هشدار وزارت بهداشت غزه درباره پایان سوخت و دارو در غزه

وزارت بهداشت غزه و هلال احمر فلسطین نسبت به پایان دارو و سوخت در بیمارستان‌ها و بروز فاجعه انسانی هشدار دادند.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری شهاب، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که کادرهای پزشکی علیرغم هدف قرار گرفتن از سوی رژیم صهیونیستی و قربانی شدن برخی از آن‌ها، از هفت روز پیش مراکز خود را ترک نکرده‌اند.

وی گفت که امکانات بیمارستانی، داروها و سوخت درحال تمام شدن است و روزهای بدتری پیش رو خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه خاطرنشان کرد: تا دیر نشده است از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که برای ارسال کمک‌های پزشکی به بیمارستان ها بشتابند.

وی افزود: ما در هر شرایطی مسئولیت اخلاقی و انسانی برای مداوای مجروحان و بیماران برعهده داریم.

از طرفی دیگر، هلال احمر فلسطین اعلام کرد: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که برای مقابله با فاجعه انسانی در نوار غزه فورا ورود کند.

بیشتر بخوانید:

آیا رژیم صهیونیستی دست به قمار مرگ‌بار می‌زند؟

هلال احمر همچنین تاکید کرد که قدرت کافی برای انتقال بیماران و مجروحان از بیمارستان‌ها را ندارد و هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

اخیرا کارشناسان سازمان ملل، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین برنامه جهانی غذا حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در نوار غزه را مصداق بارز «مجازات جمعی» ارزیابی کرده و نسبت به خارج شدن وضعیت انسانی این باریکه از کنترل هشدار داده‌اند.

کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند: حملات رژیم اسرائیل به غزه مجازات دسته جمعی است. نوار غزه ۱۶ سال می باشد که از محاصره رنج می‌برد و در این مدت شاهد ۵ جنگ بوده است.

کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند: طبق قوانین بین‌المللی، بمباران غیرنظامیان ممنوع است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده است: برآوردهای ما نشان می‌دهد که تاکنون ۳۴۰ هزار نفر در داخل نوار غزه آواره شده‌اند.

در همین راستا، «می الکیله» وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با اشاره به وضعیت فاجعه بار غزه درپی تداوم حملات و محاصره ظالمانه آن توسط رژیم صهیونیستی گفت: ما نسبت به فروپاشی وضعیت بهداشتی در نوار غزه در نتیجه کمبود شدید تجهیزات پزشکی هشدار می دهیم.

وی گفت: تعداد زیاد مجروحان بیش از ظرفیت بیمارستان‌های نوار غزه است و از سازمان‌های بین‌المللی و صلیب سرخ می‌خواهیم تا فوراً برای رساندن تجهیزات پزشکی به غزه مداخله کنند.

الکیله ادامه داد: از سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی می‌خواهیم به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در نوار غزه کمک کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رعب و وحشت در دل دشمنان امام زمان عج IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 1
    امام زمان عج با رعب و ترس و وحشت در دل دشمنانش توسط خدا به وسیه اسباب و غیر آن یاری میشود ... به جای اینکه دشمنان ایران اسلامی و شیعی که مجهز به بینهایت سلاح از جمله سلاح کلاهک هیدروژنی هسته ایی بیشتر از ایران هستند در موضع قدرت باشند در موضع ضعف هستند و از محور مقاومت میترسند و نه تنها حمله نمیکنند بلکه میترسند بهشان حمله بشود و این یکی از نشانه های آماده شدن مقدمات ظهور امام زمان عج میباشد .... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .... کسی که خدا را نداشته باشد هیچکس بهش کمک نمیکند و دستش را نمیگیرد و اگر بخواهد هم نمیتواند. گفته خدا : مرگ بر اسراییل و آمریکا حتمی شده است و امثالشان ... # قدرت و عظمت بینهایت خدای متعال ...
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 2
    امام زمان با رعب و ترس و وحشت در دل دشمنانش توسط خدا به وسیه اسباب و غیر آن یاری میشود به جای اینکه دشمنان ایران اسلامی و شیعی که مجهز به بینهایت سلاح از جمله سلاح کلاهک هیدروژنی هسته ایی بیشتر از ایران هستند در موضع قدرت باشند در موضع ضعف هستند و از محور مقاومت میترسند و نه تنها حمله نمیکنند بلکه میترسند بهشان حمله بشود و این یکی از نشانه های آماده شدن مقدمات ظهور امام زمان عج میباشد .... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .... کسی که خدا را نداشته باشد هیچکس بهش کمک نمیکند و دستش را نمیگیرد و اگر بخواهد هم نمیتواند. گفته خدا : مرگ بر اسراییل و آمریکا حتمی شده است و امثالشان ... # قدرت و عظمت بینهایت خدای متعال ...
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    1 0
    خوب الان انتظار دارید اسرائیل براتون سوخت و دارو هم بفرسته برقتونم تامین کنه؟ برید از همون حماس بخواید
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما حماس گرایان، جانفشانی در راه فلسطین و غزه است به جبهه های جنگ نوار غزه بشتابید و شربت شهادت را نوش جان کنید
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    0 0
    این همه کشور دارند دم از حمایت مردم غزه می‌زنند چرا براشون غذا و دارو و سوخت نمی‌ فرستند تاکی شعار خالی اگر کشورهای منطقه کمک واقعی نکنند قطعا مردم غزه قتل و عام و آواره تر میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس