ویژه ها

آقای واعظی می گوید آنان که موفقیت های دولت را نمی بینند، تندرو هستند. آیا انتقاد از اینکه قیمت دلار و سکه و خودرو و مسکن و لوازم خانگی و مرغ و تخم مرغ و کره لحظه ای افزایش می یابد مصداق تندروی است!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**زیباکلام:اگر برجام ۱۴۰۰ را امضا نکنیم، احتمالا جنگ می شود

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «من می‌گویم در بین این دو گزینه، اگر جو بایدن انتخاب شود، احتمال اینکه وضعیت توسعه در ایران بهبود پیدا کند، زیادتر است. دلیلش هم این است که اگر با ترامپ به توافق نرسیم اگر برجام ۱۴۰۰ با ترامپ به هر دلیلی صورت نگیرد، حتی ممکن است تنش نظامی بین ایران و آمریکا به وجود بیاید و در این شرایط، فشار جریان تندرو در داخل کشور خیلی بیشتر خواهد شد. خدای نکرده اگر جنگ شود، همین شرایط هم که وجود دارد، از بین می‌رود».

زیباکلام در پاسخ به این سوال که «چرا اصلاح‌طلبان تمایل دارند بایدن پیروز شود؟ » گفت: «اصلاح‌طلبان برای اینکه بتوانند بایدن را به ترامپ ترجیح ‌دهند، دو دلیل اصلی لازم دارند؛ دلیل اولشان بازمی‌گردد به مسئله حقوق بشر...همه ما می‌دانیم ترامپ هیچ اعتقادی به دموکراسی، آزادی‌خواهی و حقوق بشر ندارد و اگر دولت ایران را برای حقوق بشر تحت فشار می‌گذارد، به دلیل دشمنی‌اش است؛ والا در کنار ایران، عربستان است که وضعیت حقوق بشر در آنجا به‌مراتب از همه جا بدتر است و اساسا چیزی به نام آزادی مطبوعات و مخالفت با حکومت یا انتقاد از حکومت وجود ندارد؛ اما هیچ‌وقت از طرف ترامپ تحت فشار نبوده است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: «اگر بایدن انتخاب شود، شاید فشار برای رعایت حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در ایران بیشتر شود؛ درحالی‌که اگر ترامپ انتخاب شود، درست است که احتمال‌ توافق با ایران وجود دارد. اما اگر به هر دلیلی مطالبات ترامپ از جمهوری اسلامی ایران آن‌گونه باشد که تا جمهوری اسلامی ایران پرچم تسلیم در دست نگیرد رضایت ندهد، نه‌تنها توافقی صورت نخواهد گرفت، بلکه خصومت بیشتر هم می‌شود. در چنین شرایطی تنش بین ایران و آمریکا و به تبع آمریکا با غرب و اروپا نیز بیشتر خواهد شد».

زیباکلام تاکید کرد: «اگر ترامپ انتخاب شود و نتوانیم با آمریکا به توافق برسیم، وارد یک دوره پرتنش می‌شویم و به تبع آن شرایط در داخل کشور نیز سخت‌تر می‌شود و همین دلیل دیگری است که باعث نگرانی اصلاح‌طلبان می‌شود و بالطبع ترجیح می‌دهند بایدن رئیس‌جمهور شود».

«احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این گفته بود «برای کسب رضایت اروپا باید برد موشک هایمان را کاهش دهیم» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «بازندگی در بازی باخت-باخت» نوشت: «ایران مادامی که نتواند روابط خودش را با امریکا تنظیم کند، چاره‌ای جز مقاومت، مقاومت و مقاومت در مقابل امریکا ندارد. اما مشکل اینجاست که استمرار مقاومت در نهایت فرسودگی و خستگی ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث ته کشیدن توان و انگیزه بخشی از ملت برای تحمل مشکلات شود و فشار را بر رهبران کشور برای تغییر وضعیت بیشتر می‌کند. نهایتا، مقام‌های سیاسی ایران هم در نهایت مجبور هستند که ترتیبی اتخاذ کنند تا با برداشتن چند گامی به عقب  و چند گامی به جلو، به نوعی برای تغییر این وضعیت تلاش کنند».

نقیب زاده در ادامه نوشت: «ترامپ، براساس شعارها، ادعاهایش و البته عملکرد چهارساله‌اش، اهل جنگ نظامی گسترده نیست، ترجیح می‌دهد با استفاده از تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی فشار را بر ایران استفاده کند. اما حملات ایذایی، تروریستی، خرابکارانه و حتی حملات هجوم‌های یک‌باره یا عملیات سرجیکال ازجمله اقداماتی است که ممکن است در دوره ترامپ اتفاق بیفتد و نه تنها دردسرها و آسیب‌هایی برای ایران ایجاد کند، بلکه باعث پاسخ قاطع ایران می‌شود».

صادق زیباکلام در مصاحبه مذکور مدعی شده است که اگر «جو بایدن» نماینده دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، احتمال اینکه وضعیت توسعه در ایران بهبود پیدا کند، زیادتر است.

این ادعا در حالی است که فعالین اصلاح طلب بارها اذعان کرده اند که دموکرات ها و جمهوری خواهان در دشمنی با ایران هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و چه بسا دموکرات ها اقدامات خصمانه تری علیه ایران انجام داده اند.

در همین رابطه، «حمیدرضا آصفی»  سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات چندی پیش گفته بود: «با آمدن آقای بایدن هیچ‌ تفاوتی نخواهد کرد. کما اینکه اکثر قریب به اتفاق تحریم‌ها و سنگین‌ترین آنها در زمان دموکرات اعمال شده استضمن اینکه آقای بایدن و دموکرات‌ها چون مثل ترامپ در دنیا و اروپا منزوی نیستند ممکن است برای فشار روی ایران بتوانند قوی‌تر عمل کنند. اینگونه نیست که اگر آقای بایدن بیاید طرف ایران را خواهد گرفت...هیچ‌فرقی بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها نیست. بله روش‌هایشان فرق می‌کند؛ یکی لبخندش بیشتر است و دیگری مشت گره کرده‌اش را بیشتر نشان می‌دهد».

آصفی در ادامه تاکید کرد: «خود آقای اوباما در همان زمان برجام را نقض کرد. موضوع ویزایی که گذاشت، تحریم‌هایی که مجددا اعمال کرد و بدقولی که انجام دادند و موضوع بانک‌ها را انجام ندادند. گرفتاری ما با دولت اوباما چه بود که هنوزم هست...سیاست آقای اوباما و دموکرات‌ها این بود که مرحله به مرحله شرایط را تنگ کنند».

«امیر علی ابوالفتح» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در روزهای گذشته گفته بود: «سخت‌گیری‌های دولت بایدن در قبال برنامه هسته‌ای نسبت به مباحث غیرهسته‌ای شاید از دولت ترامپ هم افزایش پیدا کند تا به‌گونه‌ای بتواند بین مخالفان ایران در درون آمریکا و منطقه توازنی ایجاد کند. بنابراین می‌توان گفت که در حوزه‌های غیرهسته‌ای با دولت بایدن می‌توانیم مشکلات بیشتری هم داشته باشیم».

چندی پیش «حسین مرعشی» فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود: «به نظر من برجام اتفاقاً در دوران آقای اوباما دچار تزلزل شد، جایی که دولت او اجازه نداد ایران از مواهب این توافق بهره‌مند شود».

براساس گزارش های منتشر شده، آمریکا از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی  تاکنون ۳۵ بار تحریم های جامع علیه ایران وضع کرده که ۲۴ مورد در زمان دموکرات‌ها و ۱۱ بار در زمان جمهوری‌خواهان بوده است. اوباما با ۱۱ تحریم، رکورددار تحریم علیه ایران است که در واقع شدیدترین تحریم‌های تاریخ علیه یک کشور بوده است. نکته قابل توجه اینجاست که «جو بایدن» معاون اوباما بوده است.

احمد نقیب زاده در یادداشت مذکور مدعی شده است که رویکرد مقاومت در مقابل آمریکا، موجب فرسودگی و خستگی می شود. این ادعا در حالی است که وضع فعلی کشور نتیجه توافق با آمریکاست. دلار ۲۷ هزارتومانی و پراید بیش از ۱۰۰ میلیونی و سکه حدود ۱۳ میلیونی همگی میوه های برجام است.

«عباس عراقچی» نفر دوم تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی پیش از تاکید کرد که پایبندی به برجام موجب افزایش تحریم ها شده است. عراقچی تصریح کرد که یکی از درس های برجام این بود که مقاومت بهتر از روش فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد.

دوگانه «توافق-جنگ» در حالی از سوی اصلاح طلبان مطرح می شود که تحلیلگران و صاحبنظران مسائل بین الملل بارها تاکید کرده اند که ساختار حاکمیتی آمریکا به هیچ عنوان توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارد.

**واعظی: آنها که موفقیت دولت را نمی بینند، تندرو هستند

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «موفقیت اخیر دستگاه دیپلماسی کشور در مواجهه با رویکرد قلدرمآبانه امریکا، نه صرفاً پیروزی دولت که پیروزی جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ کشورمان است...تحولات اخیر پیروزی همه ماست و در این مقطع سرنوشت‌ساز و تاریخی، وحدت، انسجام و یکپارچگی همه گروه‌های سیاسی و ارکان کشور ضرورت دارد».

واعظی در ادامه گفت: «بی‌تردید موفقیت اخیر که نتیجه تاب‌آوری مردم عزیزمان در مقابل تحریم‌ها و فشارهای حداکثری امریکا و پافشاری بر حقوق کشور و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان میسر شده، مایه افتخار کشور و همه مردم و گروه‌های سیاسی کشور است و تنها برخی گروه‌های تندرو که صرفاً به دنبال اهداف سیاسی و جناحی خود هستند، چشم بر چنین موفقیتی می‌بندند یا به دنبال تخفیف و کوچک‌نمایی آن هستند».

روزنامه ایران در ادامه نوشت: «واعظی در پایان با گلایه از جریاناتی که به دنبال ناامید کردن مردم هستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط بسیار سخت، برای پیروزی و خنثی کردن توطئه‌های امریکا بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و همدلی و انسجام میان همه قوا و نهادهای حاکمیتی کشور است. پیام اختلاف به خارج موجب گستاخ شدن امریکا و پیام وحدت موجب برون‌رفت از مشکلات فعلی اقتصادی خواهد شد».

آقای واعظی تاکید کرده که کسانی که چشمان خود بر موفقیت دولت را بسته اند، گروه های تندرو هستند! این اظهارنظر توهین آمیز در حالی است که بنابر اذعان رسانه های حامی دولت، اکنون قریب به اتفاق مردم از عملکرد دولت و به خصوص کارنامه دولت در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی به شدت ناراضی هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرده که پیام اختلاف به خارج، موجب گستاخ شدن آمریکا می شود. آیا انتقاد دلسوزانه از عملکرد دولت، مصداق پیام اختلاف است!؟ مگر آقای روحانی بارها تاکید نکرده که دولت مشتاق شنیدن نقد است!؟ بگذریم که منتقدان توسط دولتمردان بارها مورد توهین قرار گرفتند...

قرار بود به واسطه برجام تمامی تحریم ها یکباره لغو شود. آیا انتظار دارید که مردم اکنون برای برجام جشن بگیرند!؟ هدف از برجام، لغو تمام تحریم ها بود، نه پیروزی اخلاقی ایران. سران انگلیس، فرانسه و آلمان صراحتا از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دفاع کرده و با آمریکا همصدا هستند. آیا این مصداق انزوای آمریکاست!؟ . چرا باید با دستاوردهای خیالی به فهم و شعور مردم توهین کنیم!؟

آقای واعظی تاکید کرده که نباید دشمن را گستاخ کنیم. آیا این اظهارنظر خلاف واقع که گفته شد «خزانه خالی است»! توسط منتقدان دولت بیان شد!؟ آیا این اظهارنظر خلاف واقع که گفته شد «آمریکا می تواند با یک بمب سیتم دفاعی ما را نابود کند»! از سوی منتقدان دولت بیان شد!؟

آیا دوگانه «دولت باتفنگ- دولت بدون تفنگ» توسط منتقدان دولت بیان شد!؟ آیا این منتقدان دولت بودند که برجام و آزمایش های موشکی ایران و شعارنویسی روی موشک ها علیه رژیم صهیونیستی و دولت تروریست آمریکا را در مقابل و در تضاد با یکدیگر قرار دادند!؟

آقای واعظی مدعی شده است که آنان که موفقیت های دولت را نمی بینند، تندرو هستند. آیا انتقاد از اینکه قیمت دلار و سکه و خودرو و مسکن و لوازم خانگی و مرغ و تخم مرغ و کره لحظه ای افزایش می یابد مصداق تندروی است.

برخی دولتمردان انتظار دارند که مردم و منتقدان برای دولت سوت و کف و هورا بکشند. اما با کمال تاسف باید گفت کارنامه دولت آقای روحانی قابل دفاع نیست.

** روزنامه حامی دولت:اکثر مردم از عملکرد روحانی ناراضی اند

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «انتخابات مجلس یازدهم، هشدار و زنگ خطری درخصوص کم شدن مشارکت مردم در انتخابات بود. این کاهش مشارکت و عدم مشارکت توده مردم در انتخابات شاید تابه‌حال در تاریخ انتخابات‌های ایران اتفاق نیفتاده بود. این مشارکت در برخی حوزه‌ها، در حد ۲۵-۳۰ درصد بوده است. این هشدار و زنگ خطر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم ممکن است تکرار شود. علت این مساله بسیار روشن است. علتش این است که دولتمردان نتوانسته‌اند خواسته‌های مردم را کامل برآورده کنند. به این معنا که نه‌ توانستند معیشت مردم را بهبود بخشند و نه مشکل اقتصاد، ارز و ... را درست حل کنند. در نتیجه، آن وعده و وعیدهایی که در طول دوره‌های گذشته به مردم داده شد، تحقق عملی در حد انتظار پیدا نکرد. این مسائل موجب دلسردی، دلزدگی، یاس و عدم مشارکت توده مردم در انتخابات می‌شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اکثر مردم ایران از دولت رضایت ‌ندارند...ما امروز در کشور دو عامل نارضایتی عمومی داریم. یکی بیکاری و دیگری گرانی است».

این روزنامه حامی دولت اذعان کرده است که علت اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم، عملکرد ضعیف دولت بوده است.

کارشناسان بارها تاکید کرده اند که علت اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم، کارنامه بسیار ضعیف دولت و مجلس دهم بوده است.

متاسفانه دولت آقای روحانی در کنترل بازار ارز، سهمیه بندی بنزین، تولید مسکن، مدیریت بازار خودرو، مدیریت نقدینگی، گسترش دیپلماسی منطقه ای، پیشبرد سیاست «اقتصاد منهای نفت»، بهره مندی از ظرفیت های آمریکای لاتین و قاره آفریقا و شرق آسیا، مبارزه با قاچاق، حمایت از تولیدکنندگان و...کارنامه قابل قبولی ارائه نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 164
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 49
  • ایرانی FR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    89 7
    توانمندی دولت فقط روگرون کردن اجناس ومسکن خودرو طلا وووووودلار.....
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      74 0
      بابا میوه حبوبات برنج گوشت لبنیات لوازم خانگی ومایحتاج روزانه از خودرو طلا وارز خونه گران تر شده
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      16 81
      آقای زیباکلام از اساتید مبرز و دانشمند ایرانی است.احترام بگذارید
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      13 2
      -میشه با یک کامیون برابر ۱۰تن گوشت بهترین خونه را خرید-
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      54 24
      آقای بی تدبیر کلام شما بدرد خدمت به خلق آمریکا میخوری چرا هنوز در ایران موندی برو و یک کشور رو شاد کن
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      23 16
      البته جدیدا وارد فاز گرونی کره شده علی برکت ا...
    • حامد IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      21 2
      این زیبا کلام اصلا سواد داره یا ن؟
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      16 0
      سلام زشت میشنوند دیوا ر موش داره موش هم گوش داره.. ۸ سال گزشته شما پدره مردم امریکا در اورده 8397
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      16 7
      زشت کلام
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      8 10
      مرگ بر منافقین داخلی و خارجی از جمله زشت کلاغ ای عزیزان.........
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    49 16
    خدا رو شاهد می گیرم رئیس جمهور صربستان به مراتب شرافت و عزت ملی بیشتری نسبت به اصلاح طلبا داره.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      11 34
      ما باید رئیس جمهور صربستان را به عنوان الگو در نظر بگیریم
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      33 7
      14:34من فکر کنم رئیس جمهور بلاروس رو بعنوان الگو در نظر بگیریم بهتره، اگر کسی الگوش رئیس جمهور صربستانه، میتونه بره نوکری ترامپ رو بکنه!!!
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    47 23
    باز این زیاد کلام تراوشات مغز ناقصش را به زبان آورد، یکی اینا ببره مدرسه عقب افتاده ها.
  • احمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    41 34
    اگر جنگ بشود، حداکثر هزار تا موشک از انبارهامون کم میشه، ولی طرف مقابل خیلی بیشتر از اینها از دست میده. جنگ جهانی داعش رو بردیم. حالا از یه مشت ورشکسته ضربه مغزی خفیف شده بترسیم؟
    • اتیلا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      4 3
      اگه جنگ بشه پالایشگاه -بندر ها-فرودگاه ها دکل های نفتی نیروگاهای برق پل های مهم خطوط انتقال گاز از بین خواهد رفت. بعد پایان جنگ امریکا تجهیزات نظامی از دست می ده و ما تمام زیر ساخت ها که ۲۰ سال طول می کشه به حالت امروز برسیم. شور و شعور باید با هم باشه.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      3 1
      اگرجنگ بشه انها هم موشک و هواپیما دارن که ما را بزنن فقط ما نداریم که
    • تک سوار DE ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      3 1
      قشنگ بود. کامنت بی منطق می زارید که زیرش حسابی بتازونید. نه اقا جان ما دنبال جنگ نیستیم و برای همینم قدرت نظامی زیاد رو پشتوانه صلح قراردادیم. شما خیلی بلدی برو پراید رو درست کن. اصلا چرا بجای موشک٫ پراید رو نمی برید سر میز مذاکره؟ بخدا اگه کسی مخالفت کرد من خودم جلوش می ایستم.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    39 7
    چه حقارتی از این بالاتر که امور داخلی کشور خودت و مشکلات ملت رو به فلان نماینده در فلان کشور گره بزنی وقتی این همه نیروی جوون و منابع داری؟ لعنت بر اصلاحات، نماد تحقیر ملی.
  • احمد IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    36 11
    زیبا کلام ترسو اجنبی ...
  • DE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    36 14
    کذاب زشت کلام: خفه شو مرتیکه نادان پست وطن فروش کذاب زشت کلام: خفه شو مرتیکه نادان پست وطن فروش کذاب زشت کلام: خفه شو مرتیکه نادان پست وطن فروش کذاب زشت کلام: خفه شو مرتیکه نادان پست وطن فروش
    • انسان IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      5 8
      دوست من بااین فحاشیها که کردی ضرر به کسی نرسید عیارعقل خودت رانمایان کردی ازکوزه همان برون تراود که دراوست
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      3 1
      اگه هویج میتونست با انتخاب اسم "انسان" واقعا به انسان تبدیل بشه خیلی خوب بود، حیف که نمیشه!!!!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    49 15
    اگر آمریکا جرات جنگ با ایران رو داشت که یک ثانیه هم معطل نمی کرد و منتظر نظر تو نمیشد.
    • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      7 1
      این حرفها و سخنان واعظی، ربیعی و بقیه اعضای دولت فقط و فقط دهن کجی به کشور، مردم و نظام است، بجای عذرخواهی نمک روی زخم مردم میپاشند، آقای واعظی ۸۰میلیون آدم همه داریم به وضوح دستاوردای جنابعالی و رییس محترمتان دکتر (تدبیروامید) را بخوبی میبینیم تورم، گرانی، کاهش شدید ارزش پول ملی، فقر، بحران های شدید اجتماعی، گره های کور در روابط خارجی، افزایش فساد، رانت، اختلاس و رشوه در مسئولین دولتی برای دیدن اینهمه دستاوردهای بینظیر شما نیازی نیست که حتمأ تندرو باشیم. یاعلی.
  • SE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    38 11
    زیبا کلام ماهی چقدر حقوق از سیا و نهتنیابو میگیره که اینقدر تابلو افسر تبلیغاتی آنها شده؟
  • سید IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    32 9
    هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد! به خصوص اگر از اصلاح طلبان تهوع آور باشد!!!
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    25 7
    هدف انقلاب اسايش ملت وعزت انهاوارزش ارز وامنيت شغلى ايادولت ها به وعده شان عمل كرده اندچه سياست داخله وخارجه چقدربه خط امام راحل و رهنمودهاى مقام معظم رهبرى عمل شده البته اگرجنگى هم پيش بياد اقازاده كه درخودامريكا واروپا دربهترين ويلاهاتشريف دارند سيرازگشنه خبرندارد
  • رامین IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    21 11
    آقااااااای زیبا کلام استاد محترم اگه نظرات دقیق و کارشناسی !!!شما ندین نمیگیم لال شدین
  • DE ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    23 11
    کذاب زشت کلام: خفه شو
  • پارسی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    20 4
    اگر چند نفر مثل زیبا کلام ملعون در ایران و در رأس حکومت باشند کشور دو دستی تقدیم آمریکا میشود
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    13 1
    هیچ جنگی نمیشود این با شماست مردم که گوش به حرف رهبر راه دیده و دلسوز خود بدید یا به حرف امثال صادق زیباکلام این لیبرال آمریکایی . اینها از الان دارن ذهن مردم رو برای 1400 آماده میکنن که ان شالله مردم ایران مارهایی نخواهند بود که از یک سوراخ دو بار نیش بخورند
  • احمد رضایی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 1
    بعضی ها مراقب باشند پا روی سمبل اسرائیل نگذارن بقیه توصیه ها را در پستوی خانه شان چال کنند !
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    14 8
    لعنت برزیباکلام
  • مظلوم ایران IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    14 2
    جناب زیباکلام واقعا شما از وجدان و غیرت و وطن دوستی و حق گویی و حق پرستی بویی برده اید!؟ آیا ذره ای شرف و شرم دارید !؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    13 8
    جنگ بشه شما گمشید برید
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    11 2
    این آقای زشت کلام که بنام زیبا کلام شهره شده دنبال روش فشار تدریجی به مردم‌هست، وگرنه تا الان بایست در این شرایط اقتصادی اگر با مردم بود استخوانهایش خرد می شد،ممکن است مواجب بگیر انور ابی باشد که گرانی را حس نمیکند.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    12 5
    اقای زیبا کلام میخواد. فرماندهی جنگ خیالی را بعهده بگیرد
    • حیدر صالح IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      این زیبا کلام بهتره بره گیم نت بازی گنه
  • !! IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 0
    ببند دهنتو بوق استکبار !!
  • حسين DE ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 1
    اين صادق خوشگل كلام هر از چند گاهى وارد گود ميشه و خيطى ميكاره و ميره يعنى خودش خودشو منتر ميكنه،ببينيد چى ميگه،اگر بايدن پيروز شود شايد فشار براى رعايت حقوق بشر و آزادى هاى مدنى بيشتر شود و يا اگر ترامپ انتخاب شود تنش و خصومت افزايش پيدا ميكنيد،اصلا" مثل اينكه اين خوشگل كلام در ايران زندگى نميكنه،اولا" هيچ گونه مذاكره اى با آمريكا صورت نخواهد گرفت اين مورد را مقام معظم رهبرى بارها و بارها عنوان فرموده اند و نيازى به تكرار نيست ،دومًا اينكه از ابتداى انقلاب ايران تا بامروز تمامى مستأجرين كاخ سفيد چه الاغها و چه فيلها هميشه ما را به عدم رعايت حقوق بشر متهم كرده و همزمان تهديد به حمله نظامى نموده كه اين مورد اوج آن در زمان بوش بى پدر بود كه ديديم هيچ غلطى نتوانستند بكنند و يا بعد از پرپر كردن گلوبال هاوك ويا موشك باران عين الاسد آمريكا چه غلطى توانست بكند؟همين دو روز پيش سردار سلامى پاسخ كوبنده اى به ياوه سرائى هاى ترامپ داد همه دنيا شنيدند ولى هنوز خوشگل كلام نشينيده،آقاى خوشگل كلام شما هوادار آمريكا نيستيد،شما نوكر و مزدور آمريكا هستيد ،منظور از شما شخص نيست بلكه مجموعه جريان اصلاح طلبان است كه نوكر صفتى و مزدورى بيگانه جزء جدائى ناپذير شخصيت و كاراكتر سياسى آن است و تو يكى از هزاران هستى.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      2 0
      دقیق گل گفتی به گفته امام خمینی آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه و اگه دیدید مشکلی تو این مملکت پیش اومده بدونید زیر سر این مزذورها و نوکرای آمریکا و اصلاح طلبان و دارودستشونه
  • CA ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 2
    جناب واعظی از جامعه دورهستی فقط به یک مشت گزارش نگاه میکنی یک دستگاه کولر ۳۰ هزار دراهواز ۲۲ میلیون شده کولر دراهواز از نان واجب تراست
  • شهروند IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 4
    ما یک هفته میتوانیم نیوریوک را بگیریم وترامپ را اسیر کنیم وسپس خسارت های که به ما زدنند را از آنها وصول کنیم
    • محسن CH ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      2 2
      هیچکس بدش نمیاد اینطور بشه. اما کو؟ کی؟ کجا؟ پس چرا این کارو نمی کنین؟
    • گرانی و تورم IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      3 1
      عمو چی می زنی که تا این حد پرتی؟
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 1
    کس نیست به این بد کلام بگه مگر بر جام امضا نشده؟
  • رضا IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 2
    چرااا این اسکل زیبا کلام و امثل اینها که دوس دارن کشور دست بسته تقدیم غربیها کنن ..خفه نمی شن
  • ناصر IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 10
    کسی نیست یک تاس آب روی صورت این فرد بریزد تا شاید از خواب بیدار شود
  • GB ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 0
    موفقیت دولت؟دولت تنها موفقیتی که داشته گشایش های اقتصادیشه طوری گشایش انجام میده که دنیا انگشت به دهن می مونه...
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 1
    آقای زیبا کلام شما با این تفاسیرتان موقع برجام هم از این حرفها میزدید ولی همش باطل بود و برجام کشور رو بیش از 30 سال به عقب برگرداند شما آقای واعظی این موفقیت‌های دولت برای امتال شماهاست که حقوق های نجومی میگیرید و خصولتی سازی‌ها برایتان نان دارد وگر نه مردم روکه بیچاره کردید چطور روتون میشه حرف بزنید بعدش هم از اون موفقیتها ش چند تا رو نام ببرید که ملت بی‌خبرند نکنه برجام رو میگید که فقط شما تعهد دادید و شما هم تنها دارید یکطرفه اجراش میکنید و روتون هم میشه بگید توافق، این باج دادن بیشتره تا توافق
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 1
    آقای نسبتا محترم زیبا کلام. بهتر نیست خفه شی. همان برجام برای 70 نسل دیگر این مملکت کافی است.
  • امیر IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 2
    اگر مردم را حامی وطرفدار خود میدانید باید شما هم قیمتها را پایین بیاورید ارز وطلا را پایین بیاوریدوفشارراازروی مردم بردارید
  • خداخواست IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 1
    شوکه شدیم
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 3
    بعضی از این رجال وفعالان سیاسی را باید در زباله دان ریخت ...
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    جواب مارا بدید چقدر به رهنمودهای امام خمینی عمل کردید ؟ خیلی از مسولین از مسیر خارج شدند یغه ی شما رو خواهیم گرفت ....
  • ترابیان IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    زیبا کلام دانشمند اراجیف گفتنه تا حالا هر چه یاوه گویی کرده زیر سوال بردن شان استادی و علوم سیاسی بوده خدا شرش را از سر مملکت این تندرو افساد طلب کوتاه کنه بابا تا کی می خواهی خودت دا به نفهمی بزنی و گند کاریهای دارو دسته وطن فروش افساد طلبت را ماله کشی کنی و عرض اندام کنی بوی مشمئز کننده ادبیات سخیفت همه جا را پر کرده احمق در امریکا ترامپ و بایدن نداریم هیچ کشوری هم جرات حمله به ایران نداره مگر اینکه افساد طلبان تندرو و بی عقلی مثل تو که از سایه خودتان می ترسید در ایران به حاکمیت کامل برسند با این اراجیف گفتنت متوجه شدم علوم سیاسی چرته
  • حسینی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    آقا من مطمئنم که اینا راه رو اشتباه میرن تو کتشونم نمیره
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    اقا اصلا خدا کنه جنگ بشه خدا لعنتتون کنه با این برجامتون... بسه دیگه
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    از صحبت زیبا کلام زیاد ناراخت نشوید زیبا کلام همان چیزی را می کوید که پشت ذهن توی دل برخی آقایان است مثل اینکه اگر زیبا کلام را ترامپ فرض کنیم اون بعضی ها اوباما هستند آنچه اوباما با پرده پوشی و مخفیانه می کرد و می گفت ترامپ آشکارا می گوید گدایان غربگرا هنوز هم با مرده برجام ناله و نوا سر می دهند شاید کدخدا نیم نگنهی کند
  • DE ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    برجام ۱۴۰۰ مثل قبلی نیست جناب زیبا کلام. برجام ۱۴۰۰ یعنی تسلیم کامل
  • الاف IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    به قول این اقا ما کشورو بدیم به غربیها بعد بشیم مستآجرشون
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    اسم نامسمایی داری زشت کلام بیشتر به شما میاد بزدل
  • شایگان IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    خدا لعنت کنه زیبا کلام اینهمه خباصت از امریکا.غرب میبینی باز میگی سازش شما ابو موسی اشعری های زمانید که عمرعاص خوب گفت ک مثل قاطری میمینید ک فقط کتاب با خودتون حمل میکنید
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    هرچی گرفتاری می کشیم ازدست همین بزدل های ترسوی وطن فروشه
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 6
    این بشر خود فروخته نادان باز حرف زد
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 6
    کاخی برپا نمیگیرد الا کوخی کنارش
  • فرید IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 0
    بابا کمر مردم شکست.این آقایون از گرونی درکی ندارن
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 1
    در کل اش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته
  • محمود IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 0
    آقای زیبا کلام تو همان کسی هستی که پرچم آمریکا رو میبوسی و رو چشم میذاری پس لطفا لال باش نظر کشکی نده
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 0
    دولت موفقیت هم داشته مثلا روحانی گفته بود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم به یارانه احتیاجی نداشته باشند الان واقعا به یارانه یک و نیم دلاری احتیاجی نیست روحانی مچکریم
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    آقاط زیبا کلام شما خ.ودتان را در ب ابر اربابان غربی به خوبی اثبات کردا ای اگر جنک شد سند پناهندگی به یکی از اربازان غربی ات امضا شده است اصلا نترس
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    اقای زیبا کلام میتونه باپول زلزله زدهای کرمانشاه یه سوراخ موش درچند کیلومتری زیر زمین بخریو پنهان بشی. تعجب اوره که دوستان وهمکاران مسی علینژاد دلسوز مردم شدن.
  • جک IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    خدایا خودت کاری کن
  • Davar IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    کارکرد آقایان اصلاح طلب فقط دروغ وعقب گرد آنچه که جوانهای انقلابی زحمت کشیده بودند و باعث این بدبختی اشخاصی چون زیبا کلام و نوبخت وامثالهم. خدا به داد این ملت برسد موقع انتخابات میگفتن اگر رئیسی بیا دلار می‌شود پنج هزار تومان و عوام هم چون من بیسواد باور کردیم و کبلویی رای دادیم به این آقایان اختلاس طلب و رانت بازها که نتیجه شد برجام.
  • FR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 8
    زیبا کلام ساکت باش
  • ه IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    اگه اجازه بده رهبر عزیزمان سید علی خون ترامپ برای ماحلاله
  • حامد IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 1
    اقای نا زیبا کلام بهتر است دل مردم را با اراجیف خالی نکنی اگر جنگ بشود که نمی شود باز هم آمریکا و ایادی هیچ غلطی نمی توانند بکنند شما بهتر است بفکر دماغتان باشید
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 1
    چرا اتفاقی که باید بیفته می افته.جنگ خوبه فراوانی برکت میار
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 7
    ایشان نخبه جیره خوار آمریکا و غربه و بهتره مثل امثال شیرین خانم عبادی و عطااله مهاجرانی و دیگر عرب زده ها تشریف ببره از همون اتاق فکر غربیشون سایه جنگو رو سر ایران بیافکنه .
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    جناب زشت کلام طبق معمول همیشه فقط تبلیغ گفتمان تسلیم دارد ، تا ایران چنین افراد ذلیل و ضعیفی دارد ، نیاز به دشمن خارجی ندارد ! ایکاش جناب زشت کلام دست از سر ایران و ایرانی بر می‌داشت و میرفت به همان کشورهای غربی و آمریکا و دست از سر ایرانیان بر می‌داشت !
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 1
    سلام زشت میشنوند دیوا ر موش داره موش هم گوش داره.. ۸ سال گزشته شما پدره مردم امریکا در اورده ریس جهمور ایران ربط داره به مردم بدبخت امریکا...
  • جهاد IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 4
    زیبا کلام تمام تحلیل هایی که کرده همش اشتباه از آب در اومده
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 4
    سلام نخور نان کی گفته بیای به زمین هوش دارن
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    سلام سر تو اخور دارن مثال گوسفند .. از مردم امریکا خبر ندارن..
  • محمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    زیبا کلام جان هر کی دوست داری ساکت باش
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 9
    جماعت اصلاح طلب خودشون رو محکم بستند به دم آمریکا پشت آمریکا مثل شاغول آویزانند
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    اقاي زيبا كلام جوري افاضه ميكنند كه گويي در جنگ ٨ساله ٨٠ماه در خط مقدم بودند شما به بركت خون شهدا به درجه اي خودتان را رساندي كه شان شما نيست با وجود افرادي مثل شما رايحه استقلال به مشام مردم نخواهد رسيد
  • ترابیان IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    افساد طلبان همه شان از همین قماش زشت کلام هستند فکر کنم از بس به دروغ میخواد به جامعه جنگ القا کنه شب با پوشک می خوابه ملکه ذهن کودنش شده
  • خسرو IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    جنگ شود بهتر از این است که توافق کنند توافق کنیم یعنی غلط کردیم
  • افشین GB ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    ٨ سال جنگ با صدام و٥٥ کشور حامیش .به اندازه این ٨ سال دولت ما مردم یک هزارم عذاب نکشیدیم. امروز دست برای طلاه میبری تبدیل به خاک میشه از بس که باطن اینها خراب است.
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      3 0
      قربون دهنت
  • Ali IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    حرفای این ... توهین به شعور مردمه خودش هم خوب می دونه چی ... می کنه
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    آقا یک دستگاهی بسازید بدون دخالت دست انسان ، حداقل در این دهه اخیر نظر پراکنی و پیش بینیهای این مثلا تحلیلگران را ثبت و آنرا با واقعیت های میدانی بعد از آن مقایسه کند، و اگر کسی نمره صفر گرفت در میدان آزادی و در ملاء عام او را به چوب فلک ببندند. شاید اینطوری کسی جرات نکند همینطور مجانی و بی تاوان از مغز معیوب و متوهم خود برای کشور و زندگی مردم نسخه صادر نکند.!
  • ناصر IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 1
    با سلام به همه هم وطنان عزیز. یکی از وصیت های امام خمینی توصیه به ساده زیستی مسوولان نظام که الحق خیلی مورد توجه قرار گرفت. مسوولانی که دم از آرمان‌های امام خمینی می‌زنند اما در کاخ زندگی می‌کنند البته با چندین بادیگارد اوف بر شما بی غیرتان
  • ناشناس IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 0
    برجام در جام فرجام هیچی فایده نداره فقط توانمند سازی داخلی استقلال سیاسی و اقتصادی . ........بیزاری از اجانب و استعمارگران تنها راهش هست
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 1
    چقدرررر پرو تشریف دارن این جماعت افساد طلب
  • ککک IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    حرف مفت بزارید جنگ بشه
  • خسرو IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    رئیس جمهور اگر جذبه اداره کشورو سیاست خارجی را نداشته باشد باید همان یک سال اول بر کنار شود
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 0
    ببینید که چقدر بدبخت شدیم که منتظر نتایج انتخابات یک کشور خارجی هستیم که تاثیر شگرفی در وضعیت کنونی ما خواهد داشت.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 7
    ملانصرالدین اصلاطلبا ......
  • RO ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    به نام خدا واقعا دعا میکنم ،دیگرهیچ صوت وصحبت وتصویرونظری ازاین آقای به اصطلاح زیباکلام ،نه بشنوم ونه ببینم.وارزومیکنم باقیمانده عمر دولت تدبیر و امید هرچه زودتر وسهل تر براین ملت بگذرد ،که تدبیر حضرات پدرجدمان را ازعالم باقی ،باحال نزار ،احضارکرد و امید از چنین مسیولانی راازریشه خشکاند .چنانکه کثیری از مردم نه امیدی به اینان داشتندونه تدبیر خنده دارشان را قبول داشتند وفقط بالطایف آلحیل رای آوردند که باید منتظر مجازات الهی هم باشند.
  • mojtaba SE ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 0
    دپگه اپن زپبا کلام فهمپده دوران مدارا و مفت خوری تمام شده.و از 1400 مردم پرتشون مپکنن تو کوپر نمک ..
  • علـی IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    زیباکلام!!! از روزی که امریکایی‌ها مرگ بر امریکا میگن و پرچم آمریکارو آتیش میزنن خفه‌خون گرفته بود!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    معتاد به مواد افیونی و الکل شنیده بودیم اما معتاد به فحش خوری ندیدیم که اونم زیبا کلام تکمیل کرد.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    وضعیت بازارایران هیچ ربطی به تحریم نداردامروزپیازشده ۱۰هزارتومان آمریکا وتحریم بهانس
  • محسن IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 7
    این خائن . چرا گم نمیشه بره کشورش امریکا .
  • وحید DE ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    این زیبا کلام خر کی هستن که از طرف خودش پیشنهاد میده ، مرگ بر صادق زیبا کلام منافق
  • اصغر IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    سگ زرد برادر شغاله ترامپ یا بایدن یاهرکس دیگه که باشه با اصل استقلال طلبی ایران مخالفن اونا ایرانی میخوان مثل عربستان یا کل کشورهای عربی که منابع کشور ببرن بجاش سلاح باچند برابر قیمت بدن کسی حق اعتراض نداشته باشه
  • علی حیدری US ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 8
    آغل جای زیبایی برای آدمی مثل زیبا کلام است
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 3
    زیبا کلام ما حاضریم جنگ بشه اما دیگه هیچ برجامی امضانشه اخه لعنتی وضعیت الان مردم ما از هرجنگی بدتر هس کاش تفکرشماهااز ایران گم بشه
  • ایرانی RO ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 3
    چیه آقای زیبا ی بی ریخت مردتیکه ترسو .این همه شهید و جانباز دادیم .از آمریکا بترسیم.تو باید بترسی که جاسوس هستی .کم تو دل مردم را خالی کنید .
  • وحید DE ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 1
    تو ... ازین پیشنهادا میکنی
  • ناشناس IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    ترامپ خواسته های از کشورمان دارد که به هیچ عنوان مردم ما تن به این خواسته نخاهنند دادما چهل سال تحمل کردیم اگر فکر کنیم که مذاکره با ترامپ به نفع ماست کاملا اشتباه کردیم بهتر که نخاهد شد عزت وشرفمان را هم خواهیم داد
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    دلخوری مردم از دوگانگی سطح زندگی واختلاف طبقاتی مسئولین دولتی با مردم است .وچنانچه مردم ببینند مسئولین کشورشان مثل خودشان در فشار معیشتی هستند درمقابل مشکلات کمر خم نمیکنند و....
  • علی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    واقعا فرض کنید که دولت ودارودسته اش باردیگردرمسندباشند واقعا کمی فکرکنید،به راحتی میشه فهمیدکه همه مامی میریم به فجیع ترین شکل ممکن.فکرکئید
  • علی اصغر شکری US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    زیبا کلام که کله پوکش در کلیک سالهای ۲۰۰۶ امریکاست ، فاقد این شعور است که امریکا اگر می دانست جنگ باایران با هزینه ۱۰ تریلیون دلار به پیروزی می انجامدبه دو دلیل در آغاز این جنگ لحظه ای درنگ نمی کرد. دلیل ۱-تا مدتهای مدیدی جنگ مهمی در پیش رو نه خواهد داشت . دلیل ۲- مجددا آقای بی چون چرایی دنیا خواهد شد . آنکس که نداند که نداند که نداند / در جهل مرکب ابددهر به ماند.
  • علی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    به نظر من که خیلی از این گرانیها عمدی و کار دولت محترمه، میخواد راه رو برای فرجام های بعدی هموار کنه
  • ح IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 1
    همه چی آرومه با همین فرمون میریم جلو.
  • ازرانی IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    اصلاح طلب یعنی دشمن مملکت هر چه بگه به ضرر مملکته
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    جناب واعظی؛ لطف کنید بفرمائید کدوم موفقیت؟ ؟؟ اگه منظورتون تنهایی آمریکا تو بحث ماشه هست ، باید بگم که ماشه و برگشت تحریما از اول بوده و هست، الان مثلا امریکا بیاد تو بحث ماشه و برگردوندن تحریما اجماع داشته باشه ، میخواد چی رو تحریم کنه که الان تحریم نیست . بله تنها موفقیت شما در زجر دادن مردم بود و دست درازی به جیب مردم و سلب اعتماد به مسئولین کشور که الحق و الانصاف موفقترین دولتها بودین از تمام دولتها و سلاطین و پادشاهان حتی احمد شاه و فتحعلیشاه
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    اقای روحانی شما و همه همکاراتون در دولت و مجلس مسؤلید و در پیشگاه خداوند باید جواب بدهید
  • حسین IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    یکی نیست ب این حمار خر کلام بگه آخه کودن بی شعور کدوم جنگ.اینو بدون تمام دنیا از ما تو هشت سال جنگ شکست خورده بخدا قسم جرات یه گلوله ندارن ک ب سمت ایران بزنن مگ اینکه امثال این احمق های اصلاح طلب سنگر های داخلی رو نشون بدن ب غرب.منظورم از سنگر سنگرهای اقتصادی و فرهنگیه
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      1 1
      عموازحرفات معلومه که شما زندگی راحت خود به واسطه وصل بودن به یکجای مهم رادیدی ولی بیشترمردم زندگی توراندارن ودارن زیر بار گرانی وبیکاری له میشن همه که مثل شما زندگی نمیکنن وصددرصد اگه خدای ناکرده جنگی بشه امثال شما فراررابرقرار ترجیح خواهند داد
  • عادل IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    زیبا کلام و واعظی و ... همه بی فکرهایی که روحانی را به کشور تحمیل کردند تا کشور را تسلیم کداخدا شون نکنند ول کن نیستند . بابا بسه دیگه!؟ یکم شرف و صداقت و عقل هم داشته باشید خوبه والله .
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    اصلاح طلبان غربزده که خودرا غربگرا واخل تعامل میدانند جیزی بجز تضعیف ایران و وادادگی کامل به غرب بخصوص به امدیکا نمیخواخند اینها اصلاح طلب یاصلح طاب نیستند وففط میتوان انهترا ترسوهایی نامید که هرازگاه برطبل جنگ میشود میکوبند وایران قدرتمند نمیخواهند پیرو حکومت سرمایه داری هستند وبحساب خودشان را لببرال مینامند از گاوشیرده شدن مثل بعضی همسایگان خوششان می اید وهراز گاهی هم به اختلافات ودرگیریهای داخلی دل خوش کرده اند
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    مرگ بر اصلاح طلب
  • راهیان نور IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    به اقای زیبا کلام بگویید امریکا اگرمیخواهد جنگ ویتنام را وبسی به مراتب سختر وگرانتر و وحشتناکتر را در ایران تجربه کند ما اماده ایم.اما اقای زیبا کلام قبول دارم ترامپ دیوانه وحشی وبی منطق است اما چون پول دوست است هیچ گاه برای جنگ پول خرج نمیکند حداقل اقتصادرا میشناسد واطلاعات او در مورد جوانان این مرزو بوم درحدی هست که با انها سرشاخ نشوداگرهم شمااقای زیبا کلام بیش ازحدمیترسی میتوانی به هرکشوری که میدانی ودر نظر داری وازقبل ویزاوبلیت اماده داری بروی اینجا جای شیران است.جای دلاور مردان است وجای جان برکفان تاریخ کربلا است..جای شمانیست..
  • مهدی IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    همین آلان قیمت نجومی اجناس و کالاها و خودرو نگاه کنید ساعتی قیمت همه آنها داره افزایش میابد.درضمن فساد و اختلاس های گسترده هم داره اوضاع کشور را بحرانی تر میکند. متأسفانه این واقعیت ماجرا است. ارزش ریال را ببینید از نصف هم کمتر شده. متأسفانه هیچگونه نظارتی هم وجود ندارد دولت کشور را بحال خود رها کرده است.
  • سید مجید میر تاج الدینی IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    اقای زیبا کلام...اسمان در شرایط ابری ۲حالت دارد یا باران میبارد یا نمی بارد ...گزینه سومی ندارد..بایدن با ترامپ تفاوتی ندارد این شمایید که چون افتابگردان رخ می چرخانید.،انشالله به زودی اسمان صاف وافتابی خواهد شد
  • ت IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    مگر هدف شما روشنفکران غربزده چیزی غیر ازاین است ؟ شما دیگر چرا نگرانید، گر پیرو راه حسینی هستی،در این راه باید از جان گذشت.
  • مرضیه IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    مردک ساده لوح ،بایدن باترامپ هیچ فرقی نداره هردوشان شغالند،حمق میخواددل به اینهاببندن،
  • ناصر IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام من میتونم بدون توافق با امریکا دلارو بیارم زیره ۱۲۰۰۰ ترسو بازنده اس
  • سعید IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    مرده شورت ببره آقای احمق کلام،
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    دقیقاا همون بلایی که چندسال پیش از اشغال کشور عراق برسر ملت عراق آوردند را الان دارن سرملت بیچاره ما میارن دیدیم12سال تحریم عراق چگونه اررش پولشان را کم کرد تورم وگرانی بیسابقه درعراق؛افزایش بیکاری،نارضاینی مردم،افزایش جرایم ومشکلات اجتماعی وهزاران بلای دیگر ونتیجه این شد که عراق ظرف مدت21روز توسط امریکا ومتحدانش اشغال شد تحریمهای امریکا آخرسر بهجنگ نظامی مبدل خواهد شد
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    اصلاح طلبان غربگرا،نوکرهای مزدور،خدانابودتان کند،بخصوص این یاوه کلام بیشرم،
  • DE ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 0
    بیجاکلام:اگر ما اصلاح طلبچی ها برجام ۱۴۰۰ را امضا نکنیم، احتمالا بین خودمون جنگ می‌شود و به دودسته اصلاح طلبان ترسو و اصلاح طلبان ترسو تر انشعاب میشیم
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    واقعا اگه کسی الگوش رئیس جمهور صربستانه بره نوکری آمریکا رو بکنه ما که نوکری بلد نیستیم
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 1
    معلوم میشه همه ی شما به این اوضاع اقتصادی راضی هستی وطرفدار این آخوندا هستید پس خفه شید اینقد ازگرونی طلا و سکه و مسکن وتخم مرغ خواهشا حرف نزنید شما باید همیشه گشنه باشید چون اگر سیر بشید جفتک میزنید این رژیم برای همین شمارا گشنه نگه داشته اولا امریکا ازجنگ هراسی نداره ولی او به فکر منافعش هست پس زیادی بلغور نکنید وبه کسی هم توهین نکنید همین طور که جنگ به عراق را باختید همین برای شما کافیه دلتون به اون موشکهای زنگ زده خودتون خوش نکنید اینو بفهم امریکا ابر قدرت جهان است هرکاری که میخواهد میکنه ازتو که نمیترسه
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    به نظرمنم خیلی از مشکلات اقتصادی تو کشور به عمد داره صورت میگیره من کسی رو متهم نمیکنم واسم شخص خاصی رو نمیارم ولی واضح هست یک عده قصد دارن اهداف خودشون رو پیش ببرن
  • طاها IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    در بلاغت کلام موضوعی هست که میگه برای جذاب شدن کلام ، موضوع رو عکس واقعیت جلو میکنن و بقولی از طعنه استفاده میکنن مانند گذاشتن اسم ذلف علی برا فرد کجل ، اما اینجا یک چیزی واقعیت موضوعی داره ، اونم اینکه به شخص کذاب که کاذب هست ، صادق میگن و بسیار هم کلامش زشت هست، زیبا کلام میگویند.
  • محسن RU ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    زشت کلام لطفا ببند...مگه یه برجام تو و یار شفیقت روحانی و ظریف امضا نکردین..مگه همین تو و دوستات نبودین که میگفتین جون های ایرانی لیاقت هیچ کاری رو ندارن...مگه روحانی ریش قشنگ رئیس دلت رویاهات تگفت که من بلد نیستم از ظرفیت هایه داخلی استفاده کنم و فقط میتونم کاسه گدایی جلو اربابم امریکا جونم بگیرم...پس چرا کاستون خالیه...چرا من که یک جون سی ساله هستم خدمت رفتم تحصیلات عالیه دارم بیکارم..هیچی ندارم از خودم...اینده ای تباه دارم...از ۲۲سالگی من که بهترین لحظات عمرم بود تو و دوستات ب هدر دادین...بخدا الان از رو نا امیدی از آیندم دارم با گریه این حرفا رو میگم...
  • محسن IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    حتی یه بچه 5ساله هم میدونه که اروپایی ها بدون اجازه امریکا اب هم نمیخورن.پس نه خودتو مسخره کنید نه به شعور ما توهین کنید که موفقیت به دست اوردیمو امریکا منزوی شده و ..... فرق تراپ با بایدن هم خیلی مشخصه اونم اینه که مشت تراپ کامل برای ما ایرانی ها بازه و لااقل میدونیم با چه الاغی طرفیم . پس حرفای زیبا کلام فقط از حلقوم دموکراتها بیرون میاد و صد تا حرفش هم نیم غاز نمی ارزه
  • IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    زیبا کلام بسیار شبیه جان بولتون است. هردوی اینها از دست انقلاب اسلامی ایران عصبانی هستند و از شدت این عصبانیت خواهند مرد.
  • علی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    لعنت به هر چه آدم منفعل سازشکار از نوع اصلاح طلب (خاءن) در راسشون زشت کلام و ارباب ش که هشت سال مملکت رو به لبه پرتگاه تسلیم سوق دادند و هنوز هم دست بردار نیستن.....
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    مگر همین حالا درجنگ نیستیم!؟انواع( جنگهای نیابتی درمنطقه وانواع تحریم...)
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    درود برحکومت اسلامی-چون واقعا حالا که نباید بجنگه،نمیجنگه
  • مجید رئیسی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    من نمیدونم اقای زیبا کلام کجا درس اقتصاد یا سیاست خونده اگر ایران برد موشک کم کنه اونوقت حمله ای مث عراق به ایران شکل میگیره حتی عربستان احتمال شروع کننده منگ باشه امریکا هم حامی اگر ما سلاح اتمی داشتیم با توجه به موقعیت ایران امریکا هیچ وقت جرات نزدیک شدن به ما رو نمیکرداون موقع بودمیتونستیم ادعا کنیم هیچ کشتی حق عبور از تنگه رو نداره الان برجام امضا شد نتیجه دلار ۲۷ پراید ۱۰۰ سکه ۱۳ اقای زیبا کلام حرف امثال شما اصلاح طلبها از خاتمی بگیر که چه خیانت بزرگی کرد تا روحانی مجلس زمان خاتمی با خود خاتمی اعدام باید بشوند که اونها اولین بار بحث اتم رو شروع کردند البته بیشتر مجلس زمان خاتمی
  • ایران سربلندتر از همیشه IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    همه این زیباترین کلام هایی که انگلیس درس خوندن در ناخودآگاه برای خدمت به غرب تربیت شدن
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    خدمت به امریکا میکنی
  • محسن IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    زیباکلام میگه اگه برجام موشکی امضا نکنیم جنگ میشه! ولی آمریکا تو رابطش با صدام و قذافی ثابت کرده، هر موقع کشوری توان نظامی نداشته بهش حمله کرده و کشورو به آشوب کشونده! باید گفت آمریکا تجربه نظامی چندانی در جنگ زمینی با نیروی هم‌تراز ایرانو نداشته و در تاریخش فقط با کشورای ضعیف شده وارد جنگ شده(ویتنام، عراق ضعیف شده، بمب اتم زدن به ژاپن تسلیم شده، قذافی موشکاشو داده و...)
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    اقای زشت کلام با همین تهدید جنگ ، روحانی را برای بار دوم تحفه دادید به مردم و این گرانی کمر شکن را بار مردم کردید . ای کاش جنگ شود و یک بمب بخورد به اون مغزت
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    الهی که دمت سرد چه زشت می زنی حرف
  • حسن IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 1
    آیا کشور ما در زمانی که برجام اجرا شد اینقدر که به بقیه اعضا برجام اهمیت داد به روابط با آمریکا هم اهمیت داد که باعث نشود آمریکای ها از حضور در برجام پشیمان نشوند
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 1
    زشت کلام کی برای این چرندیات دقیقا فکر میکنی. واقعا شنوده باید عاقل باشد
  • DE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    **زیباکلام:اگر برجام ۱۴۰۰ را امضا نکنیم، احتمالا جنگ می شود** این درست است. لذا بسیار ضروری است بمب اتمی داشته باشیم. آنها به خاطر قدرت نظامی ایران راهی جز حمله اتمی ندارند.
  • ع IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    کاسبان مذاکره ( معامله ) ملت را از جنگ می‌هراسانند تا به خواست خود برسند، دیگه این اغفالها روی ملت جواب نمیده باید کاسه گداییتون از ملت و جیب بریهاتون را رها کنید، شما به زباله دان تاریخ انداخته خواهید شد
  • حسین IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    بخدا این زشت کلام نوکر روزمزد آمریکا و اسرائیله
  • حسین IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    این زشت کلام راحت دست خودش و اصلاح طلبارو رو میکنه
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    اقای زیبا کلام سابق قبول کن که آن نام فامیلی برازنده شما نیست تو وامثالهم بهتر است به جای تکیه به امریکا و اجانب دیگر کمی هم حس وطن پرستی داشته باشید و تا شاید ایندگان از شما به نیکی یاد کنند . خدا شما ها را به راه راست هدایت فرماید
  • بنده ی خدا DE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    به نام خدا سلام شاید من هیچ وقت بیشتر افکار آقای زیبا کلام رو قبول نداشتم وندارم ولی نمی توانم بپذیرم بی ادبی های افرادی که به تعداد چند هزار نفر باجیره ومواجب اجیر شده‌اند وفقط برای همین کار 24 ساعته در فضای مجازی زیر خبرهای مختلف نظر می گذارند وبه تفکری که غیر تفکر آن هاست فحش وناسزا می گویند وبه تفکری که در ریل آن ها حرکت می کند اغراق آمیز بدون درنظر گرفتن درست یاغلط بودن آن به به وچه چه می گویند. یا علی اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    2 2
    ما از جنگ نمیترسیم اونیکه باید بترسه امریکاست
  • عبا دالله IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 2
    سلام اقا هنور نه به داره ونه به بار چی شده از حالا باب مذاکره با امریکا را در عمان باز کرده اید دم خروستان زده بیرون اقا مکه امریکا لولو نبود مکه شما نمی گفتین با دشمن وقاطل سلیمانی مذاکره نمی کنیم پس چی شد ای مرگ بر دو رویی مرگ بر نفاق مرگ بر منافق مرگ بر وطن فروشی منافقانه مرگ بر مذاکره غیر قانونی شما منافقین بد تر از ترامپ مرگ بر شما دو رویان مرگ بر امریکا بله باید مذاکره کرد اما نه در خفا بلکه با حضور و نقش مردم
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 6
    امیدوارم هر چی زودتر جنگ بشه تا مردم از شر شما افسادطلبا راحت بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس