اصلاح‌طلبان و ۱۴۰۰؛ با دست پَس زدن و با پا پیش کشیدن/ اندک اندک نامزدهای اصلاح‌طلب می‌رسند!

اظهارات رجال اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که آنها برنامه‌های خطرناکی را برای انتخابات سال ۱۴۰۰ تدارک دیده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مردم ایران هم‌عرض موجودات دیگر شده‌اند!

توهین جامعه‌شناس اغتشاش‌طلب برای عصبانی کردن مردم

سعید معیدفر، از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب که به سیاه‌نمایی از شرایط کشور اشتهار دارد، در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی ضمن ارائه یک تصویر تاریک و بن‌بست از شرایط روز کشور گفته است:

"واقعیت این است که افراد جامعه از وضعیت یک موجود اجتماعی خارج شده‌اند و خود را از قوانین و مقرراتی که احساس می‌کنند باعث و بانی این وضعیت است، رها می‌بینند. هنگامی که نیازهای انسان در عرصه اجتماعی و مدنی تأمین نشود انسان هم‌عرض با موجودات دیگر می‌شود! "

او در این مصاحبه همچنین با بیان اینکه جامعه ایرانی در مسیر افول اخلاقی قرار گرفته است، اظهار می‌کند: بنده نسبت به آینده جامعه خیلی خوش‌بین نیستم و معتقدم اگر تدبیر لازم برای تغییر وضعیت موجود توسط سیستم تصمیم‌گیر جامعه صورت نگیرد وضعیت جامعه شکل ناخوشایندی به خود خواهد گرفت.[۱]

*"سیاه‌نمایی" گسترده اصلاح‌طلبان و برخی دوستان دولتی آنها از شرایط کشور یک پرونده ۷ ساله است که اگر با تأملات امنیتی مورد مداقه قرار نگیرد می‌تواند به تکرار آبان ۹۸ نیز منجر شود.

کما اینکه ما در مجموعه وبلاگ مشرق از قبل از دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ کراراً این هشدار را داده بودیم که عاقبت این سیاه‌نمایی‌ها چیزی جز اغتشاش خیابانی و "فتنه اقتصادی" با عملگری کسانی که ذهنشان توسط این خزعبلات پر شده است، نخواهد بود...

مسئله اظهارات اخیر معیدفر اما توهین سخیف او به جامعه ایرانی و هم‌عرض قرار دادن مردم با حیوانات برای سیاه‌نمایی بیشتر از فضای کشور است.

ایران اسلامی به دلیل گزینه‌های ناکارآمدی که اصلاح‌طلبان در چند انتخابات اخیر در دامن رأی مردم گذاشته‌اند دچار مشکلاتی مثل گرانی و غیره شده است.

اما آیا وجود مشکلاتی که در همه کشورهای نیز دنیا رائج است باید موجب این شود که فردی به صحنه افکار عمومی بیاید و به مردم توهین کند!؟

این در حالی است که باید دانست اولا مشکلات کشور و از جمله بحث گرانی هرگز به معنی قرار داشتن کشور در شرایط بن بست نیست و مردم با رأی خوب خود در انتخابات‌ها می‌توانند این مشکلات را روی ریل حل شدن قرار دهند.

ثانیا اتفاقا جامعه ایرانی به لحاظ شاخص‌های تحمل‌پذیری، عقلانیت و... در سرآمد جوامع جهانی قرار دارد و تنها یک نگاه ساده به معضلاتی که کشورهای پیشرفته دنیا در جریان ویروس کرونا به آن گرفتار شدند اما ایران نشد؛ برای اثبات همین قضیه کافیست.

در بحث شاخص‌های اقتصادی نیز اگرچه دچار مشکلاتی هستیم اما ایران اسلامی، امروز در زمره سیرترین کشورهای جهان قرار دارد، نرخ بیکاری ایران در آستانه تک رقمی شدن است و همچنان مالیات، نان و سوخت ارزان از سوی حکومت ایران به مردم ارائه می‌شود.

گفتنیست، توهین‌های اصلاح‌طلبان به قاطبه مردم ایران مسئله امروز و دیروز نیست و مردم ایران بارها و بارها در لسان این افراد عبارت‌هایی مثل لشکر قابلمه‌بدست‌ها، لبوفروش‌ها و "کسانی که بخاطر خرید جارو و مرگ موش هم صف می‌کشند" را خطاب به خود شنیده‌اند!

معیدفر، پیش از این نیز در اظهاراتی بدون حتی یک کلمه مذمت، خواستار جدی‌گرفتن اغتشاش شده بود.

***

برنامه خطرناک اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰

علی صوفی، فعال چپ و از رجال ستادی اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی گفته است:

"در قانون جدید انتخابات تنها نام آقای قالیباف نیامده است. همه خصوصیات به صورتی مطرح می‌شود که ظاهرا با او منطبق باشد. انتخابات که هیچ، احتمالا می‌خواهند برنامه‌ای برگزار کنند که نتیجه آن مشخص است"!

او می‌افزاید: متاسفانه جریانی که در حال حاضر مجلس را در اختیار دارد، از انحصارطلبی ابایی ندارد. این افراد اساسا به مسائل سیاسی صرفا رویکرد «جمهوری» ندارند، بلکه رویکرد آن‌ها نزدیک به حکومت اسلامی است. این از ابتدای انقلاب مورد تقاضای این جریان بود که امام آن را رد کرده و بر جمهوری اسلامی تاکید کردند. تمام تاکیداتی که در قانون اساسی وجود دارد، مبنی بر حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است که از طریق انتخابات اعمال می‌شود. این جمهوریت برای طیفی که مدافع حکومت اسلامی بودند گران آمد و آنان به این موضوع باور عمقی ندارند. [۲]

*آقای صوفی حتما بایستی منظور دقیق خود از جمله " انتخابات که هیچ، احتمالا می‌خواهند برنامه‌ای برگزار کنند که نتیجه آن مشخص است" را بیان کنند وگرنه ظن فتنه‌گری دوباره ستاد اصلاحات در انتخابات ایران بیش از این تقویت می‌شود.

خاصّه اینکه با جریانی مواجه هستیم که مدیریت و فرماندهی مستقیم فتنه سال ۸۸ را بر عهده داشت و در اقوال ۱۰ سال اخیر خود نیز نشانه داده است که هنوز از آن رفتار براندازانه توبه نکرده است.

مع‌الوصف باید دانست که عزم مجلس برای اصلاح قانون انتخابات صرفا پاسخ به یک مطالبه عقلانی همیشگی است که اتفاقا بارها و بارها از سوی خواص دلسوز و برخی فقهای عضو شورای نگهبان نیز مورد تأکید قرار گرفته بود.

مطالبه‌ای که می‌گفت شرایط نامزدی ریاست‌جمهوری در ایران نبایستی به‌گونه‌ای باشد که در هر موسم انتخابات شاهد به راه افتادن صحنه‌های خنده دار در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت نام داوطلبانی باشیم که هیچ سنخیتی با سمت‌های انتخابی ندارند و بعضا حتی فقط برای خنده ثبت نام می‌کنند.

ضمن اینکه این مسئله می‌توانست در مجالس قبلی نیز رفع شود که البته به هر دلیلی این اتفاق صورت نگرفت.

در بحث انتخابات ۱۴۰۰ اشاره به این نکته هم ضروریست که آن کس که به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای این انتخابات دارد اتفاقا نه اصولگرایان که اعضای هسته سخت اصلاحات هستند!

برنامه‌ای که یک سر آن در بیانیه موسوی خوئینی‌ها مبنی بر تشویق تلویحی به تحریم انتخابات دیده می‌شود [۳] و سر دیگر آن در تأکیدات حجاریان مبنی بر وقوع اغتشاش در ایام انتخابات ۱۴۰۰! [۴]

***

باز هم پای پول‌های نقد در میان است آقای موسویان!؟

پیشنهاد کارچاق‌کن‌های بایدن به روحانی

حسین موسویان، فعال اصلاح‌طلب و دیپلمات سابق ایرانی که زمانی به اتهام جاسوسی نیز دستگیر شد به تازگی در اظهاراتی پیرامون احتمال بازگشت آمریکای جو بایدن به برجام گفته است: تیم مذاکره کننده ما وقتی وارد مذاکره می‌شود ممکن است بحث‌های اولیه درباره "ترتیبات بازگشت" از سوی دوطرف باشد. به بیانی دیگر طرف ایرانی بگوید ابتدا آمریکایی‌ها باید برگردند و در مقابل طرف آمریکایی هم بگوید ابتدا ایرانی‌ها باید برگردند. هر چند این موضوع را مهم می‌دانم اما اساسی نمی‌دانم چون قابل حل است.

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: حال فرض کنید که دو طرف با هم درباره "ترتیبات بازگشت" توافق کردند. بایدن هم می‌خواهد برجام را اجرا کند و تحریم‌های هسته ای را هم بردارد؛ پرسش اصلی این است که او می‌خواهد با "تحریم‌های اولیه" و "تحریم‌های ثالث در دوره ترامپ"، چه کند؟

موسویان ادامه می‌دهد: لذا پیشنهاد اول من به تیم هسته‌ای این است که اعلام رسمی بایدن را مورد توجه قرار دهند که اعلام کرده "اجرا در مقابل اجرا" (compliance  for compliance) یعنی اگر ایرانیها به برجام برگردند، آمریکا هم برمی گردد! [۵]

*دقت شود که اگر سنگ هم کارنامه بد و شکست‌خورده آقای موسویان را داشت تا به امروز آب شده بود اما شاهدیم که ایشان همچنان بر اشتباهات خود اصرار می‌ورزند.

جان کلام موسویان در عبارات فوق‌الاشاره اینست که طرف ایرانی مثل ماجرای "امضای کری تضمین است" دوباره با لبخند گول بخورد و به محض اعلام لسانی بایدن، همه‌ی آن چند کار کوچکی را که در تلافی اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل انجام داده است را نیز کنار بگذارد و مثل یک عبد حقیر در مقابل بایدن زانو بزند تا شاید از عطایای او بهره ببرد!

جدای از فاقد خرد بودن این تعارف موسویان و البته گمان جاسوسی که با عنایت به سابقه موسویان وجود دارد؛ بایستی اشاره کرد که ایران به لطف آقای روحانی و تیم اصلاح‌طلب همراه ایشان هنوز از برجام خارج نشده است که بخواهد، بازگردد بلکه دولت آقای روحانی صرفا چند اقدام میکروسکپی در تلاقی اجرا نشدن تعهدات طرف مقابل انجام داده است.

اتفاقا این آمریکاست که نه تنها به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرد بلکه دست به تحریم‌های بیشتر نیز زد و البته از برجام هم خارج شد.

اکنون و در مقابل این سابقه آمریکا، اساسا آقای جو بایدن حقی ندارد که هیچ اجرای دوباره‌ای را از ایران طلب کند.

مگر اینکه به نمایش ورود دوباره به برجام پا بگذارد و در صورت ظاهر هم که شده کارهای نکرده خود را جبران کند. آنگاه است که حامیان برجام می‌توانند شاهد دوباره یک نمایشِ بی‌سرانجام باشند...

پیشنهاد موسویان یک کارچاق‌کنی آشکار برای تیم جدید کاخ سفید در آمریکاست.

گفتنیست، چند سال قبل اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه موسویان در قبال ترویج برجام، مبالغی پول نقد از کاخ سفید نیز دریافت کرده است.

***

1_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/304513

2_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/304547

3_ mshrgh.ir/1121882

4_ mshrgh.ir/1119442

5_ https://etemadonline.com/content/454633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 27
  • سید IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    62 9
    اصلاح طلبان تهوع آور صهیون های حاکم بر جامعه و نظام یانکی ها را بیشتر از مخالفین داخلی شان مفید برای ایران می دانند و این چیزی جز حماقت، سفاهت و بلاهت شان را علت نمی باشد!
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      4 0
      لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط بازگشت بایدن به برجام است امریکایی ها اگر صداقت دارند که ندارند باید اعتماد ملت ایران را جلب نمایند.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      11 0
      تازه نه لغو شعاری، هروقت همه پول‌های بلوکه شده ما آزاد شد و تونستیم طلبها مونو از کرهٔ جنوبی و انگلیس و آمریکا بگیریم و رسید داخل کشور، اونوقت ببینیم شاید برگشتیم به برجام "قبلی" نه جدید!!!!
  • شرقی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    42 6
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      6 1
      جامعه ایران واقعا به یک جراحی سازنده غده سرطانی قبیله گرایی نیاز مبرم دارد چنانچه اصلاح طلبان در مورد انتخابات ۱۴۰۰ رو به اغتشاش بیاورند و امنیت جامعه ومردم را به خطر بیندازند جراحی غده سرطانی در کف خیابانها رقم خواهد خورد چشم در برابر چشم خط قرمز مردم امنیت میباشد
  • آجرلو IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    36 5
    باید قوه قضائیه روزنامه آرمان و شخص سعید معیدفر را به دلیل توهین‌هایی که ملت ایران کرده، محاکمه و مجازات کند. این آقا و امسال او که با بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند و مدام فربه می‌شوند، به جای این که در خدمت مردم باشند، در حال خدمت‌رسانی به دشمنان این ملت هستند.
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      6 1
      آقای سعید معیدفر. واقع قضیه اینه که "کافر همه را به کیش خود پندارد".
  • DE ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    15 1
    اونهایی که با زبان و قلم و رفتارشون تفرقه و فتنه ایجاد میکنن خودشون رو بین اصلاحطلب ها و یا بین اصولگراها مخفی و مستور و مکتوم میکنن. اینقدر تفرقه ایجاد نکنید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    22 3
    اصلاح طلب= بهایی= صهیونیست= شیطان
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    30 0
    بسم الله دکتر احمد توکلی هم مثل مرکزپژوهشهای مجلس تاکید کرد که کلیات لایحه بودجه باید در کمیسیون تلفیق رد شود چون به قول و وعده این دولت اعتمادی نیست و قطعا تعهداتش در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس را زیر پا میگذارد و کشور را با ابر تورم دچار میکنند. رسانه های مردمی مطالبه کنند
  • محسن IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    8 7
    حرف حق تلخ است. ازکوزه همان تراودکه دراوست.لپ مطب این است جامعه ماروبه انحطاط است.مشکل اصلی مااینه که دردراقبول نداریم ودنبال دواهستیم.به عبارتی قبول نداریم که بیماریم امامدام سراغ دکترمیریم مسولان راازخودنمیدانیم درحالیه هروزیرووکیل امروز شهرونددیروزمابوده که باانتخاب خودمان مدیرشده.بهترین افرادراازبین خودانتخاب میکنیم وقتی میرن بالادرست دست میزارن رونقاط ظعف ما.امروزمن ادعاهایی دارم وخودرالایق میدانم اماهمینکه پست گرفتم فقط خودرامیبینم وبه دیگرهم نوعان وحتی برادرانم پشت میکنم.مگرانحطاط شاخ ودم داره؟همین بدبختی دامن همه ماراگرفته واخرش که بخودمیاییم میبینیم کارازکارگذشته .واقعیت رابپذیریم همه مااشکال داریم خاری درچشم مقابل رابراحتی تشخیص میدیم امادرخت تنومندی درچشم خودمان رانمیبینیم
  • ali IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 3
    الان من بیست و پنج سالمه و دوست دارم رئیس جمهور بشم... چکار کنم؟ قوه ی مجریه باید از جوانان تشکیل شده باشه. کرسی، کرسیه جوانانه...جای پیرمردها نیست:)))) میگن جوونم جوونای قدیم! اصلا به ما کار سپردید که ببینید چیکار میکنیم؟ طرف میاد رئیس جمهور میشه، تمرکزش کلا رو یه کاره و میخواد تو دوره خودش حتما به نتیجه برسونه! نمیدونه اگه جواب نده مملکت چی میشه؟ رئیس جمهور خوبی میشم:) قانون اساسی رو میدونم و به اون عمل میکنم. سوادشو هم دارم و تو دانشگاه های برتر تهران، تحصیلات عالی رو گذروندم. مملکت داری دو اصل مهم داره: 1- انتخاب افراد مناسب برای انجام کار مربوط به خودششششون 2- جلوگیری از فساد همین افراد انتخاب شده که خیللی آسونه( تو نهج البلاغه نوشته چطور). مدیریت بلد نیستن جوونا:)) تو مدیریت بلدی پیری؟ آقا میفرمایند که به جوونا مسئولیت بدین و به اصطلاح دانشمندان میگن نه. اجرا نیروی جوان میخواد. شما بشینین تو قوه ی قضاییه و مقننه و یا جاهای دیگه و ما رو از تجربیاتتون بهره مند کنین.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 0
      خیلی ها هستن که دوست دارن رییس جمهور بشن. اما باید صلاحیت داشته باشن! بنظرم جوانانی که صلاحیت دارن باید بیان روی کار نه پیرمردهایی که صلاحیت دارن
  • بینا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    13 0
    هر کس که در مسیر انقلاب قرار نداشته باشد در هر جناحی که باشد بسان گرگی است که در کمین گله است و تفاوت آن با گرگ این است که گرگ گوشت را خودش می خورد و ته مانده لاشه را کرکسها اما منافق گوشت را به کرکسها (دشمنان ایران) می دهد و ته مانده را خودش می خورد پس مراقب باشیم در 1400 شاهد روی کار آمدن گرگها نباشیم که فهم آن آسان است از روی مطالعه و بررسی سوابق اجرایی
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    8 1
    بر خاتمی بدعت گزار
  • ایلامی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 0
    مردم ایران بیست وپنج میلیونی شخص برگزیدن واسه رییس جمهوری هیچ خیری ندیدن وهیچ چیزروریل نه تنها قرارنگرفت بلکه درتمام امورات هم از ریل خارج شدیم
  • کسری IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    13 3
    این اصلاح طلبا حتی از رژیم طاغوتی هم خبیث تر هستن. باید یه انقلاب دیگه علیه اینا شکل بگیره.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    9 1
    زیاد این اغتشاش گر متعفن تحویل نگیرید هیچ هم بارشون نکنید یکسری دو پا خود شیفته و نون خور غرب می باشند که سرشان در آخور آنها هست خدا عاقبتشان را در آن دنیا بخیر کند 21إِنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللّهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقّ وَ یَقْتُلُونَ الَّذینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذاب أَلیم 22أُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآْخِرَةِ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرینَ ترجمه: 21 ـ کسانى که نسبت به آیات خدا کفر مىورزند و پیامبران را به ناحق مى کشند، و (نیز) مردمى را که امر به عدالت مى کنند به قتل مى رسانند، به کیفر دردناک (الهى) بشارت ده! 22 ـ آنها کسانى هستند که اعمال (نیکشان، به خاطر این گناهان بزرگ،) در دنیا و آخرت تباه شده، و یاور و مددکار (و شفاعت کننده اى) ندارند
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    13 0
    *"سیاه‌نمایی" گسترده اصلاح‌طلبان و برخی دوستان دولتی آنها از شرایط کشور یک پرونده ۷ ساله است که اگر با تأملات امنیتی مورد مداقه قرار نگیرد می‌تواند به تکرار آبان ۹۸ نیز منجر شود چشم شما هررررررچی بگی درسته فقط یه چیزی میگم برو روش فکر کن سال 88 بنزین 400 تومن یارانه 45500تومن سال 99 بنزین 1500تومن یارانه همان 45500تومن اگر تونستی این معما رو حل کنی حتما جزو اون 313 نفر سرباز امام زمان هستی برادر
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    بابا این انتخابات را درحکومت اسلامی حذف کنید-چون حکومت اسلامی ارتباطی به نخبگان مخالف ودشمنان نداردوباید راه حق ودرست را برود نه راه ظلم
  • مسعود IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 4
    اگر به جایی وصل نیستید و به فکر مردم هستید توهین نکنید .چون این مردم هم از اصلاح طلب و هم از اصولگرا پشت پا خورده اند. اگر هم وصل هستید بدونید پایه گذار این انقلاب مردم بودند نه اصلاح طلب و اصواگرا
    • علی IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      1 0
      احسنت بر شما وقتی دولت آقای روحانی بر سر کار آمد تمام روزنامه ها هم صدا به تمجید دولت جدید بر آمدن حالا چی شده شما میخواین بیاین سر کار دو حزب چی کار کردین واسه مردم یه خورده به خودتون بیاین زیاد بد نگفته ای آقا اگه درست ببینی این همه دزدی‌های خیابانی که واسه موبایل آدم میکشن، و پلیس هشدار میده به خانواده ها که مواظب کودکانتان باشید از شهوترانها که هیچ برنامه ای واسه ازدواج جوان‌ها نشده بعدش میگین توهین میکنه چه توهینی آقا وقتی مردم شب میخوابن روز برنامش ن میشه تخم مرغ یه روز دیگه روغن ووووو والله کارمون شده زیرآب زنی، دعوا کردن دزدی از هم دیگه آیا این زوال جامعه نیست
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 1
    واقعیات رو باید تصحیح کرد نه انکار.. وگرنه به خاک می روید
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 5
    واقعیت گرایی با سیاه نمایی فرق داره گر چه کسی صد درصد از آینده خبر نداره و همه امیدوارند اما مشکلاتی هم وجود داره که این آینده رو دچار بحبحه و تغییرات بزرگ و دور از تصور و پیش بینی کارشناسان میکنه مسائلی که حل نشوند عوامل تیرگی آینده هستند سیاه نمایی کار اختلاسگران و دزدان و افراد فاسد هست و منتقدین صرفا این واقعیت ها رو انعکاس می دهند در واقع آئینه هر آن چه هست حال آیا با دروغگویی می شود حقیقت را تغییر داد مسلما خیر بله ممکنه آینده حامل خیلی اتفاقات ناگهانی و تکان دهنده باشه ما که آن رو پردازش نمی کنیم در بستر شرایط موجود بوجود میاد و این اصلاح طلب ناخواسته راست گفته!
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    12 1
    علت اینهمه ترس به اصطاح،اصلاح طلبا از قالیباف برامون جالبه! اون توان انجام چه کاری را داره که ازش میترسن؟!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 3
      خودت فهمیدی چی گفتی؟ سواد نوشتن نداری حداقل دهنت رو که بلدی ببندی.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 1
    پرداختن به افسادطلبان دیگر فایده ایی ندارد فقط باید رفتارهای قهری در مقابلشان انجام داد.
  • وطن دوست IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    11 1
    حیوانات بی اصل ونسب خود وطن فروشان وتوهین کنندگان به ملت شریف ایرانند این غربکراهای خودفروش اگربه خودشان باشد ایران وایرانیان را یکجا به غربیا میبخشند همانطور که خودرا فروخته اند
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    7 0
    تفکر استحاله چی ها نوعی سرطان سیاسی حاکم بر جامعه ایران بعد انقلاب است .که به موقع جراحی نشد .واکنون ریشه عمیقی در جامعه ایران دوانده که بعد ازاین خطرات آن را بیشتر خواهیم دید.ودلسوزان انقلاب نیز منتظر معجزه از خداست. ولی خدا خوب می داند که این ثمره ۴۰ سال خواب آنها درمقابل این عناصر غربزده است.
  • الماسی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 3
    به نطر من این جامعه شناس خیلی حرفهایش درست وصحیح میباشد اینکه مردم اخلاقیات را از یاد برده اند کاملا در جامعه مشهود است ودر ضمن برای مایحتاج خودشان گاها صف طولانی تشکیل میشود واین دور از شان انسانیت است ،صمنا انهایی که به این جامعه شناس محترم توهین کرده اند وخرده میگیرند حتما خودشان از یک اخور استثنایی ارتزاق میکنند وهمدست انهایی هستند ، که مال مردم را در بورس ورانتهای م5895ختلف میخورند وجواب هم پس نمدهند ،
    • محمد IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      1 1
      من راننده هستم و بجایی هم وصل نیستم اما وادادگی بی فکری درس نگرفتن از گذشته و گزیده شدن از یک سوراخ ان هم صدها بار کار اصلاحات هست
  • FR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    7 1
    تا اصلاحات کفن نشود این وطن وطن نشود
  • بابک IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    9 1
    تازمانی که تناقضگویان حاکم هستند هر الاغی میتواند توهین بکند به این ملت
  • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    10 0
    انشالله خداخودش فتنه گران رارسوا خواهدکرد
  • کاوس IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    انتقاد و اظهار نظر حق شهرندی است انسان منصف از نقد و انتقاد استقبال می کند و نباید به بهانه های بی ارزش و انحرافی مانع انتفاد شد
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    7 0
    هیچ کس دیگه به اصطلاح طلب رای نمیده مگه خودشون به خودشون!
  • امیرحسین IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    6 0
    در جواب به این اصلاح طلبان فقط بگو کافر همه را به کیش خود پندارد
  • امیر IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 2
    من از نگارنده متن خواستارم خود هم به شکل افرادی که مورد ختام هست رفتار نکند ، در ابتدای متن بیان می شود این رئیس جمهور اصلاح طلب آورده اند مسبب مشکلات است ، ذکر چند نکته را لازم می دانم ۱_ رئیس جمهور منتخب دارای رای اکثریت مردم بوده پسمردم به این تفکر نزدیک تر بوده اند۲_بیان اینکه اینکه بیکاری دارد تک رقمی میشود یکم خنده دار است ، در ضمن به فرض درست بودن در این دولت صورت گرفته ، گرچه امار ها و واقعیات خلاف این است ۳_ خروج از برجام را امریکا کرد و ترامپ و صهیونیست ها و عربستان مخالف برجام بودند در ضمن قبول دارم دولت در بست قرارداد سهل انگاری کرده و قرارداد دچار نقص است و دولت هم تمام ملت را معتل برجام نمود و همه چیز را به برجام گره زد با وزرای پیر
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 0
    افساد طلبا تا کشوررو تاراج نکنن ول کن نیستن
  • فقط خدا IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    9 0
    انشالله این با مردم دلسوز به مدد حضرت حق کشور رو از لوس وجود این ها پاک می کنند . الهی آمین
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    هم عرض نه هم ارز درسته
  • حبیب IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    مملکت داری مردم آگاه میخواهد.امیر کبیر
  • شهروند IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    خداوند هرچه آدم پست و ذلیل بیگانگان هست را لعنت کند که بدنبال تحقیر ملت ایران هستند. خداوند لعنت کند لاشخورهای فاسد و. بیگانه پرست و ترسو وهمه دنیا پرستان بدبخت را،، انشاالله شاهد خواری و خفت آنها باشیم بزودی
  • قاسمعلی بابایی IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    اصولگرا اصلاح طلب وغیره برسرمقام وقدرت چندسالی هست که باهم رقابت دارن تنهاحق وحقوق ملت است که نادیده گرفته شده ازهیچکدام یه حرکت مثبت ندیدیم که زندگی مردم درآن مطرح باشه وتاثیرمثبت حرکت اونهارامردم درمعیشت حس کنن حتی اگه میخاهیدباامریکابجنگیدیابمیریم ویابمانیم وتحول اقتصادی راببینیم
  • حمید IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    با سلام به دل نگیرید این آقای معیدفر داشته جلوی اینه به خود ش نگاه میکرده این اراجیف را گفته و میخواسته شخصیت و باطن خودشو به خودش نشان دهد که یکباره متوجه شده که مردم از باطنش مطلع شدند
  • ۶۶۶۵ IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 4
    همه این حرفهای شما از ترس اقای ظریف است مطمئن باشید اگر بیاید مردم صددر صد به این شخص فرهیخته بدون ادعا و ولایتمدار واقعی و وطن دوست رای میدهند ومن شخصا از پول کار گری خود براش ستاد می زنم تا با مجلسیان سفارشی که جلو تر از ولایت هستندوکاسبان تحریم که خون ملت را با اراجیف خود به شیشه کرده اند تودهنی زده باشم
    • روشنک IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      6 0
      خوش بحالت که این قدر از کارگری درمیاری که میخای برای ظریف ستاد بزنی؟ من توصیه میکنم پولتو تبدیل به ارز کنی و بدی به ظریف چون برای زندگی توی خارج بیشتر بهش نیاز داره. کاش این همه تمجیدی که از آقای ظریف داشتین حداقل یکیش یه مصداق در عالم واقع می داشت
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    خدا لعنت کند خیانتکاران به این مردم ونظام را بخوصوص دولت وخودفروختگانش را
  • میلاد IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    6 0
    خدایا خودت مارو از دست این ارازل و اوباش سیاسی نجاتمون بده ۲۸ سال پدر مملکت و در اوردن بازم ول بکن معامله نیستن
  • مهران IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمام ماجرا
  • بازنشسته IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    ۴۰ساله هم پایین رو دیدیم هم بالا رو اصلاح طلب اصول گرا جمع کنید اینا رو اگه راست میگید کمر همت ببندید وضع مملکت رو درست کنید
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 1
    خانواده‌ای که کمترین نیازهایش در حد بخور و نمیر با روزی دویست هزار تومان تامین نمیشود.آنگاه که روزی پنجاه هزار تومان در مقابل ده ساعت کار طاقت فرسا و خشن دریافت میکند.چطور میتواند شبیه انسان باشد.
  • امیر IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    هر کس خارج شده باید اول برگردد به طور کامل تا ما هم برگردیم با توجه به اینکه اینها باید بگویند در صورت تکرار هر نوع عدم پایبندی به تعهدات از طرف هر کدام از اعضای طرف مقابل ایران و تحریم مجدد ایران اقدامات غیر قابل برگشت خواهد داشت و تا هر جا پیش برود در صورت توافق همانجا متوقف میشود و ادامه نمیدهد نه اینکه بر گشت داشته باشد
  • صادق IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    بدترین مردم گروهی هستند که اعمال خود را نمیبینند.و اما اعمال گروه دیگر را بد جلوه میدهند هر دو گروه غافل هستند که مردم واقع بین.از هر دو گروه عبور کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس