محمود میرلوحی

"از مردم عذرخواهی می‌کنیم ولی نه به‌دلیل گرانی، بلکه به این دلیل که روحانی گاهی در مقابل حاکمیت کوتاه آمده است"! محتوای این جمله اخیراً توسط یکی از چپ‌های ستادی بیان شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عذرخواهی می‌کنیم ولی نه به‌دلیل گرانی!

محمود میرلوحی، از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و عضو شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است: مردم گله‌هایی از اصلاح‌طلبان دارند و طبیعی است که اگر کسی بهتر از جریان اصلاحات بتواند مشکلات آنان را حل و مشکلات را رفع کند، به سمت آن‌ها گرایش داشته باشند اما در حال حاضر چنین جریانی وجود ندارد!

او همچنین می‌گوید:

"اصلاح‌طلبان سال ۹۶ با حمایت از آقای روحانی به صحنه آمدند و گفتند برجام به نفع کشور است. اکنون نیز می‌پذیریم که نقد و اشکال به عملکرد اصلاح‌طلبان وارد است اما این اشکال به این معنا نیست که اصلاح‌طلبان معیوب و بدهکار و اصولگرایان بی‌عیب هستند. اگر اصلاح‌طلبان به مردم بدهی دارند و از جامعه عذرخواهی می‌کنند، به‌خاطر این است که رئیس جمهوری فعلی، آنطور که ما انتظار داشتیم بود، از رای خود دفاع نکرد، نایستاده و گاه کوتاه آمده است. بخشی از تشکیل مجلس یازدهم با این ساختار و ترکیب، به این نکته بازمی‌گردد که رئیس جمهوری کنونی، محکم روی همه قول‌هایی که به مردم داده بود، ایستادگی کافی نکرد. اکنون نیز روحانی، کشور و اصلاح‌طلبان همه دچار مشکل شده‌اند. "[۱]

*منظور میرلوحی از کوتاه آمدن روحانی اینست که به زعم اصلاح‌طلبان رئیس‌جمهور روحانی باید رهبری را مقصر مشکلات کشور معرفی کند، در مقابل نظارت‌های شورای نگهبان مخالفت کند و خواسته‌های اصلاح‌طلبان را اجرایی کند حتی اگر با قانون و محکمات کشور منطبق نیستند.

فلذا ما قضاوت درباره این مسئله که "اصلاح‌طلبان از مردم عذرخواهی می‌کنند ولی نه به سبب گرانی که به دلیل کوتاه آمدن رئیس‌جمهور روحانی در مقابل نظام اسلامی"! را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

البته این هشدار از سال‌ها قبل توسط اصولگرایان و چهره‌های دلسوز جامعه به مردم داده شد که نگاه و زیست اصلاح‌طلبان یک نگاه لاکچری و اشرافی است فلذا این انتظار که آنها از بابت مشکلی مثل گرانی به راهکارهای جهادی روی بیاورند و یا اساساً معیشت و اقتصاد مردم برایشان اولین دغدغه باشد؛ یک انتظار باطل است. که تجربه دولتِین اصلاحات و دولت اعتدال بوضوح این تحلیل را اثبات کرد.

***

علیرضا علوی‌تبار مطرح کرد:

باید مردم را برای اعتراض خیابانی سازماندهی کنیم!

علیرضا علوی‌تبار، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران گفته است: ما باید یاد بگیریم با دو پای «بهبود خواهی حکومتی» و «جنبش اجتماعی» راه برویم. جنبش دانشجویی نمی تواند رهبر جنبش ملی باشد. هر بار احساس کردیم که می توانیم به تنهایی رهبری کنیم ما و جامعه را دچار مشکل کرده است. یک راه این است که با حکومت وارد گفت و گو شویم و گرایشی در حکومت به وجود بیاید که شروع به اصلاح کنند.

به گزارش جماران، او با بیان اینکه فرصت بهبودخواهی حکومتی در انتخابات است، تصریح می‌کند: از فرصت انتخابات باید حداکثر استفاده را داشته باشیم. ما احتیاج به جنبش اجتماعی هم داریم. یعنی باید فرودستان جامعه را هم سازمان دهی کرد. «سازمان دهی» و «اعتراض» دو ابزار جنبش های اجتماعی است. وقتی بهبودخواهی حکومتی و جنبش اجتماعی تلفیق شوند امکان افق‌های روشن هست. اما اگر فکر کنیم خودمان باید همه چیز را پیش ببریم هم خودمان و هم جامعه را به سمت فاجعه می بریم.

علوی‌تبار می‌افزاید: هر تحولی در ایران فقط باید متکی به شهروندان ایران باشد. اگر این را بپذیریم من هم به آینده کشور امیدوارم. ما زیرساخت هایی داریم که هیچ جای دیگری ندارد؛ مهمترین آنها ملت است. همین ملت می تواند کوه را جا به جا کند؛ به شرط اینکه یکپارچه شود. [۲]

*علوی‌تبار پیش از این نیز خواستار اغتشاش میلیونی مردم علیه نظام و نیز بسیج مردم توسط اصلاح‌طلبان علیه حاکمیت شده بود. [۳][۴]

او همچنین چند ماه قبل نیز در اظهاراتی تأکید کرد که هدف اصلاحات حفظ حکومت نیست. [۵]

دقت شود که این اظهارات علوی‌تبار و سایر تئوریسین‌های اصلاح‌طلب که بصورت علی‌الدوام بر شورش مردم تأکید می‌کنند به مثابه کبریت کشیدن در کنار انبار باروت است!

انبار باروتی که به زعم این افراد با اعتراضات مردم به گرانی و مشکلاتی که دولت آقای روحانی در امر اقتصاد پدید آورد، ایجاد شده و می‌تواند با انفجار خود یک "فتنه اقتصادی" بزرگ و البته خونین را شکل دهد.

جالب است که آیت‌ا... حسینی بوشهری اخیراً در یک هشدار امنیتی تأکید کرد که باید بررسی شود چرا مسئولان دولتی به هشدارهای مراجع تقلید پیرامون لزوم توجه به معیشت مردم توجهی نمی‌کنند!؟ [۶]

در صحبت‌های علوی‌تبار همچنین می‌بینیم که او صراحتا پای قشر مستضعف و کم‌درآمد جامعه را به میان می‌آورد و خواستار سازماندهی آنان است که این مسئله حتما بایستی مورد توجه مردم عزیز ایران باشد. که اصلاح‌طلبانی که خاستگاه خود را قشر مرفّه جامعه معرفی می‌کنند و فتنه ۸۸ را نیز بر همین اساس شکل دادند اما اکنون چگونه برای فتنه اقتصادی خود دست به دامان محرومان و مستضعفین شده‌اند و قصد دارند از این طبقه اقدام به سربازگیری کنند.

"جابه‌جایی کوه توسط ملت"! که از سوی علوی‌تبار مورد اشاره قرار گرفته نیز اگرچه در ظاهر یک تمثیل است اما می‌توان با توجه به سابقه علوی‌تبار و دوستان او در هسته سخت اصلاحات، برداشت‌های خطرناکی از آن داشت...

***

اثر تحریم بر اقتصاد ایران چند درصد است؟

روایت عضو خبرگان از کاری که روحانی برای رفع گرانی نمی‌کند

آیت ا... محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا پیرامون مشکلات اقتصادی مردم و هشدارهای مراجع به دولت پیرامون گرانی تأکید کرده است: نباید سران دولت حل مشکلات و گشایش اقتصادی را به مذاکرات با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پیوند دهند، بلکه باید نظارت جدی بر عرضه کالاها در بازار داشته باشند و از کار آفرینان و تولیدات داخلی حمایت کنند.

او نقش تحریم‌ها در بروز مشکلات اقتصادی را کمتر از ۳۰ درصد ارزیابی کرده و می‌گوید: مدیریت ناصحیح دولتمردان و عدم نظارت مسؤولان بر بازار کالا سبب اصلی گرانی‌های افسار گسیخته است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری از دولت خواسته است که نظارت دقیقی بر بازار و تامین کالا اساس داشته باشد و جلوی قاچاق کالا را بگیرد. [۷]

*پیش از این آیت‌ا... مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی سخنان تندی را در انتقاد از عدم کنترل بازار از سوی دولت مطرح کرده بود. [۸]

در همین زمینه، آیت‌ا... حسینی بوشهری، دبیر شورایعالی حوزه‌های علمیه نیز با مطالبه از دولت مبنی بر اینکه چرا به دغدغه‌های مراجع نسبت به مسئله گرانی بی‌اعتنایی می‌کند، گفته است: عوامل عدم توجه برخی مسؤولان و ترتیب اثر ندادن به تذکرات دلسوزانه مراجع تقلید نسبت به وضعیت معیشت مردم باید مورد بررسی قرار گیرد. [۹]

برخی معتقدند مسئله گرانی و بی‌میلی آشکار دولت به مسئله کنترل قیمت‌ها می‌تواند ابعاد امنیتی داشته باشد.

تحلیلی که البته رخدادهایی مثل گرانی یک شبه بنزین، علاقه برخی مقامات دولت به ناامیدسازی مردم و سیاه نمایی و نیز رؤیت تئوریزاسیون اغتشاش در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری [۱۰] بر آن صحّه می‌گذارد.

از طرف دیگر چشم امید مردم نیز به روحانیت است و از آنجا که روحانیت به لحاظ تاریخی دارای ابزارهایی برای وادار کردن هر قدرتی به رفتارهای درست است؛ این امید در گرانی‌های اخیر دو چندان شده است.

مصاحبه و هشدار پیرامون دولتی که صراحتا اعلام می‌کند اعتقادی به نظارت بر قیمت‌ها ندارد [۱۱] و ارکانی از آن نیز دستی بر آتش اغتشاش دارند؛ خوب است اما تنها ابزار ممکن نیست و مردم انتظار دارند که روحانیت معزز همچون همیشه تاریخ از تمامی ابزارهای ممکن خود برای وادارسازی دولت به رفتارهای درست اقتصادی استفاده کند.

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/303152

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1485829

3_ mshrgh.ir/836280

4_ mshrgh.ir/1141849

5_ mshrgh.ir/1087092

6_ mshrgh.ir/1153004

7_ rasanews.ir/002oHt

8_ mshrgh.ir/1152104

9_ mshrgh.ir/1153004

10_ mshrgh.ir/836280

11_ mshrgh.ir/1151034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    44 3
    هموطنی که داری این کامنت رو میخونی /// نکبت و فلاکت امروز کشور ناشی از کم کاری ماها در نشون دادن چهره واقعی نفاق و تحریف برای عامه مردمه /// تنها راه برون رفت از این وضع نکبتبار ناشی از فساد لیبرالها و اصلاحطلبها، روشنگریه /// اگه با فرمون 92 و 96 پیش بریم باید منظر قالب شدن یه حسن روحانی دیگه به مردم و نظام تو سال 1400 باشیم /// از آبروتون خرج کنید تو رو خدا
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      23 4
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف اصلاح طلبان از چرخه سیاسی مدیریتی کشور است این جماعت در 7 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      16 2
      سیاسیون ساده اندیش و یا ضعیف النفس و یا غرب زده در 8 سال گذشته باعث تشدید تحریم ها و کوچک شدن سفره های مردم شدند.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      17 0
      میگفتن اگر مذاکره کنیم و به غرب اعتماد کنیم و بتن بریزیم همه مشکلات حل می شود ! حالا میگن مشکلات تقصیر ترامپ است !!!!
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      4 3
      واقعا متاسفم با این طرز تفکر
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    20 0
    اعدام
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      6 3
      انتقام نزدیک است
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 0
      عجب صبرى خدا دارد
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    20 0
    ببخشید ، یه نفر حتمأ باید کلاش برداره بیاد تو خیابون تا یه برخوردی باهاش بشه؟؟! خوب یا بکشین شون دادگاه یا شما هم از همین حرفها راجع به دولت بزنین، رئیس جمهور استیضاح کنین و.....
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 13
      ببخشید جبهه حق که نباید رفتار های باطل رو انجام بده. ندیدید رهبری درمورد توهین به رئیس جمهور چه گفت؟
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      6 3
      ما جایی به عنوان ترحم و رافت با فتنه گر در اسلام نداریم.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      3 0
      بخشید، علوی تبار از کی رئیس جمهور شده ما نمیدونستیم؟؟ اینها رو باید دادگاهی کنن تا دعوت به اغتشاش نکنن!!
  • سید GB ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    25 3
    اصلاح طلبان تهوع آور ننگ تاریخ ایران به خصوص در چهل سال اخیر هستند! مانند منورالفکران اواخر سلسله قاجار که در مقابل اسلام خواهان و مراجع طرفدار مشروعیت در حکومت قد علم کردند! تاریخ در مورد این دو نحله فکری قضاوتی یکسان خواهد داشت!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    14 2
    این بابا دارد مستقیم مردم را تحریک می کند و یا ان یکی دم ازسازماندهی برای شورش علننا مطرح می کنند دستگاههای ذیربط کجا هستند حتما باید تعدادی از جوانان فریب به خوردند بعدا مجریان وارد گود شوند. شما را به خدا پیشگیریکنید
  • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    10 1
    وضعیتی اسف باری که جریان فعلی حاکم در حکومت (لیبرال ها ،اطلاح طلبان به اصطلاح) به وجود آوردند با آب زمزم هم تطهیر نخواهد شد. چنین تصور می شود اگر سکوت کنند کمتر مورد لعن و نفرین واقع خواهند شد.
  • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    16 0
    میشه بفرمایید فرق علوی‌تبار با روح‌الله زم چیه؟ چرا تبعیض قائل میشه؟!
  • حامد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    3 4
    مشرق نیوز این انبار باروتی که میفرمایید اگر امکانی وجود داشت تا باروت هایش را شمارش کنند و مشخص کنند هر دولت چقدر باروت وارد این انبار کرده است انوقت تکلیف همه روسای جمهور قبلی تا الان روشن میشد ! همه میفهمیدند کدام رییس جمهور از همه قصور بیشتری داشته است
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      5 0
      بله خب. مشخص میشد که سهم اصلی با روسای جمهور اصلاح طلب است.
  • حسین IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    8 0
    نظارت نظارت نظارت بیشترین ایراد از عدم نظارته. سودجویان قیمت ها رو الکی بالا می برند از مرغ گرفته تا خونه و دلار و ... بابا زورتون به آمریکا نمی‌رسه زورتون به سودجویان داخل هم نمی‌رسه بگیرین پدرشون رو در بیارین
  • ناشناس IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    9 0
    مردم ایران با انتخاب روحانی عوج بد سلیقگی و نا آگاهیه خود را به نمایش گذاشتن.اونایی که به این فرد رای دادان بیشترین ناسزا رو رو دارن نثار ایشون می کنن.انتخابات آینده پیش روست ....چرا عاقل کند کاری که...
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    10 0
    اعتراض به وضع موجود حق مردمه. اما نه با اغتشاش
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 0
    علوی‌تبهکار: ما اصلاح طلب چی ها و غربگدایان و غریبه باوران باید باز مردم خدا جوی 88 را از تو جوی آب برای اعتراض موسی خیابانی و اغتشاش به همه جا سازماندهی کنیم. ما اصلاحات طلب چی ها به همه جا اغتشاش خواهیم کرد کما اینکه به تمام مدیریتهایی که تا کنون داشتیم هم اغتشاش کردیم
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    8 1
    بخدا اینا تو هر کشور دیگه ای بودن و اینجوری آزادنه هر حرفی رو میزدن و علنا برای اغتشاش و کودتا دستور صادر میکردن کمترین حکم براشون زندان و حبس ابد بود ولله که تو ایران فقط اینقدر راحت میشه پدرسوختگی کرد
  • حمید IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    8 1
    جناب دادستان کل کجا تشریف دارند؟! از قوه قضاییه تقاضا داریم بیش از این با مزدوران و خودفروختگان وطن‌فروش که اینطور وقیحانه و گستاخانه علیه کشور و ملت دسیسه و توطئۀ علنی می‌کنند! مماشات نکند!
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    7 1
    قبل از اینکه افسادطلبان دوباره اغتشاش درست کنند باید مجلس ورود کنه این طیف ویران کننده کشور رو استیضاح کنه مشکلی که راه حل قانونی داره به سمت خیابان سوق نمیدن مجلس بیدار باش
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    5 0
    اصلاح طلب عامل استکبار است باید از چرخه سیاسی کشور خارج شون
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    9 1
    جناب ....تبار ! دوزار بده آش به همین خیال باش باش تا دولت به سر آید خداوند در جواب مانند تو می فرمایند سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ﴿۵۴﴾ و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان اس ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۱ لَن يَضُرّوكُم إِلّا أَذًى ۖ وَإِن يُقاتِلوكُم يُوَلّوكُمُ الأَدبارَ ثُمَّ لا يُنصَرونَ ترجمه: آنها [= اهل کتاب، مخصوصا» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر؛ و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند؛ سپس کسی آنها را یاری نمی‌کند. ملت به برکت دفاع مقدس، از آنجائی که بود، جلوتر رفت؛ آمادگی‌اش بیشتر شد. این توطئه‌ی دشمنان مستکبر و گرگهای آدمیخوار هم در مقابل ملت ایران اثری نکرد.تاچه برسد تا مثل شما پیرمرد ها
    • بی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      2 1
      احسنت بر شما
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • DE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    فعلا کارنامه نفوذ اصلاحاتچی ها شده فتنه سازی سیاسی و فتنه سازی اقتصادی به نفع امریکا بر ضد ملت ایران درست مثل حزب توده داره عمل میکنه!
  • مهرداد IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 1
    اصلاح طلبان کی میشه از دستتون راحت بشیم
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    واقعا متاسفم
  • SE ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 0
    فرودستان جامعه را باید سازمان دهی کرد تا اشراف نوکیسه رانتخوار و خودشیفته اصلاحات را بزیر کشید
  • حامد IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 1
    تمام اون ۲۴ میلیون نفری که ادعای روشنفکری رو درآوردند و مملکت رو به این فلاکت رسوندند مدیون هستند و حق الناس هم بر گردنشان است.
  • محمود IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    اعتراضات خیابانی خواسته دشمنان هم هست و نباید گول بخوریم
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    علی برکت الله
  • بی نام IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    کشوری که صاحبش٬امام عصرهست ورهبرش٬مقام معظم رهبریست٬باخون شهدا نیز تضمین شده٬حالادر دست اصلاح طلبان٬مدام سخن از پیروی از دشمنان هست. وقتی مقام دوم کشور٬مدام وعده وشعار می دهد وعملی در کارنیست وای به احوال ملت این کشور.
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    حواستون هست این دارو دسته خیلی وقته میخواهند مردم بیرون بریزن گرانی دست خودشونه ،اکثر شرکت هارو تعطیل کردن،یه بار گوجه دور می ریزن ،یه بار جوجه ،باعث گرونی خودشونن ربطی به تحریم نداره
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    به شعور مردم توهین نکنید
  • امیر IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    بنطرم مردم ما اصلا نباید از روحانی ناراضی باشن ؛ مگه خودتون بهش رای ندادین که الان دارین میگین اصلاح طلب ها فلانن ؟ مشکل خودتونید دیگه برید یقه خودتونو بگیرین که نباس رای میدادین
  • بینام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    توبه چه حقی مردم ایران رو دعوت به اغتشاش میکنی؟ خودت بروتوخیابون بمیرفدای مردم وگرانی بشو چه اشکالی داره یه بار شماهابه جای مردم بمیرین.ازجون مردم مایه نذار مردم میمیرن بعضی هاسودمیبرن
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    17 0
    مجلس باید قانون تشدید مجازات جاسوسان و نفوذی ها که در دایره اصلاح طلبان جمع شدن تصویب نماید
  • مسلم IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    راه همین است که عده ای بی قانون و حراف که تابع شرع مقدس و وطن عزیز خود نیستند و با رفتارهای خود و شلوغ بازی و حیله گری سعی در انحراف افکار عمومی و بیراهه کشاندن مردم و کشور عزیز هستند و به دنبال ریاست طلبی و مطامع دنی و دنیایی خود هستند لااقل گردن به قانون دهند تا حق ملت چه مادی و چه معنوی از ایشان بازستانده شود.
  • سید فروزان CH ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    علوی تبارها مردم را دعوت به آشوب و اغتشاش میکنند و آزاد آزاد مشغول نفس کشیدن ، عجیب است دستگاههای امنیتی هیچگونه اقدامی علیه این هاانجام نمیدهند
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    مردم شریف ایران اینبار گول خدعه ونیرنگ عمر عاصهای جریان افسادطلب را نمیخورد و امیداست برای همیشه پای این جریان مزدوربیگانه واجنبی را از کشور کوتاه کند.هرباراین مزدوران بب جیره ی آمریکا مناسب دولت وجلس را تصاحب کردند،با مردم رابردگانی پنداشتند که فقط باید رای بدهند و دیگر هیچ دم برنیاورند.۲۴سال از عمر جوان انقلاب را بپای اروپاییهاوآمریکا هدر دادند.
  • ح ر IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    یکی باید حتما با مشت محکم بکوبد تو دهان و مغز این اصلاح طلبها که سرکرده تمام اغتشاشات اینها هستند
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    اقای علوی تبار، اقای تاجزاده واقعا رد پایی زشت از خود در تایخ کشور بر جای گذاشته اید. واقعا سقوط اخلاقیتان تا کجا می خواهد ادامه یابد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس