محمود میرلوحی

یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران که سوابقی در دروغگویی و نشر اکاذیب دارد و به این واسطه به شلاق و زندان نیز محکوم شده است؛ به تازگی فریب‌های تازه‌ای را مطرح کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

این رگ گردن برآمده در ماجرای "دختر مظلوم وزیر" کجا بود؟!

اسحاق جهانگیری معاون اول اصلاح‌طلب رئیس جمهور روحانی،‌ اخیرا در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن و علم طی سخنانی با اشاره به بحث خرید واکسن در جامعه، گفته است: دولت مکلف است در شرایط تحریم مهمترین تلاش و تمرکز خود را برای رفع دغدغه مردم بگذارد و به مردم اطمینان دهد سلامت دغدغه اصلی نظام و دولت است.

او همچنین تصریح می‌کند: حتماً مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت دستورالعمل‌های شفافی تدوین و اعلام خواهد کرد و و احدی خارج از آن دستورالعمل‌ها نمی‌تواند به واکسن دسترسی پیدا کند. هیچ مقام دولتی و خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از آن دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا خواهند کرد.[1]

*این رگ گردن بیرون‌زده‌ی آقای جهانگیری در حفاظت از حقوق مردم و تأکید بر اینکه خانواده مقام دولتی باید مثل همه باشد اما ایکاش در جریان "دختر مظلوم وزیر" و "حقوق‌های نجومی" بیرون می‌زد...

حقیقت اینست که مردم از اینهمه نمایش و عملکردهای واقعی اما ناقص در ستاد دولت خسته‌اند.

این مردم پیش و بیش از آنکه به شنیدن روش تسهیم واکسن در لسان معاون اول احتیاج داشته باشند؛ مایل بودند خبر مخالفت جدی آقایان با حقوق‌های نجومی را بشنوند. مایل بودند که ببینند رئیس‌جمهورشان چطور به مسئولان خاطی و مسئله گرانی تودهنی می‌زند و می‌خواستند تماشا کنند عملکرد ولایی و علوی آقای جهانگیری در مواجهه با خبر تخلفات برادرشان را.

اما به جای آن نظاره‌گر مشتی صحنه تلخ شدند. و مثلا می‌بینند که آقای روحانی هر ماه بر نظارت بر قیمت‌ها و مبارزه با گرانی تأکید می‌کند اما چیزی که در عمل رخ می‌دهد؛ گرانی بیشتر است!

بدیهیست که نوشداروی این دردها را بایستی در "رأی خوب" در انتخابات سال آینده جستجو کرد و مردم اگر به کسی رأی بدهند که پاسخگویی و عملکرد عادلانه نیز در کارنامه او وجود داشته باشد؛ قطعا پخش این سریال‌های تلخ متوقف خواهد شد.

***

فریب‌های تازه عضو شورای شهر تهران برای مردم!

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران که پیش از این با شکایت محمدباقر قالیباف و به جرم دروغگویی به شلاق و زندان محکوم شد؛ در یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا اظهار کرده است:

"ما فکر می کنیم جریان اصلاحات بیش‌تر باید برای برنامه هایش تلاش کند؛ چراکه مردم از همه نواحی از عملکرد دولت و مجلس  گله‌مند هستند و به این جریان (اصلاح‌طلبان) می‌گویند چرا جلوی مشکلات و بانیان ایجاد این مشکلات نایستادید. مردم از اینکه اصلاح طلبان جلوی دلواپسان نایستادند تا کار به شرایط امروز نرسد عصبانی هستند؛ البته با مواضع رهبر انقلاب درباره رفع تحریم‌ها و اجازه بررسی لوایح چهارگانه در مجمع امید زیادی به این حوزه تزریق شد"!

او در صحبت‌های خود همچنین می‌گوید: در داخل کشور هم دو جریان قوی حاضر درصحنه هستند، رسمیت دارند، مردم را می شناسند و دارای فکر، برنامه و هوادار هستند. یکی اصولگرایی با دامنه‌ای که  از پایداری‌ها تا اعتدالیون را در بر می گیرد و یکی جریان اصلاحات که در سه انتخابات قبل ۹۸ نشان داد توانایی سازمان دهی رای مردم را دارند.[2]

*اشاره میرلوحی به تزریق امید پس مواضع اخیر رهبر انقلاب پیرامون رفع تحریم و اجازه بررسی لوایح مالی چندگانه! در واقع همان خوانش تحریف شده از بیانات اخیر رهبری است.

رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود در دیدار با دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفته بودند:

"من قبلاً هم گفته‌ام، حالا هم تکرار میکنم: رفع تحریم دست دشمن است، و خنثیٰ ‌کردن تحریم دست ما است؛ غیر از این است؟ ما که نمیتوانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند امّا خودمان میتوانیم این تحریم دشمن را خنثیٰ کنیم. پس این مقدّم است، این درست است؛ بیشتر دنبال این باشیم. البتّه نمیگویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ی تحریمها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده. تأخیر شده [امّا] اگر بتوانیم با روش درست، عاقلانه، با روش اسلامی و ایرانی، با روش عزّتمندانه تحریم را برطرف کنیم، باید برطرف کنیم. امّا به این نیندیشید؛ عمده به خنثیٰ کردن تحریم بیندیشید که دست شما است و شما میتوانید این کار را بکنید. و دنبال کنید، با همدیگر کار کنید، تلاش کنید؛ این توصیه‌ی من است. من از مسئولین کشور حمایت میکنم [امّا] شرطش این است که به اهداف ملّت پایبند باشند."[3]

اما اصلاح‌طلبان و اذناب آنها از تمام این سخنان فقط جمله "اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم" را با حذف مبتدا و مؤخر به مردم می‌گویند و تلویحا اظهار می‌کنند که رهبر انقلاب موضع جدیدی درباره تحریم‌ها اخذ کرده‌اند و باعث امیدواری ما شده‌اند!

رفتاری ناجوانمردانه که البته با واکنش سایت دفتر رهبر انقلاب و نشر پوستر "جریان تحریف" نیز مواجه شد.

در بحث FATF نیز مقام معظم رهبری صرفاً با اصرار دولت مبنی بر بررسی دوباره این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کرده‌اند اما چپ‌ها مجدداً اینطور وانمود می‌کنند که انگار رهبری با اصل طرح موافقت کرده‌اند و این موافقت موجب امیدواری مردم شده است![4]

ما معتقدیم اگر در فضای قضایی، رسانه‌ای و سیاسی؛ برخورد مناسبی با اکاذیب سابق میرلوحی شده بود؛ حتما این فرد امروز به خود اجازه نمی‌داد که با فریب‌های تازه‌اش موجب شکل‌گیری تحریفات تازه‌ای در ذهن مردم شود.

ما همچنین اظهارات میرلوحی مبنی بر اینکه اعتدالیونِ اصلاح‌طلب با اصولگرایان یکی هستند را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم...

***

بحث انتخاباتی "چپ‌های تحریمی و چپ‌های بایدنی"

محمد نعیمی‌پور، از رجال ستادی اصلاح‌طلب و فردی که می‌گفت روحانی حتی اگر نخواهد هم ما اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنیم![5] به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت صبح ما آنرا بازنشر داد، درباره کیفیت حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 توضیحاتی را ارائه کرده است.

او در پاسخ به این سؤال که "خواه و ناخواه نظارت استصوابی بر تمامی انتخابات‌ها سایه افکنده است؛ اصلاح‌طلبان باید در این رابطه چه تدابیری بیندیشند تا به رد صلاحیت حداکثری این جریان مانند انتخابات‌های ادوار قبل منجر نشود؟" گفته است:

"بر اساس نگاه نوستالژیک و روش‌های گذشته، اصلاح‌طلبان دو راه در پیش می‌گیرند؛ نخست معرفی یک کاندیدای قوی، مردمی و تمام‌عیار که علی‌القاعده در این دوره رد صلاحیت می‌شود، مثل رد صلاحیت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال ۹۲ که منجر به دو راه می‌شود. توصیه به انتخاب میان بد و بدتر یا عدم رقابت در انتخابات به دلیل نداشتن کاندیدای مطلوب. البته اصلاح‌طلبان در موقعیت و توان فعلی می‌توانند از زاویه دیگری نیز به انتخابات ورود پیدا کنند. کاندیدای تمام‌عیار و مطلوب معرفی کنند تا درصورتی که در شرایط موجود، سیستم رقابت جدی در انتخابات را مدنظر قرار داد، فرد شایسته‌ای را برای رقابت داشته باشند. حتما این فرد نباید متهم به عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی باشد. هم‌زمان کاندیدای دیگری معرفی شود تا ضمن اینکه امکان عبور از فیلتر استصواب فراهم باشد، در شرایطی که مردم به کاندیدای مورد حمایت هیچ‌گونه رغبتی نشان ندهند، ولی قصد مشارکت در انتخابات را داشته باشند، کاندیدای دوم اصلاح‌طلب در صحنه باشد و مردم به وی رأی بدهند. اگر اصلاح‌طلبان با آمادگی به انتخابات ۱۴۰۰ وارد می‌شدند، امکان ائتلاف با دیگران و کاندیدای ائتلافی وجود داشت و البته روش‌های دیگر که در حوصله این مصاحبه نیست. در موارد گفته‌شده، فرض من این است که اصلاح‌طلبان منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح می‌دهند و از روشی استفاده نخواهند کرد که منازعه تشدید یا حتی کوچک‌ترین خللی به امنیت و منافع ملی کشور وارد شود."

نعیمی‌پور در پاسخ به سؤال دیگری در همین رابطه که می‌پرسد: "صحنه‌ای را تصور کنید که با نامزد اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت کردیم، اما او رد صلاحیت شد و ما تصمیم گرفتیم در انتخابات حاضر نشویم؛ ابعاد گوناگون این تصمیم برای جریان اصلاحات چیست؟" نیز اظهار کرده است:

"از هم‌اکنون اصلاح‌طلبان باید پاسخی برای این شرایط داشته باشند. پاسخ می‌تواند اعتراضی باشد که منجر به اعلام شرکت‌نکردن در انتخابات شود. پاسخ دیگر اعتراض و اعلام نداشتن کاندیدای مطلوب است و دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات و راه دیگر اعتراض، عبور از موضوع تا امکان و شرایط حضور در صحنه سیاسی همچنان باقی باشد و تلاش مجددی برای گشودن راه توسعه کشور فراهم شود."

او در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح می‌کند: به‌طور کل باید گفت صندوق رأی مؤثر است. اگر اصلاح‌طلبان بخواهند این مسیر را در پیش بگیرند باید بگویند ما در انتخابات حضور پیدا می‌کنیم، در صورت وجود انسداد سیاسی، از مردم می‌خواهیم که در انتخابات شرکت نکنند.[+]

*نمی‌توان درباره این اظهارات تحلیل قطعی و دقیقی را ارائه کرد چون به زعم ما آقای نعیمی‌پور پراکنده‌گویی کرده است.

با این حال، قید پررنگ مطرح شده در این اظهارات که همانا "تحریم خاموش انتخابات" است هم کاملا خود را به رخ می‌کشد.

تحریم خاموش به این معنا که چپ‌ها به بهانه رد صلاحیت کاندیدای خود از حضور در انتخابات امتناع و بصورت تلویحی مردم را دعوت به مشارکت نداشتن، کنند. رفتاری مسبوق به سابقه که در جریان انتخابات مجلس یازدهم نیز شاهد آن بودیم.

دقت شود که شأنیت یک طیف یا حزب سیاسی به حضور در انتخابات است و حتی اگر این حزب یا طیف، کاندیدای صلاحیت‌داری هم در انتخابات ندارد (که این مسئله هم به تعلل ارکان خود آن جریان بازمی‌گردد که چرا احساس مسئولیت لازم برای دربرگیری عناصر سالم و دارای صلاحیت را ندارند؟!) اما بایستی از کاندیدای دیگر که نزدیک به آرای خود می‌داند دفاع کند زیرا مشارکت نکردن در انتخابات و اعلام اینکه ما نامزدی در انتخابات نداریم به معنی قبول نداشتن ساختار سیاسی، قانونی و نظارتی یک کشور است.

باید دانست که چپ‌های ستادی تا این لحظه و مثلا بر اساس آنچه که موسوی خوئینی‌ها نیز در بیانیه چندی قبل خود مورد تأکید قرار داد[6] به دنبال تکرار رفتار شریرانه تحریم خاموش انتخابات در سال 1400 هستند (فرض آنها مبنی بر قرار داشتن کشور در شرایط فتنه اقتصادی نیز مقوّم این رفتار است) اما به زعم برخی از آنها؛ پیروزی جو بایدن در آمریکا و فراهم بودن زمینه عمومی برای دادن وعده‌های دوباره به مردم برای برجام؛ می‌تواند باعث پیروزی دوباره آنها در انتخابات 1400 شود.

این طراحی چپ‌های بایدنی البته به نسیان عمومی و فراموشی تجربه تلخ دولت اصلاح‌طلبان آقای روحانی از سوی مردم نیز وابسته است...

***

1_ http://www.jahannews.com/news/749444

2_ https://www.isna.ir/news/99100604351/

3_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=46944

4_ mshrgh.ir/1155755

5_ mshrgh.ir/1156555

6_ mshrgh.ir/1121882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    66 5
    ++اتفاقا همه مردم انتظار دارن در این مورد ؛+اول اعضای محترم هیات دولت و خانوادشون از واکسن خارجی استفاده کنن؛ بعدا مردم.++
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      33 2
      کاملا موافقم.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      37 2
      افرین اتفاقا این یکی را اول باید خود هیت دولت با خانواده هاشون بزنند و البته تمام دوستانشان که خیلی اصرار به خرید داشتند
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      21 2
      احسنت، واقعا گل گفتی.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      18 0
      امثال میرلوحی یا نفهمن یا خودشونو به نفهمی زدن. البته با این موضعی که درباره سخنان رهبری گرفته مطمئنم که نفهمن و جلبک مغز تشریف دارن. امثال میرلوحی شایسته و برازنده شغل شریف چوپانی هم نیستند. فقط میشه اینا رو گذاشت دم در رستوران و گل داد دستشون نقش گلدون رو ایفا کنن
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      15 0
      روحانی شده مثل نارنجک ضامن کشیده شده! اصلاحطلبا با شعار اعتدالیون! به زور میخان بندازنش تو دامن اصولگرا ها . اما ما تیتر های زردنامه های اصلاحاتچی و اینکه محمدرضا خاتمی میگفت اصلاحات تضمین روحانی است یا حمایتای مرحوم هاشمی از روحانی رو فراموش نمیکنیم
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      16 0
      گل گفتی . مردم شدیدا ، اصرار دارند واکسن غربی _ صهیونیستی را به سرمایه های صهیونیستی تزریق کنند . مردم ایران هم واکسنی که فرزندان ایران ساخته اند ، می زنند.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    36 3
    اسلاحتلبان در انتخابات تهران فقط 30 هزار رای داشتن خخخخخخ
  • قاچاق قانونی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    31 2
    البته فرزندان وزرا در اولویت هستند چون آن طفلکها برای مردم زحمات زیادی کشیده اند و می کشند. دختر طفل معصوم نعمت زاده برای سلامتی حال مردم دارو وارد میکنه! اون یکی طفلک لباس وارد میکنه همشم قانونی و با اجازه دولت؟
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    19 0
    اولین کسانی که در صف واکسن زدن می ایستند همین آدم و رفقایش و اعضای خانواده آنان هستند و بعدا هم اعلام می کنند که فداکاری کرده اند و خواسته اند اعتماد مردم را جلب کنند فکر کردید ما اینها را نمی شناسیم؟؟
  • ناشناس US ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    24 0
    این ها اگر راست می گویند و دلشان برای مردم می سوزد حقوقشان را در سطح متوسط جامعه و کارمندان و معلمین قرار دهند
  • هادی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    8 0
    شما نگران نباشید شیطان دوستان خود را فراموش نمی‌کند اگر واکسن وارد هم نشود ما هوای سرمایه های خود را داریم
  • IE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    15 0
    سلام کسانی که معاملات ارزوسکه وطلاومسکن انجام میدهندولواسان نشینندبه اسم آقازاده واکسن کروناهم برایشان مهیاکنید
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    12 2
    واکسن امریکایی نوش جون غربگراهای کشته مرده امریکا!
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    9 0
    حالا گیرم دختر اون وزیر که نور چشم این وزیر هم باشه مال حرامی نوش جان کنند و با هم به مبارک باد بنوشند! خوشی ها که تمام شد هر که خربزه زیادی خورده پای لرز وحشتناکش هم می نشیند!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    19 1
    اصلاح طلب مرده کفن شده ودفن شده ولی عده ای نمی خواهن باورکنند
  • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    10 0
    برادری که بانک ... هم متعلق به ایشان است کل فولاد بخش خصوصی کشور را خریده و درانحصار خود دراورده است یکی نیست از اینها سئوال بکنه که در اول انقلاب در روستایشان چند عدد گوسفند داشتند که امروز به اینجا رسیده اند
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    11 0
    دو سه هفته هم نمیشه که صادق خان! جهانگیری با کار گروه ویژه و شحص رئیس جمهور جلسه ای اختصاصا برای پیگیری قیمت تخم مرغ تشکیل و پیروزمندانه اعلام رفع این مشکل را نمودند!!! بخدا سنگ هم بود آب میشد از خجالت! چرا دست از سر مردم برنمیدارند این آفات بی کفایت؟
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    شما همه سریک سفره ایدکه یک طرفش هیچی نیست که مانشسته ایم وطرف دیگرش شمایید که همه جور غذاچیده شده حالا چرادعواهای صوری .‌‌..؟
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    9 0
    اقای میرلوحی هیچ بارش نیست که بخواهددرمورد انتخابات یا مجلس وملت صحبت کندعددی نیست بهتراست سکوت کند
  • از دزفول IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    7 0
    سکوت جوانان تحصیلکرده بیکار آتش زیر خاکستر است مسئولان بجای زدن تو سر همدیگر فکری برای اشتغال بکنند.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    8 0
    اصلاح طلبان جز دروغگویی وریاکاری ومنفعت طلبی وقدرت طلبی وفریب افراد ساده لوح حامعه هیچ هنری ندارن وقتی کارها رو خراب میکنن به دیگران نسبت میدهن وپشت دروغ وفریب وحقه پنهان میشوند
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    9 0
    مگه اینا رگ دارند . رگهای بی غیرتی این آقایون نامحترم رو ملت چشیدن.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    7 0
    مگه اینا رگ دارند . رگهای بی غیرتی این آقایون نامحترم رو ملت چشیدن. تا جایی که دیدیم وشنیدیم رگهای اینا فقط برای ندانم کاریها وبی کفایتیهاشون وبخاطر دشمنان این ملت همیشه بیرون زده .
  • فرزانه IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    6 0
    چرا واکسن امریکایی خریده اند.. اگر چیزی خوب باشد آمریکا نمیگذارد به دست ایران برسد وقتی این واکسن به دست ما رسیده یعنی مشکل دارد این دولت باید از یک سوراخ چن بار گزیده شود تا بفهمد امریکا (شیطان)خیر خواه هیچ کس نیست
  • گکمنددا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    12 0
    جهانگیری اگر روزی رئیس جمهور شود فاتحه ملت ومردم بیچاره خوانده او به قول قدیمیها سیرمونی نداره................
  • کمیل IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    5 0
    خبرنگار عزیزم یک مسئله مهم رو لطفا انتشار بده که کمکت نیاز دارم ببینید واکسن کرونا مدرنا توی کاتالوگ نوشته طول واکسن‌۲۸ روزه و بعد ۲۸ روز دوز دوم میخواهد خوب این نشان میده که کلا واکسن کرونا ۲۸ روز طول میکیشد چون سلول خاطره دائمی این ویروس در بدن تولید نمیکنه مسئول تهیه واکسن میگه معلوم نیست هیچ کس نمیدونه مگه این آقا سواد نداره خودش خوب میدونه که ۲۸ روز طول میکشه ومیدونه سلول خاطره دائمی نداره ما ایمیل زدیم به یک پرفسور آمریکایی خوب چرا واکسن گفت اول باید پاندمی جمع بشه بعد در خروج و ورود کشورها واکسن تزریق بشه حالا این پرفسور قضیه رو به بقیه نگفته که هدفشون چیه اصلا واکسن موقتی است وگرنه هزینه کمر شکنی خواهد داشت به خدا قسم الان بری از یک مسوول بهداشتی ایران بپرسی چنان میپچونه خوب اول جمع کردن پاندمی هدف آمریکااست اینکه با پروژه سبکتر و کم هزینه تر در ایران میشد انجام داد که پاندمی رو کنترل کنیم بنده حوزه کاریم تو این زمینه است خواهشا یک نگاه به کاتالوگ کنید
  • عباس IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    بنظر من اقایون اصلاح طلب تشریف ببرند منزل و به زندگی خودشون برسند..اقای میرلوحی هم یه سری به عبدالله نوری بزنه بعد نیست....
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    مردم ایران یادتونه...
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام حقوق نجومی را طبق تحلیل این سایت و درخواست دولت ، اگر تصویب شود محصول مجلس تازه نفس است.
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر ریاست جمهور فرد مورد نطر سایت باشد و در ان دوره هم تورم و رکود دقیقا مشابه دوره شش ماهه فعالیت مجلس رکورد زد بازهم میگیم انتخابات مردم اشتباه بوده است یا دنبال اشکالات اصلی تر می گردیم
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    ارکان دموکراسی در جامعه مطبوعات آزاد و شفافیت است. اگر روزی دولت و مجلسی قانونی تصویب کردند تمام آحاد جامعه حداقل با معادل سازی سی درصد ثروت افسانه‌ای سه دهک اول و ده تا بیست درصد دهک های ۴و ۵ به طور شفاف در سایت میزان پرداخت مالیات باشد، میتوانیم ادعا کنیم گام درست را برداشته ایم . ولی متاسفانه فرار مالیاتی نه فقط در فعالیت های مالیاتی بلکه در فعالیت های اقتصادی سالم به وفور یافت میشود. در گام اول دولتمردان انقلابی میزان ثروت برای مالیات های قبلی و درآمد و مالیات سالانه را همزمان با طی فرایند تصویب قانون اعلام نمایند. بدون شک با این شفافیت رشوه، دلالی، قاچاق، رانت و اکثر مشکلات اقتصادی حل خواهد سد. مجلس تازه نفس تا در این گام قدمی بر نداشته لطفا از شعار بیشتر پرهیز کند.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    جهانگیری اگه بیا بعنوان تخریب چی میاد ؟! دوره قبل یادمون نرفته دونفری ریختن سر کانیدای مظلوم
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    من سیاسی به معنای پذیرش هرحرفی از گروه گرایشیم نیستم سعی میکنم درمورد اصلاحطلبان معتدل هم منصف باشم اما هنوز هم از ای مردم ؛ ای مردم کردنهای جهانگیری که باالتماس و حیله گری همراه بود خجالت میکشم . چگونه یک انسان تااین حد....میشود حالم بهم میخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس