کد خبر 1366536
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
قالیباف نمایه

ماجرا هفته پیش و از خبری که در فضای مجازی منتشر شد، آغاز شد. خبر این بود: خانواده رئیس‌مجلس به ترکیه رفته و در آنجا برای فرزندی که در راه است، سیسمونی خریده‌اند. 

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» نوشت:

پسر محمدباقر قالیباف به فاصله ‌اندک‌، اصل خبر سفر را تایید کرد و البته افزود که سفر علی‌رغم میل پدرش انجام شده و با این حال عذرخواهی کرد.

این خبر با چند نوع واکنش مواجه شد. یک دسته از واکنش‌ها مربوط به مردم عادی بود که از آن انتقاد کردند. این واکنش‌ها را می‌توان تا حد زیادی طبیعی و قابل فهم دانست چرا که مردم انتظار دارند در حالی که تحت فشار شدید اقتصادی و معیشتی هستند، مسئولان نیز در تحمل این فشارها با آنان همراه باشند. 

بیشتر بخوانید:

راه مواجهه درست با فتنه خبری «خرید سیسمونی» چیست؟!

دسته بعدی واکنش‌ها مربوط به جریانات و بازیگران سیاسی بود. طبق معمول، رسانه‌ها و جریانات ضدانقلاب که از هیچ فرصتی برای حمله به اصل نظام و انقلاب نمی‌گذرند و در این مسیر حتی از دروغ‌پراکنی هم ابایی ندارند، بلافاصله دست به کار شده و انواع و اقسام مطالب و پیام‌ها را در این راستا تولید و منتشر کردند. مطالب و پیام‌هایی که هدفی جز غبارآلود کردن فضا و تضعیف اصل نظام نداشت. 

دسته بعدی واکنش‌ها مربوط به برخی جریانات سیاسی داخلی بود. این دسته از واکنش‌ها را می‌توان به دو گروه نشان‌دار و بدون نشان تقسیم کرد. جریان مدعی اصلاحات در رسانه‌های رسمی و نیمه‌رسمی خود، این سفر را بهانه‌ای برای تخریب رئیس ‌مجلس و زیر سؤال بردن مجلس یازدهم قرار داد و مانند همیشه رطب و یابس را به هم بافت تا رقیب سیاسی را در ذهن افکار عمومی تخریب کند. اما واکنش‌ها در رسانه‌های بی‌نام و نشان و مسئولیت‌گریز از نوع دیگری بود. این رسانه‌ها کوشیدند با ارائه تحلیل‌های به اصطلاح محرمانه و افشاگرانه، ماهی خود را از این آب گل‌آلود صید کنند.

«رد پای دولت در غائله سفر خانواده قالیباف به ترکیه»، «سیسمونی گیت در مقابل ناتوانی ذهنی رئیسی»، «حمله پایداری به قالیباف برای از زیر ضرب درآوردن عبدالملکی»، «قالیباف چوب عدم همراهی با پایداری در طرح صیانت را خورد»، «اطلاعات سپاه، پشت افشاگری اخیر است»، «وزارت اطلاعات دولت رئیسی، خانواده قالیباف را رصد و ماجرا را لو داده» و...بخشی از تیترهای این دست مطالب است.

واقعیت آن است که کشور از نیمه سال گذشته با همدلی و همکاری سه قوه، به نوعی آرامش رسیده که این آرامش سیاسی لازمه و گام اول برای حل مشکلات مردم است. مشکلاتی انباشته و بسیار بزرگ که برخی به دلایل مختلف علاقه‌ای به کاهش و حل آنها ندارند. ضدانقلاب خارج نشین که به چیزی جز ویرانی ایران و براندازی انقلاب راضی نیست و برخی جریانات سیاسی داخلی مانند مدعیان اصلاحات و جریانات انحرافی نیز هر کدام با انگیزه‌های خاص سیاسی، تمایل واقعی و عملی به موفقیت ترکیب جدید ندارند. 

بسیاری از واکنش‌های سیاسی به این ماجرا را می‌توان در همین راستا ارزیابی و تحلیل کرد. کسانی امروز برای این سفرگریبان چاک کرده و فریاد وااسلاما و وامردما سرمی‌دهند که در ماجراها و پرونده‌های سرنوشت‌ساز و عجیبی همچون فساد توزیع دلار4200 تومانی، صندوق ذخیره فرهنگیان، داستان برادر رئیس‌جمهور سابق و... مهر سکوت بر لب زده یا عملاً به توجیه و تطهیر فساد مشغول بودند.

در پایان باید تاکید کرد اگر چه سفر مذکور مذموم بوده و قابل نکوهش است اما در همین حال باید میان آنچه رخ داده و حجم و نوع واکنش نیز تناسبی برقرار باشد که در این ماجرا چنین نیست و حکایت از مسائلی دیگر دارد. و بالاخره آنکه هم مدیران و متولیان و اطرافیان آنها باید از موضع اتهام پرهیز کنند؛ و هم باید زمان‌شناس و دشمن‌شناس بود و از نقش‌آفرینی در نقشه‌های دشمن اجتناب کرد.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 9
    موافقم
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      11 8
      دکتر قالیباف عزیز اونقدر کارش درسته که بدخواهانش نتونستن هیچ اتهامی بهش بزنند. همه زورشون رو زدن تا یک چنین موضوع پیش پا افتاده ای را به نقطه ضعف ایشان تبدیل کنند. در چشم ما عزیزتر شدی مدیر جهادی تراز انقلاب
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      9 5
      بدخواهانش نتونستن هیچ اتهامی بهش بزنند. همه زورشون رو زدن تا یک چنین موضوع پیش پا افتاده ای را به نقطه ضعف ایشان تبدیل کنند
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    14 4
    حیف که خانواده آقای قالیباف حساسیت را درک نکردند
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    13 14
    درود بر قالیباف خدوم
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    8 6
    ممنون مشرق
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 6
    چرا این به اصطلاح عدالت‌خواهان اصلاح طلب که این روزها بعد از ۸ سال تقریباً سکوت در ویرانی های دولت بنفش شدیدا وطن دوست و طرفدار تولید ملی، دلسوزی برای اقشار ضعیف در گرانی ها و دوری خانواده مسئولان از سفر خارجی شدند...در مورد این افراد نرگس خاتمی، دختر محمد خاتمی،ساکن انگلیس؛لیلا خاتمی،دختر دیگرش، مقیم آمریکا؛ عماد خاتمی برای تحصیل همسر در آلمان حسین خاتمی فرزند علی خاتمی، ساکن انگلیس؛فاطمه خاتمی دختر محمدرضا خاتمی ساکن انگلیس؛عارفه تاجزاده، دختر مصطفی تاجزاده مقیم کانادا هم گزارشی عدالتخواهانه تهیه کنند اگر در آنها و نیتشان غرض و مرضی نیست
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      40 1
      مردم به اصلاح طلبان و تمامی این مواردی که شما گفتید هم معترض هستند.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    29 1
    کسانی که با سیاست های نادرست خود، مردم را حسرت به دل سفر به ترکیه کرده اند ، حق ندارند بیش از آنچه برای مردم عملاً منع کرده اند، برخوردار باشند.
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 19
      شما ارجاع داده شوید به عملکرد دولت حسن، جهت به وجود امدن علت این شرایط
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 0
      الان دولت رییسی چه فرقی با روحانی کرده؟اصلا دولت احمدی‌نژاد که قبل از روحانی بود با اون همه دلار نفتی چه گلی به سر ملت زد؟
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    11 0
    شاید اگر مسئولان کشور این همه در نقش زاهد فرو نروند، سفرهای خارجی خانواده‌شان هم تو ذوق مردم نمی‌زند..
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    جالب است
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    نظرات بسیار شنیدنی خواهد بود
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 14
    آقای قالیباف کارش درسته و برای ما ثابت شدست، به هیچ شکلی از چشم ما نمی یفته
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      27 4
      بله بایدم برای شما نورچشمی ها و پولدارها آقای قالیباف کارش درست و ثابت شد باشه.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 9
    من خدا را در نظر میگیرم و بیخودی به قالیباف تهمت نمیزنم
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 6
    من خدا را در نظر میگیرم و بیخودی به قالیباف تهمت نمیزنم
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 4
    قطعا اهداف اصلاحات خیر نیست
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 17
    قصد دفاع از خانواده قالیباف را ندارم ولی باید دید آلترناتیو ایشان چه کسانی هستند. آن هایی که کاخ های ننگین باستانی را افتخار مملکت تلقی می کنند. کسانی را که ده ها کاخ و کلکسیون اشرافی داشته را خدابیامرز و روح شاد خطاب می کنند. دیگ به دیگچه میگه روت سیاه
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 3
      آلترناتیو زیاده ، شما نگران نباش.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 1
      دقیقا
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 4
    ممنونم مشرق
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    جالب شد
  • دادا IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 0
    چی بگم مشرق خان
  • رامین IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 2
    آزادی بیان یعنی همین که نظر مخالف پخش نکنی
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 7
    ببینید جامعه جاهل به کجا می‌رسد، جهل جامعه وقتی زیاد شد، چطور عملیات روانی در این جامعه اثر می‌کند، وضعیت ما الان عین همان وضعیت است؛ دشمنان اسلام و نظام آمدند عملیات روانی پیاده کنند یک مسؤول را علم کنند، به‌عناوین مختلف برای او نقطه ضعف بتراشند، سرکوبش کنند و از عرصه کنار بزند و بر شما مسلط شوند، همان کاری که آن روز به سر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) آوردند.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 4
    هدف تخریبه والسلام
  • AU ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 8
    مگه خانواده روسای قوا در کلیه کشورها حق خروج از کشور ندارند؟ دختر آقای قالیباف به هر علتی رفته دو روز ترکیه، چه جرمی مرتکب شده و ریطش به پدرش اون هم تحت عنوان جرم نابخشودنی چیه؟ خجالت هم خوب چیزیه. بجای تبلیغ سالها خدمات اینقدر ...
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      3 1
      دقییییییقااااا
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 1
    اصل کاری رو نگفتی برادر! مثلا اقای اشتری از کجا این اخبارو گرفته؟
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 1
    روحانی بخاطر داداشش که دزدی کرده بود عذرخواهی نکرد و برکنار نشد تازه گفت اگه دست به برادرم بزنید اعلان جنگ میکنم بعد شما توقع دارید که قالیباف که دخترش هیچ خطایی نکرده و مثل بقیه ی ایرانیان که حق سفر دارن اون هم سفر رفته، ضمن اینکه خود آقای قالیباف راضی نبوده. ضمن اینکه پسرش عذرخواهی کرده، اینجوری جنجال بپا میکنید؟
  • برزو IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 7
    پناه بر خدا از شر خناسان درود بر قالیباف عزیز، صبر کن برادر. خدا بین تو و تهمت زنندگان حکم خواهد کرد.
  • فرزاد IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 5
    خدا لعنت کنه کسانی که عمدا دارن قالیباف رو تخریب میکنن
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 3
    در این گزارش دسته چهارم از قلم افتاده و اون دسته ای هست که دهها و صدها سفر بسیار پر هزینه و اشرافی اصلاح طلبا یه خارج رو کاملا سانسور و لاپوشانی می کنن ولی فقط و فقط یه سفر به مراتب ساده تر و کم خرج تر رو اونقدر بزرگ می کنن که هر مخاطبی فکر می کنه اصلا این اصولگراها هستن که همیشه میرن سفرهای خارجی !! درسته این یه سفر حتی کم خرج و ساده تر هم اشتباه بوده و قابل دفاع نیست ولی وقتی مقایسه می کنیم میبینیم چه عوامل مهمی پشت سر دوپینگ رسانه ای اصلاح طلبا هستن که به راحتی میتونن یه خبرو سانسور و حذف و کوچک نمایی کنن و یه خبر کوچیک رو براحتی بزرگ نمایی کنن ! آخه من نفهمیدم همون سالی که روحانی رفته بود مشهد و تشک مخصوص خوابش با یه هواپیمای اختصاصی دیگه به مشهد فرستاده شد چرا این خبر کلا سانسور شد و بعد یکی دو سال اونم تو یه مقیاس کوچیک منتشر شده !؟ آخه این کجا اون کجا ؟ میدونین یه پرواز اختصاصی هواپیما چندین میلیارد هزینه داشته واسه بیت المال ؟! کجاست اون آقای دهباشی که همه چیزو واسه آقای روحانی برنامه ریزی می کرد و حتی حرفا و شعارهاشم تعیین می کرد ؟ حالا واسه سانسور چندین سالیانه این خبر فوق العاده مهم چه توجیهی داره ؟ اصلا برخی رسانه های اصولگرا هم تو این ماجرای مهم مقصرن ، مثل صدا و سیما ، کیهان ، فارس ... اگه خبر نداشتین کم کاری کردین و اگه خبر داشتین و منتشر نکردین که دیگه از مقصر بالاتره ! لطفا جواب این همه سوالو بدین وگرنه یه سفر ساده که این همه ماجرا نداره ! آخه چرا با وجود اینکه دولت تغییر کرده ولی بازم رسانه های اصلاح طلبا همچنان کنترل فضای مجازی رو تو اختیار خودشون دارن ؟ اگه اونا با دوپینگ رسانه های نظام سلطه یا همون رسانه های خارجی دارن پیشتازی می کنن اینم درست پس واسه این دوپینگ چه برنامه ای وجود داره ؟
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      7 0
      داداش این کارو باید بفرستن تا تو کتاب رکوردهای گینس ثبت بشه ! آخه تو کودوم کشور دنیا شنیده یا دیده شده که خبرهای ریخت و پاش کلان یه رئیس جمهور رو به راحتی سانسور کنن و تا چندین سال هم هیشکی متوجه نشه ؟! این جایزه رو باید بدن به اصلاح طلبا که خیلی ادعای قرار داشتن کشور تو عصر ارتباطات هم دارن ! باید این جایزه رو بگیرن و افتخار کنن که مبتکر سانسورقرون وسطایی تو ایران اونم تو قرن بیست و یکم هستن ! و خیال می کنن که کسی خبر نداره !!
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      4 1
      عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 2
    درود بر مشرق
  • DE ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    14 3
    برو بابا ماله کش
  • ترنم IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 18
    ترور شخصیتی قالیباف پروژه دشمن
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 11
      بله و متاسفانه مردم بیخبر از طرح دشمن در دام و تله خبری اونا میفتن
  • ايراني IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    خب بسم اله
  • DE ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    9 1
    مشرق خودت را به درو دیوار نزن ! تتمه آبرویش هم رفت ..
  • GB ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    5 0
    تا زمانیکه این تیم وگروه به اصطلاح اصلاح طلب و رییس جمهور غرب پرورده اش محاکمه و افشاء ومصادره اموال نشوند ، هر روز باید منتظر یک الم شنگه از این قبیل باید بود ، فردا پس فرداست که نه به سییمونی به دستشویی رفتن مسوُلان فعلی که از کجا آورده میخوره که دستشویی میره هم گیر خواهند داد
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    اصلاحطلبان سرمایه اسرائیل نفسشان بایدقطع شودانهانه دین دارند.نه خدامی شناسندوبه غیرازنابودی انقلاب قصددیگری ندارند.بیشرفترازشاه هستندهزاررحمت به شاه.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    9 0
    من میخام قالی باف استعفا بده
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 0
    چرا حکومت بجای استفاده ازنخبگان وآدمهای متعهد ومتخصص ازمهره های فاسدو...استفاده میکند!؟۱-چون نیست ۲-چون نقاط ضعفشان باعث میشود از نظام سرپیچی نکنند
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    قالیباف خادم ملته و این برایدشمن قابل تحمل نیست
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    وای بر قضاوت کنندگان بدون دادگاه
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    همه اینها بازی روانی و فشار به مجلس برای استیضاح نکردن وزرای صمت و رفاه است به داد کارکنان این وزارتخانه ها برسید
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 5
    آقای قالیباف بزای ایمانش به اندازه کافی عمل صالح انجام داده ، حال مشتی بی ایمان با عمل نا صالح بخواهند تخریب کنند اعمال او را زهی خیال باطل ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس