آیت الله عابدینی

آیت‌ا... عابدینی، امام جمعه قزوین از گرانی‌های افسارگسیخته انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر از سوی دولت شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

2 رئیس‌جمهور، 1 رفتار، 2 سرنوشت

چرا لیدر اصلاح‌طلبان مثل ترامپ زندانی نشد!؟

چرا لیدر اصلاح‌طلبان مثل ترامپ زندانی نشد!؟ / عضو خبرگان: اثر تلاش دولت باید در سفره مردم دیده شود

"دانلد ترامپ"، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز جمعه گذشته خود را تسلیم مقامات زندان شهر فولتون در ایالت جورجیای آمریکا کرد.

ترامپ به دلیل جرایم سیاسی و ضد امنیتی که در قضیه انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته آمریکا مرتکب شد؛ تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و به زندان محکوم شده است.

آمریکایی‌ها می‌گویند جرایم او موجب رخدادهای سوئی از جمله ناامنی، تشویق به اغتشاش خیابانی، حمله غیر قانونی به کنگره آمریکا و بی‌اعتبارسازی رئیس‌جمهور منتخب (بایدن) شده است.

ترامپ پس از بازداشت موقت در زندان ایالت جورجیا؛ با تأمین وثیقه از پیش تعیین شده ۲۰۰ هزار دلاری، ‌ این زندان را ترک کرد. [1]

*اقدامات ضد امنیتی ترامپ و تشویق‌های او به اغتشاش در جریان انتخابات، ما را به یاد اقدامات "سیدمحمد خاتمی" رئیس‌جمهور سابق و لیدر چپ‌های ایرانی در فتنه سال 88 می‌اندازد.

رئیس‌جمهوری که پس از طی شدن یک دوره 4 ساله از زمان کنار رفتن خود؛ زیست قانونی را تاب نیاورد، به صحنه فتنه 88 آمد و یکی از سه ضلع علنی و رسمی فتنه 88 شد.

خاتمی که اقدامات او و ثمره آنها بسی بیشتر و خسارت‌بارتر از اقدامات ترامپ بود؛ از زمینه‌سازان کشته شدن ده‌ها نفر و ملکوک شدن فضای ایران اسلامی برای چندین ماه شد.

لکن همانطور که می‌بینیم خاتمی و ترامپ اگرچه هر دو علیه حاکمیت کشورشان شوریدند؛ اما به یک سرنوشت مبتلی نشدند!

لیاقت خاتمی نیز این بود که به دلیل جرایمش مثل ترامپ به زندان برود و مجازات اقداماتش را بچشد اما این پیشرفتگی حکمرانی و سماحت رهبری نظام بود که اجازه نداد رئیس‌جمهور خطاکار ما نیز به سرنوشت رئیس‌جمهور خطاکار آمریکا مبتلی شود.

بلکه نسخه نظام اسلامی برای خاتمی و امثال او "تنها ماندن با اشتباهاتشان" و "باز گذاشتن دروازه توبه رسمی" برای آنان بود.

اقدامی که اگرچه می‌بایست مورد تشکر و تعظیم اینان قرار گیرد اما متأسفانه هرگز شاهد چنین رخدادی تا این لحظه نبوده‌ایم و ایضا از توبه هم خبری نیست!

البته این رخداد به معنی اشتباه بودن کار عقلانی نظام اسلامی در مواجهه با اضلاع فتنه 88 نیست بلکه نظام موظف است در فرایند پیشرفتگی خود همواره با تمام مقولات به سیاق پیشرفتگی برخورد کند و شکرگذار نبودن و توبه نکردن اینان دلیلی بر تغییر رویکرد عقلانی نظام نیست.

همچنان چشم‌ها و گوش‌هایی منتظر هستند تا موسوی و خاتمی و کروبی؛ اشتباهات خود در فتنه 88 را بپذیرند و بابت اینکه چرا به روزگار دانلد ترامپ مبتلی نشده‌اند، به مردم توضیح بدهند.

امروز دیگر بر همه ثابت شده است که در سال 88 هرگز تقلبی رخ نداد اما آن همه خون‌های بر زمین ریخته، آن حلاوت انتخابات پرشور سال 88 که فتنه‌گران نگذاشتند در کام مردم احساس شود و آن حقی که از نظام اسلامی پایمال شد؛ همچنان جوشش دارد و سه ضلع اصلی فتنه 88 باید در قبال این حقوق بر زمین مانده پاسخگو باشند.

گفتنیست خاتمی اگرچه در انزوای سیاسی است اما به تازگی رویکردهای تندی را مجددا علیه نظام اسلامی اتخاذ کرده و گزینه "تحریم انتخابات" را نیز تلویحا تأیید کرده است که این رفتارها می‌تواند او را در مسیر هم‌سرنوشتی با ترامپ نیز قرار دهد زیرا قرار نیست نظام اسلامی با همه جرایم سیاسی این قبیل افراد با نسخه سال 88 برخورد کند.

***

عضو خبرگان: اثر تلاش دولت باید در سفره مردم دیده شود

چرا لیدر اصلاح‌طلبان مثل ترامپ زندانی نشد!؟ / عضو خبرگان: اثر تلاش دولت باید در سفره مردم دیده شود

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه با خبرگزاری رسا گفته است: با وجود تلاش‌های بسیار دولت سیزدهم؛ اما گاهی نیز ممکن است نقدهایی برای مجموعه دولت وجود داشته باشد که یکی از این نقدها این است که در برخی از مواقع، نتیجه تلاش هایی که انجام می گیرد، باید در سفره مردم معلوم باشد که علیرغم تلاش های بسیار این دولت در زمینه های مختلف؛ هنوز در معیشت مردم و قیمت محصولات تغییر محسوسی ایجاد نشده و لازم است اثر تلاش‌ها در سفره مردم دیده شود.

وی با بیان اینکه موفقیت دولت موفقیت نظام و مردم است، تأکید می‌کند: باید قیمت محصولات اساسی و مورد نیاز مردم پایین آید و گرانی اقلام اساسی مردم جامعه همچون گوشت، مرغ، نان و بقیه مایحتاج کنترل شود؛ علاوه بر این که به وجود آمدن برخی از اشکالات مدیریتی همچون نحوه توزیع بنزین در جایگاه های سوخت، می تواند با اتخاذ تدابیری بهتر مدیریت شود و باید بر ثبات قیمت ها توجه بیشتر شود.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری همچنین در جواب این سوال که دولت سیزدهم چه میزان توانسته است مطالبات رهبر انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشاند بیان داشت: به نظر من دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی و ارتباط گیری با کشورهای دیگر، تا حد زیادی موفق عمل کرده و رضایت رهبر معظم انقلاب را در این زمینه مشاهده کردیم؛ اما در زمینه مسائل اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم، به نظر می‌رسد که هرچند دولت محترم در این سمت و سو حرکت می‌کند؛ ولی هنوز چندان موفقیتی را مشاهده نکردیم.[2]

*سخنان دقیق و بصیرانه این عضو مجلس خبرگان رهبری می‌تواند به مثابه چراغی در فراروی هرآنکس باشد که آرزوی موفقیت دولت را دارد.

توجه بیشتر دولت به مسئله اقتصاد و لزوم ارائه کارنامه در این زمینه از مطالبات اصلی مردم است.

***

انتقاد امام جمعه قزوین از گرانی‌های بیقاعده

چرا لیدر اصلاح‌طلبان مثل ترامپ زندانی نشد!؟ / عضو خبرگان: اثر تلاش دولت باید در سفره مردم دیده شود

آیت‌ا... عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به مسئله گرانی‌ها از دولت خواست تا نظارت‌های خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وی همچنین گفته است: ارزاق عمومی –باید- ارزان و سالم‌تر به دست مردم برسد، گرانی‌ها کنترل شود و افسارگسیخته نباشد، نباید یک کالا به قیمت‌های گوناگون عرضه شود، ‌ هرچند مردم ما صبور هستند و نقش تحریم ها را می فهمند اما باید نظارت‌ها را در بازار افزایش داد.[3]

*در بحث قیمت‌ها باید دانست که گرانی فعلی که معیشت مردم را هدف گرفته یک "گرانی بیقاعده" است که به لحاظ اقتصادی از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند.

به این معنی که این گرانی صرفا به دلیل نبود نظارت کارا بر بازار و بر اثر سودپرستی و قیمت‌گذاری‌های دلبخواه کس و ناکس بروز یافته است.

طبیعی است که راه برخورد با این گرانی بیقاعده نیز همانطور که آیت‌ا... عابدینی تأکید کرده؛ نظارت کارای دولت بر بازار است.

لازم به بیان است که قوه قضائیه نیز بعنوان مدعی‌العموم؛ قانونا وظیفه دارد در بحث گرانی وارد شده و مقابل تضییع حقوق معیشتی مردم بایستد.

گزارش‌های مختلف حاکی از آنست که گرانی خاصّه در بخش‌های پزشکی و غذا موجب بروز مشکلات جدی برای مردم، مراجعات کمتر به پزشکان و خرید کمتر برخی مواد غذایی شده است.

***

1_ mshrgh.ir/1520738

2_ rasanews.ir/0036fL

3_ https://irna.ir/xjNhmV

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    28 31
    چون شماها مانند ترامپ هستید نه لیدر اصلاحات ، چراشماها زندانی نشدید ؟
    • US ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      19 14
      اصولگرایان از رقیب می ترسند و از محبوبیت آنها در نزد مردم در عذاب هستند، به هر نحوی دنبال تخریب و مصادره پیروزی ها و ...هستند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      7 2
      ترامپ همانند خاتمی ادعای دروغ تقلب کرد لیدر اصلاحات باید به جرم خیانت به کشور و فتنه انگیزی در سال 88 محاکمه و مجازات بشود.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    35 67
    ای زبانتون رو مار بزنه، خاتمی اینقدر محبوب بود که جراتشو نداشته باشید با اتهامات ساختگی مجازاتش کنید.
    • سید IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      17 14
      رهبریت اصلاح طلبان آرزویش هست که بازداشت شود تا مثل سوء استفاده ای که از عمامه سیاهش کرد از حبس شدنش هم برای مظلومیت نمایی در نزد عوام و جهّال سوء استفاده شود!!!
    • اس SE ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      23 9
      طرفدارانش همون مارها هستند مرتاض
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      15 6
      بدبخت اونوقت میگید چرا امریکا پیشرفت کرد چرا دلار بالا میره ؟ مگه ترامپ در امریکا کم محبوبیت داره ؟ 73 میلیون معادل یک سوم کل مردم در رقابت با بایدن رای اورد اما به محض انحراف از قانون و حمله به کنگره اولا انها را با تیر مستقیم زدند و 5 نفر را کشتند و اب از اب تکان نخورد ( زنی در انجا کاملا شبیه با ندا اقاسلطان که خودتان کشتید و تا ماه ها جولان دادید کشته شد ) الان هم دادگاهی کردند و مردم فهیم امریکا و طرفدار های او هم بر خلاف دیکتاتورهای غرب گرای ایرانی که فقط زمانی صندوق رای را قبول دارند که خودشان از ان خارج شوند کاملا تابع و تسلیم قانون هستند و اعتلای کشورشان را میخواهند
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      14 6
      خودت را گول نزن خاتمی سامری ایران است دقیقا برخوردی که با سامری شد با خاتمی شد
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      13 11
      فتنه انگیزی و خیانت خاتمی در سال 88 محرز شده و محاکمه او یک مطالبه عمومی است.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      11 7
      در دولت خاتمی سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر به 9 درصد تقلیل یافت در مورد واگذاری جزایر 3 گانه ایرانی با امارات هم گفتگو می کردند اصلاح طلبان فروشنده خوبی هستن.
    • سپهر ساطور به دست دربه در به دنبال خاتمی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      9 4
      جز اینکه بگویم خاک بر سرت کنم حرفی ندارم.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      30 4
      محبوب کدخداااااااا
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      7 3
      آدم محبوب که نیاز به پیمودن راه غلط برای محبوبیت و انتخاب هم طیفاش نمی شه! محبوب معمولا برضد هوادارای ادعائی اش سخنرانی نمی کنه، اگه محب و محبوب ملته، چرا در قبال آتش زدن اموال ملت نه تنها موضع مناسبی نمی گیره بلکه مشوق ویرانی و قتل و... میشه! اندکی تفکر بایدت
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      24 7
      ترامپ هزاران مرتبه با شرف تر از خاتمی است خاتمی به خواست خاندان خزری علی اف نام دربای کاسپین را خزر کرد تا بستر تشکیل سرزمین تدرانی وتجزیه ایران فراهم شود ایا او از پالانی هم خاین تر نیست ؟
    • ایرانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      6 6
      اصلاحطلبان هم همین بودند که اصولگرایان هستند. مدیر کاربلدم آرزوست. از این همه متعهد فاسد مملکت به جایی نمیرسد . متخصص بی ایمانم آرزوست.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      3 6
      دردو بلای خاتمی تو جون تو سید بریزه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    10 8
    عضو خبرگان: اثر تلاش دولت باید در سفره مردم دیده شود. تلاشی انجام نپذیرفته که اثر آن دیده شود . ولی عوارض خرایکاری های انجام شده تا چند وقت دیگر بوضوح دیده خواهد شد .
  • سید IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    5 3
    رهبریت اصلاح طلبان آرزویش هست که بازداشت شود تا مثل سوء استفاده ای که از عمامه سیاهش کرد از حبس شدنش هم برای مظلومیت نمایی در نزد عوام و جهّال سوء استفاده شود!!!
  • ایرانی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    22 3
    چرا لیدر اصلاح‌طلبان مثل ترامپ زندانی نشد!؟ خب معلومه! در کشوری که خون هزاران شهید برای حفظ آن ریخته شده است ویروس منحوسی به نام "مصلحت حفظ مقام و منصب و صندلی و جایگاه" وجود دارد که برخی نامسئولان! از آن برای پنهان کردن و لاپوشانی بی‌غیرتی خود استفاده می‌کنند. هرچند دست برخی از این مسئولان با امثال این جرثومه فساد در یک کاسه است. از آنجایی که این ویروس منحوس در مشرق هم تا حدی رخنه کرده این متن منتشر نمی‌شه.
    • NL ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      1 0
      وقتی محسن شکاری بخاطر بستن خیابان اعدام میشه محاکمه نشدن خاتمی نشانه چیه ؟
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 6
    ترامپ بین زندان وبهشت،زندان را انتخاب کرد ولی خاتمی بین جهنم وزندان، جهنم را انتخاب کرد!!!!!!
  • سید سعید IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    10 17
    درود بر خاتمی
  • یوسف IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    5 3
    ترامپ پس از شکست در انتخابات بدلیل زیر سوال بردن آرای مردم محاکمه و دستگیر شد حالا باید همانهایی که علی رغم تاکید امام خمینی بر نظر اکثریت مردم، مردم را فاقد درایت تشخیص سره از ناسره میدانند لذا بخود جسارت رد نظر و انتخاب مردم میدانند باید دستگیر و محاکمه شوند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    15 1
    چون ظاهرا روحانی و ایت الله زادس
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    27 8
    محبوب!!!انتخابات سال ۸۴ چیز دیگه ای رو میگه کوچولو، خاتمی اون یه ذره اعتباری رو هم که داشت به پای روحانی خرج کرد
  • جواد IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    21 43
    خاتمی عشق است
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      10 8
      خخخ عشق مال بچه گربه است.
    • سپهر ساطور به دست دربه در به دنبال خاتمی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      19 3
      خداوند با خاتمی محشورت کند
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      8 2
      دورش تموم شد. حتی گفتمانشم تاریخ مصرفش گذشته. برای دوره خودش خوب بود.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      0 1
      زنده باد خاتمی و تمام کسانی که دلشون برای ایران بدون تحریم می‌تپد
  • راحله IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    20 51
    آقای خاتمی محبوب ترین فرد در ایران هست
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      5 2
      پس چتو سال 84 بعد از 8 سال ریاست مردم لگد بهش زدند و بجای معین و کروبی به احمدینژاد رای دادند مجلس هفتم هم اسفند 96 لیست یاران خاتمی را لگدکوب کردند همین مجلس هم مجید انصاری یار غار او 70 هزار هم رای نیاورد همتی هم که در رقابت با رییسی 2 میلیون رای اورد ضمنا بدبختی و فلاکت ایران از نگاه شخص محور شما غربگراها ناشی شده کما اینکه ترامپ هم در امریکا از همه محبوبتره ولی هیچکس برا جرم او کشور را به جنگ داخلی نمیکشد و سنگ زندانی سیاسی را به سینه نمیزند لذا دلار در دنیا میتازد
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      31 9
      محبوب !!! بله محبوب منافقین و فتنه گران و.. اما مغضوب مردم با ایمان و انقلابی..
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      8 2
      خاتمی مهره سوخته اس دیگری حنایش رنگی ندارد.
    • سپهر ساطور به دست دربه در به دنبال خاتمی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      13 0
      خدا تو رو با خاتمی محشور کند.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      6 2
      محبوب در بین دشمنان ایران است
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      4 3
      خاتمی از آخر محبوب هست این پیرپاتال های آلبانی کلا عقلشون زنگ زده اینقدر که سیم کارت اعتباری میخرن فقط توی سایت های ایرانی کامنت بزارن بدبخت های مفلوک
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      0 0
      ساطول به دست ساطولت رو بیار رو بکن
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    10 6
    ممد خاتمی ابلیسی خدانشناس و ستون پنجم دشمن است .
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      2 4
      خفه بابا دشمن دشمن دشمن 44ساله همینو میگید
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 1
    دشمنی با آمریکا جای خود. ولی معتقدم رویه برخورد قضائی آن کشور با اقدامات ضد منافع ملی مسئولین خود، درسهائی برای آموختن دارد...
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 0
    صنعت یعنی شفافیت ، رقابت و نیروی انسانی . شفافیت اصل است و هرکس شفافیت داشته باشد باید در صنعت پشتیبانی شود . وزارت نفت و بانک ها را شفاف کنید . نیروهای مسلح باید با شفافیت وارد رقابت تولید و پرورش نیروی انسانی کشور شود . به حرف انگلیسی های تفرقه انداز که می گویند نیروهای مسلح وارد اقتصاد نشوند گوش ندهید . چهل سال است شرکت های دولتی زیر مجموعه صنعت نفت شفافیت اقتصادی ندارند . به ملت با قوانین محرمانگی ظلم نکنید . حقوق شرکت نفتی ها با استخدامی های تامین اجتماعی رامقایسه کنید . تبعیض و زورگویی منافقانه شرکت نفت را اصلاح کنید . نیروهای مسلح با شفافیت اقتصادی با تمام قدرت به صنعت ورود کنند . اعتماد به نفس حاکمیتی داشته باشید و تبعیض و زورگویی و نفاق را به همدلی و مشارکت تبدیل کنید . پاداش ها و وام های بانک ها را شفاف کنید و بانک مرکزی را زیر نظر و بازرسی قوای مقننه و قضا بیارید . کشور را از بن بست بی عدالتی و تبعیض و عدم شفافیت خارج کنید
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      2 0
      بسیار عالی البته اگر مسئولان نفوذی و غربزده راه یبافته به دولت بگذارند
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 2
      چشم ارباب
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 0
    یکی از دلایل اینکه لیدر اصلاح طلبان به سرنوشت ترامپ دچار نشد این بود که رودربایستی که با پدر مهدی هاشمی رفسنجانی داشتند دولت خاتمی هم مانند دولت روحانی حامی مثل پدر مهدی هاشمی رفسنجانی داشت/ از طرفی هم وقتی شما از من آتو داشته باشی و زندانی کردنت منجر به افشا شدن اون آتو بشه ترجیح میدم که زندانی ات نکنم و نهایتا میگم بیا توبه کن / حالا چرا سران فتنه توبه نکردند!؟ چون توبه اونها مساوی بود با پذیرش مسئولیت تمام اتفاقات و خسارات جانی و مالی فتنه ۸۸ / وقتی مثلا خودت توبه کنی یعنی مجازات اش رو هم هر چی باشه (زندان و ...) میپذیری / نکته بعدی هم اینه که اگه این حضرات زندانی میشدند برخی از رابط های پشت پرده حزبی و جناحی شون برای مردم ناشناخته باقی می‌ماندند و ممکن بود همین رابط ها و مهره های مورد نظر سران فتنه بیان در انتخابات ها و خودشون رو در معرض رأی مردم قرار بدهند و دوباره به قدرت برسند بنابراین گاهی آزادی این حضرات فتنه به نفع شون نیست و نبوده
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    9 1
    در کشور ما ، کسانی که در حاکمیت قرار دارند ، حتی اگر خیانت و وطن فروشی کنند ، به هیچ وجه محاکمه نمیشوند، بلکه به مقام و منصب بالاتری قرار می‌گیرند ، همانند اصلاحات چی ها ستون پنجمی
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 1
    قوه قضائیه تو پرونده مفسدان و جاسوسها زاییده حتی نتونست بابت پرونده پسر هاشمی و مصطفوی و... رای و اجرای درستی داشته باشه.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 8
    برای اینکه زمانش رشد اقتصادی به ۷ درصد رسید و تورم ۱۰ ۱۱ درصد شد و همه چیز از خانه گرفته تا خودرو .... به وفور و ارزان در جامعه بود تازه باید ارتقا مقامش می دادند
  • م IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    2 7
    زندانی بشود. این خزعبلات و توهمات را نشر ندهید.
  • حسین IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    17 24
    چرا احمدی نژاد با اون همه افتضاح که درست کرد بازداشت نمیشه؟
    • DE ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      23 9
      چون او اینقدر وجود داشت که برود و از جزایر ما در خلیج فارس بازدید کند
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    2 2
    باتوجه به خاطرات اقای رفیق دوست مهندسی انتخابات در جهت خواست انگلیس بوده و سفیر انها مدتها قبل از انتخابات در جلسه ای اعلام میکند که رییس جمهور شهر دار تهران است
  • حامد پلاس IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 9
    جمهوری اسلامی همه چیزش را مدیون خاتمی است، سه تا شورش بزرگ در ۵ سال گذشته یعنی خاتمی را ندارید، در حد و اندازه محاکمه و بازخواست از خاتمی نیستید چون به لطف او در قدرت هستید .
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 15
    اگر در کار خاتمی سنگ نمی انداختند الان کشور پیشرفت خیلی زیادی کرده بود.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    9 4
    مشرق در سایتت رو گل بگیر تمام اخبارت شده تخریب اصلاح طلبان و غرب و اروپا از اونور میخای بگی روسیه و اصولگرایان علامه دهر پ بی نقص هستن شرافتت رو به چقدر فروختی؟؟
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      1 2
      وتخریب من با جعل اسمم
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 13
    زنده باد سید محمد خاتمی
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 12
    خب جرات دارین محاکمه اش کنین
  • فهیم IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 3
    موضوع چرا لیدر فتنه گر بازداشت نشد نوعی کاپیتولاسبون داخلی بین این قشر در کشور وجود دارد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    11 0
    اینجا زندان برای رعیت پسر میرسلیم هم ازاد شد بعد یکی بخاطر مهریه سالها زندان
  • رضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    21 4
    خاتمی فتنه گر بین جاهلین خیلی محبوبیت دارد تاریخ ضربه او به نظام را فراموش نخواهد کرد
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      4 9
      فتنه گر از نظر شما یعنی کسی که انتقاد کنه آزادی بیان صفره تو کشور
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 0
    اونی که حامی اصلی دولت روحانی و خاتمی بود خودش الان رفته زیر خروارها خاک
  • علی DE ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 23
    درود فراوان بر خاتمی
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    11 11
    اگر به زندان رفتن باشد احمدی نژاد که باید حبس ابد بگیره.حداقل خاتمی بیشتر حرمت مقامات کشور رو نگه داشته
  • ناصر IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 13
    جانم فدای خاتمی بزرگوار
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      6 1
      انشاالله
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 2
    چرا آنقدر درماندگی هست که دولت عرضه کنترل تورم را ندارد آیا این انصاف است نمی‌گوییم هشتاد میلیون میگوییم چهل میلیون از تورم و گرانی رنج ببرند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 6
    اگر چه خاتمی زیاد طرفدار دین و حجاب نبود ولی رییس جمهور خوبی بود اقتصاد خوب و بی تورم و شکوفایی خوبی در دوره هشت ساله اش بود خدا پدر و مادرش را رحمت کند
  • یزدان IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    2 8
    چرا لیدر زندانی نشد اولا مدرکی ازش نداشتین و خلافی هم نکرده بود دوما جرات و وجودش رو نداشتید الان هم ندارید سوما مردم ایران هرکسی که ظلمی کرده باشه رو خودشون محاکمه میکنن چهارما همی الن یه امار از مردم بگیرید ببین به اصطلاح سران فتنه محبوبیت بیشتری دارن یا شماها در این مورد هم ترس بهتون اجازه نمیده پنجما میدونم سانسور می کنی و با حرف حق مشکل داری اما تا کی میتونی سانسور کنی
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    13 5
    نمردیم جوک سال رو هم شنیدیم خاتمی محبوب خخخ ازدید چه کسانی خاتمی محبوبه از دید ۴تا سلبریتی یا مردم ؟!
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      6 22
      رفراندوم بزارین که مردم خاتمی رو میخان یا نه؟ چرا اینقدر وحشت دارین از رفراندوم؟
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    7 12
    یک روزی ترامپ اگر رییس جمهور مجدد امریکا شد باز میاد این حرفها رو بزنید...؟؟ اگر ترامپ رییس جمهور شد مجدد باید بزارید خاتمی هم رییس جمهور بشه.. خاتمی هرچقدر هم انتقاد از طرف هوادارانش وارد باشه ولی بااین چیزا خراب نمیشه اقاجان! از پورپکان راستی چخبر؟
  • مصطفی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    7 1
    چاقو دسته خوش رو نمی بره ؛ این پنبه رو از گوشتون دربیارید که تو جمهوری اسلامی که همه ما خیلی دوستش داریم اجازه بدن یک روحانی هر چقدر هم خطا کار باشه به زندان بیفته و محاکمه بشه . حتی اگر اون روحانی محاربه با امام زمان هم بکنه تو جمهوری اسلامی نهایتا حبس ابد بخوره. نمونهش هم همتون بهتر از من بلدید
  • لیدا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    9 1
    چاقو دسته خودشو نمی بره. خاتمی تا هست ، هست
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      0 0
      تو آمریکا که برید!
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      1 0
      اینجا ایرانه
  • ناصر DE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    6 17
    بجای خاتمی کسانی باید زندانی شوند که با احیای برجام وfatf مخالفت کردند و بلای گرانی فعلی را سر مردم نازل کردند
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 5
    چه تحلیل آبدوغ خیاری !!!! مگر کسی بهت گفته قاضی هستی؟ منم موافق زندانی شدنش البته در اردکان هستم ولی نه واسه گفتارش که شبیه باد هوا است.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    4 15
    خاتمی بهترین سیاست مدار تاریخ جمهوری اسلامی است
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    8 2
    همین آدم باعث باز شدن حملات سایبری دشمن مردم ایران شد و هست آن جبران ناپذیر گذاشت. همین آدم باعث اختلاف طبقاتی با فروش سربازی شد همین آدم دنبال تغییر سیستمی بود که بسترش در تضاد با تفکرات ایشان هست و باعث اصطکاک اجتماعی و مشکلات و خسارات جبران ناپذیر برای خیلی ها شد. همین آدم بود که می‌گفت ادامه دهنده راه رفسنجانی هست یعنی شروع افزایش تورم افسار گسیخته و حمایت از کرباسچی که با شروع فروش تراکم باعث این بدبختی های مسکن در تهران شد.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      4 4
      و اینکه تنها افتخار اقتصادی تاریخ جمهوری اسلامی در زمان همین آدم اتفاق افتاده حالا شما برو با بریکس و شانگهای و برنامه نفت در برابر غذا پز بده
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    14 1
    خاتمي اونوقت ما دانشجوهارو گول زد حالام نوبت نسلها جديده اينا همه دستشون تو يه كاسست ايشون يكي از امضا كنندگان حجاب اجباري بود
  • چرا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    3 0
    چرا لیدر اصلاح‌طلبان مثل ترامپ زندانی نشد!؟ چون برخلاف دولتمردان آمریکا، در ایران اکثر مسئولین و خاصه مسئولین حاکمیتی با هم فامیل نسبی و سببی اند.
  • کارمند ساده IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    2 0
    ترک فعل قوه قضاییه در این ۱۵, سال گذشته فراوان است و افرادی مثل آخوندی مسکن, همتی بانک مرکزی، جهرمی مخابرات و ماقبل و ما بعد اینها برای جمهور ملت ایران مثل ترامپ روشن تر از آفتاب است...
  • هادی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 3
    دنبال چی هستید؟
  • هادی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 4
    دنبال چی هستید؟ این مملکت مگه قانون داره؟
    • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      3 0
      بله داره اما برای مردم عادی نه خائنین یا اختلاسگران بزرگ
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 1
    قیاس یک کشور اسلامی با آمریکا از بیخ و بن اشتباهه . اینجا قوانین اسلامی حکمفرماست نه سیاست بازی و قدرت طلبی . هر کسی هم که جرمش از نظر اسلام و قانون مسجل بشه قطعا باهاش برخورد میشه
  • محمود IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    5 3
    وقتی اسم خاتمی را میگیرید دهنتون رو آب بکشید فقط شیطنت و دورویی و حمایت از دزدان.... مملکت به شما خوش میاد
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 1
    روزنامه های پاچه خوار انگلیسی اسراییلی کارشان نفاق
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    5 3
    دولت با بهانه های مختلف اقتصاد معیشتی مملکت را ول کرده است هر وقت دیدیم فساد باندهای مافیایی دارد مردم را له می کند فوراً بیاد بیاوریم که الان ما عضو بریکس شده ایم پس فقط دعاگو باشیم و بس
  • CA ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    9 2
    کی ترامپ زندانی شد؟ قراره محاکمه بشه، و فقط برای عکسبرداری و تکمیل پرونده رفت کلانتری کانتی فولتون در ایالت جورجیا و بعد هم برگشت رفت خونه ش. حالا تا چی بشه خیلی مونده.
  • کیا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    4 0
    ناراحت نباشید در دولت انتقام و عذاب مومنین نه روباه منافق اصلاحات بلکه خاین بنفش و فاسد سازندگی و تمام یادگاری های آنان به دار مجازات تحویل داده خواهد شد و عدالت علوی شروع خواهد شد وعده به مومنین سال لیبرالیسم 2030و1408...
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    5 7
    درود بر مرد صلح طلب و منطقی سیاست ایران سید محمد خاتمی
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    6 1
    جمهوری اسلامی چوب تبیین ضعیف مسائل را می‌خورد شیاطین شب و روز شبهه ایجاد می کنند و لجن پراکنی میکنند متاسفانه جمهوری اسلامی درست تبیین نمیکند افکار جوانان و نوجوانان تسخیر لجن پراکنی ها شده و پر شده از دروغ و نیرنگ شیاطین جای جلاد و شهید عوض شده و آنچه در مقابل این لجن پراکنی مقاومت می‌کند قیام امام حسین علیه السلام و واقعه کربلاست آنچه باعث برچیده شدن فتنه های این دوران است امام حسین و نایب او در حال حاضر است قربان تو یا حسین علیه السلام که تو کشتی نجاتی جانم فدای تو که مایه ی زندگی و حیات طیبه هستی.
  • حسن US ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 7
    مثلا میخوای بگی شماها خوبید؟؟
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    1 0
    خدا باعث و بانی اش را لعنت کند
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    4 2
    مولوی عبدالحمید و سید محمد خاتمی دو روی یک سکه اند و برای امنیت کشور و اسایش مردم خطرناک و مضر هستند و باید با تدبیر و حکمت کنترل شوند . و گرنه دودشان به چشم مردم میرود و خشونت و کشته به بار میاورند .
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    2 0
    تجربه های تلخ گذشته نشان داده است که اگر نظام بیشتر از این با افرادی مثل مولوی عبدالحمید و محمد خاتمی مسامحه کند یقینا با تحریک انان به اغتشاش و خشونت خانواده های دیگری از مردم و حافظان امنیت به خاک وخون کشیده شده و داغدار و عزادار خواهند شد .
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    5 3
    امنیت معنیش این نیست هیچ کس هیچ انتقادی نکنه چرا اینقدر سطحی نگاه میکنین به مسائل
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    4 5
    تنها دوره ای جمهوری اسلامی که ملت راحت زندگی کردن دوره خاتمی بود
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    ترامپ مگه زندانی شد؟ چی میزنین مطلب مینویسین؟
  • ام االرقیه IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    2 4
    چرا احمدی نژاد با اون همه فسادی که دردولتش بود!با اون همه ضرر زیانی که به کشورملت زد و... دستگیرنشد!!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    2 4
    8سال فقط تو این مملکت معنای زندگی رو چشیدم از 76تا 84 خاتمی ازت ممنونیم
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    کسانی که بر علیه خاتمی حرف میزنند به قول روحانی بزدل سیاسی هستند و فاقد درک و شعور سیاسی دکتر خاتمی محبوب مردم ایران و شایسته ترین فرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس