احمد نقیب زاده

یکی از "حامیان روحانی" از مجلس یازدهم خواست برای گرانی‌های فکری بکند و با ندانم‌کاری، اینقدر کشور را به دردسر نیاندازد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"شارل دوگل" نظامی چگونه مشکلات فرانسه را حل کرد؟

بگومگوی چپ‌های ستادی درباره نیاز جامعه به "کاندیدای مقتدر"

برخی رجال اصلاح‌طلب در هفته‌های اخیر پالس‌های مثبتی را نسبت به حضور یک "کاندیدای مقتدر" با سابقه نظامی‌گری در عرصه انتخابات نشان داده‌اند.

"احمد زیدآبادی"، از فعالان چپ، مدتی قبل در همین رابطه طی یادداشتی که البته مورد اعتراض شدید اصلاح‌طلبان قرار گرفت خواستار حضور یک چهره کارآمد با سابقه نظامی در انتخابات ۱۴۰۰ شد.

مضمون تئوری زیدآبادی خطاب به اصلاح‌طلبان نیز این بود که اگر قرار است یک گزینه نظامی کارآمد بیاید و مشکلات کشور را حل کند؛ این مسئله نباید قاعدتا از نظر چپ‌ها که خود را مقید به پیشرفت ایران معرفی می‌کنند؛ اشکالی داشته باشد.

این یادداشت موجب شکل‌گیری یک مناظره تند رسانه‌ای بین مصطفی تاجزاده و زیدآبادی نیز شد!

در ضلع بعدی ماجرا، مرتضی مبلغ، از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز طی مصاحبه‌ای در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه ملی گفته است:

"در مورد حضور نظامیان در انتخابات باید دو امر را از هم تفکیک کنیم. زمانی ممکن است کسانی برای انتخابات نامزد شوند که سابقه نظامی دارند اما سالیان سال است که از چارچوب نظامی‌گری خارج شده و به عرصه‌های سیاسی و مدیریتی آمده‌اند. نمی‌توان اسم این افراد را نیروی نظامی گذاشت و این افراد نظامی محسوب نمی‌شوند. در نقطه دیگر، افرادی که حقیقتا نظامی بوده و می‌خواهند به انتخابات ورود کنند، بحث متفاوتی دارند."[۱]

*باید دانست که رجال اصلاح‌طلب و مخالفان گزینه "کاندیدای مقتدر" قاعدتا نمی‌توانند از منطق کارآمدی و نقش اقتدار در حل مشکلات فعلی کشور عبور و یا آنرا کتمان کنند.

منطقی که همانطور که دیده می‌شود تسلیم در مقابل آن گویا به افکار تنی چند از همین رجال اصلاح‌طلب نیز رسوخ کرده است و مشغول صحبت از آن هستند.

جالب است که تجربه تاریخ از حضور یک کاندیدای مقتدر نیز مثبت است و می‌توان در این زمینه به کارنامه "شارل دوگل" در کسوت رئیس‌جمهور فرانسه اشاره کرد.

تاریخ اذعان می‌کند که کارآمدی و اقتدار دوگل که سابقه‌ای نظامی هم داشت، چگونه توانست فرانسه جنگ‌زده و آسیب دیده از جنگ‌های اول و دوم جهانی را به یک کشور پیشرفته و آباد تبدیل کند.

این در حالی است که وجود سابقه نظامی‌گری در نزد یک کاندیدای مقتدر اتفاقا "منطق پاسخگو بودن قدرت و مردمگرایی قدرت اجرایی" را نیز پویاتر می‌کند زیرا یک کاندیدای با سابقه نظامی‌گری به دلیل ذهن سلسله‌مراتبی و ملزم به پاسخگویی به فرماندهی که دارد؛ هرگز نمی‌تواند از پاسخگویی نسبت به نهادهای ناظر خود بری باشد.

در بحث مردمگرایی نیز همه می‌دانند که یک نظامی مذهبی جدای از انگاره‌های اعتقادی خود اما همواره فدایی مردم و کشور خویش نیز هست و رسوب این انگیزه در ذهن یک نظامی سیاسی شده و وارد شده به عرصه‌های دموکراتیک و اجرایی می‌تواند مردمگرایی و خدمت‌مداری را بیشتر در چشم مردم پدیدار کند.

زیرا یک سیاستمدار با سابقه نظامی اتفاقا به مردم به چشم امر مقدسی نگاه می‌کند که حتی باید جان خویشتن را نیز فدای آن کرد.

من‌حیث‌المجموع "کاندیدای مقتدر" به لحاظ ژنتیکی خصلت‌هایی دارد که اگر با سابقه کارآمدی همراه باشد و مردم نیز با "رأی خوب" به آن اقبال کنند؛ نوشداروی بزرگی برای مشکلات فعلی ایران پدیدار خواهد شد.

***

کینه‌توزی علیه سازمان اطلاعات سپاه به بهانه یک ترور!

علی صنیع‌خانی، فعال اصلاح‌طلب و از کادرهای سابق سپاه در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون ترور شهید فخری‌زاده اظهار کرده است:

"اگر سپاه به فکر ایجاد سازمان اطلاعات مستقلی به موازات وزارت اطلاعات نمی افتاد و در کنار آن ها قرار می گرفت و تقویتشان می‌کرد، قطعا شاهد چنین اتفاقاتی نمی‌بودیم. اگر در زمانی که آقای احمدی نژاد وزارت اطلاعات را از هم پاشاند و بهترین و توانمندترین نیروهای مجرب آنجا را کنار گذاشت، سپاه با این کار مخالفت می کرد با عملکرد بسیار چشمگیرتری مواجه می بودیم. شما فکر نکنید انجام یک ترور کار یکی دو نفر است. در این عملیات و در عقبه آن شبکه ای برنامه ریزی و سازماندهی تروریست‌ها را بر عهده داشته است! "[۲]

*این از مظلومیت سربازان گمنام امام زمان(عج) است که فردی با انگیزه‌ای سیاسی؛ اینچنین علیه یک سازمان امنیتی خدوم دست به انتقام‌گیری می‌زند.

آقای صنیع‌خانی حتما بهتر از هرکسی می‌دانند که دنباله‌های داخلی دشمن که قرار است اهداف روانی خرابکاری و ترور را عملی کنند حتما در بارزترین وجه مأموریت خود به سازمان‌های امنیتی کشور که جملگی حلقه‌های پولادین یک زنجیر مستحکم هستند حمله خواهند برد.

و اکنون سوال اینجاست که تحلیل ناصحیح آقای صنیع‌خانی چرا با این هدف شوم منطبق است!؟

از سوی دیگر آیا رواست که اینهمه خدمات امنیتی سپاه پاسداران به مردم و نظام در کشف جواسیس، در شکار عناصر عنود در خارج از کشور، در حفاظت از شخصیت‌ها، در جبهه مبارزه با اشرار و... نادیده گرفته شود و در ادامه نیز تهمتی چنین ناجوانمردانه به این سازمان روا داشته شود؟

"محاسبه غلط" و تحلیل ناصحیح در ذهن کسانی از خواص جامعه یکی از اهداف بزرگی است که دشمن به آن امید بسته است.

***

راهکارهای قالیباف برای رفع گرانی چیست؟

درخواست جالب "حامیان روحانی" از مجلس یازدهم

احمد نقیب‌زاده، فعال چپ و از استادان اصلاح‌طلب در بخشی از یک یادداشت در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در واکنش به طرح مجلس برای اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها و نیز تأکید برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای بر انتقام سخت از اسرائیل پس از ترور شهید فخری‌زاده نوشته است:

"باید از روی عقل تصمیم گرفت، نه از روی احساسات. نمایندگان به‌دنبال راهکاری برای مشکلات مردم باشند. حضرات برای گرانی مرغ و دیگر کالاهای اساسی مردم چاره‌ای بیندیشند. چرا این نمایندگان با ندانم‌کاری این‌قدر کشور را به دردسر می‌اندازند!؟ اگر نمایندگان فکر می‌کنند که مشکل گرانی‌ها تقصیر دولت است، خوب برای دولت راهکار تعیین کنند. برخی بازی‌های سیاسی و حزبی در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ برای گرفتن کرسی ریاست‌جمهوری اکنون باعث شده است که منافع اصلی ما به حاشیه کشیده شود و حتی قربانی این بازی‌های سیاسی شود."

نقیب‌زاده در این یادداشت پیرامون بحث انتقام نیز تأکید می‌کند که انتقام نبایستی موجب هزینه‌سازی بشود. [۳]

*اینکه یک رجل سیاسی که می‌داند بیش از ۹۵ درصد از بودجه و اجرائیات کشور در اختیار دولت است اما در اشاره به مسئله گرانی پای مجلس را به میان بیاورد! یعنی عملا در حال اجرای یک نمایش سیاه‌بازی علیه مردم است.

نمایشی که البته اپیزودهای تلخ دیگری هم دارد... از جمله اینکه دولت فعلی و ناکارآمدی‌های آن ثمره گفتمان‌سازی، رأی‌سازی و تبلیغات همین افراد است. که آقای روحانی را در دامن رأی مردم گذاشتند و اکنون به جای عذرخواهی از مردم و مطالبه‌گری از دولت؛ اما پای مجلس را به گرانی‌ها باز می‌کنند.

در سمت دیگر ماجرا باید دانست که بر خلاف آنچه که نقیب‌زاده ابراز کرده اتفاقا مجلس راهکارهای بسیاری پیش پای دولت گذاشته است!

مثل مصاحبه تلویزیونی اخیر دکتر قالیباف که بر رفع سوء مدیریت‌ها در بازار بورس و در بازار توزیع کالا تأکید کرد [۴]، مثل طرح مجلس برای "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" که منجر به کاهش قیمت مسکن خواهد شد و قس علی هذا!

اما مردم شاهد بی‌عملی و قهر قابل پیش‌بینی دولت نسبت به این راهکارهای مؤثر و جهادی رئیس مجلس هستند.

در واقع مخاطب نقیب‌زاده بایستی دولت باشد که چرا راهکارهای مشخص مجلس و قوانین آنرا اجرا نمی‌کند نه مجلسی که اثبات کرده معیشت مردم را در اولویت دارد.

در بحث انتقام ترور شهید فخری‌زاده نیز لازم به ذکر است که برخی اصلاح‌طلبان نگران چیزی هستند که البته رخ خواهد داد و این افراد باید بدانند که خارج کردن "گزینه پاسخگویی امنیتی به دشمن" از دستور کار قوه عاقله کشور ممکن نیست!

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/302798

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1484708

3_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/302832

4_ mshrgh.ir/1151526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    51 13
    باید گفت به کوری چشم استحاله شده ها و فاسدهای داخلی و دشمنان بیرونی سازمان اطلاعات سپاه تنهاترین نهاد امنیتی است که هیچ ضعفی در کارنامه اش وجود ندارد.و با هوشیاری و قدرت تمام فاسدها را شکار میکند.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      14 0
      دولتی ها باید در مورد افزایش قیمت دلار و سکه و خودرو و گوشت و مرغ و تخم مرغ و برنج و روغن و غیره پاسخگو باشند همانطور که از دولت قبل انتظار پاسخگویی داشتند !
    • پورمختار IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      2 4
      بر اساس چه سندی این صحبت رو میکنی اونجا هم به هر حال یک سازمان اداری هست که قطعا دارای ضعف ها و کمبودهای خودش هست . مثل وزارت اطلاعات . اگر بپذیریم سپاه و اطلاعات و ارتش دارای ضعف ها و کمبودهای خودشون هستند مثل تمامی نهادهای دیگر، می توانیم با واقع بینی و به دور از تعصب نقدشون کنیم.
  • رضا IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    14 47
    از حرف سردار صنيع خانى چرا برآشفتيد ؟!
    • سید IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      34 4
      در واقع خیانت های آگاهانه یا جاهلانه اصلاح طلبان تهوع آور حکومت های صهیونی اشغالگر و آمریکا را برای انجام این قبیل اقدامات مجاب و جسور کرده است! صنیع خانی در مورد جنایت علیه شهید سپهبد سلیمانی هم می تواند همین مهملات را بگوید!؟
    • حیدر صالح IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      6 0
      بر نیاشفتیم! بلکه شکه شدیم. شخصیتی مثل صنیعخانی دهان باز کند و آب به آسیاب دشمن بریزد شگفتی دارد. ندارد؟
    • س ز IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      9 1
      آقای صنیع خانی زیاد تو گعده یاران هاشمی چرخید و از راه بدر شد وگرنه این حرفش علنا قرار گرفتن مقابل رهبر معظم انقلاب هست که اطلاعات سپاه رو از یک نهاد نیمه تعطیل به یک سازمان پویا و قدرتمند تبدیل کرد که برعکس وزارت اطلاعات که با تغییر دولتها دچار اوج و فرود میشه و درگیر بازی های سیاسی ، تنها حفظ نظام رو سر لوحه برنامه های خود داره
    • قاسم IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      11 0
      ایشان سردار نیستند. همان ریزش هایی هستند که رهبر معظم انقلاب فرمودند.
    • سید محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      3 0
      سردار صنیع خانی خیلی وقته که شهید شدند. ایشون سردار نیست.مگر اینکه شما از خودتون درجه صادرکنید.
    • FR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      2 0
      برای اینکه غلط و مغرضانه بود .....با قضاوت حد اقلی !
    • بزرگ IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      3 0
      صنیع خانی بیاد خودشو جمع کنه، هنر کرده.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    31 6
    میخوان سپاه رو بزنن
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    41 4
    آمریکا 54 نهاد اطلاعاتی دارد و این احمق به دو سه نهاد اطلاعاتی گیر داده
    • NL ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      1 2
      صد تا هم باشن باید متمرکز کار کنن و به مجلس پاسخگو باشن
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      1 7
      مگه الگوی شما آمریکاست؟ بنده خدا نظر داده چون سرداره حتما باید با تخریب شخصیتش جوابش داده بشه یا اینکه جواب تحلیلش با تحلیل داده بشه؟
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    20 3
    اگر عوامل نفوذی داخلی کمک نمی کردند نمی توانستند این کار را انجام دهد
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    24 0
    آیا وقت آن نرسیده یک بار برای همیشه طومار این جنایتکاران را پیچید تا حساب دستشان بیاید
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    26 3
    اقای نقیب زاده من بی سوادمیدانم گرانیهاازعدم نظارت دولت است شمااستادعزیزهم حتمامیدونی ولی داری به جاده خاکی میزنی
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    17 5
    چشمتان را به روی حقایق بسته اید و حزب بازی کورتان کرده و وضعیت مردم را نمی بینید
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      10 4
      وسط لحاف یخ نکنه یه وقت!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    هدف اعتلا و پیشرفت ایران در تحقق اهداف انقلاب اسلامی است حالا سیاستمدار نظامی باشد اشکالش چیست ولی فقیه برای همین جاست که جلوی دیکتاتوری را بگیرد. با این سیاستمداران واداده ومنفک از انقلاب قطعا پیشرفت نمی کنیم
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری از عرفای به نامی است که از وجود نازنین امام زمان(عج) یک دعایی را شنیده و نقل می‌کند که حضرت به من فرمودند؛ هر وقت به بن‌بست رسیدی این دعا را بخوان: يا مَنْ اِذا تَضايَقَتِ اْلاُمُورُ فَتَحَ لَها باباً لَمْ تَذْهَبْ اِلَيْهِ اْلاَوْهامُ، صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَافْتَحْ لِاُمُوريَ الْمُتَضايَقَةِ باباً لَمْ يذْهَبْ اِلَيْهِ وَهْمٌ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ. اي آنکه پس از بسته شدن کارها راه گشايشي مي‏گشايد که اوهام بدان راه ندارد، بر محمد و خاندانش درود فرست و براي اموري که مرا در تنگنا قرار داده راه گشايشي قرارده که انديشه ‏اي بدان راه ‏ندارد، اي مهربانترين مهربانان.
    • دیده بان IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      0 0
      ممنون ازشما.
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    4 0
    نباید گفت آقای نقیب زاده عزیز باید گفت استاد احمق که باتوجه به اینکه او مامثال او با تبلیغات مسموم و رقیب حراسی این خیانت کاران را برکشور مسلط کردند حالا طلب کار هم هستند و چاره ای جز این یاوه گویی ها ندارند و. مجلس انقلابی و سپاه خدمت گزار را مورد حمله قرار دهند تا سرپوشی روی ناکارآمدی ها و خیانتهای خودشان بگزارند.
  • علی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    اول سلام درود بر سربازان گمنام سازمان اطلاعات که جان برکف در تامین امنیت کشور کوشا بودند دوم ان شاءالله همه باهم می کوشیم یک نفر ولائی با افکار انقلابی جوان کارآمد نترس ضد آمریکا وتشکیلاتش و ضد وهابی به روی کاربیاید و کشور در رفاه کامل حرکت کند به کوری چشم ضد ولایت فقیه
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    7 1
    بله بهترین و کارآمدترین نیروی وزارت اطلاعات که توسط احمدی نژاد کنار گذاشته شد جناب آقای کیومرث نیازآذری بودن که حالا گند کارهاش دراومده یا آقای نعمتی که بعد ریاست اطلاعات اسدآباد رفت مجلس و چشمک معروف به عراقچی رو سر تصویب برجام زد که حالا یک ملت رو گرفتار کرده
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    7 0
    وزارت اطلاعات در دولت خاتمی به بهانه قتل های زنجیره ای شدیدا تضعیف شد! ولی در دولت احمدی نژاد ریگی را درتمام مراحل رصدو درپایگاه های دشمن درمنطقه نفوذ ونهایتادر آسمان شکارکرد!ضمنا عصبانیت برخی از گاندو هنوز فروکش نکرده که صنیع خانی به نمایندگی آنان به اطلاعات مقتدرسپاه تاخته است!
  • حسين DE ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    خطاب به زيدآبادى و همپالگيهاش،اين يك نظريه سخيف و ابلهانه است كه ميپندارد يك كانديداى نظامى براى پست رياست جمهورى كشور را از مشكلات عديده كه ناشى از سياستهاى ليبراليسم و دلاليسم در همه زمينه ها بوده نجات ميدهد،پسر جان در كشور ما انقلاب صورت گرفت و اين انقلاب داراى آرمانهاى زيادى است،در انتخابات رياست جمهورى شخصى بايد بعنوان رئيس جمهور انتخاب شود كه به آرمانهاى انقلاب وفادار باشد و در جهت تحقق آرمانهاى انقلاب در همه زمينه ها فعاليت كند،اقتدار إلزامًا با نظامى بودن رئيس جمهور تحقق نمييابد،اقتدار با پيشبرد آرمانهاى انقلاب ايجاد ميشود،اين يك شعار نيست يك واقعيت است،رئيس جمهور حتماً نبايد نظامى باشد اما حتماً بايد يك فرد آگاه و مطلع و انقلابى و وفادار به آرمانهاى انقلاب باشد،فرانسه بعد از جنگ جهانى دوم و رياست جمهورى ژنرال دوگل را فراموش كنيد، فرانسه ويران شده بعد از جنگ جهانى دوم را با ايران انقلابى مقايسه نكنيد،اينها به هيچ عنوان قابل مقايسه نيستند .
  • ق IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    آقای صنیع خانی! ظاهرسازان و نفوذیان نتوانست انقلاب را استحاله کند؟ روی دیوار ضد انقلاب یادگار ننویسید؟(و اذ قلتم یا موسی لن نصبر علیٰ طعام واحد_بقره۶۱) طعام واحد یعنی شریعت واحد ،کثرت گرایان همان فریب خوردگان توسط سامری هستند.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    نهادهای ناظر بر انتخابات، امنیت و اطلاعات و از دید من حتی نهادهای کنترل کننده نرخ ارز و پول ملی و بورس ها میبایست به شکل حاکمیتی مدیریت شوند تا با جابجایی دولت ها این امور استراتژیک لطمه نبینند و خط سیر ثابتی داشته باشند
  • جواد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    5 0
    از آقای صنیع خانی چنین موضعی بسیاربعید بود. ایشان را فریب داده اند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 0
    با ارزو بهترینها. انشاالله یک اینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • ایمان IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    روحانی عزیز رئیس جمهور بزرگوار شما می توانید گرانی ها را مهار کنید شما همان شخصی هستی که توانستی در روز امضای برجام همه تحرین ها را یکجا برداری
  • یه دوست IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    4 0
    سلام شما فکر کنید سپاه در یکی از امور اختصاصی دولت دخالت کنه یه عده از همین افراد میگن نمیذارن دولت کار کنه با وجود بدهی چند ده هزار میلیاردی دولت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص یه عده صورت مساله رو کلا عوض مکنن میگن اقتصاد رو به دست گرفته ولی نمیگن مشکلات رو از رو دوش دولت برداشته به جای کلمه کمک از کلمه دخالت استفاده میکنن خود آقای جهانگیری میگه ما با اراده خودمون کار به سپاه میدیم
  • طاهر IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 0
    سلام علیکم این چندمین عملیات تروریستی علیه کشور در 10-15سال گذشته است. از ترور دانشمندان، مسئولین و مقامات نظامی گرفته تا انفجارات سایت های هسته ای و پتروشیمی و.. این نشان می‌دهد که با وجود فداکاریها و از جان گذشتگی سربازان گمنام امنیت کشور ولی باز هم روزنه های هست که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم؛ همچون رژیم‌های جنایتکار و صهیونیستی آمریکا و اسرائیل با کمک دشمنان منطقه ای و نفوذیهای داخلی توانسته اند ، چنین عملیاتی را انجام دهند. پس لازم است متولیان امنیت کشور ،حتی اگر در آمادگی صد در صد به لحاظ نیرو های مخلص و تجهیزات باشند، باز هم یک بازبینی و پردازش اساسی در سیستم خود انجام دهند و قطعا این مهم مدنظر این عزیزان هست. بنده نظر خودم را می گویم که شاید بشود تنگی معیشت و فشارهای اقتصادی موجود در جامعه را تحمل کرد ولی مصیبت از دست دادن این عزیزان ، حتی اگر یکی از کارکنان ساده مثلا نیروگاه هسته‌ای باشد ، قابل تحمل نیست. حق تعالی، این کشور از شر و توطئه همه دشمنان و بدخواهان محفوظ دارد.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    واقعا متاسفم با این طرز تفکر
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    سپاه تاامروز برهیچکی پوشیده نیست تاپای جان ومخلص وباانهمه فشارومشکلات مردانه جنگیده وازجان مایه گذاشته وشهدای زیادی تقدیم کرده وباظالمان جنگیده وشاخ دیکتاتورهارو شکسته خدایی ناکرده البته بعضیا اگرفراموشی گرفتن ولی ملت امام حسین فراموش نخواهد کرد.گاهی اتفاقی پیش میاد که هیچ کس دوست نداره ولی پیش میاد وانشاالله دشمن تقاص سختی پس خواهدداد .دوستدااران این خاک همه ناراحتند..تاقبام قیامت مدیون شهدا هستیم وانشاالله درنهایت دشمنان نابودند
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    یک کار خوب میخواد انجام بشه .. ببین چه مواضعی میگیرن. افی رئیس و دفترش ، ..... میترسند ایران ازاین راه به نتبجه. برسه و دوست چند ساله ظریف رئس جمهور میشه ... شاید امید داشتن رفقا امتیازی بدهند .. کور خخوندید اونا امریکای جهن خوار هستند
  • پیر فرزانه IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    ما قدران سربازان گمنام اطلاعات سپاه ووازارت اطلاعات هستیم هر دو دراستای عظمت ایران اسلامی زحمت میکشند واین پاسخ سخیف به یک رزمنده با اخلاصدفاع مقدس نیست ایشان به وسع دید خود اظهار نظر فرمودند اتفاقا وجود دو سازمان مکمل همدیگر هستند نه موازی مثل ارتش وسپاه بعنوان بازوی پرتوان نیروهای مسلح در مقابل بد خواهان خداوند همه را خود حفظ فرماید سرافراز باشند ما یک حزب داریم ان حزب اسلام یک امت ان اسلام ویک کشور ان ایران سر افراز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس