واکنش آمریکا به اقدام اروپایی‌ها در به‌رسمیت شناختن استقلال فلسطین

واشنگتن می‌گوید دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از راه‌حل ۲ دولتی در قبال مناقشه فلسطین-اسرائیل حمایت می‌کند اما این مسیر باید از مسیر مذاکرات صورت بگیرد نه اقدام یک‌جانبه.

به گزارش مشرق، اقدام روز چهارشنبه کشورهای ایرلند، نروژ و اسپانیا در به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین با واکنش واشنگتن مواجه شد و «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت دولت آمریکا مخالف «به‌رسمیت شناختن یکجانبه» در این رابطه است.

کربی شامگاه چهارشنبه و در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «رئیس‌جمهور بایدن یک حامی قدرتمند راه‌حل ۲ دولتی است. او معتقد است که یک دولت فلسطینی باید از طریق مذاکرات مستقیم بین طرف‌ها به‌رسمیت شناخته شود نه به‌رسمیت‌شناختن یکجانبه».

راه‌حل ۲ دولتی که بر مبنای آن یک دولت فلسطینی در سرزمین‌هایی که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ اشغال کرده است، تشکیل می‌شود مورد حمایت بسیاری از کشورها بوده اما تل‌آویو با آن مخالف است.

گام‌های مستحکم برای شناسایی دولت فلسطین پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه شدت گرفته است و علاوه بر این سه کشور اروپایی، کشورهای مالت و اسلوونی هم قصد دارند استقلال فلسطین را به‌رسمیت بشناسند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی CA ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    1 0
    آره. دو هزار سال دیگه مذاکره کنید و زمین های فلسطینی ها رو هم این وسط بالا بکشید بعد که هیچی نموند بگید هری خوش اومدین!!!
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      1 0
      احسنت ، نقشه شون دقيقأ همینه!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    مگر اینکه شما کشور اسراییل به رسمیت شناختید، این از طریق مذاکرات دو جانبه بود؟؟؟دز ضمن همه این دعواها سر همین قصه است که اشغالگر حتی از کوچکترین حق فلسطینی ها جلوگیری می‌کنه حالا کی باورش میشه بیاد درباره رسمیت شناختن فلسطین صحبت کنند.و اینکه اصلا کشور فلسطین بود خیلی قبل‌تر از همه این حرفها و این اسراییل و آمریکا بودند که بعد ها بوجود آمدند
  • ایرانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    حالا کجاشو دیدی شیطان بزرگ. به یک دولتی هم میرسه به زودی اونم دولت فلسطینه. اسقاطیل بوی لاش مرده گرفته ورفتنیه
  • امریکا ننگ بشریت IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    5 0
    امریکا : کانون آتش افروزی در دنیا !! >>>>. امریکا : ننگ تاریخ جهان !! >>>>. ترامپ : ننگ تاریخ امریکا !!
  • افسانه IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    بعضی مردم می گویند مردم غزه و لبنان برای فوت رییس جمهور شادی کردندلطفا نظرمن رابذار
    • تنوع تفکر IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      4 0
      فرض کنید چنین اتفاقی هم افتاده .... مگر توی هر کشوری ، همه مردم مثل هم فکر میکنند ؟؟!! .... فرضا ترامپ یا بایدن امشب ترور شود !! .... عده ای در ایران جشن میگیرند !! .... عده ای هم شاید مراسم عزاداری بگیرند !!
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      1 0
      راستی شما ( افسانه ) چه میکنید ؟ .... البته اگر درست داشتید پاسخ دهید !!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    1 0
    جای تعجب است که چرا این 145 کشور دنیا که شاهد این اقدامات خودسرانه امریکا هستند درخواست تغییر محل سازمان ملل و در نتیجه شورای امنیت سازمان ملل که شده اند بازیچه دست امریکا, را به مکان دیگری در اسیا یا افریقا نمیدهند؟ اینکه دیگر ترس ندارد. این کمترین اقدامی است که میتواند برای جلوگیری از ادامه اقدامات ناجوانمردانه امریکا و اسرائیل علیه کشورهای ضعیفتر انجام شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس