علی باقری

یک عضو جبهه اصلاحات در ردّ مواضع "چپ‌های تحریمی" تأکید کرد: با عدم مشارکت در انتخابات مطمئنا چیزی حل نخواهد شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

عطریانفر: باید در انتخابات ایفای نقش کنیم

عطریانفر:  باید در انتخابات ایفای نقش کنیم/ ورود اشرار به خانه شهید مدافع حرم!

محمد عطریانفر، در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه سازندگی (ارگان حزب کارگزاران) درباره وضعیت جبهه اصلاحات و انتخابات پیش رو گفته است: در شرایطی که اصلاحات باید از انسجام تشکیلاتی نیرومندی برخوردار باشد -اما- وقتی دعوتی به عمل می‌آید، اندک افرادی هستند که پاسخ مثبت می‌دهند. حتی آنهایی هم که می‌آیند حضورشان منفعلانه و فاقد روح امیدواری است. از باب برخی ملاحظات و معذوریت‌هاست که دور هم جمع می‌شوند. از لحاظ سازوکارهای درون تشکیلاتی و برنامه‌ریزی اصلاحی دچار آسیب هستیم. واقعیت این است که بخش عمده‌ای از این نگرانی‌ها ناشی از سخت‌گیری حکومت در حق اصلاح‌طلبان است اما بخش نیرومندی از آسیب برمی‌گردد به اینکه رهبران اصلاحات به امر «سیاست‌ورزی» به عنوان یک امر ذاتی زندگی اجتماعی مبادرت نمی‌کنند و در حاشیه مانده‌اند و هیچ‌گاه فکر نکردند در شرایطی که جامعه در حال ادبار است و به سیاسیون پشت کرده با چه برنامه‌ای باید علاقه‌مندان و طرفداران خود را نگه داشت.

او سپس تصریح می کند: سال ۸۴ خدمت حضرت آقای خاتمی تاکید شد که امروز تکلیف شما نسبت به دورانی که در قدرت بودید، بیشتر است و به خاطر پرچم‌داری اصلاحات در این مقطع تاریخی از شما توقعاتی می‌رود. اگر امروز از ناحیه نیروهای داخلی مورد اهتمام و احترام هستید، کمر همت را ببندید و پرچم‌داری اصلاحات را مجدانه به رسمیت بشناسید و در رفت و شد با نیروهای رقیب و حاکمیت به سمت دستاوردهای بیشتر گام بردارید. از آن تاریخ تا به امروز ظرف دو دهه واقعیت این است که اقدام درخور و شایسته‌ای انجام نشده که با همبستگی و تقویت روزآمد، نیروهای درون اصلاحات را به نقطه امیدبخشی برسانیم و روزبه‌روز در اثر بی‌تدبیری دچار ریزش شدیم و این انفعال، بدنه اصلاحات را به خود گرفتار کرده است.

عطریانفر پس از این شرح وضعیت از جبهه اصلاحات و کم کاری رهبران آن؛ اساسی ترین سخن خود در کنایه به پروژه جبهه اصلاحات برای "تحریم انتخابات" را بیان می کند و می گوید:

"اصلاح‌طلبان بزرگ‌تر از آن هستند که بخواهند قدرت آتی‌شان را در رفت و شدهای تاکتیکی با خواسته‌های دم‌ددستی تعریف کنند. باید تصمیم بلندمدت بگیرند. گفتمان اصلاحات متعلق به بدنه نیرومندی از جامعه است. باید روابط‌مان را با مردم و گفتمان و پیام‌مان را از طریق استحکام نهادهای واسط پایدار کنیم و اعتماد متقابل به وجود آوریم و با دست برتر در انتخابات ایفای نقش کنیم. "[1]

*پیش از عطریانفر، حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران نیز مواضع محکمی در رد پروژه تحریم انتخابات اتخاذ کرده بود.

او در بخشی از سخنان خود گفته بود: یعنی چه که سیاست برای‌ ما مهم نیست؟ ما جاخالی بدهیم تا یک اقلیت بیاید بر ما حکومت کنند؟ چه کسی گفته این حرف درست است؟ اگر اکثریت مردم با سیاست قهر کنند؛ مگر سیاست با شما قهر می‌کند؟ مگر سیاست زندگی شما را رها می‌کند؟ [2]

این مواضع معاریف حزب کارگزاران نشان می دهد که برخی جریانات ریشه دار اردوگاه اصلاحات به هیچ وجه قصد همراهی با پروژه شوم تحریم انتخابات را ندارند و جبهه اصلاحات و هسته سخت آن در یک شکست تاریخی، از حیث شیوع دادن کامل تز خود ناتوان خواهد بود.

***

"با عدم مشارکت در انتخابات چیزی حل نمی‌شود"

لزوم دفاع از چپ‌های نجیب در مقابل چپ‌های تحریمی

عطریانفر:  باید در انتخابات ایفای نقش کنیم/ ورود اشرار به خانه شهید مدافع حرم!

علی باقری، فعال چپ و از اعضای جبهه اصلاحات در بخشی از گفتگوی اخیر خود با خبرگزاری ایلنا پیرامون ماجرای تحریم انتخابات گفته است:

با عدم مشارکت در انتخابات مطمئنا چیزی حل نخواهد شد. من می‌خواهم با برهان خلف پاسخ شما را بدهم. عدم مشارکت در انتخابات کجا می‌تواند نتیجه‌بخش باشد؟ جایی که شما با حاکمیتی مواجه هستید که حاضر باشد برای کسب مشارکت سیاسی تو امتیاز سیاسی به شما بدهد. یعنی نازی است که باید خریدار داشته باشد. آیا ما تلقی‌مان نسبت به مناسباتی که در کشورمان نسبت به عدم‌مشارکت و حتی تحریم انتخابات است، این برانگیختگی را در بخش‌هایی از حاکمیت ایجاد می‌کند که رفتارش را تصحیح کند؟ من می‌گویم به گواه این همه سالی که در این دوره گذشته است، پاسخم خیر است. لذا عدم مشارکت در انتخابات مطلقا خیری نخواهد داشت. شرکت در انتخابات ولو با آن محدودیت‌ها، بخشی از مطالبات جامعه و مشکلات جامعه را می‌تواند حل کند. کما اینکه حل کرده است. ما تجربه دولت آقای خاتمی و مجلس ششم همراه به آن را داریم.

او همچنین با اشاره به تز تحریم انتخابات از سوی جبهه اصلاحات تصریح می کند: برخی از ما فکر می‌کنیم که مثلا آدم مردم‌دار و مردمی صرفا کسی است که با مردم گریه کند و همراهی کند. مردم همراهی نمی‌خواهند، حل مشکل می‌خواهند. چه فایده‌ای دارد که من تا صبح بنشینم با شما گریه کنم؟ نه نان و آب برای تو می‌شود نه من. انتظار از نیروی پیشرو که اگر احیانا خود او ادعای پیشرو بودن دارد این است که راهکاری برای حل مشکلات مردم ارائه دهد، نه الزاما از مردم خیلی بغض‌آورتر گریه کند. خود مردم به قدر کافی گریه می‌کنند. راه باید پیدا کرد.

باقری در ادامه می گوید: زمانی است که انتخابات از معنای انتخابات خارج می‌شود من همراه هستم. انتخاباتی که نابود است تکلیف روشن است! اما گروهی از دوستان ما فرمایش‌شان این است که حتی اگر خدای ناکرده انتخابات در شرایط استیبلی بخواهد برگزار شود، مردم نمی‌آیند. راست هم می‌گویند و من هم ارزیابی‌ام از اقبال مردم از انتخابات این است که مردم نمی‌آیند. پس ما هم نمی‌آییم. اینکه نشد! یعنی یک جریان سیاسی که فقط وقتی وارد میدان نمی‌شود که همه‌چیز برایش مهیا است. توده‌های میلیونی کف خیابان منتظر یک اشاره هستند، از این طرف هم حاکمیت شرایط را به هر دلیلی باز کرده، ما فقط مرد آن میدان هستیم؟ ‌این روند خیلی هنرمندانه نیست و همه می‌توانند این کار را انجام دهند. شما هم نباشید مردم کار خودشان را انجام می‌دهند! ما باید این را هم بلد باشیم. اگر فکر می‌کنیم و این منطق را قبول داریم که در یک انتخابات نسبتا استاندارد برای استفاده از همان حداقل‌ها که عرض کردم، بی‌خودی هم مطالبات را بالا نبریم، به مردم هم بگوییم در این انتخابات قرار نیست همه مشکلات شما حل شود؛ باید صادقانه گفت که نمی‌شود از حصر، آمریکا، شوروی و همه‌چیز بیاییم یک برنامه درخشان و طلایی بدهیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرده است: من نظر شخصی‌ام را بگویم. ما در این انتخابات فقط باید با نیروهای کیفی و با کیفیت خودمان شرکت کنیم. این البته به این مفهوم نیست که اگر اصولگرایان معتدل یا عاقل لیستی داشتند و وارد رقابت با اصولگرایان تندرو شدند، من اصلاح‌طلب به آن لیست رأی ندهم، چه بسا شخصا این کار را کنم. منتهی اینکه به عنوان جبهه اصلاحات با کاندیداهای اصلی خودش در صحنه نباشند، من هم موافق نیستم اصلاح طلبان با یک لیست عاریتی در انتخابات آینده شرکت کنند، هرچند عالم سیاست عالم نسبیات است. یعنی از بین شرکت در انتخابات با لیست و تمام قد تا عدم شرکت در انتخابات با چندین پروژه دیگر می‌توان آن را تعریف کرد که فعالیت در انتخابات را می‌تواند برساند. [3]

*سخنان آقای باقری که ردّیه ای صریح بر مواضع چپ های تحریمی است؛ به وضوح نشان می دهد که برخی عقلای اصلاح طلب قصد همراهی با تز منجر به خشونت "تحریم انتخابات" ندارند.

درباره سخنان باقری همچنین بیان چند نکته ضروریست:

1_ باید پذیرفت که چپ های نجیب، بسیار دیر در مقابل چپ های تحریمی به میدان آمده اند و فعالیت پارتیزانی خود را در ایامی آغاز کرده اند که ثبت نام کاندیداها عملا آغاز شده است.

2_ نمی توان از مواضع چپ های نجیب توقع تأثیر چندانی داشت لکن این چراغ بایستی روشن بماند و همه باید بدانند که چپ های تحریمی در پیرامون خود یعنی در اردوگاه جبهه اصلاحات مخالفان بزرگی دارند.

3_ نیروهای سیاسی، جهادگران عرصه تبیین، مسئولان و ساختارهای حاکمیتی بایستی از چپ های نجیب در مقابل حملات چپ های تحریمی دفاع کنند و آنها را در راه درستی که برگزیده اند تنها نگذارند.

4_ دقت شود که اولویت مسئله انتخابات برای ما "عقلانیت" است نه مشارکت. زیرا مشارکت بالا اگرچه یک امتیاز است و باید به آن پرداخته شود لکن یک رکن نیست و بلکه ارکان انتخابات شامل "رعایت قانون، رأی خوب و تأکید بر کارنامه نامزدها" است.

اما جبهه اصلاحات و چپهای تحریمی قصد دارند همین اولویت بدیهی را واژگون کنند و مسئله مشارکت را اولویت جلوه دهند تا هنگامی که بر اثر القائات خود توانستند از مشارکت کسانی از مردم در انتخابات بکاهند؛ اینطور بگویند که ما دست برتر را در جامعه داریم، انتخابات با مشارکت پایین یعنی نامشروع بودن نظام(!) و ...

لذاست که در مقابل این توطئه باید هوشیار بود و اگرچه همه بایستی بر مشارکت حداکثری تأکید کنیم اما اشاره به جایگاه چندم مشارکت و اولویت داشتن رعایت ارکان انتخابات بر مقوله مشارکت ضروریست.

***

ورود اشرار به خانه شهید مدافع حرم!

عطریانفر:  باید در انتخابات ایفای نقش کنیم/ ورود اشرار به خانه شهید مدافع حرم!

ایرنا گزارش داد: همسر شهید مدافع حرم "حسین علیخانی"(از شهدای مدافع حرم کرمانشاه که در حلب سوریه به شهادت رسید) به تازگی پس از دادن تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر ابتدا در همان محل مورد اهانت فرد هنجارشکن قرار گرفت. سپس فرد هنجارشکن با همراهی برخی اقوام خود به منزل شهید علیخانی هجوم می‌برند و با ورود به منزل این شهید، همسر و ۲ دختر او را مورد بی‌حرمتی و ضرب و شتم قرار می‌دهند و گوشی‌های تلفن همراه همسر و دختران شهید را می‌شکنند.

بر اساس گزارش ها، این حادثه افکار عمومی مردم کرمانشاه را به شدت جریحه دار کرده و تجمعاتی اعتراضی هم در همین رابطه شکل گرفته است. [4]

*ما قضاوت درباره این رخداد را بر عهده مردم و مخاطبان محترم وامی گذاریم و البته این سوال را نیز می پرسیم که آیا اگر شهید علیخانی زنده بود؛ آن اشرار جرار می توانستند وارد خانه شهید بشوند؟ و اکنون که آن شهید جان عزیز خود را فدای اسلام و ایران و امنیت مردم کرده است؛ امنیت و حرمت خانمان او چگونه باید حفظ شود!؟

سوال دیگر اینکه آن اشرار جرار مجازات احتمالی خود را تا چه حد؛ کم و سطحی تصور می کرده اند که دست به این جنایت زده‌اند؟

بیان این نکته هم ضروری به نظر می رسد که هتک حرمت ساحت خانه ی یک شهید یعنی هتک حرمت قانون و بر باد رفتن حیثیت مسئولان ذیربط!

ما همچنین این قضاوت را هم بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم که مجازات اشرار مذکور چه باید باشد و آیا یک مجازات خالی قانونی و بدون پیوست اجتماعی برای اینان کافی است یا خیر!؟

***

1_https://saazandegi.ir/post-2052

2_mshrgh.ir/1509542

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1382552

4_https://irna.ir/xjN7Yy

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    63 45
    تحویل بگیر قوه قضاییه و قضات فاسدمماشات با این وحوش نتیجه میشه این.
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      2 18
      برادر عزیز سعی کن سنجیده تر حرف بزنی. همه از این موضوع ناراحت میشن اما نباید وقتی احساساتی شدیم به همه توهین کنیم.به نظر میرسه شما دوست عزیز اطلاعات حقوقی کمی داری، ضمنا قضات طبق قوانین مصوب رای میدن نه از روی احساسات. نقص درقانون باید اصلاح بشه
    • علوی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      27 6
      ورود به عنف به خانه هرکس و ضرب و شتم و ایراد خسارت خصوصا با مقاصد ضد امنیتی می‌تواند افساد فی الارض با حکم اعدام باشد. مگر جرم این اشرار از جرم دو جوانک که جلوی خودپرداز زورگیری خشن کردند و با حکم لاریجانی رییس قوه وقت بعنوان مفسد فی الارض شناخته‌شده و اعدام شدند کمتر است؟ قطعا بیشتر است. منتظر اعدام عوامل اصلی این حادثه شنیع هستیم
    • فرید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      23 6
      خدا خودش روح شهید حسین علیخانی رو از غم این مصیبت عظما التیام بده، کسی جونش رو برای امنیت کسانی فدا کنه و همون کسان به ناموسش و بچه های یتیمش حمله کنن اونهم توی حریم خونشون، آقای قاضی، برادر، تو که چفیه دور گردنته، مدافع حرم باش، حرم امروز زن و بچه این شهید مظلومه، مطمئن باشیم که وکیل شیطان صفت این اراذل خدا نترس با استناد به ماده فلان و تبصره ذیل ماده بهمان و راه انداختن کاروان گذشت و جلب رضایت و توسل به رافت اسلامی جون این وحوش سپاه شیطان رو به در نمیبره ؟!!! غیرت داشته باش برادر، غیرت، خوب چیزیه غیرت!
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      12 7
      نفوذ
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      14 3
      ق.قضاییه از فساد گسترده رنج میبره
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    47 27
    چه شده چه اتفاقاتی درکشور داره می افتد به‌ کجا داریم می رویم مماشات با اشرار وهنجارشکنا ن کاربجایی رسانده که این‌ها بخود جرأت می دهند به‌ خانه‌ شهيد هجوم برده وآنها مورد اذيت وآزار قرار دهند
    • کیایی IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      4 0
      بله اینا خوب موقعیت رو تشخیص دادند. مسئولین مسخ شدند و مردم دستشون به جایی بند نیست. سلام به روح پر فتوح و صورت نورانی این شهید گرانقدر
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    30 60
    مگر من مرده باشم که به خانه شهید مدافع حرم هجوم ببرند و به خانواده این شهید هتاکی و بی احترامی کنند قوه قضاییه باید سفت و سخت برخورد کند.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    39 51
    خیلی بیشرف و بی ناموس هستند که وارد حریم خانه و مهم تر از خانه خانه یک شهید می شوند و مستلزم برخورد جدی با این وحوش را می طلبد
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      0 0
      امنست به وجود میاد
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    35 6
    زر نزن هی میگه بر عهده افکار عمومی می گذاریم نمی خواد به عهده افکار عمومی بزارید یک مشت شلغم بی غیرت تو این مملکت به اسم مدیر و مدیرعامل دارند جیباشون را پر می کنند و مردم از خانواده شهید و غیر شهید هزینه اش را پرداخت می کنن
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      21 3
      دقیقا این اتفاقات محصول دولت‌های لیبرال خاتمی و روحانی است که با حمایت منافقین و انگلیس سر کار آمدند.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    41 6
    باید پدر اشرار را درآورد مخصوصا اینکه وارد خانه آن هم مدافع حرم شده اند
  • اقبال مهدوی IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    32 7
    اعدام انقلابی تنها راه حل جمع کردن این بساط است
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    28 5
    اعدام
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    27 5
    اشرار واقعی علاوه بر این دریده های بی بند بار قضات هستن که هر روز این جماعت هارتر میکنن
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      3 16
      معلوم میشه دل پری از دادگستری داری، نکنه خودت جایی محکوم شدی و حالا از این فرصت برا عقده گشایی استفاده می کنی!!!
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      16 3
      13:17 عین واقعیت گفتم قضیه نارجستان شیراز که معلوم شد مامور بوده خودت اخرشو بخون تمام مملکت دست منافقها افتاده
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    27 6
    خانواده شهدا حرم امن الهی هستند هرگونه تجاوز به آنها فقط با خون و مرگ پاسخ داده شود
  • حسین IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    23 4
    خاک عالم بر سر مسئولین قضایی
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    18 4
    خواهر آقای عطریانفر ، از سران منافقین در آلبانی
  • بهروز IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    18 7
    ای خاعک بر سر ما که غیرت نداریم وگرنه اینها جرات نمی کردن اینطوری هتک حرمت کنند . خاعک بر سر مسولان - متاسفانه اینها تو دادگاه نهایتا مثل لایحه عفاف و با اون اولدروم بلدورم 266 هزار تومن جریمه میشن و بعد به ریش همه ما خواهند خندید - من ریش ندارم - ولی خدا لعنت کنه تمام مسببینی که ابهت نیروی انتظامی رو به توبره کشیدن و اینا همه از نتایج همون هست واین هم اولیش نبود و اخرینش هم نیست
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    1 14
    من به خانواده محترم شهدا توصیه می کنم حرمت خون شهیدان خود را حفظ کنند و خود را سپر سیاستمداران در قضییه حجاب قرار ندهند.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      10 2
      به تو چه توچکاره هستی نمی خواهد به خانواده شهدا توصیه کنید کارانها درست کمی غیرت ازانها یاد بگیر
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
      8 0
      ۱۲:۲۵ تو غلط میکنی و بهتره خودت را سپر شیاطین عالم بکنی که میکنی
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      3 0
      به شما هم توصیه می شود که تحت هیچ شرایطی غلط زیادی نکنید.
  • محمدایوب IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    9 1
    آقای عطریانفر گفتی حضرت خاتمی خخخخخ مرغ پخته تو دیس خنده اش میگیره یکی از همین افساد طلبان گفت اصلاحات مرد چرا باور نمی کنید وقتی شیطان اکبر مرد از شیطان اصغر دیگه چه کار برمیاد همین حضرت شیطان اصغر مگر در انتخاب شیخ گلاسکو نگفت تکرار میکنیم که گند زد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    11 1
    واقعاً مرگ و ننگ بر مسئولینی که عرضه و غیرت اینرا ندارند که از حریم عزیزی که با ریختن خون پاکش باعث تداوم صندلی نشینی ، پرکردن جیب و .... این مسئولین بی تعهد و بی کفایت شده ، دفاع و حمایت کنند ، بی عرضه ها اگر به خانوادۀ خودتان حمله بشه ، همین رفتار را خواهید داشت !!!؟؟؟
  • محمدایوب IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    10 1
    مشرق جان خودشو ناراحت نکن الان جناب اژه ای یک سخنرانی غررا در تلویزیون می‌کنه بیا وببین
  • مانی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    11 2
    خاک تو قوه قضائیه ! خدا وکیلی بگن تو این مملکت هیچ قانونی وجود نداره تا ببینن مردم مادر این وحوش رو به عزاشون می‌نشینند یا نه !
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    14 1
    شهدا، رهبر، قرآن و ائمه اطهار خط قرمز ما هستند، ولله اگر اونجا بودم دهن این وحشی های ضد انقلاب خورد میکردم.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    6 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید جناب ضرغامی
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    7 0
    آقای عطریانفر ، شماها خیلی زود و خوب اذهان خودتان را پاک کرده اید !؟ و طبق معمول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توقع دارید مردم هم همانند شماها فکر کنند !خیر قربان ! مردم بیدار ما هنوز خوب بخاطر دارند که نتان یابو اصلاح طلبان ایرانی را سرمایه و نمایندۀ رژیم کودک کش در جمهوری اسلامی معرفی کرد و یکی حتی یک نفر از شما افساد طلبان شهامت موضع گیری در این رابطه را نداشتید و نداشتند ، واقعاً شما به کسی یا کسانی که در 24 ساعت و در طول چهل و اندی سال با دقت و جدیت تمام تلاش به حمله و از بین بردن تان داشته و دارند ، سخت نخواهید گرفت ؟؟ واقعاً انصاف داشته باشید ، در کدام کشور سراغ دارید همانند بقول شما حاکمیت جمهوری اسلامی با چنین افرادی ، اینگونه برخورد کنند ؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    6 0
    جناب عطریانفر ، هروقت شما و همفکرانتان ، صادقانه ، دلتان برای ایران و ایرانی سوخت و خواسته های امامین و مردم مؤمن و وطن پرست ایرانی را بر منافع دنیوی ، حزبی و اونور آبی ها ترجیح داید ، مطمئن باشید ، بقول شما ، حاکمیت و مردم هم به شما اقبال خواهند داشت !!
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    8 1
    این هتک حرمت به خاطر سهل انگاری و ملاحظه کاری های مسئولینی است که به مجرم ،اشرار و مفسدین فرصت می دهند تا ناکسان و وحوش جسارت چنین شرارت بزرگی را به خود بدهند.بعد اگر حکمی هم صادر شد آن را قابل فرجام خواهی و اعتراض می گذارند و صدور احکام بازدارنده را به قدری با تاخیر و خنثی پیش می برند که دیگر وحوش نیز اجازه درندگی و افساد فی الارض را به خود می دهند.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    8 0
    فرانسه راکهانهمه ازادی .ازادی میکنند دیدید وقتی داشت ازدستشان درمیرفت اعلام کردند خانواده شخص اعتراض کننده را انقدر جریمه میکنیم اینجا هنوز توبرخورد با مجرم ماندهاند وباج میدهاند نتیجه گستاخی مجرم راهم درپی دارد
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    8 1
    انقلاب در خطر است آقایان، هنوز هم دیر نیست به خود بازگردید به گفتار امام عزیزمان، به وحدت، تو دهنی محکمی به دهن این اوباش تازه به دوران رسیده بزنید
  • رضا تورانی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    7 1
    باید بسیج مسجد محل همواره منازل شهدایی محل را تحت نظر وکنترل داشته باشد به طوری که هر گاه خطری انان را تهدید کرد با شماره ای که به این خانواده ها میدهند سریع تر از نیروی انتظامی حضور یافته و حمایت کنند
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    2 1
    درد آوره که یک شهید مدافع حرم نیست که از خانه اش دفاع کند اما گاهی یک چیز لازم‌میاید وآن اینکه خانواده شهید بخاطر مفاسد مرتبطه ببخشند . اما خیلی صریح باید به لااکراه فی الدین قدتبین رشد من الغی پرداخت چون ما فقط از مردان میخواهیم چشمشان رادرویش کنند اما به زنها نمیگوییم‌ نگاه نکنند .
  • محسن IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    5 1
    اصلاح طلبی و اصول گرایی ، سروته یک کرباس هست. فرقی با هم ندارند، چهل و اندی سال هست که با این دعوای زرگری ، مملکت داره غارت میشه
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    9 1
    آقا به ولله این مملکت انقلابی نیاز به کسی همانند مرحوم خلخالی دارد اگر در پی حفظ نظام و انقلاب وحرمت خانواده‌ای شهدا ییم این وحوش مردم نیستند اینان کاسه لیس و پیاده نظام دشمنند مسئولین اینو بفهمید تا دیر نشده
  • سید IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    10 1
    آقای اژه ای بیدارید؟؟؟
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    8 1
    تمامی افرادی که به حریم خانه این شهید تجاوز کردن باید به زندان های طویل مدت محکوم بسم
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    4 1
    این اصلاحطلبها آنقدر حقیر هستند مایه ننگ هستند
  • حجت IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    9 0
    جناب اژه ای تکلیفتو مشخص کن. اینجوری نمی شه داش. با فوه غذائیه و قضات ترسو کار به اینجا رسیده. دو راه بیشتر نیست یا جمع می کنین یا مردم شمارو جمعع کنند بعد اینارو
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    ای کاش قاضیان و مسئولان فکر کنند که اشرار به خانه خودشان وارد شده اند و به خانواده خودشان متعرض شده اند، شاید که رگ غیرتشان بجنبد ... گرچه کفش آن شهید شرافت دارد بر سر برخی مسئولان بی کفایت ...
  • علی FR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    9 2
    زن ....گی آزادی دیگه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    6 2
    لعنت به حرامیان هنجار شکن وقیح
  • ح.ر.ر IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    آقای، عطریانفر، میفرمایند، گفتمان اصلاحات، متعلق به، بدنه جامعه، است،جنابعالی، صدای،بدنه جامعه را، نمیشنوید،که وضوع وچندین، بار،فریاد! میزند، اصلاح طلب، اصولگرا، تمامه ماجرا،، یا اینکه اراده ایی، برای شنیدن، نداریدویا......
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    17 2
    درسته که از شنیدن خبر اهانت و ضرب و شتم همسر و دو دختر شهید به شدت عصبانی شدم و فریاد زدم. ولی الان که آرامتر شدم میبینم عاشورا هر روز داره تکرار میشه. کل یوم عاشورا کل ارض کربلا. ساکتین، همراه یزیدیان زمانند.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    1 0
    طرف هر کاری خواسته کرده. وارد خونه شده، درگیری داشته، گوشی هارو از بین برده، به ریش همه ما خندیده ... فقط بلدید بگید قضاوت رو به عهده مردم میذاریم! پس اونایی که مسئولن و بابتش حقوق میگیرن چه غلطی میکنن؟
  • ایرانی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    1 0
    من قضاوت از روی مصوبات را دیده ام در پرونده تصادف برادرم ضارب بدون گواهینامه ودر خیابان یک طرفه با حداکثر سرعت وخلاف جهت رانندگی کرد وبرادرم به قتل رساند دردادگاه با ما دقیقا مثل مجرم رفتار میشد ودر حکم به طور رسمی ازقاتل دفاع ودر خواست بخشش برایش صادرشدقابل توجه بیوجدانی که کامنت دوم راگذاشته امیدوارم صابون قوه عادل قضاییه به تنتت بخوره تادرد رودرک کنی
  • IQ ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    6 2
    سپاه پاسداران با هتاکان به خانواده های شهدا باید برخورد کنه شخصا این افراد رو ببرند آدم کنن
  • علی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    9 1
    قاضی یک جامعه اگر سالم باشه آن جامعه بهشت میشه و اگر قاضی یک جامعه فاسد باشه آن جامعه جهنم میشه . آگر الآن میبینیم اشرار جری شده تا جایی که بی پروا به خانه یک شهید حمله می کنند حاصل عملگرد قاضی های جامعه مان است .
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    5 1
    اگر همه مردم با غیرت و مسولین امنیتی و انتظامی و قضایی از فرط غصه دق کنند نبایستی ملامت شوند . وای برما که اینگونه اشرار به خود جرات شرارت و هتک حرمت این عزیزان را می دهند . اعدام انقلابی در ملا عام حداقل مجازات آنان است شهدا ما شرمنده ایم
  • صنعتگر IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    آقایان وکلا و قضات نه چندان محترم که با واکنش در خور ملت بیاد عدالت و قانون و دموکراسی فرانسوی میافتند احیانا ساخت مقدس قانون و عدالت را در خطر نمی‌بینند !!!!؟؟؟؟
  • مهدی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    2 1
    آقای اژه ای در صورت صحت امامه ات را بالاتر بگذار
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    این فاجعه ها و قوم ارازل باید انچنان تنبیه شوند که دیگر کسی از این غلط ها نکنه ،
  • ابراهیم IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    من بیچاره خاک پای این شهید مدافع حرم وخانواده گرامیش نمیشم خیلی دلم میخواهد از خراسان رضوی بلند شم بروم از طفلان مظلوم این شهید گرانقدر دلجویی کنم وامیدوارم این اشرار نا جوانمرد به سزای اعمالشان برسند
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 1
    سه تا حزب داریم، اصولگرا، اصلاح طلب، مردم! مشرق چاپ نکن باز
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 1
    انا لله و انا الیه راجعون
  • US ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 0
    آقای عطریانفر از آنوسی زاده های خوب کشور هستند بالاخره. شریک دزد و رفیق قافله لابد. شما باید کل اسم فامیلهای بادامچیان، عطریانفر، یزدیان، و خلاصه هر‌اسم فامیلی که با فر، یان، چیان، چی، ابراهیمی، موسوی، موسویان، هستند رو در زمره آنوسیها قرار بدید.
  • FR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 2
    نگران حجاب مردم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 5
    زنده باد اصلاحات -زنده باد سید محمد خاتمی
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 1
    جناب عطریانفر! شما همراه با اصولگراها در این قایق سوراخ نشستی چه نگران باشی چه نه غرق خواهید شد پس تلاشتان فایده ای ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس