کد خبر 1366638
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

 به گزارش مشرق، حجةالاسلام علی مهدویان در رشته‌توییتی نوشت:

  خوارج‌پلاس یعنی یک چیزی آن‌طرف‌تر از خارجیگری. طرف از همسر مرد عرب که آبستن بود، آن‌قدر سؤال می‌پرسید تا یک خطایی پیدا کند و حکم به کفرشان بدهد. پیدا هم کرد و حکم داد به کفر، و شکم زن آبستن را سفره کرد.

  خوارج اول تهمت نمی‌زدند، اما حالا عده‌ای اول تهمت می‌زنند، بعد باید ثابت کند طرف. حالا اگر یکی پیدا بشود بگوید از این افشاگری اندرونی خانۀ ما، که لطف کردید گفتید، این‌قدرش که خطا بوده، آن‌قدرش را هم دروغ گفتید.

  تازه سؤالات بعدیشان شروع می‌شود. خوب مادرت به پدرت چی گفت؟ توی چمدانتان چی داشتید؟ پدرت به مادرت چی جواب داد؟ چند کیلو بار آوردید؟ خواهرت که بارداره، بچه‌اش پسره یا دختر؟ چی براش خریدید؟

  اگر پسرک توضیح بدهد یا ندهد، مهم نیست. مهم این است که متهم است، سؤال‌ها برای جواب‌گرفتن پرسیده نمی‌شوند، برای متهم‌کردن پرسیده می‌شوند.

   خوارج‌پلاس یعنی چیزی آن‌طرف‌تر از خارجیگری. می‌گویند ابن‌ملجم بعد از ضربت‌زدن به علی (ع) از امام حسن (ع) خواست به او اجازه دهد برود معاویه را هم بزند، که دچار استانداردهای دوگانه نشود. اما این‌ها مأموریتشان عموم مردم نیست. بلکه حزب‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها هستند. قالیباف اصلاً مهم نیست. بچه‌های بالا کمکشان می‌کنند یا نه، اصلاً مهم نیست. مجری‌های شبکۀ افق همراهشان هستند یا نه، اهمیتی ندارد. اصلاحاتچی و پایداری‌چی و بهاری‌چی از آن‌ها سود می‌برند یا نه، باز هم مهم نیست. چقدر از حرف‌هاشان راست است و چقدر دروغ، باز هم مهم نیست. مهم این است که این روش خریدار دارد. خوب هم خریدار دارد. یک عده لذت می‌برند: عدالت‌خواهی خوش‌مزه!

  اشتری و صدرالساداتی و سلطانی و.. مهم نیستند. این خرده‌فرهنگ عدالتِ بی‌عقلانیت و بی‌معنویت، مهم است. می‌گویند موضعت دربارۀ قالیباف چیست. من که اطلاع ندارم. از هیچ چیزش اطلاع ندارم. این‌قدر می‌دانم که پسر یک مسئول در منظر عموم مردم، بدون هیچ ملاحظه‌ای، به بقیۀ خانواده‌اش تذکر جدی داده. بقیه‌اش را هم نمی‌دانم. شما هم نمی‌دانید. اما این را می‌دانم که فرهنگی وجود دارد، بدتر از فرهنگ خوارج. خوارج لااقل وقتی ضربت می‌زدند، پایش می‌ایستادند. خوارج‌پلاس توی چشم مردم نگاه می‌کنند، دروغ می‌گویند، بعد هم به روی خودشان نمی‌آورند. ماجرای خوداختفایی را یادتان نرفته که؟ قصۀ سیسمونی را هم به آن اضافه کنید. فرهنگ عدالت‌خواهی کثیف خوارجی خطرناک است، که نه عقلانیتی دارد و نه اخلاقی.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    11 38
    احسنت
  • DE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    11 1
    خوارجی که بازوهای شیطان هستند ولی روزی که اقای اخوندی ترک فعل کرد و میلیون نفر ایرانی رو ناراضی کرد ،دهنشون پراز لواشک بود و خفه خون گرفتن! روزی که اقای نجفی زنش رو با 5 گلوله تیر به قتل رسوند باز دهنشون پراز لواشک بود و روزه سکوت گرفتن! این خوارج فتنه افروز داخل ایران از داعش جنایتکار شرورترند!
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    12 0
    خوارج اونا بودن که با خشکه مقدسی تحمل عدالت علی رو نداشتن!
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    11 3
    دیگه خیلی بزرگ می کنید. این همه آسمان ریسمان و قیاس نا به جا نداره.
  • رشا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    49 3
    جون داداش به بيراهه زدى حاجى ، خدا كنه روز حساب براى چنين حمايتى و خاك بر چشم حقيقت پاشيدنى دليلى على پسند داشته باشى !
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    36 2
    ببینید برای لوس کردن خطای یه سری اقا زاده تا کجاها دارید پیش میرید داستان خیلی ساده است خودتان را به حکومت علی میچسبانید و به مردم توصیهبه ساده زیستی میکنید اما در عمل کوچکترین اعتقادی به ان شعارها ندارید مروم هم که سئوال میکنند به این اراجیف متوسل میشوید
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      8 0
      لوث کردن
  • DE ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    30 1
    دقیقا کدوم قسمتش دروغ بوده میشه بگید ؟ ترکیه رفتنشون دروغ بوده ؟ یه سفر هوایی به ترکیه بعلاوه‌ یه هتل قطعا ۵ ستاره نفری راحت ۱۵ الی ۳۰ ۴۰ میلیون بسته به هتلش آب میخوره
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    11 1
    يا عالم آل محمد (ص) ! اين ديگه كيه ؟!
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    31 1
    اگر چند سال به عقب برگردیم درست به زمانی که آقای قالیباف در مقام کاندیداتوری ریاست جمهوری رقیب انتخاباتی اش را مخاطب قرار داد که ؛ وزیرآموزش و پرورش کابینه ات برای خرید سیسمونی بچه اش از ایتالیا رفته خرید کرده و اعتقادی به تولید داخل نداشته و این کار مصداق نابودی صنایع داخلی است عدم حمایت از تولید داخل محسوب می گردد . و سپس خطاب به مردم گفت: که شما مردم فکر می کنید که اقتصاد ما درست می شود ؟؟؟ یک سوال بزرگ مطرح نمود که اگر شرایط آن زمان هموار می بود لابد گردن آن وزیر را به این جرم می زدند !!!.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 1
    قیمت دلار و سایر کالاها و خدمات باید باید خیلی کم شود تا مردم بتوانند زندگی خود را دوباره شروع کنند . عدم تزریق دلارهای آزاد شده و کسب شده به بازار به امید اینکه مردم به وضع موجود عادت می کنند و بعد می توان دلارهای اضافی را خرج دلخواه کرد خیانت است .
  • مهدی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    24 1
    کلا ماله کشی رو یه لول بردید بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس