جلال رشیدی کوچی

"رأی خوب" مردم چه کارهایی می‌تواند، بکند و چرا حتی یک عده معدود نماینده آگاه و کارآمد نیز می‌توانند به حال مردم مفید باشند؟ یک نماینده فعال مجلس به این سؤال پاسخ داده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"رأی خوب مردم" چه کاری می‌تواند، بکند؟!

دردی که مسئولان برایش باید بی‌خواب شوند/ بیانیه علنی یک چپ تحریمی علیه انتخابات

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم گفته است: قهر کردن با صندوق‌های رأی جز ضرر برای آحاد مردم چیزی به دنبال ندارد. این‌که بگوییم رأی نمی‌دهیم و جمهوری اسلامی را ساقط می‌کنیم و به کف خیابان می‌آییم، واقعا این نیست و این یک توهمی بیش نیست. کسانی که کمی اهل سیاست و اهل حکومت فهمی باشند، می‌دانند این اتفاق نخواهد افتاد. بله هیچ شکی هم نیست و هزینه ایجاد می‌شود و ممکن است هزینه سنگینی باشد و به قیمت از دست رفتن جان افراد باشد؛ اما قطعا چیزی که مدنظر عده‌ای است که ما نظام و حکومت را برمی‌گردانیم و خودمان می‌آییم این چیزها به نظر من رخ نخواهد داد. معتقدم تنها راه اصلاح، وجود و حضور نمایندگان حُر و آزاده و آزاداندیش در مجلس است. در چارچوب قانون می‌توانیم بسیاری از اصلاحات را به نفع مردم انجام دهیم.

او می‌افزاید: شورای محترم نگهبان حتما این نگاه را دارد که افراد با دیدگاه‌های مختلف ولی در چارچوب نظام و حاکمیت بتوانند به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند؛ اما چیزی که در نهایت رخ می‌دهد، رأی مردم است.

رشیدی‌کوچی تصریح می‌کند: من اعتقادم این است که اگر ۵۰ نماینده آزاداندیش، دلسوز و از لحاظ فکری روشن ( نه آن روشنفکری که در عام تعریف می‌شود، خیر) مردم را بفهمند و در چارچوب قانون و بدون تعارف با حوزه اجرا بتوانند به مجلس ورود کنند، واقعا می‌شود کارهای بزرگ کرد.[1]

*ما در تکمله سخنان صحیح آقای رشیدی این نکته را اضافه می‌کنیم که هم اصلاح وضع موجود و هم حضور نمایندگان و رئیس‌جمهور کارآمد صرفا و فقط از مسیر "بررسی کارنامه" و در ادامه با "رأی خوب" محقق می‌شود.

و گرنه برای اصلاح اما از وادی شعار و کلمه بیرون نخواهیم رفت...

سخنان این نماینده مجلس همچنین کنایه‌ای است به حامیان تحریم انتخابات و کسانی که قصد فریب مردم کرده‌اند تا از میزان مشارکت در انتخابات بکاهند!

این در حالی است که باید بدانیم نتیجه انتخابات با هر میزان مشارکتی اما لازم‌الاتباع خواهد بود و کسانی که فرصت حضور و رأی دادن را از خود سلب می‌کنند در واقع آغوش خود را برای مشکلات و ناکارآمدی‌ها می‌گشایند.

***

بیانیه علنی یک چپ تحریمی علیه انتخابات

دردی که مسئولان برایش باید بی‌خواب شوند/ بیانیه علنی یک چپ تحریمی علیه انتخابات

محمدرضا تابش، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، اخیراً طی یادداشتی که جماران آنرا منتشر کرد؛ رسما به قشر "چپ‌های تحریمی" پیوست و نوشت:

"از آنجا که عزم جزمی برای اصلاح ساختارها و قوانین، نمی‌بینم تا در فرایند آن، مجلس شورای اسلامی، تبلور آرای اقشار مختلف مردم شود و به رأس امور بازگردد و ثمره‌اش پیشرفت و توسعه کشور و رفع تنگناها و مشکلات مردم باشد و از سوی دیگر در شرایط فعلی توانی برای دفاع از حقوق موکلین ارجمند و تحقق خواست‌های ملت بزرگوار ایران، که در فصل سوم قانون اساسی متبلور شده است را ندارم، تصمیم خویش مبنی بر عدم ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را علنی ابراز می دارم."[2]

*این اظهارات ناصحیح، دقیقا و مشخصا به معنای "تحریم انتخابات" و عزم تقلیل مشارکت مردم است. چه اینکه مگر قوانین و اوضاع کشور در دوره‌های سابقی که آقای تابش نماینده بودند؛ نسبت به اکنون تغییر خاصی داشته که تابش هم‌اکنون از این می‌گوید که نمی‌تواند از حقوق موکلین خود دفاع کند!

فرد مذکور در حالت خوشبینانه حتی این درک را هم نداشته که اگر مردم در انتخابات شرکت فراگیر داشته باشند و از بین نامزدها؛ خیرالموجودین را انتخاب کنند؛ حتما آهنگ امور تغییر خواهد کرد.

اما مشخص نیست که چرا تابش و امثال تابش این خیر کثیر را از مردم دریغ کرده‌اند و راضی به لبخند ایران و ایرانی نیستند؟

گفتنیست، رجالی مثل تابش بعنوان غلامان حلقه‌به‌گوش؛ تصمیم به تبعیت و کرنش در مقابل تصمیم تحریمی جبهه اصلاحات گرفته‌اند و هدف خیابانی خود را از مسیر کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌جویند.

جبهه اصلاحات پیش از این در قالب "بیانیه سکوت" از دعوت مردم و رجال به حضور و ثبت نام در انتخابات استنکاف کرد و عملا تحریم انتخابات را کلید زد.

***

دردی که مسئولان برایش باید بی‌خواب شوند

دردی که مسئولان برایش باید بی‌خواب شوند/ بیانیه علنی یک چپ تحریمی علیه انتخابات

محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفته است: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، برخی از مردم یا از بخشی از درمان خود انصراف می‌دهند یا به طور کلی به پزشک مراجعه نمی‌کنند و قید درمان را می‌زنند.

به گزارش مشرق، او می‌افزاید: پرداخت هزینه‌های درمانی برای برخی از افراد چندان کار راحتی نیست.

رئیس‌زاده همچنین تصریح کرده است: خدمات پزشکی در دنیا، خدمات گرانی است. اینکه می‌گوئیم تعرفه خدمات درمانی باید واقعی شود، به معنای آن نیست که به مردم فشار وارد شود. ما ساختار بیمه‌ای داریم. بیمه باید این نقش را ایفا کند اما به وظیفه خود، خوب عمل نمی‌کند. ساختار بیمه‌ای ما کاملاً از هم پاشیده است.[3]

*ما قضاوت درباره آنچه آقای رئیس‌زاده گفته و رنجی که به واسطه گرانی بر گرده مردم تحمیل می‌شود را به مخاطبان محترم و البته به مسئولان ذیربط واگذار می‌کنیم.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1382492

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1603701

3_ mshrgh.ir/1516722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 134
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    25 43
    منافقین از کفار بدترند. امام خمینی
    • آدم IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      2 4
      بنده خدا
    • علی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      7 5
      دولت چه بر سر بورس آورده چرا کسی پبگیر نیست
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      3 0
      فعلا اونهایی که وضعیت دارو و مسکن و معیشت مردم ایران را به دست گرفتند یک فرقه کافر و ضاله در ایران است...حالا کم کم خبرهامیرسد
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    32 5
    دفعه قبل ؟؟؟درصد به مجلس رای دادن
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      9 3
      شرم اوره به جای اینکه اینقدر درپی افزایش مشارکت درانتخابات باشید به مشکلات فراوان مردم رسیدگی کنید
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    33 4
    چه لبخند قشنگی داری تو نماینده مرودشت. روزگار خوبه؟ بچه هات سالمند؟ مزرعه ات پرباره؟ و ...
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    19 4
    وقتی تو بورس رانت ، دستکاری و دزدی بیداد میکنه و بالای ۵ میلیون سهامدار حقیقی متضرر چشم امید و یاری به سوی رئیس جمهور، قوه ی قضائیه ، مجلس و ... داشته ولی حرکتی از سوی آنها دیده نمی شود ، آیا انتظار دارید که این ۵ میلیون نفر به پای صندوق رفته و رای دهند ؟!!!!
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    26 5
    نماینده حر و ازاده پیدا نخواهی کر د نگرد نیست
  • ایرانی 1 IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    19 0
    جناب آقای رئیس زاده این دردی است که پزشکا با دست مزدهای سرسام آور وگروکشی از بیماران به وجود آوردن
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      2 4
      "چند سال دیگه دنبال همون پزشکای متخصص باید بگردی
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    40 9
    رای بی رای
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      4 16
      خانواده من ، بستگان من ، بدون تردید رای خواهند داد ماکشورمان مردممان رادوست داریم
    • GB ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      0 0
      منو بخشی از خانواده م و دوستام پا صندوق نمیریم ایرانو هم‌دوست داریم ربطی هم نداره دوست داشتن مملکت با رای دادن و تایید نظام فعلی اتفاقا چون جمهوری اسلامی رو نمیخوام پا صندوق نمیرم از سانسور سانسورچی هم واهمه‌ندارم تو سانسور کن میرم منوتو و صدای امریکا و اسراییل رو میخونم ببینم کی بیشتر ضرر میکنه
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    25 4
    فقطوعدهووعیددم انتخابات بعداز انتخابات حاجی جاجی مکه
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    23 3
    خب الان رای بدیم به یه نماینده مثل میرسلیم ؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    20 6
    همه تون همراه مشرق برید گم شید.
  • آرش IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    5 4
    یک نفر تحصیلکرده حقیقت رو میگه همه جاتون آتیش میگیره میسوزه شدید آهای جلال !!!! امثال تو بود و نبودشون هیچ فرقی نداره !!!
  • ترابیان IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    12 8
    تابش مزدور افساد طلب ۸ دوره در مجلس بوده جز اراجیف گویی خاصیتی برای کشور نداشته است مگر ملت به خاطر تو در انتخابات شرکت می کنند یا نمی کنند بخاطر عملکرد زیاده خواهانه شما جانورهای افساد طلب و بعضا اصولگرا ملت ناامید شده اند برجام کذایی را بدون هیچ دستاوردی و فتنه ۸۸ را شما مزدوران افساد طلب بر کشور تحمیل کردید
    • ملت IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      12 3
      دلار 50 تومانی را کیا اوردند ؟؟؟اگه انصاف داری بگو
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      0 5
      دلار پنجاه تومنی چاهی بود که روحانی و تیم اصلاحاتچی دولتش بر سر راه مردم و دولت بعدی کنده بودند که البته در حال برطرف شدن است و ارزش پول ملی رو به افزایش دارد.
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    21 3
    چیزی نداریم که بگیم وتورسانه سانسورش نکنی
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    16 4
    سلام گفتی "وجود و حضور نمایندگان آزاده و آزاداندیش در مجلس است" مشکل اینجاست که اغلب شما حر هستید ولی چند روز به عاشورا و در همان حالت مانده اید.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      2 2
      نماینده حر و آزاده شهید مدرس اینها مشتی قبیله گرا به چه درد مجلس میخورند
  • US ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    22 2
    قهر تا روز فیامت
  • مهدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    23 1
    مردم قضاوت خواهند کرد....
  • مسیحا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    15 1
    وقتی خانواده ات تو کانادا و آمریکا و اروپا بهترین وضعیت رو دارن و خودت هم چنان حقوق میلیاردی و چند میلیونی و پاداش های بی دلیل از بیت المال میگیری قطعا برات مهم نیست وضعیت مردم ..... مسئولین و بیخوابی جوک باحالی بود .......
  • غفور GB ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    9 2
    بعیدبه نظرمرسد
  • موسوی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    10 1
    شماها خیال کردید که چکاره مردم هستید
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    23 4
    مگر خیرالموجودینی مونده که ملت بهش رای بده
  • اکبر IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    12 0
    بیمه ها هم جیب مردم را می زنند هم جیب پزشکانرا
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    5 1
    تا وقتی رد صلاحیت های جناحی انتخابات ازاد نباشه رای مردم به چه درد میخوره
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    8 2
    تا وقتی رد صلاحیت های جناحی انتخابات ازاد نباشه رای مردم به چه درد میخوره
  • سید IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    7 8
    به جرأت پس از بیش از چهاردهه تجربه می توان گفت که اصلاح طلبان تهوع آور عدم شان به ز وجود! چه در انتخابات و یا در مقام اجرا و سکانداری امور کشور!!!!
  • ali IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    14 0
    اقای رییس زاده محترم گیریم بیمه در ایران به نحو احسنت به وظیفه خود عمل می کند اما یک مسئله .نمی دونم تو یادت هست یا نه یا اصلا سن شما به انجا می خوره یا نه؟تا چند سال پیش یک بیمار پیش پزشک میرفت یا عمومی یا متخصص یا فوق.پزشک از انجا که واقعا پزشک بود با یک گوشی و یک معاینه ساده علائم بیمار را تشخیص میداد .اما الان ویزیت میگیری بری پیش پزشک تا بدونه معاینه فوری برات عکس می نویسه بعد سونوگرافی بنویسه بعد اندوسکوپی ووو نه بیمار نه بیمه نه پدر جد بیمه از عهده این خرجها در نمیایند.دکتر طرز معاینه دکترها باید عوض بشه احتمالا میدونی خیلی از پزشکان با این ازمایشگاهها و موسسات پزشکی لاوی دارند و اینه که بیمار از رفتن پیش پزشک خوشش نمیاد.چون میدونه خیلی از هزینه های گزاف بی خود و فقط به نفع پزشک و این شرکتهای خصوصی ازمایشگاهیه.
  • ویسی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    16 3
    کدام آزادی
  • روح اله IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    14 0
    وقتی دکترها فقط پول را میشناسند ولاغیر و شما مافیای پزشکی ایجاد میکنید ونمیزارید چند تا دکتر متخصص برای خدمت اضافه بشن خودتون باید از عذاب وجدان هیچوقت نخوابید البته اگه وجدان داشته باشید
    • کاظم IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      2 0
      درست میگه
  • ناشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    8 2
    لطفا خاموش باشید .
  • مهر IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    13 3
    بهتر نیست همه قضاوت ها را به مخاطبان و مردم واگذار کنید؟! خوب برای تابش سخن راندید و تحلیلی سطحی بیان نمودید و واقعیت ها را کتمان کردید و تهمت زدید! به صحبت های آقای رئیس زاده که رسیدید....!!! هر دو نفر دردی از وضعیت حال حاضر مردم را گفتند اما شما ....بگذریم شما نمی خواهید واقع بین باشید!!!
  • حسین IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    7 2
    فایده ای نداره
  • GB ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    8 2
    حضرات تنها دغدغه شون چپاول منابع ملت ایرانه.ذره ای براشون مشکلات مردم اهمیت نداره.
  • رضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    اونقدر بدم میاد از قلدری کردن
  • FR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 2
    منظور تابش اینه که من قهرم شام نمیخورم ولی اینکه برای من گذاشتید کمه !
    • همتی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      3 0
      دو کلمه هم از خواهرزاده خاتمی رئیس جمهور اسبق. کم تو این مملکت خوردید و بردید. عجب بی چشم و رو هستید!
  • نصر IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    7 2
    الان بعنوان یک اصفهانی که دور قبل رای ندادم منتخبین اصفهان.که با زیر 10 درصد رفتن مجلس و به اسم اصفهان حرف میزنند را می بینم حالم بهم میخوره پس خداوکیلی چهار تا آدم بدردبخور را هم تایید صلاحیت کنین تا ما اکثریت هم بریم پای صندوق
  • مجید IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 9
    حضور درپای صندوقهای رای که وظیفه هر وطن پرستی است بلکه درتمام کشورهای دنیا مردم همان کشور برای سرنوشت کشور خود رای میدهند امید است هنگام شمارش ارا به نفع بعضی ها ارا مردم را در صندوق عوض نکنند
    • حامد ایزدی شیروان IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
      4 0
      هیچ نیازی به دستکاری آرا نیست، وقتی رجل همه باید از فیلتر دو حزب یکی از یکی بدتر بگذرند (تقریبا در همه‌جای دنیا).
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    9 0
    مسئولان هرگز در ایران به خاطر مردم بی خواب نشدن و نمیشن
  • FR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 2
    حالا این غصه که برخی اصلاح طلبها کاندیدا نشن را چطور تحمل کنیم ؟!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 5
    برادر عزیز فرمایش شما 100 درصد درست . قهر با صندوق فقط آدم های ناکارمد رو به کرسی های بزرگ هدایت می کنه
    • من ایرانیم IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      6 0
      تا بحال به قول شما چند تا کرسی کارآمد دیدین؟ حالا گیریم با رای ملت.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 3
    40 ساله داریم شرکت میکنیم
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    19 1
    ای کاش در این مجلس رو کل بگیرن و تمام هزینه هاشونو صرف آبادانی کشور کنن
  • رضا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 1
    جناب آقای کوچی زاده ، مثل اینکه در این مملکت نیستند و ...
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    5 2
    جالبه که خودتون قبول دارید
  • علی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    6 2
    آقای کوچی این مردم ناراضی چطور حرف بزنن و از طریق کدام رسانه به شما بفهمانند که البته ضد میهن هم نباشند
  • محمدم IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    19 0
    خوب یا بد بعد رییسی از رای دادن توبه کردم
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    13 1
    چهل و اندی سال مردم در تمامی صحنه ها از جمله انتخابات حضور داشتن . چه اتفاقی افتاده؟
  • نادر IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    12 1
    این ها هیچ کدام نماینده مردم نیستند و مردم خیلی بیش تر از این ها می دانند
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 0
    در انتخابات مجلس یازدهم 42 درصد مشارکت ثبت شد البته در این انتخابات و با توجه به خدمات مجلس به مردم حتما 92 درصد شرکت میکنن شاید هم شرکت نکردند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    اون نماینده چپ تخریبی که بره بر نکرده.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    چقدر بیخوابی میکشه
  • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 2
    چهل و خوردی ساله مردم دارند رآی میدن
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 2
    خوب پس نظر خودمون رو چطور اعلام کنیم ؟
  • روجا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    تابش حدود ۲۰ سال با هزار ترفند مردم اردکان را فریفت و در مجلس جا خوش کرد در حالی که ایشان توانایی درست صحبت کردن هم ندارد الان که مردم اردکان از او و خاتنی روی گردانده اند دم از عدم ثبت نام برای انتخابات می کند.!!؟؟
  • حسين DE ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 0
    آقاى رئيس زاده : ساختار بيمه ائى ما كاملًا از هم پاشيده است ، اين حرف صد در صد درست است ، پرسش ساده اين است كه كدام ساختار اقتصادى و اجتماعى ما از هم پاشيده نيست؟ ببينيد يه آدم معلوم و الحال الدنگى بنام سلاح ورزى شده رئيس اتاق بازرگانى و ميگه من جام خوبه و نميرم كنار و به همه دولتمردان دهن كجى ميكنه،و يه آدم آشغال و دلال و الدنگ ديگرى بنام مرعشى بيسواد عسل خور با كمال وقاحت و بيشرمى كه مختص جريانات خائن و مزدور و وطنفروش اصلاح طلبان و ليبرالها است ميگه اگه سلاح ورزى رو بر كنار كنيد ما يه سلاح ورزى ديگرى را انتخاب ميكنيم چونكه همه كسانيكه در اتاق بازرگانى هستند همفكران و دوستان ما هستند. خب با اين حساب پيدا كنيد پرتقال فروش را ؟؟؟؟
  • ایران IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    9 2
    مردم صبور ما هیچ خیری از نمایندگان ندیده اند هم از هم بدتر و نجس تر بوده اند همه ی آنها آمده اند فقط و فقط جیب هایشان را از بیت المال پر کنند و بروند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    6 2
    بس نیست؟ آدم از زنده بودنش در این مملکت پشیمانه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    9 2
    رای سازی و آمار سازی دروغین کاری ندارد
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    9 2
    یه ظرف پر میوه که همش سیب باشه بیار به مهمون بگو انتخاب کن مگه انتخابی هم هست
  • رزمنده جنگ IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    بی خودی در بوغ و کرنا می کنید . خودتان هم می دانید
  • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 2
    جناب رشیدی سلام من شما را دوست دارم ولی فرمودید شورای نگهبان انهای که در داخل نظام هستند تایید می کند و به معنای دیگر انتخابات را مهندسی نمی کند برای رد صلاحیت لاریجانی و مطهری و جهانگیری و وو چه جوابی داری
  • سیدمصیب IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 3
    جناب آقای تابش. سلام. تحریم انتخابات مجلس یعنی روبه دشمن. پشت به میهن وارزشهای. نه برای آمدنت گردو میشکنیم ونه برای رفتنت سات وصوت.. ببخشید که شفاف می گویم لازم به دادن بیانه ازنیامدت نبود وسنگین تربودی . ملت ایران هزینه. برای نظام جمهوری اسلامی کردند وبه فضل اللهی باشراکتشان خاردرچشم دشمنان وبدخواهن خواهند بود.
  • ۱ US ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    19 2
    مردم راههای مختلف را رفته اند یک بار هم با صندوق ها قهر کنند
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      2 6
      تو انتخابات رییس جمهوری قبلی نرفتن و نتیجش رو دیدیم.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      6 0
      تو انتخابات ریاست جمهوری قبلی میرفتن به کی رای میدادن؟
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    8 2
    نظر ما مردم که اهمیتی ندارد ؟
  • سهراب IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    14 1
    کاش یکی پیدا بشه این‌مجلس رو به توپ ببنده
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    7 1
    نزدیک انتخابات باز شدیم ملت غیور.جمع کنید
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    6 0
    برخی از این مسئولان انقدررر مال حروم خوردن و نفرین مردم و شیعیان حیدر پشت سرشون که پوستشون کرگدن شده
  • مهدی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 1
    شما که نظرات را بدون فیدبک مثبت و منفی مردم نمایش میدهی ، این هم یک ترس دیگر از عمده مردم است ‌ همین را بخوانید و در صف غیر قابل انتشار مدفون کنید ..
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    5 1
    مردم از نمایندگان مجلس هم در بی توجهی به معیشت مردم وضع قوانین ظالمانه بیزارند
  • سعید IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 2
    هرگاه نماینده مجلس توانست بازگشایی سفارت آمریکا در ایران و بالعکس را تغییر دهد آنوقت شاهد حضور ۹۸ درصدی مردم در انتخابات خواهیم بود
  • هادی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 0
    این مملکت مملکت مردمی وهیچ قدرتی قدرت مردم را ندارد
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    آقای تابش همون دسته گلی که با طرح درج قیمت تولید روی محصولات دادی بسمونه نمیخواد بیای کاندید بشی و یه گند دیگه بزنی ولا ما هم راضی به زحمت نیستیم همون بشین یه گوشه به کارای زشت خودت و بقیه اصلاح طلبها فکر کنید شاید تاثیر گذاشت و حداقل دیگه از این دسته گلها به اب ندادین
  • نوری IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    11 2
    شرکت در انتخابات یعنی ایجاد هزینه ی اضافی برای کشور . دولت ومجلس اصولا فقط سیاهه لشکر یک .......................
  • ali IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    9 1
    تورو به علی و اولادش قسم بیشتر از این نمک به زخم مردم نپاشید...مگه دیگه چیزی هم باقی مونده. اعتقادات هم گرفتید. بس کنید خواهشا
  • کارممد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 1
    لطفا خفه شید
  • محسن IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    6 1
    متاسفانه رسانه بی طرف سالمی درکشورنداریم
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 0
    امسال تابش همون بهتر تشریف نیارن وقتی هستن چه گلی سر ملت میزنن که حالا بخوان بزنن ما را به امید شما خیری نیست طور به هر کی قبول دارین شر مرسان .برین با نو ه هاتون بازی کنید مردم از ادمهای ناکاربلد همیشه خسته غرغرو بی تدبیر دزد ایمان وامید مردم خسته شدن خسته
  • رضا IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    5 1
    وقتی انتخاب هم سلیقه ای باشد و فقط یک جریان خواص بتواند صلاحیت بگیرد نمیتوان اسم انتخابات آزاد بر آن گذاشت
  • مجتبی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    7 1
    نمیشخ در این مجلس فرمایشی رو گل بگیرند و بیخود هزینه سرسام آور رو دست مردم نزارند
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      2 0
      شما احیانا از طرف دولت ماموریت نداری؟
  • رضا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 1
    توشهرخودما نماینده ای که غریبه بود انتخاب شد فقط سیاهه لشگر رای دهنده میخواهند نماینده واقعی سرابی بیشنیست
  • م IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 1
    مسولان ناکارآمد
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 1
    در چارچوب قانون ؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    خدا وکیلی نماینده های این دوره مجلس چه دردی از مردم دوا کردند ؟
  • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    خر همون خره فقط پالنش عوض شده ایران را به گرداب فرو بردن دیگه درس نمیشه گوشت شده 560 هزار تومان
  • محمد خاتمی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 1
    تا حالا چه تغیری کرده
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    اگر مسئولین کشور فقط یک شب بخاطر مردم بی خواب می شدند فقط یک شب .دیگر درکشور نه دزدی نه اختلاسگری نه پدر و مادری برای سیر کردن شکم بچه تا کمر در سطل زبانه نبود نه تن فروشی نه بی عدالتی نه این همه مهاجرت نخبگان ...نه خیلی های دیگر در کشور نبود و کشور ایران با این همه سرمایه های اقتصادی و انسانی گل بلبل بود .
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    فرد مذکور در حالت خوشبینانه حتی این درک را هم نداشته که اگر مردم در انتخابات شرکت فراگیر داشته باشند و از بین نامزدها؛ خیرالموجودین را انتخاب کنند؛ حتما آهنگ امور تغییر خواهد کرد. شما که این درک رو داری بفرما در چهل سال اهنگ کدام امور به مثبت میل کرده است. الا دزدی و دروغ و ریا و تزویر
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    تو را خدا کمتر بی‌خوابی بکشید الان چند وقت است که نوکر ما مردم رئیسی بی‌خواب شده هر روز یک بلای سر ما میاد شما ها لطف راحت بخوابید و به فکر جیب های خودتان باشید
  • Eldar IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    وقتی دو تا دزد و چند تا چاپلوس جلوی مردم تا یکیش انتخاب کنم! من چه جوری رای بدهم.
  • مهدی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    همیشه دقیقا این موقع این سخنان گفته میشه وروحانی نیز بهمین دلایل رای آورد.
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 0
    ساختاربیمه ای ما از هم پاشیده است؟!...... مدیران سی سال اخیر بیمه ها را بگیرید و مجازات کنید
  • صبور IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 3
    ما میاییم و رای میدیم ولی لطفا شما هم یک درصد به فکر مشکلات مردم باشید
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    حرفهای تبلیغاتی دو خنده دار
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    اصلاح طلبان خائن رو مجازات کنید
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    5 1
    انتخابی که هر بار منجر به افزایش تورم شده، و هیچ وقت مشکل اساسی حل نشده و هیچ وقت با اکثر کشورها دوست نبودیم و منافعمون بر باد رفته چه فایده داره.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    هر اداره ای میری به جای اینکه کارت رو راه بندازن ، چنا گیری تو کارت میندازن که از کرده خودت پشیمون میشی ، آخه یکی نیست که بگه شما ها حقوقتون از بیت الماله ، این فقط مختص یک اداره دو اداره نیست ، کلا قسم خوردن که چوب لای چرخ مردم بزارن ، بعد انتظار دارن تو انتخابات هم شرکت کنیم
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      درادارات کارمندان براساس وفاداری به نظام گزینش می شوند نه وفاداری به مردم
  • حسام IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    من اگر قراره رای بدم و امثال میر سلیم بیان تو مجلس همون بهتر که اصلا شرکت نکنم دیوانه ام مگه ؟ هیچ وقت شرکت نخواهم کرد نه ایران اینترنشنال و نه منو تو و نه بی بی سی هیچکدام به من نگفته اند تجربه 30 ساله ام میگه تمام دولتها از اصولگرا و مردمی و عدالت محور و اصلاحطلب و اعتدالی رو دیده ام و از هیچ کدام خیری ندیده ام
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    ۴۴سال وعده وعیدو سرگرم کردن مردم وچپاول اموال ملت .حکومت اسلام رای میخواد چیکار مگر مردم قدرت تحلیل دارند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چرا خودتونو اذیت میکنید
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    والا من تا به مین دوره قبل هم رای دادم اما مشکل ما چند تا هست 1- نظارت سلیقه ای شورای نگهبان که حتی رهبری هم گلایه کرد 2-بی اختیاری نمایندگان در بسیاری از مسائل 3-مشکاات کلان اقتصادی که باعث دلسردی مردم 4- ناکارآمدی بسیاری از اعضای کابینه و تیم همراه آنها
  • جلالی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    باید اثر مثبتی از انتخابات ببینیم. مسولان بگوش و بهوش باشید
  • رزمنده IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    شما نماینده حر وآزاده پیدا کن تا ملت بهش رای بدهند
  • سلیم IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 2
    رای میدهم پس هستم
  • شمس IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 0
    رئیسی با این همه ادعا امد که مملکت را درست کند درست که نکرد
  • US ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    منظور از تغییر تغییر تدارکاتچی هاست.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 1
    مثل سنوات اخیر مشارکت بالای مردم را که نتیجش تضمین
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    درمان و علاج قطعی برای مجلس فقط رای با بصیرت
  • من ایرانیم IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    جالبه. اولا کدوم نماینده خیرالموجودی تا بحال دیده شده و اگر بوده از دسته نادیده ها بوده،بی اثرها.
  • مانی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    یعنی توی این ۴۴ سال خیر الموجودینی وجود نداشته که الان وضع رفاهیات و اقتصادیات مردم اینجور اسفناکه؟!
  • مانی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 1
    بیاین و بی باکانه خاتمی و احمدی نژاد و لاریجانی و چپ و راست و همه رو تایید صلاحیت کنین و تعیین رییس جمهور رو واقعا و بطور عملی بسپارین به رای و انتخاب مردم
  • فرد IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    نمایندگان تایید شده گزینشی باشد بهترین راه حل
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    اخه وقتی چیزی به نفع ما مردم نغییر نمی کنه اکثریت داریم روز به روز فقیر تر میشیم بدبخت تر یک اقلیتی شکمش از جیب ما مردم با رانت اختلاس دزدی گنده تر میشه رای بریم که چی بشه از این هم بدبخت تر
  • مسعود IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    سلام کاش رشیدی کوچی هم مثل تابش انصراف میداد که ۴ سال فقط برای مطرح شدن مواضع پوپولیستی می گرفت و این رئیس نظام پزشکی به واقع اشک تمساح را معنا بخشیده
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    رای دادیم چی شد
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    3 0
    من‌رای نمی دهم هیچ کس به من نگفته رای نده .فقط اوضاع کشور که می بینم به خودم این اجازه را می دهم که دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نکنم
  • من ایرانیم IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 1
    مردم همیشه بودند و هستند، اونی که نیست شماهایید
  • حامد ایزدی شیروان IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    1 0
    وقتی از یکی از دو حزب بالا بیای، خواه ناخواه باید به سازشون برقصی؛ رأی دادن حقیه که من از خودم سلب نمی‌کنم،
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
    0 0
    این حرفا تو همه دوره ها گفته شده ولی هربار همون آش بوده و همون کاسه ولشون کنید مردم را به حال خود تورا خدا مارا به خیر کس امید نیست شر مرسان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس