عرب سرخی

اظهارات ضد امنیتی برخی مجرمان فتنه ۸۸ و تأکید اخیر یکی از آنها بر اینکه باز هم همان کارها را می‌کنیم؛ نشان میدهد که خطر این افراد همچنان امنیت مردم و نظام اسلامی را تهدید می‌کند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

امید نئونازی‌های اوکراین به چپ ایرانی

امید نئونازی‌های اوکراین به چپ ایرانی/ مجرم فتنه ۸۸: باز هم همان کارها را می‌کنم!

احمد مسجدجامعی، فعال اصلاح طلب و عضو سابق شورای شهر تهران طی یادداشتی که سایت جماران آنرا منتشر کرد در اشاره به جنگ روسیه و اوکراین به تمجید از اوکراین پرداخته است.

مسجدجامعی در این یادداشت به حضور چند پزشک اوکراینی در ایران پس از زلزله بم اشاره کرده و در ادامه به مخالفت های مردم اوکراین با نمادهای کمونیسم بولشویکی می پردازد.

او در نوشته خود اوکراینی ها را "جنگجویان وطن‌پرست و جان‌برکف" می نامد که در مقابل روسیه ایستاده اند و سپس به مقاطع تلخ خاطرات مشترک ایران و روسیه در تاریخ روابط فی مابین می پردازد.

در یادداشت مسجدجامعی همچنین می خوانیم: با توجه به همۀ این تجربه‌های تاریخی عجیب نیست که مردم اوکراین در برابر یکی از بزرگترین قدرتهای نظامی جهان ایستاده‌اند و از سرزمین خود دفاع می‌کنند. در حالی که به ذهن اشغالگران روسی چنین می‌رسید که اگر نه در چند ساعت، در چند روز پروندۀ اوکراین را مختومه خواهند کرد. و به قول خودشان، دهها هزار روسی‌تبار ساکن آنجا برای متجاوزان فرش قرمز پهن می‌کنند و روی در روی هموطنان اوکراینی می‌ایستند.[۱]

*همه ما متوجه علاقه اصلاح طلبان به حکومت جدید اوکراین که پس از انقلاب رنگی ۲۰۱۴ و با حمایت مستقیم آمریکا روی کار آمد هستیم و مردم ایران هنوز نامه سرگشاده صادق زیباکلام به مقامات اوکراینی را فراموش نکرده اند.[۲]

فلذا حرجی بر این فدایی نامه آقای مسجدجامعی نیست.

مسئله اما اینست که چرا آقایان واقعیت را به مسلخ کشانده اند؟!

واقعیت هم اینست که حکومت جدید کشور اوکراین به این دلیل وارد چاه ویل جنگ با روسیه شد که اقتضائات همسایگی با یک کشور هژمون (یعنی روسیه) را رعایت نکرد و با نادیده گرفتن دیدگاه های امنیتی روسیه در بحث ناتو ترجیح داد به اتکای آمریکا گزینه جنگ را انتخاب کند.

البته شاید روسیه می توانست انتخاب های دیگری غیر از جنگ در قبال امنیت خود داشته باشد اما در اینکه حکومت جدید اوکراین و متحدان آمریکایی و اروپایی اش آتش بیاران اصلی این جنگ هستند هیچ شکی نیست.

در بحث اوکراینی های جان بر کف(!) نیز لازم به اشاره است که آقای مسجدجامعی یا در جریان نیست یا نخواسته که در جریان باشد که انقلابیون ۲۰۱۴ اوکراین پس از پیروزی، رویکرد نئونازیسم را در دستور کار خود گذاشتند و حتی به مرز سلاخی شهروندان مخالف خود هم رسیدند.

این اوکراین پساانقلاب بود که شاهد بر دار کشیده شدن زنی حامله و همسرش به جرم روس گرایی بود. تاریخ اوکراین به تلخی این صحنه را هم دید که چگونه ده ها عضو یک حزب مخالف دولت جدید در اودسا به آتش کشیده شدند.[۳]

و ماجراهای دیگری مثل اجازه ندادن به مردم اوکراین برای عبور از گذرگاه های امن توسط ارتش این کشور...

اینکه آقای مسجدجامعی ترجیح داده است چنین واقعیت ناقص، غلط و دور از منطقی را از وضعیت جنگ در اوکراین به تصویر بکشد؛ محل سوال و ابهام جدی است.

*** 

مجرم فتنه ۸۸: باز هم همان کارها را می‌کنم!

امید نئونازی‌های اوکراین به چپ ایرانی/ مجرم فتنه ۸۸: باز هم همان کارها را می‌کنم!

فیض ا... عرب سرخی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیرا در لابه لای یک مصاحبه به محکومیت خود در سال ۸۸ اشاره کرده و گفته است: 

"نگاه من در زندان به مسائل ملموس‌تر شد اما در جهت‌گیری‌های من تغییری ایجاد نشد؛ من فکر می‌کردم یک زمان باید به زندان بروم و در آنجا هم همان حرف‌هایی را با بازجویم داشتم که بیرون در جامعه داشتم. شاید باور نکنید حرف‌های من با بازجو تندتر از موضع‌گیری‌هایم در جامعه بود. وقتی بازجو پرسید اگر بیرون بروی چه‌کار می‌کنی گفتم همان کارهایی که می‌کردم"!

به گزارش صبح ما، او همچنین تصریح می کند: من هیچ اقدام مجرمانه‌ای هم مرتکب نشدم. برای پنج‌سال محکومیت نیز جرم من شرکت در راهپیمایی ۲۵خرداد بود؛ راهپیمایی‌ای که خیلی‌ها در آن شرکت کرده بودند. من هیچ اقدام مجرمانه‌ای مرتکب نشدم؛ در دفاعیه هم نوشتم اگر از زندان بیرون بروم و چنین راهپیمایی دوباره باشد باز هم در آن شرکت می‌کنم.[۴]

*عرب سرخی پیش از این نیز در اظهاراتی پیرامون سال ۸۸ گفته بود: گویی تدابیری اندیشیده، برنامه هایی ریخته و رویه هایی به کار گرفته شده بود که انتخابات خارج از روال قانونی پیش برود...

او در همان اظهارات محاکمه خود و سایر مجرمان فتنه ۸۸ را نیز غیر عادلانه و صوری خواند![۵]

قضیه وقتی جالبتر می شود که بدانیم عرب سرخی انتخابات بعدی در سال ۱۴۰۲ را نیز تهدید به تحریم کرده است.[۶]

اظهارات عرب سرخی، سابقه او و تحدی او ۱۲ سال پس از فتنه ۸۸ نشان میدهد که خطر فتنه گران برای امنیت مردم و ایران همچنان پابرجاست.

*** 

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1548611

2_khabaronline.ir/news/342512

3_mshrgh.ir/1346852

4_http://sobhema.news/?p=21078

5_mshrgh.ir/1360706

6_mshrgh.ir/1357607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 180
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    48 25
    یهود بین الملل! ساده لوحی است فکر کنیم اینها از نقش صهیونیسم در اوکراین بیخبر باشند.اینها خودشون از عوامل و حامیان صهیونیستها در ایران هستند.ولی باید بهشون گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه.هم پوتین هم ما میدونیم جریان چیه
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      15 23
      مشرق تحلیلات خیلی بی ربط بود. مردم اصلا باور ندارند شما ها و اصلاح طلبها از یک قماش نیستید. همه چیز بازیه و تقسیم بین این دو طرف. نتیجه اش برای مملکت هم که مشخصه
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 0
      جالبه
    • سید IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 10
      جناب 16:20 ـــ وقتی دیگران مطلب را گرفته اند ولی شما متوجه منظور نشده ای، پس بدان فرستنده مشکل ندارد بلکه اشکال از گیرنده است، لطفاً آنتن گیرنده را تنطیم کنید!!!!
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 1
      دقیقا
  • سید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    38 48
    با توجه به لجاجت های عرب سرخی و سایر هم پالکی های ...ـهوع آورش به یاد این مثل می افتیم که توبه گرگ مرگ است! اما در باره اظهارات ناپخته مسجد جامعی هم باید گفت کمک چند پزشک اوکراینی را با چند پزشک ایرانی می توان جبران کرد اما دشمنی های مقامات اوکراینی کودتاگر و مزدور صهیونی با ملت ایران در ده سال گذشته را کجای دلمان جا بدهیم؟!؟!؟! همپیمانیش با کانادا در موضوع ساقط شدن هواپیمایش در تهران برای بین المللی کردن این پرونده و رآی مثبتش به تمامی قطعنامه های ضدایرانی پیشنهادی یانکی ها و سعودی ها و انگلیسی ها طی ده سال گذشته در مجامع عمومی را نمی توان گفت شتر دیدی ندیدی!!!
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 13
      ببند افراطی همین روزاست که بریزیم تو خیابون تمومتون کنیم.
    • مهدی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 9
      سید بدجوری جوک گفتی! شما ها یک کمی فکر کنید بعد حرف بزنید به کسی برنمی خوره ها!
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      12 8
      شما براندازان پلاستیکی عرضه ریختن تو خیابون داشتید که نمی شدید قلم به مزد و کامنت گذار روز مزد مجازی بی در و پیکر
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 6
      شما براندازان حتی توی بحث لنگ کلماتین و با فحش میخوان جبران کنین غیرمنطقی و بی سوادی سیاسی تونو اونوقت ادعای گنده تر از دهنتون دارین.
    • سید IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 1
      جناب 16:20 ـــ وقتی دیگران مطلب را گرفته اند ولی شما متوجه منظور نشده ای، پس بدان فرستنده مشکل ندارد بلکه اشکال از گیرنده است، لطفاً آنتن گیرنده را تنطیم کنید!!!!
    • سید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 1
      جناب 16:20 ـــ وقتی دیگران مطلب را گرفته اند ولی شما متوجه منظور نشده ای، پس بدان فرستنده مشکل ندارد بلکه اشکال از گیرنده است، لطفاً آنتن گیرنده را تنطیم کنید!!!!
    • رشا IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 7
      به شرفم بى ادب تر و دهن دريده تر از اين بابا ( سيد ) كسى را سراغ ندارم ! هزار بار به مشرق تذكر داديم كه خواهشاً لجن براكنى هاى اين رو منتشر نكن كه بد جورى روى اعصاب مونه ، اما كو گوش شنوا ؟! انگار مشرق هم خودش را زده به حريت و نافهمى !
    • سید IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 1
      به 18:17 ـــ به وجدان؟!؟!؟! مگر اصلاح طلبان دارند؟!؟!؟!؟!
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    25 25
    وقتی بازداشت بشوند مثل موش آبکشیده می شوند وقتی ولشون بکنی گربه ای می شوند که فکر می کنند پلنگ هستند این جماعت بافور ی تقصیر خودشان نیست تقصیر موادی است که مصرف می کنند
    • US ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      14 16
      مگه شهر هرته هرکس مخالفتون بود رو دستگیر کنید .. بد عادت شدین
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 8
      نه یانکی دانکی. شهر هرت اون طویله هست به اسم آمریکا که هرکی حرف زد یا زانو میزارن رو گردنش خفش میکنن یا یه خشاب گلوله از پشت بهش شلیک میکنن!!! ببند برو دنبال سرویس بهداشتی شوریت!!!
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    24 16
    شما زمین و زمان را به هم می بافید تا از دل واقعیت یک چیزی که دلبخواه شماست بیرون بیاورید پس چرا شما اشاره ای به منطقه کریمه و دو منطقه دیگر که روسیه استقلال آن را به رسمیت شناخت اشاره نکردید اگر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی را به امارات واگذار کنیم خیلی از مشکلات ما با اعراب حل می شود آیا حاضرید خاک کشورمان را به بیگانگان واگذار کنیم اوکراین هم نمی تواند این قضیه را هضم کند ضمنا اوکراین یک کشور مستقل است طبق توافقی که قبلا با امریکا و روسیه داشت در قبال واگذاری موشک های هسته ای به روسیه می بایست امنیت آنها تضمین می شد ولی روسیه خلف وعده کرد شما به این هم اشاره نکردید با همه این تفاسیر هر کسی می تواند متناسب با موضع جمعی نگرش متفاوتی از موضوع داشته باشد این نگرشها نباید بین افراد فاصله ایجاد کند و یا آنها را زیر سوال ببریم
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      24 12
      آیا درحد دفاع از اوکراین از ایران هم دفاع می کنی؟ البته اگر ایرانی باشی! اوکراینی که حماقت سرانش روابط با همسایگان ره چالش کشاند
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      16 8
      قاطی نکن همه اون کشورای کوچیک داخل خلیج فارس هم مثل کریمه که ما روسیه بود، مال خودمونن
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 1
      علیرغم اینکه بخش زیادی از یادداشت شما صحیح است ولی در خصوص اگر جزایر.....از این جهت مخالفم که جسارت بیان چنین گزاره ای خلاف آمد یا ملی است و بهتر است در این موارد خاتم بخشی رضا خان در خصوص آرارات، تجاوز عثمانی و روسیه را مثال بیاورید‌
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    28 22
    مسجد جامعی بجای اراجیف گویی به فکر پاسخ به خونهای ریخته شده که بدستور وامثال ایشان انجام شد وایشان جزو ان گروه بود باشد تقلبی که خودشون هم میدانستند رخ نداده وبه ملت دروغ گفتن اینها را باید شورای نگهبان ووزارت اطلاعات از کو.چک تا بزرگشان هیچ منصب حکومتی ندهد غربگرایان فقط منافع غرب را تامین میکنند
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 5
      اونا بجز اعتراض مسالمت آميز كار ديگرى كردند ؟! شركت در راه پيمائى كجا، دنيا جرمه ؟!
    • به اعتراض مسالمت آميز IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 1
      شما خودت را ناراحت نکن. هر قدر قمه بکشید. آتیش بزنید. راه بندان درست کنید. بسیجی بی حرمت کنید. به پاسگاه حمله کنید و... باز هم اعتراضات شما مسالمت آمیز است!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    27 4
    اي بابا مگه مردم و نظراتشون مهمه خواهش ميكنم مشرق اين دردو دل منو پخش كن واقعا ازديروز كه واسه خريد رفتم و ديدم يه خانوم براي خريد سه تا دونه سيب زميني اومده بغض گلومو گرفت
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 3
      بجای بغز در گلو دست در جیب کن و 2 کیلو سیب زمینی بخر بده بنده خدا و خودت را هم مطرح نکن.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 9
      ایشون دو کیلو سیب زمینی بخره براش. من دو کیلو پیاز برای یکی دیگه بگیرم. داداشم سه کیلو گوجه برای یه نفر دیگه بگیره. شما چیکار میکنید؟! هیچی مفتخوری و مجیزگویی نظام!!! شغلت چیه؟! سایبری مفتخور. بانی وضع موجود همین شماها هستین. ۷۰ درصد ملت رو به این روز انداختین
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 3
      بانیان وضع موجود مفت خبرهایی هستن که اغلب موارد در هیئتی غرب پرست نمایان میشن
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 5
      به جای بغض کردن دقت کن و به یاد بسپار که نمیشه سیاست رو از اقتصاد جدا کرد . اگر گرانی هست یکی از دلایلش وجود کشورهایی مثل اوکراینه که به قطعنامه های ضد ایرانی و تحریم ایران رای مثبت دادن.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    30 28
    درود بر زلنسکی قهرمان مرگ بر روسیه و چین
    • علیرضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 2
      باسلام،عزیزجان،زلنسکی بیچاره فریب خورده ،که بازبان خودش اعتراف نمودکه اشتباه کرده واینکه امریکاواروپاکه وعده های آنچنانی میدادندپشتش راخالی کردندودرحال حاضرهم که همگان میبینندکشورومردم اوکراین چگونه دراثرحیله های غربیهابه خاک سیاه نشستندواماحقیقت ماجرابسیارروشن است،اگرامریکاوناتوبخواهندخلاف قوانین بین المللی پشت مرزهای ایران عزیزمان انواع سامانه های موشکی رامسلط کنندوبعدهم بامحاصره همه جانبه قصدتضعیف وتجاوزبه خاک ایران راداشته باشند،آیابایدایستادونگاه کرد؟!یعنی وقتی آب ازسرکه گذشت تازه به فکرنجات ازغرق شدن بیافتیم؟!مسلماًاین نوع تفکربسیارجاهلانه واحمقانه است،مگرآنهابه شوخی وسرگرمی این اقدامات راانجام میدهندودرموردصهیونیزم بودن دولت فعلی اوکراین وشخص زلنسکی هم فقط کافیست حمایت اسرائیل جانی غاصب رااززلنسکی درمقابل روسیه که رفیق گرمابه هم بودندوهمچنین اسرائیلی بودن جریان فعلی اوکراین رانظاره گرباشیم،همه چی هویداوروشن است مگراینکه بخواهیم خودرافریب دهیم ودرآخراینکه بایدبسیارهوشمندانه وجدی جریانات وتحرکات بین المللی رادنبال نماییم،وگرنه مغلوب خواهیم شد،باتشکر
    • SE ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 2
      یک سوال ساده: اگر زلسنکی یهودی و صهیونیست نبود، باز هم اینطور بر ایجاد فتنه بین اسلاو های روسی و اوکراینی اصرار داشت؟ و آیا باز هم برای شما قهرمان بود؟
    • مهدی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 1
      آفرین بر شما .
  • ali IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 17
    مسجد جامعی عزیز امام فرمود امریکا از شوروی بدتر شوروی از امریکا بدتر انگلیس از هر دو بدتر. این را رهبری و مردم همچنان قبول دارند.همچنان که رهبری چندی پیش فرمود روسیه برادر تنی ما نیست.معنی صحبت رهبری یعنی تا زمانی که مثل هر کشوری دیگر با ما از راه دیپلماسی و تعامل بیاد جلو ما هم با اون وراوده داریم اگر مثل امریکا فقط برد خودش را داشته باشه مثل امریکا باهاش بر خورد می کنیم.مسجد جامعی عجیبه شما امریکا که علنی به ما تحکم می کنه را بیشتر از روس قبول دارید.درسته روس هم خیلی به ما خیانت کرد.امریکا هم همینطور.اما چطور امریکا که هنوز علنی ما را تهدید می کنه برامون مثل اخوی میدونیدش اما روسیه را دشمن دیرینه..روسیه حداقل علنی ما را تهدید نمی کنه.با غرور با ما برخورد نمی کنه.
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 1
      با سلام و احترام بر جناب ali آقای عزیز و دوست داشتنی ، باز هم خوشحالم که نام شریفتان را در اینجا زیارت می کنم ، به متانت در کلام و ادب جنابعالی افتخار می کنم ، تا آنجا که بخاطر دارم استدلال و منطق را بر احساس غلبه داده و عاقلانه نظر میدهید لذا این بنده ی حقیر با دیدن نام شریفتان با علاقه ی تمام نظراتتان را میخوانم . درود بر جناب شما که عقلانیت را بر احساس عاری از منطق ارجح میدانید که بد دفاع کردن از هر حقی ، کوبیدن و تخریب آن است . آفرین بر شما ،ادب مرد به از دولت او است .ان شاءالله موفق و مؤید باشید . با عرض ادب و ارادت ، دوستدارتان ، محمد مهدی اسلامی .
  • هالو IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    19 10
    کدوم جنگ روسیه چه حقی بر سرنوشت دیگر کشورها دارد؟ مگر همسایه ای به خاطر حفظ منافع خود میتواند دیوار همسایه را خراب کند؟ اگر روسیه دیدگاه معقولانه ای بر همسایه داشتمسلما در میان ملت اوکراین جایگاه داشت که متاسفانه ندارد
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 6
      همان حقی که ایران بر هرات و باکو و بحرین دارد.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 7
    اولا کاملا راست گفته . دوما تنها کسانی که امنیت سلامت رفاه مردم رو به خطر انداختند خود شمائید .
    • اسماعیل منصوری US ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 4
      نه بابا،اردوکشی و کشتار و تحمیل قطعنامه و تحریم به ایران،لطفا فقط لال شید
  • اشکان IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 14
    به نئو نازی های اوکراين بگید به فتنه گران ایران امید نداشته باشن اینا فقط به فکر خودشان هستند
  • ایران IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 19
    خاک تو سر قاضی که گذاشته این بی وجود ( عرب سرخی ) آزاد بشه
  • DE ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 9
    اظهارات ضد امنیتی برخی مجرمان فتنه ۸۸ و تأکید اخیر یکی از آنها بر اینکه باز هم همان کارها را می‌کنیم؛ نشان میدهد که خطر این افراد همچنان امنیت مردم و نظام اسلامی را تهدید می‌کند/
  • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 7
    باید همانند کره شمالی با فتنه گران برخورد شود، در کره کسانیکه عامل فتنه و اختلال شناخته شوند بلافاصله محاکمه و اعدام میشوند ولی در ایران در زندانهای هتل مانند با ارج و قرب نگهداری می شوند وقتی هم که از زندان بیرون می آیند زبانشان درازتر میشود
    • مهدی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 7
      میدونی چرا زبانش درازه؟ چون با عقل و تدبیر و از روی دلسوزی عمل کرده و بخاطر وطن زندان را به جان خریده است. اما تو دوست عزیز حتی نمی توانی یک یک جمله را درست تحلیل کنی و فقط ناسزاهای بی ربط میدی.!
    • SE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 1
      به خاطر وطن می خواهد وطن به دوره پهلوی برگردد و از ترس روسبه، زیر چکمه سربازان آمریکا باشد تا بشود کشور آزاد!
  • رسول IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 9
    شما حق نذارید الفاظ بی‌پشتوانه و رکیک برای اوکراینی‌ها به‌کار ببرید. شما حق ندارید نان این کشور را بخورید
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 7
    یارو با کمال پررویی و وقاحت میگه وقتی بازجو پرسید اگر بیرون بروی چه‌کار می‌کنی گفتم همان کارهایی که می‌کردم"!!! خب طبیعیه که وقتی با مجرم امنیتی متناسب با جرم و خیانتش برخورد قضائی نمیشه , طرف نه تنها متنبه نمیشه بلکه پرروتر و وقیح تر از قبل به میدان میاد و رجز میخونه !!!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 3
    اینکه در کشورت از فلان جناح باشی دلیل نمیشه انسانیت رو کنار یذاری و کنار ظالم وایستی
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 2
      بله انسانیت رو از اوکراین یاد گرفتیم که برای خودشیرینی برای امریکا هزاران سرباز فرستاد برای کشتار مردم عراق.
  • علی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    نویسنده این مقاله بهتره بیاد سمت آذربایجان ایران مرز با قدیمی ها صحبت کنه
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 5
    خطر تورم وگرانی های لحظه ای که امروزه بدتر از هردولت قبلی نمودار است بیشتر از هر شخص وهر حزبی است اقای مشرق مردم خودشان بهتر از هر جناحی خوب وبد را تشخیص میدهند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    مردم!!!!
  • ali IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 2
    مشرق واقعاً مشرقی فکر کنم مغربی چون همه چیزعالم را از اقتصاد سیاست اجتماع فرهنگ هنر و بقیه چیزها را را وارونه جلوه می دهی
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 2
    خسته شدیم از این همه ادعا......اجازه بدهید این اصلاح طلبان برای اعزام به اوکراین ثبت نام کنند تا هم دروغشان برملا شود هم دیگر خفه شوند....باور کنید نه خودشان نه جماعت مشنگ وسگ باز طرفدارشان جرات مبارزه با یک شیره ای را هم ندارند و فقط نق میزنند ....البته سلبریتی ها هم فراموش نشوند
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 10
    چرا شما برای روسیه اینقدر غش و ضعف می کنید؟ قبئل ندارید متجاوز است؟ هژمونی یعنی چه؟ مثل اینکه بگوئید اوکراین با چونش محکم زد تو مشت روسیه.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 4
      غش و ضعفی در کار نیست. جنگ هم مورد تایید نیست. ولی روسیه طبعا نسبت به اوکراین و ماجرای ناتو واکنش نشون میداد.
    • ترابیان IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 2
      همه جنگهایی که در خاور میانه و سایر نقاط عالم اتفاق افتاده پای ثابتش آمریکای مزدور و جهانخواره چرا اسرائیل بلندیهای جولان سوریه را بر خلاف قزعنامه های شورای امنیت اشغال کرده و یانکی های آمریکایی در زمان ترامپ اشغال آن را به رسمیت شناختند و افساد طلبان وطن فروش و حیوان صفت داخلی از قبیل مسجد جامعی و عرب سرخی دهان کثیفشان را باز نکردند
    • SE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 1
      البته که قبول نداریم. جون فردایی که خودمان بخواهیم بحرین و نخجوان را پس بگیریم ما را هم متجاوز خواهید نامید.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 3
    وقتی کسی دهن این خرام لقمه ها رو گل نمیگیره قطعا باید این چنین اراجیف را هم بشنویم.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 3
    یارو با کمال پررویی و وقاحت میگه وقتی بازجو پرسید اگر بیرون بروی چه‌کار می‌کنی گفتم همان کارهایی که می‌کردم"!!! خب طبیعیه که وقتی با مجرم امنیتی متناسب با جرم و خیانتش برخورد قضائی نمیشه , طرف نه تنها متنبه نمیشه بلکه پرروتر و وقیح تر از قبل به میدان میاد و رجز میخونه !!!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 2
    این روزهای اصلاح طلب ها من را یاد روزهای آخر خائنان حزب توده می اندازد... همانقدر ذلیل و وطن فروش و پررو... انشالله به زودی به همان گورستانی بروید که پیشه وری و کیانوری رفتن
  • FR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 3
    وقت قصاص شما خواهد رسید ….
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 3
    دیگه خدا روشکر اصلاح طلبان و اصلاح طلبی به زباله دان تاریخ پیوستند
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 2
    سالهاست میبینیم زندان های ما اثرتنبیهی برمجرمین ندارندوآنهاراجستاختر هم میکنند
  • حمید ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 4
    این جماعت به اصطلاح اصلاح طلب غربگدا به اندازه همون اوکراینیهایی که اینا ازش دم میزنن که برای وطن خود میجنگند برعکسش این طیف بر علیه کشور خودمان میجنگند وپیاده نظام دشمن هستندوبراشون هم فرقی نمیکنه که دشمن کیست.هر کی باشه همراهش هستند. اصلاح طلب =.خائن.وطن فروش.سیاه نما کار..بی غیرت.
  • تارا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 5
    شما چرا با قدرت هژمونی آمریکا همکاری نکردید
  • TR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 11
    ملت ايران حامي ملت و دولت اوكراين هستند
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 3
      خودت را ملت ایران بحساب نیاور.
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 1
    اکثر اصلاح طلبان و رسانه های اصلاح طلبان به طبعیت از انگلیس و اسراییل در کنار اوکراین و بر علیه روسیه هستند
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 2
    دل خوشی از روسیه ندارم وولی مرگ بر امریکا و غرب. صد رحمت به روسیه در مقابل امریکا
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 2
    علت حرکت بسیار ارام روسیه در اوکراین تنبیه مختصر شیفتگان امریکا است و سر عقل امدن بقیه مردم عادی. این شیفتگان ایرانی را هم فقط با زندان وحتی اعدام باید سر عقل اورد. مانند منافقین که هنوز هم حاضر به گوش دادن حتی رسانه دیگری نیستند. چون اگر دیر اقدام شود باید بخش بزرگی از جامعه را مانند سوریه از دست داد. لذا این شیفتگان باید از همه دستگاه های کشوری اخراج شوند و طرفداران ان ها در ادارات راهنمائی شوند .
  • ساسان IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 3
    اینا معلومه از حکمرانان اوکراینی که سرتاپا در اختیار آمریکا حمایت میکنن چون اساسا خودشان هم دنبال براندازی وکودتای رنگین سبز وبنفش بودن.غافل ازاینکه در آنجا میشه با۵٪ کودتا کرد ولی تو ایران مردم مثل مرده ها تماشاگر حماقت شماها نمیشن وبا دشمن کشورشان علیه منافع ملی‌شان متحد نمیشن هیچ بلکه در مقابل آن میایستن.
  • GB ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 4
    آفرین. همون کارها را بکن. کار درست همونه. باید با تحجر و نادانی مبارزه کرد
  • عبدالله مومن IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 4
    افساداتی تا روزی زنده است آمریکائی زندگی اش می گذرد !!!
  • سرباز و طن IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 2
    پزشکان روسی هم بودن چون من درتیم امداد نجات هلال احمر بودم و آنها را دیدم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 3
    هرجای دنیا بود و فتنه ای مثل فتنه 88 اتفاق می افتاد امثال عرب سرخی رو میذاشتن جلوی دیوار ولی متاسفانه در ایران ما این خبیثان چند سال افتادن زندان و الان رجز می خونن
  • احمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 2
    پناه بر خدا از شر اینها
  • UA ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 3
    اف بر مسجدجامعی
  • US ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 11
    دم عرب سرخی و مسجد جامعی گرم
    • ترابیان IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 4
      لعنت بر جدو آباد افسادطلبان وطن فروش مشمئز کننده و طرفدارانشان و همفکرانشان یک مشت جانور دزد کثیف هستند
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 0
      وصد البته دم جنس خوب و ساقی خوب هم گرم که تونسته دوستان رو حسابی گرم کنه!!؟ خواهشآ آدرس یا موبایل ساقی رو به ماهم بدید
    • محمد مهدی اسلامی IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی در ادامه ی فرمایشتان اجازه بفرمائید اضافه کنیم: دندشان نرم ، کفششان چرم ،زیرشان آب ، وقتشان خواب ، خُرخُر ناب ،نان و کباب ،شیر مادر حلال ، نان پدر بلال ، ... با عرض ادب و ارادت
  • سیدهادی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 3
    این خائن های اصلاح طلب جز رذالت و فتنه و خیانت کاری دیگر یاد ندارند ضمنأ خوب است مسجد جامعی و سایر اصلاح طلبان جان بر کف و نکبت زاده هایشان برای کمک به اوکراین اعزام شوندبلاخره اینها باید یک جا به درد کاری بخورند
  • رضا IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    10 7
    روسی تر از روس شده‌اندیرخی ها!!!!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 4
      و ایضا" اوکراینی تر از اوکراینیها شده اند بعضیا!!!
  • منوچهر دهقان منشادی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 0
    درود . چندان عجیب نیست که نویسندهء جوابیه به آقای مسجد جامعی از حربه‌ی ترس از روسیه را بروز خواننده کشیده که اوکراين چون در همسایگی روسیه قرار داشته بایستی باقای پوتین تعظیم میکرده و معنای استقلال را فراموش می نمود . و با این استدلال پوچ حق را به آقای پوتین برای این تجاوز آشکار داده . و تمام
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    ترحم بر حیوان هار، جفاکاری بود بر سوار.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    اقای عبداله گنجی اصلاح طلبان ، چپ نیستند ، چند بار بگم
  • من IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    عرب سرخی وقتی قیامت بشه از حرف خودت پشیمون خواهی بود. خدا عاقبت همه ماراختم بخیر کنه
  • فرهنگی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 4
    حالا چی شده اینقدر از روسیه حمایت میکنید
    • SE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 1
      داریم فکر می کنیم که فردا خودمان باید اربیل و بحرین را بزنیم.
  • دانا IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    سفیر اوکراین باید برکنار شه
  • US ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    البته امنیت مردم نه امنیت شما تمامیت خواه ها
  • امیر IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 3
    از روسیه و پوتین میترسید شرم بر شما
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    محکوم را وقتی خوب ادب نکرده باشی پررو تر هم میشه
  • US ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 3
    چقدر ابلهید که فکر میکنید با این کارها میتوانید صدای معترضان رو‌خفه کنید
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    اگر دولت جدید قادر به کنترل و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت و مسکن نباشد بنده هم به خیابان خواهم رفت
  • UA ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 5
    دروغ به مردم اکراین نبندید نازی نیستند نازی هم از کمونیست پوتین و حامیان این مزدور بهتراست
  • مجید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    ایرانیها کارها وظلمهای دشمن را هرگز فراموش نمیکنند
  • ایرانی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    مواضع وعملکرد های ناحق دوامی ندارد ،روزی فتنه گرات اصلی به دست این ملت به مجازاتشان که همانا کتمان واقعیات است خواهند رسید ،بامید حق
  • آرش IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    دوران اصلاح طلبان را هم دیدیم که در تمام زمینه ها دولت تزویر و امید کشی چه شاهکاری خلق کرد و چه رکورد هایی زد.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    مشرق یا خوابی یا خودتو به خواب زدی
  • نیما IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 2
    نونازی هایی اوکراین اصلاح طلبان ایران دو رویی یک سکه هستند
  • مجید IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    گروهی خاص در ایران فقط خودشان را میبینند چون از گروه و حزب آنه نیستند؟؟!!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    آقای عرب سرخی، آیا بازجوی شما چشم شما را بسته بود و یک تکه شلنگ را به زمین می کوبید تا توجه شما را جلب کند؟
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 2
    به اعتقاد و نظر برخی خدا باید شیطان را به خاطر اینکه بشر را گمراه کرد همان موقع از بین می برد ولی آزادش گذاشت چون حق انتخاب به انسان داده بود . مشرق اگر میدانست نشریه ای حرفه ای است برای انتخاب لوگوی روزنامه حرف م را به شرق (روزنامه اصلاح طلب) اضافه نمیکرد لذا بهتر است مردم شریف فریب این بازیهای جناح های سیاسی را نخورند .
    • SE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 1
      شیطان حق انتخاب به انسان داد؟ پس چرا خدا انسانها را برای انتخاب ناحق تهدید به جهنم کرد و چرا از بهشت بیرونشان کرد؟ چون انتخاب حق نیست. بلکه یک اختیار است. اگر کسی از اختیارش به ناحق استفاده کند مجازات می شود. مثل بچه ای که با پول توجیبی اش برود مواد مخدر بخرد.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 2
    با حمایت از پوتین کار درست انجام شد
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 2
    وطن فروش واقعی کسیه که منافع ملی رو به خطر بندازه با مذاکره از روی ضعف اونم 8 سال
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 9
    من انسان من مسلمان هیچ وقت زیر بار این نکبت نمیرم که از متجاوز و ظالم حمایت کنم حالا آمریکا باشه یا هرکس دیگری باشه . چون با حمایت از ظالم به هموار شدن راه برای ظلم بیشتر و ظالمهای بیشتر کمک میکنم
    • SE ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 2
      دروغ می گویی. چون برایت متجاوز هایی مثل کوروش و نادرشاه قهرمان هستند.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 4
    عجیبه یه عده روزای اول به تصور اینکه روسها دو روزه جنگ رو میبرن اوکراینیها رو به خاطر مقاومت نکردن سرزنش میکردن حالا که واقعیت مشخص شده همانها علت کشتار مردم اوکراین و ویرانی شهرها رو خود اوکراینیها میدونن چون در برابر لشگر متجاوز مقاومت میکنند و کشورشون رو به پوتین تقدیم نمیکنن. عجب مردمی هستیم..
    • SE ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      9 0
      علتش را رای دادن به یک دلقک یهودی می دانند که آمد برای راه انداختن جنگ. زبان روسی را قدغن کرد و می خواست ناتو را کنار مرزهای روسبه بیاورد.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    اون کسی که میگه علت ویرانیها و کشتار غیر نظامیان و کودکان اوکراین ، زلنسکی و خود اوکراینیهان که مقاومت میکنن اگه اینجور که تو جنگ تحمیلی هم مقصر ویرانی خیلی از شهرها و اون همه تلفات و ضایعات خود ما بودیم که هشت سال مقاومت کردیم و کشور رو به صدام نداریم. اگه ادعای شیعه بودن و پیرو خط علی رو داریم باید حق گرا باشیم وگرنه دروغگو و شیادی بیش نیستیم.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    دوستان لطفا به آیه ۳۲ سوره مائده مراجعه کنید
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    موافق مشرقم
  • روح الله IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    خاک بر سرتان کاسبان تحریم
    • حاجی IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      1 0
      دقیق گفتی ولی چه فایده که حسابی از تحریم چاق شدن
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    غده ی سرطانی افساد طلبان صهیونیست باید ریشه کن و نابود شود
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    وطن فروش یعنی کسی که منافع ملی رو به امریکا دوستی خودش گره بزنه
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    همه با هم بیایم خودمون رو گول بزنیم
  • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    امنیت که صرفابرای جان آدمها نیست وقتی پولی که در بانک داریدو بیم از ارزش کاسته شدنش باشه امنیت در جامعه نیست
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    قتل الخراصون الذین هم فی غمره الساهون مرگ بر دروغ گویان آنان که به غفلت در گمراهی زیستند عیب نداره
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 2
    حامیان ساده لوح پوتین
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    مشرق ننگت باد
  • فردین IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    شما چرا اینقدر روسیه هستید ؟ و از روسیه طرفداری میکنید؟
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    اوکراین تا بحال مواضعش ضد ما بوده
  • محمد رضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 0
    قابل درک نیست که چرا تعدادی از غرب حمایت می‌کنند کشور ایران از غرب چه انگلیس یا آمریکا خیری ندیده است چرا از ظالم حمایت می‌کنند آمریکا مظهر استکبار است تعدادی بااین نظریه باید خجالت بکشند دانشجوی دکترا
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    درود بر مشرق و بصیرتش
  • پیام IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    متاسفانه بیان واقعیت تلخ است چرا ما همیشه درپی کتمان واقعیات هستیم
  • ایرانی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    اگر توجه نکنید حال روز ما از اوکراین بدتر میشه مگر شما سر پیازید یا تهه پیاز به شما چی اوکراین چی میشه مثل پاکستان بی طرف
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    عجبا از این تحلیل
  • مهدی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    ننگ بر موسوی و کروبی فتنه گر .
  • Nm IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 21
    اقای مسجد جامعی هر چه گفته مسول حرف خودش است اما جناب مشرق شما متهم به روس بودن هستید که اینچین از کمونیست های شرق دفاع میکنید .. اخر چرا ، مگر شما ادعای اسلام ومسلمانی ندارید.....!
    • SE ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 0
      قطعا چون ادعای اسلام داریم پوتین مسیحی را به زلنسکی آتئیست که فقط از نظر نژادی یهودی است ترجیح می دهیم.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      8 1
      در قران هم خداوند بدترین دشمن مسلمانان را یهودیان و کافران معرفی کرده و اوکراین و سرانش یهودی و یا کافرند
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 8
    از نظر یه عده هرکس دنبال آزادی و حق و عدالت باشه ، وطن فروشه . باشه شما راست میگی
    • SE ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      9 0
      آزادی و عدالتی که اسراییل و بی بی سی و اینترنشنال تعریف کند ته فرومایگی و رذالت است.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    ان شالله نئونازیهای اوکراین رو ناامیدشون میکنیم
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    جهاد اکبر (بزرگترین و سختترین جاهد ) خودسازی هست یعنی مبارزه با هواهای نفسانی و شیطانی درون . اگر کسی تونست نفس خودش رو از هر گناهی پاک و منزه کنه یه مجاهد واقعیه و میتونه برای هر نوع جهادی آماده باشه.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    مشرق جان خاندوزی گفته به کارهای پلیسی اعتقادنداره چون اثربلندمدت منفی داره...دیگه دست خودته وبلاگ بری یانه...ایرنا
  • 110 IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    اصلاح طلبها فقط ببندید
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    اینها همه جرمشان. جاسوسی و اعدام چاره کار بود. .. از بخششان شکر خورده. در گلویشان مانده
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 3
    مگه نوکرای پوتین توی این مملکت گور به گور شدن که فتنه گرهای ۸۸ هر کاری دلشون بخواد بکنن؟
    • SE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      43 0
      پس دست پوتین و نوکرهایش درد نکند. چه آدمهای خوبی بودند و ما نمی دانستیم.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 2
    مشرق همین که نظرات واقع بینانه رو نشر نمیدی ثابت میکنه شدی مرکز وطن فروشی و خیانت به ملت
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 2
    مشرق با این جهت دهی ها به خبرها و بازی با فکر مردم راحتی ؟ من به جای تو خجالت میکشم
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    وطن فروش اونه که با آزادی خواهی و عدالت خواهی مشکل داره ، وطن فروش اونه که با شعار مرگ بر اختلاس گر عصبانی میشه
    • SE ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      20 2
      اگر ضد اختلاسگر بودید به دولت اختلاسچی رای نمی دادید که فقط برای دستگیر شدن یک دانیال زاده فتنه بنزین 98 را راه بیندازد. با آزادی او فتنه آبان 98 تمام شد!
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    وطن فروش کیست ؟ کسی است که با دست بردن تو جیب مردم کاخ نشین میشه و ادعای مسلمان بودن داره و مخالفش رو خائن و غرب گرا میدونه
    • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      والا دزدتر از غرب گراها وجود نداره یه نمونه اش تمام دولت روحانی و فلان و فلان
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 5
    فاتحه مملکتی رو که توش به آزادی خواهان و عدالت خواهان ، وطن فروش و غربگرا گفته بشه باید خوند
    • SE ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      4 1
      فاتحه ای آزادی و عدالتی که از بی بی سی و اینترنشنال بیرون می آید از قبل خوانده شده است.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    ما در این جنگ بی طرف هستیم دو دولت صلیبی مقابل هم هستند همان طور که من از موضع کشورم برای مردم یمن فلسطین بوسنی سوریه عراق افغانستان حمایت می کنم ولی از ضعف ما هم عدم حمایت از مسلمانان چچن در جنگ با روسیه و عدم حمایت از مردم مسلمان جامو و کشمیر در برابر دولت هند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    واقعا این آیه اینجا تفسیر میشه «هم فیها خالدون» یعنی تا ابد تو جهنم باشن توبه نمی‌کنند. نعوذ باالله
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 0
    باید توجه داشت در دی ماه 1382(2003)که زلزله بم اتفاق افتاد رییس جمهور اوکراین ،لیونید کوچمار روس تبار بود . او در طول دو دوره ریاست خود موفق شده بود اقتصاد کشور را که پس از استقلال از شورو ی با فقر وفساد شدیدی مواجه بود به رشد اقتصادی برساند. و همین دولت او بود که در زلزله بم کمک پزشکی و امدادی نمود. اما پس از انقلاب نارنجی 2004 ( بویژه ازسالهای 2014و 2019) ا و قدرت گرفتن غربگرایان ،شوک سنگینی به اقتصاد و سیاستهای این کشور و از جمله در ارتباط ( منفی ) با ایران بوجود آمد.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    تو این شرایط اقتصادی که مشکلات معیشتی مردم رو از دین دور کرده مجاهد واقعی و کسی که ادعای جهاد داره کسی هست‌ که بره به جنگ اختلاس گران وگرنه دروغگو و گمراهی بیش نیست
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    وطن فروش کسانی اند که دست میکنن تو جیب مردم و کاخ نشین میشن و به هرکس که مخالفشونه میگن خائن و غرب گرا و ..
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    مخ پیرو پاتال های اصلاح طلب زنگ زده اگر مملکت دست این جماعت بود ما رو در گیر جنگ افغانستان ، کویت و اکراین می کردند اینها تبدیل به لشگر اسراییل و آمریکا و وهابیت شده اند همان هایی که بزرگان صهیونیست گفتند و اینها تکذیب نکردند
  • محمدصالح چگینی 33 IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام اگردنبال ایجادارامش وامنیت حتی دراوکراین هستیدایران باثبات حداقل جلوی جذب نیروی دواعش برای رفتن به اوکراین رامیگیرد
  • Mohammad IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    کسی را که خدا گمراه کرده هرگز به ر‌اه راست هدایت نخواهد شد.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    گزارش جدید: رشد چشمگیر نقدینگی و بدهی‌های دولت ابراهیم رئیسی به بانک مرکزی گزارش جدید بانک مرکزی که روز دوشنبه ۲۹ فروردین منتشر شد، نشان می‌دهد که دولت ابراهیم رئیسی از زمان آغاز به کار در مرداد پارسال تا بهمن همان سال بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرده
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 0
    جمهوری اسلامی همانند نور خدا باقی می ماند که امثال شما ها با یک فوت کردن بخواهید این نور را خاموش کنید ومکرتان را به خودتان برمی گرداند وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 0
    حالا ببینین عمرتون به فتنه بعدی می رسه بعد خودی نشون بدین. دیگه فرتوت شدین هاا. مشایخی هم میگفت اگر روحانی برنده نشه از ایران میره ولی شارژش تموم شد و رفت اون دنیا
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    وحشی گری های اصلاح طلبان در کشتن مردم بی گناه در مهد کودک و خیابان و .... در فتنه 88 نشون میده خود اصلاح طلبان نئونازی هستن و وحشی تحصیل کرده
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 2
    بوش گفت هرکه با ماست و بر ماست این ها رفتار نازی است مشرق مزدور
  • خسرو IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام بر مشرق. به خلاف برخی از اظهار کنندگان که مایلند مشرق کامنتهای هواداران به اصطلاح اصلاح طلبان (در واقع حامیان غرب و سرمایه داری بزرگ در ایران و حالا حامی فاشیست های اوکراین) را منتشر نکند، بنده بعکس معتقدم که بهتر است مشرق به همین روند ادامه دهد. در مورد خود این به اصطلاح اصلاح طلبان نیز به اعتقاد من مشرق افشاگری‌های جالبی را به طور مستمر انجام می دهد و سرشت واقعی و ریاکارانه شان را که در ریاکاری کمتر از دولت های جنایتکار و فاشیست عضو ناتو نیستند، به خوبی و درستی افشا می کند. این دغلکاران حتی برخی نیروهای چپ سوسیالیست را فریب دادند، چپهایی که پس از فروپاشی شوروی تحت تاثیر خزعبلات فوکویاما که سرمایه داری پایان تاریخ است، در سرگردانی به سر می بردند. اما جنگ اوکراین سرشت غربی های حامی دولت دلقک اوکراین را در سرتاسر جهان چنان کوبنده برملا کرد که به جرات می توانم بگویم ۸۰ درصد از چپهای سوسیالیست نه تنها به مواضع واقعی خود برگشته‌اند، بلکه تمامی آنها امروزه خودشان اصلاح طلبان و کل لیبرالها را افشا می کنند. این جریانات غربگرا و ضد انقلابی دیگر جایی در سیاست ایران ندارند و این دولت‌های پس از جنگ (تمامی کم و بیش غربگرا و نئولیبرال) بودند که به اینها پر و بال دادند و دست شان را برای نفوذ در هر نهاد و رسانه ای باز گذاشتند. اگر اینها شعور سیاسی کافی داشته باشند، باید بدانند که جنگ اوکراین جهان جدیدی پدید خواهد آورد که نگرش جهانیان را نیز تغییر خواهد داد و هر فرد و جریان سیاسی که سرشت این فرآیند را نمی بیند، باید به توانمندی فکری اش شک کند.
  • خسرو IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    دوستان گرامی مشرق، در کامنتم که دقایق پیش ارسال کردم، فراموش کردم آدرس ایمیل ارائه کنم. اکنون در اختیار شماست. پاینده باشید و به امید اینکه روزنامه قوی شما بتواند الگویی برای روزنامه های دیگر بشود.
  • صادق IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    اصلاح طلبان دوقلوی منافقین هستند که مانند پاشیدن میخ های سه بعدی توسط ارزان واوباش یا چاله چوله دریک اتوبان باعث تصادف و ترافیک چندصد متر ی می‌شوند حال این گروه وابسته به استکباردر رونده انقلابات تاکنون در اهداف براندازی ومعاندت با اسلام طی میکنند
  • آ IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    واقعا سیاست چه عجیبه
  • جمشید IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    واقعا تفکرات اصلاحطلبهارو درک نمیکنم...
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    اینها از داعش هم خطرناکترن.
  • FR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    امثال غرب سرخی همان کار را بکنند تا ثابت شود که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند مانند اربابشان !
  • نظر IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    نئو نازی های ایران. خبیث ترین موجودات دنیا هستند فقط نتونستد در هیچ دوره از قدرت خود کاملا بر اداره امور مسلط بشن. اگه کاملا قدرت دستشون می افتاد آن روی شان را هم خوب نشان می دادند نوکری خود به آمریکا و یهود و نظام شیطانی به سرکردگی شیطان بزرگ را آشکارا نشان داده اند
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    وقتی می گویم منابع تامین مالی فتنه گران و نفوذی های آنها را با تحلیل تراکنشهای مالی کشف، و پایش کنید، برخی ها حالیشون نیست. سید ابراهیم عزیز، به این طایفه هرگز اعتماد نکن، اینها کینه توزانی هستند که هرجا، ضعفی در مدیریت دولت ببینند، در هم افزایی با منافقان و بهایی ها و ضدانقلاب، درنگ نخواهند کرد، مشرق این حرفها را برسان.
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    فتنه احمدی نژاد بود
  • علی سلیمی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    این حرفا یعنی چی
  • KR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    در ایران چپ وراست نیست فقط چپ است
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    مشرق چقدر چرت می نویسی
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    شیاطین اولیاع یکدیگرند تمام گروههایی که از شیطان بزرگ پیروی میکنند در جهان بنوعی هوادار همند.مومنین نیز همین گونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس