تذکر ۵۵ نماینده به وزیر کشاورزی درباره گرانی مواد غذایی

از کنسرت مبارزه با گرانی مسئولان دولتی اما صدای نت های فالش به گوش می‌رسد و این ناموزونی بعید است که دردی را از مردم دوا کند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

نت فالش نوازندگان کنسرت مبارزه با گرانی

درسنامه ضد گرانی قالیباف برای مدیران/ فرماندهان فتنه چشم به راه "اعتراض لشکر فقرا"!

در بحث مبارزه با گرانی بیقاعده و لزوم قیمت گذاری در کالاهای سبد خانوارها،  صحبت های عجیبی به گوش می رسد.

مثلا رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه ۵۰ قلم کالا مشمول قیمت گذاری تثبیتی است، می گوید: افزایش قیمت در کالاها غیرقانونی است و تولیدکنندگان برای هرگونه تغییر نرخ باید مراحل قانونی را طی کنند.

به گزارش ایرنا، عباس تابش همچنین می افزاید: برخی شرکت‌ها و صاحبان کالا بدون طی کردن این فرایند، اقدام به افزایش قیمت کردند که پیشنهاد کرده‌ایم تا پیش از ورود تعزیرات برای برخورد با متخلفان، این افراد فرایند قانونی افزایش نرخ‌ها را طی و از عمل خودسرانه اجتناب کنند!

وی با اشاره به تغییرات قیمت برنج اما اظهار می کند: این محصول مشمول قیمت گذاری تثبیتی است، اما متولی تولید، تامین و مدیریت این کالا وزارت جهاد کشاورزی است و با توجه به اعلام قیمت، برخورد با متخلفان در این حوزه با این وزارتخانه است.

تابش گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نمی‌تواند در بخش کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وارد شود، زیرا با حضور در این با بخش با بازرسی وزارت جهاد کشاورزی تداخل ایجاد خواهد شد و امکان دارد بازار را دچار مشکل شود! [۱]

در همین حال دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز در خصوص نرخ برنج به ایرنا گفته است: نرخ مصوب دولتی برای این کالا ۶۵ هزار تومان است اما در بازار با قیمت های متفاوتی عرضه می شود زیرا کشاورز بعد از یک سال تلاش و هزینه های مربوطه از جمله کارگر، تورم، کود و آبیاری محصول درجه یک خود را با نرخ پایین به فروش نمی رساند.

قاسمعلی حسنی تصریح می کند: در مورد روغن خوراکی نیز به دلیل به صرفه نبودن قیمت برای بنکداران علاقه ای به عرضه این کالا وجود ندارد و اجبار فروش کالاهایی مانند کیک و رب در کنار این محصول نیز مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است. [۲]

گزارش دیگری هم از خبرگزاری ایرنا موجود است که بر اساس آن مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادرات برنج آمل در پیامی ویدیویی اعلام کرده است که: مردم نگران موجودی و قیمت برنج نباشند، التهاب بازار و قیمت‌های کاذب فروکش خواهد کرد. [۳]

*این صحبت ها نشان از یک مدیریت متخلخل در بازار قیمت محصولات غذایی مورد نیاز خانوار است.

چه اینکه می بینیم ۳ مقام مرتبط با مسئله برنج اما سخنان یکسانی ندارند و بعضا حتی متناقض نیز حرف زده اند.

تجربه نشان می دهد در چنین حالتی،  اگر هم تثبیت یا کاهش قیمتی صورت بگیرد اولا مانا نیست، ثانیا محسوس نیست و ثالثا جلوی بیماری افزایش قیمت های بی قاعده هم گرفته نخواهد شد.

اینکه متولیان مدیریت این مسئله چه کسانی هستند و چرا راهبردهای آنها در بحث مبارزه با گرانی تاکنون به نتیجه نرسیده؛ سوالیست که ما آنرا به قضاوت مخاطبان محترم می گذاریم.

لازم به تأکید است که گرانی فعلی در بازار ایران از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی کند و این مسئله جدا از فرایندهای رقابتی در بازار نیاز به ورود مستقیم دولت و اعمال تصمیم های حاکمیتی توسط قوه مجریه دارد.

تجربه کشورهای خارجی در این زمینه می تواند کمک کار اتخاذ تصمیمات صحیح و پیوست های لازم باشد. [۴]

*** 

درسنامه ضد گرانی قالیباف برای مدیران

درسنامه ضد گرانی قالیباف برای مدیران/ فرماندهان فتنه چشم به راه "اعتراض لشکر فقرا"!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه گذشته پارلمان طی سخنانی با تأکید بر در نظر داشتن رضای الهی در کارها و پرهیز از رفتارهای نمایشی توسط برخی مسئولان گفته است:

"نکته بسیار مهم دیگری که لازم است مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد، وضعیت گرانی ها مخصوصا اقلام اصلی، معیشت و رفاه مردم است. درست است که ریشه گرانی ها در تورم ناشی از عملکرد دولت های پیشین بوده اما این مسأله وظیفه دستگاه های مربوطه را در کنترل قیمت ها نفی نمی کند و امیدوارم تلاش های شبانه روزی آنها در مهار زدن بر افسار گرانی ها هرچه زودتر به نتیجه برسد و نگرانی های مردم در تأمین معیشت برطرف شود. "[۵]

*این سخن آقای قالیباف مصداق "شکر با شکایت" است.

به این معنی که بخش اول سخن وی مبنی بر اینکه "بهانه ریشه داشتن گرانی در عملکرد دولتهای پیشینی رافع مسئولیت های نظارتی مسئولان در امر قیمتها نیست"، یک اکسیر مدیریتی است که بایستی نصب العین مدیران اجرایی کشور باشد.

درباره "ابراز امیدواری" در به ثمر نشستن تلاش ها برای مهار زدن بر گرانی هم ما امیدواریم مجلس محترم با استفاده از ظرفیتهای نظارتی و قانونی خود، آن امیدها را به عمل تبدیل کند.

*** 

فرماندهان فتنه چشم به راه "اعتراض لشکر فقرا"!

درسنامه ضد گرانی قالیباف برای مدیران/ فرماندهان فتنه چشم به راه "اعتراض لشکر فقرا"!

آذر منصوری، فعال چپ و دبیر کل حزب اتحاد ملت طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد، پیرامون گرانی نکات و انتقاداتی را مطرح کرده است.

مع الوصف چیزی که در یادداشت خانم منصوری که از فعالان فتنه سال ۸۸ نیز هست،  بیشتر به چشم می خورد تقلای ایشان برای ترسیم یک گراف ریاضی خطرناک است.

یعنی ترسیم نقاطی مرموز که وصل شدن آنها به یکدیگر پیام های خطرناکی را انتقال می دهد.

خانم منصوری در بخشی از یادداشت خود از عبارت "لشکر فقرا" نام می برد و فاتحانه می نویسد: "لشکر فقرا روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است"!

او همچنین در ادامه،  یادداشت خود را نیز با این جمله به پایان می برد که: "اعتراض حق مردم است. "[۶]

*هر ذهن آگاهی می داند که "لشکر" اعتراض نمی کند بلکه می جنگد!

و اکنون خانم منصوری است که باید توضیح بدهد مرادش از به کار بردن دو عبارت لشکر فقرا و اعتراض حق مردم است؛ به جنگ خیابانی کشاندن مردم و دمیدن بر آتش "فتنه اقتصادی" است یا پای اتفاق یا منظورهای دیگری در کار بوده است.

از طرفی باید تأکید کرد که اعتراض معقول حتما حق همه مردم است. اما خانم منصوری باید به مردم می گفت که اعتراض نامعقول لشکر معترضین اولا به عمق یافتن بیشتر مشکلات و گرانی ها منجر می شود و ثانیا نیاز اصلی تر یعنی امنیت را دچار خدشه می کند.

و بدیهیست که در فضای ناامنی و اعتراض خیابانی، دیگر کسی به فکر گرانی نخواهد بود.

مسئله وقتی جالبتر می شود که بدانیم اصلاح طلبان سالهاست با تقلای فراوان به دنبال ایجاد فتنه اقتصادی و به خیابان کشاندن مردم به بهانه های مختلف هستند.

هشداری که طی ۱۰ سال گذشته بارها داده شد و تا اینجا بر اساس طرح و برنامه "فرماندهان فتنه" به اغتشاشات و پیش لرزه هایی مثل دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ انجامیده است...

مردم باید بدانند که حتی اگر شرایط امروز شرایط سال ۹۷ هم بود و کالاها در شرایط قیمتی مطلوبی به سر می برند اما این افراد باز از گرسنگی دم می زدند و مردم را همچنان به اغتشاش فرا می خواندند. [۷] و البته نقش حزب متبوع خانم منصوری هم در سیاه نمایی از اوضاع، تحریم انتخابات و ناامیدسازی مردم در همین راستا ارزیابی می شود. [۸]

مردم عزیز ایران و خیل جوانان کشور باید با اشراف یافتن به حواشی و کارنامه رجال سیاسی و مدعیان در دست داشتن راه حل ها؛ دوست را از دشمن باز بشناسند تا توطئه دشمن برای ایجاد فتنه اقتصادی به بهانه مشکلات روزمره اقتصادی که همه کشورهای دنیا به آن مبتلا هستند؛ تحقق نیابد...

***

1_irna.ir/xjJ6XZ

2_irna.ir/xjJ75M

3_irna.ir/xjJ6WC

4_http://fna.ir/47jtc

5_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1219542

6_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/183596

7_mshrgh.ir/1130569

8_mshrgh.ir/1330363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    40 0
    آقا تقصیر دولت قبل. تقصیر مافیا. تقصیر آمریکا تقصیر ... ولی خواهشا یه کاری بکنید. گرانی بیداد میکنه.
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      2 31
      خودت تا بحال چه کاری برای مردم کردی؟!
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      10 0
      بحث جدی تر از گرانی است به هر چی نگاه می کنی و دست میذاری در حال متلاشی شدن است. در همه زمینه ها دچار بحران شده ایم. نویسنده این مقاله بهتر است به جای دایی جان ناپائون بازی اندکی ریشه ای به موضوع بپردازد.
    • من IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      15 1
      در جواب اون ... ای که می گه خودت چی کار کردی من قول هم ندادم من بیت المال رو پخش و پلا هم نمی کنم من ادعا هم ندارم من تهمت هم نمی زنم بترس از فردای قیامت
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    9 19
    ریشه گرانی ها تقصیر رژیم منحوس پهلوی است برای همین هر دولتی دولت قبل را مقصر میداند.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      20 7
      آذر منصوری و سگ بازیش، تداعی کننده یزید و میمون بازیش!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    11 18
    دولت هرچه سریعتر هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی را که اعلام کرده بود منتشر کند تا غربگداها متوجه اقدامات دولت بشوند.
    • صدادار IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      1 12
      دولت آقای رئیسی بیار عالی بوده تا حالا
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      2 0
      جالبه!به آقای رئیسی میگی بیار؟ آدم بیاراینجوریه؟حداقل به خودت زحمت بده درمورداین اقامطالعه کن..
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    17 3
    به نظرم امسال پایه پولی به شدت افزایش خواهد داشت و تورم ....
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      2 0
      تورم یه طرف ماجرا است . هیچ کس هم گردن نمی گیرد. مملکت داری شده کی بود کی بود من نبودم
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 21
    حذف ارز ترجیحی یعنی ارزانی بیسابقه از بعد از ماه رمضان که باید منتظر باشیم
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 0
      خنده داره ارزانی !؟
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 20
    الان توی بهشت هستیم. همه چیز در دسترس هست. مشکل زیاد نیست. مسولان مواظب باشید یارانه خوراک دام بر ندارید. فاجعه به دنبال دارد. دشمن در کمین است. عواقب خطرناکی دارد.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    42 0
    درسنامه ضد گرانی قالیباف!!!!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 22
    نت فالش نتیجه عملکرد 8 ساله افساد طلبان و دولت تخریب و غربگرا و کارشکنی شما سرمایه های اسرائیل است
    • سیاوش IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      4 1
      اجمق تا کی میخوایی ناتوانی هاتو پای روحانی بیندازی ؟
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    23 0
    مشرق تو تکلیفت معلوم نیست با خودت ؟؟؟ با مردمی یا علیه مردم ؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 11
    مردم به گرانی اعتراض نداشته باشند
  • رضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    37 2
    دولت درمانده در برابر گرانی و صرفا توجیه گر
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      6 1
      چقدرم خخخ داریم می‌بینیم که ارزونی ارومده
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      2 8
      بخاطر خائنان بجا مانده از دولت حسنِ شما
  • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    24 5
    از کره شمالی بدتر شدیم هر روز مردم فقیر تر
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      1 9
      تو اساساً در باره کره شمالی پنج خط اطلاعات داری که بنویسی!؟ تا در باره خوب و بدش نظر بدهی؟! بعید است حتا از روی نقشه بتوانی نشانش بدهی!!!!
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      2 5
      تو اساساً در باره کره شمالی پنج خط اطلاعات داری که بنویسی!؟ تا در باره خوب و بدش نظر بدهی؟! بعید است حتا از روی نقشه بتوانی نشانش بدهی!!!!
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 3
    ای اقا دولت محترم تمام صفحه هات بر نامه هایش را شفاف گشوده
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 8
    چندسال سختی ورنج گرانی داره بیدادمیکنه اما درست میشه
  • سعید FR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 0
    یه بار قبول کنید سیاست های کلی را درست اجرا کنید
  • ترابیان IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 11
    برای یکبار هم که شده افساد طلبان وطن فروش دوزیست و سرکرده شان روحانی مکار را محاکمه کنید
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      9 1
      دیگه این چرندیات خریدارنداره اونا رفتن پی کارشون همه چی دست خودتانه ازیک طیف فکری اما ببینین چکاردارید میکنید با معیشت مردم
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      5 1
      یعنی روحانی محاکمه بشه تمام بدبختی ها حله دیگه؟!!!
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 0
    تو با این مقاله ات هم به میخ زدی هم به نعل ،اما بی انصاف سیاه نمایی یعنی چه
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    9 2
    تمام این گرانی ها بدلیل جو روانی حاکم در کشور است. 1_ ترس از به توافق نرسیدن برجام و بالا و پایین رفتن لحظه ای قیمت ارز و دلار و طلا وسکه که پایه اساسی تغییرات قیمت در کالاها می باشد چون 90 درصد اقتصاد ایران در زمینه تولید از نظر مواد اولیه وابسته به واردات می باشد که با بالا رفتن قیمت دلار و عدم ثبت قطعا نرخ کالاها هم به روز و لحظه ای بالا می رود. 2_ جنگ روسیه و اکراین که بیش از 40 درصد گندم دنیا را به خاطر دارا بودن شرایط اقلیمی و خاک سیاه تولید و تامین می کنند که گندم جزء مواد اولیه اصلی در اکثر کارخانجات مواد غذایی می باشد. 3_ پیامدهای حاصل از برداشتن ارز ترجیحی برای کالاها ی اساسی که مواد اولیه بسیاری از شرکت ها و کارخانجات تولیدی در حوزه مواد غذتیی می باشد که الان از این به بعد بایستی باقیمت 7 برابر تامین نمایند. 4_ عدم اعتماد واطمینان کامل مردم و آحاد جامعه به سران و مسئولین و مدیران کشور که در هر دوره از انتخابات با دادن وعده و وعید های پوچ ووروغین برای جلب نظر مردم به دلیل حب ریاست و منصب و قدرت طلبی بر سر کار می آیند ولی به هیچ کدام از شعارهای که داده اند عمل نمی کنند. به صد وعده خوبان یکی عمل نکرد
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 0
    کسی که کشتی را سوراخ می کند و می گوید جای خودم را سوراخ می کنم، همه را با خود به زیر آب می برد. از سرمیه دار، تولید کننده تا خریدار بعضی از روی ترس و نگرانی از آینده یا بعضی به دلیل طمع به کسب سود بیشتر با اقدامات خود - چه خرید جنس بی قاعده گران شده توسط مردم عادی باشد و چه ابر وام گیرنده یا سرمایه دار یا یک کارخانه - باعث بدتر شدن وضع می شوند.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    10 2
    تقصیر دولت هخامنشیان مخصوصا داریوش هشتم
  • ناشناس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 1
    همش دولت قبل
  • ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    9 2
    ریشه ی همه گرانی و تورم مرحوم هویدا هست
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      7 1
      احمد شاه قاجار هم بی تقصیر نیست
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      اق قویونلوها مقصرند
  • علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    8 0
    گرانی را شما مهار کنید تا نیاز به حرف و دفاع و سنگر نداشته باشیم.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 0
    مزاحمت شروع شد پایانش هم بهتون میگم فعلا ساعت و داشته باشید
  • مصطفی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    11 0
    انتخابات مجلس هم که نزدیکه
  • نوری IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 0
    هرغلطی را نباید به دیگران نسبت داد. عاملان گرانی ورشد فلاکت تغییر نکرده اند فقط سر کاآمده اند.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 4
    صدر اسلام تا اوائل سده‌ی چهاردهم هجری قمری، دینار، که یک واحد پول فلزى از جنس طلا با وزن مشخص بود، در میان مسلمانان رایج بود. مزیت این پول آن بود که با گذشت زمان ارزش آن کاهش نمی‌یافت؛ مثلاً قیمت متوسط گوسفند در زمان‌های متمادی، همواره حدود یک دینار بود. این امر باعث می‌شد که وقتی کسی پولی را قرض‌الحسنه می‌داد، در زمان پس گرفتن پولش، متضرر نمی‌شد؛ اما متأسفانه ارزش پول اعتباری بدون پشتوانه‌ی فعلی ریال، دائماً کم می‌شود. لذا اکنون لازم است یک واحد پول ملی جدید داشته باشیم که ارزشش همواره معادل وزن مشخصی از طلا باشد. اگر این واحد جدید معادل یک میلی‌گرم طلای ۲۴ عیار تعریف شود، در این لحظه معادل ۱۷۶۰ تومان (۱۷۶۰۰ ریال) بوده، و یک دلار آمریکا نیز در همین لحظه، تقریباً معادل ۱۶ واحد جدید پول ملی می‌گردد؛ اما قیمت یک گرم طلای ۲۴ عیار همواره براساس تعریف قانونی، هزار واحد جدید پول ملی خواهد بود و این امر باید توسط بانک مرکزی و دولت، نظارت، و با پشتوانه‌ی ذخائر طلای بانک مرکزی، کنترل و مدیریت گردد. به این ترتیب در زمان شروع اجرای طرح تثبیت ارزش پول ملی در برابر طلا، موجودی ریالی تمام حساب‌ها، با توجه به قیمت ریالی طلای ۲۴ عیار در آن لحظه، به معادل واحد جدید تبدیل، و اسکناس‌های ریالی با اسکناس‌های این واحد، به‌تدریج، اما با همان نرخ برابری منجمد شده در لحظه‌ی شروع، جایگزین می‌گردد؛ در نتیجه، هم تمام صفرهای زیادی قیمت‌ها با واحد ریال از بین می‌رود، و هم پول با گذشت زمان دیگر از ارزش نمی‌افتد و دچار تورم نمی‌شود؛ ضمن آنکه سنت قرض‌الحسنه هم احیاء می‌گردد و می‌توان سود را هم از نظام بانکی حذف، و بانک‌داری اسلامی بدون ربا را محقق کرد. این پول در برابر ارزهای خارجی، ارزشش با مرور زمان کم نخواهد شد، زیرا قیمت طلا به هر ارزی که مبنا باشد، در دراز مدت افزایش می‌یابد؛ در نتیجه امکان تبدیل شدن به واحد پول بین‌المللی را هم خواهد داشت. مزیت دیگر این پول آن است که دیگر دلالی طلا، سکه و ارز با این پول سودی نخواهد داشت، زیرا قیمت طلا و سکه به این پول همیشه ثابت است، و قیمت ارز به این پول نیز تک‌نرخی و شناور شده، و به مرور زمان کاهش می‌یابد، و دیگر نیازی به دخالت دولت در بازار ارز وجود نخواهد داشت، در نتیجه نقدینگی بهتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      1 0
      جنابعالی چی نوشتی همه پاراگراف‌ها این نظر هست سیاسی اقتصادی خارجی داخلی مگه کپی می‌کنی اینور و انور
  • DE ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 0
    اعتراض حق مردم است اما این به معنای پناه بردن دوباره به آغوش گرگ نیست ..همه گروه ها از اصلاح طلب ( سازشکار ) گرفته تا تندرو ، در خدمت به مردم و کشور مردودند و مورد نفرت و انزجار و لعن و ناسزای جامعه ..سر به تن هیچکدامشان مباد !
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    نمیدانم مردم را مچل گیر آوردند بابا در دیزی بازه حساب گربه کجا رفته این چه وضعیه درست کردید آخه این چه زندگی برا مردم درست کردید تا کی غرور خود را زیر پا نمی گذارید
  • ورشکسته بورس IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 1
    تمام مشکلات گرانی و تورم کمرشکن و بی ارزش کردن پول ملی و امثال همین مهم ها خود دولتهای ایران هستند چون با کارشناسی درست مشکلات ریشه یابی نمیشود در ثانی دولت بجای مهار گرانی و تورم کمرشکن اقدام به افزایش حقوق و دستمزد ها میکند
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 2
    برادران عزیز خدا به دولتیهای قبلی لعنت کند و بر عمر آیت الله رئیسی بیافزاید ولی قیمت دلار نسبتا از اول دولت محترم سیزدهم ثابت است و به گفته خود دولت وفت هم که به اندازه کافی می فروشند و روابط خارجی هم ببشتر شده است ولی بعضی از اقلام معیشتی مثلا شکر از پارسال تقریبا دوبرابر شده لطفا پیدا کنید پرتقال فروش را
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 1
    شما وعده های اقتصادی قالیباف و رئیسی رو قبل از نشستن بر مسندهای قوای مجریه و مقننه یک بار مرور کن بعد قضاوت کن
  • محمد IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    امثال این خانم و فائزه رو تبعید کنید و از کشورلخراجسان کنید.خیلی بده در داخل مملکت باشی و علنا ضربه به حیثیت نظام ومملکت بزنی.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    دولت انقلابی مجلس انقلابی
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 1
    این دولت و مجلس انقلابی چه خاصیتی برای مردم دارد؟
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    حالا این مشرق خوبه نظریه‌ها را با کم و کاست و سانسور منعکس می‌کنه وگرنه از عقده دل از این گرانبها و بی کفایتی مسولیت میپکیدیم خدا خیر به مشرق بده
  • GB ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 0
    امسال سال بسیار سختی خواهد بود. از الان گفتند 10 هزارمگا وات برق کمبود خواهیم داشت
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 0
    گذشتگان همه شان یکی از دیگری ...
  • صالحه IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    العان که معلم برنامه ات هم شده ای نظارت وجوابده برنامه ات راهم بامسئول ناظرمعرفی کن وقبل وبعد ازاجرای درسنامه ات درجلسه علنی باسند وجواب وانتقادمردم ازبرنامه ات راقبل وبعدازمشخص کردن باتوضیحات وسایت پرسش وپاسخ ازمردم علنی کنیدوگرنه گسترش سوء ظن به خودت رادرمردم برنینگیز
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 0
    مسئولین دولت با دستش خودشان فتنه اقتصادی را رقم خواهند زد و دشمنان هم سو استفاده کرده و حوادثی مثل آبان ماه سال ۹۸ را رقم خواهند زد در شرایط فعلی که گرانی افسارگسیخته گوشت قرمز و برنج و اجاره مسکن و خودرو و دلار وجود دارد و مردم در فشار شدید هستند زمان مناسبی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست چون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قطعا تورم زا است و این کار باعث گرانی ها و فشار مضاعف دیگری خواهد شد که مردم دیگر تاب تحمل این گرانی های جدید را ندارند چون تا حالا هم در سختی هستند پس این وزرای اقتصادی دولت شتابزده عمل نکنند و اگر هم قصد حذف ارز ترجیحی را دارند صبر کنند تا شرایط اقتصادی کشور آرام و خوب شود و مثلا از نیمه دوم سال اگر مصلحت بود حذف ارز ترجیحی را انجام دهند چون طبق تجربه قبلی دولت احمدی نژاد در سال ۸۹ و در زمانی که تورم و گرانی کم بود و شرایط اقتصادی کشور آرام بود هدفمندی یارانه ها را اجرا کرد این سیاست های آزمون و خطای وزرای کم تجربه اقتصادی دولت در این شرایط سخت و پیچیده کشور خیلی خطرناک خواهد بود بهتر است دولت با تدبیر و حساب شده عمل کند و عجله نکند چون معیشت و سفره مردم شوخی بردار نیست و دشمن مترصد شروع اعتراضات اقتصادی مردم است تا فتنه اقتصادی را کلید بزند
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 2
    سلام بر قالیباف
  • علی IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    دشمن این ملت مسئولان فاسد هستند که عرصه بر مردم تنگ کردند و زندگی را زهر،
    • س IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      ببخشید ، اشتباه منفی زدم . شما درست فرمودید
  • محراب IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    شما که مسئولیت قبول کردی الان مسئولی و باید با توجه به وضع موجود مشکلات رو مدیریت کنی ،حل کنی ، رفع کنی
  • غلامحسین US ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 0
    وَإِنَّهُ لِحُبِّ الْخَيْرِ لَشَدِيدٌ أَفَلَا يَعْلَمُ إِذَا بُعْثِرَ مَا فِي الْقُبُورِ وَحُصِّلَ مَا فِي الصُّدُورِ . وَحُصِّلَ مَا فِي الصُّدُورِ . وَحُصِّلَ مَا فِي الصُّدُورِ . روشن پیامی دارم: روز حسابی دارم.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    بزرگترین بی توجهی وقصور وتکریم نسبت به بازنشستگان کشوری(که مزایای دیگری ندارند) 1-عدم پزداخت حکم حقوقی سال 1400 سال گذشته 2- عدم پرداخت حکم حقوقی سال 1400 3- عدم همترازی حقوق 90 درصد متاسفانه مسئولین اطلاع رسانی نمی کنند عذر حواهی نمی کنند وعملکزد شان مورد تایید بازنشستگان نمی باشد و همش می فرمایند ما تقضیر نداریم ما 30 سال کسورات بازنشستگی دادیم نباید قربانی سوء مدیریت ها باشیم.
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    مشرق چرا از آقای قالییاف اینقدر طرفداری میکنی؟
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    آقا محسن که آنقدر ادعا داشت و ما روش حساب می کردیم چرا هیچ قدم مثبتی ارائه نداده دستش هم که در این دوران باز است؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    عالی
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    سیسمونی چیه هرجا میریم حرفشه
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    مشکل از بی اعتنایی به بخش خصوصی و رانت و انحصار است . وگرنه ما چه نیازی به سیسمونی ترکیه داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر تولید خودمان خوب بود ترکیه هم حرفی برای گفتن نداشت اما واقعیت این است که تولیدات ما خوب و با قیمت رقابتی با دیگر کشور ها نیست .
  • امین جعفری IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    انقدر مهاجرت ها را تقصیر دشمن نیاندازید گرانی گرانی گرانی لعنت بر هر کی که کار نمی کنه و فشار به ملت می آورد هر کسی میخواهد باشد اصلاح طلب _ اصول گرا _ انقلابی من دیگه راه دفاعی با این وضع اسفبار گرانی نمیبینم
  • ازاد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    فتنه نبود
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    مشکل اینه یه عده ک کمم نیستن و توسط پیجا و کانالا و شبکه های ماهواره ای معاند شسشتشوی مغزی میشن در خدمت اهداف امثال آذر منصوری قرار میگیرن ک به خیال خودشون براندازی کنن تا افسادطلبان به سلطنت برسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس