اوباما بایدن اوباما

برنامه‌های اعلامی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که آنها "بایدن محوری" را در دستور کار خود دارند. این پدیده به معنی "تَکرار گرانی" است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

نامه محرمانه ۳۰ حزب اصلاح‌طلب به رئیسی درباره یک مجرم امنیتی

سایت اعتمادآنلاین گزارش داد که در جلسه یکشنبه گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مقرر شده است اعضای این شورا نامه محرمانه‌ای را با مضمون دفاع از شهیندخت مولاوردی به ریاست قوه قضائیه بنویسند.

در گزارش اعتمادآنلاین در این باره می‌خوانیم:

"با توجه به صدور رای بدوی سنگین برای بانوی دلسوز، مسئولیت‌پذیر و دوستدار نظام سرکار خانم دکتر شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور، دبیر کل جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مقررگردید طی یک نامه محرمانه و مستقیم با امضای هر ۳۰ حزب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از جناب آقای آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه درخواست گردد که دستور فرمایند در مرحله تجدید نظر این پرونده به دور از مسائل سیاسی و جناحی بر اساس قوانین و مقررات جاری و ساری کشور بصورت کاملا حقوقی و قضایی بدون دخالت افراد غیر مسئول بررسی گردد."[۱]

*"شهیندخت مولاوردی" معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی اخیراً به دلیل ارتکاب به چند جرم به زندان محکوم شده است.

محکومیت بدوی وی به شرح زیر صادر و به وی ابلاغ شد که شامل ۲ سال حبس تعزیری بابت در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با پوشش مسؤولین نظام و با هدف برهم زدن امنیت کشور و ۶ ماه حبس تعزیری به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، او پیش‌تر نیز در دادگاه کیفری ۲ تهران به اتهام تشویق به فساد و فحشا و ترغیب افراد به انحرافات جنسی، مجرم شناخته شده و محکومیت وی صادر شده بود. [۲]

اکنون که مشکوک بودن و جرم بودن فعالیت‌های مولاوردی در دادگاه صالحه محرز شده است اما با این تصمیم شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، زمینه‌های بیشتری در بدبینی نسبت به فعالیت‌های این خانم و برخی دیگر از همکاران او در ستاد دولت اعتدال فراهم شده است.

دقت شود که ستاد دولت طی چند سال اخیر رفتارهای مشکوکی مثل سیاه‌نمایی از شرایط موجود کشور، تصمیم یک‌شبه برای گران کردن بنزین و تئوری‌پردازی برای اغتشاش میلیونی علیه نظام اسلامی [۳] نیز داشته است.

ایستادگی قوه قضائیه در مقابل خواسته‌های جریانی که به اخلالگری مسجّل در مسیر پیشرفت نظام اسلامی متهم است؛ روشن‌کننده حقایق زیادی خواهد بود.

***

"تَکرار گرانی" با برنامه بایدن‌محور جریان چپ در انتخابات ۱۴۰۰

علی صوفی، فعال چپ و از رجال ستادی اصلاحات در بخشی از مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ گفته است: اصلاح‌طلبان باید روی ۲ نکته توجه داشته باشند و در انتخابات روی آن دو نکته کار کنند. نخستین نکته معرفی یک شخصیت اصلاح‌طلب، کارآمد و مجرب است که برای مردم شناخته شده باشد و بتواند اعتماد مردم را جلب کند. یعنی شخصیت آن فرد از نظر علمی، تجربی، اجرایی و کارایی برای مردم جا بیفتد. موضوع مهم‌تر اینکه شخص مورد نظر حتما اصلاح‌طلب باشد تا مشکلاتی که در انتخابات‌های گذشته به ویژه در انتخابات ۹۶ و عملکرد آقای روحانی پیش آمد و طی آن اصلاح‌طلبان آسیب دیدند پیش نیاید چون امروز خیلی سخت می‌توانند پاسخگوی مردم باشند. لذا باید تمهیداتی اتخاذ شود که دیگر چنین آسیبی پیش نیاید.

او می‌افزاید:

"نکته دیگر اینکه اصلاح‌طلبان باید حتما یک برنامه جامع برای برون‌رفت جامعه از بحران‌های موجود به ویژه در عرصه اقتصاد و معیشت مردم ارائه دهند. یعنی یک برنامه اقتصادی عدالت‌محور در ابعاد مختلف که در برگیرنده حل مشکلات معیشتی مردم باشد ارائه کنند که نویدبخش خروج جامعه از این شرایط سخت باشد. البته این مستلزم فراهم شدن شرایط بین‌المللی هم هست، چرا که بخش عمده یا ریشه مشکلاتی که اکنون در عرصه اقتصادی وجود دارد و باعث شده دولت یکسری سیاست‌های ریاضتی را در پیش بگیرد و فشار آن بر روی مردم است ریشه در تحریم‌های بین‌المللی دارد. بنابراین باید شرایط بین‌المللی را هم به عنوان مولفه‌ای مهم در نظر گرفت. البته با حذف ترامپ از عرصه قدرت اجرایی در آمریکا و سیاست بین‌الملل به عنوان عامل این تحریم‌ها و رویکرد متفاوت رئیس‌جمهور جدید آقای بایدن و برگشت آمریکا به برجام و قوت گرفتن برجام که همه نوعی فرصت به حساب می‌آیند می‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود. لذا از آنجایی که شرایط بین‌المللی نسبت به گذشته بهتر شده است؛ بنابراین اصلاح‌طلبان می‌توانند با توجه به این شرایط بین‌المللی برنامه‌های خود را در عرصه سیاست خارجی و در زمینه مسائل اقتصادی به مردم ارائه دهند و نظرشان را جلب کنند. "

صوفی در بخش دیگری از این اظهارات همچنین با اشاره به اغتشاشات دیماه ۹۶ و آبان۹۸ نیز تصریح می‌کند: در دولت دوم مردم خیلی زود مایوس، ناامید، سرخورده و خشمگین شدند و در همان سال اول نیز شاهد بودیم که به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات خود را مطرح کردند. هر چند که ۲ سال بعد نیز به دلیل عملکرد دیگری از دولت آقای روحانی به خیابان‌ها آمدند. کاملا واضح بود که نارضایتی مردم از انتخاب خودشان است و این انتخاب را به خاطر اعتماد به اصلاح‌طلبان انجام دادند.[۴]

*اظهارات صوفی در حالی است که اصلاح‌طلبان در سال‌های ۹۲ و ۹۶ نیز مدل انتخاباتی خود را با امید بستن به "باراک اوباما" ارائه کردند و البته نتیجه هم این شد که روزگار فعلی را در دامن رأی مردم گذاشتند!

و اکنون تعجب اینجاست که چپ‌های ستادی چرا از این اشتباهات مسلّم درس نمی‌گیرند و همچنان بر آن اصرار دارند!؟

(در واقع درس نگرفتن از این رخداد به حدی عجیب می‌نماید که موجب بروز برخی تحلیل‌ها مبنی بر عامدانه بودن این اشتباهات شده است)

رفتار ستاد اصلاحات بر اخذ رویکردهای انتخاباتی با تکیه به یک دولت خارجی؛ نوستالژی رفتارهای حزب توده در دوران فعالیت‌های سیاسی این حزب در اوایل انقلاب و ایضاً یادآور رفتارهای آقای کروبی در انتخابات سال ۸۴ است که حتی شعارهای اوباما (CHANGE) را نیز روی تریبون تبلیغاتی خود می‌نوشت...

ما ضمن اینکه قضاوت درباره برنامه انتخاباتی آمریکایی اصلاح‌طلبان و "بایدن‌محوری در انتخابات ۱۴۰۰" را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم؛ بیان این تحلیل را نیز ضروری می‌دانیم که هسته سخت اصلاحات اولا فضای کشور را در آستانه وقوع "فتنه اقتصادی" می‌داند و از همین روست که حرف‌های ساختارشکنانه خود را گسترش داده است و ثانیا آنها به تکرار رفتار شریرانه "تحریم انتخابات مجلس یازدهم" در صورت تأیید نشدن کاندیدای مد نظر خود می‌اندیشند.

این در حالی است که با توجه به سوابقی مثل فتنه ۸۸ بعید است که در میان معمّرین اصلاح‌طلب؛ چهره واجد صلاحیتی برای حضور در انتخابات یافت شود و از سوی دیگر چپ‌ها علاقه‌ای به معرفی چهره‌های جوان نیز ندارند.

می‌ماند ائتلاف با اشخاصی مثل دکتر لاریجانی که در این زمینه هم اگرچه حزب کارگزاران با نگاه مثبتی به این مسئله می‌نگرد اما هسته سخت اصلاحات با توجه به علاقه خود برای اخذ رویکرد آنارشیک؛ ‌ تاکنون پالس مثبتی برای این تئوری ارسال نکرده است.

***

"جوانی کنید" و عقلتان را کنار بگذارید!

تقاضای کار در سوپرمارکت برای "دختران خیابان انقلاب"

فردی به نام مقصود فراستخواه، در مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه دولتی ایران از این گفته است که "جوانی در ایران" دارای آفت‌هایی مثل حس بی‌قدرتی، دعوت به قناعت و مقاومت است!

او در این باره می‌گوید: به نظر می‌رسد در هر فرصت که جوان‌ها خواسته‌اند به میدان بیایند آنچنان که باید به مشارکت گرفته نشده اند. از این رو، تجربه جوانی در جامعه ما متأسفانه با نوعی «احساس بی‌قدرتی» توأم شده است. دومین خصیصه از تجربه‌های جوانی در ایران کنونی آن است که جوانان دعوت می شوند به اینکه «قناعت بورزند!». به نظر می‌رسد که آنچنان که باید عرصه‌ای برای تنوعات و تحولخواهی‌های جوانی در جامعه فراهم نیست. جوان ایرانی از آنجا که نتوانسته به آرمان‌های خود، آنگونه که می‌خواهد جامه عمل بپوشاند، ناگزیر مجبور به قناعت شده است.
 

فراستخواه می‌افزاید: منظورم از «قناعت» آن فضیلت یا ارزش اخلاقی نیست؛ بلکه این است که جوان نمی‌تواند به نحوی رضایت‌بخش خواسته‌ها و آرزوها و رؤیاهایش را دنبال کند و فقط گاهی آرزوهایش را مزه مزه می‌کند. «مقاومت» خصیصه سوم از تجربه جوانی در جامعه امروز ما است؛ گاهی سبک زندگی بخشی از جامعه جوان ما به رسمیت شناخته نمی‌شود و به همین دلیل نمی‌تواند سبک زندگی مورد نظر خود را ابراز کند، در نتیجه ناگزیر از مقاومت می‌شود.

او در اظهارات خود همچنین از این می‌گوید که ناتوانی از مهاجرت، منجر به انواع سرخوردگی در جوانان ایرانی شده است! [۵]

*بایستی این مقوله را در تاریخ ملل جهان نوشت که چگونه عده‌ای در یک کشور مشغول بریدن اصلی‌ترین ریشه‌های عقلانی و اعتقادی مردم خودشان بودند و جز عده‌ای قلیل هم کسی هم در مقابله این پروژه شوم "سیاه‌نمایی" و ناامیدسازی قیام نکرد.

در گفتمان و اظهارات آقای فراستخواه پیرامون مفهوم جوانی؛ گویا اساساً خبری از "عقلانیت" نیست و ایشان در ظاهر امر و حتی با اینکه عنوان می‌کند منظورش فضائل اخلاقی نیست اما نمی‌داند که قناعت کردن یک گنج ناتمام است که نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دیگر جهان نیز بر آن تأکید می‌شود.

جدای از نبود عقلانیت در گفتمان این فرد، تجربه زیست جهانشهری هم در حرف‌های او به چشم نمی‌خورد. یعنی او در اشاره به بحث مهاجرت نمی‌خواهد به مخاطبان خود بگوید که واقعیت زندگی در دیگر ممالک جهان با آنچه در فضای مجازی دیده می‌شود کاملا متفاوت است.

فراستخواه و دوستان او در یک پروژه کتمان، قصد دارند به مردم نگویند که در انگلستان "استفاده از پوشک چند بار مصرف برای کودکان" ترویج می‌شود و حتی جزو آموزش‌های ضروری به خانواده‌ها نیز هست. او نمی‌گوید که شغل‌های کارگری، چمن‌زنی و پیک رستوران در کشورهای سوئد و آمریکا و اسپانیا و... برای جوانان و دانشجویان هرگز یک ننگ و عار نیست و حتی کارجویان در کشورهای مبتلای به بیکاری گسترده مثل اسپانیا (که نرخ بیکاری آن از ایران بیشتر است) باید برای کار در یک سوپرمارکت هم درخواست بدهند. البته اگر کاری باشد!

جماعت سیاه‌نما از زجر بزرگ مالیات در دیگر کشورهای دنیا نمی‌گویند که چگونه خود را به دغدغه اصلی خانواده‌ها تبدیل کرده است و بی‌اعتنایی به آن می‌تواند یک فرد را مبتلی به کارتن‌خوابی کند.

امثال فراستخواه حتما هیچگاه به مردم نخواهند گفت که صدها جوان فرانسوی در تظاهرات طولانی موسوم به "جلیقه‌زردها" کشته و مجروح شدند و می‌شوند در اعتراض به اینکه گرسنه بودند و مالیات زیادی می‌پرداختند و دولت ماکرون نیز با یک طرح مالیاتی جدید قصد دارد مالیات بیشتری هم از کم‌درآمدها بستاند.

واقعا در این شرایط، جوانی کردن چگونه ممکن است که شاهدیم امثال فراستخواه اینطور از صدای شنیدن آواز دهل از دور درست ابراز سرمستی می‌کنند؟ (در این زمینه البته خوانش سرگذشت امثال شاپرک شجری زاده و مریم شریعتمداری که در حرکت غیر متمدنانه دختران خیابان انقلاب، حجاب از سر برداشتند و مورد حمایت امثال فراستخواه بودند اما بعدا در کشورهای غربی آواره و یا ابزار دشمن شدند؛ خواندنیست)

حامیان به این گفتمان، مایلند که جوان ایرانی صرفا چند پیج اینستاگرامی را بعنوان نماد زندگی یک جوان در غرب باور کند، جوانی و شادابی را با دیوانگی اشتباه بگیرد و سپس با پنجه کشیدن به کشور و باورهای خود به تور کشنده‌ای فرو بغلتد که طراحان همان شوآف‌های اینستاگرامی و شبکه‌های قمار و شرط‌بندی تنیده‌اند.

جالب است که گفتمان امثال فراستخواه حتی در غرب هم دیگر خریداری ندارد و امروز شاهدیم که در بسیاری از کشورهای اروپا برای خانواده‌ها کلاس و برنامه‌هایی تدارک دیده می‌شود مبنی بر اینکه ظاهر اشرافی و واقعیت‌گریز شبکه‌های اجتماعی را باور نکنند و زندگی طبیعی و واقعی داشته باشند.

پیرامون اظهارات فراستخواه از زاویه‌ای دیگر نیز باید دانست که جوانی داشتن و جوانی کردن هرگز مساوی با کنار گذاشتن عقلانیت و یا زندگی مثل فضای انیمیشن نیست.

و مقولاتی مثل "قناعت" اقتضای عقلانیت در هر شرایطی است نه یک بلیّه در جامعه ایرانی!

بحث بی‌قدرتی نیز یک حرف گزافه است که هیچ عقل سلیمی درباره ایران قادر به پذیرش آن نیست. چه اینکه مشارکت‌جویی ایرانی‌ها در شکل دادن به وضع موجود کشور و مثلا رأی دادن به رؤسای جمهوری از میمنه احمدی‌نژاد یا میسره خاتمی و روحانی؛ چیزی نیست که کسی را یارای کتمان آن باشد. و یا همینطور نقش جوانان ایرانی در حفظ امنیت ایران و کشورهای همسایه ایران، در اقدامات خیریه عمومی و در کارهای جهادی!

و اما مقاومت...

همانطور که اشاره کردیم در گفتمان این افراد اثری از عقلانیت نیست و در نتیجه در جایی که عقلانیت نباشد مقولاتی مثل قانون‌گریزی و مقاومت در برابر بایسته‌های عقلانی جامعه جایگزین و البته تحسین می‌شود.

به سخن دیگر اینکه این گفتمان در هرکجا که عده‌ای یک رفتار غیر عقلانی، یک رفتار غیر متمدنانه و یا یک عادت زشت مغایر با شرع و عرف جامعه را مرتکب شوند بلافاصله به آن اصالت می‌دهد و اینطور گفتمان‌سازی می‌کند که این رفتار خواسته فراگیر جوانان است و بایستی به آن اجازه ظهور و بروز داد!

کما اینکه رد پای این افراد در ماجراهایی مثل کشف حجاب دختران خیابان انقلاب، بیشرف خطاب کردن مأمور پلیس از سوی یک بانوی بدحجاب و درخواست کار پشت‌میزی از جانب تمام کارجویان! نیز دیده می‌شود که چگونه اقدام به دفاع از این کارهای غیر عقلانی می‌کنند و خواستار به رسمیت شناختن با آنها هستند.

در این فرایند البته مثبتات کشور هم بایستی کتمان شود چون اساساً خبری از عقلانیت نیست. یعنی به زعم اینان یک جوان نباید بداند که از چه نعماتی برخوردار است.

آیا این افراد حاضرند به مردم بگویند که در آمریکای اتوپیای آنها جوانان چگونه درگیر مسائل معیشتی هستند و بیش از ۴۰ میلیون محتاج نان شب وجود دارد، چگونه حقوق مردم در سیستم پلیسی و قضایی بصورت روزمره پایمال می‌شود و تفریحات اینستاگرامی هم فقط مختصّ یک قشر ثروتمند و یک درصدی است!؟

و آیا امثال فراستخواه حاضرند به مردم بگویند که میزان فقر مطلق (فقر مساوی با گرسنگی) در انگلیس بیشتر از ایران است!؟ [۶]

سکه‌ای که در روی دیگرش، تبدیل شدن ایران به کشوری است که در برخی سال‌ها بیشترین تولیدات پورشه را وارد کرد، بازاری پر سود برای فروش برندهای خارجی است، فروش سینمایش رکوردشکنی می‌کند و بیشترین میزان واردات پیانو در جهان را دارد.

(دقت شود که ما هرگز در این دلایل از گزینه امنیت یاد نمی‌کنیم زیرا معتقدیم انقلاب اسلامی به سبب کارآمدی دستاوردهای بزرگی در اقتصاد و معیشت مردم داشته است. دستاوردهای بزرگی که اگر نبود مدیریت بد و منجر به گرانی اصلاح‌طلبان؛ امروز از صورت واضح‌تری برخوردار بودند)

دقت شود که اصحاب سیاه‌نمایی در بی‌پاسخی نسبت به این استدلال‌ها بلافاصله به تمسخر روی می‌آورند اما حقیقت اینست که اندیشمندان در تمام کشورهای جهان برای بیان بهشت یا جهنم بودن کشور خود از همین آمارها استفاده می‌کنند و به مهملات و حرفهای بالیوودی اجازه بروز و ظهور نمی‌دهند.

ما در خاتمه بر این نکته تأکید می‌کنیم که نان اصحاب سیاه‌نمایی و ناامیدسازی در خونی آغشته می‌شود که با ذبح عقلانیت و به مسلخ بردن مثبتات ایران به کاسه‌ها سرازیر می‌شود.

بایستی در مقابل این جریان خطرناک که می‌رود تا جوانان را عاصی و شرایط "فتنه اقتصادی" در کشور ایجاد کند ایستاد و حقیقت را گفت.

فراستخواه که از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان است پیش از این نیز در اظهاراتی جامعه ایرانی را جامعه‌ای با امیدهای لرزان و بیم‌های بزرگ معرفی کرده بود!

این فرد پیش از این و در جریان دختران کشف حجاب کرده نیز بصورت تلویحی از وجود فضای دینی در جامعه ایران انتقاد کرده و در ادامه نیز از این گفته بود که در انتخابات مجلس یازدهم به مردم ایران اجازه مشارکت داده نشد.

شناساندن این افراد به جامعه و روشنگری پیرامون مواضع آنها یکی از وظایف مهم خواص است.

***

1_ https://etemadonline.com/content/452038

2_ mshrgh.ir/1152095

3_ mshrgh.ir/836280

4_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/303700

5_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7517/1/563206/0

6_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 61
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    ملت دو بار (92 و 96) جوونی کردند و عقل و فهم رو کنار گذاشتند و به شماها رای دادند، بسشونه
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      90 12
      بخدا قسم اگه از روحانی و دولتش بگذرم، از اون جماعتی که از سر نفاق و لجبازی و عناد براش تبلیغ کردند نمیگذرم /// لعنت بر اصلاحات (تشکلیلات دروغ و خیانت و مال مردم خوری)
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      63 5
      خانم مولاوردی باید به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم میشد ولی رافت اسلامی مانع شد و ۱۱ سال به ۲ سال کاهش پیدا کرد. جماعت اصلاحطلب اگر قوه قضائیه درباره کسی رافت اسلامی بخرج بده یا یه جاهایی بعلت مصلحت اندیشی برخی پرونده ها رو باز نکنه، به قوه حمله میکنند و میگن قانون چرا اجرا نمیشه؟ اما با این کارشون نشون دادن که حتی قانون هم برای اینا حکم نردبان رو داره تا باهاش به قدرت برسن.اگر رسیدن قانون رو زیرپا میذارن و اگر نرسیدن هم قانون رو زیر پا میذارن.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      33 9
      من حاضرم از 30 میلیون نفر از مردم کشور برای اعدام مولاوردی امضا جمع کنم. مگه جاسوسی و خیانت شاخ و دم داره؟ اطلاعات محرمانه کشور رو جمع کرده و به دشمنان داده، بعد حتی حاضر نشده اون اطلاعات رو در اختیار مسئولان داخل کشور قرار بده! آخه بیشرفی از این بالاتر هم هست؟
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      31 4
      ثمره جوانی کردن در غرب=بیش از پنجاه درصد کودکان نامشروع هستند وتک والد بزرگ میشوند ،از فحشای انسانی به فحشا با حیواناتی مانند تمساح رسیده اند ! وخواهان ازاد شدن به فساد کشیدن کودکان هم هستند.در کنار ان هم سرمایه داران روز به روز ثروتمندتر میشوند ویک درصد جامعه ،روی دوش این جوانان به پیش میتازند !
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      34 3
      قوه قضاییه نباید کوتاه بیاد و حکم صادر شده برای مجرمین امنیتی باید در اسرع وقت اجرایی بشود.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      23 0
      افساد طلبان با همین جوسازی ها نجفی هفت تیرکش را از اعدام نجات دادند اما این قضیه مولاوردی متفاوت است و قابل مماشات نیست.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      16 2
      ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
    • مهدی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      7 18
      قسم میخورم به هر طرف که رای بدن باز همینطوره
    • سعید DE ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      10 0
      جوانی کنید با دلار 25هزار تومنی...فقط آقازاده ها میتونند
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    28 4
    واقعا متاسفم
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      7 24
      جان ناقابلم فدای اصلاحات وطنم
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    54 9
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      39 5
      اونایی که منفی دادن، دوست ندارن عاقبت بخیر بشن؟!!! واقعاً عجیبه!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      14 5
      شایدم اونایی که منفی دادن از وسط لحاف خوابیدن و سفید بودن وسط دعوا متنفرن
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    67 7
    چکار کنیم افساد طلبان و تفکر اصلاح طلبی ریشه شان از این کشور زده شود؟
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      51 1
      دیگه مگر اینکه امام زمان حریف اینا بشه یا اینکه کدخداشون سقط بشه و امیدشون ناامید همین دو راه بیشتر نیست و تا ان روز مجبوریم مثل زخمی کهنه و زجرالود تحملشون کنیم و انشاءالله هر ثانیه اون اجر عظیم نزد خداوند و در کارنامه عمل ما دارد
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      6 20
      از اصلاحات عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
    • وطن پرست DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      12 4
      درست رای بدید. اینها کف روی ابن. رسانه از دستشون دربیاد دو قرون توانایی ندارن. با انتقاد استراتژیک به رسانه های اسما ارزشی خط دهی کنید و کاسبان ریش و چادر رو که درنهایت می شن مولاوردی از این رسانه ها ترد کنید.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      14 5
      لطفا همونجور که انقلاب امامون را دزدیدید جملات بزرگانمان را ندزدید بهشتی شهید ما که شما با قاتلینش در 88 به همراه ریگی و بقیه به یک نقطه اشتراک و وحدت رسیدید و سال 96 هم تلاش کردید جای جلاد و اون شهید را عوض کنید خطاب به ارباب شما گفت امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر لطفا میراث شهدای ما را بر علیه خودمان استفاده نکنید
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    45 1
    مردم عادی اگر خطا کردند مجازات شوند ولی دولتی جرم جنایات کردند قانون باید سخت گیر تر باشد، نامه می نویسند که او مدیر بوده نادیده بگیرید و حکم را اجرا نکنید؟ پیام نامه چیست؟ به یاد حرف انیشتن افتادم که وقتی سازمان ملل را تاسیس کردند از کم و کیف سازمان ملل با خبر شد گفت: بر سر در سازمان ملل بنویسید ما از اغنیا حمایت می کنیم، و از فقرا می خواهیم حقوق اغنیا را مراعات کنند
  • حسين DE ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    43 5
    در مورد نامه محرنامه ٣٠ حزب اصلاح طلب به جناب آقاى رئيسى رياست محترم قوه قضائيه در ارتباط با دستگيرى و محاكمه و محكوم كردن خانم دكتر شهيندخت مولاوردى معاون سابق رئيس جمهور و حمايت قاطع اصلاح طلبان از وى تنها ميتوان گفت : بگو دوستان و حاميان تو چه كسانى هستند،تا بگويم تو كيستى.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    31 7
    آقا این رو هم بی سر و صدا اعدامش کنید تا فرار نکرده بره کانادا ،
  • sdn IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    39 5
    همه مشکلات چهاردهه اخیر کشور ناشی از وجود خائنینی به نام اصلاح طلبان تهوع آور است که در واقع امتداد خط فکری همان روشنفکران خیانت پیشه از بدو نهضت مشروطیت به بعد می باشند!
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    36 5
    سرطان اصلاحات؟
  • علیرضا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    30 1
    باسلام؛دقیقاًمشخصه که آقای فراستی جوانان رابرای گذرندان عمرشان درلذات وهواهای نفسانی تشویق مینمایند.جای تعجب وتأسف است ازاینکه چگونه چنین افرادی درسمتهای دولتی ونظام که ترویج دستورات معمارپیراستعمار،انگلیس خبیث را دراقدامات خوددارندونشان هم میدهندتوسط نظام تأییدشده اندوحق این مردم رامیخورند؟!وقتی به عینه وبسیارآشکار نشانه های اقدامات شوم وطبقه بندی شده امریکایی،انگلیسی،صهیونیزم ووهابی سفیانی توسط نفوذیهایشان درلایه لایه سطوح نظام نمایان ونشانه داراست چرامسؤلین اصلی این مملکت درمقابل این جریان برانداز هیچ عکسل العمل وواکنش عقلانی ازخودندارندواین نگرانی رادرآحادوعموم مردم دلسوز ایران،تشدیدمینمایند؟!حقیقتاًجای سؤال وابهام است!امیدبه عنایت پروردگارحکیم،باتشکر
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      5 0
      آقاي فراستخواه، نه فراستي! البته باقي نظر شما را تا انتها خواندم و موافقم!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    37 1
    خخخخخخخخخ رای بدوی سنگین دو سال حبس تعزیری واسه یه همچین خائنی همین میشه که تازه زبونشون دراز میشه حکم سنگینه
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    34 1
    بانوی دلسوز چی، مسئولیت‌پذیری در مقابل کی و دوستدار کدام نظام هستند خانم شهیندخت مولاوردی که معاون سابق رئیس جمهوری که خودش گورکن بنای دلسوزان جامعه است ، دبیر کل جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان یا انسانها و عضو شورای هماهنگی جبهه افساد گستران .
  • ناشناس IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    30 1
    این اصلاح طلب های نااصلاح دست از سر این مردم بر نمی دارند هرچه گند کاری تو این مملکت است از این افساد طلبهاست بسه دیگه اینهمه فساد کردید چی میخواهید از جون این ملت؟؟؟؟؟؟؟
    • رضا HU ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      0 11
      به نظرم جای شرمساریست خوشحال شدن از زندانی کردن زنان آنهم به اتهام ابراز عقیده یا سلیقه.جذب حداکثری و دفع حداقلی که در منویات مقام معظم رهبریست شامل چه میشود؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    5 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    15 1
    حالا که اقدامات قوه قضائیه موجب دلگرمی عموم مردم شده نباید به هیچ وجه کوتاه آمد. باید مبارزه جدی با مجرمین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ادامه یابد.
  • پ US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    من فقط حرفم با اونایی از جوانی کردن این چند گزینه بیان کردن خواهش میکنم یکم منطقی تر خواسته های جوان ها با توضیح بیشتر بیان کنند همون کافیه برای موضع گرفتن بعضی ها مثلا اگر قمار حرامه شرط بندی حلاله مثل شرط بندی روی اسب بدشانشی اسب هم کم هست مثل زمان صدر اسلام
  • امیررضا IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    11 0
    اصلاح طلبها دیگه به چرت و پرت گوئی رسیدند، وقتی مبنای فکری منابع خارجی و فلسفه لذت گرائی و آزادی به هر نحوی باشه بهتر از این نمیشه، خدا همه رو به راه راست هدایت کنه.
  • حسین IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    حمایت این افراد که همان صاحبان ثروت وقدرت هستند درستی اقدام قوه قضائیه را نشان میدهد اینها به دروغ خودشان را دلسوز و تابع قانون نشان میدهند هرجا رای به نفعشان باشد آنجا دموکراسی وعدالت حاکم هست در غیر اینصورت دیکتاتوری وبی عدالتی است وباید زیر میز بازی بزنند امیدوارم قوه قضائیه در این خصوص کوتاه نیاید واین زن خائن به کشور را به اشد مجازات برساند.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    8 0
    بایستی امضا کنندگان در حمایت از مولا ردی نیز بجرم معاونت در خیانت به نظام، دادگاهی شوند.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    10 0
    خانم مولا ردی مثل اینکه سبیل جبهه اصلاحات را خوب چرب و چیلی کرده، که اصلاحاتی ها می خواهند . ادای دین کنند.
    • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      3 0
      خوووووووووب
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    8 0
    شهیندخت مولاوردی, فاطمه حقیقت دوست دوم. میگی نه سه سال دیگه صبر کنید این دو را در کنار هم در خارج از کشور خواهید دید.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    5 0
    شهیندخت مولاوردی, فاطمه حقیقت دوست دوم. میگی نه سه سال دیگه صبر کنید این دو را در کنار هم در خارج از کشور خواهید دید.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    6 0
    شهیندخت مولاوردی, فاطمه حقیقت دوست دوم. میگی نه سه سال دیگه صبر کنید این دو را در کنار هم در خارج از کشور خواهید دید. اگه شیرین متواری شد حقیقت دوست بود اگه حقیقت دوست هم متواری شد مولاوردی هم بود اکنون او هم به دنبال آنها متواری خواهد شد.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    6 4
    اصلاحات = کثافات
    • IQ ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      3 0
      مملکت صدرصد نیاز به اصلاح دارد اصلاح واقعی نه این گونه اصلاح طلبی که شده حزب گرایی. باید مردم در راس امور قرار گیرند نظر مردم بسیار بسیار مهم است خداوند یک اصلاح طلب واقعی را برساند
  • مراد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    6 0
    خاک برسربیشعورتان بکنن ک هنوز طلبکار مردم و نظام هستین
  • DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    8 0
    از کدخدا دستورات جدید آمده؟
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    10 1
    درود بر اقای رئیسی هر چه فاسد و وطن فروشه مجازات کن
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 1
    اصلاح طلب عامل استکبار
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    6 1
    اصلاح طلبان مردم فریب
  • حمید رضا داودوندی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    سلام خداشانس بدهبا این همه جرمدو3سال چیزی نیست آدم عادی بود یا اعدام بودیابالای 8تت10سالمیشد
  • محمد IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 1
    اصلاحات مساوی با براندازی
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 0
    وقتی که قرار است با مهره های شکست خورده فتنه ۸۸ و تنها با چند کلمه پوچ و درهم و برهم بافته شده آنان در منازل اشرافی غارت شده از بیت المال، ارکان نظام به لقوه بیفتد و بازهم ژن خوب، لیاقت و شایستگی خود در عالم مجازی کامنت و اعداد مخالف و موافق به آنها را به اثبات برساند.
  • هاشمی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 0
    بله این جماعت برای دفاع از حق و حقوق مردم که چند سال است زیر بار رکود اقتصادی و تورم و بیکاری و گرانی‌ کمرشان خم شده هيچ کاری نمی کنند اما برای دفاع از جاسوس و عضو باند سیاسی شان هر کاری می‌کنند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 1
    حمایت اصلاح طلبان از مولاوردی خود نشان میدهد که آنها تقوا ندارند و حاضرند خود را فدای یک مجرم کنند
  • حسن IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    آقای رئیسی، درود آقای رئیسی فقط جلوی این طلاقها را به قضات محترم تجدید ودیوانعالی دستور دهید بگیرند.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    در آمریکا دو گروه از مهاجران زندگی راحتی دارند و پس هزینه های زندگی و مالیات برمی آیند: یک سرمایه داران مهاجر و دو نخبگان رده بالا. مابقی کار زیاد و درجازدن.
  • علـی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 0
    بیسوادا حتی اینقدر به خودشون زحمت ندادن بررسی کنن ببینن که در زمان اوباما با معاونت همین بایدن خبیث شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران کلید خورد!!! حالیشون نیست که رئیس‌جمهور آمریکا فقط یک عامل اجرایی کارتل‌های صهیونیست و صاحب قدرت است و ملزم به اجرای دستورات اونها...!
  • اکبری IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    بله نامه محرمانه بوده سراز رسانه ها در آورده. مثل عملکرد خانم مولاوری.
  • جلال IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 0
    درود بر آقای رئیسی که با مسئولینی مرتکب جرم و جنایت شوند برخورد می کندفرقی ندارد از دستگاه اجرایی باشند یا قضایی یا مجلسی باشد
  • mohsen DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    7 0
    ۳۰ نفر که سهله ۱۰۰۰ نفر هم که باشند قانون باید در مورد شهین دخت اجراء شود . اگر قانون برای مسئولین که میبایست شدیدتر باشد اجراء نشود قوه قضائیه باید هرچی سارق و کلاهبردار ، سیاسی و.....را هم آزاد کنه .خیانت شهین خانم خیلی بیشتر از افراد عادی است. و آنهایی که بدنبال بخشیدن این خائن هستن خودشون هم به سبک دیگری خائن هستند.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    شما هم که ترامپ محوری را ۴ ساله سرلوحه تکراری کارتان کردید
  • رضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 0
    وقتی اسم ملاوردی را میشنوم یا عکس این خانم را میبینم یاد فاطمه حقیقت جو میافتم چقدر اینها با هم شبیه هستند!! در مورد وزیر ارتباطات شما جدی نگیرد ایشون هنوز بچه است !!!!!!
  • عبدالهی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    نیک می‌ دانید که رای نمی آورید، دارید دست و پا می زنید، پس‌بزنید تا جانانه خسته شوید
  • اکبر IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 0
    اصلا و عبدا نباید حکم تغییر کنه ما مردم بخاطر منفعت طلبی مسولین کم ضرر ندیدیم ۲سالم خیلی کم بوده واسش باز بده دعا بجون اقای ریسی کنن
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    باید دید کدوم یکی از روسای جمهور خوب کار کروه یعنی چقدر درآمد داشته چه میزان تورم بوده چند تا قطعنامه علیه ایران صادر شده.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    اصلاح طلبان بدنبال دنبال چه می گردند
  • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    6 0
    فقط دارم لحظه شماری می کنم که به قول شهید لاجوردی که به حجاریان یهودی و دارو دسته اسهال طلبش گفت که شما از منافقین رجوی بدارید ، هر چه زودتر ماه مرداد بیاد و شر دولت اجنبی پرست روحانی و دارو دستش از سرمون کم بشه
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 0
    کساتی که خیاتت به کشورمیکنندطبق قانون بایدمجازات بشوندفزقی نمی کنداز کدام گروه یا مقامات باشد
  • امیر قلی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    این فساد طلبان کشور را بیچاره کردن و فعلا میخوان میخوان کشور را شرطی کنند تا سال ۱۴۰۰ دوباره مردم به ناچار به کاخ ننشینان رای بدهند ولی کور خواندن
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    ببینید در سایه رحمت نظام نفوذیها گروهی از یک جاسوس دفاع میکنند چرا گروهی در مقابل آمریکا نمی ایستن بلکه گروهی از آنها دفاع میکنن
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 1
    اصلاح طلب واصولگراتمام شددیگه تمام
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 2
    بقیشون را کی محاکمه میکنند
  • علی حیدری IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 2
    خدامی داند اگر در مقابل این فتنه گران و طراحان فتنه کوتاهی شود اسلام به دست این سیاه دلان داراز دست به تباهی خواهد رفت ، که این سیاه دلان بی مقدار چه جفاها که درحق اسلام و چه خوش رقصی ها درجهت استکبار که نکرده اند. عزت قوه مجریه را در حدمرام شاهنساهی و مرام سعودی نزول دادند ، حالا نمی توانید تصور کنید اگر آن دو قوه هم به دست این بی اعتقادن مزدور غرب پرست بود ،اسلام ، ایران وملت باوچه فاصله ای از هم دیکر قرار داشتیم ، اگر خانم شهین دخت مولاوردی این همه مسلمان است ، پس اگر ممکن است دوواژه مسلمان وغیر مسلمان را برای مردم دوباره تعریف فرمائید.
  • Sahabali IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 1
    سلام فکر مدم هم باشین این همه بازار گرانی خدا خیرنوتن نده
  • رسول IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 0
    انشاالله با توجه به انتخابات آتی این مقاله سر فصل معرفی نامزدهای صدیق ودر خط ولایت و روشنگری درجهت جلو گیری از ورود نامحرمان به رییس دولتی مردم شریف ایران باشد البته بدون حب یا بغض
  • مهدی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    رییس جمهور بعدی فقط آقای محسن رضایی.....رییس جمهور بعدی باید شخصی باشه که کارنامه اش کاملا روشنه و میشناسنش وبا اقتدار صحبت کنه و قاطع و شجاع و با سیاست و آگاه و ... باشه در کل یعنی مرد میدون باشه که این امر باعث میشه دشمنان ما با آزمون خطا کردن مارو به بازی نگیرن و با وقت خریدن هم باعث افزایش هزینه نشن و هم فرصت اقدام فوری رو از بین نتونن ببرن....آقای محسن رضایی بهترین گزینه در شرایط امروز دنیا است تلویزیون بخشی از نشست مجازی ایشون با رییس جمهور چین رو نشون میداد چند روز پیش واقعا کیف کردم خیلی قاطع با اقتدار و عزت و اعتماد به نفس بالا .... مخصوصا کلا صحبت که میکنند کاملا جدی و قاطع واقعا احسنت
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 0
    اینا دلشون به حال خام مولا ردی نسوخته نگران حال خودشان هستن که شمشیر عدالت گریبان اونها رو نگیره که آن شالله خواهد گرفت و ذلیل خواهند شد شماها یادتون نمیاد تو مجلس ششم اصلاحاتی. خیلی‌هاشون به آمریکا فرار کردن. خیلی‌هاشون از شهرام جزایری رشوه سنگین گرفته بودن اما متاسفانه گردن اینا کلفته قانون فقط برا افراد بدبخت بیچاره بوده امیدوارم درست بشه
  • شریف زاده IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    3 0
    با سلام اگر مجلس شورای اسلامی قوانینی وضع می گرد تا تکلیف تاوان خیانت و جاسوسی مشخص و معلوم می گردید. دیگر کسی به خود اجازه نمی داد راحت اسرار کشور خود را دانسته و یا ندانسته در اختیار دشمنان قرار دهد. از نظر من تاوان خدمت به دشمن در هر سطجی که باشد. فقط چوبه دار است. تا هم خائن فکر خیانت به سرخود راه ندهدو هم طرف مقابل می فهمد که دنبال پیدا کردن خیانت کار نباید بگردد.
  • جمشاد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    مگرغیرازابن هستش سلهاست درنازونعمتیم وازخوشی مردیم کدامیک ازمسئولین بفکر مردم بودن اینها دومیش باشن
  • درویش IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    واقعااصلاحطلبها ازخودشان بایدخچالت بکشندمردم راچی حساب میکنندکمی درآیینه نگاه کنند
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    آقای رئیسی به نمایندگی از کشاورزان این مملکت خواهش می کنم مرعوب این جوسازی ها نشوی این قماش دنبال آزادی یک ضعیفه بی رگ نیستند بلکه می خواهند اول شماراپیش ملت بی اعتبارکنند دوم قدرت خودشان رابه رخ رقیب بکشانند وبعد هم می ترسند آسیاب به نوبت توروخدا مواظب باش.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 2
    مرگ بر این مثلث شوم صهیونیستی اصلاحات و اعتدال و کارگزار .
  • علی پوراحمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    چگونه میشودافرادی که در ابتداء انقلاب از اهداف بزرگ دم می‌زدند حالا اینگونه متحول شده اند . این مسئله از دو حالت خارج نیست یا همان موقع هم دروغ میگفتند و با ریا کاری دنبال قدرت و پول بودند یا آن موقع راست میگفتند و به گفته حرفهای راست ان زمانشان لقمه حرام است که باعث اینگونه رفتار و کردار در آن شخص و خانواده اش میشود . در هر دو حال این افراد غیر قابل اعتماد و اگر بر حق و عدالت رفتار شود این افراد باید محاکمه و به سزای اعمال خود برسند .‌بعد چرا اینها هر غلطی که میکنند سریع جو سازی میکنند که ای با ما جناحی و سیاسی برخورد میکنند از بس که خودشان اینگونه رفتار کرده اند ، کافر همه را به کیش خود پندارد .
  • کریم IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 2
    جای مولاوردی و امثالهم در بدترین جاهای اوین است،خیانت به نظام،جرمش بدتر ازین حکم است،باید برود خدارا شکر کرده و توبه بجا آورد.
  • مهدوی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 0
    سلام . بعد از انقلاب دو دولت با ایران سر جنگ داشت یکی آمریکا وقتی که دید تمام منافع اش در ایران از دست رفت . دوم دولتی که برادران مقام اول به جرم تخلف مالی دستگیر شدند . و به جای تشکر از قوه قضاییه. سر جنگ را گشودند . و راه را برای دزدپروری بار کردنند خواهش میکنیم این بار جاسوس پروری را به آپشن تان اضافه نکنید
  • سید IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    ۴۰ ساله این اصلاح طلبان کم وزیاد در کشور از رییس جمهور تا... درمسوولیت اندجز ایجاد فساد وترویج اسلام امریکایی چه کار کردند من نمی دانم طمع وطلب اینا از نظام وخون شهدا چیه؟!!!عجب رویی بهتر بگید ثروت طلب امریکایی
  • غلام سلمانی پور IE ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    بیشرفها:هنوز خون دانشمندشهیدمان خشک نشده.طبق کدام دستورالعمل ،خونش مباح بود؟اشک تمساح برای یک خائن؟
  • علی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 0
    چرا به دنبال هر خبری نظر جناحی خودتان را به بدترین شکل بیان میکنید .بطرف باشید تا مردم خودشان قضاوت کنند.با تشکر.خط ندهید
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام ایست قلبی اوباما
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    تشنه گان سیری ناپذیر قدرت و ثروت
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 2
    مولاوردی چه فرقی با روح الله زم دارد ؟
  • IE ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    مجازات خیانت به مملکت بایداشدمجازات باشد
  • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    سلام اونایی که ازاین خیانت کارطرفداری می کنندشک نکنیدهم دستش هستندلعنت خدابراونا
  • خ IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    اصلاح طلبان هیچوقت به فکرمردم نبودندونیستند.
  • اصغر IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    اولا دل بستن به آمریکا واروپا من که شخص بیسوادی هستم می‌گویم بی عقلی محض هستش اگر بخواهیم آمریکا اروپا دست از سر ما بر دارن یا باید گاو شیرده نوکر برده این کثافتها شویم یا یکسری از مدیران همیشه مدیر همیشه وزیر که کشور به این روز انداختن ملک املاک برای خودشان جمع کردن گردن بزنیم وبه کسانی که جوانتر باشن وجهادی وار و بسیجی وار واقعی باشن مملکت را مدیریت کنن تا به استقلال به رسیم در همه زمینه ها نه در زمینه اختلاس درواقع اونها جلوی ایران زانو بزنن واحتیاج به ما داشته باشن داشته به غیر ازاین باشه آدمهای خایین به مملکت آخرش مملکت را تقدیم میکنن و بلایی که سر عراق سوریه یمن لبنان آمد سر ماهم میاید
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    2 1
    قوه قضائیه لطفا در خصوص خائنان بالاخص مسئولین دولتی نه تنها اغماض نکنید ، بلکه باشدت بیشتر برخوردکنید، این خائنان مسئول به جان ،مال ، ناموس و اعتقاد مردم صدمه میزنند.
  • سیدمحمدمسعودگلمحمدی. IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    قانون.همیشه.مال.فقرا.است.قانون.نوشته.شده.که.از.آقازاده. ون. برتر.دفاع.کند.مگر.گلستان.سعدی.را.نخواندند. اند.باب.درویشان.فقیر.اگر.این.جرمه. را.بکند.خودش.وخانواده.اش.وجدان. زیر.خاکش.مجازات.میشوند.وده.نسل.آینده.دزدی.گران.فروشی.جنس.قلابی.آوردند. رانت.وام.مال.آقا. زاده.است.
  • ع. بیر IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 2
    سلام این ها وقت باید محاکمه شوند خاطرجمع باشید مردم انقلابی پشت سر شما هستند
  • افضل هرندی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    مرگ برآمرکاومزدوران پلیدداخلی آنها اصلاح‌طلبان خائنین به ملت ومملکت. دزدان بیتدبیر. فساد گران بی شرف...
  • یه ایرانی DE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    خدارو شکر که همه مردم ایران متفق و متحد شدن و به این نتیجه رسیدن که ریشه تمام مشکلات در افساد طلبان خود فروخته و منافق و جاسوس هست و باید ریشه همه شون از رسانه شون گرفته تا تلویزیون و اساتید غربگدا دانشگاه ذلت پرور خشکیده بشه،،،خواهش میکنم از تک‌ تک عزیزان و همه دلسوزان هرجایی هستید هرچی دارید دم دست پیج توییت واتساب گروه روشنگری کنید باور بفرمایید این ملت تشنه روشنگری و راه نجات هست و نذارید با دروغ های رسانه های معاند و غربگرا و خودفروخته گمراه یا شک شبهه بهشون بیوفته
  • علی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    تو این مملکت نه اصلاحت بدرد مخورن نه اصولگراها ۴۰ سال تجربه نشان داده فقط می خان همدیگررو تخریب کنند بفکر ملت نیستند این وسط دعوای این دوحزب طبقه سوم اسیب میبینند
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    3 0
    آقای فراستخواه اگر مهاجرت خوب چرا خودتون با جوونا تون مهاجرت نمیکنید دست از سر ملت ایران بردارید دنیا بزرگ برید هر جا که اوست دارید شما خوشبختی جون ما رانمیخواهید سنک خودتون را به سینه میزنید می‌ترسیم کسی بیاد که نتونین به آرزو تون برسید
  • ئیلان IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    لعنت بر وطن فروش خائن. درود برسید دلها
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 1
    فکر نمی کنید با این اتهامها محکومیت خیلی پائین برای این خانم صادر شده
  • Aziz IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    اقای ریسی جرم برعلیه امنیت ملی اگرثابت شد.بایدعین قانون رفتارشوداگرمساحمه ای صورت پدیردفردای قیامت بایدجوابگوی ۸۰ملیون نفرباشید
  • هرچی شما بگید IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 2
    واقعا هرکس دیگری جای ترامپ آمده بود ولو اینکه ازحزب جمهوری خواه هم بود وضع کشور غیر از این بود ومردم در رفاه بودند چون دوسال اول برجام مویداین نظر است
  • US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 1
    اصلاح طالبان این رو به شارلاتانی خودشون گوشزد کردن که اموال مردم رو می کشند بالا
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    متاسفانه بر خلاف فرموده رهبر کبیر انقلاب، رحمه الله علیه، انقلاب ما به دست نا محرمان( اصلاح طلب) افتاده. پر رو و قانون گریز
  • US ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    برنامه وهدف اين احزاب ايجاد فاصله بين مردم ونظام وايجاد نفرت براى پركردن فاصله اى را كه خلق كرده اند كه خواسته دشمنان ايران از انها است مى باشدفعلا كه اربابشان كسى نيست تا چه رسد بخودشان
  • مهدی IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    2 0
    باید این احزاب را منحل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس