ناامیدی

کورس سیاه‌نمایی چپ‌ها از شرایط ایران که شرکت‌کنندگانی از دولت نیز در آن هستند؛ چگونه می‌خواهد ضمن دمیدن بر دامنه مشکلات، مردم را به احساس زیست جهنّمی کشانده و موجب "تکرار آبان" شود!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"دولت در راستای اهداف حرکت می‌کند"

پشت پرده "مقصّرتراشی از مجلس در مشکلات کشور"

حسین موسوی تبریزی، از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است: هرکس که ما را می‌شناسد و در خیابان می‌بیند شروع می‌کند از مشکلات خود می‌گوید و ما هم فقط از شنیدن مشکلات مردم شرمنده می‌شویم. لذا دوستانه و برادرانه از دولتی‌ها و مجلسی‌ها می‌خواهیم که با کنار گذاشتن اختلافات درصدد حل مشکلات مردم برآیند.

او می‌افزاید:

"البته دولت در راستای اهداف از پیش‌تعیین‌شده حرکت می‌کند اما اینگونه عملکرد مجلس با شعارهای تند جز اینکه معاش مردم را تحت تاثیر قرار دهند؛ به نحوی که ناراحتی و مشکلات مردم و تحریم‌ها بیشتر شود و از آن طرف تدین مردم به اسلام و اعتقادشان به انقلاب کمتر شود، ثمره دیگری نخواهد داشت. واقعا امروز مسئولیت بسیار بزرگی به عهده نمایندگان مجلس است و باید کاری کنند که این فقر و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد حل و فصل شود. "[۱]

*در اشاره به این اظهارات موسوی تبریزی بیان چند نکته ضروریست:

یکم_ اصلاح‌طلبان ستادی در هنگام مواجهه با شکوه‌ها و گلایه‌های مردم ضمن شرمنده شدن باید در وهله اول عذرخواهی کنند که چرا چنین دولت ناکارآمدی را در دامن رأی مردم گذاشتند. نه اینکه خطاب به دولت و مجلس بیانیه بخوانند!

چه اینکه اگر این افراد فهم درستی از سیاست می‌داشتند و یک گزینه کارآمد، دارای همت جهادی و معتقد به نظارت بر قیمت‌ها را به مردم پیشنهاد کرده بودند؛ امروز یقینا شاهد برخی مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها نبودیم.

دوم_ این نکته بایستی مد نظر اهالی سیاست و مردم باشد که چپ‌های ستادی در پشت ماسک همراهی با مردم و شرمندگی از بابت مشکلات اما هنوز هم اصرار دارند که دولت در راستای اهداف از پیش‌تعیین شده حرکت می‌کند و حاضر نیستند از گُل نازکتر به آقای روحانی بگویند!

سوم_‌ مقصر نشان دادن مجلس شورای اسلامی در مشکلات فعلی و گرانی‌ها یک خدعه و یک ناجوانمردی سیاسی است.

مجلس غیر از وضع یارانه برای برخی قشرهای جامعه، تلاش برای کاهش قیمت مسکن با طرح معقول اخذ مالیات از خانه‌های خالی و تأکید ریاست مجلس بر لزوم نظارت بر قیمت‌ها و بر بازار بورس دیگر چه کاری می‌تواند انجام دهد!؟

آقای موسوی تبریزی این حقیقت را می‌داند که مجلس جز نظارت و تقنین کار دیگری نمی‌تواند، بکند و بیش از ۹۵ درصد از اجرائیات و بودجه کشور در اختیار دولت است یا خود را به تجاهل زده است!؟

البته پر واضح آنکه خدعه "مقصّر نشان دادن مجلس در شرایط امروز کشور" برای فرار چپ‌های ستادی از افتضاحات به بار آمده و تأثیرگذاری بر انتخابات ۱۴۰۰ در جهت انزوای مدیریت جهادی صورت می‌گیرد.

***

حضور برخی عناصر دولت در یک مسابقه وحشتناک

کورس سیاه‌نمایی چپ‌ها چگونه موجب "تکرار آبان" می‌شود!؟

مقصود فراستخواه از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب در یک مصاحبه تفصیلی با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی، ضمن ارائه یک تصویر به شدت سیاه‌نمایانه از اوضاع کشور و مردم، اظهار کرده است:

"امروز جامعه ایران با امیدهای لرزان و بیم‌های بزرگ مواجه شده است. امیدهای مردم ایران حالت پرنوسان و لرزانی پیدا کرده و بسیاری از مردم نمی‌دانند در آینده چه خواهد شد. این در حالی است که بیم‌های مردم روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود. از سوی دیگر جامعه ایران با بهنگامی یا نابهنگامی تغییرات مواجه است و این دغدغه را دارد که آیا تغییرات به‌موقع و کنترل شده صورت خواهد گرفت یا تغییرات به شکل سراسیمه خواهد بود. "

او در این اظهارات همچنین می‌گوید: مردم بسیار اعتراض دارند ولی عقل‌شان می‌گوید به خاطر ایران و آینده فرزندان‌شان با احتیاط عمل کنند. باید قدر این مردم را دانست و سیاست‌های به‌هنگام و مؤثر برای اصلاحات ساختاری داشت. اگر تحمل مردم از این آستانه عبور کنند بدون‌اینکه حتی خودشان بخواهند کار از دست‌شان خارج می‌شود. قرار نیست مردم به صورت آگاهانه به دنبال تغییرات رادیکال باشند. بنده معتقدم در شرایط کنونی تغییرات رادیکال برای جامعه خطرناک است. امروز جامعه در یک وضعیت حساس قرار گرفته است. مردم نیز مشکلات را مشاهده می‌کنند اما این احتمال وجود دارد که نتوانند این مشکلات را تحمل کنند. [۲]

*ادعای فراستخواه مبنی بر تحمل نشدن مشکلات عادی کشور از جانب مردم در حالتی درست فهمیده می‌شود که اثر سیاه‌نمایی‌های او و امثال او را نیز در ذهن مردم ببینیم.

پر واضح است که اگر جماعتی از بام تا شام مشغول "عملیات روانی" روی ذهن مردم باشند و ضمن سیاه‌نمایی از تمام قیام و قعود کشور حتی به یک نکته مثبت نیز اشاره نکنند؛ آنگاه مردم حتی اگر در بهشت هم زندگی کنند دچار زیست جهنمی خواهند شد!

کما اینکه در جریان سیاه‌نمایی مسبوق به سابقه همین آدم‌ها در چند سال قبل و زمانی که پراید ۳۰ میلیون قیمت داشت، ‌ دلار ۱۰ هزار تومان بود و گوشت مرغ نیز کمتر از ۱۱ هزار تومان بود؛ شاهد بودیم که نارضایتی عده‌ای به دلیل رسوخ فضای سیاه ذهنی، چگونه به رخدادهای شومی مثل دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ منجر شد.

مردم حتما باید بدانند که این افراد و هم‌کاسه‌های آنها حتی در زمان دلار ۱۰ هزار تومانی هم ابراز گرسنگی می‌کردند. [۳]

پیش از فراستخواه، "علی ربیعی" سخنگوی اصلاح‌طلب دولت نیز در اظهاراتی اقدام به سیاه‌نمایی گسترده از فضای کشور کرده و حتی از این گفته بود که امید مردم کمرنگ شده است! [۴]

***

یک هشدار امنیتی از قم

آیت‌ا... سیدهاشم حسینی بوشهری، دبیر شورایعالی حوزه‌های علمیه در مصاحبه با خبرگزاری رسا، ضمن انتقاد شدید از دولت برای عدم توجه به دغدغه‌های مراجع و علما نسبت به مسئله گرانی، تأکید کرده است:

"عوامل عدم توجه برخی مسؤولان و ترتیب اثر ندادن به تذکرات دلسوزانه مراجع تقلید نسبت به وضعیت معیشت مردم باید مورد بررسی قرار گیرد. "

او همچنین می‌گوید: همه گرانی ها، عرضه نکردن کالاها، گران فروشی ها،  کمیاب شدن اجناس و قیمت های سرسام آور را نمی توان پای تحریم نوشت، زیرا بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی، مسائلی همچون سوء مدیریت، احتکارها، دلال بازی ها و عدم نظارت نیز سهم عمده ای در بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم دارد. [۵]

*لزوم بررسی این مسئله که چرا کسانی در ستاد دولت آقای روحانی به راهکارهای واضح اقتصادی و روش‌های حل گرانی و مشکلات تن نمی‌دهند!؟ رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک مطالبه عمومی است.

مطالبه‌ای که از کارشناسان گرفته تا مراجع تقلید و قاطبه مردم به آن اشاره می‌کنند اما شاهدیم که نه تنها از درون دولت هیچ واکنشی نسبت به این مسئله بروز نمیابد بلکه آقایان همچنان و البته صریحا تأکید دارند که مخالف "قیمت‌گذاری" هستند! [۶]

این بی‌توجهی دولت در کنار رفتارهایی مثل تشکیل جلسه در مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت با موضوع لزوم به خیابان کشیدن جمعیت مردم علیه نظام [۷] تردیدها و تأملات فراوانی را برانگیخته است.

برخی تحلیلگران از این می‌گویند که عده‌ای در ستاد دولت با سیاه‌نمایی از وضع موجود و با دمیدن بر دامنه گرانی‌ها به دنبال ایجاد فتنه اقتصادی هستند.

پیش از این، آیت‌ا... مکارم شیرازی هم در اشاره به گرانی‌ها با اخذ یک موضع تند علیه دولت آقای روحانی گفته بود: چرا کالاهای اساسی با ارز دولتی وارد می شود اما بر اساس ارز آزاد به فروش می رسد؟ چرا کنترلی در این زمینه از سوی دولت صورت نمی‌گیرد؟ این چه قدرتی است که می‌تواند در مقابل قانون بایستد؟

این مرجع تقلید افزوده بود: برخی کسبه اجناس خود را با نرخ دلار بالا می برند، اما نرخ ارز که پایین آمد، جنس خود را ارزان نمی کنند؛ تا زمانی که جلوی این افراد گرفته نشود اوضاع تغییری نخواهد کرد. [۸]

در این رابطه اشاره به بیانات چندی قبل مقام معظم رهبری نیز ضروریست که در بحث گرانی‌ها تأکید کرده بودند:

"در زمینه مشکلات اقتصادی برخی مسائل فوری هستند مثل مهار قیمت‌ها و ثبات بازار که کارشناسان معتقدند این کار امکان‌پذیر است. افزایش قیمت ارز دلایل امنیتی و سیاسی دارد. کسانی هستند که به آن دامن می‌زنند. مسئله نقدینگی برای کشور خطر بزرگی است که قابل هدایت است. "[۹]

لازم به اشاره است که یکی از بازوان مهم نظام اسلامی در رفع جراحت گرانی قوه قضائیه است که در هنگام بی‌عملی دولت می‌تواند با رسالت مدعی‌العمومی وارد مقوله گرانی شده و بصورت علی‌الرأس بر بازار نظارت کند.

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/303068

2_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/303060

3_ mshrgh.ir/1130569

4_ mshrgh.ir/1152104

5_ rasanews.ir/002oGy

6_ mshrgh.ir/1148519

7_ mshrgh.ir/836280

8_ mshrgh.ir/1152104

9_ khabaronline.ir/news/1416380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 150
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 77
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    سؤالات امنیتی بیشماری از دولت داریم. مثل تصمیم ناگهانی برای گرانی بنزین.
    • سید IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      83 10
      دولت پلید به عوض دولت کلید و دولت تزویر و کووید به عوض دولت تدبیر و امید!!!!
    • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      55 5
      استاندار سبز و گستاخ و بی کفایت خوزستان بدلیل خسارات ناشی از سوءمدیریت که به مردم خوزستان طی 7سال اخیر زد باید از سوی کمیسیون اصل نود و قوه قضاییه تحت تعقیب قرارگیرد. منتظریم
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      14 3
      با حرفهای موذیانه دیروز همتی در مورد ناتوانی خرید واکسن آمریکایی کرونا بعید نیست دولت کم کم به سمت گره زدن رفع کرونا و با بهانه خرید واکسن به شرط مذاکره با دولت بایدن برود به عبارتی زیاد شدن بیماران کرونایی هم به عنوان اهرم فشار به نظام برای مذاکره استفاده کند
    • محمدقمی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      10 0
      مردم قم از داشتن چنین افراد ناآگاه و نادانی که تا دیروز سنگ دولت را به سینه میزدند و ۷ سال گرانی و سختی معیشت و بی کفایتی و ناکارآمدی را برای مردم ایران به ارمغان آوردند و امروز بنام مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ، بجای عذرخواهی و اقرار به عملکرد ناصواب و اشتباهاتشان، طلبکار همه و نظام و رهبری و مجلس و … شده اند مثل موسوی تبریزی و امثالهم ، از ملت شریف و غیور و انقلابی ایران عذرخواهی می نمایند...
    • ایرانی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      6 0
      تا پایان مهلت دوماهه قانون ضد تحریم چون دولت میداند غرب امتیازی نمیدهد قطعا از الان خدعه ها و جوسازیهایی را پیش بینی کرده است تا شکست نهایی برجام را گردن مجلس بیندازد نه اروپا و آمریکا! لذا باید همچنان به تبیین نکات مهم و قوی و اثربخش این قانون بپردازید و جریان تزویر را گوشه رینگ نگه دارید تا پاسخگو بماند نه طلبکارً یاعلی
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      10 1
      8 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 700 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا میگن مشکلات تقصیر مجلس جدید است !!!!
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      4 1
      تنها سلاح دست اصلاح‌طلب کرونا هست که دارد با آن یکه تازی میکند ‌‌‌وهر کاری میخاهند می‌کنند.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 1
      خود اقا از تصصمیم سران قوا حمایت کردند واگر چنین نمی شد دولت بخاطر کسر بودجه وعدم درامد سقوط می کرد که این خواست ایشان نبود بخاطرهمین با اعتراض نماینگان مجلس برخورد کردنند وکاسبان تحریم ودولت پنهان از این قضیه بنفع خود ماهی گرفتند
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 0
      بپرس عزیزم. کی جواب می ده. علی برکت اله
  • شرقی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    66 15
    اگر این غده ی سرطانی را جراحی نکنید، ایرانِ عزیز روی قدرت و آرامش را نخواهد دید.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      10 3
      جالبه وقتی قالیباف سفر استانی میره و با اقشار مختلف دیدار میکنه داد بر میاورند که پوپولیستی است و مجلس اختیار اجرایی نداره و این کار ها نمایشی و انتخاباتی است وقتی مجلس قانون لغو تحریم تصویب میکنه انرا اجرا نمیکنند و دخالت در امور اجرایی میدانند در حالی که به دستور اژانس هر بلایی سر تاسیسات هسته ای میاورند و سر اخر هم مجلس را بانی مشکلات چند ساله خودشان میشمارند که باید پاسخگو باشد
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      5 2
      افساد طلبا همیشه از حرکات پوپولیستی بهره برده اند،فقط از این حرکات مردم متضرر شده اند.
  • علی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    69 20
    مشرق چقدر این افساد طلب ها پر رو هستند آخه دلیلش چیه ؟ مغزشون تو افسایده کلا یا دارن خودشون را گول میزنن شاید هم از شکست توی انتخابات سال دیگه زورشون گرفته الله اعلم
  • SE ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    85 14
    جناب حسین موسوی تبریزی به دوستانتان در دولت فشل بگوئید دست از تخریب اقتصاد و اقتدار و امنیت ایران بردارند و به تصمیمات نمایندگان منتخب مردم گوش فرا داده و مصوباتشان را اجرا کنند تا خرابکاریهای دولت اصلاحاتی تان ترمیم شود
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      8 2
      روحت شاد
    • مژگان IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      9 25
      اقتدار یک کشور اقتصاد و شوکوفاییست و مردمش که امید به اینده و شو ق زندگی داشته باشند نه فقط غرش کردن برای بیرون درون مردم خسته ناامید از سیاسیون قدرت طلب جنگ طلب بی فکر و دلواپسان و انانکه اب را گل الود نگه میدارند تا اخرین امیدها وذخایر ایران را از بین ببرند معلومه خوب تامینی
    • DE ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      36 5
      اصلاح طلبان کسانی هستند که در فرصت های مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام بودند نمونه آن تیر 78 است که برای اشغال بیت رهبری حرکت کردند که جلوی آنها گرفته شد. خطرات سردار صفوی را در این خصوص بخوانید که در اینترنت هم در دسترس است. اینطور که پیداست اصلاح طلبان همان منافقین هستند در سمت های ستادی در داخل کشور.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      8 0
      9:1 معلومه خوب سیب و گلابی و دلار جهانگیری بهت رسیده ؟ معلومه دلار هنوز 5 تومن نشده که اینطور شعر میسرایی مرد حسابی 7 ساله یک متر خونه دست مردم ندادین الان باید با برجام فلاکت بار و زبان دنیا بلد بودنت پاسخ دلار 30 و مرغ نایاب 40 را بدی بابا ادم از دست وقاحت شماها کجا فرار کنه ای کسانی که جز شیرده بودن با نفت خدادادی برای ارباب هنری ندارید
    • SE ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      9 3
      مردم کدام کشور که در مقابل امریکا زانو زده اند تامین شده اند؟! اگر زانو بزنید نه تنها ایران تکه تکه خواهند کرد که ناموستان هم از تجاوز سربازان امریکایی در امان نخواهد بود. آنوقت باید رگ گردنت از عصبانیت پاره شود و انگشت حسرت بجوی
    • IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 0
      حقیقت مثل روز روشنه عمو جان....
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    20 39
    دولت بدون اجازه مقامات بالا دست میتوانست درقضیه برجام باکشورهای قدرتمند توافق کند؟بدون شک درقضیه برجام تمام ارکان قدرت دست داشتند اگر خوب بوده مال همه هست واگر بد همه مقصرن.اقدام مجلس درتصویب لایحه جدید جز فشار به مردم وانزوا وبازگشت به عقب حاصلی ندارد.بلکه عواقب خطرناکی به دنبال دارد.تفرقه جز ضرر حاصل ندارد
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      36 7
      گفتی و پسندیدی و خوشت اومد! ولی واقعیت اینه که عیر دولت بنفش و همکاران کسی دخیل در برجام بدفرجام نبوده است. با این عریضه نویسی های کشکی نمی تونین این ننگ نامه رو به ناف نظام ببندین.
    • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      15 1
      پذیرش حکمیت از طرف حضرت علی به این تبود که ایشان راضی به حکمیت بودند بلکه از طرف نفوذی ها و احمق ها و فرصت طلب ها تحمیل شد. امروز هم همین است
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      9 2
      برجام و اجرای پروتکل الحاقی تاکنون هیچ سودی برای کشور و مردم نداشته است مصوبه راهبردی مجلس در جهت رفع تحریم ها و صیانت از منافع ملی است.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      12 0
      در تمامی دولتهای اصلاحاتی همیشه وقتیکه کشور به طرف بدبختی و گرانی و عقب افتادگی حرکت کرده، در دولتهای رفسنجانی ، خاتمی و روحانی گفتن که دیگران نمی گذارند بعضی از مردم هم به دلایل مختلف با بهانه های بنی اسرائیلی اینها همراهند نمیدانم چی به اینها میرسه من از سال ۷۰ به بعد روز به روز ضربه های آنها رو به این ملت و این مملکت رو دیدم و با تمام وجود حس کردم آخه چرا از کسانی حمایت میکنید که از حاکم بودن فقط قدرت و ثروتش را میخواهند و از خدمت فراری هستند.
    • لاری IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      5 1
      اگر این دولت نبود ایران ۷سال جلوتر بود
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    28 3
    ننگتان باد
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    28 4
    خوب معلومه ، عمدا کاری انجام نمیدن تا مردم رو بکشونند به خیابون ها و به اهداف خودشون برسند .
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      2 16
      من نمیدونم چرا این قدر به جون همدیگه میافتیم
  • ناشناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    31 1
    چه عجب بالاخره صدای بعضیها در آمد. آنهم در دقیقه نود. چون یقین دارند که دیگر این خط فکری ای که امور اجرائی کشور را در دست دارد رای نمی آورد.و الا باز هم حرف نمیزدند.
  • ali IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    36 1
    دولت در راستای اهداف از پیش تعیین شده حرکت می کند!!!!جناب موسوی برای همین مشکلات صد روزه حل شد ؟برای همین برجام یک قرارداد دوطرفه برد برد شد؟برای همین کشور از انزوا و تحریم درامد .؟برای همین پول رایج مملکت ارزشش را حفظ کرد؟برای همین کارخانه های تولیدی تعطیل نشد؟برای همین کارگران بیکار نشدند>برای همین سفره مردم کوجک و کوچک نشد؟وووواقای موسوی با این سن و سال بد نیست دیگر دست از جناح و جناح بازی بردارید و بفهمید که دیگر مردم جناح زده شده اند و اگر کاری ازت بر میاد برای بهبود وضع مردم انجام دهی تا یک خدابیامرزی برای خودت در این اواخر بدست اوری.
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 0
      امام خمینی (ره): منافقین از کفار بدترند.
  • FI ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    40 1
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • FI ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 25
    من نمیدونم چرا این قدر به جون همدیگه میافتیم
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      7 1
      چون یک عده خائن و یهودی آنوسی و فراماسونر بین ما هستند. اسمشان را هم گذاشته اند اصلاح طلب.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    31 3
    شما فکر کردین عقل کل هستین و مردم نمیفهمن و لازم ی مشت خائن به اسم اصلاح طلب به ما بگن که زندگی جهنمی داریم
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    18 2
    همیشه، پای یک اصلاح طلب درمیان است...
    • مزان IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 0
      شمااگه مردید واکسن کرونا کشف کنید
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    23 1
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    20 2
    عجب صبرى خدا دارد
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    20 2
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    19 2
    زنده باد ایران من
  • رضا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    18 32
    چكار كنه روحانى بدبخت ؟! از يه طرف بايد مواظب حمله ترامپ و نتانياهوى حرومزاده باشه ، از طرف ديگه هم مواظب داخلى ها ! جيبش هم خالى ؟! با اين اوضاع ميشه پز عالى داد ؟! نوچ !
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      7 1
      نه ترامپ نه نتانیابو نه هیچ الاغ دیگه ای به ایران حمله نمیکنه این ترسی بود که خود اصلاحاتچیای خائن به جون مردم انداختن که مذاکره کنن حالا چرا مثل ملانصرالدین بعضیا واقعا باورشون شده نمیدونم
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      5 0
      1 نه ترامپ نه نتانیاهو...ندارن به ایران حمله کنن اینو کل دنیا میدونن 2 جناب اگه خزانه خالیه خوب چرا جناب آقای دکتر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیس‌جمهور یه بار هم این مسئله رو مطرح نکرده؟ احتمالا اگه مطرح کنه و مردم پیگیرش بشن دزدی های بعضیها رو بشه بعد شاید تو از جنگ بترسی ولی ما هیچ ترسی ندایم فقط از منافقین داخلی میترسیم
  • حامد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    17 6
    زمان احمدی نژاد می گفتند افزایش قیمت ها و عدم ثبات بازار دلایل داخلی و مدیریتی دارد زمان روحانی هم همین حرفها را بخورد ما میدهند . هر دلیلی داره تقصیر ما چیه که الان 16 ساله تورم و گرانی ملت را اسیر کرده . امیدوارم نگید این حرفها سیاه نمایی است .
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    25 5
    ما مدیون خون پاک شهدا و مقاومت دلیرانه مردم هستیم
  • محمود IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    8 14
    ای کاش جریان راست کمی منصفانه و بدون نگاه به قدرت عملکرد خود را هم ارزیابی میکرد تا مشخص شود در بوجود امدن مشکلات و رنجهای امروزین مردم و کشور چقدر نقش داشته و در کنارش عملکرد چپ های ستادی و غیر ستادی را هم نقد میکرد و نمی گفت فقط ماخوبیم
  • محمد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    20 4
    این اصلاح طلبان یعنی مخالفان انقلاب و وابستگان به آمریکا چقدر پررو هستند هر کی جای اینها بود نمیتونست سرش رو بالا بگیره تا برسد به اینکه دوباره اظهار نظر بکند واقا سنگ پای قزوین پیش اینا کم میاره
    • سعید GB ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 2
      تو اشتباه می کنی به مردم اصلاح طلب کشور اهانت میکنی
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    13 1
    چی میگه
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    23 2
    کسانی که با وعده و وعید های فراوان و دست به فریب ملت زدند و با تدبیری که امید و نگاه به دستان دشمنانی بود که دستشان تا مرفق به خون عزیزان این ملت آلوده است سبب شدکه دچار این نابسامانی ها شویم که البته اکثر مشکلات ساخته دولت است تا اهداف مذبوحانه خود را در وابستگی و اتکا به غرب پیش ببرد.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    9 1
    علی برکت الله
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    11 2
    باید امام زمان بیاد باید دعاکنیم اقا بیاد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    10 2
    موسوی تبریزی باید اصلاحات را به اصلاح بخواند نه دیگران رامقصر جلوه دهد .
  • امین IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    7 2
    اگرنمایندگان کارنظارتی شان راخوب انجام بدهند عالی می شود
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      3 0
      تا دولت نخواد هیچ اتفاقی نمی افته
  • ایرانی 1 IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    15 5
    جناب آقای سید حسین موسوی مگر دولت تدبیر وامید شما واصلاح طلبان چیزی دیگه برای مردم گذاشتن ؟ طی سه دولت اصلاحات از آقای هاشمی فقید ،آقای خاتمی وآقای روحانی جز بدبختی وبدبینی مگر چیزی هم به جیب مردم رسوندید ؟مگر غیر این که ثروت ایران را با بی مبالاتی از بین بردید چه کار دیگه کردید ؟ چه وقت واقعا با توکل به خدا وجوانان خواستید کشور رو پیش ببرید الان هم دنبال هزار راه می روید تا دست از سر مردم بر ندارید وانتخابات 1400 را مال خودتون کنید اگر واقعا به فکر مردم وایران واسلام بودید شما (اصلاح طلبان) واونا(اصول گرایان ) می کشیدید کنار وکار را به دست جوانان حزب الله میدادید تا با کمک مردم اونوقت ببینید که میشه کشور را در زمان تحریم هم درست کرد یا نه؟!!!
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      2 4
      آفریییییییین آفریییییییین عالی بود
    • DE ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      2 0
      اگر واقعا به فکر مردم ایرانی خودمون(بروبچ) واسلاف بودید شما (اصلاح طلبان ِغربگدا ) اون(اصول گرایان انقلابی و حزب الهی ) را میکشیدید کنار وکار را به دست جوانان وابسته غربگرایی که یواشکی از زیر همون اصلاح طلبها هستند میدادید.همه جا را موروثی گرفتید و اصلاحات مالی کردید ضایع شد بابا چندتا جوون اصلاح طلب بندازید جلو از پشت سر بهشون خط بدهید.۱۴۰۰ داغون میشیم ها.
  • DE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    13 1
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    10 2
    بعید میدونم کسی با امثال شما توی کوچه خیابون حرفی برا گفتن داشته باشه حالا چه در مورد دولت و چه در باره مجلس!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    8 1
    اینها خودشان را نادان فرض کردند
  • سیف IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    15 4
    از افسادطلب جماعت پرروتر و خبیث‌تر خودشونن. دولت تحت حمایت‌شون‌ یک دوره کامل 4ساله فقط، دولت‌قبل دولت‌قیبل کرد با پررویی حمایت کردن و میگفتن باید مهلت داد!. حالا اما از یه مجلسی که یکسالش نشده هزاران انتظار درست می‌کنن! چرا؟! چون به‌زعم خودشون جناح مقابل محسوب میشه! ای اوف بر امثال اینا که همه‌چیز رو از دریچه جناح و گروه می‌بینتد. حیف از اون خاااااک...
  • بهزاد زارع IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    7 1
    باید به اصلاح طلبان دست مریزاد گفت!!!! چون دست آورد انها بعد از هست سال شد برجام ناکام و... اما پراید را ارزشمند کردند و قیمت آنرا تا ۱۵۰ میلیون بالا کشیدند!!!!! لطفا خجالت بکشبد اصلاح طلبان فرصت طلب
  • بهزاد زارع IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    روزی بر بالین شخصی که در دنیا بسیار ڟلم و یتم کرده بود نشیته بودیم در حال جان دادن بود بی تابی میکرد و هزیان مگفت و حاضرین بجای اشک ریختن با تمسخر لبخند نی زدند و فرزندانش برای موتش لحظه شماری و... حالا شده حکابت اصلاح طلبان هزیان گوی رو بموت
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    9 1
    هنوز بعضی ها از دولت حمایت میکنن
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 0
      کاش بفهمید
  • DE ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    23 6
    داداش چی میزنی رییس بانک مرکری بخاطر تحریم نمیتونه واکسن کرونا بخره میفهمی.......حالا هی بگین تحریم نعمته
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      4 0
      برادر ، فکر کردی واکسن کرونا معجزه میکنه! من اگه واکسن هم بیاد نمیزنم چون عوارض داره.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    ایجاد قحطی با گران کردن دلار و قاچاق کالاهای اساسی در کنار دپو کردن مایحتاج مردم در گمرکات برای این است که با عنایت های برداشتن تحریم توسط بایدن، دوباره لیبرال ها با شعار تعامل با دنیا رای بیاورند. آهای مردم به هوش باشید که خائنان ایران را ویران می کنند.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    خوب یا بد فعلن نتیجه و ثمره کشور همین. این نتیجه بی‌تدبیری؟ شاید. نتیجه تحربم؟ شاید. نتیجه هم افزایی این دوتا باهم. من این رو بیشتر قبول دارم. اما به هر صورت هر دو جناح بچه‌های این کشور هستند و وضعیت فعلی نتیجه همه‌ی ماست. مردم دارن بهای سنگینی می‌دن. مقصر مهم نیست مهم اینکه مردم دارن نتیجه رفتارهای حاکمان رو می‌دن.
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 1
    سال آینده شاهد دستگیری گسترده دردستگاههای دولتی خواهیم بود واین گرانیها وفقروفشاراقتصادی دراین دولت عمدی است وبزودی تاوان این همه خیانت نخواهندداد.
  • امین IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 6
    واقعیت این است که اقتصاد با چوب وچماغ نظارت درست شدنی نیست اقتصاد درحال حاضر یک علم است که با ارتباط سالم با دنیا درست شدنی ست چرا حقایق را نمی پذیریم
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      4 0
      اشتباه مثبت دادم دوست عزیز کشورای دیگه مغز خر نخوردن تکنولوژی روزشونو به کشور دیگه ای(حالا هر کشوری)بدن.هر کار هست خودمون باید واسه خودمون بکنیم وگرنه هیچ کشوری دلش برای ما نسوخته
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    گور بابای امریکا و انگلیس اسراییل و بدتر از انها مفسدین اقتصادی و رانت خوار و مسولینی که اقازاده هایشان در کشورهای دشمن هستند ما که اینجاییم اران هم ثروتمند چرا ما خودمان ایران را اباد نکنیم چرا در تنگنای خوراک و میوه باید همه صادر شود و ما در حسرت چرا اینقدر به دلار وابسته ایم چراباید خودمان اینقدر کوته فکر و کودن باشیم تا یک دلالی باعث افزایش قیمت طلا دلار مسکن میشود ما هجوم میبریم میخریم و اوضاع را بدتر میکنیم اگر مردانه دست در دست هم دهیم و نخریم همه چیز درست میشود ایا نه این است که عمل ما بدتر از امریکا و اجانب دیگر هست انها کوته فکری ما را میبینند و بازی سرمان در میاورند از ماست که بر ماست یکی هم نیست در صدا و سیما راهمایی کند بگوید مردم نکنید ارزش پول ملی خود را نگه دارید مملکت شده دلالی نه تولیدی نه صنعتی هنوز تا این فکر دلالی در ما هست تا ابد عقب ماند ه ایم ژاپن کره جنوبی چین به دلالی و بازار سیاهی فکر نمیکنند به تولید به صنعت فکر میکنند یک مرد اقتصادی تو این مملکت هم نیست
  • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    ای کاش این اعتراض ها و انتقادها زودتر از این شروع می شد. خدایا تو شاهدی خانه آپارتمانی که یک شبه از یک میلیون تومان شد 8 میلیون تومان دلار سه هزار تومانی سی هزار تومان شد پرتقال هزار تومانی 15 هزار تومان شد و.................چقدرش به تحریم ربط دارد؟! مردم اگر این روزها را فراموش کنند که نمی کنند تاریخ فرمواش نخواهد کرد.
  • یاس IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    4 4
    هر چی بد بختی بود وهست وخواهد بود زیر کله گنده احمدی نژاده .با اون همه ب اصطلاح پولهای باد آوورده نفتی ب جای اینکه ب فکر زیر ساختهای مهم کشور باشه ک با یه باد وبارون این همه خسارت نبینیم فقط خواست عوامفریبی کنه
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      5 11
      بیشترین طرحهای عمرانی در 8 سال دولت قبل اجرایی و عملیاتی شدند بودجه پروژه های عمرانی در دولت قبل 8 برابر امروز بود و فازهای مختلف پارس جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت دهم به پیشرفت بیش از 80 درصدی رسیدند.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      3 0
      از اپن زمان ۸سال میگذره و این زمان کمی نیست نه ما رو احمق فرض کن نه خودتو
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    7 2
    همه چی تقصیر دولت روحانی هست. انشالله سال بعد دولت انقلابی ببینیم چیکار میکنه.
  • داود IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    در mashrgh های آدرسهاتون حرف e جا افتاده
  • حسين DE ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    4 14
    آقاى موسوى تبريزى شما اصلاح طلبان مجاز هستيد در هر زمينه اى و يا موردى صحبت و اظهار نظر كنيد بجز در مورد انقلاب ، بيك دليل بسيار ساده ، چون ذات شما اصلاح طلبان با انقلاب بيگانه است و شماها كوچكترين شناخت و دركى از انقلاب نداريد ،شماها بيش از سى ساله كه در دولت هستيد و به كدام يك از آرمانهاى انقلاب عمل كرديد و يا وفادار مانديد؟ لطفاً فقط يك نمونه را نام ببريد و يا اشاره كنيد، فقط يك مورد نه بيشتر، آقاى موسوى تبريزى مردم دارند ثانيه شمارى ميكنند تا روزى كه شما و كارگزارانيها و مجموعه طيف ليبرالها و دلاليسم حاكم و اون تفكر و منش منحوس و خانمان برانداز شماها از صحنه و عرصه سياسى ،اقتصادى،فرهنگى،اجتماعى،ووووووو محو و نابود شود،انشاالله.
  • حسين DE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    5 0
    آقاى فراستخواه مثلاً "جامعه شناس" تو اگر ذره اى درك و شعور جامعه شناسانه دارى لطفاً ابتدا مفاهيم انقلاب و اصلاحات را تعريف و تفاوتهاى ماهوى اين دو مفهوم را بيان كن، التبه اگر ميتوانى؟ در ضمن جهت اطلاع شما آقاى مثلاً "جامعه شناس" از منظر جامعه شناسى تفاوت بسيار بزرگى بين انقلاب و راديكاليسم وجود دارد و تو بايد بعنوان يك "جامعه شناس" اين تفاوتها را تشخيص دهى، تنها راه حل مشكلات امروزى جامعه ما نه اصلاحات بلكه پيشبرد آرمانهاى انقلاب است،تو كه يك جامعه شناس هستى يك گزارش در مورد جگونگى پيدايش باستى هيلز ها در ايران و تقابل آن با آرمانهاى انقلاب بنويس مابقى مسائل پيش كش ،چون از نظر من تو فاقد هرگونه درك و شعور جامعه شناسى هستى.
  • هموطن IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 6
    راستی خودتون نمیدونید فقط تقصیر دولت نیست. شماها همه باید جوابگو باشید. یه سری تعصبات افکاری خودتونو تحمیل کردید الان به بن بست خوردید. گردن هم دیگه میندازید سیاست خارجی ایران در منطقه ازبنیاد غلط بود. ومقصر همه شماید. دولت درنهایت در چهارچوب خط مشی شما کار میکنه
    • Nm IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      7 0
      اتفاقا تو یکی خود فروخته هستی
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      6 0
      من نمیدونم چرا کاندیداها خودشونو شرحه شرحه میکنن و واسه رسیدن به قدرت از رو همه چی رد میشن بعد که خرشون از پل میگذره و ۸سالشون تموم میشه و هیچ غلطی واسه مردم نکردن میگن ما اختیاری نداشتیم.واسه اختیار نداشتن اونجوری خودتونو تیکه پاره میکردین؟پررویی و وقاحت تا کجا واقعا
  • DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    7 0
    میرحسین موسوی تربیزی :"البته دولت در راستای اهداف از پیش‌ تعیین‌شده یا برجام یا هیچ حرکت می‌کند واما اینگونه عملکرد مجلس با شعارهای تند جز اینکه معاش مردم را تحت تاثیر قرار دهند؛ به نحوی که ناراحتی و مشکلات مردم و تحریم‌ها بیشتر شود و از آن طرف تدین مردم به اسلام و اعتقادشان به انقلاب کمتر شود ودر نتیجه باز به ساز و آواز ودُهل و ارکستر و کُنزرت و در نتیجه به اصلاحطلبان و غربگدایان رای دهند ، ثمره دیگری نخواهد داشت. واقعا ببینید مجلس هماهنگ قبلی چقدر سریع کار میکرد ۲۰ دقیقه ای برجام را تصویب کرد و تمام تحریمها را برداشت چون به امریکا گیر نمیداد. ولی امروز مسئولیت بسیار بزرگی به عهده نمایندگان مجلس است و باید کاری کنند که این فقر و مشکلاتی که اصلاح طلبان و غربگدایان در جامعه بوجود آوردند حل و فصل شود.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    7 0
    آقای تبریزی چشمش را به روی گندکاری دولت بسته و حقایق بر ملا شده از سوی مجلس را سبب سختی معیشت مردم می داند
  • اسماعیل IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    6 0
    دوست عزیزمثل اینکه بازهم خوابی سازنده واکسن ازدست دادیم مگر خودمان چی ازدیگران کم داریم که نتونیم واکسن بسازیم یک کم مطالعه بکن ببین واکسن فلج اطفال سازندش کجایی هستش درود برشرف ایرانی درضمن تاجناح جناح بندی توکشور تموم نشه وضع همین A823
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    7 1
    اقای موسوی تبریزی اتفاقا مجلس در مسیر درست قرار دارد این دولت بی تدبیر هست که ناامیدی در مردم ایجاد کرده و می کند...
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    4 0
    افساد طلبها بارویکردهای غربی ناجی ملت نیستند والسلام. زودتر گورتان راگم کنید فقط بروید وپشت سرتان رانگاه نکنید
  • DE ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    4 0
    اوف بر اصلاح طلبان
  • شاهرخ IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    بابا دادستان کل کشور در واقع با اختیارات قانونی که دارد می تواند بعنوان مدعی العموم در این شرایط ورود پیدا کند، ولی متاسفانه می بینیم آقای رئیسی شخصا در موضوعات ورود می کنند، که این خود جای تامل دارد. قوه قضائیه نیاز به جراحی عمیق در سطوح شورایعالی قضایی دارد. آقای رئیسی بنده خدا تنهاست.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    خب همه اینها که گفتی حرف دل مردمه ومردم دارن میبینن که دولت داره چه می‌کنه و اغلب اعضای آن چه هست ..تکلیف چیه آیا همچنان باید به این ها امکان جولان داد آیا نباید به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی باشه
  • ک IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    شکر خدا را که تبریزی ها خیلی عاقل و با فرهنگ هستند ولی این تبریزی نمی دانم چرا چشم چپش کور ه تا بداند که تقصیر از خودش است
  • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    این سیاه نمایی نیست سری بین مردم کوچه بازار بزنید بعد به بالای شهر بروید اختلاف طبقاتی چه عرض کنم اختلاف زیر زمینی ببینید کجا زندگی میگنید که جامعه را نمبینید فقط فاصله عرض سکه خودرو و .....نگاه کنید
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    من نمیدونم چرا کاندیداها خودشونو شرحه شرحه میکنن و واسه رسیدن به قدرت از رو همه چی رد میشن بعد که خرشون از پل میگذره و ۸سالشون تموم میشه و هیچ غلطی واسه مردم نکردن میگن ما اختیاری نداشتیم.واسه اختیار نداشتن اونجوری خودتونو تیکه پاره میکردین؟پررویی و وقاحت تا کجا واقعا
  • سهند IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 2
    مشکلات اقتصادی ملت =مجلسیکه بیش از چند ماه نیست تشکیل شده + دولتی که دو دوره است امور را در دست دارد !!!!!!!! انها شرم و حیا را جویدن و تف کردن
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 0
      ای بابا بقول ۱بنده خدایی دلار از ۴تومن شد ۲۷تومن تقصیر هیچکس نیست ولی از ۲۷تومن شد ۳۰تومن تقصیر مجلس جدیده.مسبب این وضع فقط و فقط دولت تنبل با اطرافیان
  • SG ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 1
    متاسفانه در پایان هردولت عده ای نسبت به دولت جبهه گیری کرده اند وبالاتر نقد وانتقاد به توهین و... شروع می کنند من نیز به عملکردها دولت ها انتقاد دارم ولی به هرحال مردم رای داده اند درست یا غلط هردوجریان درمناظره ها از خجالت هم در آمده اند
  • پ IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    آقای موسوی تبریزی این حقیقت را می‌داند که مجلس جز نظارت و تقنین کار دیگری نمی‌تواند، بکند و بیش از ۹۵ درصد از اجرائیات و بودجه کشور در اختیار دولت است یا خود را به تجاهل زده است!؟پس این جمله مجلس در راس امور هست خواهشا دیگه تکرار نکنید
  • ۴۳۳۱ IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    تا دولت تدبیر حقه دررس کار هست وضع ازاین بدتر مشود دولت باید پاسخ گوی این همه بی عدالتی درحق ملت نجیب و وفادار به رهبر وانقلاب باشد ازماست که برماست باید درانتخابات آینده بیشتر حواسمان باشد که این طور ضربه فنی نشویم جانم فدای رهبر عزیز
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    واقعا سنگ پای قزوین باید کشید بروی دولت
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    به شعور مردم توهین نکنید
  • GB ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    واقعا متاسفم از این طرز فکر
  • علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    چرا جلوی فتنه گران اقتصادی را نمی گیرند؟ ما سیصد هزار شهید ندادیم که یه مشت اصلاح طلب غرب گرا که همه ی کس و کارشان را در این چهل و یک سال از دهات ایران به اروپا و آمریکا فرستادند و با پول ملت و بیت المال مسلمین زندگی لاکچری راه انداخته اند و به فکر غارت هستند را خود مردم خوب می شناسند
  • فیروزمحمدپور IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    بله ما مردم میدانیم که این دولت نمیزارن مردم نفس خوشی بکشن
  • DE ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    خیلی شجاعت می خواهد که اقرار کنید ، شماها توانایی و قابلیت اداره کشور را ندارد . واقعا" از اوضاع اقتصادی - فرهنگی و اجتماعی کشور بی اطلاع هستید .
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    هر کی بگه دولت خوب بوده دروغه هر کی هم دفاع کنه دروغه و حتی شاید حرام
  • علی JP ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 1
    اگه انصاف باشه باید قبول کرد که دولت دروضعیت کنونی که صد درصد تحریم هستیم ما غیر از صادرات نفت چی داریم که فروش آن صفر شده آقا دارو به ما نمیدن خدا مخالفان دولت را هدایت کنه من خودم بازنشته هستم با مستمری حداقل مستاجر هم هستم سرمایه دارهم نیستم ولی حقیقت رو درک میکنم الان موقع انتقام نیست یاعلی
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      0 0
      سلام استاد گرامی صادرات کشور شما فقط نفت نیست .استاد عزیز شما یا اطلاعاتی در مورد کشور مان که چه معادنی از اهن گرفته تا طلا وغیره وغیره ویا که میدانید ومیخواهید این ملتو بیشتر عذاب بدین .خداوکیلی این دولت در این ٨سال کدام کار خداپسندانه ای انجام داده ویا کدام کاری راانجام داده که به ملت وکشور یکم ارامش داده باشه از روزی که امده روزبهروز اجناس همه چیز گرانتر شد دزدیها افزایش یافت فساد کل کشورو گرفته مرد حسابی کجای کاری .حتما حقوق ۱۰میلیونی هودار دولتت کرده . لطفا یکمی هم به فکر سایرین باشید انچه راکه برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند .یاعلی
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    چیزی که مسلم است مردم نادانند وبصیرت لازم را متاسفانه ندارند. اگر مردم آگاه بودن حرف این ها را باور نمی کردند
    • علی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 0
      باسلام وعرض ادب واحترام..من خواهش میکنم به نظرات مردم احترام بگذاریدعزیزان در هنگام فرمایشات مقام معظم رهبری گوش فرادهیدومعیاریک مدیردرامرکشورداری نشان می‌دهد اگرجامع عمل پوشدبه یکدیگرپرخاش نمی کنیم
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 0
      بی شعور نادن به مردم توهین نکن.احمق تر از تو خودتی و هرکس به مردم توهین بکند
  • محسن IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    کشور نیاز به یک مدیر لایق و فراجناحی دارد
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    ماکه دیگه تنهاامیدمان به خداست...ای هشت سال ایقدفسادکلان ودروغهای بزرگ شنیدیم که اعتقادواعتمتادبجزبه مقام معظم رهبری ونیروهای نظامی.به هیچ مسئول ومنسبی دیگه ای نداریم...خدایه سلامتی وطول عمری به رهبرمون ونیروهای ارتش وسپاه بده که شره خیانتکاران به انقلاب راازسره ماکم کنه...
  • ن IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    نفوذی های اسرائیل دارن نیروهای ولایی وجهادگررو باگرادادن به اربابشون با ترور یا با بهانه های بیماری،جانبازبودن و...حذف فیزیکی میکنن!
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • ناشناس GB ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    توی این چند سال که مردم داشتن اینهمه فشار رو تحمل میکردن چند بار اعتراض کردید و از بودجه های هنگفت صرفنظر کردید .الان که هر کسی میتونه انتقاد کنه و انتقاد شما بجا اما بسیار دیر است
  • Hoseini IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    وقاحت تا کجا؟!!! آقای موسوی اهداف از پیش‌تعیین‌شده ، بدبخت کردن مردم و ضربه به نظام بود؟؟؟ حالت دیگه ای که وجود نداره...
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام دولت شده دوران بنی صدراگرمراجع کاربچی نکنندکشورروبدست بژگانگان میدهنداگرمجلس میخوان کاری کننددرمقابل گرونی باییتندبایدتعاونی براخانه ماشین لوازم خانگی وخوراکی زدوهمه جاروپرازجنس ارزانبه قیمت لااقل دو سال جلوترتوضیع کپنداونوقت اجناس گرونفروشامیمونه رودستشون وگرنه دشمن ازداخل وخارج همه جوره درکوین نشستهالان هم دیره
  • محسن IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    فرار رو به جلو تاکتیک جدید افساد طلبا . بزرگوار اون موقع که برای روحانی پیرهنت پاره میکردید و رئیس اصلاحات جناب خاتمی (تکرار) بیانیه و سی دی میداد باید فکر همچین روزهایی رو میکردید . حکایت شما حکایت اشعث هستش که بعد از 1400 دوباره ظاهر شده .این کلک شما نخ نما شده .بفکر یه کلک دیگه باشید
  • حسن IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    یک ماه قبل دولتیان در تلوزیون گفتند مشکل روغن نباتی حل شده تا حالا در رشت هیچ مغازه ای روغن ندارد. این یک نمونه بود ! می خواهند با گرسنگی دادن به مردم آنان را به خیابان ها بکشانند و بر خیانت های انجام شده سرپوش بگذارند.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    اصلاح طلبان خودشان و عقل کل میدونن همیشه گندکاریهاشونوبه گردن دیگران می اندازن الان از مجلس استفاده میکنن
  • مم IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    حرف شما درست صرفنظر اینکه ناکامی دولت به دلایل مختلف من جمله دشمنان بیرونی و کارشکنیهای داخلی بی تدبیری و بی کفایتی مسولین و.....دارد اگر نیتی در این عمل نبوده مجلس این دوماه را تحمل میکرد همانگونه در چندین ماه قبل اقدام در خوری نداشت
  • ح IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    ینی باید بپذیریم ک در طول یکماه ۳نفراز بهترین،ولایی ترین وجهادی ترین نیروهای خدوم،مخلص و بی ادعا یکی تروز شد و دوتا دیگه بعلت عوارض جانبازی و...ازبین ما رفتند؟؟؟!!!مشکوک نیست؟؟اطلاعات سپاه تورو خدا چشم وگوشتون رو باز کنین اطلاعات کشوری امیدی بش نیست..
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    زمانش رسیده که دیگریکدیگررامقصر نشناسیم بلکه به دنبال راه وچاره برای رفع مشکلات و معضلات موجود چون مبارزه باکرونا و تغئیراتی درشکل ساختاری اداره کشورباشیم
  • قهرمان بهرامی بختیاری IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    حاجی اقا موسوی تبریزی شما خودت کاملا اطلاع داری مقصر اصلی دولت که از جناح خودتون بخدا خجالت آور شماها با لباس امام زمان دارید به دین اسلام و سپس به ایران عمدآ آسیب میرسانید مردم عزیز که بماند
  • DE ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • GB ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    انشاالله یک آینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • محمدوطنخواه IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای میرحسین موسوی تبریزی بنده یکی ازشهروندان تبریز می باشم ومی خواهم بگویم ازشماشناخت بسیارخوبی دارم یادتان که نرفته پس ازانقلاب شمادرجایگاه ریاست دادگاههای انقلاب چه هاکه نکردیدخودتان خوب میدانیدنیازی به شرح احوالات آن زمان نیست تابالاخره به صدارت دادستانی کل رسیدیدو پس ازعمری‌تندرویها ومحافظه کاریهادرنهایت خواستیدنان به نرخ روزبخوریدواصلاح طلب شدیدومدتی است سنگ اصلاح طلبهارابه سینه می زنیدامادرحقیقت شماحتی یک اصلاح طلب واقعی هم نیستیدخدابااین مرامی که داریددرقیامت به دادتان برسدوالسلام.
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام چرا اجناس کالاهای اساسی را کهبا ارز چهار هزارو دویست وارد میکنند را کپنی نمیکنند سوبسیدرا دولت روی ارز واجناس را با کالابرگ مثلزمان جنگ کالا بدست مردم میرسید مقصر دولتاست هنوز سال اینده اعلام میکنددلاردوازده هزار تومان
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    واقعا متاسفم
  • یک جانباز US ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    بعدازگذشت 4 دهه وبازی های سیاسی وشکاف بین مردم همیشه درصحنه وشهیدپرور، دیگردست جناح بازان دربازی سیاسی (که مردم رامهره های بازی شان کردند) رو شده واصلاح طلبان واصولگرا یان دوروی یک سکه هستند که برای پست های مهمتر،درجدال زرگری هستند!!!!
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    دولت اصولگراتون رو هم دیدیم
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    مدیون مردم بیچاره هستید
  • محمد IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    رییس جمهور و مجموعه دولت بی تدبیر به دولت ماسک تبدیل شده اند و رییس دولت هم در حد یک خبر نگار ماسک انجام امور کشور را به عهده دارد . و عوامل نفوذی در حال سم پاشی و سیاه نمایی از مشکلاتی که حتی یک در صد آن به خارج ارتباط ندارد هستند آری این است نتیجه شعار دادن دولت بی تدبیر .و ....
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    دولت تدبیر و امید همه را کرده ناامید خداکنه زودتر با رفتنش یک کمی بده امید دولت روحانی یعنی:با بی تدبیری کرده مردم را روانی
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    ملت همه مدانند که هر بلایی سر مملکت میاید از دولت کنونی اب می خورد وبه هیچ کس دیگر ربطی ندارد ان زمانی که سیاسی بازی می کردند وادرس غلط به ملت می دادند گذشته
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    خوبه خودتان بعد 7سال ونیم سکوت به بی‌کفایتی دولت که از اوحمایت می‌کردید اعتراف میکنید واین نشان می‌دهد که خود شما هم افرادی هستید که نباید به شما وکسانی که معرفی میکنید ما مردم اعتماد کنیم وبه کاندیدای شما رای دهیم اما چرا اینقدر دیر ازخواب بیدار شدید؟؟
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    اوف بر اصلاح طلبان
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    رییسی قهرمان برای ایران بمان لبیک یا خامنه ای
  • ايرانی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    آقا میر حسین موسوی تو کجا واین حرفها کجا؟ تو مگه سواد هم داری
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    سابقه میر حسین را از تبریز تحقیقی بکن این آقا 38 سال در انزوا بوده حالا میخو ای دوباره‌ رو کنی؟ این آقا کجا ومردم کجا مردم سلام اینو نمیگیرن تا چه رسد باینکه باین مراجعه کنند به شعور مردم توهین نکن
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    قبل از انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی.سلطان نفوذطی سخنپراکنی هایی در سفر به شهر یزد گفت" درودبر خ افتخار افسادطلبان" و"اینکه انتصابات است نه انتخابات" هربار که از ناحیه ی رای مردم احساس ناامیدی کنند، برتبل سیاه نمایی میکوبند اگر بتوانند مردم را از جنگ ذهنیشان بترسانند واگر نشد از عدم مذاکره و تحریمهای جدید.وجودننگین این قوم ظالمین،فقط به افسار اربابانشان بسته است.ننگ بر افسادطلب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس