کد خبر 1605868
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در استان‌های واقع در شمال غرب، مناطقی از استان‌های کرمانشاه، همدان و مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز (۴ خرداد) در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور ابرناکی، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، مناطقی از استان‌های کرمانشاه، همدان و مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در سواحل دریای خزر ابرناکی، وزش باد شمالی و بارش باران گاهی رعد و برق انتظار می‌رود.

وی افزود: شنبه (۵ خردادماه) در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی نقاط واقع در غرب و مرکز کشور ابرناکی و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در شمال آذربایجان غربی و برخی مناطق آذربایجان شرقی بارش شدت خواهد داشت. یکشنبه (۶ خردادماه) گستره بارش در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال استان‌های همدان، مرکزی، قم و اصفهان خواهد بود و این سامانه بتدریج از شمال شرق خارج می‌شود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، دوشنبه (۷ خردادماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. سه‌شنبه (۸ خردادماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و تنها بعد از ظهر با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو، در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج خواهد بود و از روز شنبه تا چهارشنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور، وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ خردادماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، به تدریج افزایش ابر، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۶ خردادماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، به تدریج افزایش ابر در بعضی ساعت‌ها بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۲ و ۴۴ دمای درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس