تاجزاده حجاریان تاج زاده

ادعای سیاسی تاجزاده و همقطاران او مبنی بر اینکه "هرکس بیاید همینست! " چگونه گرانی را تبدیل به میهمان همیشگی سفره‌های مردم خواهد کرد و چطور قصد دارد بر انتخابات ۱۴۰۰ تأثیر بگذارد؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

"فریب تاجزاده" چگونه موجب ادامه گرانی می‌شود!؟

مصطفی تاجزاده، ‌ از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، ‌ گفته است:

"در انتخابات مجلس یازدهم مشخص شد که انتخابات حداقلی برای تضمین انتخاب نامزدها در دستورکار قرار گرفته است. اگر این وضعیت در انتخابات ۱۴۰۰ نیز حاکم باشد و رد صلاحیت نامزدهای اصلاحات در دستورکار باشد به نظر می‌رسد ما راهکاری نخواهیم داشت و باید مثل مجلس نامزد معرفی کنیم و وقتی رد صلاحیتش کردند به جامعه اعلام کنیم که ما نامزدی نداریم. آنقدر انتخابات را بی معنی کرده و دست منتخبین را بسته اند که مردم می گویند، هر کسی بیاید فرقی نمی کند یعنی الان می گویند، هر دولتی بر سر کار بیاید حتی اگر ظریف هم رییس جمهور شود اگر برخی جریان ها نخواهند، نمی‌توانند کاری کنند. "[۱]

*جدای از بخش اول اظهارات تاجزاده که تأییدی است بر این تحلیل که اصلاح‌طلبان قصد دارند "تحریم خاموش انتخابات" را در سال ۱۴۰۰ نیز تکرار کنند اما بخش دوم حرف‌های او حاوی تأملات مهمی است.

تاجزاده مدعی شده که مردم می‌گویند هرکس بیاید فرقی نمی‌کند!

این در حالی است که مردم چنین حرف غلطی را نمی‌گویند بلکه این همقطاران سیاسی تاجزاده و همقطاران او از قبیل مسعود پزشکیان و علی مطهری هستند که از چند ماه قبل چنین حرف‌هایی را در گوش جامعه زمزمه کرده‌اند [۲][۳] و امروز تاجزاده با یک "قلب مفهوم" مدعی می‌شود که مردم چنین می‌گویند.

دقت شود که از همین روست که مقام معظم رهبری دائماً بر نقش خواص در جامعه و ضرورت دوری خواص از محاسبات غلط تأکید دارند.

چه اینکه وقتی خواص یک کشور سهوا یا عمدا حرف ناصحیح بزنند آنگاه این حرف در گوش جامعه نیز پژواک خواهد یافت. و البته نیرنگ کسانی مثل تاجزاده هم در این میان مثل کاتالیزور عمل خواهد کرد.

ادعای تاجزاده و همقطاران او مبنی بر اینکه "هرکس بیاید همینست! " در حالی است که هرکس بیاید اتفاقا همین نیست و عملکرد دولت آقای روحانی و اصلاح‌طلبان به قدری بد است که به قول سعید لیلاز اگر یک چوب خشک هم بود بهتر عمل می‌کرد! [۴]

از طرفی چه کسی مثل وزیر مسکن دولت آقای روحانی می‌تواند قیمت مسکن را بیش از ۵۰۰ درصد گران کند و چه کسی غیر از مدیران دولت آقای روحانی پیدا خواهند شد که گاهی حتی تندتر از منتقدان خارجی مشغول سیاه‌نمایی از وضع موجود باشند و فی‌المثل شرایط کشور را "شرایط ته درّه" توصیف کنند و یا برای کنترل قیمت‌ها صراحتا از نظارت فرار کنند!؟

در این باره یک مقایسه ساده بین کارنامه عملکردی قالیباف در کسوت شهرداری تهران و البته عملکرد شهرداری اصلاح‌طلبان نیز به وضوح هرچه تمامتر نشان می‌دهد که "هرکس بیاید همین نیست"! و اصلاح‌طلبان چگونه با ناکارآمدی و نداشتن همت جهادی اما همچنان مشغول بدگویی از قالیباف و البته تأکید بر گران‌تر کردن قیمت بلیط و یا گران‌فروشی در اماکن شهرداری هستند!

جالب است که شهرداری اصلاح‌طلبان تهران به دلیل گرانفروشی به مردم توسط سازمان تعزیرات نیز محکوم شده است [۵] و این مسئله هم نشان می‌دهد که با "رأی خوب یا بد" مردم؛ شرایط چگونه متفاوت خواهد شد و قاعده "هرکس بیاید همینست" تا چه اندازه غلط است و می‌تواند موجب ادامه گرانی‌ها شود.

و البته در نگاه به همین فرایند منطقی است که برخی معتقدند تاجزاده و دوستان او به دنبال ایجاد "فتنه اقتصادی" در کشور هستند.

گفتنیست، غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز چندی قبل با انتقاد از کسانی که می‌خواهند به مردم القا کنند "هرکس بیاید همینست"! تأکید کرده بود: "باید به مردم بگوییم بیایید بین افرادی که با هر مکانیزمی معرفی می‌شوند، انتخاب کنید. اینکه بگوییم هرکس بیاید فایده‌ای ندارد؛ اینها القائاتی است در جهت کم کردن مشارکت در انتخابات. اگر کسی شخصیت سیاسی باشد و به منافع ملی هم فکر کند باید به گونه ای حرف بزند که مردم رغبتی برای شرکت در انتخابات پیدا کنند نه اینکه بگوییم، هرکسی و هر تعدادی بیاید فایده‌ای ندارد. "[۶]

***

"محور مقاومت" را تعطیل کنید!

یشنهاد مسرّت‌بخش برای بایدن و داعش از داخل ایران!

عبدا... رمضانزاده، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و سخنگوی دولت اصلاحات به تازگی در یادداشتی که کانال تلگرامی امتداد آنرا بازنشر داد با تأکید بر اینکه دستیابی به اهداف متصور-اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها- از مذاکره ایران با آمریکا مستلزم سامان یافتن "سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران" است، پیشنهادات عجیبی را در این رابطه مطرح کرده است.

در بخشی از یادداشت او می‌خوانیم: این نوشته بر آن است که ایران، برای پیشبرد اهداف و منافع ملی باید ساماندهی جدید در روابط خود با قدرت های درجه اول منطقه خاورمیانه در نظر گیرد و بدون آن امکان سامان‌یابی روابط جهانی کشور وجود ندارد. در میان قدرت‌های درجه اول نوع روابط متفاوت است. نکته قابل تأکید این نوشته آن است که نباید روابط بین قدرت‌های درجه اول منطقه با یکدیگر را ایستا و یکبار برای همیشه تحلیل کرد، بلکه با کاربرد زمان و مکان و فرصت‌ها می­توان نوع جدیدی از روابط در منطقه ایجاد کرد.

صورت اولیه برساخته جدید می­تواند چنین باشد:

۱_ ابتکار ایران در پیشنهاد تشکیل یک اجلاس منطقه ای سران کشورهای درجه اول (بدون اسرائیل) بدون هرگونه پیش شرط. این اجلاس می تواند بطور سمبلیک برگزار شود.

۲_ پیشنهاد توقف هرگونه منازعه مسلحانه بین گروه‌های نیابتی برای مدت محدودی حدود شش ماه .

۳_ شروع مذاکرات طرفین هر منازعه با قبول منافع مشروع طرف دیگر

۴_ محکوم کردن هرگونه نقض آتش بس از سوی همه قدرت های منطقه بدون در نظر گرفتن عامل نقض.[۷]

*بدیهیست که منظور رمضانزاده از "گروه‌های نیابتی" گروه‌های مقاومت منطقه اعم از حزب‌ا...، فاطمیون، نجبا و غیره نیز هست که هریک بعنوان یک بازوی محور مقاومت و برای تأمین امنیت مردم منطقه در حال جهاد هستند.

اکنون مشخص نیست که رمضانزاده با کدام منطق تحلیلی یا استراتژیک به این نتیجه رسیده که فعالیت‌ها و مقاومت این گروه‌ها در برابر جریانات تکفیری، اسرائیلی و سعودی قابل توقف است!؟

و اساساً مگر تفکر مقاومت در برابر مسلحین اسرائیلی و تکفیری قابل تعطیلی است؟

آیا این تجربه در "جنگ صفین" کافی نبود که عده‌ای امیرالمؤمنین(ع) و معاویه را دعوت به ترک مخاصمه کردند و دست آخر معلوم شد که این دعوت و هدف آن چیزی غیر از تحقق اهداف معاویه را نمی‌خواسته است!؟

از طرف دیگر انطباق عجیب پیشنهاد رمضانزاده با محتوای ابراز شده از سوی آمریکا و اذناب او درباره برجام‌های ۲ و ۳ نیز سؤالات زیادی را ایجاد می‌کند.

ضمن اینکه باید از آقای رمضانزاده و دوستان ایشان پرسید که چرا دستاوردهای موعودی که از بابت برجام به مردم وعده بودند را یک روز به تصویب FATF گره می‌زدند و یک روز به تعطیل کردن فعالیت‌های محور مقاومت با کادوپیچی ترک مخاصمه!؟

البته اینکه رمضانزاده برای درخواست تعطیلی فعالیت‌های محور مقاومت دچار محاسبه غلط است یک تحلیل خوشبینانه محسوب می‌شود زیرا هنگامی که به صدر تحلیل رمضانزاده مبنی بر ضرورت زمینه‌سازی برای درک دستاوردهای مذاکره با آمریکا توجه می‌کنیم؛ احتمالات بدبینانه‌ای به ذهن خطور می‌کند.

گفتنیست عبارت مبهم " گروه‌های نیابتی منطقه"! که همانطور که اشاره کردیم شامل گروه‌های مقاومت مورد حمایت ایران نیز می‌شود؛ پیش از این در برخی مذاکرات دولت آقای روحانی با طرف‌های غربی (در اجلاسین وین یک و دو) نیز مورد برخی توافقات مبهم قرار گرفته بود که تأملات دوباره در آنها تاریخ‌ساز خواهد بود...

***

1_ https://etemadonline.com/content/453022

2_ mshrgh.ir/1095012

3_ mshrgh.ir/1115213

4_ mshrgh.ir/890468

5_ www.irna.ir/news/83428054/

6_ mshrgh.ir/1149852

7_ yun.ir/01odpb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 114
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 47
  • معلم IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    81 9
    افساد طلبان مزدور
    • US ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      76 9
      در جهاردهه اخیر هر گاه خیانتی بر علیه کشور ما بوده است نقش اصلاح طلبان تهوع آور در آن کاملاً مشهود است! جماعت خبیثی که همچون روشنفکران دوران مشروطیت سر در آخور بیگانگان به خصوص انگلوساکسون ها دارند و توسط گاوان شیرده منطقه تأمین مالی می شوند!!
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      22 3
      به 9:12 اشتباه منفی دادم
    • فرید IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      46 11
      سعید امامی معتقد بود باید این اراذل غربگرا رو اتوبوسی فرستاد ته دره تا مردم از شرشون نجات پیدا کنند، البته تند روی کرد و اشتباه عمل کرد و با اشتباهش به نظام ضربه زد و باعث مظلوم نمایی این اراذل شد اما اصل منطق سعید امامی که میگفت شر این اراذل رو باید از سر مردم کوتاه کرد تا با عوامفریبی به واسطه سلبریقی و کنسرت و استادیوم مردم رو به انحراف نبرن منطق درستی هست، نظام جداً باید در مورد این اشرار یک اقدام اساسی صورت بده، تا کی باید این نفوذی های تابلو دار دشمن از همه حقوق شهروندی معادل یک شهروند بی آزار بهره مند باشند و نقشه دشمن رو توی خاک و خونه خودمون پیش ببرن ؟!!!
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      3 4
      درود بر شما 10:05 دقیقه تا حدی روشن شدیم
    • محسن IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      13 0
      ترامپ افشا کرد که در برجام 4000 مقام رسمی دولتی ایرانی تابعیت آمریکا گرفته اند.!!!!! اصلاح طلبان مدافع برجام و علاقمند به بایدن و جان کری قبلا مزد نوکری شان از آمریکا را گرفته اند.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      14 0
      از تاجزاده و رمضانزاده و حجاریان سرمایه های دشمن نباید توقع خدمت به مردم را داشت.
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      12 0
      "به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. اصلاح طلبان طرفدار و تصویب کنندگان برجام ، باعث حفظ تحریم ها شدند. اعلام امضای جان کری تضمین است ، خیانت به اعتماد مردم و فریب دادن مردم بود." اصلاح طلبهای نوکر آمریکا عقلشون نرسید یه دروغی گفتند که حالا گندش دراومد که اصلا جان کری کاره ای نیست.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      45 0
      اصلاح طلبان مشکلات اقتصادی مردم اگر برایشان مهم بود، به طرح ضدتحریمی ‌مجلس که تصویب و به قانون تبدیل شده، این‌گونه حمله نمی‌کردند. اصلاح طلبان ثابت کرده اند که قصد خدمت ندارند و کاسبان تحریم هستند.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      2 0
      افساد طلبان ام الخبائث هستن.
  • نجابت ایرانی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    53 8
    اگر فتنه گری مثل تاجزاده در آمریکا و یا فرانسه بود واقعا اجازه اظهار نظر به او می دادن؟ چرا در ج.ا. ایران باید اینقدر ازادی وجود داشته باشه که هر جریان و هر شخص گمراهی هر جور خواست اظهار نظر کنه و باعث تشویش اذهان جامعه بشه و حتی برخی رو گمراه کنه؟ چرا؟ تاکی؟
    • رحمان IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      4 10
      اخوی.توکه طاقت شنیدن حرف مخالف رو نداری غلط میکنی خودت انقلابی میدونی.مگه هرکسی خلاف شمارو گفت باید نابودش کرد؟مثل اون بدبخت که میگه باید اتوبوسی مخالفین رو کشت وحرف سعید امامی رو نقل قول میکنه.آخه اسکل اگه مردم نتونن حرف خودشونو بزنن مگه مریض بودن انقلاب کنن و گشنگی بکشن زمان شاه که لا اقل مردم سیر بودن.
    • احسان IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      10 0
      گرانی و افزایش مشکلات معیشتی دستاورد برجام است. برجام دستاورد اصلاح طلبان است. اصلاح طلبان برای رضایت غرب، علاقه ای به خدمت کردن برای مردم ندارند و هدفشان ایجاد نارضایتی بیشتر در مردم است.
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      4 0
      حرف بزنند ولی خیانت نکنند و همه کارهای مملکت را به برجام و توافق و تحریم گره نزنند .همه می دانیم که در ایران همه دردها از مدیریت ناکارآمد است ولی اینها روی همه مدیران ناکارآمد را سفیدکرده اند .
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      1 0
      زمان شاه مردم سیر بودن! اگه سیر میبودن حلبی آباد ها درست نمیشد. مردم ماهی یه بار و در روستا ها سالی چند بار به اندازه انگشتان دست برنج میخوردن! ضریب جینی که نابرابری رو نشون میده رو برو ببین چند بوده. تورم ۳۰۰ درصدی اقلام اساسی و غذایی هم خود شاه بهش اقرار میکنه و فیلمش هم موجوده ولی به برکت جلبک هایی مثل تو با خودکار ۲۵ تومنی هویدا گول میخوریم
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      1 0
      ۱۴:۰۵ اولا ادب داشته باش تو خودت طاقت شنیدن حرف مخالف رو نداری با این طرز بیانت.دوما زمان شاه اگه فقط منظورت درباریا و ساواکیاست بله سیر بودن وگرنه حتی آب آشامیدنی هم فقط ۱%روستاهامون داشتن درحالیکه شاه ۱/۵میلیون پوند کمک کرد به باغ وحش و سیستم فاضلاب لندن.فحاشی باعث نمیشه حرفت درست بنظر برسه.این اطلاعات تاریخی و سواد فرده که اعتبارشو نشون میده
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    43 4
    حیرت آوره که این معدود متعفن اختلاس بجای محاکمه و زندان بجرم تهدید و اخلال در امنیت ملی، آزادانه میگردند و تحریفات و خباثتهایشان در رسانه های رسمی دست به دست می شود.
  • ع IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    11 24
    باسلام متاسفانه سابقه چهل ساله این کشور همین را گفته گه بین امدن و رفتن های سیاسی تفاوت ملموسی بر سفره مردم دیده نمی شود و نا گفته نماند ادامه این مسیر خوشبینانه تبدیل به کره شمالی شدن است. نشان به ان شنان پراید 20 میلیونی بالای صد میلیون سانتافه 200 میلیونی بالای دو میلیارد، مسکن سیصد میلیونی بالای 4 میلیارد. شما این شیب تورم در تمام دولت می توانید ببینید البته چند سال اخیر شدت بالایی داشته است. ما در سیاست های منطقه ای خود پیروز نشده ایم هرچند هنوز اسد و حوٍثی ها را داریم داشتن اینها با ابادانی کشور شان اهمیت دارد نه صرفا یک و یا چند پایگاه نظامی ! هر وقت در این کشورها شریان عادی زندگی ادامه داشت و ما هم کماکان دست برتر داشتیم و البته مردم ما هم در رفاه بودند آن وقت ما پیروز شدیم. ختم کلام عمر ما رفتتتت! و مهلت امروز و فردای تو نیست
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      13 1
      عجب !!!!! سی سال قبل در پایان جنگ از هر چند خانه یک خانه تلفن ثابت داشت و مردم همدیگر را به منزل هم خبر میکردند تا با انسوی خط صحبت کند البته در شهر ها روستا که هیچی گاز شهری به چند کلان شهر محدود بود و الان چند روستا در ایران فاقد ان از هر چند خانه یکی پیکانی داشت و الان پراید وپژو کسر شان در هر شهر چند نفری دکتر و مهندس و الان در هرخانه چند دکتر و مهندس خانه های خشتی گلی که با زلزله 7 ریشتری رودبار 30 هزار ایرانی را روانه قبر میکرد الان با روشهای مهندسی زلزله 7.2 ریشتری کرمانشاه که کوه را شکافت 700 ایرانی را از ما ستاند و صدها مورد دیگر به رغم تمام دشمنیهای داخل و خارج و کم کاریها و بی وجدانیها و دلال بازیها و دنیا طلبیها و لیبرال مسلکی و تکنو کرات بازی دولتها که اگر کمتر و کمتر بود الان چه وضعی بود
    • خادم الحسین IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      3 1
      بعد از انقلاب، شکم مردم سیر تر، خانه هایشان پر زرق و برق تر، مرکبشان سریع تر، تفریحاتشان بیشتر، سفره ها رنگی تر، گرسنه ها سیر تر شده اند، در این هشت سال به دلیلی برخی موضوعات مدیریتی که انتخاب برخی مردم بی بصیرت بود رکود شده، انسان با انصافه، بی قصد غرض و بینا، نتیجه 40ساله انقلاب را با تمام هجمه های خارجی و داخلی دشمن می بیندو نمی گوید فرقی نمی کند هر کسی بیاید همین است.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    25 2
    از ابتدای خلقت خیر وشر باهابیل وقابیل شروع شدقضیه اصلاح طلبا توی مملکت ما شده قضیه قابیل. تعداد زیادی قابیل توی این مملکت ریشه دوندن وتنها راه حل خشکوندن این ریشه رذیله، ظهور امام زمان عج هست. و وظیفه مسلمان در غیبت فقط بصیرته وانتظارفرج.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    7 33
    دقیقا درست گفتند هر کسی بیاید مشکل مردم حل نخواهد شد بلکه بدتر هم میشود اصلاح طلب اصول طلب باهم فرقی ندارند احمدنژاد که همه جوره اصول طلب بود بنا از پای بست ویران است تا عده ای تحریم طلب و تحریم معاش همه کاره اند مشکل باقیست
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      6 1
      بهترین رییس جمهور که برای قشر ضعیف بود منتها اکثریت سیاسیون مخالف توانمند شدن مردمند واگر کسی بخواهد در این مسیر حرکت کنه نمیگزارند .
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      11 0
      بعد از دوران طولانی استعمار و استحمار . رسیدیم به انقلاب اسلامی که اکثریت مردم خواهان آن بودند و دشمنان با هر وسیله ای در مقابله با هدف سرنگونی نظام بر آمده از انقلاب تمام سعی و کشش خود را بکار برده و میبرند .خوبی این دوران همین است که انواع و اقسام مدعیان بروز و ظهور کردند و رفتند و ماندند مدعیان پیرو انقلاب که باصلاح طلب و اصولگرا مشهور شدند و هر دسته در انتخابات خود را در معرض آرا مردم قرار دادند .شما فرهنگ رسوب شده قبل را بیکمرتبه نمیتونی از بین ببری .خوی اشرافیگری که بعد از جنگ نزد مسئولین رواج یافت و دوباره مردم را بدان سمت رهنمون ساخت دست کم نگیرید .مردمی که با تجربه از دوران جنگ با فرهنگ مساعدت و پرهیز از اسراف و شرکت در ساختن خو گرفته بودند را بیکباره بعد از ده سال برگرداندی بهمان شرایط مصرف زدگی دوران قبل که هی بیشتر بخواد و هر که شعار زندگی بهتر را داد برگزیده شد .در حالیکه گاهی شعار انقلابی هم سر میداد و یاد ایثارگران و جنگ و امام را گرامی میداشت .تا شد رقابت سر قدرت با نام اصولگرا. و اصلاح طلب . آن چیزی که نیاز هست امثال حاچ قاسم آن بزرگواری که بدون توجه و یا نظر به این با آن .وظیفه خود اعتلای اهداف و شعائر انقلاب تحت زعامت و پیروی از رهبر انقلاب میدانست و بفکر کشور و مردمش بود .که بخواست پروردگار بحاطر خدمات صادقانه اش در جهان نام او و کشورش ایران پرآوازه تر از قبل شد .امروز هر کس برای بزرگی و عدم وابستگی و تلاش برای استقلال اقتصادی در کنار دیگر ضروریات مانند فرهنگی و اجتماعی و در نهایت افزودن قدرت و توان ایران .بدور از شعار و خود نمائی و قدم در میدان در کنار نیروها بگذارد و از نزدیک در جریان مسائل و رفع نیاز و برطرف کردن موانع مانند فرمانده خطوط رزم بگذارد و از تیر و ترکش ابائی نداشته باشد .و در کل هدفش .پیش بردن اهداف انقلاب که به ایران تنها هم خلاصه نمیشود و بتواند بخوبی از دستاوردها حفاظت و حراست و در پیشبرد بیشتر کوشا و توانا باشد و این از جمله خواست مردم میباشد تا افرادی وارد معرکه شوند که توان و تحمل عمل جهادگونه و خستگی ناپذیر .همانطور که بارها رهبرمان بدیگران تذکر و ارشاد فرمودند .داشته باشند .این اشخاص معروف .دیگر برای مردم کلاهشان پشمی ندارد .فقط اینرا بدانند یکی از خوبی های انقلاب فرصت دادن به مدعیان بود تا خود را علیرغم بسیاراضراربشناسانند
  • هموطن BE ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 25
    اتفاقا هر کس که بیاید فرقی ندارد این هر درازگوشی میتونه بفهمه نیاز به گفتن تاجزاده یا دیگری نداره
    • سهراب IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      3 0
      شمای دراز گوش نمیخواد اظهار فضل کنی.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    33 3
    ملت ایران از بین خائنین نماینده و سخنگو نمی خواهد تا امثال رمضانزاده ها یکبار دیگر بر ملت تحمیل شوند و خلاف عقل ومنطق و خلاف راه ورسم جوانمردی نظر دهند.آدم قحطی است که اینگونه اشخاص نظر می دهند؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 21
    هر فردی رئیس جمهور شود با رئیس جمهور قبلی و یا بعدی هیچ فرقی نداره و همچنان مردم هیچ اهمیتی ندارند.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    23 2
    اینها یک مشت دزد بیشرف و مزدور بیشتر نیستند
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    5 25
    ما می دانیم با این خبرها نان می خورید، حلال و حرام هم برایتان مهم نیست زیرا گرسنگی با دینداری قابل جمع نیست!
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    16 0
    عواملی ماموریت دارند که تسلط بر سکان نهادهایی که عامل ایجاد رفاه و آسایش و رشد فرهنگ اسلامی و اجتماعی کشور را عهده دار هستند را در دست گرفته و با هر روش و وسیله ای مدت این دوران سلطه را طولانی تر کرده و با عدم ارائه خدمات و بی توجهی به آرمانها و خواسته های نظام ، از طرفی سیستم را فَشَل و ناکار آمد جلوه دهند و از سوی دیگربر طبل نا کار آمدی نهادها ی منتسب به نظام بکوبند و درنتیجه در افکار عمومی ایجاد یأس و نا امیدی کرده و توپ نا کار آمدی ها را در زمین معتقدین به نظام جمهوری اسلامی بیندازند و رفته رفته مابین مردم و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه فاصله ایجاد کنند و متاسفانه عوامل و عروسک های خیمه شب بازی عروسک گردانان پشت پرده " اشعث ها " و " ابن زبیرها " هستند ! ؛ لذا در این بُرهه ، بایستی عمار ها و یاسرها و ابوذرها و سلمان ها و مالک ها سکان این کشتی را با روشنگری و عمل خالصانه و ایثار و توکل در دست گرفته و به این مردم بزرگ و الهی خدمت کنند!.
    • محمود IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      3 0
      واقعا گل گفتید با شما موافقم مرسی
  • JP ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    17 1
    این هرج و مرج اقتصادی نتیجه دست دزدی کشیدن توی مملکته کشورهایی که دزدی توش رواج نداره دارای رشد اقتصادی بالا و ثبات اقتصادی هستند ایران چوب از خودش میخوره، اما سخن از نا امیدی هم فایده نداره و کسانی که بخواهند می توانند تحول ایجاد کنند اما امان از روزی که کسی نخواهد از دل و جان کار کند و روحیه و انگیزه کار نباشد و عده ایی که می آیند هم فقط بحران رو کنترل کردن که بدتر نشود ولی تحول آفرین نبودن!
  • US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    6 0
    اين حرف جناح طرفدار تاجزاده بود كه ميكفتند بين جناحها فرق است ان يك مثلا پياده روها راديوارميكشد ما نه تنها اينكاررا نمى كنيم بلكه مرزهاى كشور را به روى خارجى وكالاهايس باز ميكنيم حالا وقتى ميگويند فرق نمى كنندنصف راه را امده اند وحاضر نيستند به شماها راى بدهندباشد كه درانتخابات نصف باقى مانده راهًرا بيايندوبه فردى كه خواهان اقتدار وقدرتمندى علمى فرهنگى واقتصادى كشورباشد راى بدهند
  • مجید IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 14
    درفتنه اصولگراها نقش اصلی را داشتند وبرای اینکه اصلاحطلبان را بدنام کنند به نام انها تموم کردند این برای مردم روشن است الان هم درمشکلات معیشتی مردم وگرانی ردپای اصولگرایان کاملا پیداس.
  • JP ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    6 0
    اختلافات دشمن داخلی و سورپرایز دشمن خارجی!
  • ۱۱۱۱ IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    13 2
    سابقه چل ساله و پراید صدی و سانتافه دو میلیاردر نتیجه سالهای ریاست اصلاح طلبان(اول میر بعد اکبر شاه بعد ممد و الان حسن)بوده که با قدرت و ثروت که دستشون بوده خودشون کاخ نشین و ملت کوخ نشین شده اند.شرایط عادی زمانیه که قدرتمند باشی چه سیاسی چه اقتصادی چه نظامی که ب لطف اصلاحطلبان سیاست شده گرا دادن و تسلیم طلب بودن در برابر دشمن و اقتصادی هم که بازم دست این طیف افساد طلب بوده.علی برکت الله
  • حمید IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    13 1
    اصلاح طلب اصول گرا ینی چی جمع کنید این دوگانگی رو اینا دقیق میخوان چیو اصلاح کنن؟؟ بسه دیگه بهتر اسمشو بذارید دزدان و درستکاران. مگه ما دوتا انقلاب داشتیم که دوتا مسیر جدا گانه باشه؟ مسیر کلی کشور ینی زیر خط و دستورات رهبری.
  • استاد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    10 2
    اصلا وقتی بعضی ازین مفسدا حرف مزخرف و خارج از عقل میزنن چه لزومب داره اظهار نظرشون منتشر بشه تو جامعه. تو نطفه خفه بشه بهتره.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    6 16
    دقیقا همینه هرکی بیاید هیچ فرقی نخواهد کرد
  • ۱۱۱۱ IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    زمان تحریم ی نفراتی رانت و ارز دریافت میکنن(ب نظر شما اون نفرات چه کسانی هستند.ب نظر شما اصلاح طلبان این ارز رو به رقیب میدن)پس تحریم ب نفعشونه برای همین بود که از دشمن درخواست تحریم کردن.
  • حامد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    16 0
    صدای دست و پا زدن این افسادطلبان و حامیان فاسد اونا برای سرازیر شدن ابدی در زباله دان تاریخ هر ساعت داره بلندتر میشه این چند ماه هم داره تموم میشه . علی برکت ا..........
  • مسعود IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 8
    خب احمق هر کسی بیاد همینه نمیفهمید که با خشک مغذی آتون دنیا تحریم کرده
  • علیقلی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 1
    غلط میکنند که برخلاف میل اغلاط نظر بدهند
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    17 0
    هر جا صدای تسلیم و زوال کشور بلند میشه نود درصد از یک افساد طلبه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    10 0
    مردم با بصیرت باید آگاه باشن وهواداران چه توجه های از طرف جماعت اصلاح طلب برای انتخابات هزارو چهارصد چشیده‌اند باشند اصلاح طلب رو خاعین به وطن اونور اب حمایت کردن تا سر کاربران تا مردم اونقدر در رنج وعذاب بیافتن چی تا به نقطه جوش یا همون شورش برساند اینها واقعیتی هست که زم درمصاحبه اش با یه کارشناس اقرا می کرد برید ببینید دوستان
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    7 1
    اتفاقا هرکه بیاید این طور نیست اگه اصلاح طلبان واصولگرایان دست از سر ملت بردارند ومیدان را برای یک نفر انقلابی و با انگیزه وکاربلد مومن ومتدین به اسلام وانقلاب سرکار بیاید با انگیزه جهادی میتواند مملکت را نجات دهد . تا زمانی که سکانداران مملکت دست احزاب باشد همین اش است وهمین کاسه . فردی که وابسته به هیچ حزبی نباشد قطعا بهتر عمل خواهد کرد
  • روح الله رستگار IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    4 0
    تاج زاده کجا بودی گ .. . این چند سال لال بودی مجلس ششم بودی
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    سلام نقطه فهم میخواهد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    47 0
    این جماعت فتنه گر بی ادبی و بی آبرویی را به اوج رسانده اند تحلیل و تفسیر نمی خواهد همه وضع موجود را می بینند شخصیت و هیکل و وجود شما در حدو قواره تنظیم قیمت تخم مرغ هم نیست آخه چرا لجن پراکنی می کنید نامردها ؟
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 2
    آنقدر برضد همدیگر گفتیم ونوشتیم فقط نتیجه اش شدبدبینی بهمن دریکجای همین مقاله نویسنده انقدرنگاه مطلقگرایانه به تیم خودش داشت آداب را رعایت نکرده بوداین جمله نامناسب رااورده بودمردم این حرف غلط رانمیزننداینجاست که درس اخلاق میگه خداحافظ
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 0
    اطلاح طلب یا اصولگرا یا جبهه آزاد هر چی که هستند خیلی قشنگ دارند برای مذاکره با آمریکا دُم تکون میدن
  • انقلاب IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    18 1
    دور از جان مردم و مرا ببخشند که این حرف را میزنم اگر یک چوپان بیسواد با دین ونصف را میآوردند بهتر از حسن روحانی بود چون هم وضع مملکت خراب نشد هم به دینشان لطمه نمی خورد در ضمن اکثر اصلاح طلب ها خائن به دین و مملکت هستند و بفکر جیبشان هستند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 0
    تاج‌زاده.رمضانزاده.خائن 88حق ندارم برای ملت راه نشان بده.انها باپشتبانی آزادند باید به جرم خیانت به کشور زندان یا اعدام می شدند
  • حامد IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    7 0
    آقای تاجزاده شرکت حداقلی مردم به خاطر مدیریت نادرست دولت در صحنه اقتصادی و سه برالر شدن قیمت بنزین حدود سه ماه به انتخابات مانده که این خود نقشه دیگری بود و اعلام اولین مورد کرونا دو روز مانده به انتخابات بود نه به خاطر عدم تایید کاندیدای مورد نظر شما شک نکنید این دور هم وضیت بهتر از آن نیست شما دار دسته ی حقوق ‌نجومی بگیر از فقرا که خبر ندارید سفره مردم کدچک کرده اید وشرکت مروم را به نفع خودتان مصادره می کنید؟
  • ناشناس IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    44 0
    تاجزاده وامثال تاجزاده فضول معرکه اند یا غلط کن اضافی ،
  • یک جانباز IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    9 1
    آیا اسرائیل و عربستان مبارزه و رذالتشان را بر علیه ایران لحظه ای ترک میکنند خیر پس این را هر نوجوانی میداند اگر این حرفها در آزادترین کشورهای دنیا گفته شود گوینده را برای همیشه از سیاست حذف میکنند در اینجا بر عکس است دارم شک میکنم
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    14 0
    نامزد ندارید به درک داشته باشید کسی شما قبول نداره کارنامه شما پیش مردم منفی 1000می باشد
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    12 0
    "یشنهاد مسرّت‌بخش برای بایدن و داعش از داخل ایران! " : گر بت نمی پرستند با کافران چه کار است ؟
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    14 0
    چنین افرادی کجاخواص بلکه نگویم ..... .... بیش نیستندکه بخاطرچندروزدنیا آزادگی اگرداشته باشندرافروخته ودرلباس نفاقی که شیطان تنشان کرده پیاده نظام اسراییل وامریکاشده ان
  • علیرضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 13
    اگر کاندیدای ریاست جمهوری شون با بیش از ۳۰ میلیون رای رییس جمهور میشن
  • ایرانی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 14
    اگر کار شکنی اصولگرا ها نبود وضع مملکت این نبود.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 9
    این دولت اصلاحات نیست این گزینه بین بد و بدتره، دولت اصلاحات دولت آقای خاتمی بود و بروید آمار اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و امید به زندگی اون دوران را با دولت احمدی نژاد یا الان مقایسه کنید ، البته اگر تعصبات اجازه تحلیل را بهتون داد !!!!
  • ایرانی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    9 1
    یه موضوعی که تو این اظهار نظرها در ارتباط با مجلس عمدا فراموش میشه اینکه اصلاح طلبها برای مجلس کاندیدا داشتن سرلیست اونا هم مجید انصاری و از فراد شاخص اصلاح طلب و از نزدیکان خاتمی بود و مورد اقبال مردم هم واقع نشد، این نشون میده به دلیل عملکرد نامناسب لیست 30 نفره قبلی نمایندگان مجلس در تهران با لیدری عارف آش اینقدر بی مزه بود که کسی رو مجاب نکرد به دستپخت جدید اونا به سرلیستی انصار روی خوش نشون بده. اونوقت میگن انتخابات حداقلی!!!
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      تحلیل شما کاملا غلط هست. این لیست متعلق به کارگزاران بود که البته از سوی اصلاح طلبان هم رد شد. چپها انتخابات را تحریم کردند.
  • صادق IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    عارف که خیلی از احمدی نژاد ایراد می‌گرفت که چرا کالاها را گران کرده حالا 8 ساله که لال شده شاید هم خبر نداره که رفیق شفیق او عمدا چه بلایی سر مردم آورده است
  • ناشناس IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    درتعجم چرا تاحزاده را محاکمه نمی کنند. انگار سخنگوی بی بی سی واسرائیل وآمریکاست. کل کشور را به سخره گرفته. جز ایحاد اختلاف وشبهه افکنی کار دیگری ندارد شاید هم چون دستش از رسیدن به پست ومقام کوتاه است.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    آقای تاج زاده بی عرضگی و بی اراده بودن منتخبین شما معنایش این نیست که هر کس بیاید همین است این دولت در اداره کشور مانند تنبل های از خود راضی عمل کرده است شما انتقادی به این دولت و ناتوانی مزمنش نداری تنها هنرت فراافکنی است و دروغ بافی نسبت به دیگران یک فرد عقده ی و ننر هستی و دیگر هیچ
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    چرا با این خائنین و... برخوردقاطع نمیشه؟ این جماعت اراذل واوباش سیاسی رو باید به کار سخت وطاقت فرسا در اردوگاه های کاراجباری درمناطق بدآب وهوا مجبور کردتا رام شده وآدم شوند،جماعت اراذل واوباش اجتماعی وفرهنگی که زیر بلیط همینها هستند نیز همینطور! احداث اردوگاه کارسخت ویدی درمناطق بدآب وهوا ضروریست!
  • ali IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    با کمال احترام خدمت دوستان. این قضیه وقتی درسته که طرف مقابل قابل مذاکره باشه. از آتش بس برای برگشت قویتر به جنگ استفاده نکنه. خودم از جمله رویاهایی که دارم اینه که کشورهای مصر و ایران و ترکیه و عربستان، باتشکیل بانک اسلامی و استفاده از واحد پول خودشون، برای تمام جهان شاخ بشن. ولی میگم، رویاست، اینکه اختلاف کنار گذاشته بشه(با کشورهای اسلامی منطقه نه موش های صهیونیست) واقعا رویایی هست. چرا بیشترین هزینه روی خاورمیانه هست؟ جواب: از قدرت اسلام و مسلمونای متحد میترسن. در آخر یک بار دیگه اشاره میکنم، رویاست این قضیه، چون غربیا دارن بیلیون دلاری سر اختلاف افکنی خرج میکنن.
  • ساسان IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    من خودم بعنوان یه شهروند حداقل اجتماعی وسعی میکنم ارتباط مردمی ومسائل کشوری وامه مردم را رصد کنم کاری به نظرات شخص خاصی هم ندارم ولی واقعیت این است بیش از نود درصد مردم همین طرز تفکر را دارند که مذاکره عین برجام به هیچ دردی نمی خوره
  • محمد رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام .عزیزای من ما ملتی هستیم با پشتیوانه قوی .قربون اقا بشم که از دست ماها چه ها که نمیکشه رهبرم باوجود ترین فرد روی کره خاکیست ومن اصلا تحمل برای بارسوم اشکهای ایشونو ندارم .خواهشن به وطنمون فکر کنیم خواهشن خوب باشیم تا همه لذت برن ..تشکر
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    فتنه ، نه فدنه
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    *- اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ خدایا لعنت کن نخستین ستمگری را که بزور گرفت حق محمد و آل محمد را و آخرین کسی که او را در این زور و ستم پیروی کرد *- اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتی (الَّذِینَ)جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ (تَایَعَتْ)عَلی قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً پروردگارا تو بر جماعتی که بر علیه حسین (ع) به جنگ برخاستند لعنت فرست و بر شیعیانشان و بر هر که با آنان بیعت کرد و از آنها پیروی کرد پروردگارا بر همه لعنت فرست
  • DE ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    این ها بجز فتنه واشوب چیزی از دست شان بر نمی اید کاسه لیس دشمن مغزش مثل ...خواران است در زمان ....شروع به پرت وپلا گفتن می شوند ملت اینها را مثل کف دست می شناسد اینها چه ...هستند بحز خاری چیزی برای کشور به ارمغان نمی اورن
  • حسن پورعبد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    من هم یک پیشنهاد عالی دارم چطوره بیاییم از حالا تاپایان انتخابات ۱۴۰۰ ایران تمام فعالیتهای شیاطینی مثل رمضانزاده رابامحبوس کردن آنها تعطیل کنیم تامردم بدوراز وساوس شیطانی آنها انتخابات را برگزار کنند
  • A IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام علیکم به نظر من بجای ترور شخصیت همدیگر بهتر است هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان دست به دست هم دهند و شخصی را کاندید کنند که اولا لایق باشد و به قول رهبر معظم اصلح باشد و ثانیا مومن و متدین،وطن پرست،پیرو صددرصدولایت و درتمام حوزه ها کاربلد و خدمتگذارمردم باشد تا مملکت را از وضعیتی که امزوز حاکم است خارج کند. درست است که ایران در تحریم ودشمن جنگ اقتصادی شدیدی بر ما تحمیل کرده است ولی اگر مسئولین درست مدیریت کنند و با انواع فسادهای اداری و اجتماعی مبارزه کنند ایران میشود گلستان ودشمن درتمام جنگهای خود در تمام زمینه ها خود را شکست خورده خواهد دید عظمت ایران و یکپارچگی و اتحاد ایران را به رخ جهانیان بکشید نه درگیریهای جناحی و تخریب همدیگر
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    من این مدت خیلی مطالعه کردم تاریخی و سیاسی؛ بخصوص در حوزه اصلاحات و البته اصولگرایانی دروغین که در اصل اصلاح طلب هستند اما خود را اصول گرا نام گذاری کرده اند مانند امثال مشایی و غیره. نتیجه ای که در این مطالعات رسیده ام این هست که اصلاح طلبان در حقیقت همان افراد سازمان مجاهدین خلق هستند که آن زمان لو نرفته اند و حیات سیاسی انها تا الان ادامه پیدا کرده است. در اصل بازوهای اجرایی مجاهدین خلق در ایران اصلاح طلبان هستند. جریان اصول گرایی هم دو شاخه ارزشی و غیر ارزشی دارد که قسمت غیر ارزشی آن هم از اصلاح طلبان سرچشمه می گیرد
  • محمد IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    راست نکفته هر کی اومده کاش بد میشد بدترترترترترترتر کرده
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    طرز تفکر این افراد هست در دوره ای با پونس به جان مردم نیفتند در دوره ای از انحلال ارتش ودر این دوران هم مذاکره برو و باخت الانم هرکس بیاید فرقی نمیکند. منظورم اینکه اشخاص مهم نیستن این روش و نحوه اندیشه طرف هست که باید ملاک قرار بگیره مذاکره کنندگان سال ۸۲ همانهایی هستند که برجام رو به ملت قالب کردن
  • محمد FI ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام،بايد ديد چه کسانی از خواست آمریکا و اسرائیل و حکام منطقه دفاع می کنند مخالفت با برجام وfatf.... خواست چه کسی است
  • احمدعلی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    انشاالله روزی برسه که در اینمملکت نادانهایی از قبیل تاجزاده و رمضان زاده و جاهلهایی مثل خاتمی را نداشته باشیم.
  • Dodo IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    فقط کسی مثل خاتمی بیاد اقتصاد درست میشه
  • رضا DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    با این دست فرمون بدبخت ترین مردم روی زمین خواهیم شد سیاست کلی عوض نشود اوضاع همین هست که بدتر از این... خواهد شد
  • مهدی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    اگر اختیار دار ما این اصلاح طلبان بودند الان ایران هم یکی از ایالت های امریکا بود
  • علی اصغر ابوالحسنی 1399 IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    خرف آقای تاج زاده کاملا درست است به غیر از تعداد معدودی اصول گرا اکثر مردم با تاجزاده موافق هستند
    • رضا IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      2 0
      درودبرشماکاملافرمایشتون منطقی است لااقل اون بنده خدا که مدافع حق مظلومی بوده اگراین بزرگواران که اینقدربی ادبانه راجع به اصلاح طلبان نظرمیدن البته تعجبی هم نیست تمام این تندروهالحنشون همینطوربی ادبانه بوده وهمیشه بازبانی زشت کلمات را می گویندولی بهتراست که ماهمزبان نشویم وگرنه فرق ماباان اقایان درچیست
  • محمد IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    بنده به عنوان یک مردم می‌گویم کاملا درست گفته است
  • رضا ه IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    من که خیلی تو اصلاح و اصول و... نیستم، فقط میدونم اینا که مدعی اصلاح هستن جز خرابکاری کاری نکردن. لااقل اصولی ها فقط کار نکردن
  • FR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    اینها درسال ۹۲ کاندیدایی به نام عارف داشتندکه مقبولیت نداشت به ناچارروحانی راپذیرفتندونتیجه هیچ .اصلابرای افسادطلبان خدمتگذاری مهم نیست همه چیزباعینک حزب وگروه دیده می شود.اینهدخسرالدنیاوالاخره هستند.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    روحیه انقلابی تنها بظاهر و شعار تنها نیست . اکنون بعد از گذشت بیش از چهل و دو سال اکثریت مردم از زیر و بم اشخاص آگاهی دارند . و متوجه سود و زیان ناشی از عملکرد برخی از اشخاص که با انواع شیوه های خبر رسانی بمرور معرفی شده اند . آگاهی دارند .اکنون نیازمند حضور افراد خردمند و آگاه و بصیر با اشتهار خوب و نسبی و دارای انگیزه خدمت به کشور داریم . تا مسئولیت قبول کنند و فارغ از دسته بندی سیاسی که بیشتر مضر بوده تا سود با استفاده از افراد و متخصصین و کار کشته و پاکدست و از همه مهمتر خدمت صادقانه و صالحانه داشته . دارند .کاری به این نداشته باشد او معاون مشاور فرماندار و رئیس اداره ای در دوره قبل که باسم یکی از جناح سیاسی مربوط است . بوده . و من باید همه را جابجا کنم .همین کارها بیشترین صدمه بما زده . موجب ابیستائی و یا پسرفت در ازای انتظار پیشرفت با توجه به همه هزینه های زمانی که بسیار ارزشمند است و مالی که جای خود دارد . نهایت اگر قرار بوده به دو برسیم . نهایتش یک بوده . نمونش برنامه های چند دوره ای پنج ساله هست که میشود اطلاعات بهتری نسبت به اهداف و افق که در نظر بوده کسب کرد .. اما در عوضش با کسب برآورد دقیق از کردار اعمال افراد حاضر و باصطلاح غائب اما در کنار بکاری مشغول هست . اگر حتی سال و بیشتر را در بر داشته باشد خوب هست حتما بررسی دقیق صورت گیرد افراد نیازمند مورد نظر با شاخصه های بالا شناسائی شوند . بیخود کنار گذاشته و یا جذب نشوند . چون هم خط بوده یا نه . به هر جهت با هم یاری تمام نیروهای باورمند و خدوم . پاک و خیر اندیش . متعهد و متخصص . قادریم به کارهای مورد نظر و اثر که مردم بخوبی درک میکنند رسید . والا دوره شعار های گوناگون و قشنگ تمام شده و زمان عمل با شعور بالا هست . و انشاالله اعمال با اندازه گیری دقیق سنجش شود .روگاری که مسئولان همانند مردم رفتار کنند . و تسری ببخشند .وطن دوستی و حراست از بیت المال .نه با حق ویژه که وقتی بدن بدان عادت کند سخت خواهد بود انتظار داشته باشی .شعار و عمل یکی باشد .پا برکاب باشد .اسم رکاب آمد . چه اشکال دارد از دوچرخه و اتوبوس و مترو استفاده کنند و در راه مشکلی مانند انتظار و شلوغی را دیدند برای اصلاح قدم بردارد .مطلب حق الناس اگر عقیده فرد فرد بشه . خدا میدونه چه برکاتی نازل میشه . دیگه این شعار ها رنگ میبازد و اوضاع فرق میکرد.
  • بهنام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    اقای تاج زاده خود ازسر دمداران فتنه است ، اقای تاجزاده توبه کنید حق الناس سخت است
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    حالا افساد طلبان یکبار هم حقیقت گفتن شما از حقیقت فرار میکنید یا از دوستان اصلاح طلب خود
  • جعفر از مشهد IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    این مردک اگه اظهار نظر نکند مگن لالی نون مملکت مارا مب خورد حلیم دشمن را هم می زند
  • -hasan Mohammadi DE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    دورند بر استاد عزیز آقای دکتر رمضان زاده
  • امیر IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    براین وطن فروشان انگلهای جامعه
  • GB ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    آیا امام حسین برای آب و نان انقلاب کرد وای بر هرچ وطن فروشه خارباد هرچه نفاق افکنه
  • اکبر ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    زم را اعدام کردیدچرا امثال وطن فروشان وغرب گداههایی مثل زیبا کلام وتاجزاده وسعید حجاریان باید زنده باشند
  • FR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    آدمهای پاک تو کشور زیاد هستند از آنها برای کشور استفاده کنید
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    لعنه الله علی قوم. الظا لمین
  • زرین کلاه IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    آقای تاج‌زاده که از امکانات انقلاب به اندازه لازم بهره برده است ولایق این همه نبود، امروز نقش مخالف را بعهده گرفته است. او از جمله افرادی است که بدون زحمت از رانت های سیاسی استفاده کرد،سالها مسوولیت های گوناگونی را بدست آورد اما خروجی آن چه بود؟بطور خلاصه او هم اکنون دانسته یا ندانسته نوکری غرب را بعهده دارد.می توان او را یک سیاست زده بد بخت بد عاقبت نامید.
  • محسن IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 1
    حرف تاجزاده راجب انتخابات درست هست باید تمامی جناح ها نماینده داشته باشن مردم هم از بین کاندید ها فرد اصلح را انتخاب کند
  • مزدک IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    این مملکت یک وطن پرست می خواد که بفکر هم حزبی و منافع جناحی نباشه، اصلاحطلب و راست دوتاشون بدرد این مملکت نمی خورن یکی باید مثل امیرکبیر بیاد تا بدون توجه به جناح بازی بفکر اینده سازی و خروج کشور از بمبست بشه
  • كريم IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    شما افسادطلبان با ماسك ديگري داريد درون خود را نشان مي دهيد و مي خواهيد با ظاهرسازي مردم ايران را بفريبيد. نه مردم ايران آنقدر فهيم و عاقل هستند كه گول شما وطن فروشان را نخورند. برويد گم بشويد كه ديگر اين طرفها پيدايتان نشود.
  • مسعود خدادوست US ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    تاجزاده درست میگوید.از نظر شما هر که با شما موافق نباشد عامل بیگانه یا منافقین است
  • رضا IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام کاری به اصلاح طلب و اصول گرا ندارم چون از هیچ کدومشون خیری ندیدیم ولی از اون افرادی که به جای همه مردم حرف میزنن و نظر میدن و فکر میکنن غیر از خودشون دیگه هیچ کس نمیفهمه اصلا خوشم نمیاد نمیدنم چرا
  • علی علیمحمدی IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    رجال ما اصالتا آمریکایی هستند ولی در ظاهر با او مخالفت می کنند
  • FI ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    باید مراقب باشیم تا دوباره به قدرت نرسند
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    مردم عزیرتر از جان، به هر فردی خواسنید رای بدهید ولی تو را به مولا به این اصلاح طلبان فریبکارو نفوذی رای ندهید.
  • فرامرز اخوان IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    هرکس بر خلاف نظر شما نظر دهد مفید است همین.
  • فرامرز اخوان IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    موفسداست
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 0
    تنها راه تغییر وضع موجود عزل تمام اصلاح طلبها از هر پست و تریبونی که دارن هست! خیلی جالبه خودشون این مشکلات رو برای مملکت درست کردن خودشون هم طلبکارن
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    بد کشور عده ای تندرو اصولگرا میباشد که با تمام دنیا سر جنگ دارند
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    حالمون داره از شعبان مخ های اسهال طلب به هم میخوره . خدا لعنت کنه کسایی که از دوم خرداد 76 تا حالا همش دنبال ارباب خارجی جدید میگردن و خسته هم نمیشن. اول خوب باغ سبز نشان مردم میدن بعد که خرشان از پل گذشت بد مستی یشان شروع میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس