کد خبر 332655
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

ماموران پلیس تهران بزرگ سارقان محموله هشت میلیارد تومانی لوازم منزل را در کمتر از 24 ساعت دستگیر کردند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در ساعت 6:30 روز دهم مردادماه امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در خیابان شهید رجایی به کلانتری 168 سیزده آبان اعلام می شود که با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت واقع در یک انبار محل نگهداری لوازم خانگی ، نگهبان انبار به نام "حمید" (40 ساله) به مأموران اعلام کرد : در ساعت 5 بامداد و در حالیکه در حال استراحت بودم ، دو نفر وارد اتاقک نگهبانی شده و با تهدید یک قبضه اسلحه کمری و چاقو اقدام به بستن دست و پای بنده کرده و پس از آن نیز تمامی لوازم خانگی داخل انبار را سرقت کردند.

نگهبان انبار در ادامه اظهارات خود به مأموران اعلام کرد : پس از رفتن سارقین ، با تلاش زیادی موفق به باز کردن دست و پای خود شده و بلافاصله با صاحب انبار و پلیس تماس گرفته و موضوع را به آنها اطلاع دادم و با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور شعبه 5 بازپرسی دادسرای ناحیه شهرری ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با حضور در محل سرقت به تحقیق از صاحب انبار ( مالباخته ) و نگهبان انبار پرداخته و برابر اظهارات مالباخته اطلاع پیدا می نمایند که ارزش اموال مسروقه بیش از هشت میلیارد تومان بوده است.

در ادامه و با بازرسی دقیق محل سرقت ، کارآگاهان موفق به پیدا کردن یک عدد کارت تبلیغاتی متعلق به یکی از شرکت های باربری منطقه شهرری شده و در تماس با این شرکت اطلاع پیدا کردند که تمامی اموال مسروقه توسط خودروهای باربری این شرکت به دو انبار در اسلامشهر و رباط کریم منتقل شده است.

با حضور کارآگاهان در دفتر شرکت باربری و انجام تحقیقات از مدیریت و رانندگان آن مشخص شد که به درخواست فردی که در تماس تلفنی روز قبل از سرقت خود را صاحب انبار معرفی کرده ، تعداد هشت دستگاه خودرو خاور به محل سرقت مراجعه و در حالیکه در داخل انبار تعداد زیادی کارگر حضور داشته اند ، در فاصله زمانی کوتاهی کلیه لوازم داخل انبار به داخل خودروها منتقل و رانندگان نیز کلیه اموال را به دو انبار واقع در اسلامشهر و رباط کریم منتقل کرده اند.

با توجه به شناسایی دو انبار محل نگهداری اموال مسروقه ، بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی انجام و کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با اخذ نیابت قضایی به اسلامشهر و رباط کریم رفته و موفق به کشف کلیه اموال مسروقه در داخل این دو انبار می شوند.

در زمان حضور کارآگاهان در محل نگهداری اموال مسروقه ، کارآگاهان موفق به دستگیری جوانی 24 ساله به نام داوود شدند که پس از شناسایی توسط رانندگان و بنا بر اظهارات آنها خود را صاحب انبار و اموال معرفی کرده بود.

با دستگیری داوود و انتقال به پایگاه نهم آگاهی ، وی به عنوان یکی از بستگان نگهبان انبار شناسایی و در همان مراحل اولیه تحقیقات به "طراحی سرقت" اعتراف و یکی از دوستان و بچه محل های خود به نام مجید . خ ( 23 ساله ) را نیز به عنوان همدست معرفی و عنوان کرد که مجید در زمان سرقت ، در بیرون از انبار نگهبانی می داد و پس از سرقت نیز کلیه وسایل را به محل دو انبار - محل نگهداری موال مسروقه – منتقل کرد.

داوود در خصوص کارگران حاضر در داخل محل سرقت جهت جابجایی اموال مسروقه نیز گفت : "تمامی این افراد ، کارگران روزمزدی بودند که برای صبح روز سرقت استخدام شده و هیچکدام از آنها اطلاعی از سرقت نداشتند.

با شناسایی دیگر متهم پرونده ، مجید نیز در منطقه رباط کریم شناسایی ، دستگیر و در همان اظهارات اولیه به مشارکت در سرقت و کرایه دو انبار جهت نگهداری اموال مسروقه اعتراف می نماید.

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، ضمن اشاره به عدم تجهیز انبار محل سرقت به سیستم دوربین های مداربسته ، در پایان این خبر گفت : با توجه به نحوه ورود سارقین به محل سرقت و احتمال مشارکت نگهبان انبار در سرقت ، این فرد نیز بهمراه دو متهم اصلی پرونده دستگیر و با صدور دستور مقام قضایی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات در این پرونده در مراحل اولیه قرار دارد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس