اسرائیل هیوم: دادگاه لاهه برای صدور حکم توقف جنگ در غزه آماده می‌شود

یک روزنامه عبری از آمادگی دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم توقف جنگ در نوار غزه آماده می شود.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات عالی‌رتبه می‌گوید دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم در خصوص توقف جنگ در نوار غزه آماده می‌شود.

آفریقای جنوبی در چارچوب شکایتی که علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرد، با تاکید بر اینکه «حمله به رفح بخشی از مرحله آخر نابودی کامل غزه است»، از این دیوان وابسته به سازمان ملل درخواست کرد که اقدامات اضطراری جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی در پیش بگیرد.

همچنین آفریقای جنوبی از این نهاد خواست با صدور حکمی برای رژیم صهیونیستی، به مسوولان سازمان ملل و نهادهایی که کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند و نیز خبرنگاران و بازپرسان اجازه ورود بدون مانع به نوار غزه را بدهد.

آفریقای جنوبی در ادامه نیز این نکته را یادآور شد که رژیم صهیونیستی تا این لحظه حکم های قبلی دادگاه را نادیده گرفته و آنها را نقض می کند.

در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت نسل کشی در حق فلسطینی‌ها در نوار غزه، دادگاه لاهه با صدور حکمی از این رژیم خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی و تسهیل ارسال کمک‌ها برای منطقه تحت محاصره نوار غزه در پیش بگیرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    من یک سوال دارم. مگه خاندان روچیلد ثروتمندترین خاندان جهان نیستن؟ پس چرا در حمایت از اسرائیل کاری نمیکنن و خبری در مورد آنها شنیده نمیشه؟
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      اسراییل امریکا حامیشه و همین کافیه . حتی بدون امریکا همین الان روی زمین وضع بدی نداره .
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    به نظر من مردم غزه اگر تجهیز می شدنند می توانستند از خود دفاع کنند..هر مرد ی رزمنده ی مدافع سرزمین وخانواده..بی دفاع وگشنه مگه میشه مقاومت کرد .به حرف لاهه که گوش نمیده میشه نیروی نظامی ریخت تو غزه.از بسیج مردمی استفاده شود .رییسی و وزیر امور خاجه هم رفتن.خدا می داند باید بررسی شود دیگر کی صدای مردم غزه رو به جهانیان برسانند.خروش دانشجویان جهان به وسیله امیر عبدالهیان بود.رسالت بزرگ کدامین مرد بعهده. میگیرد.من خیلی ناراحتم.کاری از دستم بر نمی اید.فقط خدا بس است. االاه اکبر.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      اونجا محدود هست و محاصره و هر چقدر هم تجهیز بشن فایده نداره . حماس یا روی حمله حزب الله حساب کرده بود یا روی تبلیعات و تطاهراتهای جهانی و سازمان ملل که همه اینها هم مصرف شد و جلوی تلافی و پاتک اسراییل رو نگرفت و نهایتن هم غزه به اسراییل ملحق میشه و این یک امتیاز برای چانه زنیهای بعدی اسراییل خواهد شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس