اولین اقدام بعد از پاشیدن اسید به چشم، صیادان غیرمجاز دستگیر شدند، مجتمع کادوس در آتش سوخت، 6 کشته در تصادف تریلی و پراید، خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است

  به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



6 کشته در تصادف تریلی و پراید

سرهنگ کسری سیروسی ضمن اعلام این خبر گفت: مأموران کلانتری مرکزی شهرستان از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره تصادف فوتی در گردنه "کولی کش" محور " صفاشهر – آباده" مطلع و بلافاصله به محل مورد نظر عزیمت کردند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران مشاهده گردید که یک دستگاه تریلر با یک دستگاه خودرو پراید برخورد که بر اثر آن هر 4 نفر راننده و سرنشینان پراید در صحنه فوت و دو سرنشین و راننده تریلر نیز مصدوم شده اند.

سرهنگ سیروسی افزود: پس از وقوع تصادف، دو خودرو پژو پارس و پژو 405 در حال امداد رسانی به مصدومین بوده که ناگهان یک دستگاه تریلر به علت عدم دید کافی در محور با خودروهای فوق که در صحنه تصادف بوده اند برخورد که منجر به کشته شدن یک نفر و مصدومیت 4 نفر گردیده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آیا میمون حیوان خانگی است؟

نگهداری از گونه های جانوری وحشی بومی و غیربومی از جمله ایگوانا، سنجاب، مار، لاک پشت، سمندر، میمون و غیره به عنوان حیوان خانگی و نگهداری آنها در منزل علاوه بر امکان ابتلا به برخی بیماری های مشترک مابین انسان و حیوان منجر به صید هرچه بیشتر این گونه ها از طبیعت توسط افراد سودجو و تهدید نسل آنها در زیستگاه های طبیعی خواهد شد، بطوریکه نسل برخی از این گونه ها در طبیعت حال انقراض می باشد.

یکی از حیواناتی که موارد متعددی از نگهداری آن به عنوان حیوان خانگی به چشم می خورد میمون رزوس می باشد. همچنین تاکنون چندین میمون رزوس بصورت آزاد در پارک های جنگلی و یا عرصه های طبیعی مشاهده شده است که احتمالا از دست صاحبشان گریخته و یا رها شده اند.

آیا میمون حیوان خانگی است؟
تصویر میمون رزوس کشف شده توسط نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی گلستان در ایست و بازرسی تنگراه

در همین راستا با دکتر محمود مرعشی کارشناس بیماری های حیات وحش در سازمان حفاظت محیط زیست گفتگویی انجام دادیم و نظر وی را در مورد نگهداری گونه های وحشی و غیربومی به خصوص میمون رزوس به عنوان حیوان خانگی جویا شدیم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مشاجره دو خواهر رنگ خون گرفت

دو خواهر در خراسان جنوبی به دلیل اختلافات شخصی اقدام به مشاجره لفظی می‌کنند که در این میان خواهر بزرگ‌تر اقدام به برداشتن شیشه محتوای ترشی می‌کند که به دلایل نامعلومی شیشه از دست او به زمین می‌افتد و دهانه شیشه پس از شکستن لبه به جسم برنده تبدیل می شود.

در ادامه مشاجره خواهر 20 ساله به سمت خواهر 25 ساله می‌رود و بنا به ادعای حاضران در محل و اظهارات متهم خواهرش را هل می‌دهد که لبه تیزی شیشه ترشی به گردن آن اصابت می‌کند و دچار جراحت می‌شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دستگیری 8شیطان‌پرست پنج‌ پر

حوادثدر قرن ۲۱ و با گسترش علم و فن هنوز هم شاهد شیطان‌پرستانی هستیم که آیین منفور پیشین‌هزار ساله را اجرایی می‌کنند. برای پیروانشان دنیایی را ترسیم می‌کنند که تاریک و سیاه است و مقدسات و دین را با خشم و نفرت مورد خطاب خود قرار می‌دهند و اینگونه همنشینان‌شان را به سمت نابودی و تباهی سوق می‌دهند.

علی‌اکبر انارکی، فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه از دستگیری یک گروه ۸ نفره شیطان‌پرستی در شب ضربت خوردن مولای شیعیان در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران اداره حفاظت از محیط‌زیست این شهرستان در حین گشتزنی در منطقه‌ای دورافتاده در اطراف روستای زرین‌دشت فیروزکوه به تعدادی افراد با شکل و شمایلی خاص و آویختن ابزارآلاتی با نماد و شمایل ویژه مواجه شدند که مراتب را به نیروی انتظامی و بسیج شهرستان فیروزکوه اطلاع دادند. مقامات قضایی شهرستان فیروزکوه، ماموران نیروی انتظامی و نیروهای بسیج به سرعت خود را به منطقه اعلام شده رساندند و آنها را دستگیر کردند و این افراد اکنون در بازداشتگاه به‌سر می‌برند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فهرست 9 مافيای بزرگ دنيا
خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافيا در تلاش است تا انحصار يک يا چند فعاليت غير قانوني را در دست داشته باشد. در اين ميان مي توان به معامله مواد مخدر، اسلحه، تجارت، فحشا و غيره اشاره نمود.

فهرست پرنفوذ ترين باندهاي مافيايي را در سراسر جهان مرور مي کند. در اينجا ما به بررسي و آشنايي با 9 باند اصلي مافيا در جهان خواهيم پرداخت:

رتبه  9- ياردي هاي بريتانيا-جامائيکا

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي بريتانيا-جامائيکا (ياردي) مهاجراني هستند که در دهه 1950 ميلادي به وجود آمدند و در بريتانيا مشغول کارهاي خلاف شدند. تجارت مواد مخدر، اسلحه و تير اندازي در وسط خيابان در روز روشن، از عمده فعاليت هاي اين گروه است. رتبه نهم جدول به خاطر عدم توان تعامل اين مافيا با ماموران امنيتي محلي و قضايي به آنها داده شده است. پليس بريتانيا خريدني نيست.

رتبه 8 - مافياي آلباني

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي آلباني بيشتر از سازمان هاي بزهکار و خلاف کار مستقر در اين کشور تشکيل شده است. اين گروه در ايالات متحده و برخي کشورهاي اروپايي فعاليت دارد. فعاليت مافياي آلباني در دهه 1980 ميلادي، شکل بين المللي به خود گرفت. فعاليت اين گروه بيشتر به مواد مخدر خلاصه شده و آنها به انتقام سخت گرفتن مشهور هستند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آغاز محاکمه شکنجه گران مهدکودک

ماجرا از زماني شروع شد كه هفته گذشته فيلمي كوتاه اما تكان‌دهنده و بسيار دلخراش در فضاي مجازي انتشار داده شد. فيلمي كه نشان مي‌داد زني درحال غذا دادن به كودكي است، محلي كه فيلم در آن گرفته شده بود به نظر مهد كودك بود چرا كه چند كودك درحال بازي در كنار زن ناشناس بودند. اما مساله تكان‌دهنده اين بود كه بيشتر از آنكه اين زن كه بعدها مشخص شد يكي از پرسنل مهد كودك ستايش 2 در اردبيل است، به كودك غذا دهد او را شكنجه مي‌داد. با انتشار اين فيلم و شكايت خانواده كودك، تحقيقات پليس آغاز شد.

حوادث

نتيجه گزارش پزشكي قانوني نشان مي‌دهد كه كودكان در اين مهد مورد ضرب و شتم شديد و صدمات جدي قرار گرفته‌اند كه در چند مورد برخي كودكان به‌دليل نوع غذا دادن مربي خطاكار در معرض خفگي قرار داشتند كه هر چند از اين ماجرا جان سالم به در برده‌اند اما متاسفانه به 3 نفر از كودكان آسيب‌هاي جدي وارد شده است. به همين دليل پرونده با جديت تمام رسيدگي شد و با تكميل تحقيقات، خيلي سريع كيفرخواست پرونده صادر شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


صیادان غیرمجاز دستگیر شدند

نقی میرزاکریمی اظهار داشت: شب گذشته محیط‌ بانان این اداره در حین گشت و کنترل منطقه ورآرو لار متوجه حضور سه نفر متخلف در حال صید غیرمجاز شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار،‌ افزود: مأموران بلافاصله وارد عمل شده و سریعاً نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

میرزاکریمی اظهار داشت: از این متخلفین تعداد 25 قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز و یک رشته تور پرتابی کشف و ضبط شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مجتمع کادوس در آتش سوخت

کادوس 4 بزرگترین مجتمع تجاری آبادان صبح امروز دچار آتش‌سوزی شد که خساراتی بر آن وارد شده است.

از صبح امروز مجتمع تجاری کادوس چهار آبادان دچار آتش‌سوزی شد که ماموران آتش‌نشانی و گروه‌های امدادی بلافاصله در صحنه حاضر شدند.

مجتمع کادوس در آتش سوخت+تصاویر

با تلاش ماموران آتش‌نشانی شهرداری‌های آبادان، خرمشهر، پتروشیمی و پالایشگاه آبادان زبانه‌های آتش پیش از ظهر امروز مهار شد.

بر اساس این گزارش، یک خانواده که در این مجتمع ساکن بود بوسیله گروه اطفای حریق پالایشگاه آبادان کاملا سالم خارج شدند.

کمبود برخی از وسایل و تجهیزات اطفای حریق مانند بالابر و پله برای مهار آتش در طبقات فوقانی مجتمع تجاری باعث وارد آمدن خسارت بیشتر به این مجتمع شده است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اولین اقدام بعد از اسیدپاشی
اولین اقدام بعد از پاشیدن اسید به چشم

محسن بهمنی کشکولی، فوق تخصص جراحی ترمیمی چشم درباره تأثیر مواد شیمیایی در چشم گفت: اولین اقدام پس از تماس مستقیم چشم با مواد شیمیایی، شست‌و‌شوی چشم با اولین مایع در دسترس حتی مایع دستشویی است بدین شکل که چشم را در مدت زمان طولانی یعنی نیم ساعت تا یک ساعت به طور مرتب با آب یا هر مایع در دسترس بشویند تا مواد شیمیایی رقیق شده و از چشم خارج شود و سپس به چشم پزشک مراجعه کرد.

وی درباره نقش بازها و اسیدها بر وارد کردن آسیب به چشم گفت: آسیب‌های واردشده به چشم توسط بازها بسیار از اسیدها و شدیدتر است زیرا خاصیت نفوذی بیشتری دارد و با نفوذ به لایه‌های عمقی چشم، چشم را از عمق دچار آسیب می‌کند ولی در مقابل اسید تمایل به تخریب سطح چشم دارد و سطح چشم را متأثر می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    خوب که چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس