سید محمد خاتمی پای صندوق رای

راز قاتلان ۸۸ و دوستان ناباب لیدر اصلاحات چیست و خاتمی چگونه به ملعبه هسته سخت جریان چپ تبدیل شده است!؟

سرویس سیاست مشرق -   «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فرصت‌طلبی سیاسی استاندار روحانی از گرده گرانی

فرصت‌طلبی سیاسی استاندار روحانی از گرده گرانی/ قیمت مبلمان؛ ۵ برابر بیشتر از آنچه باید!

محمدرضا خبّاز، فعال چپ و از استانداران دولت روحانی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"در مدت هشت ماهی که از دولت گذشته هر یک از کالاها درصد فوق‌العاده‌ای رشد قیمت داشته و بر مردم فشار وارد کرده است.  بنابراین مردم رای خود را پس گرفته، با دولت و نمایندگان مخالفت می‌کنند! "[۱]

*آقای خبّاز این اصل ساده عقلانی و دموکراتیک را نمی داند و یا نمی خواهد بداند که در اصول جمهور، مردم رأی خود را نه پس از ۸ ماه که پس از ۴ سال میتوانند پس بگیرند.

بله! مشکلات و گرانی هایی وجود دارد اما اولا هنوز می توان فرصت هایی را برای دولت جدید متصور بود و ثانیا این از شوربختی های روزگار ماست که برخی خواص به جای ایفای نقش خود در تربیت سیاسی جامعه؛ بلکه بعنوان سلسله جنبان اغتشاش و بی قانونی و لاقیدی مطرح می شوند و فی المثل به مردم نمی گویند این دولت با تمام خوب و بدهایش حاصل رأی عمومی است و باید طی مدت قانونی ۴ ساله تمام خوب و بدهای آنرا تحمل کرد.

پس گزاره "مردم رأی خود را پس گرفته اند" یک گزاره غیر عقلانی و حتی کودکانه است.

بماند که می توان این طعنه را هم خطاب به آقای خباز مطرح کرد که اکثریت مردم رای خود را از آقای روحانی هم با تمام هنرهایش پس نگرفتند و پس از ۴ سال مجددا به او رأی دادند...

*** 

قیمت مبلمان؛ ۵ برابر بیشتر از آنچه باید!

فرصت‌طلبی سیاسی استاندار روحانی از گرده گرانی/ قیمت مبلمان؛ ۵ برابر بیشتر از آنچه باید!

رئیس اتحادیه مبل سازان و درودگران ایران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به گرانی قیمت مبلمان گفته است: اکنون بزرگترین مشکل ما این است که دستگاه‌های نظارتی در پروسه تامین، تولید و توزیع؛ نظارتی روی شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه صنایع مبلمان ندارند و -صاحبان کالا- هر طور بخواهند قیمت‌گذاری می‌کنند. یک سری از دلال‌ها در میان تامین‌کنندگان مواد اولیه و تولیدکنندگان وجود دارند که با بالارفتن نرخ دلار، قیمت مواد اولیه را بالا می‌برند و با کاهش قیمت دلار، قیمت‌ها همان افزایشی می‌ماند و باعث افزایش قیمت بی‌رویه مبلمان می‌شوند.

علیرضا عباسی تأکید کرد: اگر سیستم‌های نظارتی واقعا می‌خواهند بررسی کنند، باید بیایند از سال ۹۲ تا کنون قیمت مواد اولیه مبلمان‌سازی از جمله پارچه مبلی، اسنفنج، فوم و غیره را بررسی کنند و ببینند چقدر قیمت آنها از سال ۹۲ تا کنون تورم داشته است. البته طبیعی است که قیمت این مواد اولیه هم نسبت به تورم و بالا رفتن قیمت دلار بالا برود.

وی افزود: اگر بررسی دقیق‌تری شود، متوجه می‌شوند که ۴ یا ۵ برابر آنچه که باید قیمت‌ها بالا می‌رفته، افزایش یافته است و چرا باید این طور باشد!؟  سیستم‌های نظارتی باید بر این موضوع  نظارت کافی داشته باشند که اجحاف در حق مصرف‌کننده نشود. الان خانواده‌ای می‌خواهد یک سرویس مبلمان برای جهیزیه خریداری کند، قادر به آن نیست چون قیمت‌ها بی‌رویه بالا رفته است.

رئیس اتحادیه مبلسازان و درودگران ایران درباره رشد تعمیرات مبلمان از سوی مصرف کنندگان با توجه به بالارفتن قیمت خرید نیز اظهار کرد: به دنبال بالا رفتن قیمت‌ها، تعمیرات هم به همین گونه است چون برای تعمیر مبل هم پارچه و اسنفج و غیره لازم بوده که هزینه آن هم بالا رفته است. منتهی رویه‌کوب و تعمیرکننده مبل هم با مشکلات زیادی کار خود را انجام می‌دهد و در این میان دلالان و تامین کننده مواد اولیه که قیمت‌ها را بی‌رویه افزایش می‌دهند، سود می‌برند. [۲]

*امر واضح آنست که راه مبارزه با گرانی بیقاعده و قیمتهایی که ۵ برابر نرخ های واقعی هستند؛ جز از مسیر "نظارت کارا بر بازار و قیمتها" نمی گذرد.

مطالبه این مسیر نیز تنها راه چاره کسانی است که از گرانی دچار زحمت شده اند.

طرفه آنکه هیچ اقتصاد بزرگی در دنیا نیست که اجازه جولان قیمتهای بیقاعده را بدهد و کشورهای مختلف از مسیر نظارتهای کارا، برخوردهای قضایی، جریمه، مالیات و توزیع کالاهای مشابه همواره از بیقاعده شدن قیمتها در بازار خود جلوگیری می کنند.

*** 

دوستان ناباب لیدر اصلاحات و راز قاتلان ۸۸

فرصت‌طلبی سیاسی استاندار روحانی از گرده گرانی/ قیمت مبلمان؛ ۵ برابر بیشتر از آنچه باید!

جبهه اصلاحات ایران، نهاد تحریم کننده انتخاباتهای ۹۸ و ۱۴۰۰ اخیرا در بیانیه ای نسبت به ممانعت یک نهاد امنیتی از حضور محمد خاتمی در جلسه مجمع عمومی این جبهه اعتراض کرد.

به گزارش جماران، جبهه اصلاحات در اعتراض به نهادهای امنیتی از بابت این اقدام امنیت ساز نوشته است: این اقدام تاسف‌بار در تعارض آشکار با قانون و حقوق و آزادی‌های اساسی شهروندان است. متاسفانه در سال‌های گذشته نیز بارها از حضور جناب آقای سیدمحمد خاتمی در مجامع و حتی پاره‌ای نشست‌های خصوصی جلوگیری غیرقانونی شده است. هیچ نهاد و مقام مسئول قضایی یا امنیتی، حق ندارد بدون محاکمه و طی فرآیندهای دادرسی عادلانه هیچ شهروندی را محدود کند. مبنای محدودیت‌های تحمیل‌شده به جناب آقای خاتمی و ممنوع‌التصویری ایشان، هیچگاه به شکل رسمی و قانونی مشخص و اعلام و ابلاغ رسمی نیز نشده است. در ممانعت اخیر هم مقامات [یک نهاد امنیتی] بدون ارائهٔ هر گونه حکم رسمی از آقای خاتمی خواستند در این نشست غیرعمومی شرکت نکند و تهدید کردند که اگر ایشان اقدام به شرکت کنند عملا مانع خواهند شد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: چنین اقدامات ناقض قانون و بسیار تنگ‌نظرانه را در حالی شاهدیم که کشور با بحران مشارکت و نمایندگی سیاسی و ابرچالش‌های انباشته و هم‌افزای اقتصادی و محیط زیستی و تحریم‌های سهمگین بین‌المللی و نارضایتی گستردهٔ اکثر شهروندان مواجه است و بیش از قبل نیازمند وفاق ملی، استفاده از ظرفیت همهٔ جریان‌های سیاسی و حل مسائل و بحران‌ها با مشارکت طیف هر چه گسترده‌تری از سرمایه‌های انسانی و سیاسی و اجتماعی کشوریم.  جبههٔ اصلاحات ایران ضمن اعتراض شدید به منع حضور آقای سیدمحمد خاتمی در جمع اعضای این جبهه، از مسئولان، مراجع قانونی و سایر نیروهای سیاسی دعوت می‌کند برای توقف این اقدامات غیرقانونی، غیرعادلانه و مصلحت‌سوز اقدام و مداخلهٔ موثرتری کنند و مانع اقدامات قانون‌شکنانه و ناقض حقوق مدنی و آزادی‌های اساسی شهروندان شوند. [۳]

*مردم ایران باید بدانند که خاتمی بر اثر دیکتاتوری حزبی اصلاح طلبان و سیاست مشت آهنین هسته سخت جریان چپ؛ حق ندارد جز بر مسیر خواسته های آنها حرکت کند.

یعنی او نه حق دارد نظر خصوصی خود مبنی بر سلامت انتخابات سال ۸۸ را علنا ابراز کند و نه اجازه دارد که از رفتار بد خود در فتنه ۸۸ توبه علنی داشته باشد. (گزاره ای که خاتمی چند سال قبل با تأکید بر مثبتات عذرخواهی نسبت به آن ابراز علاقه کرده بود)

در واقع لیدر اصلاحات عملا به ملعبه دست تندروهای ستاد هسته سخت اصلاحات بدل شده است.

تندروهایی که به جای تشویق خاتمی به توبه علنی از فتنه ۸۸ (به نمایندگی از اصلاح طلبان) اما ترجیح میدهند خاتمی ملعبه دست آنها برای بهانه هایی مثل قضیه بالا باشد.

این تحلیل ما البته شاهد مثال دیگری هم دارد و آن واقعه عملیات ترور خاتمی در سال ۸۸ است.

شاید خیلی از جوانترها یادشان نباشد که خاتمی به نحوی عجیب قرار بود طی یک عملیات ظاهرا تروریستی در سال ۸۸ و طی یک پرواز داخلی کشته شود اما با هوشیاری و جانفشانی سپاه پاسداران این عملیات ناکام ماند.

عملیاتی که تمام تحلیلگران معتقدند جهت پروژه کشته سازی و تبدیل خاتمی به لینکلن شهید اصلاحات انجام گرفت والبته پشت پرده های مشکوک این جریان هنوز هویدا نشده است.

در بحث سیاست مشت آهنین هسته سخت اصلاحات همچنین می توان به تجربه برخوردهای تند چپها با "محمدصادق خرازی" پس از اظهارات انتقادی او علیه اصلاح طلبان نیز اشاره کرد که چگونه حتی کسانی از چپها وی را به قاچاق هم متهم کردند!

ممانعت از محسن هاشمی و تحریم او برای احراز پس شهرداری تهران در دوران شورای پنجم نیز تجربه ای از همین دست است که می گوید چپها چگونه هرکس را که صلاح ندانند ولو به بالاترین هزینه ها حذف می کنند.

تجربه آقای هاشمی در حالی بود که او لایق ترین عنصر چپها برای احراز پست شهرداری تهران بود اما اصلاح طلبان ترجیح دادند بدترین و ناکارآمدترین گزینه ها را تحمل کنند ولی اجازه ندهند محسن هاشمی به دلیل برخی همسویی ها نسبت به نظام کلان سیاسی کشور، شهردار تهران شود!

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1223739

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1222445

3_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1549812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    7 4
    رئیسی چرا رو قیمتا نظارتی نداره؟
    • وطن پرست DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      دیروز رافت اسلامی بیجا کاشتید و امروز دارید خنجر در قلب برداشت می کنید. حقتونه. دوست عزیز مشکل گرانی رو هم برو با ربنای استاد و حضور در کنسرت درمان کن. این راه حلی بود که هشت سال تکرار کردید.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    15 1
    خبازغلط کرده ازطرف ماملت حرف میزندماازدست شماهاراحت شدیم ننگ به اصلاح طلبهای وطن فروش
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      خباز اشعث گونه... اون قرآنی که حفظ کردی و تفسیرش می کنی بخوره تو سرت..
  • ایرانی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    8 4
    جلوی گرانی ها را بگیرید هر روز اجناس گران تر می شود و این موضوع پایانی ندارد .
  • سید IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    10 0
    عقده گشایی امثال خباز و سایر اصلاح طلبان علیه جناب آقای رئیسی ناشی از خفت و سرافکندگی بی سابقه ای است که در آخرین انتخابات رئیس جمهوری دچار آن شدند!
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 3
    خیالمان راحت شد که مبلمان تقصیر روحانیه.
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 3
    حالا مبل چندی مس خوای پول اهدا کنیم مبل بخری
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 4
    ادامه این روند دو قطبی سازی، نه دولت فعلی را تبرئه میکند و نه عملکرد دولت قبلی را توجیه میکند. فقط مردم خسته تر و نا امید تر میشوند. (الان که به جای این حرف به اصلاح طلبا بد و بیرام میگفتیم‌ حتما چاپ میکردی. )
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    6 1
    اگر سران فتنه و افساد طلبان را محاکمه نمیکنید کاش آن ها را به سزای عملشان برسانید.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 2
    مشکلات ما از زمان سلسله اشکانیان شروع شد که بخاطر نام این سلسله اشک مردم درآمد از اون موقع تابحال هر دولتی می آید میگوید بدبختیهای ما از زمان دولت قبلی بود و من مشغول ماله کشی روی گندکاریهای دولت قبلی هستم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 0
    رهبر معنوی اخلال طلبان با اینکه سنی ازش گذشته اما هنوز درک نکرده که جامعه مذهبی ایران با افکار سکولاری ایشان و حزبش هیچ تعلقی ندارند . اقبال کوتاه مدت مردم از ایشان و افکارش هم به جهتی آسیب هایی بود که مدیریت دولت قبل از ایشان تخمش را در اقتصاد و جامعه ایران کاشته بود و گرنه بعد از نمایش هشت سال در راس مدیریت اجرایی کشور بودن ، باید متوجه پشیمانی عقلای ملت از همسویی با ایشان شده بود .اما افسوس که : ومن نعمره ننکسه فی الخلق . ایشان و هم فکرانش مدت هاست که در شیب منفی فواره محبوبیت قرار دارند . بی اقبالی ملت به دولت بنفش هم که در طیف ایشان قرار داشت ناشی از سوء مدیریت و اتصال نیم بند به شخص شیخ اخلالات بود .
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 1
    قدرت پرستان بینوا خیلی نادان هستند از اعمال شخصی و دینی افراد هم ترس دارن
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    3 0
    به جهنم درک که مبلمان گران شده حالا اگر رو مبل نشیمیم می میریم مانند قدیمی ها یک پتو روی زمین می اندازیم دو تا پشتی بعد استراحت می کنیم خیلی هم کیف می دهد تازه پامونم دراز می کنیم به همین راحتی دوما با کارهایی که دولت وروحانی کار گذارانش کردند وبادروغ هایشان وامثال تو صد سال دیگه هم نمی شود گندکاری ایشان را درست کرد ایشون و کارکزارانش کلا کشور شخم زدند و بعد هم جای همان شخم زده را هم چنان آتش زدند که هیچ کار نمی شود کر د یک ویرانه تحویل آقای رئیسی داده اند فقط خدا و اهلبیت ع به کوری چشم شما ها کمک آقای ربسی بکند تا بتوانند مملکت از این ویرانی و سوختگی در آورد در ضمن هنوز هستند موریانه های نفوزی دولت قبل در این دولت که خراب کاری چوب لای چرخ دولت می اندتز
  • مسعودی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    3 0
    ننگ بر خباز که تا چند وقت پیش همراه مجلس بود و حالا شفا یافته و هذیان می گوید
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 2
    هرکی بگه گرونی فرصت طلبه ؟ برین خجالت بکشین حتی یه هفته هم نمیتونین قیمت رو ثابت نگهدارین شماهنوز درگیر اصلاح طلبی واصولگرایی هستین
  • ناصر IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 5
    سیدبزرگوارکجایی
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 1
    کلا همه چه رو بندازید گردن روحانی از مبل و مرغ و ماشین و خونه تا جان ادمیزاد فعلا میتونید بیندازید گردن دولت قبلی واسه 4 سال دوم هم که خدا بزرگه با دروغ و تکذیب و این جور ترفندها تمامش کنید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 1
    مشکلات ما از زمان سلسله اشکانیان شروع شد که بخاطر نام این سلسله اشک مردم درآمداز اون موقع تابحال هر دولتی می آید میگوید بدبختیهای ما از زمان دولت قبلی بود و من مشغول ماله کشی روی گندکاریهای دولت قبلی هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس