افشین حبیب زاده

یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در حالی از برج‌نشینی برخی اغنیا انتقاد کرده است که نسبت اعضای شورای شهر با برج‌نشینان چندان هم بد نیست!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تاجزاده: انتخابات مجلس یازدهم "تحریم خاموش" شد

مصطفی تاجزاده، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آن را منتشر کرد، در اشاره به کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم گفته است:

"همین مجلس یازدهم که اقلیت جامعه رای داده ولی خودشان ادعا می‌کنند این مجلس قوی ترین مجلس بعد از انقلاب است. اکثریت مردم در ایران رای نداده اند و در تهران از هر ۴ نفر کمتر از یک نفر رای داده اند. این نوعی تحریم خاموش بوده است. "[۱]

*بله! در انتخابات مجلس یازدهم "تحریم خاموش" رخ داد اما نه از سوی مردم بلکه از سوی اصلاح‌طلبان!

 لازم به ذکر است که عبارت "تحریم خاموش انتخابات" نخستین بار و چند ماه مانده به انتخابات مجلس یازدهم در تحلیل‌های "مشرق" برای عنوان‌بندی پروژه شوم اصلاح‌طلبان به‌کار رفت [۲] و در ادامه و تا مقطع قبل از انتخابات؛ بیش از ۵۰ گزارش درباره این پروژه به رؤیت مخاطبان محترم رسید.

در این باره حتی محسن آرمین نیز در واکنش به تأکید ما بر پروژه تحریم خاموش انتخابات مدعی شد که برخی این عبارت را ساخته‌اند تا اصلاح‌طلبان را تهدید کنند!

ماجرا از این قرار بود که اعضای هسته سخت اصلاحات از یکسال مانده به انتخابات مجلس یازدهم، از آنجا که نه اقبالی به جوانان اصلاح‌طلب داشتند و نه کاندیدای دارای صلاحیتی در انبان؛ تصمیم گرفتند با این سیاست به عرصه انتخابات ورود کنند که نامزدهای بی‌صلاحیت را به شورای نگهبان معرفی کنند و پس از آنکه صلاحیت نداشته این نامزدها رد شد؛ بلافاصله با لحنی اعتراضی به مردم بگویند که ما هیچ فهرستی در انتخابات نداریم!

این سیاست اعلامی از سوی یک طیف بزرگ سیاسی که به مثابه قبول نداشتن نظام سیاسی کشور و معارضه با حاکمیت است البته طبیعتا موجب کاهش مشارکت در انتخابات می‌شد زیرا یک تشویق بزرگ تلویحی برای مشارکت نکردن نیز با خود داشت.

اما از آنجا که این پروژه آنچنان که باید از سوی خواص کشور مورد رصد و روشنگری قرار نگرفت؛ شد آنچه که نباید می‌شد و گروههایی مردم با فریب سیاسی اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکردند...

البته بایستی به این حقیقت اشراف داشت که اگرچه مشارکت بالای انتخاباتی یک امتیاز است اما قوام و حیات یک انتخابات به رعایت قانون است و هنگامی که قانون رعایت شود؛ یک انتخابات با هر میزان مشارکتی لازم‌الاتباع است.

از نفحات توجه به قانون در انتخابات نیز این است که مثلا هم‌اکنون مجلسی با رأی مردم تشکیل شده که تنها در چند ماه ابتدایی آغاز به کار خود مصوباتی راهبردی را برای کمک یارانه‌ای به مردم، کاهش نرخ مسکن و تعیین تکلیف قانون انتخابات ارائه کرده است و توانسته رایحه خوش خدمت را تقدیم مردم کند.

این پدیده بایستی حتما مقایسه شود با مجلسی مثل مجلس دهم که اکثریت حمایتی اصلاح‌طلبان را نیز با خود داشت اما عملا هنری غیر "سلفی حقارت" و البته "وکیل‌الدولگی" نداشت.

در خاتمه لازم به توضیح است که چپ‌های ستادی از آنجا که راهبرد شریرانه تحریم خاموش انتخابات را موفق ارزیابی می‌کنند؛ گویا قصد تکرار آن در انتخابات سال ۱۴۰۰ را نیز دارند. [۳]

توجه خواص کشور به مسئله تحریم خاموش، ضرورتی است زیرا موجب خنثی‌سازی پروژه "نامشروع جلوه‌دادن نظام اسلامی" از سوی اصلاح‌طلبان و البته تقویت وجهه دموکراتیک نظام اسلامی خواهد شد.

***

بوی شراب می‌زند، خربزه در دهان مکن!

عدالتخواهی از پشت بام برج سعادت‌آباد!

افشین حبیب‌زاده، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران به تازگی در نطقی مفصل در این شورا که خبرگزاری ایسنا آنرا منتشر کرد، گفته است: افسوس که امروز شاهد برخی مسئولانی هستیم که صدای نجابت مردم را نمی‌شوند و به جای جبران مافات، در منافع شخصی و گروهی خود غرق شده‌اند. به جای آنکه گرهی از مشکلات مردمی بگشایند که بر اثر بی‌برنامگی و بی‌لیاقتی داخلی و تحریم‌ها و خصومت‌های خارجی، زیر بار دشواری‌های روزافزون کمر خم می‌کنند، با یکدیگر بر سر خرید برج‌های لوکس تهران رقابت می‌کنند یا ثروت بادآورده و فرزندان خود را به کشورهای بیگانه می‌فرستند تا زندگی بهتری برای خود به خرج همین مردم نجیب و گرفتار فراهم کنند تا گرفتار آینده‌ای نشوند که خود برای انبوه اقشار آسیب‌پذیر مردم ایران رقم زده‌اند. این سبک زندگی لوکس در قیاس با معیشت و سبک زندگی اکثریت شهروندان، نشان‌دهنده شکافی است که وجود دارد.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نطق خود با بیان اینکه اقشار فرودست هر روز بیش از پیش به تنگدستی فرومی‌افتند و طبقه متوسط همچون برفی در مقابل آفتاب تموز آب و دچار تنگدستی می شود، تصریح کرد: هزینه‌های سرسام‌آور مسکن، نه تنها رویای خانه‌دارشدن اغلب شهروندان را کان لم یکن ساخته، که رهن و اجاره مسکن را هم برای بسیاری کابوس کرده است. در مقابل، شماری منازل و برج‌های لوکس در کوچه‌پس‌کوچه‌های الهیه، نیاوران، زعفرانیه و برجهایی چون چناران و رولکس و آلتون کورت و رومارزیدنس که گوی سبقت از کاخ‌ها و عمارات گذشتگان می‌رباید، می خرند.

او می‌افزاید: نفس وجود این برج‌های لوکس محل ایراد نیست؛ ایراد آنجاست که بر اثر برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد پراشکال و گاه پرمفسده، جزایری لوکس در میان دریایی از فقر و مشکلات اقتصادی پدید آمده است و شگفتا که برخی مسئولان ما که مردم را به ترک ظواهر دنیوی و تشبث به ساده‌زیستی اندرز می‌دهند و تظاهر می‌کنند، زندگی در این جزایر کوچک و آرامش را ترجیح می‌دهند. [۴]

*این سخنان داغ و به عبارتی این نمایش روحوضی در وسط شورای شهر اصلاح‌طلبان تهران در حالی است که همین آقایان در مقطعی شهرداری را با طمطراق فراوان برای تهران انتخاب کردند که قتل همسر دومش در برج آرمیتا در منطقه سعادت‌آباد خبرساز شد!

و بعدا نیز پس از انتصاب چندین شهردار و سرپرست دیگر به گزینه‌ای رسیدند که تنها هنرش دوچرخه‌سواری و تشویق مردم به اعتراض خیابانی است.

جالب است که همین آقایان حتی در مقطعی قصد داشتند کسی مثل "عباس آخوندی" را بعنوان شهردار تهران برگزینند که افکار عمومی به وضوح در جریان نگاه لیبرال و اشرافی او به اقتصاد و مردم هستند.

مردم باید بدانند که اصلاح‌طلبان شورای شهر با همین حرف‌های عوامانه اما نه تنها کار شایانی برای تهران نکردند بلکه مشغول زمزمه برای گران‌تر کردن بلیط مترو و حتی ستاندن مالیات محلی از همین مردم هستند. [۵]

جالب است که در سخنرانی سراسر سیاه‌نمایی این فرد هیچ اشاره‌ای هم به پیشرفت‌های تهران بزرگ و امکانات این شهر برای حمل و نقل ارزان مردم، برای دوستداران فضای سبز، برای هنردوستان و برای دسترسی‌های ضروری عمومی (که عمدتا پیش از شورای فعلی صورت گرفته) نشده است.

پیشرفت‌هایی که در کلام دشمن هم حتی مورد اشاره قرار گرفته‌اند اما اصلاح‌طلبان برای بیان آنها روزه سکوت می‌گیرند.

 تحلیل‌های عوامانه‌ای مثل "مسئولان دزد و مردم تماماً بیچاره" که نرخ دلار ۵ هزار تومان باشد یا ۲۵ هزار تومان! ولی همواره در گوش مردم زمزمه می‌شوند؛ تماما از کارخانه همین افراد ناکارآمد و سیاه‌نما بیرون آمده‌اند و البته قرار است که این تولیدات دست آخر به تکرار آبان ۹۸ و "فتنه اقتصادی" منجر شود.

حتما بایستی در مقابل این پروژه سیاه‌نمایانه و افرادی که مسبب‌الاسباب مشکلات و ناکارآمدی‌ها هستند اما در روز پاسخگویی خود را حامی مردم جلوه می‌دهند؛ ایستاد...

*منبع عکس: ایلنا

***

1_ https://etemadonline.com/content/453022

2_ mshrgh.ir/976402

3_ mshrgh.ir/1121882

4_ https://www.isna.ir/news/99093023176/

5_ mshrgh.ir/1147814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    16 2
    اصلاح طلبان تهوع آور استاد شیطان در عوام فریبی هستند!!
    • مارماهی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      5 1
      تاجزاده مهره وامانده ایه، این روزها میبینیم که مجبور شده برای بقای خودش گاهی به جناح مقابل هم یک حالی بده، دورویی ذاتی دارند اینها
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    12 1
    شما اصلاح طلب ها خواهشا حرف نزنیین
  • علی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 1
    گندت بزنه مشرق که باز اول صبح تا چشم باز کردیم، این عکس‌های تهوع‌آورت حالمونو بهم زد!
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 2
    تراژدی ،تلخ،تلخ،تلخ تکرار، تاریخ ایران... همزمان بادو حریف میجنگیم... یکی دشمن مهاجم خارجی... و یکی هم خائنین مزدور، داخلی... ای کاش فقط با دشمن خارجی میجنگیدیم... ضربه اصلی را خائنین ،(منافقین ،جریان فتنه ‌، نفوذی هاوشبهه افکنان داخلی) به ایران میزنند... دشمن بهترین راه را برای نابودی استقلال ما انتخاب کرده است: سایه جنگ، تبلیغ ، تحریف،نفوذ، تطمیع و قحطی ساختگی.... بدبختی اینجاست که عامل اجرای تمامی اینها "خائنین معروف داخلی" هستند....
  • ق IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 1
    (یهودی های مخفی،بهاییان،ماسونهای لیبرال،شیخیه،صبحی ازلی و فرق ضاله دیگر) این موضوع در ضمیر پلیدش هست که از همه برتر است و مالک جان ومال دیگران،اگر هزار ساعت در باب عدالت اجتماعی وغیره وراجی کند عاقبت چیزی جز خیانت وچپاولگری از او نخواهید دید،(آنرا که عیانست صد هزار بار حاجت به بیان است).
  • بروسلی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 1
    تو شرف نداشتۀ اصلاح طلبی . تو برجامتون
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 1
    لطفا در مورد این جماعت بی شرف خبر نزنید که حالم ازشون بهم می خوره
  • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 1
    ای کاش، ای کاش آنقدر قدرت داشتم اصلاح طلبان افساد طلب منافق خیانتکار را در میدان آزادی به دار می کشیدم تا اندکی از مجازاتشان را در همین دنیا ببینند. این نظام خیلی با این انگل ها مدارا می کند. جمعشان کن این توله های یهود وفراماسون را. سگ های نجس خیانتکار راآتش بزند. دار3000 تومانی را به 32000 رساندند، پراید7ملیونی را100ملیون و.... دیگه چه کارباید کنند تانظام وارد عمل بشه. بکشیدشان ولاشه شان را آتش بزنید.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 1
    اصلاح طلبهای فریبکار با روش های جدید دنبال رای جمع کردن هستن
  • DE ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 1
    مصطفی تاجرزاده، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ گفته است:*بله! در انتخابات مجلس یازدهم "تحریم خاموش" رخ داد اما نه از سوی مردم بلکه از سوی اصلاح‌طلبان! چون دیدیم خیلی آبرو ریزی میشه بازم بیایم شرکت کنیم رای نیاریم.کرونا هم هرچی سلیبریدی و کُن زرت! وبزن بکوب و رقاصی و درهم لولیدن بود تعطیل کرد خوب دیگه کسی نمیاد به ما رای بده برا چی کاندید شیم.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 1
    زشت اندیشان .هم زشتندهم زشت اندیش
  • عدالتخواه IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 1
    گربه هايي بوديد كه دستتون به گوشت نرسيد و گفتيد تلخه كاش براي رياست جمهوري هم همينطور بشه تا يك انسان راستگو بياد سر كار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس