ادبیات ایران

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیک در طرح کتاب_خانه خبر داد.

به گزارش مشرق، ایوب دهقانکار با اعلام پایان زمان ۲۰ روزه پویش کتاب_خانه گفت: این پویش با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و جمعی از ناشران الکترونیک کشور برگزار شد. در این طرح بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با ارزشی بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال فروخته شد.

دهقانکار ادامه داد: هدف از برگزاری این پویش تقویت سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی در ایام خانه‌نشینی ناشی از کرونا در ایام تعطیلات سال جدید بود. این پویش توانست ذائقه تعداد در خور توجهی از کتابخوانان را با کتاب‌های الکترونیکی و دنیای نشر دیجیتال آشنا کند.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: کتاب‌های الکترونیکی تحت هیچ شرایطی رقیب کتاب‌های کاغذی نیستند؛ بلکه مکمل و مقوم خوبی برای ترغیب مطالعه و در نهایت فروش نسخه‌های بیشتری از کتاب‌های کاغذی محسوب می‌شوند و سیاست معاونت فرهنگی حمایت همزمان از نشر کتاب به‌صورت کاغذی و دیجیتال است.

دهقانکار در پایان یادآور شد: خوشبختانه ناشران الکترونیک کشور در مقایسه با سال‌های گذشته رشد کمّی و کیفی مطلوبی داشته‌اند و همین موضوع یکی از دلایل اصلی استقبال مخاطبان از محصولات ارائه شده است‌.

در پویش کتاب_خانه که از اول تا بیستم فروردین ۱۳۹۹ برگزار شد، کتاب‌های کودک و نوجوان با تخفیف ۸۰ درصد و کتاب‌های بزرگسال با تخفیف ۷۰ درصد به مخاطبان عرضه شد. در این پویش پلتفرم‌های کتابخوانی طاقچه، فیدیبو، کتابراه، نوار، کتابیکا، پژوهان و فراکتاب مشارکت داشتند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    من بیشتر از ۳۰ جلد کتاب توی این طرح خریدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس