حمله مقاومت عراق با پهپادهای انتحاری به بندر ایلات

مقاومت عراق با پهپادهای انتحاری خود بندر ایلات را مورد حمله قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مقاومت عراق بار دیگر یک هدف حیاتی دشمن اسرائیلی را با پهپادهای انتحاری خود مورد حمله قرار داد.

گفته شده است که این حمله با دو پهپاد اجرایی شد.

همزمان منابع اسرائیلی نیز از شنیده شدن صدای انفجار در ایلات خبر دادند.

شب گذشته نیز مقاومت عراق بار دیگر اهدافی در بندر «ایلات» واقع در مناطق جنوبی فلسطین اشغالی را هدف قرار داده بود. مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه اعلام کرد که با پهپاد یک هدف نظامی را در «ام الرشراش» (ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد هدف قرار داده است.

این گروه پیشتر در عملیات‌های متعددی به سرزمین‌های اشغالی هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد. رسانه جنگ مقاومت اسلامی عراق پیشتر نیز در هفته‌های گذشته از حمله پهپادی به اهدافی در جولان اشغالی سوریه و دیگر سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داده است.

از سوی دیگر، روزنامه جروزالم پست رژیم صهیونیستی اعلام کرد پس از آنکه وزارت امور داخلی این رژیم از افزایش ۵.۲۹ درصدی مالیات املاک خبر داد، هزینه زندگی در اراضی اشغالی افزایش خواهد یافت.

این روزنامه افزود: این بزرگترین جهش در مالیات املاک در ۱۷ سال گذشته است و هدف آن تأمین هزینه‌های جنگ است.

ولادیمیر بیالیک هماهنگ کننده کمیته مالی کنست از حزب یش عتید از این اقدام انتقاد کرده و آن را در تعارض با وعده‌های انتخاباتی ۲۰۲۲ در خصوص عدم افزایش مالیات املاک اعلام کرد.

از طرف دیگر، در روز ۲۳۰ نبرد طوفان الاقصی؛ نیروهای شهید عمر القاسم اعلام کرد بمبی قوی را در کنار یک نفربر اسرائیلی در مرکز محله الجنینه در شهر رفح منفجر کرده است. این نیروها همچنین نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در محوطه دروازه صلاح الدین در شهر رفح هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد و گروهان‌های قدس نیروهای اشغالگر را در محور نتساریم در جنوب غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد. این گروهان‌ها نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در محوطه دروازه صلاح الدین در رفح نیز با گلوله‌های خمپاره ۶۰ میلیمتری هدف قرار داد.

همچنین مسئول اسبق شعبه شکایات نظامیان اسرائیلی در ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش سیاست دروغگویی سیستماتیک را از طریق ارسال پیام‌هایی به اسرائیلی‌ها با این مفهوم که همه چیز خوب و عالی است و این رژیم قدرت برتر منطقه است، در پیش گرفته بود اما حمله هفتم اکتبر خیلی سریع همه چیز را نابود کرد.

سرلشکر اسحاق بریک تصریح کرد که ارتش توانایی پیروزی بر حماس در غزه را از دست داده است و حتی در صورت ورود به رفح، نمی‌تواند آنجا چندان دوام بیاورد.

بریک بیان کرد که وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش با عملیات در رفح ریسک می‌کنند و ممکن است کار به قطع روابط با مصر و تبدیل صلح به عنوانی بی‌محتوا کشیده شود که این در عرصه استراتژیک یک ضرر به حساب می‌آید.

وی افزود که تعداد نیروهای پیاده ارتش اجازه ماندن در نوار غزه را نمی‌دهد و ارتش طی سالیان گذشته این بخش از نیروها را کلاً به حاشیه رانده و به طور گسترده بر نیروی هوایی متمرکز شده بود.

سرلشکر اسحاق بریک تاکید کرد که مبارزان حماس به هر جایی در نوار غزه که ما آنجا را ترک کردیم، بازگشتند و حملات موشکی به شهرک‌های مجاور را ازسرگرفتند و این عملاً به معنی بازگشت اوضاع به قبل از هفتم اکتبر و از دست رفتن دستاوردهای ارتش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    0 0
    الله اکبر، خدا قوت. برای دفع حملات ناگهانی دشمن، به زیر زمین بروید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس