرانیان به روایت شاگرد منتظری

ما شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم!

ولع پیرمردهای ناامید برای تنفس در هوای "فتنه اقتصادی"/ ما شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم!

روزنامه اصلاح طلب اعتماد طی گزارشی با عنوان "پولدارهای ناشاد" که در شماره شنبه گذشته این روزنامه منتشر شد، نوشت: به دنبال انتشار نتایج آخرین تحقیق جهانی درباره میزان شادی مردم دنیا، طبق نتایج این تحقیق، در فاصله سال‌های 2019 تا 2021، ایران بین 146 کشور جهان، در رتبه 110 (و بعد از امارات متحده عربی، سنگاپور، گواتمالا، ازبکستان، فیلیپین، پرو، لیبی، آلبانی، جمهوری آذربایجان، سنگال و عراق) ایستاد به این معنا که طی سال‌های 1398 تا 1400، 109 کشور جهان، مردمی شادتر از شهروندان ایرانی داشتند.

این گزارش می افزاید: نتایج جدیدترین مطالعه کشوری درباره ارتباط شادی و سلامت در ایران هم که اخیرا منتشر شده، تایید کرد که ایرانی‌ها، خود را مردم شادی تصور نمی‌کنند. این مطالعه کشوری با عنوان «رابطه بین شادی و خودارزیابی سلامت» حاصل همکاری مشترک محققان پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی و اولین مطالعه ملی است که دو سال قبل، با جمعیت هدف 19499 نفری در شهرها و روستاهای کشور و در گروه سنی 18 تا 65 ساله انجام شده است.  به استناد برخی اطلاعات اولیه این پژوهش، بیش از 27 درصد پرسش‌شوندگان تحصیلات بالای 12 سال، 49.4درصد شغل و 60.6 درصد درآمد متوسط داشته‌اند. طبق نتایج این مطالعه، 39 درصد از پاسخ‌دهندگان، روی مرز شادی و ناشادی بودند.

اعتماد در بخش پایانی این گزارش نیز تصریح می نویسد: درحالی که مقرر شده در هر کشور، ملاک سنجش سطح شادی شهروندان، مبتنی بر سرانه تولید ناخالص داخلی، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی در انتخاب مولفه‌های زندگی، میزان اخلاق و معنویات و آگاهی و اطلاع شهروندان از فساد اداری و دولتی در هر کشور باشد، طی 10 سال اخیر، شهروندان ایرانی با هر سطح از درآمد و بهره‌وری اقتصادی دولت‌ها، ناشاد بوده‌اند و در قعر جدول (حتی در ردیف پایین‌تر از عراق و لبنان و تاجیکستان و پرو) ایستاده‌اند. سوال مهم، رمزگشایی از این اتفاق است؛ چطور شهروندان ایرانی، با وجود بهره‌مندی از سرانه تولید ناخالص داخلی همچون مردم یونان (ردیف 82 جدول) پاناما (ردیف 31 جدول) و حتی شیلی (ردیف 26 جدول) ناشادتر هستند؟ برای پیدا کردن جواب این سوال، سری به پایگاه مرجع این گزارش جهانی بزنید. در وبسایت World happiness با مقایسه فواصل معنادار باقی مولفه‌ها -حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی در انتخاب مولفه‌های زندگی، میزان اخلاق و معنویات و آگاهی و اطلاع شهروندان از فساد اداری و دولتی- جواب این سوال را پیدا می‌کنید.[1]

*باید متوجه بود که عواملی مثل ناشادی یا احساس فساد؛ تماما مقولاتی ادراکی و حسّی هستند. به این معنی که "القا" نقشی اساسی در این مقولات دارد.

به سخن دیگر اینکه مردم عزیز ایران باید بدانند که حتی در بهشت هم می توان به تصور زیست جهنمی رسید! اگر افرادی در پیرامون انسان باشند که از بام تا شام مشغول سیاه نمایی از وضع موجود باشند.

ایران عزیز ما سالهاست که در راستای تقلای ستاد هسته سخت اصلاحات برای ایجاد "فتنه اقتصادی" درگیر پروژه سیاه نمایی و ناامیدسازی است.

پروژه ای که قصد دارد تمام مثبتات موجود در ایران را انکار کند و در ادامه برای ناشاد بودن ادراکی مردم هورا بکشد!

شاید برای افکار عمومی جالب باشد که اصلاح طلبان بر خود حرام می دانند که ولو یک کلمه از مثبتات ایران مثل رتبه خوب در ضریب جینی و ارزان بودن مالیات و سوخت و نان دفاع کنند و یا از رتبه خوبتر ایران نسبت به انگلیس در بحث فقر مطلق حرف بزنند. و بدیهیست که این کتمان و سکوت در کنار آنهمه سیاه نمایی که هر روز و هر لحظه روی ذهن مردم پمپاژ می شود و هیچ اثری هم از برخورد با آن نیست؛ اثر خود را در آمار ادعا شده از روزنامه اعتماد می گذارد. (دقت شود که فرض ما بر صحت ادعای روزنامه اعتماد است!)

مردم باید بدانند که یک روحانی اصلاح طلب که گفته می شود شاگرد منتظری هم بوده زمانی از تریبونی علنی اینطور القاگری کرد که "ما شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده ایم"!

 در دولت قبلی ستادی تحت عنوان تبلیغات اقتصادی در وزارت کشور وجود داشت که حتی یک روز هم مثبتات ایران را تبلیغ نکرد![2]

و باز هم این مردم ما هستند که باید بدانند کسانی در اردوگاه اصلاحات از زمان دلار 10 هزار تومانی تا زمان دلار 25 هزار تومانی دائما بر گرسنه بودن ایرانی ها تأکید دارند[3] و این در حالی است که ایران اسلامی به مدد کارنامه اقتصادی انقلاب در جایگاه سیرترین کشورهای جهان قرار گرفته است.[4]

الحق و الانصاف آیا در چنین هجومی از سیاه نمایی و انکار؛ باید انتظار داشت که شادمانی و احساس شادی مردم تحت الشعاع بدخواهی ها قرار نگیرد؟! بماند که شاخص های دیگری هم وجود دارد که گزاره ادعایی روزنامه اعتماد را نقض می کند.

ما این قضاوت را به مخاطبان و مردم ایران واگذار می کنیم. باشد که تأملات و اقتراحی در این میانه شکل بگیرد تا مرز میان مشکلات واقعی، مثبتات، امیدها و ناشادی ها مشخص شود.

نقش خواص و جهاد تبیین در این میانه البته یک ضرورت راهبردی است.

*** 

تحریم‌گران انتخابات می‌گویند نظام سیاسی ایران درک درستی از اوضاع ندارد!

ولع پیرمردهای ناامید برای تنفس در هوای "فتنه اقتصادی"/ ما شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم!

ایسنا گزارش داد: محمدرضا عارف، فعال چپ و از تحریم کنندگان انتخابات سال 98 در کسوت رئیس شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، اخیراً طی یادداشتی در اشاره به چیزی که آنرا مشکلات معلمان و کارگران نامیده، نوشته است: امیدوارم که نظام تدبیر  ما به درک درستی از اوضاع دست یابد که مقدمه درمان، تشخیص درست درد و مبانی شکل گیری درد است. چه بسا که تجویزهای نادرست در پیشروی مشکلات  و از دست رفتن  فرصت طلایی درمان، سهمی اساسی دارند. همچنان معتقدم که راه عبور از مشکلات، از مسیر گفت و گوی ملی در سطوح مختلف می گذرد.[5]

*ادعای عارف مبنی بر اینکه نظام حکومتی ایران درک درستی از اوضاع ندارد؛ نه تنها ادبیات و تعقل یک رجل سیاسی نیست بلکه صحیح هم نیست.

به این معنی که چگونه ممکن است یک نظام سیاسی دچار فقدان درک صحیح از اوضاع بتواند از فتنه ای بزرگ در سال 88 عبور کند، در جنگ های نیابتی پیرامون خود پیروز مطلق باشد، هژمونی ایران را پس از چند قرن تشکیل دهد و از متحدان خود در اقصی نقاط جهان حمایت اقتصادی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.

پس طبعا این نظام سیاسی در یک قضاوت عقلانی دارای درک صحیحی از اوضاع خود است و مشکلات هم که امر طبیعی تمام حکومت هاست. یعنی در تمام حکومتهای جهان؛ کما بیش مشکلاتی وجود دارد اما چیزی که در ایران ما یکتا به نظر می رسد وجود برخی سیاسیون است که گاهی حتی با ادبیات دشمن نیز علیه نظام سیاسی حرف می زنند و خود را به هیچ ساحتی از اندیشه و عقلانیت پاسخگو نمی دانند.

باید این هشدار را مطرح کرد که تمسخر نظام سیاسی و متهم کردن حکومت به اینکه درک درستی از اوضاع ندارد؛ آنهم از سوی کسانی که سابقه بی تدبیری و رفتارهای ناشایست سیاسی (مثل تحریم کردن انتخابات) را دارند؛ می تواند تاثیرات سوئی در افکار عمومی داشته باشد و این مسئله حتما بایستی مد نظر خواص جامعه و اصحاب جهاد تبیین باشد.

*** 

دوگانه "بی‌ثباتی_مشکلات اقتصادی" کار کیست؟

ولع پیرمردهای ناامید برای تنفس در هوای "فتنه اقتصادی"

ولع پیرمردهای ناامید برای تنفس در هوای "فتنه اقتصادی"/ ما شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم!

حمیدرضا جلایی پور، از استادان اصلاح طلب، اخیرا در یادداشتی با عنوان "چرا اوضاع امسال بهتر نخواهد شد؟" که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد، نوشت: در سال ۱۴۰۰ حکومت با آبروریزی و پشت‌پا زدن بیشتر به جمهوریت نظام، در ظاهر ارکان حکومت را «یک‌دست» کرد. به رغم این مهندسی وقیح، در میان مردم مستاصل کشور این انتظار پیش آمد که پس از این یکدستی، کارائی در بهبود اوضاع اقتصادی کشور بیشتر می شود و روند فقیر شدن بیشتر ایران متوقف می‌شود. ولی از آن‌زمان یک سال می‌گذرد و خبری از کارایی و کاهش آلام مردم نیست و فقط قیمت مواد غذایی و روزانه مردم دو برابر شده است.

قصه سیسمونی‌گیت قالیباف (رئیس مجلس) هم نشان داد که خود یکدستی حکومت هم یک افسانه بود و نزاع بر سر کرسی‌ها و مواهب حکومتی جدی‌تر از تلاش برای «خدمت» به مردم است. در این اوضاع خراب دو کار هم بدون توقف در دستور کار حاکمیت قرار گرفته است. یکم این‌که تخریب بیشتر دستگاه‌های اداری کشور از طریق تزریق نیروهای «زیرمتوسط» و «نامربوط» (اما نوچه محافل قدرت) در کشوری که با مهاجرت نخبگان روبرو است، در جریان است. دوم اینکه بسیج امکانات اداری سازمان‌ها برای اعمال یک سبک‌ پوشش به کارمندان و ارباب رجوع حتی به قیمت مقابله با شهروندان، تشدید شده است. به نظر می‌رسد که متاسفانه یا هسته اصلی قدرت در شرایط گلخانه‌ای است و ارزیابی واقعی از اوضاع ندارد و یا حاکمیت بقای خود را در تشدید «تضادهای» جامعه می‌بیند یا هر دو.

او در بخش پایانی این یادداشت نیز نوشته است: 

"در سال ۱۴۰۰ این تصور پیش آمده بود که حکومت یکدست بی‌آبرو است ولی این حکومت برجام را به نام خود به سرانجام می‌رساند و حداقل وضعیت معیشت مردم را در ۱۴۰۱ بهتر می‌کند و تغییری در وضعیت فقر هفت‌ دهک جامعه ایجاد خواهد کرد. متاسفانه موارد فوق نشان می‌دهد چنین امید حداقلی هم تحقق نمی‌یابد. حکومت ایران با پندارهای ناواقع‌گرایانه‌اش و جامعه ایران با مصیبت‌های معیشتی‌اش ادامه بقا می‌دهد و پتانسیل‌های بی‌ثبات‌کننده جامعه ادامه خواهد داشت."[6]

*ما قضاوت درباره آنچه جلایی پور ادعا کرده است را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم و تصریح می کنیم که تأکید او بر عبارتهایی مثل "آبروریزی حکومت، مهندسی وقیح انتخابات، روند فقیر شدن ایران، مقابله با شهروندان، امید حداقلی هم تحقق ندارد، پندارهای ناواقع گرایانه، مصیبت های معیشتی و پتانسیل های بی ثبات کننده" حاکی از یک مهندسی بدخواهانه است.

مهندسی بدخواهانه ای که قائل به هیچ امید و نقطه اتکایی نیست و جالب آنکه اظهارات خود را نیز با تأکید بر شیوع بی ثباتی به پایان می برد.

سوال اینجاست که این افراد از بی ثباتی چه نفعی دارند و چرا در تمام قیام و قعودشان خاصه هنگامی که از مشکلات مردم می گویند اما بلافاصله گزینه بی ثباتی را هم کنار آن می گذارند؟!

آیا در کشورهای دیگر جهان هم هنگام بروز مشکلات اقتصادی از لزوم بی ثباتی حرف زده می شود یا راهکارهای معقولی مثل رأی بهتر در انتخابات های بعدی گوشزد می شود؟!

از طرف دیگر مردم آیا می دانند که که دوگانه بی ثباتی _ مشکلات اقتصادی یعنی فتنه اقتصادی و فتنه اقتصادی یعنی عمق یافتن بیشتر مشکلات و ناامنی؟!

ما در اینجا 2 سوال را مطرح کردیم که پاسخ اولی با چشمان ناظر جامعه است و پاسخ دومی با مردم و البته با خواص جامعه.

خواصی که وظیفه دارند در جهاد تبیین، تباهی درد را به چشم مردم آشکار کنند و مستندا به آنها بگویند که نه تنها مشکلات در مسیر رفع شدن قرار دارد بلکه اوضاع ما بهتر خواهد شد. ضمن اینکه تبیین کنند که در پس برخی وسوسه ها و دوستی های خرس خاله ها؛ چه خطرات بزرگی نهفته است...

***

1_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/184199

2_mshrgh.ir/955210

3_mshrgh.ir/1130569

4_mshrgh.ir/944980

5_https://www.isna.ir/news/1401021006784/

6_http://sobhema.news/?p=21198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    28 2
    مردم ناشاد ایران و مقام اول جراحی زیبایی و واردات لوازم ارایشی در جهان!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      14 6
      ما شاد نیستیم چون اصلاح طلبان بی کفایت اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقر و محرومیت را در مملکت توسعه دادند.
    • گشتاسب US ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      10 0
      شادیِ فارغ از اندیشه چیزی جز تحمیق نیست. معیارهای این نهادهای معلوم الحال برای تعیین شادمانی به طور ریشه‌ای با ارزش‌های راستین انسانی در تعارض قرار دارد. لیبرالیسم ایران‌ستیزِ نفوذی در کشور هم مدتهاست که در تلاش برای تخریب این ارزش‌ها و جایگزینی آنها با معیارهای فرنگیِ خوشبختی است؛ از روزنامه تا تلویزیون و از تبلیغات دیواری تا مدارس پر شده است از نشانه‌های همین نفوذ فرهنگی ویرانگر. از دید اینها جامعه‌ای که در آن مردم توی .... جمع شوند و فوتبال یک مشت ...را تماشا کنند و با هر لگد آنها به توپ عربده بکشند شاد محسوب می‌شوند، اما انسانی که مثلاً از غوطه در ظرایف حیرت انگیز دیوان حافظ محظوظ شود، افسرده محسوب می‌شود. اگر معیار شادی، آن چیزهایی است که این نهادها تعریف می‌کنند، بهتر است طوری زندگی کنیم که در رتبه‌بندی‌های این بی‌فرهنگ‌ها، از آخر اول شویم.
    • بابک IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 0
      اصلاح طلب کجا بود؟ الان که همه چیز دست خودتونه
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    25 1
    افساد طلبان غرب زده
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      11 0
      افساد طلبان درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل ندارند و مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      12 1
      وخـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــائـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      16 1
      از اصلاح طلبان ضد دین تر در ایران نداریم.
    • عادل IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      8 1
      لیبرالهای ضد دین
  • سید IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    20 0
    شنیدن خزعبلات این جماعت چاره ای نمی گذارد که تأکید کنیم «اصلاح طلبان ت.....ع آور»
    • مهرداد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 13
      اتفاقا عبوث ترین ادمهای این مملکت اصولگراها هستن ....
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    10 0
    تعریفت از شادی چیه ؟
  • ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    11 0
    اگر محور قراردادن امام حسین علیه السلام باعث ناراحتی شماهاست . امام حسین علیه السلام را از زندگی ناپاکتان حذف کنید تا در آخرت با آتش بسیار زیبا و شعله های وحشتناک و دلنشین آن همنشین باشید تا بوی کباب شدنتان مشام دیگر همفکرانتان را خوش آید . به امید داشتن وحشت و ولهره عذاب آور در جهنم هولناک الهی آمین
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    12 0
    حتما این سخن از پدرانت شنیدی ابته اگر مسلمان بوده باشند که هرکه با ال علی در افتاد ور افتاد
  • DE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    28 0
    ما شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم! شما غربگداها و اصلاح طلبها کجا امام حسین (ع) را محور قرار داده اید ؟؟؟ کدام کوچکترین روش و اخلاق و رفتار حضرت امام حسین ع مانند شما بود ؟؟ که ادعا دارید امام حسین ع را محور قرار داده اید. شما لشکر رانتخوار و دلال و شیتیل بگیر نوکر غرب ورزشگاه مختلط و ... نوکر صهیونیست و کدخدا پرست .. .....و هزاران مطلب ضد دینی و ضد عرف اخلاق ایرانی و اسلامی برایتان مطلب اصلیست . کجا حسین محور هستید‌؟؟ چرا دروغ میگویید .شما یک نمونه حتی یک نمونه نمیتوانید از زندگی نجومی و اشرافی و موروثی و دلالی ...کدخداپرستی خود بیاورید که کوچکترین ارتباطی به زندگی و سیره امام حسین ع داشته باشد. شاد نبودن هر کسی علتی‌دارد. شما شاد نیستید چون حکومت جلوی وطنفروشی و غارت و زندگی شاهنشاهی شما را گرفته است و مردم شاد نیستند چون شما لشکر آبگوشت بزباشیانی ها و کدخدا پرست ۳۲ سال دولت دستتان بود و از حمله مغول بیشتر ضربه زدید. حداقل مغول ها نه تنها نتوانستند اسلام مردم را منحرف کنند که خودشان عاقبت به اسلام گرویدند و کلی آثار باستانی مذهبی از دوران مغول که در حقیقت فرهنگ اسلامی ایرانی را پذیرفت موجود است . شما دین و ایمان و فرهنگ و ایثار و شهادت را استحاله و دین را اشرافی و اسلام را اسلام امریکایی کردید . خدا لعنتتان کند ندانم کارهای بیسواد .
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 11
    مگه مجلس قالیباف و دولت رییسی قول بهبود معیشت رو ندادند؟ مگه از بی عرضگی ها گلایه نمیکردند حالا چرا خفه شدند؟؟؟؟
  • US ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    7 0
    به نام خدا از جبهه ی انقلاب اسلامی درخواست دارم که طرح شفافیت هرچه زودتر به ثمر بنشیند و در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با تابلوی " گذار به دولت پارلمانی " مردمسالاری دینی را قوی کنند و دولت فعلی را با راس جناب آقای دکتر رییسی ارتقا دهند و حضور جریان نزدیک به فتنه 88 در انتخابات های آتی برای آنان سخت شود و طبقه ی خاکستری جامعه را جذب کنند تا به دام کاندیدای غربگرایان نیوفتند. با تشکر
  • خلیلی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    10 0
    مال حرام باعث شده اینجوری در مورد امام حسین علیه السلام بگن
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    7 0
    مشرق چرا نگفتی آن فرد ملعون ناشاد! که شاگرد منتظری بوده،سروش محلاتی است! سروش محلاتی و رفقای لیبرال بهایی و مرتدش باید مشخص کنند با کدام مبانی مزخرفات و آمارهای جعلی سفارت انگلیس را تَکرار میکنند!
  • عبدالله۴۴۳۸ IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    6 0
    ۱-انصافاًعارف رجل سیاسی نیست و درک درستی از مسائل و سیاست پیرامون خود ندارد. بهتره ایشون اصلا وارد این مسائل نشه. ۲-البته سیستم فکری و عقیده اغلب اصلاحیون قبلا ثابت کرده که اعتقادی به دین و مذهب ندارند. و غرض از نامگذاری عنوان اصلاح طلب بر خود دقیقا مخالفت با دین هست . همونطور که اون ... دلیل مثلاً ناشادی مردم رو نعوذ بالله اعتقاد به امام حسین (ع)میدونه. آخه منافق احمق، ملتی که ناشاد است اینطور در پیاده روی اربعین امام حسین (ع)با شور و شوق شرکت میکنند . خاک بر سر دجالتان بکنند . که هم فاسدید هم احمق.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    8 0
    هر که میگه امام حسین باعث حزن است یا حرام لقمه است یا ... اش مشکل دارد
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    7 0
    اسم اون روحانی نمای ....که به ائمه علیهم السلام جسارت کرد چیه؟
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      3 0
      محمدسروش محلاتی که روزنامه اعتماد آیت الله خطابش میکنه وروزنامه شرق حجت الاسلام !!!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 3
    مشرق یه کلمه از گرونیا ننویسیاااا
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • زارعی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    خادمان ملت خواهان بی ثباتی نیستند خیانت کاران به دنبال بی ثبات ونا آرام کردن مملکتند.چون هدف آنها اصلاح مملکت نیست بلکه آشوب وخراب کردن وخراب ماندن مملکت است چون دشمن ایران این را می خواهد
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 1
    رتبه فلاکت را با این همه منابع کشور اعلام کنید تا بی لیاقتی روشن شود
  • FR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    این خیانتکاران وطن فروش را باید محاکمه کرد
  • رضا IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    امام حسین(ع) جان خودش رو برای دنیا و آخرت مردم فدا کرد رهروان راه امام حسین مثل تمام شهدا برای خدا زندگی کردند و برای خدا جانبازی کردند آیا چنین کسی عبوس میشه یا شما بی دینها که آمریکا رو خداتون میدونید
  • گمنام IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    عمرسعد و یزید رو محور خودت قرار بده تا این چند روزه دنیا رو شاد باشی /// و سر انجام آتش سوزان و دردناک تو را فرامیخواند
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    ما شاد نیستیم چون با پیاده سازی نظام سرمایه داری توسط شما اصلاحات فاصله ی طبقاتی را به اوج رساندید و ما را هر روز فقیر و فقیر تر نمودید تنها دلخوشی و شادی که برایمان مانده عشق به حسین است که میخواهید با حیله آن را هم از ما بگیرید ولی این آرزو را به گور میبرید و خواهید دید که در آینده ما مستضعفان وارثان زمین خواهیم بود.
  • بی خانمان IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    همه می دانند مجاهدین خلق و یهودیان و طرفداران اصلاحطلب ها یکی هستند ولی این برای مردم خانه و نان نمی شود مالکان و سرمایه داران قیمت خانه و اجاره خانه را ده برابر کرده اند اگر دولت و مجلس انقلابی طرفدار محرومین است حکم حکومتی صادر کند افزایش اجاره را جرم اعلام کند اگر هم اختیار را داده به مالکان و موجران و سرمایه داران پس ... والسلام نامه تمام
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    همه انسان ها نادان به دنیا میآیند، اما حماقت آموختنی است، القا امکان آشوب خیابانی به مخاطب، برای حفظ مخاطب
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 0
    *مشرق* روزگاری روح حزب اللهی بر جامعه حاکم بود بعد لاریجانی در مقام ریاست صدا و سیما برای جذب و جلب طبقه اشراف از ماهواره کانال های متعدد تاسیس و سریال ها لاکچری شد، غافل از اینکه آن طبقه قلیل هرگز ماهواره هایشان را جمع نکردند و اعتقاد که هیچ اعتنا هم به صدا و سیما نکردند، اما فرهنگ توده مردم حتی حزب اللهی را تغییر دادند، حالا فرزندان آنان نیز زندگی را در خانه های مجلل معنا کردند، ازدواج کاهش، طلاق افزایش، فرزندآوری فروکاسته شد و شد آنچه شد. شما دو تیتر نخست خود و نه در حاشیه آنهم با تصویر و دیگری ادعاهای یک نسل بربادرفته را مطرح و بعد موضوعیت داده و در نهایت زنده می کنید، دنیا قوانین عام و به بیان قرآن سنت های کلی دارد، این قوانین و سنت ها بر همه جوامع حق و باطل حاکم است.
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    باز که عکس این نوچه حجاریان (جلایی پور) رو چاپ کردی؟ دیدن عکس یه خاله خانباجی با قوای ذهنی درجه 6 حال آدمو بد می کنه. بجای عکس این منگول خان عکس اون یکی مشنگ بهایی رو چاپ کن بلکه مبتهج بشیم!
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    صلی الله علیک یااباعبدالله الحسین علیه السلام،به خداقسم اوج وعمق شادی حقیقی زمانی به انسان دست میده که از زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برمیگرده،عزیزانی که مشرف شده اند،میدانند وتاییدمیکنند!
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    قابل توجه پیرمردهای ایزایمری اصلاح طلب ؛ سوره الانعام آیه 133 : وَرَبُّكَ الْغَنِيُّ ذُو الرَّحْمَةِ ۚ إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَسْتَخْلِفْ مِنْ بَعْدِكُمْ مَا يَشَاءُ كَمَا أَنْشَأَكُمْ مِنْ ذُرِّيَّةِ قَوْمٍ آخَرِينَ ترجمه : پروردگارت بی‌نیاز و مهربان است؛ (پس به کسی ستم نمی‌کند؛ بلکه همه، نتیجه اعمال خود را می‌گیرند؛) اگر بخواهد، همه شما را می‌برد؛ سپس هر کس را بخواهد جانشین شما می‌سازد؛ همان‌طور که شما را از نسل اقوام دیگری به وجود آورد.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 1
    جناب اسهال طلب مزدور واقعا ملت شاد نیست از زمانی که بزرگتان هاشمی رفسنجانی دولت خیانت کار و جاسوس پرور روحانی به روی کار آمد تا سال 1400یک روز خوش ندیدیم وآب خوش از گلوی مان پایین نرفته است الان هم اگر سختی می کشیم ناشی از تفکرات هاشمی ...........است و وجود موریانه های خائن و نفوزی در این دولت عزیز است که خداوند هاشمی روحانی ازاو وازناب هم فکرانش نگذارد واگذارش کردیم به خدا وحقمان را در آن دنیا از او فرزندان و کارگذارانش میگیریم بخصوص هاشمی رفسنجانی انشاالله در آن دنیا گرفتار عذاب الهی شود تا ابد دهر همنشین با قاتلین اهلبیت ع شود
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    لطفا توضیح بده دقیقا کجای زندگی امام حسین را محور قرار دادی
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    مفت خور
  • محمدی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    این بلا که برایران نازل شد
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    این ملعونها همیشه اصرار دارند که غرب اول باشد وایران آخر با هر دلیل وهر توجیح نابخردانه ویا خائنانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس