شهباز حسن پور

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم بازنگری در حقوق کارگران برای نیمه دوم امسال به دلیل گرانی زیاد تأکید کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

به جای تأکید بر "مشارکت حداکثری مردم" صورت گرفت:

ناجوانمردی جهانگیری در حق نظام و مردم

ناجوانمردی جهانگیری در حق نظام و مردم/ یک انتقاد درست از یک برنامه درست!

اسحاق جهانگیری، فعال چپ و معاون اول دولت سابق در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق پیرامون انتخابات امسال در جواب سؤال "‌به نظرتان مردم پای صندوق‌های رأی برمی‌گردند؟ " گفته است:

"بستگی به شرایط دارد. ممکن است یک واکنش مردم این باشد که یأس و سرخوردگی به حدی رسیده باشد که فکر کنند هیچ کاری نمی‌شود کرد و شرکت در انتخابات بی‌فایده است یا تصور کنند برای تغییر وضع موجود باید در انتخابات شرکت کنند و نگذارند کشور بیش از این خسارت ببیند. اما حاکمیت بداند که باید در پیشگاه تاریخ به ملت ایران پاسخ‌گو باشد. حتی اگر الان کسی از آنها توضیح نخواهد، بالاخره روزی ملت ایران از آنها توضیح خواهد خواست"! [1]

*حقیقتا اگر نام آقای جهانگیری را از ابتدای پاسخ سؤال خبرنگار شرق حذف کنیم؛ چه بسا مخاطب فکر کند که یکی از سران اپوزسیون خارجی و یا یک دشمن نظام چنین سخنانی را بر زبان رانده است!

و این از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی است که برخی رجال و مدیران که مال و آبرویشان را از نظام اسلامی دارند اما اینچنین علیه نظام و انتخابات و عقلانیت شمشیر کشیده‌اند و به ساز دشمن خارجی و چپ‌های تحریمی می‌رقصند.

درباره اظهارات جهانگیری بیان چند نکته ضروریست:

یکم_ اساسا آن رجل سیاسی که بگوید حضور مردم در انتخابات بستگی به فلان و بهمان دارد در حالت خوشبینانه از ذره‌ای دانش سیاسی برخوردار نیست. اگر نگوییم که از روی عناد چنین حرفی را زده!

چه اینکه انتخابات بزرگترین میثاق ملی و یگانه دستاویز مردم برای عبور از مشکلات است.

آیا عقلانیت تأیید می‌کند که چنین گزینه مهمی را منوط و مشروط و بسته به این و آن معرفی کنیم؟

آیا عقل جهانگیری اقتضا می‌کند که یک بیمار به پزشک خود مراجعه نکند!؟

دوم_ آقای جهانگیری طوری همانند یک عبد و یک غلام در مقابل رخدادهای اجتماعی و تصمیمات فراگیر زانو بر زمین زده و سر تسلیم بر خاک نهاده که گویا اساسا متوجه نقش تعیین کننده رجال، خواص سیاسی و احزاب در این فرایندها نیست!

اساسا احزاب و رجال برای چه پدید آمده‌اند!؟ برای اینکه از انتفاعات سیاسی بهره‌مند بشوند و در روزگاری که جامعه نیاز به تصمیم دارد، بگویند "هرچه دلت خواست، همان"!؟

یا اینکه اینان وارد حیطه سیاسی می‌شوند برای اینکه "تصمیم درست" را برای مردم بازگو کنند، با حرکات صحیح اجتماعی همراهی داشته باشند و احیانا اگر اشتباهی از سوی مردم دیدند نیز آنرا گوشزد کنند!؟

چرا جهانگیری، نقش خود بعنوان یک رجل سیاسی را وا نهاده و در قبال جامعه همانند یک پیرو و یک غلام حلقه به گوش سخن می‌گوید؟

و سوم_ و اما مسئله "حاکمیت بداند" و "ملت روزی توضیح خواهد خواست"!

همانطور که اشاره شد اینها سخنان کسی مثل مریم رجوی یا مصطفی تاجزاده نیست بلکه صحبت‌های اسحاق جهانگیری فعال اصلاح‌طلب و معاون اول رئیس‌جمهور سابق است.

در گام بعد نیز باید به آقای جهانگیری یادآور شد که حاکمیت اتفاقا می‌داند و همه چیز را می‌داند و از همین روست که انتخابات برگزار می‌کند و اهل رعایت قانون هم هست و ایضا در فتنه دوستان آقای جهانگیری در سال 88 نیز از رأی مردم صیانت کرد.

"توضیح خواستن" هم حق ملت در هر لحظه‌ای است و اسحاق جهانگیری حق ندارد خود را کدخدای این حق طبیعی معرفی کند.

لکن مردم باید بدانند حرف امثال جهانگیری در حالتی است که یک حکومت جائر داشته باشیم، دچار فساد سیستمی و نادیده‌گیری قانون باشیم و حرف و رأی مردم در انتخابات‌ها بی‌اثر باشد و حاکمیت به دنبال رأی خود باشد نه رأی مردم!

و البته مردم می‌دانند و این تخاطب با مردم از آنرو صورت گرفت که ناجوانمردی اظهارات جهانگیری آشکار شود.

نانجیبی در مقابل نظامی مقدس که ماضیه و حالیه خود را به رأی و انتخاب مردم گره زده و در مسیر عدالت و قانون و اسلام در حرکت است اما اینچنین درگیری ناجوانمردی و سکوت کسانی از رجال خود است که می‌بایست در صف اول از نظام و انتخابات دفاع کنند و تبیین "مشارکت حداکثری" داشته باشند اما گویا طریقی دیگر بر گرفته‌اند و به تبعیت از دوستان تحریمی خود در ستاد اصلاحات، عزم "تحریم انتخابات" کرده‌اند.

گفتنیست، اسحاق جهانگیری همان کسی است که در ایام دولت روحانی و در حالی که بلندپایه‌ترین رجل اجرایی کشور بود اما شرایط کشور را به "شرایط ته درّه" تشبیه کرد و هرگز پاسخ نداد چرا در حالی که مسئولیت داشته اما در صف اول سیاه‌نمایی قرار گرفته است!؟

جبهه اصلاحات بعنوان تشکل مادر اصلاح‌طلبان تا این لحظه دست به تحریم انتخابات زده و دعوتی از مردم نداشته است. اما برخی احزاب چپ مثل کارگزاران، ندای ایرانیان، مردمسالاری و... با این تصمیم مخالفت و بر حضور در انتخابات تأکید کرده‌اند.

جهانگیری اگرچه از مبرّزین حزب کارگزاران است لکن ادبیات او یک ادبیات تحریمی و در چارچوب منویات چپ‌های تحریمی ارزیابی می‌شود.

***

یک انتقاد درست از یک برنامه درست!

ناجوانمردی جهانگیری در حق نظام و مردم/ یک انتقاد درست از یک برنامه درست!

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی‌مطلق، از استادان حوزه علمیه در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون برنامه "حسینیه معلی" با اشاره به این که این برنامه از جمله برنامه های خوب، پرزحمت و پر از زیبائی صداوسیما بود، گفت: هرچند تولید و پخش این گونه برنامه ها؛ به خصوص این برنامه، نوآوری داشت و سبب احیای آئین ها شد و موضوع روح انقلابی و شهادت و ایثار بسیار دیده می شد که حقیقتا جای تشکر دارد؛ اما در این برنامه از همه متعلقات یک جلسه هیئت و حسینیه سخن به میان آمد؛ اما از موضوع منبر خبری نبود.

او می‌افزاید: جا داشت حداقل آخر هر جلسه پنج دقیقه همه حضار و عوامل و کارشناسان در محضر یکی از خطیبان مهذب و پر زحمت بنشینند -که الحمد... این گونه افراد کم نیستند مانند استاد انصاریان، آیت الله عاملی، حاج آقای پناهیان یا آیت الله میرباقری و امثالهم - زانوی ادب زمین زده و استفاده می کردند که ذهن مخاطب؛ خصوصا نسل نوجوان که با این برنامه انس گرفته بودند و محاسن این برنامه را دیده بودند با جایگاه رفیع منبر نیز آشنا می شدند. [2]

*باید اذعان داشت و به نیکویی اعتراف کرد که صداوسیما در بحث پرداختن به منبر و تکریم شعور در کنار شور و بیش از آن، کم نگذاشته و در محرم امسال شاهد پخش برنامه‌های تبیینی و محتوایی بسیار خوبی از شبکه‌های مختلف سیما بودیم.

همچنانکه در برنامه معظم حسینیه معلی نیز مبانی بسیار درستی از قبیل پرداختن به سنن مختلف، سنن آیینی، هنر و... وجود داشت و اقناعی هم بود.

لکن سخن حجت‌الاسلام موسوی‌مطلق نیز یک سخن درست است و می‌بایست در برنامه‌هایی از جنس حسینیه معلی، اگرچه اولویت با روضه‌خوانی و عزاداری و سوگواری است اما به اهمیت منبر و صدرنشینی آن نیز توجه شود.

در واقع با این کار دو نتیجه حاصل می‌شود. و آن اینکه با یک پرداخت معقول و در اقتضای وقت؛ هم اولویت برنامه کاسته نمی‌شود و هم مخاطب در فضای ادراکی قرار می‌گیرد و عزاداری را جدای از مفهوم تبیین و قید ضروری منبر تلقی نمی‌کند.

امید آنکه نقد درست حجت‌الاسلام موسوی مطلق بر برنامه درست حسینه معلی، مورد توجه و اقدام دست‌اندرکاران این برنامه معظم قرار گیرد.

***

حسن‌پور: حقوق کارگران برای نیمه دوم سال بازنگری شود

ناجوانمردی جهانگیری در حق نظام و مردم/ یک انتقاد درست از یک برنامه درست!

شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با شفقنا درباره وضعیت سبد معیشتی کارگران و کارمندان گفته است: تصمیمات اتخاذی در شورایعالی کار باید منطبق با واقعیت‌های اقتصادی کشور باشد که توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود. اما متاسفانه اوضاع کنونی حاکی از این است که سبد معیشتی کارگران و کارمندان تناسب چندانی با تورم فعلی کشور ندارد و دولت حتما باید این اختلاف را حتی با تخصیص خدمات معیشتی به صورت غیر نقدی جبران کند.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح دستمزدها برای نیمه دوم سال، بیان داشت: یکی از اختیارات شورایعالی کار این است که می‌تواند بر اساس قانون، مزد تصویبی سالیانه را بر اساس تغییرات تورمی اصلاح کند اما متاسفانه جلسات شورایعالی کار محدود به آخر سال و تعیین مزد سالیانه کارگران می‌شود در حالی که قانون تصریح دارد که شورای عالی کار باید هر ماه جلسه داشته باشد و این شورا بایستی با رصد وضعیت معیشتی و تورمی در طول سال مانع از افزایش فشار تورمی به معیشت کارکنان شود.

حسن‌پور با بیان اینکه وضع معیشت قشرهای ضعیف و کارگران و کارمندان با وضع مطلوب فاصله دارد، تصریح کرد: کارگران و کارمندان به اوضاع تحریمی و جنگ اقتصادی همه جانبه علیه کشورمان آگاه هستند و مشکلات عمومی را درک می کنند. اما وظیفه دولتمردان نیز تامین معیشت این بزرگواران و جلوگیری از کوچک شدن سفره‌ها در شرایط جنگ اقتصادی است. [3]

*البته از سخنان آقای حسن‌پور به این صراحت قانون نمی‌رسیم که شورایعالی کار می‌تواند در جلسات ماهانه خود نیز میزان حقوق‌ها را تغییر دهد لکن جدای از محتوای قانون اما حقیقت همچنانکه حسن‌پور نیز اشاره کرده این است که حقوق کارگران محترم دارای تناسب لازم با وضعیت گرانی و تورم نیست و باید برای این قضیه فکری بشود.

لکن از حیث کارشناسی به نظر می‌رسد پیشنهاد حسن‌پور برای جبران مافات دولت از طریق خدمات معیشتی غیر نقدی؛ پیشنهاد جذابی باشد و وزارت محترم کار باید در این رابطه حتما به نحو مقتضی تصمیم بگیرد و کارگران را با گرانی تنها نگذارد.

برخی محافل تحلیلی معتقدند دولت محترم می‌توانست با نظارت کارا بر بازار و قیمت‌ها و نیز اجرای مطلوب قوانینی مثل قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی و... جلوی گرانی بیقاعده فعلی را بگیرد تا چنین اوضاعی مثلا در بحث بی‌تناسب بودن حقوق کارگران با قیمت‌های روز شکل نگیرد.

مع‌الوصف اکنون لازم است که فکری به حال حقوق کارگران بشود و در ادامه حمایت‌های لازم از معیشت قشرهای کم‌درآمد صورت بگیرد.

دولت محترم در این زمینه مسئولیت مستقیم دارد.

***

1_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-892992

2_ rasanews.ir/0036M0

3_ https://fa.shafaqna.com/?p=1631768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 119
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 21
  • US ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    56 20
    این شارلاتان سیاسی رو از صفحه سیاست با لگد بیرون کنید
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      30 9
      به اژه‌ای امیدی نیست‌ که امثال روحانی و جهانگیری و زنگنه را مجازات کنه
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      22 9
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند جهانگیری بهتره ساکت باشه.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      27 9
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه بدهکار تحویل دادند حالا برای حاکمیت خط و نشان می کشند !
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      18 6
      روحانی و جهانگیری و زنگنه باید در پیشگاه تاریخ به ملت ایران پاسخگو باشند حتی اگر الان محاکمه نشوند در روز قیامت باید پاسخگوی ظلم و ستمی که در حق این مردم مظلوم کردند باشند.
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      14 4
      همه مالشان را از سفره انقلاب غارت کرده اند آبرویی هم ندارن اصلا براشون مهم نیست.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      17 7
      جهانگیری جزو بانیان اصلی وضع موجود است و باید پاسخگو باشد نه مدعی !
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    35 13
    جهانگیری لکه متعفن بردامن نظام
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      24 5
      خباثت و زیان خسارت امثال جهانگیری که با دولتش مردم ایران را ترور اقتصادی کرد از یانکیها و انگلها بیشتر است
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 2
      انگل جامعه شما هستید که جای جلاد وشهید رو میخواهید عوض کنید
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    20 9
    اگر ملت دچار مشکل هست، این مشکل از امثال جهان گیری نشأت می گیره. اشک تمساح میریزه لرای ملت میریزه. اما خوب مردم خافظشون اونقدرها هم بد نیست
  • علی ع IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    12 7
    عدم شرکت درانتخابات قبلا توسط رئیس جمهور سابق احمدی نژاد هم بیان شده وحتی بعنوان گناه بزرگ نام برده شده سئوال اینکه چرا ایشان بعداز این بدعت دوباره. درمجمع تشخیص مصلحت جایگاه وپست گرفته؟
    • FR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      7 5
      بنظرم دلایل متعددی داره هر چند مثل سابق طرفدار احمدی نژاد نباشیم دلیل اول اینه که گاهی مخالفت از سر دلسوزی ست که چرا هنوز باید امثال جهانگیری و فریدون ها و خیلی های دیگر در کشور جولان بدهند دلیل دیگر اینکه نظام البته که به دشمنان بیرونی باج نمیدهد ولی مناسفانه دشمنان داخلی هم باج میگیرند هم همه جوره صدمه میزنند دلیل سوم به دقیقا به اخوندهای سفارشی مربوط میشه … دلیل چهارم اینکه احمدی نژاد پاک انقلابی مردمی و البته با کمی انحراف اشکالاتی هم دارد ولی نیت پلید ضد انقلابی ندارد …. البته دهها دلیل دیگر
    • FR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      1 4
      در کامنت قبلی سفارتی صحیح است
  • علی ع IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 6
    عدم شرکت درانتخابات قبلا توسط رئیس جمهور سابق احمدی نژاد هم بیان شده وحتی بعنوان گناه بزرگ نام برده شده سئوال اینکه چرا ایشان بعداز این بدعت دوباره. درمجمع تشخیص مصلحت جایگاه وپست گرفته؟
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    18 5
    مردم بالاخره روزی اسحاق و حسن را پای میز محاکمه خواهند کشاند واز آنها بازخواست خواهند کرد، آفتاب حقیقت برای همیشه پشت ابر تحریف و فرافکنی باقی نخواهد ماند.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    16 4
    امثال جهانگیری و آخوندی چون محاکمه نشدند الان گستاخ تر شدند. مردم می‌گویند چرا فقط معاونین احمدی نژاد باید محاکمه و زندانی میشدند؟ با این خائنین چرا برخورد نشد؟
  • محسن IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    17 12
    رأی بی رأی
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    20 2
    رییسی کارهای خوبی کرد اما اشکال رییسی این هست که به همون دار و دسته ای که ناموفق بودند باز سوکان داد. یه خوبی اخلاقی هم داشت که نگفت چه بلایی شما آوردید سر مملکت. قطاری پر هزینه ای که گفتی راه افتاده با 1000 درصد افزایش قیمت ارز هم بار را با منزل که نرسوند که هیچ، آخرش منفجرش کردید و فرار کردید و الان چرندیات میگید. چون دست های الوذه شما را رو نکرد
  • هادی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    9 0
    وقتی به خاطر گندی که رده محاکمه نمیشه خوب زبون در میاره. این وسط کسی مظلوم باشه نظام نیست. اون مردمن که مظلومن. و الا نظام مقدس خودش شریک جرمه که چرا جواب نمیده برای چی ایشون و مسئولین بی کفایت و دزد سابق رو محاکمه نمیکنه.
  • ناشناس IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    12 0
    مگرآقای جهانگیری ازسردمداران دولت نبوده ونیست که حق طلبی ازسوی مامیکنداستانداری استان اصفهان ،معاونت اولی رییس جمهورآقای روحانی وپست های کلیدی دیگرکه بنده بی اطلاع هستم واقعاجای سوال هست اگردولت به مردم خیانت می کرده که ایشان مدعی هستندوبایدبه مامردم پاسخ دهدبفرماییدایشان دولت مردبوده یانه
  • سعید IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    10 0
    اصلاحطلبان مگر غیر از نامردی چیز دیگری بلد هستند دروغ فریب درمانی اختلاس غربگدایی نفاق و ..... از خصوصیات ذاتی این گروه نامرد است
  • سعید IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 0
    اصلاحطلبان مگر غیر از نامردی چیز دیگری بلد هستند دروغ فریب درمانی اختلاس غربگدایی نفاق و ..... از خصوصیات ذاتی این گروه نامرد است
  • ali IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    11 0
    اقای جهانگیری به واسطه رابطه بازی با شخصی از همون اول انقلاب شغلهای کلیدی داشتند از استاندار و وزیر و معاونت ووو همین مردمی که ایشون می فرماید روزی از نظام مطالبه گری می کنند در همه موارد شغلی ایشون از این عزیز مطالبه گری کردند جوابی نشنیدند.اقای جهانگیری البته اول بهتره خود را پاک کنند بعد خود را پاکن معرفی کنند.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    9 0
    اینها که روی هر نامردی را سفید کردندبا بی شرمی تمام به دیگران تهمت ایجاد یاس و سرخوردگی می زنند و ناکارمدی می زنند
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 1
    اینکه تو سر یک نفر بزنند که 8 سال معاون اول امور اجرایی کشور بوده (هر چند اینقدر بی خاصیت باشد که اختیار منشی اش را هم نداشته و یا شب ردصلاحیتش جشن خانوادگی بگیرد!) را چه میتوان نامید.
  • مهدی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 5
    جهانگیری هرچه کرده بماند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    10 0
    جهانگیری و لاریجانی تا ابد باید آبروی خود را مدیون شورای نگهبان بدانند. حیف شد که شورا اجازه نداد مردم نام این فرصت طلبان پرادعای بی کارنامه را داخل صندوق انتخابات برای همیشه دفن کنند.
  • زارعی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    13 0
    چندسال خون مردموتوشیشه کردن..ولی ن دادگاهی شدن ن اعدام بازبرگشتن طلبکارانه..خدالعنت کنه به ادمای احمقی که به روحانی این عمرسعد زمانه رای داد..مردم بیچاره حق انتقادم نداشتن انتقادمیکردن کشته میشدن....خدانجاتمون بده ازدست کرکسا گرگ صفتا..
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    10 0
    آقای جهانگیری فرار رو به جلو از جلوه هنرهای هفتم شماست! اما بد نیست بدانید که آنکه باید در پیشگاه تاریخ به ملت ایران پاسخ‌گو باشد، حتی اگر الان کسی از آنها توضیح نخواهد، شما و گم شدن مبلغ افسانه ای 18 میلیارد دلار از خزانه بیت المال است که در دوره شما مفقود شد. بالاخره روزی ملت ایران از شما توضیح خواهند خواست"!
  • کارمند ساده IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    8 1
    آ جهانگیری ؛ البته پاسخ می خواهند که چرا ایشان ترک فعل کرده اند و وزرای تحت امرشان که یکی از آنها آخوندی بود را بدلائل متعدد از جمله دریافت حقوق و مزایا وزارت و انجام ندادن فعل قانونی که باید از خانه های خالی مالیات می گرفتند یا تمهیدات اش را درست می کردند ؛ نکردند و با معطل کردن مسکن مهر به هر دلیلی موجب بیکاری میلیون ها نفر در ارتباط با پیشران اقتصاد کشور که 300 صنعت است ، بازخواست نکردند و با ترک فعلی دیگر در ایجاد ارز جهانگیری طمعی درست کردند که برادر ایشان هم غافل نشد و با تبدیل شدن به قاچاقچی ارز بین المللی در قوه قضاییه روبرو شدند و اتاق بازرگانی را در نظر مردم بی اعتماد تر کردند...و تو خود بخوان حدیث مفصل از مدیریت تکنوکرات های اسلامی و غربی ....
  • علی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    11 1
    تف تو گورت باد مملکت را در دولت شیخ حسن کذاب به این وضعیت دچار کردید اکنون طلبکار هم هستید
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      1 2
      مملکت سالهاست در همین شرایطه..در بعضی دوران روند کم و زیاد شده!هنوز نفهمیدید که هیچ تفاوتی ندارند؟
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    10 2
    اصلاح طلبان سرمایه های اسرائیل در ایران .
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      2 5
      تو هم سرمایه های کمونیست و صهیونیزم درایرانید
  • TR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 6
    شما هرچی از اطلاح طلب ها میخوای بگی بگو. ولی اینها یا یک دکمه اینستاگرام رو نبستند. میلیون ها بیکار شده اینستاگرام و میلیون ها معتاد اینترنت و اینستاگرام.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      6 0
      اصلاح طلب ها قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
  • TR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 6
    متاسفانه شما هرچی از اطلاح طلب ها میخوای بگی بگو. ولی اینها یا یک دکمه اینستاگرام رو نبستند. میلیون ها بیکار شده اینستاگرام و میلیون ها معتاد اینترنت و اینستاگرام.
  • حسين DE ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    10 2
    آقاى جهانگيرى شنيدم برادر شهيد هستى،من ضمن عرض احترام به مقام شهيد و شهدا متاسفم كه اون شهيد برادر ابله و خائنى مثل تو داشت،شهداء باعث غرور و افتخار يك ملت اند،اما تو باعث ننگ و نكبت يك ملتى.
  • هاشم IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    5 4
    اندکی انصاف داشتن لازمه همه ما در یک کشتی هستیم و در یک سفر مشترک و نگران از وضع موجود از انگ زدن و تهمت زدن طی 43 سال چی عایدتان شده. که دست از این خباثت برنمدارین.
  • عباس خسروی NL ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    9 0
    ناجوانمردی جهانگیری در ...... سلام، این نانجیبهای نامرد ناجوانمرد ( البته همه این رذائل هم برای این موجودات نمک نشناس حیف است) خصلت و مرامشان اینقدر کثیف و زشت است اینها یک چیزی شبیه به خصلت گربه صفتی دارند البته صد رحمت به شخص گربه صفت، ولی کلمه و لغتی من پیدا نکردم برای این موجودات حقیر بدبخت ذلیل، امیدوارم اگر قابل اصلاح نیستند به خواری و ذلتی بیافتند تا مایه عبرت آیندگانی شود که می‌خواهند دنباله روی اینها باشند انشاالله.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 3
    اگر این خصوصیاتی که از آقای جهانگیری برشمردین ، واقعا درسته که خب بایستی قاعدتا برای انتخابات ۱۴۰۰ صلاحیتش تایید می شد!!!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    3 9
    رد دادید والله منم باشم رای نمیدم از اول انقلاب رای آری دادم تا آخرین رای گیری دیگه نمیدم وقتی بی فایده س با رای اندکی بالا میان وجودتون هرکی رو بخواهید میزارید دیگه رای مردم چه ملاکی داره هرچی دلتان میخواد بکنید به دشمنان که اول خودتان هستید بگید نردم رای دادند فیلم سال‌های گذشته که مردم میامدند بزارید
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    17 1
    نامردی، ناجوانمردی ، خیانت و از پشت خنجر زدن از صفات بارز اصلاحات چی ها ستون پنجمی است
  • جلیل IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 0
    آقای حسین پور چرا اول سال که واقعا ظلم به کارگران ومیشه گفت ظلم به قانون شد یکنفر از شما نمایندگان مردم یک کلمه حرف ،حتی مصاحبه هم نکردید،وقتی قانون هست که افزایش حقوق براساس تورم و کمتر از خط فقر نباشه و این قانون رعایت نشد و هر چقدر هم جامعه کارگری نامه وطومار با تعداد امضاء زیاد فرستادن هییییچ کس توجه نکرد،جامعه کارگری فقط خواسته رعایت قانون وشرایط را داشتند که تورم بسیار بالاتر از درصد افزایش حقوق بوده وهست،بازم جا شکر داره که حداقل در صحن در حد حرف از کارگر حمایت شده ولی سالهای قبل هم در چنین زمانها فقط در حد حرف از افزایش حقوق نیمه دوم سال برای جامعه کارگری صحبت میکردندو...،مثلا پارسال افزایش مجدد حق مسکن تایید شد ولی اگر شما اعمال افزایش رادیدید ما هم اون افزایش را دیدیم...،ضمنا در مورد خبر جهانگیری همه مطلب صحیح ولی یک نکته آیا واقعا فساد سیستمی نداریم!!!!؟
  • وحید IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 0
    شهباز حسن پور حرف حقو زده حالا ببینیم چند تا پیدا میشه عمل کنه هر چند نزدیک انتخاباته میشه خود شیرینی هم حساب کرد
  • GB ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 3
    ملت سوراخ دعا را پیدا کردند اینقدر تو سر همدیگه نزنید دعواتون به شیوه کدخدا منشی حل کنید اینروزا باید پشت هم باشید
  • مهران IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    11 0
    با سلام من نمی دانم تا کی میخواهیم یک مشت شیاد سیاسی را در این کشور که با نظام و انقلاب هیچ سنخیتی ندارند، رجل و نخبگان سیاسی بنامیم؟ اسحاق جهانگیری از همین دسته افراد است. بسیاری از مسائلی که امروز کشور ما درگیر آن هستند بسبب عملکردها و یا ترک فعلهای این افراد نادان و اغلب ضد وطن و ضد انقلاب در مقام سیاستمدار و مدیر مدبر بوده است. بزرگترین هنر این افراد این بوده که خود را به نام یک رجل سیاسی جا بزنند.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    10 0
    جهانگیری و انصاف!!! او با کفش روی فرش مردم محروم قدم گذاشت از شاه هم مغرور تر و دیکتاتور تر هست.
  • GB ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 4
    ملت سوراخ دعا را پیدا کردند اینقدر تو سر همدیگه نزنید دعواتون به شیوه کدخدا منشی حل کنید با هم کنار بیایید ,این پیچ از اون پیچ های تند تاریخی است باید پشت هم باشید اهدنا صراط المستقیم
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 2
    خبر دیدار وزیر امور خارجه با جناب بن سلمان خادم حرمین شریفین رو چرا کار نکردید
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    3 1
    من در انتخابات مجلس شرکت می‌کنم و نام خودم رو مینویسیم
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    7 0
    وقتی بابت تصمیم خانه خراب کن ارز 4200 تومنی محاکمه نشد. نتیجه همین است متاسفانه مدیران بابت تصمیمات ویران کننده هم در ایران مصونیت قضایی دارند و فکر می کنند هر کاری می توانند انجام دهند.. خوب نتیجه همین فلاکتی است که درست کرده و حالا داره لگد هم میزنه. روزی یک عده ای بر سر پیکر مطهر آرمانها و عجمیان ها هلهله سر می دادند باور کنید این نا آقایان منتظر هستند روزی بر سر پیکر بی جان انقلاب هلهله کنند. و هیچ دستور کاری جز ویرانی در برنامه خود ندارند.
    • جلیل IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      نظرت در مورد جراحی اقتصادی و حذف 4200چیه؟
  • بینام IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    3 1
    مردم پای نظام وانقلاب ایستادند و حتما در انتخابات شرکت می کنند به شرطی که امثال جهانگیری حرف زیادی نزنن اصلا اونا برن با ارباباشون تو جایی که پول مملکت رو فرستادند یعنی کشورهای اروپایی زندگی کنند و دست از سر این ملت بیچاره بردارند اونا به اندازه کافی ملت رو چاپیدن
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 12
      از جانب خودت ور بزن!
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 0
    تا قبل از دولت ابراهیم بت شکن همه ناجوانمرد بودن به ترتیب از قاجار و پهلوی گرفته تا بازرگان و بنی صدر و میرحسین و هاشمی و خاتمی و اوس محمود و حسن کلیدساز و لاریجانی و الخ! یعنی تقصیر قبلیا بوده بهترین راه دفاع از ناکارآمدی بوده و هست
  • آرش IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 0
    منظور جهانگیری وامثال اصلاح طلب ایشون اینه که بیاید به حرف آمریکا واروپا گوش بدیم و هرچه اونا میخان انجام بدیم وبرای این کار هم امثال ما باید سرکار باشند تابه خاسته ها ومنافعمون برسیم وگرنه باید همیشه دچارفتنه و آشوب باشید!حرفشون هم ازجانب مردم وملت میزنن. وگرنه ایناکوچکترین اهمیتی به منافع مردم ندارن. ودائم مشغول شاخ وشانه کشیدن برای نظام وحاکمیت هستند.
  • ایرانی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    25 0
    اقای جهانگیری حق داری طلبکار باشی به دلار اسحاقی قسم من بودم ارزش پول ملی رو 70درصد کاهش دادم کلی سکه ودلار از اموال مردم رو به باد دادم صندوق ذخیره ارزی رو خالی ومردم روفقیرتر کردم راستی ازبرادر مفسد اقتصادی ات که ارز 4200تومنی از کشورخارج میکرد چه خبر؟
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    11 0
    جهانگیری بایدخجالت بکشدازرئیسی ودولتش انتقادکند!مردم خودشان اوراترجیح دادندالبته پس ازهشت سال دیگرتحمل امثال او وروحانی را!!چگونه کسی که «ارزجهانگیری»!!!ننگی است که به نام اوکلند شده وگفته بودندکاری کردیم که دولت بعدی چه آن راحذف کندویاادامه دهددرهردوصورت پوست موززیرپایش است«مضمون اراجیف»!!!پررویی نجومی ،نوکرصفتی نجومی!ننگهای نجومی!!!حیاراخورده وآبرورا تف کرده اند!نسخه ی اصلاحات هم می پیچند!!!
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    8 0
    میمون هرچه زشتتره بازیش بیشتره!.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 0
    یادتونه دریک کاریکاتورپرمعناتصویرش روباشنل ولباس «زورو»منتشرکرده بودند؟همون وقتی که ارزجهانگیری!وگرانی ناگهانی بنزین!!!بهانه ای دیگربرای موج سواری حضرات شدتاازآب گل آلودماهی برجام و صیدکنن؟
  • من ایرانیم IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    7 0
    این خائن ها چقدر رو دارند؟ نه وجدانی نه سوادی و نه کمترین تعهدی به مردم و کشور فقط طلبکارند، وقتی عدالتی نباشه تا با چنین افراد سراپا تقصیر چه عمدی و چه سهوی برخورد کنه و ازشون جواب بخواد و همگی در پست های دیگری هنوز در حال تیشه زدن هستند، اوضاعمون همینه.. کم نبودند و نیستند مسئولین ناکار آمد دوست و یا کارآمد دشمن..
  • ایران IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 6
    چرا حرف حق را بر نمی تابید مردم خسته و وامانده
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    7 0
    از کثافت طلبان انتظاری بیش از این نیست . عامل اصلی مشکلات کشورند ، برای فرار به جلو و عدم پاسخگویی ، بهر دروغی متوصل میشوند .
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 4
    وقتی مردم میدونن انتخابات صرفا یک رقابت درون گروهی چرا باید تنور گرم کن انتخابات باشن .شما نظرات خوانددگان مشرق رو که میخونی گاهی اوقات چندش آور توهین می کنند .به اصلاح طلبان میگن تهوع آور وبارها این نظرات تو همین سایت مشرق منتشر میشه .خواب شما که این سالها فاتح مجالس کشور بودین ودولت هم الان مال شماهست چه کار کردین ؟
  • FR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 0
    والله از همان جمله اول که جهانگیری فعال سیاسی چپ نامیده شد با اون سابقه درخشان ؟! خانوادگی ش در اقتصاد و مواضع ضد مردمی بقول معروف مرغ پخته هم خنده ش میگیره …. ثانیا اگر هنوز ابلهانی هستند که منتظر نظر امثال جهانگیری برای مشارکت در انتخابات باشند که این بار مرغ پخته باید گریه کنه !
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 9
    زنده باد جهانگیری.جهانگیری عمل صالحت جهانگیریه.درود بر شیخ حسن و معاون جهانگیرش.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      5 1
      اف به شرف نداشته تو وادمهای کثیفی که تو ازشون حمایت میکنی خدا ازتون نگذره
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      2 0
      سرمایه اسراییل کمتر حرف مفت بزن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 0
    متاسفانه هر چقدر حقوق ها افزایش پیدا کنند چند برابر قیمت کالاها بالا میره. بهتره که از اول جلوی افزایش قیمتها را به خاطر دلال بازی و مافیا بازی گرفت .
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 0
    چقدر پرو پرو پرو چند سال ممکلت دستشون بود پا رو خرخره مردم گذاشتند مملکت را تحویل دشمن دادند بدون هیچ دست آوردی الآن هم سر بالا مطالبه گر که مردم اینجو و ...
  • ایرانی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 4
    اقای جهانگیری حقیقت را بیان کرده ولی گو گوش شنوا
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      اینا پوستشون کلفته
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 7
    آقای جهانگیری عین واقعیت را گفته مگه آدم بدیه ؟بلاخره روزی حق آشکار خواهد اینهمه ظلم‌ و بیعدالتی آشکارا میگردد ایرانیکه بزرگترین ذخایر دنیا را دارد در حالیکه مردمانش اینگونه چرت و پرت و با فقر زندگی میکنن...
  • حامد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    7 0
    جهانگیری اینجوری حرف میزنه شاید بتونه رای جمع کنه ولی هرکی بهش رای بده احمقه چون اصلاح طلبها جزبدبختی هیچ کار دیگه ای برای این مردم نمیکنن
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 11
    خوب مشرق نیوز سانسور چی دوگلم حرف حجت تمام گن بزنیم وبعد خدارا دراین مورد با شماها نسبت به مجازات میسپارم ریشه داعشیهامنافقین موسادیها دردوگلمه هست سیاستهای ایجابی وسلبی واستفاده خیر منصفانه منحرفانه باعث همه این مشگلات هست به مناسبت انتخابات الان داریم می بینیم قلم فروشی ومزدوری قلم فروشان درحد داعشی قانونگزار ونخبگان می بینیم الان درگشور سیاستگزار ی سلبی مرجع عملی چهل ساله هست ومورد حجاب اجباری نمونه وازح سیاست سلبی هست واما عجیب هست درمورد انتخابات تنها بر موارد ایجابی ان حرف میزنند با توجیهات منحرفانه ومنافقانه وداعش گونه وطالبان گونه ومسله سلبی گرایانه ارای انتخابات وارای قرمز منفی اصلا صحبتی نمیشود وهمین که راجب قدرت سالبه ارای مردم درانتخابات اصلا عنوان که نمیشود وسانسور وتحریم ودرحجابهای گشنده قرار گرفته خود نشان از باطل ناحق بودن وسیطان صفتی زمامداران ان دارد وریشه همه مفتسد درهمین هست چرا فقط ازارای سبز ایجاد گننده مشروعیت حرف می زنید وعامدانه مخرزانه واستحمارگرانه از قدرت سلب گننده ارای قرمز و سلب گننده مشروعیتهای ناحق حرف نمی زنید مگر میشود درانتخابات عقط ارای سبز معیار باشد هرچند اندگ وخلاف معیارهای شرعی وعدالت اگر ارای مردم نتواند همجنانگه با ارای سبز مشروعیت بیاورد واستفاده گنید وارای قرمز ومخالفرا بها ندهید واعمال نگنید میشود همین اوزاع نگبت زدگی بیچارگی وخر بارگشی استحمار اساسا هرانتخاباتی درقدرت سالبه ان هست نه تنها درقدرت ایجادی ان واین دو باهم معنا میدهند ودراین چهل سال مزدوران خود فروسان خناث ومخنث انرا مخفی درتحریم وحجابهای زلمانی گمراهی قراردادهند
  • سید احد صفری IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    5 0
    به به عروس خانم حرف زد. تو خیلی در دولت سرتاپا امیدت گل کردی اون خبرنگار که با شما مصاحبه می کنه شعور نداره آقای جهانگیری با چه رویی ،با کدام کارنامه حرف می زنی تو با امسال ساواک زیاد فرقی ندارید چون هردو شما ایرانی هستید ومردم از دست شماها در امان نبوده و نخواهد بود
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      ناموسا خودت فهمیدی چی گفتی؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    16 0
    جهانگیری با آنهمه خسارتی که به کشور زده، با این صحبت‌ها انسان به تدین و سلامت روانی‌ اش شک می کند. چرا دماغش به بلندی برج میلاد نمی شود!!!! .
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      دماغ جهت‌گیری به بالا نمی رود بلکه در چاه ویل فرو می رود.
  • حجت جوادی شیرازی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    10 0
    جهانگیری به خاطر به قهرا بردن اوضاع کشور باید الان توی زندان باشه .....
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    5 0
    مرگ بر افساد طلبان که بجای رضایت خداوند متعال دنبال خوشحال کردن شیطان و بهائیان هستند.
  • محی الدین IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 0
    اگر شورای نگهبان صلاحیت ایشان را احراز نموده بود و مردم در انخابات تف کف دستش انداخته بودن امروز زبانش دراز نبود
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 0
    اسم این دیوار هارا نیارید
  • یاشار IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 2
    چراازسخن درست اقای جهانگیری که تازه صریح هم نیست رگ گردنت بالامی زنه
  • بهزاد IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 0
    چرا نظام اینقدر ضعیفه که کسی مثل اینو نمیاره بخاطر خیانت دادگاهی کنه . اینا یا ماسون هستند یا ملعبه خود شیطان
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 0
    دفاع از جمهوری اسلامی ایران هزینه های سنگینی دارد مثلا من آبرویم را با انواع تهمت ها بردند فقط به این خاطر که درمدرسه گفته بودم حزب اللهی هستم.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 3
    چند خط اول را جهانگیری درست گفته اما خط آخر یکی از افرادی که بیشترین توضیح را به ملت ایران باید بدهد خودش می باشد.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 5
    از حرف حق چرا به خودتون میپیچید و ناراحت میشید و عربده میکشید .خوب عین واقعیت و گفته
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 0
    اگه دقت کرده باشین فقط یه نفر بود که خودش رو وارد دعواهایِ سیاسی نکرده بود و به کارگرا پرداخته بود... در سطح کلان هم رفتار همینطوری هست... حقوق کارگران باید مطابق قانون اصلاح شود...همه باید مطیع قانون باشند...
  • هیاتی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 1
    در خصوص یک انتقاد درست باید گفت: بعید می دانم به پنج دقیقه منبر ، آقایان منبرنشین راضی بشوند . احتمالا فصل جدید زیبایی برنامه که آیین مداحیست همان پنج دقیقه نصیبش خواهد شد. و فاتحه معلی را هم از امروز باید خواند
  • مهدی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 7
    هیچکدام از این نظرات.نظر مردم نیست.
    • مهران CA ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      10 1
      شما سرت را لای برف بیرون بیار تا تنها خودت را نبینی.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 3
    حقیقت واقعآ تلخ است .
  • محمدایوب IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 3
    حرف حق را باید شنید حالا ازدهان یک عوضی یا یک دزد یا از قبیله دزدان ورانت خواران بیرون بیاید
  • رضا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 4
    ماشا.. ب لشکر سایبری اقای جهانگیری واقعیت هارو بیان کردن
  • سیروس IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 2
    مثلا با نشر نظر ساده لوحان ،حال میکنید؟ مشرق نیوز ، شرکت در انتخابات آب در آسیاب مسئولان ناتوان وهزینه سازان واقعی ملت ریختن است .
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 4
    بسیار منطقی و عاقلانه حرف زده ..ولی فکر کج و دهن دریدگی امثال نویسنده و منتقد مشرق ذهن مخاطب را به بیراهه می‌برد
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      3 0
      مشرق عقلانی جواب د اده. تو اگه جواب داشتی فحش نمیدادی که
  • عبدالله IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    5 0
    تمام اراجیف و مزخرفاتی که جهانگیری با سابقه کذایی گفته انصافا همه اش از روی عقده و انزوای سیاسی او و طایفه سیاسی مفلوکش می باشد .
  • ابی آذری زبان هستم IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 0
    این هم خودش دزده هم برادرش درست مثل ارباب بنفشش
  • امین IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 0
    ببین کیا می‌خوان براما مملکت درست کنن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 7
    زنده باد جهانگیری زنده با اصلاحات
  • ناشناس IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 3
    شما کی هستید که تحلیل می کنید پروفسورها؟!
  • فدائی ایران و اسلام🇮🇷 IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 0
    جهانگیری یا شیخ کذاب اگر جراُت دارند خودشونو تو کوچه و خیابون نشون مردم بِدن
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 0
    جهان گیری از دنیا بری
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    مالیات از خانه خالی چه ربطی به افزایش دستمزد داره اخه شما هم که خبرنگار هستی و گرفتار دستمزد و تورم این چه گزارش به بی محتوایی که تهیه کردی
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 0
      درست نوشته. کشش تورمی رو بخون تو اقتصاد.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 5
    مظلومیت جمهوری اسلامی نیست فسادش هست که آدمهای شریف و وفادار درش موقعیتی ندارن و چاپلوسان و خائنین در کشور به مناسب عالی و مدیریت میرسن
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      5 1
      اونی که تاکیدی به انتخابات نداره شریف نیست
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 0
    بگو نا جوان مرد کیست ایا ملتی که انقلاب کرد و با دادن هزاران شهید انقلاب را به پیروزی رساند گوسفند نامیدنش جوان مردی است یا نا جوان مردی بله بگو ملتی که هشت سال در برابر کل دنیا سپر کرد و صدام را با دادن هزاران شهید شکست داد نامیدنش نه فهم جوان مردی است یا نا جوان مردی بس کنید این منافق بازی را ملت خوب می فهمند جوان مرد کیست و نا جوان مرد کیست کم به جخم ملت نمک به پاشید مرگ بر امریکا
  • مصظفی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    4 0
    تف به سر و روی هر نمک نشناسی باشد که هم نمک می خورد وهم نمکدان می شکند.خیلی ها دست کجشان از سفره بیت المال که بریده میشود بدون دلیل هذیان و اراجیف بر زبانشان جاری می شود و با بغض وکینه در پی خاموشی آتش درون خود هستندو به هر دری می کوبند تا شاید دیده شوند
  • محمدایوب IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    6 0
    ای خاک بر سر آنهایی که حرف تورا گوش کنند این احمق را سوپر من اصلاح طلبان می گفتند اینکه خیر سرش معاون اول شیخ گلاسکو بود آن زمان گفت من اختیار ندارم حتی آبدارچیم را عوض کنم اما سفت و سخت به خاطر عقده حقارت وشهرت به شیخ گلاسکو آویزان بود آنوقت الان این پینیوکیو میاد نظر میده تقصیر تو نیست آب سربالا بره قورباغه هفت تیر کش میشه تو که به مردم خط میدی اگر مردی بیا تو مردم اربعین نزدیکه اگر مرد دیگه تو اصلاح طلبان پیدا کردی دست اونو هم بگیر بیار شیخ گلاسکو کرباسچی ظریف وعراقچی وزنگنه نامردها مگه مسلمان نیستید این که دیگه مال امام حسین ع است
  • CA ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    9 0
    تیشه بی رحم اسحاق جهانگیری به ریشه مملکت. در هر کشوری دیگه این مردک الان تو زندان بود.
  • منتظر IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 1
    ای کارگر بیچاره خدا به داد خانواده های کارگری برسه بد وضعی هست گرانی بی داد میکنه خانواده ای را می شناسم که از زمستان پارسال دیگه نمیتونه گوشت بخره
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اتفاقاً ملت ایران اول از شخص جهانگیری و دوستان و هم پالکی های وی بازخواست خواهد کرد و اونها رو به خاطر جنایت هایی که در حق این ملت روا داشتند به ثلابه خواهد کشید.چقدر وقاحت!!! چقدر بی شرمی اگر قوه قضائیه فشل و ناکارآمد نظام این جماعت رو به خاطر ترک فعلها و خیانت های آشکارشون به محاکمه می کشید حالا اینگونه با بی شرمی تمام مدعی نمی شدند!!!!
  • م IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 1
    این ناجوانمردی مخصوص حزب قلابی مصنوعی و عوامفریب اصولگراها می باشد. بیشرف هایی که طی ساالها مملکت را بسوی تباهی کشانیدند
  • عرفان شریعتی IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 1
    خیلی زحمت میشه حقوق کارگران را بازنگری کنند بنده خدا کارگران دارند در خیابانها گدایی می کنند. حالا در نیمه دوم بازنگری خواهیم کرد. ببخشید خیلی زحمت میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس