خبرخوش "پورابراهیمی" برای جاماندگان سهام‌ عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اخیرا انتقاداتی را پیرامون برخی تصمیمات اقتصادی دولت رئیسی مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

هشدار ضرغامی درباره وقوع فتنه بر اثر نبود اطلاع‌رسانی

هشدار ضرغامی درباره وقوع فتنه بر اثر نبود اطلاع‌رسانی/ چالش محوری علوم جدید در قیام فلسفی آیت‌ا... جوادی‌آملی

عزت ا... ضرغامی، وزیر گردشگری و رئیس سابق سازمان صدا و سیما طی سخنانی در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید با مردم صادقانه رفتار کرد، گفت: در کشور مشکلات داریم و باید آنها را به درستی ارزیابی و رفع کنیم؛ اگر مردم توجیه نشوند حق دارند از دولتی که -به آن- دل بسته اند، دلگیر شوند.

وی تصریح کرد: توقعات مردم از دولت بسیار است و انتظار دارند دولت وقت را تلف نکند و هرچه زودتر نتایج حضورش را به مردم نشان دهد؛ رئیس جمهور نیز به این موضوع بسیار حساس هستند و به جد پیگیر رفع مشکلات هستند تا مردم شیرینی بسیاری از اقدامات را بچشند.

ضرغامی گفت: برخی جریانات سیاسی امروز اگر چالشی بوجود می آید، با انواع اقسام عقده گشایی ها عمل می کنند که ضروری است روشنگری انجام شود که لازمه آن وجود پیوست رسانه ای در تمامی اقدامات دولت است.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه امروز فضای مجازی فرصت بسیار استثنائی برای اطلاع رسانی است، تاکید کرد: باید در همه اقداماتی که دولت انجام می دهد، پیوست رسانه ای داشته باشیم؛ در استان ها نیز مسوولان هر کاری که انجام می دهند باید تیم قوی روابط عمومی وجود داشته باشد تا اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به اطلاع رسانی توجه نشود فتنه گری رخ خواهد داد، افزود: شبکه های خارجی معاند با برنامه ریزی بیشتر و تمرکز به فضای مجازی و استخدام توانمندی های شناخته شده عزم را جزم کردند تا عرصه را برای انقلاب تنگ کنند. [1]

*صحبتهای مهندس ضرغامی در بحث لزوم رعایت پیوست های رسانه ای خاصّه در انجام اقدامات اقتصادی دولت، گمشده مظلوم این روزهاست که به نظر می رسد دولت محترم بایستی اهتمام بیشتری به آن داشته باشد.

هشدار ضرغامی در بحث فتنه گری؛ اشاره مستقیمی دارد به فتنه اقتصادی و احتمالات مربوط به فرصت طلبی دشمنان خارجی و داخلی از مشکلات اقتصادی هفته های اخیر.

***

انتقادات اقتصادی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

هشدار ضرغامی درباره وقوع فتنه بر اثر نبود اطلاع‌رسانی/ چالش محوری علوم جدید در قیام فلسفی آیت‌ا... جوادی‌آملی

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون علل داخلی گرانی گفته است: به نظرم در آن دو مولفه بسیار تاثیرگذار است.  یکی تصمیم غیر کارشناسانه وزارت کار و رفاه اجتماعی در نشست سه جانبه‌ای که داشت با افزایش دستمزد کارگران عملا به جای خدمت به کارگران، بیشترین هزینه را برای آنان ایجاد کرده است. (اشاره به افزایش 57 درصدی حقوق کارگران) پیش‌بینی ما ۲۵ درصد تعدیل نیرو در واحدهای کوچک و متوسط است و در واحدهای بزرگ هم این اتفاق میفتد که درصدش کمتر است.

او می افزاید: نکته -بعدی- عدم تعیین تکلیف دقیق دولت در نحوه‌ی مواجهه با خرید کالای اساسی و انتقال آن به مردم است که مثل سنوات گذشته یارانه به واردات یا به مصرف دهد. اما به نظر می رسد دولت تعیین تکلیف نکرده است و اگر امروز سیاستش را اعلام کند، ما حداقل در عمل روال قبل را می‌بینیم؛ حتی باز روال قبل هم تایید نمی کند، اما باز خبر می‌آید که ظرف ۱۰ روز آینده قرار است سیاست تغییر پیدا کند. این بلاتکلیفی بدترین اثر را در بازار می‌گذارد یعنی شما نه منافع سیاست ارز تدریجی ۴۲۰۰ می‌گیری و نه منافع آن سیاست -دوم را - هم اجرا کرده ای.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: ما اول باید سیاست‌های‌مان در حوزه مدیریت تورم در کشور را یکسان کنیم؛  اول دولت برای خودش و بعد مجلس در فاز بعدی.  ما نمی‌توانیم بگوییم سیاست‌مان کنترل تورم است، اما به یک باره پایه حقوق دستمزد ۶۰ درصد افزایش دهیم. این کار مسلما اثر منفی دارد؛ این‌ها در دست ما است و دیگر به تحریم‌ها و آمریکا و خارج از کشور ربطی ندارد! [2]

*ما قضاوت درباره صحبت های دکتر پورابراهیمی را بر عهده مخاطبان محترم وامی گذاریم.

دولت پیش از این و در واکنش به خبرهای منتشره مبنی بر احتمال بازنگری در مصوبه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران تأکید کرده است که این مصوبه را اصلاح نمی کند و کار خود را صحیح می داند. [3]

***

چالش محوری علوم جدید در قیام فلسفی آیت‌ا... جوادی‌آملی

هشدار ضرغامی درباره وقوع فتنه بر اثر نبود اطلاع‌رسانی/ چالش محوری علوم جدید در قیام فلسفی آیت‌ا... جوادی‌آملیآیت‌ا... جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید و مفسّر برجسته قرآن کریم طی پیامی به مناسبت روز جهانی فلسفه تأکید کرد: نه آسمان و نه زمین و نه آنچه بین آسمان و زمین است هستی آنها عین ذات آنها نیست؛ سابقه عدم دارند، لاحقه عدم دارند، در دیرزمان یا زودزمان نبودند یا نیست می شوند پس هیچ کدام از اینها قائم به ذات نیستند و همه اینها مبدأ دارند آفریدگار دارند و آفریدگار اینها قیم و قیوم اینهاست و پیوند اینها با قیوم، پیوند ذاتی و ناگسستنی است لذا هر موجودی را شما بررسی کنید این موجود مثلث است یعنی یک نظام فاعلی دارد که او را آفرید، یک نظام غایی دارد که هدف اوست و یک نظام داخلی دارد که موجودی درونی اوست.

به گزارش شفقنا، او می افزاید:

"بشر کنونی متأسفانه چند صباحی است که آسمان و آسمانی، زمین و زمینی، دریا و دریایی، صحرا و صحرایی، این موجودات را مثله کرد؛ یعنی اگر آسمان شناس است، چه کسی آفرید و برای چه چیزی آفرید را این دو ضلع را از آن گرفت. فقط مثله شده اش ماند به نام آسمان و به نام منظومه شمسی و به نام ستاره های ثابت و سیار و مانند آن. اگر در زمین است و اگر در دریا و صحراست این ﴿هُوَ الْأَوَّلُ﴾ را که او را آفرید و  «هو الْآخِرُ» را که هدف اوست این دو ضلع را از بدنه این موجود گرفت، این مثلث واقعی را مثله کرد، ارتباطش را از آفریدگار قطع کرد، ارتباطش را از آینده قطع کرد، چه کسی آفرید و برای چه آفرید، این دو ضلع را از این گرفت و این را مثله کرد و مردار سردخانه ای کرد و این مردار سردخانه ای را محور علم قرار داد که الآن می گویند زمین چیست یا چند میلیون یا چند میلیارد سال قبل یا بعد چه بوده است یا چه می شود اما چه کسی کرد و برای چه کرد را کنار گذاشتند. وقتی این مثلث را مثله کردند، این آسمان سردخانه ای را، زمین سردخانه ای را، بشر سردخانه ای را، دریا و دریایی سردخانه ای و مرده را در دانشگاه ها آوردند نتیجه اش جز الحاد جز کفر جز بی دینی و جز بی توجهی به آغاز و انجام جهان چیز دیگری نیست. "[4]

*این بیان و نگاه توحیدی فیلسوف شیعه ایرانی یقینا گشاینده باب جدیدی برای محوریت علوم جدید است. علومی که به قول آیت ا... جوادی آملی خود را از تثلیث فلسفی ماهیت رهانده اند و با مثله کردن آن به "مرگ خدا" رسیده اند.

بدیهیست که این نگاه در منتهای خود و با هر کنکاش و کشف علمی اما به خدای متعال و آفرینندگی حق محور در جهان نخواهد رسید در تحیّری عمیق هرگز راه به حقیقت جهان و آفرینش نخواهد برد.

پس مسلم است که علامه جوادی آملی با یک دلسوزی مثال زدنی برای بشریت و علوم مختلفه قیامی بزرگ انجام داده اند تا مفرّی از نور را بر تحیّر محوری علوم جدید بگشایند.

بدیهیست که ایران و تمدن اسلامی می تواند سلسله جنبان این حرکت گفتمانی به سمت فهم توحیدی از ماهیت علوم و نگاه فلسفی به ابتدا و انتهای آنها باشد.

***

1_irna.ir/xjJkhq

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1550721

3_irna.ir/xjJhkK

4_https://fa.shafaqna.com/?p=1367088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • حسنزاده IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 1
    جالب بود
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      1 2
      پور ابراهیمی اف بر تو واقعا نمیفهمی ؟ یک کارگاه کوچک با 5 کارگر که پارسال ماهی 20 تومان میداده امثال 30 تومان حقوق دهد چند درصد تاثیر درامد حداقل ماهی 100 میلیونی او دارد ؟
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 0
      لطفا منتشر کنید و از مجلس این موارد را پیگیر شوید: وقتی مجلس بجای کمک و ریل گذاری توپ را در زمین دولت می اندازد وقتی پشت تصویب قوانین در مجلس ذره ای اینده نگری و مسئولیت شناسی نیست فقط خودنمایی و عوامفریبی برای رای است الان مجلسی ها حق اظهار فضل ندارند! چطور وقتی رتبه بندی معلمان را تصویب می کردید و لایحه دولت را با تغییرات فراوان به طرح مجلس تبدیل کردید فکر تورمش نبودید؟ سطح زندگی کارگران بدبخت بالاتر است یا معلمان؟ چطور وقتی مجلس خودسرانه حقوق کارمندان را امسال حدود 30 درصد افزایش داد چیزی نگفتید؟ 4 میلیون کارمند مفتخور با بازدهی نیم درصد که جزو سه دهک بالا هستند!! بنده هم با افزایش حقوق 60 درصدی موافق نیستتم ولی این به ان در!! حتی ریالی نباید به یارانه و حقوق هیچ کسی اضافه شود باید با کالا از اقشار کم درامد و کارگر حمایت کرد حتی وام جهیزیه و ... همگی باید کالا باشند
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      الان دست فروش چند می فروشد همین یک قلم که امار داری شفاف سازی کن
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    13 7
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      5 7
      تو همون گاوهای بلوند نویس نیستی؟ ول کن دیگه عه
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 5
      چقد حرف ميزني خسته شدم فقط نگاه انداختم
    • حبیب IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 0
      دمت گرم، الآن یه مشت دلال بهت تهمت میزنند
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 0
    ابراهیمی فکر می کند دست در جیب مردم چاره کار است. منطق او هم اخراج کارگران است. در صورتی که افزایش 70 در صدی هم مشکلی در بنگاه های اقتصادی ایجاد نمی کند. مشروط به این ک بخشی از یارانه ارز دولتی به بنگاه های اقتصادی داده شود. فرمول و زدو بند و000 هم نمی خواهد . کافی است سهم تامین اجتماعی کار فرما حذف یا در حد متناسب کم شود. علت همه بد بختی های کشور نادانی است
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    13 1
    ماهی خدا میلیون میگیرید همه جوانان کاری را بیرون نگه داشتید بچه های بی عرضه خودتون را بهترین جاها جا کردید بعد خیلی مقتدرانه میایید ادای سوپر من درمیارید .
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 1
    یک انتقاد به همه رسانه های دیداری از تلویزیون تا سایتها دارم، چرا موقعی که خبر و نظری درباره یک مسئول و ماقام رسمی حاکمیتی مثل وزیر و یا نماینده مجلس... منتشر میکنند تصویر ناواضح یا با ماسک از وی نشان میدهند! مگر این مسئولان در تمام عمرشان عکس با ماسک گرفتند؟! یعنی حتی یک عکس پرسنلی معمولی بروز از آنها در هیچ بانک اطلاعاتی پیدا نمیشود مثلا سایت دولت یا مجلس؟! خدایی نکرده این افراد که خلافکار نیستند که چهره شان معلوم نشود برای مردم؟!
    • ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      17 2
      دعا میکنم حالت خوب بشه همین مردم از گرانی نفس اخر می کشن تو ناراحت اینی که این مسئولین با چه عکسی نمایش داده میشن
  • عمو IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 1
    به آقای ضرغامی بگید با سلام و عرض ادب متاسفانه نسبت به اطّلاعاتی که فرستاده میشه کارهای صحیح انجام نمیشه.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 1
    مهنس ضرغامی الان شما وزیرید توی هیات دولت نمی تونید صحبت کنید ؟دوما که دولت سخنگو نداره سوما صداوسیما وفرهنگ وارشاد دولتی اند مشکل کجاست؟اطلاع رسانی کاری نداره که
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    پورابراهیمی با کارگران معدن فرزندان خود بهتر است صادقانه برخورد کند
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 3
    اقای ضرغامی ! میراث فرهنگی رو بچسب برادر... حواشی رو ول کن... گزارش عملکرد بده...
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 0
      راست میگه الان ثمرات دولت روحانی رو آمده ، نه یعنی بله ! بله یعنی نه ! پیوست رسانه ای نیست الان شایعه شده اینترنت قطع میشود ! بخاطر فلافل !
  • US ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 2
    ما سالهاست که در جنگ روایتها باخته ایم و رسانه قوی نداریم متاسفانه
  • معترض IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    19 4
    چرا هرکسی که بخواد نسبت به شرایط موجود اعتراض کنه بهش میگین فتنه گر و اغتشاش گر؟
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      4 8
      فتنه گران اصلاح طلب سال 88 (بانیان وضع موجود) یک کلاغ را چهل کلاغ می کنند و عوامفریبی و جوسازی می کنند مردم باید هوشیار باشند.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 1
    فتنه اگر رخ بده به خاطر اطلاع نیست عزیز دل
  • مردمی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 0
    جزیره ای عمل کردن باعث ضعف رسانه های ما شده / عدم وحدت و نداشتن نقشه راه بین رسانه های اتقلاب صعف بزرگیست
  • .. IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    18 3
    ادعاتون میشه طرفدار مظلومیت هستید و میخواید با امام زمان حکومت جهانی تشکیل بدین شما به مظلومیت مردم خودت برس
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 6
      مامظلومترینیم ،یک‌ دنیا باما دشمنان بی رحمند وامیدمان اول خدا وبعد صاحب الزمان عج هستند .... پاکان ومخلصان پای کار میآیند ودنیارا پراز زیبایی میکنند .
  • مردم مظلوم IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 0
    یکمی هم به ما توجه کنید بچه های کارگر ها هم به اندازه بقیه مظلوم هستند کسی که ادعای حق و عدالت میکنه باید اول این رو تو شهرخودش اجرا کنه
  • ارزشی متوهم IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    11 2
    الان ی سری احمق افراطی میان هرکسی رو که اعتراض داره آلبانیایی و منافق صداش میزنه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    پیوست رسانه ای نیست واین جای تعجب دارد الان کسانی دلخور شده اند که رای هم داده اند نمی‌دانیم چه بگوییم وقتی دولت سکوت میکند یا زیادی توضیح میدهد چراکه باورکردنی این نه گفتن یعنی بله این مشکل هست واین از ثمرات دولت بنفش است
  • منافق و آلبانیایی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    28 3
    در این کانال خبری هرکس به وضع موجود اعتراض کند را منافق و آلبانیایی و فتنه گر می‌دانند اگر اینطور هست با افتخار آلبانیایی و منافق هستم
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      3 12
      خخ. فکر کردی زرنگی.از تیرانا و کمپ بدبخی تون چه خبر؟
    • ... IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      19 2
      ۱۰:۵۹ اولین متوهم یافت شد از آلبانی هست تا جفت چشمات از حرقه در بیاد
    • مدیرعامل کمپ تیرانا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      12 2
      ۱۰:۵۹ جای ما در کمپ خوب است تو غصه مارو نخور
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      14 2
      یارو خودش با پرچم آلمان است به بقیه می که آلبانی .
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      باشه
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 0
      تیرانوزوروس عزیز! کپک زدی،خسته ای،جون نداری توی صفحات انقلابیون کامنت بگذاری!؟
  • FR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 1
    آقای پور ابراهیمی درست می‌گوید
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 1
      موافقم
  • داود IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    ممنون
  • MD ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 1
    جناب آقای ضرغامی بزرگوار، در دولت قبل پولهای اردوغان مانع شد تا برای شهدای چالدران بزرگداشت برگذار بشه. خدارو شکر شما وزیر شدید ودیگر برای بزرگداشت برای شهدای چالدارن مشکلی نیست درسته؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 1
    چی بگم
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 1
    یا خو نظام دولت قبلرا مجازات کند یا خود مردم دراولین فرصت اینکاررا خواهند کرد
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 2
      کیو میخوای بازخواست کنی
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 2
    ممنون از آقای ضرغامی
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    12 2
    نمیدونم چی شد هر تجمع اعتراضی رو فتنه میگن؟ پس اعتراضات کجا باید خالی بشه؟
  • وطن پرست DE ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    18 2
    آقای ضرغامی عملکرد شما در زمان فتنه ۸۸ بر همگان مشخصه. وقتی بی بی سی صبح وشب شبه پراکنی می کرد شما هری پاتر پخش می کردید و بعدشم نهضت سلبریتی پروری رو راه انداختید. دیگه شما درمورد فتنه هشدار ندید.
  • عباس IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 3
    اقاى ضرغامى درست ميگويد
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      14 1
      بنظر ميرسد بازهم دستكارى شده باشد اقاى ضرغامى درست ميگويد يعنى چه ؟ ديكته تصحيح ميكنيم يا مسئله رياضى را علط گيرى كرديم
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 1
    این اقتصاد از جیغ و دادهای بی مورد جنابعالی درست شده. ، قبول ندارید
  • جمال IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 0
    سلام، تمام اجناس اعم از ماکارونی و لوازم شوینده و خوراکی های نشاسته ای مثل کیک و بیسکویت و ساندیس و آبمیوه و شیر و... در تمام سوپرمارکت‌ها 10 تا 50 درصد گرانتر از نرخ درج شده برای مصرف کننده، فروخته میشود و 90 % مغازه داران تهران مدعی افزایش قیمت شوینده جات و لوازم بهداشتی و خوراکی های نشاسته ای و روغنی تا پایان ماه هستند... #حجامت و #برکناری_تمام_ مدیران_ دولت_قبل و #تعویض_ریل
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    دولت در حذف ارز ترجیحی بسیار حساب شده و دقیق عمل کند چون اگر این کار حساب شده نباشد و به صورت یکباره و با شوک درمانی باشد احتمال شکست طرح و نارضایتی عمومی و ایجاد فتنه اقتصادی و اعتراضات خیابانی با تبلیغات رسانه های بیگانه وجود دارد کار بسیار سخت و پیچیده ایی است خدا کمک کند
  • اس AT ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    بورس و اوراق دردی بی درمان است .
  • ازاد US ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    انزوا باشیم در جهان درونی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس