میدان مرکزی میوه و تره بار در آستانه نوروز

می شود و ممکن است که گاهی فرزندان و وابستگان خطایی کنند و این خطا به پدر هیچ ربطی نداشته باشد. به این شرط که موضع و سلوک پدر نسبت به رفتار اشتباه فرزندان، روشن و مشخص باشد و حمایتی هم در کار نباشد.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پیشنهاد واردات هندوانه 3 هزار تومانی از افغانستان

"فقیرشهر"؛ فتنه‌ای با ابراز تحریف علی(ع)/ وقتی خطای فرزند، اشتباه پدر نیست

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بار فروشان تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا مصرف آب در کشاورزی ایران را خارج استانداردهای جهانی دانست و افزود: سال جاری  خشکسالی تکرار خواهد شد از این رو بهتر است که وزارت کشاورزی جایگزین کشت به کشاورزان بدهد و به جای کشت هندوانه که محصول آب بری است اقلام دیگر کشت می‌شود؛ می‌توان هندوانه را در افغانستان کشت و کیلویی 3 هزار تومان وارد کرد.

او همچنین گفته است: لازم می‌دانم این اطمینان را به مردم بدهم که بازرسان تعزیرات، وزارت صمت و کشاورزی در میدان اصلی میوه و تره‌بار مستقر هستند و اجازه گران‌ فروشی را نمی‌دهند.[1]

*پیشنهاد ریاست محترم اتحادیه بارفروشان تهران درباره میوه پرمصرف هندوانه معقول به نظر می رسد. اگرچه باید کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی درباره آن اعلام نظر کنند.

این پیشنهاد در حالی است که افغانستان با توجه به ممنوع شدن کشت خشخاش و نیز روی کار آمدن یک حکومت جدید در این کشور؛ قاعدتا از چنین پیشنهادی استقبال خواهد کرد.

پر واضح است که مقامات دولتی ذیربط می توانند با به خرج دادن درایت هایی اینچنین، گام های مثبتی را در سمت ارزان سازی زندگی مردم و قرار دادن کالاهای ارزانتر در سبد مایحتاج خانوارها بردارند.

پیش از این اعلام شده بود که نرخ عرضه هر کیلو هندوانه در ماه رمضان بین 10 تا 13 هزار تومان است.

*** 

وقتی خطای فرزند، اشتباه پدر نیست

"فقیرشهر"؛ فتنه‌ای با ابراز تحریف علی(ع)/ وقتی خطای فرزند، اشتباه پدر نیست

مصطفی درایتی، روحانی اصلاح طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: باید به برخی مسئولان گفت اگر قرار نیست خودتان به گفته‌هایتان عمل کنید و امکانش را ندارید چه طور از جامعه انتظار دارید به آن عمل کند؟ شما هنگامی که نمی‌توانید خودتان و خانواده‌تان را قانع کنید تا به آن چیزی که گفتید عمل کنند چگونه انتظار دارید افراد دورتر با آنچه که شما می‌گویید خودشان را هماهنگ کنند؟[2]

*صحبتهای درایتی می تواند طعنه ای باشد که او خطاب به قالیباف مطرح کرده است.

مع الوصف آقای درایتی در یک تجاهل العارف عمدی و شاید سهوی، به این حقیقت عقلانی و مهم اشاره نمی کند که رفتار فرزندان مادام که مورد تایید و حمایت پدر نباشد ربطی به پدر ندارد.

کما اینکه در تاریخ انقلاب ما نیز نمونه های فراوانی وجود به چشم می خورد که پدر به راهی و فرزند به راهی دیگر رفته است.

در این باره می توان به سرنوشت حسین جنتی، یکی از فرزندان آیت ا... جنتی (رئیس محترم شورای نگهبان) اشاره کرد که در سازمان مجاهدین خلق عضویت داشت و در یک درگیری با سپاه پاسداران کشته شد.

و یا ایضا باید به فرمان امام راحل پس از دستگیر نوه پسری‌شان اشاره کرد که گفته بودند: به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سیدحسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند.[3]

تاریخ هم در این باره خاطرات فراوان دارد... از فرزند ناخلف شهید شیخ فضل ا... نوری تا جعفر کذاب که فرزند امام و عموی امام معصوم بود اما ره به خطا برد و البته حسابش هرگز به پای ائمه اطهار(س) نوشته نمی شود.

پس می شود و ممکن است که گاهی فرزندان و وابستگان خطایی کنند و این خطا به پدر هیچ ربطی نداشته باشد. به این شرط که موضع و سلوک پدر نسبت به رفتار اشتباه فرزندان، روشن و مشخص باشد و حمایتی هم در کار نباشد.

اینکه چرا اصلاح طلبان و برخی مدعیان عدالت از چنین بدیهیات عقلانی غافل‌اند یا خود را به غفلت زده اند از تأملات ضروری روزگار ماست که البته پیرامون آن احتمالاتی از جمله "ترور مدیریت جهادی" نیز وجود دارد.

*** 

و نظام اسلامی در فقر "جهاد تبیین" همچنان مظلوم است

"فقیرشهر"؛ فتنه‌ای با ابراز تحریف علی(ع)

"فقیرشهر"؛ فتنه‌ای با ابراز تحریف علی(ع)/ وقتی خطای فرزند، اشتباه پدر نیست

فردی به نام محمد سروش محلاتی که معتقد است نظام جمهوری اسلامی مشکل عقل دارد و برخی رسانه های اصلاح طلب از وی با عنوان آیت ا... یاد میکنند؛ اخیرا در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است: متاسفانه امروز افراد مختلفی در جهت توجیه و عادی سازی فقر تلاش می کنند و می گویند باید صبر کرد و در زمان پیامبر هم شعب ابیطالب بوده و از مردم می خواهند با فقر بسازند. اما این علی(ع) که ساده زیست ترین انسان و حاکم است، با فقر دشمن است و فقر را بدتر از مرگ می داند.

او می افزاید: کسانی که برای تطهیر و رضایت حاکمان فقر را تایید می کنند در برابر تعبیر علامه طباطبایی چه پاسخی دارند که در تفسیر المیزان می گوید: مهمترین جنبه هر جامعه ای، بعد اقتصادی جامعه است چون پایه و اساس زندگی را خداوند بر مال قرار داده است و اکثر مفاسد، گناهان و مظالم نتیجه فقر زیاده از حد در برابر ثروت زیاده از حد است؛ یعنی اختلاف طبقاتی زیاد در جامعه. 

فرد مذکور با اظهار اینکه فقر در جامعه ما امروز در زشت ترین صورت خود در حال وقوع است اما بی قراری از علما نمی بینیم تصریح می کند: دو نوع فقر داریم: ۱. ناشی از مسائل شخصی یا حوادث که "فقیرشهر" ایجاد نمی کند. ۲.فقر اجتماعی و سیاسی، فقیرشهر یعنی جامعه با سیاستهای حکومت به دو بخش اقلیت غنی و اکثریت فقیر تقسیم شود. صدقات و انفاق برای نوع اول فقر یعنی فقر شخصی است نه فقر اجتماعی.

او همچنین در اشاره به فرازی انتخاب شده از بیانات امیرالمومنین(ع) می گوید: فقیرشهر، یعنی فقری که حکومت وارد همه خانه ها می کند مگر عده کوچکی که به قدرت و ثروت متصل باشد. فقر مردم ناشی از تنبلی و کوتاهی انان نیست بلکه نتیجه عملکرد حکومت است.[4]

*مسئله "سیاه نمایی" و تقلای دشمن برای بزرگنمایی از مشکلات ایران اسلامی بارها و بارها مورد هشدار و اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

سیاه نمایی مقوله ای است که اتاق فرماندهی "فتنه اقتصادی" طی 11 سال گذشته بارها و بارها با کلمات و عباراتی مثل حق اعتراض در خیابان، وجود ابرچالش در ایران، بحران (به جای مشکل)، فساد سیستماتیک، شیوع گرسنگی و... که همگی غلط بوده اند، نسبت به شارژ آن اقدام کرده است. و اکنون نیز شاهدیم که عبارت من درآوردی  "فقیر شهر" به میدان آمده.

دقت شود که یک جامعه همواره با دو مقوله "فقر مطلق" و "فقر نسبی" مواجه است. 

فقر مطلق که به معنای گرسنگی است قابلیت درمان دارد و مثلا نظام جمهوری اسلامی ایران با سیاست های مردمی خود طی 43 سال گذشته توانسته است عدد این شاخص را به طرز محسوسی کاهش دهد به نحوی که هم اکنون میزان فقر مطلق در ایران حتی از انگلستان و اسپانیا هم کمتر است.[5] (دقت شود که بر اساس تعالیم اقتصادی ایران، تکلیف مردم در کاهش شاخص فقر مطلق و بوسیله شاخص های خمس، زکات، احسان، انفاق و صدقه بیشتر از نقش حکومت است)

می ماند فقر نسبی که همواره وجود دارد. خاصه اینکه گزاره های ذهنی هم در آن بسیار دخیل اند. به این معنی که یک فرد می تواند دارا باشد اما به لحاظ ذهنی احساس فقر نسبی داشته باشد. و این دقیقا همان منفذی است که فرماندهان فتنه قصد ورود از داخل آنرا دارند...

یقینا و همانطور که می بینیم نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مثل سایر کشورهای جهان با مشکلاتی اقتصادی مواجه است. اما این مشکلات را بایستی اولا با توجه به میزان در دسترس بودن راه حل ها سنجید. و ثانیا متوجه نیمه پر لیوان هم بود.

بله! ما در ایران با مشکل گرانی بیقاعده مواجه هستیم. اما همزمان شاخص های شهر نشینی که به معنی افزایش توان خرید جامعه ایرانی است هم افزایش داشته اند. ضریب استفاده ایرانی ها از تلفن های هوشمند از بسیاری از کشورهای اروپایی هم بیشتر است. ضریب نفوذ اینترنت، رکوردشکنی فروش فیلم های سینمایی و کنسرت ها، ازدیاد آمارهای سفر و... هم شاخص هایی هستند که باید آنها را در کنار گرانی دید و سپس نتیجه گیری کرد.

مجددا تأکید می شود که گرانی بیقاعده توانسته مردم عزیز ایران را آزار دهد و کسی هم منکر این بلیّه اقتصادی نیست. اما اولا راه حل گرانی که همان نظارت کارای دولت بر بازار است کاملا در دسترس قرار دارد -اگر عزمی برای آن باشد- و ثانیا نتیجه گیری کلان وضعیت معیشت مردم و اقتصاد کشور را بایستی همراه با سایر شاخص ها برقرار کرد.

از طرف دیگر باید دانست که نه امیرالمومنین(ع) دعوتی به فقر دارد و نه حامیان با بصیرت نظام اسلامی کسی را تشویق به فقر می کنند! بلکه مسئله و معضل تفاسیر غلط از نهج البلاغه و سایر تعالیم دینی است.

آن علی(ع) که آقایان او را نماد مبارزه با فقر معرفی می کنند و از بیان تمام گفته های او امتناع دارند؛ در ضمن نکوهش فقر اما این بیان را هم در خطبه 88 نهج البلاغه دارد که"فَإِنَّ اللَّهَ لَمْ یَقْصِمْ جَبَّارِی دَهْرٍ قَطُّ إِلَّا بَعْدَ تَمْهِیلٍ وَ رَخَاءٍ، وَ لَمْ یَجْبُرْ عَظْمَ أَحَدٍ مِنَ الْأُمَمِ إِلَّا بَعْدَ أَزْلٍ وَ بَلَاءٍ، وَ فِی دُونِ مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ عَتْبٍ وَ مَا اسْتَدْبَرْتُمْ مِنْ خَطْبٍ مُعْتَبَرٌ، وَ مَا کُلُّ ذِی قَلْبٍ بِلَبِیبٍ وَ لَا کُلُّ ذِی سَمْعٍ بِسَمِیعٍ وَ لَا کُلُّ [ذِی] نَاظِرٍ بِبَصِیرٍ."

(خداوند هرگز جبّاران دنیا را در هم نشکسته مگر پس از آن که مهلت های لازم و نعمت های فراوان بخشید، و هرگز استخوان شکسته ملّتی را باز سازی نفرمود مگر پس از آزمایش ها و تحمّل مشکلات. مردم در سختی هایی که با آن روبرو هستید و مشکلاتی که پشت سر گذاردید، درس های عبرت فراوان وجود دارد. نه هر که صاحب قلبی است خردمند است، و نه هر دارنده گوشی شنواست، و نه هر دارنده چشمی بیناست. )

اکنون آیا باید به سیاق آقای سروش محلاتی و دوستان ایشان کسی پیدا بشود و در انعزال از عقلانیت بگوید که امیرالمومنین(ع) با تأکید بر لزوم صبر مردم بر مشکلات و سختی ها و استخوان های شکسته؛ تشویق به فقر و تحمل آن داشته است؟!

یقینا چنین نیست و آن علی(ع) عقلانی و آن حاکم بر حق؛ مقاومت را هم در کنار نکوهش فقر بصورت توأمان می ستاید.

و این همان بیت الغزلی است که در نظام جمهوری اسلامی نیز از سوی صاحبان بصیرت نافذ مورد تأکید و ستایش قرار دارد: عزم به صفر رسانیدن فقر مطلق، استشفای ذهنی از بابت فقر نسبی، پیشرفت عمومی اقتصاد و البته لزوم مقاومت ملی در همه حال و در همه شدائد و مشکلات.

گفتنیست، سروش محلاتی اظهارات و سوابق نظری دیگری مثل "حکومت دینی موجب محدودیت علمی می شود، ما شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم، جمهوری اسلامی مشکل عقل دارد و عده زیادی در حوزه به حکومت بدون ولی فقیه فکر می‌کنند"! نیز در کارنامه خود دارد که بایستی اظهارات او پیرامون عبارت "فقیرشهر" را در کنار این اعوجاجات دید و خواند.[6]

*** 

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1221113

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1221250

3_ snn.ir/0021w2

4_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1549096

5_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

6_mshrgh.ir/1187027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    11 28
    رفتن به ترکیه کجاش جرمه؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      9 5
      جرم نیست.
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      10 10
      جرم نیست. ولی بهانه ی خوبیه برای تخریب قالیباف در اذهان عمومی
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      6 3
      دولت روحانی با ارز 4200 تومانی کود از ترکیه وارد کرده بود
    • حاجی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      20 1
      رفتن به ترکیه واقعا جرم نیست ولی مگر ایران جای کمی دارد برلی گردشگری
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      15 3
      اگر گناه فرزند بر عهده پدر نیست چرا فائزه هر کار میکنه پدرش را هم مورد لطف قرار میدهید ؟
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 2
      جرم نیست
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      4 30
      دکتر قالیباف عزیز اونقدر کارش درسته که بدخواهانش نتونستن هیچ اتهامی بهش بزنند. همه زورشون رو زدن تا یک چنین موضوع پیش پا افتاده ای را به نقطه ضعف ایشان تبدیل کنند. در چشم ما عزیزتر شدی مدیر جهادی تراز انقلاب
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      15 0
      اگه جرم نبود چرا امام علی والی اون منطقه رو که در مهمانی ثروتمندان رفته بود توبیخ کرد؟
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      15 1
      بگم طرفدار قالیبافم کسی باور نمیکنه... ولی یه سوال چرا خانمشون با دخترشون رفتن ترکیه؟ چرا مراعات نکردن؟ چجوری اینارو کنار هم قبول کنیم نمیدونستن شوهرشون تخریب میشن و مخالف این سفر هستن؟
  • حبیب IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    42 2
    مسبب فقر امروز جامعه ای همچون ایران با آن ثروت عظیم‌ ناشی از نادانی و بی تدبیری مسولین است و بس
    • یوسف IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      17 22
      البته مسئولین گذشته!!
    • تفکر IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      8 6
      خلع لباس بشه بعد جفنگ بگوید شاید رفت غرب شفاع گرفت
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      7 8
      هنر روحانی و جهانگیری این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      7 8
      ما که 22 بهمن غیر از موتور و دوچرخه و اتومبیلهای سایپا و ایران خودرو انهم 400 به پایینش را تو راهپیمایی ندیدیم کجا بودند میلیونها شاسی و خارجی و دلار جهانگیری بگیرها ؟! انقلاب هنوز مال ضعفا و مستضعفان است
    • DE ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 12
      اولا این ظلم مضاعفه که بخوای ظالمانه و جاهلانه و احمقانه همه مسئولین زحمت کش ،خردمند و کاردان رو با مسئولین اصلاحاتچی منفعت طلب یک کاسه کنی. دوما تو بی جا میکنی به مسئولین دلسوز و زحمت کش که خواب و زندگی ندارند و مظلومانه شب و روز برای مردم زحمت می کشن توهین کنی.
  • علی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 6
    نمی دونم اون شخص چطور از عقلانیت حکومت انتقاد کرده در حالی که ظاهرش هم شبیه انسان های عاقل نیست!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    17 3
    اگراین قضیه لونمی رفت آیااصلابحثی بود؟
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 16
    گناه فرزند را به پای پدر نمی نویسند
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    29 4
    به شرط انکه شما همین رویه رو در مورد مخالفین خود نیز قبول داشته باشید
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 1
    واردات هندوانه خوبه؟
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 3
    من موافق واردات هندوانه هستم ولی خب بجاش هندوانه کاران چی بکارن؟
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      8 1
      کلزا بکاریم، دانه‌های روغنی، باید بریم به سمت کشت محصولاتی که آب کمتری نیاز دارند و ارزش افزوده بیشتری تولید می‌کنن
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 5
    رفتار فرزندان مادام که مورد تایید و حمایت پدر نباشد ربطی به پدر ندارد
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    16 2
    لپه کیلو 60 تومن
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      5 1
      10 توننش برا رئیسه چهل تومنش برا روحانی. وقتی رییسی اومد لپه کیلو ۵ هزار تومن که نبود
    • DE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      4 0
      وقتی دسته زیادی سوسول بازی درمیان ، پشت میز نشین می شن و جمعیت روستاها میلیون میلیون کوچ می کنن معلوم قیمت مواد غذایی و حبوبات باید سر به فلک بزاره! درحالی که زمین های روستایی و باغات شهرستان ها مثل مناطق جنگ زده و سیل زده در حال تخریبه و دسته ای از جوانان کار کشاورزی و باغداری رو عیب و عار میدونن! یک سوزن بخود یک جوالدوز بدیگری! عمو اشکال از خودمونه که مسیر طلایی تولید ثروت روستایی و تولید مواد غذایی رو گم کرده و در زمینه اقتصاد تولید موادغذایی گمراه شدیم. اگراین ایراد رو رفع کنیم دریچه های رحمت و برکت و ارزانی بروی مردم سرازیر میشه. در بخش پردرامد کشاورزی چند میلیون ظرفیت شغلی خالی هست که برای همین عیب و عار دونستن افکار استعماری عاطل و باطل مونده! از وقتی سرویس جاسوسی انگلیس و موساد درایران زمان شاه مخلوع کشاورزان و کار کشاورزی رو تحقیر کردنداین دور باطل یعنی کمبود موادغذایی و گرونی دامن ایرانی رو گرفت. درحالی که هزاران سال افتخار ایرانی ها این بود که نان حلال و روزی پاک از زمین در میارن. که خودش عبادت خدا بود.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 14
    مه فشاند نور و ... عوعو کند . این انقلاب مشکلات زیاد داشته و دارد ولی این انقلاب به تمام نظامهای دنیا شرافت دارد
  • ایرانی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 6
    بسیار عالی مشرق جان
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 13
    این اصلاح طلب گویالال بودند زبان بازکردند ولی کورخوانده اندمیخواهند گند کاری شیخ بنفش راکه مملکت را هشت سال بهگند کشید لاپوشانی بکنند درقضیه واگذاری شرکت هفت تپه بهقیمت کمترازدهم درصد ارزش واقعی وهمدستی چندنفرازدولتی ها به اویک ونیم میلیارد دلارنیز به بهانه واردکردن وخرید تجهیزات به وی وام دادندکه د ر بازار آزاد فروخته شد وتجهیزاتی هم خریداری نشد ویا غارت پولهای صندوق فرهنگیانوصدها اختلاس دزدی اینهامثال محلاتی اشعث لال بودندوهیچ صدایی از انها برنیامد ولی الان همراه با رادیو های ملکه زبان باز کردند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 7
    قالیباف از این رفتارها ابراز تبری کند
    • جلالوند IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      5 8
      گناهی نشده که اظهار تبری کنه.
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      برای چی؟ گناهی انجام نشده
    • DE ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      6 2
      چرا چرند میگی! اقای قالیباف از اول مخالف سفر اعضای خانواده اش به ترکیه بوده. برای کاری که مخالفش بوده چرا باید عذر بخواد؟
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 3
    سروش محلاتی اشتباه میکنه
  • علوی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 1
    این داستان کمبود آب و محدودیت کشت محصولات کشاورزی هم مثل قضیه یوزپلنگ ایرانیه آب کم داریم ولی در اصفهان کارخانه فولاد می زنیم و سنگ آهنش را از جای دیگه میاریم و آبش را هم از یک استان دیگه بعد میگیم خشک سالیه هندونه نکارید. لطفا توی شهرهایی که آب برای کشاورزی ندارند و صنایع آب بر توسعه پیدا کرده تحقیقی بفرمایید. مشرق جون خواهش می کنم منتشر کنید.
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      12 1
      سلام. دلیل استقرار صنایع مادر در مرکز ایران فقط امنیتی است. آب آن هم از پساب فاضلاب شهری است. همچنین مقدار آبی که فقط استان خوزستان به تنهایی صرف کشت برنج می کند از مصرف کل سالانه صنایع آب ایران بالاتر است.
  • سید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 2
    این جناب سروش محلاتی بفرماید که این افاضاتش را چرا دو سال پیش نمی فرمود!!!!!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 1
    شایداستدلال درست باشه اماچون تناقض درگفتاروعمل تون هست این دلیل پذیرفته نیست...
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 3
    واقعاً مشکل فقر در جامعه کمر‌شکن شده این که جای انکار ندارد و با انکار آن پنهان نمیشود. دولتمردان دوره قبل حاصل عملشان همین گسترش فقر بود اگرچه دولت جدید سعی دارد جبران کند ولی به هرحال تا حصول نتیجه و شدن و نشدن آن زمان لازم است .
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 8
    مشکل اینه که برای عموم مردم که نسبت به مسائل اقتصادی عوام هستن نمیشه توضیح داد که تورم انباشته از دولت قبل یعنی چه.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 7
    خطای فرزند را نمی شود به پای پدر گذاشت
  • ناصری IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 2
    ممنون از مشرق
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 2
    در باب سخن جناب شیخ محلاتی ایضا چهل سال است شما و صحابه اختیارات را در دست دارید . اگر انقلاب را انقلابیون جهادی در دست داشتند ، شما اکنون وجودیتی نداشتید . و اما بعد، در نقل فقر شما خود یکی از گزمه های کبیر و مرید سردار غیر سازندگی که خدایش بیامرزد که چون خلق نیآمرزد خصوص قشر کارگر ، چنان ضربتی زدید بر معیشت که محاصره کنندگان شعب ابی طالب حالا حالا ها باید لنگ بیندازند و خدا را شکر که شما در آن شعب نبودید که مهاذا در میان موریانه ها هم تفرقه و نیرنگ می‌کردید که آن عهد نامه را از بین نبرند . دعای مردم بدرقه راهتان و عمر کوتاه کمتر از لحظه اگر کسی از مقدار آن خبر دارد . توبه پذیرفتنی و حق الناس اگر خوردندی که باید پرداخت وگر نه چوب در آستین تان کنند که همه را غی نمایید ، پس این پند را بیاموز و به دیگر دزدان خبر ده که چنانچه از این ره ترکستان برگردند، خداوند عز وجل ارحم الراحمین است . هر چند که خود کرده را تدبیر نیست . فدای علی و فرزندان نازنین علی که بهترین و مهربانترین و بخشنده ترین مخلوقات بودند و بدترین رفتارها از سمت خلقی شد که هنوز هم مرید شیطانند و ...
  • حمید ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 3
    این طیف اصلاخ طلب عقده های سیاسی زیادی دارند.ولی یکی بهشون یاداوری کنه که اگر اقتصاد خراب است نتیجه بیش از 30سال اصلاخ طلبی در مدیریت باندی وجناحی خود شماهاست که کشور را به این شکل دراوردید.مردم را بازی ندهید.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    19 2
    خطای فرزند یا خطای همسر، مشرق جان؟
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 2
    کاشت هندوانه آب فراوان میخواد. واردات درست ترین کاره
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 0
    با سروش محلاتی مخالفم
  • محققی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 8
    بهترین مثال مثل پسر حضرت نوح (ع) است که بهترین نمونه ی موجود درتاریخ است
  • مردم IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 5
    اصلاحطلبا از تحریف ارتزاق می کنن
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      دقیییییییییییییییییییقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 5
    با توجه به اینکه الان انتخاباتی در کار نیست به جرات میشه گفت تخریب کنونی چپ ها علیه دولت به منظور فضا سازی برای امتیاز دادن نظام، دولت و تیم مذاکره کننده به آمریکاست تا دوباره توافقی ضعیف بسته بشه. کلید واژه تخریب هاشونم اینه که چه روحانی باشه چچه رییسی تا توافق (بر سر همه چیز!) صورت نگیره گشایشی در کار نخواهد بود.
  • محمدایوب IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 0
    مصطفی درایتی اینکه خیلی بده پدر معنوی اصلاح طلبان وقتی پسرش مهدی دزده را میخواستندبگیرند با هزینه دانشگاه آزاد به انگلیس فراری داد وبعد که خواستند به زندان ببرند در گوش او دعای سفر خواند و فیلم آنرا پخش کردند بابا تو دیگه کی هستی البته افساد طلبی
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 0
    عالی
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    8 3
    گوشت را سپردند دست گربه !! سايت جماران كه بايد حافظ انقلاب حضرت امام خميني باشد خودش خلاف مشي انقلاب حركت ميكند !!
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 0
    عالی
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 2
    همین روزها است که محمد سروش از پایگاه جماران خزعلبات فائزه هاشمی را با مستندات فقهی ! و تاریخی ! ثابت کند .
  • جواد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    42 5
    خوب حالا که به قول شما می شود خطای فرزند را از حساب پدر جدا کرد و این مشکل در طول تاریخ وجود داشته است پس پدر هم بیاید اعلام موضع و برائت از زن و فرزندش را بکند
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      برائت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! هر وقت روحانی جونت از برادر دزدش اعلام برائت کرد بیا نظر بده .ضمنا سفر به ترکیه جرم نیست
    • DE ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 2
      پس نخوندی! برو بخون اقای قالیباف قبل از اینا بخوان سفر کن مخالفت میکرده. از این روشن تر! لطفا خودت رو به اون راه نزن که راه شیطانه!
  • NL ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 5
    خطایی نبوده
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 0
    سروش محلاتی کیه دیگه
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 4
    اقای سروش محلاتی ایا میدانید که بخش قابل توجهی از مشکلات فرهنگی و اخلاقی واقتصادی و ناعدالتی اجتماعی و توسعه فقر و اعلام علنی مانور تشریفات در نماز جمعه و انباشته شدن ثروتهای نجومی نا مشروع در دست دوستان شما از جریانهای غربگرا و بریده از انقلاب و اسلام بواسطه سیاست گذاریهای کارگزارن سازندگی و جریان موسوم به اصلاح طلبان از زمان سلطه اقای هاشمی رفسنجانی بر کشور مخصوصا 8 سال دوره ریاست جمهوری ایشان اتفاق افتاده و این ریل گذاری خطا و این خطیئه بزرگ و انحراف توسط هم حز بی های شما بوده و همچنان ادامه دارد ؟
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 10
    تخریب قالیباف یکی از پروژه های دشمنه. وگرنه الان ترکیه رفتن یه سفر عادی شده که خیلیا میرن و گناه نیست
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 2
    مشرق؟
  • ناشناس IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 3
    هر کسی در محور خط فکری شما نباشد. اگر ایت ... هم باشد میشود فردی
  • سعید IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 1
    قیمت هندوانه در میادین تره بار 6 هزار تومان و مناسب است اما پیشنهاد می کنیم برای کنترل قیمت برنج ایرانی دولت برنج را با نرخ مصوب از کشاورزان خریداری نماید و با نرخ مناسب در فروشگاههای زنجیره ای توزیع نماید.
  • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 1
    ترکیه رفتن گناهه ولی همنشینی و رفاقت با بهاییان گناه نیست؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 0
    سروش محلاتی کیه دیگه
  • سعید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 0
    قیمت برنج ایرانی گران است و خیلی از مردم برنج هندی و پاکستانی و تایلندی دوست ندارند پیشنهاد می کنیم دولت محترم برنج اروگوئه وارد بکند متاسفانه از سال 96 واردات برنج اروگوئه متوقف شده است .
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    تولید و توسعه و فقر فرهنگی و اقتصادی در لایه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی در چند دهه اخیر حاصل دو مسئله اساسی است : 1- دوری از اموزه های کلان فرهنگی و اقتصادی تبیین شده از طرف امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب . 2- در غلطیدن جریان حاکم که به اصلاح طلبان و غربگرایان مشهور هستند به دامن اموزه های غلط و فاسد اقتصادی و عمل به فرهنگی و نسخه های اشتباه غربی . متاسفانه این جریان که در زمان امام راحل چراغ خاموش و منافقانه بود بعد از رحلت امام ره در کسوت دولت اقای رفسنجانی ظهور و بروز پیدا کرد و ایشان به اشتباه ده ها نفر از روحانیون و عناصر سیاسی غربزده را جهت تبیین و ارائه نسخه های فرهنگی و اقتصادی در مرکز مطالعات استراتژی ریاست جمهوری بکار گرفت انان با توجه به عدم باور به اسلام ناب محمدی ص و راه امام ره به عنوان نسخه های نجات فرهنگی و اقتصادی به سرویسهای مطالعاتی و پژوهشی غرب مخصوصا انگلیس و امریکا ارتباط پیدا کردند و عملا به مصادره و استحاله انقلاب پرداختند و این همه خسارت و هزینه را به انقلاب و مردم واسلام تحمیل کردند . ناعدالتی اجتماعی و اقتصادی و معضلات فرهنگی انباشته شده امروز حاصل نفوذ جریان غربگرا به انقلاب است . و یقینا تا این جریان منحط وخطرناک در راس تصمیم گیری و اجرا قرار دارد کشور طعم عدالت و اخلاق و فرهنگ اسلامی و نشاط اجتماعی و ... رانخواهد چشید . چون اینان همانگونه که خودشان میگویند از اموزه ها و نسخه های غربی ارتزاق میکنند و این نسخه ها قائل به عدالت و اخلاق و و معنویت نیستند .غرب و غربزدگان نزدیک به 300 سال است که در ایران و کشورهای اسلامی به غارت فرهنگ و اقتصاد و قتل و غارت مردم مشغول اند .
  • سامان IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 4
    سفر به ترکیه خیلی عادی است و چیز عجیب و خطای نابخشودنی نیست.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 0
    کاخ ها کشور و زندگی اشراف از دزدی وچپاول مال ملت بدست مدیران کشور درست شده است
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 2
    جریان ها و افراد وابسته به دفتر سابق اقای منتظری مثل شیخ محمد سروش همچنان در به چالش کشیده انقلاب و امام خمینی ره دارای فعالیت گسترده و سازمانی هستند .
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 2
    دفاع بد نتیجه اش عکس هست ...دفاع نکنید
  • مجتبی ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 5
    اتفاقا فقر خیلی هم خوبه باعث میشه چاق نشی "سرطان نگیری" وقتت همیشه پره ومرتکب گناه نمیشی چون از صبح تا شب برا یه لقمه نون باید بدویی وبه همین خاطر فکرت به موضوعات بد معطوف نمیشه
  • لاله IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 8
    کدوم خطا؟ مگه ترکیه رفتن خطاست؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 1
    اقای سروش شما و دوستانتان که بحق روحانیون دولتی در زمان دولتهای اقایان هاشمی و خاتمی و روحانی بودید برای تطهیر و جلب رضایت و خوشایند انان و عملکرد سر تا پا اشتباه و غیر اسلامی و غیر انقلابی لیبرالیستها و استحاله شده ها تئوری سازی و مستند بازی کردید . فقه و تاریخ و بخشی از اموزه های دینی را تحریف و در خدمت انان قرار دادید .و جریان عدالت طلبانه و معنویت را و فرهنگ ساز امام و انقلاب را به محاق بردید
  • اریا IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 2
    مواضع سروش معلومه!
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 3
    درود بر قالیباف
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    9 7
    مشرق خودت رو بیشتر از این ذلیل نکن .
    • DE ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 1
      درود بر اقای قالیباف .
    • DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 1
      ذلیل شما فتنه گرانی هستید که دردل مرض دارید و مخالف پیشرفت و بهبود زندگی مردم ایران هستید.
  • نیما IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 2
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نوبتش گم شد تازه قالیباف که پیامبر هم نیست
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 2
    درود بر مشرق بصیر
  • Poorya IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 9
    سخنان استاد سروش محلاتی عین حقیقته. شما نمیخوای قبول کنی مشکل خودته.
  • فاطمه AE ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 0
    پس چرا آقای اصلاح طلب دختر قالیباف رو علم کردید
  • مجید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 1
    هندوانه از دوهزار تومن تا حداکثر پنج یا شش هزار تومنه این رقم ۱۳هزار از کجاست؟
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 2
    چی بگم
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 0
    مشکل کشور ما مسافرت به ترکیه نیست. مشکل اقتصاد و گرانی عمدی گرانفروشان و محتکرانه
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    17 4
    این که رایج شده می گویند فقر کفر می آورد جعلی است. خدا می گوید اتفاقا این بی نیازی و غنی بودن است که سبب طغیان می شود (سوره علق آیات 6 و 7). برای همین است که اکثرا مومنان تاریخ و یاران انبیا همه از فقرا بودند. در انقلاب اسلامی همین جنوب شهری ها و منطقه 17 ای ها انقلاب کردند. همینها پای جبهه و جنگ ایستادند. همینها تحریمها را تحمل کردند. همینها شهدای مدافع حرم دادند و... همینها بهره مادیشان از سفره انقلاب تقریبا هیچ بود. حالی که همواره مترفان یا همان مرفهان بی درد دشمن انبیا بودند. در انقلاب هیچ نقش خاصی نداشتند. در جبهه ها خیلی به ندرت پیدا شدند. بیشترین بهره و سهم را از نتایج مادی انقلاب اسلامی بردند و تازه بیش از همه هم نق زدند و از نبود آزادی حجاب و قوی نبودن پاسپورت نالیدند اما دایم پول ایران را در دوبی و ... به باد دادند. و دایم مشکل تراشیدند.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    12 5
    اگر قالیباف باشی از بابت گناه فرزند اشکالی بر تو وارد نیست اما اگر هاشمی رفسنجانی باشی گناه هفت پشت فرزندان هم به پایت می نویسند
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      8 4
      بستگی داره که اشتباه فرزند را تایید یا محکوم کنی. هاشمی وقتی فرزندش به زندان میرفت مثل قهرمان ها بدرقه ش میکرد هیچ وقت هم اشتباه بچه هاش رو قبول نداشت. ولی قالیباف از کار خانواده ش اعلام برائت کرده
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 0
    دست گرانفروشان رو قطع کنید.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 3
    خطای فرزند اشتباه پدر نیست
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 1
    حالا وقتی کمبود آب داریم اصلا هندوانه میخوایم چکار؟؟
  • محمدرضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 3
    محلاتی اشتباه میکنه
  • چکاوک IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 3
    اینا زمان روحانی لال بودن؟
  • DE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 2
    عجب
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 6
    ننگ بر اصلاحات
  • نیمایی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 6
    آقای قالیباف خودش راضی نبوده و همین کفایت میکنه.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 8
    جواب خدا رو در تهمتی که به قالیباف میزنید نمیتونید بدید
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 2
    امثال محلاتی و سایر مارانوسها که تفاسیر یهودی از اسلام ارائه داده و خود را نو اندیش دینی مینامند! همه آثار شیعی اعم از روایات،احادیث و مهمتر از همه آیات شریف قرآن مثل آیینه هستند،دست به طرف هر کدام دراز کنند باطن خود را عریان ،عریان به نمایش میگذارند.چنانکه در اینجا از فقیر شهر یا فقر سیستماتیک سخن گفته،بمعنی اینست که یکی از خباثتهایی که در حق مردم انجام دادند همین فقر سیستماتیک بود که توسط اکبرفتنه با نقاب توسعه اجرا شد،اگر سهواً چنین چیزی اجرا میشد یا عذرخواهی کرده اموال دزدی را مرجوع میکردند و یا در این مورد صحبتی نمیکردند! (مجرم به محل جرم بر میگردد تا جرم خود را بپوشاند!)
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 3
    سروش محلاتی از خدا نمیترسی؟
  • عبدالله IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 3
    متاسفانه سروش محلاتی و هم فکران ایشون خودشون فقر علمی دارند که نمیتونن مسائل رو درست تشخیص بده و درک دزستی برا تجزیه و تحلیل مشکلات ندارن .البته این مشکلات به ارث رسیده از روحانی رو چرا قبلا متوجه نمیشدن؟! فقر بد است بله ولی فتنه گران چون بخاطر بی تقوایی دستشان کوتاه از حقیقت گویی است دنبال بهانه هستن.که البته با توجه به اینکه چگونه الآن فهمیده اند که فقر بد است ؟! نشون میده که اصلا دنبال حقیقت نیستن بلکه با اینگونه اظهارات و مًثلا ادای درد مردم رو داشتن فقط دنبال کسب وجهه هستن که البته هرچه بیشتر دست وپا میزنن بیشتر غرق میشن..
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 4
    مخالف سروش محلاتیم
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 1
    والا تا من یادمه، همه ی کسانی که آدم های باتقوا و عالی بودن و به درجات بالای انسانیت رسیدن همه از قشر فقیر جامعه بودن نه اشراف.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 5
    مشرق تو معلوم نیست کدوم وری هستی ؟؟؟
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      گیج کمی فکر کن.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 4
    مشرق حال آدم رو به هم میزنی
  • سهیلا IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 1
    قالیباف از کار فرزندش حمایت نکرده
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    بله همینطوره
  • ترنم IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 0
    آفرین به مشرق که تببیین میکنی
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 2
    میتونیم ماشین رو هم بدیم کشورهای دیگه تولید کنن تا ارزونتر واسمون دربیاد تولید خودروتوی ایران نمیصرفه چرا هی سعی میکنین این صنعت ورشکسته رو سرپا نگه دارین
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 2
    اگر فقط دختر و دامادش بودن حرفای شما درست بود ولی همسرش ایشون چی؟
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 0
    خدا به فریاد تان برسد مشرق. اون دنیا نه جناح اصلاح طلب و نه اصولگرا حامیان نیست. اشخاص را ملاک حق قرار ندهید. حق ملاک حق است. در مورد خطای دوستانتان همان توجیه را داشته باشید که در مورد مخالفانتان.
    • DE ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 0
      حق رو دیدیم که اقای نجفی شما متاسفانه 5 تا گلوله به زنش در حمام تنگ کوچک خالی کرد و تمام اصلاحاتچی ها تو سوراخ موش دویدید قایم شده وروزه سکوت گرفتن! اصلاحاطلبان دنیاپرست معیشت مردم رو نابود کردند و به نساختن مسکن مثل اقای اخوندی بداخلاق ترک فعل افتخار کردند شما دهنتون رو با لواشک پرکردید و سکوت! پس حرف مفت و فتنه گری نکنید و دم از حق نزنید. راست میگید خطاهای سنگین خودتون رو که زندگی چند میلیون نفر رو با مشکل مواجه کرده رفع کنید. زبان درازی و فتنه گری این حنا دیگه رنگی نداره. با اینکه این سفر هیچ منعی قانونی نداشته ولی با اینحال اقای قالیباف مخالف این سفر بوده. درود براقای قالیباف خداپرست که مواضع اش با تک تک افراد حتی افراد خانواده اش روشنه. با کسی تعارفی نداره. ولی شماچی؟
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    سپاس از عوامل مشرق نیوز
    • DE ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 0
      ننگ بر سرمایه های اسرائیل که کمر به نابودی ایران بستند! روز قیامتی هم برای امثال شما هست که دادرسی ندارید.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 3
    چی بگم
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    بسیارهم خوب. استفاده کردیم
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 1
    از مسولین اصولگرا و اصلاح طلب معذرت میخواهیم ک در امورشان فضولی میکنیم
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    دقیقا رفتار فرزندان مادام که مورد تایید و حمایت پدر نباشد ربطی به پدر ندارد.
  • DE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    این اقایان اصلاحاتچی خودشون میدونن چه خرابکاریی هایی کردند ،چه حسابهای بدی دارند ، چه راندخواری ها و کارشکنی ها کردن، میخوان به این بهانه اب رو گل الود و از ش به نفع خود ماهیگیری کنند وروی کارهای دنیاپرستانه ، خودپرستانه خودشون سرپوش بذارن.وگرنه راست میگن، یک جو مردانگی و شرف دارند بیان مردانه از رفع خطاهای خودشان شروع و در پیشگاه مردم همه خطاهای سنگین خود رو تک تک جبران و بدرگاه خدا توبه کنن. تابحال هیچکدام چنین قدم هایی برنداشتن . این انتقاد دوستانه به دختر و داماد اقای قالیباف هست با اینکه چنین سفری مشکل قانونی ندارد ، با بی بصیرتی به نظرخردمندانه پدرشان اقای قالیباف اعتنا و گوش نکردند زیرا اقای قالیباف با این سفر از اولش مخالف بودند. متاسفانه این دو با یک خطا و بی بصیرتی الکی دست دشمنان ضد انقلاب مغرض و اصلاحاتچی های فتنه گر مغرض بهانه دادندتا ناجوانمردانه علیه اقای قالیباف که هیچ گناهی نداشتند فتنه سازی کنن
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    به شرطی که پدر رسما اعلام کنه که من مخالف بودم
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    عجب
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    قیافه اش به طرز عجیبی مشکوک میزنه
  • FR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    خرید آپارتمان در ترکیه کجاش جرمه
  • FR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    خیلی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس