جواد اطاعت

جواد اطاعت، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم اخیرا ادعا کرده است که رعایت قوانین عقلانی می‌تواند موجب تحقیر و سپس بروز انقلاب در ایران شود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حواشی ناتمام سگ دبیر کل جبهه اصلاحات!

سیلی جانانه نوبخت به "چپ‌های تحریمی"/ حواشی ناتمام سگ دبیر کل جبهه اصلاحات!

خانم آذر منصوری، دبیر کل جبهه اصلاحات به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، درباره فیلم منتشره از وی که در آن با یک سگ در خانه خود بازی می‌کند و حرف می‌زند، گفته است: من خودم فردی حاشیه‌ نشین بوده و دستم در جیب خودم هست و در قرچک در یک خانه قدیمی زندگی می‌کنم و با مترو و اتوبوس و تاکسی تردد می‌کنم. هیچ ردپایی از رانت در زندگی من مشاهده نمی‌شود. تنها یک حیوان خانگی دارم.

او می‌افزاید: من خودم اجازه دادم که فیلمی از زندگی خصوصی‌ام تهیه شود و اصلا بنای مخفی کاری نداشتم. ضمن اینکه این فیلم سال۱۴۰۰ و در زمانی ساخته شد که من دبیر کل هم نبودم.

خانم منصوری سپس در پاسخ به این سؤال که " سگ نگهداشتن شما شبیه بالاشهری های برخوردار از زندگی لاکچری نیست؟ " می‌گوید: نه به هیچ وجه. من کلا رابطه خوبی با حیوانات دارم، حتی در مزرعه خانوادگی مرتب به حیوانات رسیدگی می‌کنم. این به معنی زندگی لوکس نیست. قرار بود -نگهداری از آن سگ- موقت باشد اما جای مناسبی برایش پیدا نشد. در واقع من به او پناه دادم.[1]

*ما قضاوت درباره اظهارات دبیر کل جبهه اصلاحات را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و در عین حال این نکته را بیان می‌کنیم که موضع تحریمی اصلاح‌طلبان ستادی در قبال انتخابات امسال از همین قبیل رفتارها (سگ‌بازی و...) نشأت می‌گیرد زیرا قرابت معنایی هسته سخت این جریان خاص سیاسی سال‌هاست که با قاطبه مردم نجیب و متدین ایران و البته با نظام اسلامی از بین رفته است.

در واقع مردم باید بدانند که همین جریان که علنا خواستار ساختارشکنی از نظام است، سگ‌بازی می‌کند، دین را مقوله عرفی می‌داند و از هر حرکتی در خیابان حمایت می‌کند؛ اکنون نیز خواستار "تحریم انتخابات" شده و در قبال آن "بیانیه سکوت" می‌دهد.

نکته و در واقع پارادوکس جالب در اظهارات خانم منصوری نیز این است که او اصرار دارد که در همراهی با جامعه بگوید از قشر متمول نیست اما در عین حال بر سگ‌بازی اصرار دارد و متوجه این نیست که اکثریت جامعه ایرانی با این سنخ رفتارها نیز میانه‌ای ندارد. همانطور که با اشرافیگری میانه‌ای ندارد.

در اینجا بیان یک حقیقت هم در اشاره به اظهارات خانم منصوری ضروری به نظر می‌رسد و آن اینکه نگهداشتن سگ در محیط آپارتمانی و بدون توجیه حفاظتی؛ هرگز یک رفتار بالاشهری یا نمایه روشنفکری نیست بلکه نگهداری بدون توجیه از سگ، یک رفتار پر خطر و منشأ بروز بیماری و ناامنی برای خود، برای دیگران و البته برای کودکان است.

***

سیلی جانانه نوبخت به "چپ‌های تحریمی"

سیلی جانانه نوبخت به "چپ‌های تحریمی"/ حواشی ناتمام سگ دبیر کل جبهه اصلاحات!

محمدباقر نوبخت، دبیر کل حزب اعتدال و توسعه (حزب حامی روحانی و ارگان دولت قبل) اخیراً طی سخنانی در صداوسیما پیرامون انتخابات گفته است: احزاب برای حفظ جایگاه خود باید افراد با صلاحیت را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

او همچنین تصریح می‌کند: توصیه حزب اعتدال و توسعه این است که افراد با توانایی بالا که می‌توانند خدمت کنند، به خاطر مردم در انتخابات نامزد شوند.

نوبخت گفته است: احزاب برای حفظ جایگاه خود افراد ناشایست را معرفی نکنند، چراکه شأنیت حزب خودشان را زیر سؤال می‌برند، بنابراین بهتر است بخشی از وظیفه تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان به احزاب واگذار شود.

این مقام ارشد دولت روحانی در ادامه سخنان خود همچنین تصویب "پیش ثبت‌نام" را موضوعی مثبت ارزیابی کرده و گفته است: اگر مشارکت پایین باشد، حتما جریانات محدودی از حق خود استفاده خواهند کرد و نماینده خواهند داشت.[2]

*سخنان دقیق نوبخت؛ در وهله اول یک سیلی بزرگ به جریان حامی تحریم انتخابات خاصّه در جبهه اصلاحات است که 2 انتخابات قبلی را رسما تحریم کرد و در قبال انتخابات امسال با صدور "بیانیه سکوت" مجددا مرتکب تحریم انتخابات شد.

ما پیش از این در وبلاگ مشرق به مخاطبان محترم خود عرض کرده بودیم که جبهه اصلاحات به احتمال زیاد؛ مجددا دست به تحریم انتخابات می‌زند اما احزاب ریشه‌داری مثل کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه با این تصمیم تحریمی همراه نخواهند شد و نمایه جدید اصلاحات را باید با این احزاب تعریف کرد نه با جبهه اصلاحات!

دقت شود که در این فرایند تحلیلی البته انتقادات ما به تفکر چپ‌مسلک اصلاح‌طلبی و ناکارآمدی دولت‌های برآمده از این تفکر همچنان پابرجاست لکن در بحث شأنیت کار سیاسی و حزبی؛ هنگامی که دیده می‌شود یک حزب و یا یک رجل بر حضور در انتخابات تأکید دارد و در سمت مقابل او کسانی از هم‌مسلکانش به کمین نشسته‌اند تا از میزان مشارکت بکاهند؛ حتما بایستی از این "چپ‌های نجیب" حمایت کرد تا مردم سمت حق و سمت باطل را دقیق‌تر بشناسند و فریب "چپ‌های تحریمی" را نخورند.

گفتنیست، جبهه اصلاحات اخیرا در قبال انتخابات امسال و قانون "پیش‌ثبت‌نام" بیانیه‌ای صادر کرد که در آن پیرامون تأکید بر حضور در انتخابات و ثبت نام نخبگان سکوت شده بود که این رفتار عملا و تا این لحظه به معنای تحریم انتخابات است. [3]

***

قرار است بی‌حجاب‌ها انقلاب کنند!

سیلی جانانه نوبخت به "چپ‌های تحریمی"/ حواشی ناتمام سگ دبیر کل جبهه اصلاحات!

جواد اطاعت، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم که زمانی گفته بود: "نفس کلمه صلاحیت و ردّ صلاحیت آبروی کشور و نظام ما را برده است" اخیراً طی اظهاراتی در یک نشست با عنوان "انقلاب چیست!؟ " گفته است: می‌توان گفت وقتی رهبران یک کشور چهارچوب‌های کلی و آیتم‌های کلان متناسب با فرهنگ سیاسی را رعایت نکنند، آن کشور با چالش مواجه می‌شود. ولی اینکه چه زمانی ممکن است منجر به انقلاب شود یا نشود، اگر کسی پیش‌بینی کند، شانسی است. فرآیند ایجاد انقلاب را باید توضیح بدهیم و تبیین کنیم. وقتی «تحقیر ملی» اتفاق می‌افتد، گام اولی است که یک جامعه با چالش رو به رو می‌شود.

به گزارش جماران، ‌ او سپس در اشاره به تحقیرهایی که می‌توانند منجر به انقلاب شوند، گفته است:

" «استبداد سیاسی» عامل مهمی برای «تحقیر اجتماعی» است. یعنی یک فردی که علاقه‌مند است حزب تشکیل بدهد و بتواند افکار و اندیشه‌های خودش را در معرض رأی مردم قرار بدهد، مسئولیتی را بپذیرد و برای کشورش خدمت کند ولی او را ممیزی می‌کنند و اجازه به او نمی‌دهند، به نوعی تحقیر می‌شود. وقتی وزارت ارشاد به یک کارگردان اجازه اکران فیلم نمی‌دهد و آن را ممیزی می‌کنند، او تحقیر می‌شود. یک استاد دانشگاه که کتاب پژوهشی مؤثری می‌نویسد و دوست دارد منتشر کند و با دیگران به اشتراک بگذارد، وقتی اجازه انتشار به او نمی‌دهند تحقیر می‌شود. خانمی که به هر دلیل دوست دارد آزادی پوشش داشته باشد، وقتی گشت ارشاد او را می‌گیرد و تنبیه می‌کند، تحقیر می‌شود. انواع و اقسام مسائلی هست که ممکن است یک جامعه دچار تحقیر شود یا احساس تحقیر کند."[4]

*ما به پشتیبانی عقلانیت، این نکته را به آقای اطاعت یاد می‌دهیم که "انقلاب" و خیزش زمانی در یک کشور رخ می‌دهد که عقلانیت بر آن حکم دهد.

در روی دیگر سخن اینکه با بی‌عقلی، بی‌مطالعگی و نداشتن و ندانستن اصول؛ اگرچه شاید بتواند حرکاتی مثل "محمود افغان" رقم زد و مدتی یک کشور تمدنی را به آشوب کشید اما هرگز انقلابی رخ نخواهد داد.

ضمن اینکه در اثر خیزش خیابانی بی‌عقل‌ها؛ صرفا امنیت و اقتصاد مردم است که به محاق خواهد رفت و ایضا اثری از استقلال و آزادی و تدین هم باقی نخواهد ماند.

در روی دیگر سخن هم باید به آقای اطاعت یادآوری کرد که یک حکومت؛ اعم از جائر یا عادل؛ حتما بایستی قانون را اجرا کند و حکومت بی‌قانون دچار عدم‌الوجود است. از این گزینه منطقی نتیجه می‌گیریم که نمی‌شود اجرای قانون از سوی یک حکومت را موجد انقلاب دانست.

خاصّه اینکه بر خلاف طعنه‌های اطاعت می‌دانیم که مقولاتی مثل حجاب که قانون نظام جمهوری اسلامی ایران نیز هست؛ در سبد خواسته عمومی اکثریت مردم قرار دارد.

یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای مُرّ خواسته اکثریت متدین ایرانی است اما آقای اطاعت این فرایند عقلانی را موجب وقوع انقلاب می‌داند!

بماند که شاید از نظر اطاعت؛ اغتشاشات خیابانی به بهانه درگذشت تصادفی خانم مهسا امینی؛ پیش لرزه همان انقلاب موعود بوده است که ما قضاوت در این باره را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

در سایر مثال‌های اطاعت که او مدعیست موجب انقلاب می‌شود نیز قضیه بر همین منوال است و یک انقلاب عقلانی و یک خیزش ملی هرگز به رعایت قانون اعتراضی ندارد و مقولاتی مثل ممیزی، ضد امنیتی نبودن احزاب و... جملگی به شرط عقلانی بودن؛ قوانین هر حکومت پیشرفته‌ای هستند و باید اجرا شوند.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1602434

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-627029

3_ mshrgh.ir/1514843

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1603595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سید IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    33 6
    اصلاح طلبان تهوع آور لِنگ لَنگ جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت اما در عوض سرمایه و امید صهیونی ها در ایران !!!!
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      11 2
      آذر سگباز مدل سگی که داشتی کاملا از نوع لاکچری بود نه سگ مجروح ولگرد بیابانی. کاملا هم سالم بود که موقع نماز دایم دورت میزد و بالا پایین میپرید.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      8 1
      (در قرچک در یک خانه قدیمی زندگی می‌کنم ) رفتی مجلس میشی رئیس کمیسیون زنان بعد با چهار تا میمون و خوک هم عکس میگیری میشی رهبر اپوزیسیون و ستاره شبکه ها . با وجوهی که از ناکجا آباد به حسابت واریز میشه در زعفرانیه صاحب برج میشی.
    • کارگر IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      13 1
      مجلس سگبازها لایق حمله داعشه.
    • اس SE ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      7 1
      بابا بیچاره را هول کردید میخواست بگه که با سگه که داشت توی خونش حرف میزد سگه کفت تحریم یا ایشون از سگه مشورت خواهی کرد . أه ! نمیذارید که.......
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      1 1
      سید لجن
    • محمد جواد IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      1 0
      آيا اينها هدفشان خدمت به مردم بوده و ثبت نامشان براي اين منظور است ؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    17 2
    هههه. سگش بِه از خودشه! یه آدم بیدین درجه 3 تو تهرون امروز اینجوریه دیگه. قوای ذهنی برجسته ای که ندارن. زورشون تو همینجور عنتربازیاس.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    19 4
    خلائق هر چه لایق همنیشین هر کسی مطابق شان وشخصیت اون شخصه یکی با قرآن مونس میشه یکی با سگ ..سر پیری به فکر سگ بازی افتاده .
  • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    9 3
    نزدیک انتخابات شد و نظرات همه برای شما با اهمیت شده . لعنت برشماها و لعنت بر مردم فریب
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 12
    بهرحال همین که زندگی ساده داری هزار قدم جلوتر از بعضیا هستی
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    10 11
    سگ داشتن ایرادی نداره سگ بودن ایراد داره
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    8 11
    "سگهای دبیرکل جبهه اصلاحات" بنظرشما درمقام رسانه آیا این توهین محسوب نمیشود ؟
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    13 3
    چی چی طلبان هزاران آسمون و ریسمون می بافند که جلوه گری و بدن نمایی یک مشت هرزه را عادی و حتی مطلوب نشان دهند تا بلکه چشمان کورشده و ناپاکشون از چشم چرانی سیراب شود ، غافل ازینکه در هیچ جامعه ای حتی ولنگارترین جامعه هم سیراب شدنی در کار نیست اما سیرابی شدن زیاد است .
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    15 5
    پس علت این حقارت اصلاح طلبان تودهنی است که از مردم خورده اند؟ با آقای اطاعت باید گفت که باید به تودهنی و اردنگی که از مردم شریف ایران خورده است افتخار کند و به شکرانه این تو دهنی تا ابد خفه شود و صدایی از خود به در ندهد.
  • امبر IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    12 2
    اول آدم با این ژست آقای اطاعت میگه چه آدم معقول ودانایی ولی تا مرد سخن نگفته ..... مگه تو مهد تمدن ودمکراسی!!! هرکی هرکاری دوست داره می کنه؟؟ پس اگه کسی بی اجازه رفت تو حریم خونه این آقا وبیرونش کردن تحقیر میشه ؟!!!
  • US ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 1
    سگ این خانم حاشیه دار شده
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    11 4
    زن حسابی سگ نگه داشتن چه ربطی به مستاجر بودن و رانت و زندگی متوسط و تاکسی از این دست بهانه ها دارد اتفاقا بیشتر کسانی که الان سگ دارند طبقه متوسط به پایین هستند و به قول شما رانت ندارند و رفت و آمد با تاکسی و اتوبوس دارند فقط یک معذرت خواهی و تغییر در روش زندگی این همه صغری و کبری چیدن ندارد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    9 3
    زن حسابی سگ نگه داشتن چه ربطی به مستاجر بودن و رانت و زندگی متوسط و تاکسی از این دست بهانه ها دارد اتفاقا بیشتر کسانی که الان سگ دارند طبقه متوسط به پایین هستند و به قول شما رانت ندارند و رفت و آمد با تاکسی و اتوبوس دارند فقط یک معذرت خواهی و تغییر در روش زندگی این همه صغری و کبری چیدن ندارد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    7 0
    زن حسابی سگ نگه داشتن چه ربطی به مستاجر بودن و رانت و زندگی متوسط و تاکسی از این دست بهانه ها دارد؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    4 23
    مشرق نیوز قرار نیست به کسی توهین کنند و سگ دبیرکل وووو. من وابسته به هیچ جزبی و جریانات سیاسی نیستم تنها ترین سردار واقعی حضرت آقاست به غیراز حضرت آقا ولایت رهبری در زمان غیبت کبری برعهده دارد به هیچ کسی اعتماد ندارم. ولی ایران نظام جمهوری اسلامی مختص به یک ارگان نیست مختص به حزب نیست ایران برای همه هست چه مخالف و چه موافق حق دارند به مجلس بروند. اصلاحات بد است اصولگراها خوب، نه عزیزم از این حرفها نیست چه اصولگرا و چه اصلاح طلب همه اش در یک سفره غذا میخورند در ظاهر به همدیگر اخم وطخم می کنند والا سفره انقلاب اسلامی بود که اینا را آدم کرد.
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
      5 2
      سعی کن به مدت چهل روز خفه بشی شاید به راه راست هدایت شوی
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 1
    خوبه که مشکل ایشان سگه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    6 1
    نوبخت می تونه سیلی بزنه ؟
  • محمدایوب IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    11 1
    این یارو اطاعت نگفته وقتی فاجعه ای را میگیرند تحقیر میشود او آزاد است تن خود اوست یا وقتی دزدی را میگیرند تحقیر میشود وقتی دزد رانت خواری مانند حسین فریدون را میگیرند وقتی قاچاق چی را میگیرند وقتی قاتلی را میگیرند یا وقتی کنکور برگزار میکنند آنها که قبول نمی شوند تحقیر میشود وقتی دزدان اصلاح طلب ردصلاحیت میشوند انقلاب می کنند مانند انقلاب فواحش پاییز
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    3 11
    رفراندوم.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    15 1
    منم میخوام بی پوشش برم تو خیابون بین زن و دختر مردم، اگر کسی منو دستگیر و تنبیه کنه تحقیر میشم!!! غربگداها و عسلاهاطچیا لطفا بگین کجا مجلس خانوادگی دارین من بیام اونجا فقط تحقیرم نکنین، ممنون!!! خخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 4
    سیلی جانانه ملت به چپ و راست ؟
  • سیدمهدی موسوی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    18 1
    وقتی حین رانندگی من بدون توجه و بدون اهمیت دادن از چراغ قرمز رد می شوم و پلیس با من برخورد می کند من تحقیر می شوم. وقتی از روی دیوار همسایه بالا می روم و داخل منزلش می شوم اگر من را دستگیر کنند من را تحقیر نموده اند و قص علی هذا این جماعت اصلاح طلب در بی حیایی از زنان بد هم بی حیاتر هستند از صدر تا ذیل اشان همین جور بی حیا تشریف دارند
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    26 2
    سگ نجس است و معاشرت با سگ در خانه جایز نیست
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    20 2
    سگ نجس است و معاشرت با سگ در خانه جایز نیست .لذا یک سگباز سیاستمدار الگوی خوبی برای جامعه نیست و قوانین را برای ترویج سگ بازی تغییر خواهد داد
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    9 1
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    5 0
    جواد بی طاعت دیگه کیه
  • ناشناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 8
    این خانم کار بدی است ولی بدتر که این روزنامه شرق کرده به یه انسان اهانت کردن درست نمیشود این این با این روش مردم هدایت کرد سایت مشرق
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    4 1
    نوبخت روباه فرصت طلب کی تونیت برا ایران رافال بخره. چرا کمکش نکردید
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 0
    نوبخت روباه فرصت طلب کی تونیت برا ایران رافال بخره. چرا کمکش نکردید
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    6 1
    از افاضات دبیر کل حزب اعتدال و توسعه اینطور بر می آید: 1) نتایج عملکرد کلی دو ساله دولت سیزدهم فشار بر دست اندرکاران دولت بنفش با اون عملکرد افتضاح را صد چندان کرده است که در تلاش برای نفوذ در مجلس شورا برای ایجاد سپری در مقابل مطالبات برحق ملت هستند. 2) از طرفی نماد افراد با توانایی بالا در حزب اعتدال و توسعه همان شیخ بنفش و همین یار غارشان نوبخت است که اثرات عملکرد تابناکشان در دوره حکمرانی در دولت، در معیشت و زندگی مردم سالیان سال پا برجا خواهد بود.
  • بشیر IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    6 2
    باز خوبه این نوبخت بلد بود حرف بزنه و مثل مهنددددس هاشمی از رو برگه نمی خواند .
  • حمیدرضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    *** پیرامون سیلی نوبخت به تندرو و ضد انتخابات .... مشرق ارزشمند بدرستی موضع گیری نموده است ... علیرغم اینکه طی 8 سال دولت 11 و 12 یکی از مطالبات تغییر در ریاست برنامه و بودجه (( همین آقای نوبخت )) بود و حتی در دولت 12 منجر به حضور دکتر ربیعی در کسوت سخنگو گردید و ضمنا آقای نوبخت حزبی حتی بدون مجمع سالیانه را داشت و تحصیلات عالی را در انگلیس گذرانده و روحیات راحتی طلبی دارد ... اما این رویکرد اتحاد ملی را تبریک گفته و این مهم در آینده موجب پیشرفت خواهد شد .
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    معنی صالح بودن از دید برخی چهره ها که در مورد صلاحیت ابراز نظر میفرمایند چگونه است . متوجه چند وجهی آن هستند . بعد. بعنوان قهر تاکتیکی از خجالت کمتر است . شما که سالها با وجود تبلیغات عهده دار مسند بوده اید. حال عامه مردم بخوبی درک نموده و خیر و شر را با تجارب خود تشخیص میدهند و انتظار دارند دستگاه های مسئول طبق وظیفه مهم شرعی و قانونی عمل کرده و افراد صالح را برای کاندید انتخابات معرفی نمایند بلکه اتفاقات تلخ گذشته بابت انتخاب اشخاص بظاهر موجه دیگر تکرار نشده و کشور و نظام آسیب نبیند . امیدواریم جوانان خوش فکر صالح همان متخصص متعهد برای پشت سر گذاردن ضایعات و برای سعادت و سلامت و شکوفائی ملی وارد صحنه انتخابات شوند تا با کمک مجربین دلسوز و توانا در صحنه مجلس . انقلابی عمل کنند . تراز انقلاب یعنی عمل خداپسندانه
  • ایرانی واداده بیکار IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    باز انتخاباتی دیگر در پیش است و مردم برای مسئولین مهم خواهند شد . !!! اینو می خواستم یاد آور شوم که از الان تا پایان روز انتخابات بعضی از حضرات در مواجهه با مردم چرخشی ۱۸۰ درجه خواهند داشت و تندروی هایشان کمی تعدیل یافته و نرمش و انعطاف قابل ملاحظه ای در رفتار و گفتار و کردار شان مشاهده خواهد شد . طوری که آدم آرزو می کند که ای کاش هر چند ماه این انتخابات و حال و هوایش در کشور اتفاق می افتاد . اگر دیدید که ناگهان شخصی با کت شلوار متمایز از دیگران سرزده به شما مراجعه کرد و جویای حال تان شد بدانید که محتاج رای شماست . واین روند ؛ بدعت و میراثی است که از این ۴۵ سال گذشته برای مردم ما به جا مانده است 😄😄😄
  • مهدی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 0
    نوع صحبت ها و استدلال های آبکی آقای جواد اطاعت در اثبات زورکی مصادیق تحقیر ملی بر عکس فامیلش از بی اطاعتی است.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    25 3
    صد رحمت به روزنامه های اصلاح طلب کمترین کارشون اینه که آنقدر عقده ای و کینه ای نیستند و دوم عفت کلام دارند
  • رضا IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 4
    شما به جای اینکه با سگ مردم کار داشته باشید ، حداقل مشکلات معیشتی اونا رو منعکس کنید. فضولی در زندگی شخصی مردم هیچ منفعتی نداره. سانسور کن آقای حقوق بگیر
    • حسین IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      0 0
      اینها توانایی فکری و عملی حل مشکلات را ندارند
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 1
    اقا لطفا قبل از درج خبر هشدار بدین حاوی تصاویر چشم خراش! گول لبهای غنچه اش رو نخورید هربار که باز شود کوهی از رذالت فکری از آن بیرون میزند.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 4
    انتخابات چیه بابا
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 1
    آقای اطاعت باید به کلاس آموزش قانون اساسی برود وحداقل ده بار از روی آن بنویسد شاید متوجه بشود که مملکت باید با قانون اداره شود نه باتخلفات وویار های اقلیتی که همیشه بهانه ای برای بقول آقای اطاعت تحقیر شدن پیدا میکنند.درضمن عملکرد ایشان وقبیله اشان درتحصن مجلس ششم که همه قوانین کشوررازیر پاگذاشتند خیلی چیز ها را برای مردم روشن کرد
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 1
    فقط رندان روزگار میدانند که نوبخت چطور از مناصب زیر به مقامات بالا رسیده!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    3 1
    اصلاح طلب و اصول گرا یکی هستند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 1
    بازنده اصلی مردم بدبخت اوکراین هستند. وضعیت فاجعه بار زنان و دختران اوکراینی را در مترو های کشورهای اروپایی ببینید. عاقبت کدخدا پرستان بنفش همین است.
  • Ali IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 4
    جالبه همونایی که ملت قبول دارن از نظر شما سگ باز و …هستن
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 1
    خانم منصوری شما که از هیچ رانتی استفاده نکردی لطف کن و بگو امروز کجا زندگی میکنید ؟ ارزش خانه شما چقدر است؟ و چطور شد از قرچک به انجا رسیدی و محل درامدت کجا بود ؟ درباره سگ بازی هم اگر به تاریخ نگاه کنیم یزید هم مشروب میخورد و هم سگبازی میکرد و هم نماز جمعه را چهارشنبه میخواند . شما هم آرام آرام به ان کارها نزدیک خواهی شد؟
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    4 4
    هر حزبی که با دار و دسته حسن روحانی اعتلاف انتخاباتی بکنه آرایش از آرای باطله هم کمتر خواهدشد . بازاری ها یه ضرب المثل دارن که میگه: با تاجر ورشکسته معامله نقدی هم نکن چه برسه به نسیه
  • حجت IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    3 1
    من خودم فردی حاشیه‌ نشین بوده و دستم در جیب خودم هست و در قرچک در یک خانه قدیمی زندگی می‌کنم معلمه موضوع انشاء رو فقر میگذاره. بچه پولداره می نویسه م یک خانواده فقیر هستیم. راننده و آشپز و باغبانمان فقیر هستند. شگفت آنکه کلفت نوکرهایمان هم فقیرند
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 1
    هیچ انتخاباتی معنی ندارد
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 1
    شما که نیازی به اصلاح طلبان ندارید
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    بابا من بدبخت کارهای نیستم مرا انتخاب کردند تادرنقش یک اصلاح طلب رادیکال ومخالف انقلاب وفرهنگ جامعه ظاهر بشم باری بود واقایان زیربار تخریبش نرفتند گذاشتند برعهده من
  • جیم IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    کسی که در جمهوری اسلامی سگ بازی می‌کنه حتما لیاقت نداره که در نظام اسلامی سمت دولتی داشته باشه یا نماینده مجلس شورای اسلامی بشه.
  • علیرضا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 3
    منم سگ میخوام
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    لطفا در مورد شرکت در انتخابات در سراسر دنیا مطلب بگذارید ، جریمه ها و محدودیت هایی که شامل افرادی میشه که در انتخابات شرکت نمی کنن ، از جریمه های مالی تا مسدود شدن حساب بانکی ، ابطال گذرنامه و عدم دریافت گواهینامه رانندگی و... با یک جستجوی ساده در اینترنت نام کشورها آورده شده
  • عبدالله IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    جواد اطاعت از چهره اش هم فساد میباره. این موجودات ملعون های هستند که غیر از فتنه و فساد هیچ هنری ندارند.لعنت الله علیهم .
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    2 0
    درود بر خط رهبری
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    4 0
    نوبخت دزد کثیف
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    1 0
    خانم منصوری شما به سگ پناه دادی، آمریکا به اصلاح طلبان. این معامله برد برده
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    تاریخ و عملکرد جریان روشنفکری غربزده نشان داده است که بخش تندرو و بشدت غربگرای اصلاحات اصولا مثل روشنفکران نفوذی صدر مشروطه با دین و شعائر و مراسم دینی و شیعی و استقلال ایران مشکل و چالش جدی دارند . گرایش شدید به الگوی زندگی امریکایی - انگلیسی و فرهنگ غربی مثل بی حجابی / سگ بازی / بی بند وباری / انحطاط اخلاقی / اختلاط با فرقه ضاله بهائیت / زندگی اشرافی / وطن فروشی / اعتماد وتکیه به بیگانگان / خشونت و انحصار طلبی / بی اعتنایی به مردم / خود بزرگ بینی / قانون گریزی /ترس و انفعال / احساس خود کم بینی و تحقیر در مقابل بیگانگان/ جاسوسی و خبر چینی برای دشمنان / مقابله با عقلانیت و معنویت و عدالت / و... از خصوصیات بارز غربگرایان و اصلاح طلبان است این خصوصیات انان را از اسلام و انقلا ب و مردم و استقلال و عزت کشور جدا کرده و به اردوگاه دشمنان اسلام و انقلاب و ایران کشانده است .
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    از افاضات اقای زیبا کلام از عناصر غربگرا و اصلاح طلب اینکه بخشی از اصلاح طلبان علاوه بر گرایش به سگ بازی و کشف حجاب ( با عرض پوزش) به دختر بازی و شرب خمر هم هم علاقه مندند .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر اقای محمد علی نجفی از عناصر مهم و کلیدی جبهه اصلاحات به اندازه ای که خانم منصوری رئیس کنونی جبهه اصلاحات به سگش علاقه دارد او به زن جوانش علاقه داشت همسر جوان و صیغه ای اش را در حمام اعدام نمیکرد و به قتل نمیرساند . !!!
  • سینا IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    خداوندا شر این شیطان صفتان بی دین را از نظام اسلامی دور بگردان و ما را در مسیر درست ثابت قدم قرار ده
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      0 0
      آمین
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    اقای نوبخت ستاد یکدست سازی مچلس ازشماهابرای گرم کردن تنورانتخابات می خواهنداستفاده ابزاری کنند
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    چه نکبتی
  • علی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
    0 0
    به چه نکبتی دچار شده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس