کد خبر 420940
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به دنبال اعلام «کارگروه حذف حیوانات از سیرک‌ها» مبنی بر استفاده غیرقانونی سیرک پرشین از حیوانات در نمایش به ویژه آن هم در حیاط یک مدرسه، حیوانات این سیرک توسط سازمان حفاظت محیط زیست ضبط شدند.

 به گزارش مشرق، سیرک پرشین که اواخر بهمن ماه سال گذشته تحت عنوان اولین سیرک بدون حیوان کشور در اصفهان افتتاح شده بود به مدت یک ماه در حیاط آموزش و پرورش اسلامشهر با استفاده از شیر، خرس، میمون و مار بوآ به اجرای برنامه پرداخت اما چرا آموزش و پرورش در این سیرک، یک ماه به بازی گرفته شد؟

حسین بیگلری، رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست استان تهران بر خلاف رویه جاری به جای سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای سیرک پرشین با حیوانات مجوزی 14 روزه صادر کرده بود، گفت: پس از پایان مدت زمان تعیین شده طی اخطاری به سیرک پرشین، ادامه اجرای برنامه با حیوانات در آن سیرک، غیرقانونی اعلام شد و سیرک متعهد شد در نمایشهای آینده از حیوانات استفاده نکند.

بیگلری در ادامه گفت: روزانه بازرسانی به طور محسوس و نامحسوس برای بازدید از برنامه این سیرک اعزام می‌کردیم تا در صورت تخلف طبق قانون با مسئولان سیرک برخورد شود که هرگز گزارشی مبنی بر استفاده از حیوانات به دستمان نرسید.

وی با اشاره به اینکه نهایتا گزارش دریافت شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ضبط حیوانات سیرک پرشین را رقم زد گفت: ماموران اداره محیط زیست اسلامشهر فورا در محل سیرک حاضر شدند و صحت گزارش دریافت شده مبنی بر استفاده غیرقانونی از حیوانات در نمایش سیرک را که از سوی "کارگروه حذف حیوانات از سیرکها" به دفتر شکار و صید سازمان رسیده بود تایید کردند.

بیگلری درباره نحوه برخورد با این سیرک متخلف گفت: به دنبال حکم دادگاه اسلامشهر برای استفاده غیرقانونی از حیوانات در سیرک پرشین، حیوانات این سیرک، به طور دائم توسط سازمان حفاظت محیط زیست ضبط شده و امروز به پارک پردیسان تهران انتقال خواهند یافت.

موضوعی که پیش از بازرسی‌های محیط زیست باید خود مسئولان آموزش و پرورش، نظارت‌هایشان را تقویت می‌کردند و گزارش این تخلف حضور سیرک در مدرسه و استفاده از حیوانات را اعلام و با آن برخورد می‌کردند.

{$sepehr_album_26954}

سیرک پرشین که از ابتدا صاحب یک شیر، دو توله شیر، یک خرس و یک میمون بود، تابستان سال گذشته طی حادثه ای که ناشی از کوتاهی در نگهداری از حیوانات سیرک بود، برای همیشه تصویری ناخوشایند در اذهان عمومی از خود به جا گذاشت: دو توله شیر این سیرک که خواهر و برادر بودند و پس از رسیدن به سن بلوغ می بایست جدا از هم نگهداری می‌شدند بعلت عدم وجود جایگاه مناسب جفتگیری کردند. نتیجه، زایمانی نافرجام بود که طی آن هر سه توله از بین رفتند و چند روز بعد، شیر ماده بعلت عفونت و شیر نر بر اثر ایست قلبی تلف شدند.

امروز "طوفان" ماده شیر 14 ساله سیرک پرشین به همراه یک خرس، یک میمون و یک مار بوآ برای همیشه با قفسهای کوچک و غیربهداشتی سیرک پرشین و خنده تماشاچیانی که هرگز طعم تلخ بازیچه شدن در اسارت را نچشیده اند خداحافظی می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس