ویژه ها

دولت روحانی دو ویژگی مهم دارد؛ اول اینکه اکثریت مطلق دولت در اختیار طیف اصلاح طلب است؛ دوم اینکه اکثریت مطلق کابینه روحانی از میان اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی انتخاب شده اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**بهزاد نبوی:مشکلات فعلی تقصیر دولت احمدی نژاد است

«بهزاد نبوی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «بحران سیاست‌گذاری ما عمدتا از دوره آقای احمدی‌نژاد آغاز شد. آقای مهندس موسوی و دولتش، مرحوم هاشمی و دولتش و آقای خاتمی و دولتش مشکلات چندانی در سیاست‌گذاری‌ها نداشتند. بحران سیاست‌گذاری عمدتا از زمان آقای احمدی‌نژاد شروع شد که ترکش‌های آن به دولت آقای روحانی هم رسید و به نظر من بسیاری از مشکلات دولت امروز آقای روحانی معلول اثرات تداوم آن سیاست‌گذاری‌هاست. راه خروج از این بحران‌ها، همان‌طور که بارها در مصاحبه‌های مفصل در این مورد گفته‌ام، به‌کاربردن عقل و تدبیر است و بس».

همچنین روزنامه ایران در یادداشتی با عنوان «چگونه می توان از دولت دوازدهم به نیکی یاد کرد» نوشت: «دولت برای سال پایانی خود نقشه راه اقتصادی ترسیم کرده است و به چند نکته کلیدی چون مدیریت هزینه، مولدسازی دارایی‌ها، فروش سهام و اموال مازاد، ثبات در بازارهای مالی، کنترل نقدینگی، حمایت از تولید، افزایش نرخ اشتغال و تکیه بر درآمدهای مالیاتی اشاره کرده است. پرداختن به موارد یاد شده می‌تواند اقتصاد کشور را به سمت و سویی ببرد که فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران، مردم و اساتید دانشگاه انتظار دارند. در سال پایانی دولت مشکلات متعددی وجود دارد که بخش قابل توجه آن به علت تحریم‌های ظالمانه ایجاد شده است، از طرفی شیوع ویروس کرونا هم عاملی شده تا دولت برای حل مشکلات اقتصادی با موانع بیشتری روبه‌رو شود».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «دولت روحانی در ۷ سال فعالیت خود دستاوردهای بسیار خوب و مهمی را در بخش صنعت نفت، پتروشیمی، برق، آموزش عالی و بهداشت و درمان به دست آورده است که باید رسانه‌ای شود و همه مردم بدانند که دولت با وجود سیل، زلزله، کرونا و تحریم توانسته در بخش‌های مختلف اقتصاد پیشرفت کند...دولت روحانی ۵ سال با ظالمانه‌ترین تحریم‌ها روبه‌رو شده و با وجود رفتارهای مغرضانه برخی کشورها و محدودیت‌هایی که امریکا گذاشته بود، در صنایع مختلف به پیشرفت دست یافت؛ دستاوردهای دولت در قیاس با سایر دولت‌ها که شرایط بهتری داشتند به خصوص از نظر منابع مالی، بی‌سابقه بوده است».

فعالین اصلاح طلب در کنار رسانه های دولتی، از یکسو مدعی هستند که دستاوردهای دولت روحانی بی سابقه است و از سوی دیگر ادعا می کنند که هر مشکلی نیز وجود دارد، تقصیر دولت احمدی نژاد است!

دولت روحانی در ابتدای سال ۹۷- پنج سال پس از آغاز به کار دولت- دستورالعمل دلار ۴۲۰۰ تومانی را اعلام و اجرا کرد. همین چند روز پیش «سعید لیلاز» کارشناس اقتصادی حامی دولت با اذعان به این تصمیم غلط و غیرکارشناسی در دولت روحانی، گفته بود: «توزیع بی‌حساب و کتاب دلار ۴۲۰۰ تومانی که با ارزپاشی یا طلاپاشی می‌تواند در برابر روند تحریم‌ها مقابله و موج تحریم‌ها را خنثی کند، منجر به ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد».

ماجرای دلار ۴۲۰۰ تومانی(معروف به دلار جهانگیری) تنها یکی از اقدامات خسارت بار در دولت آقای روحانی است. اقدامی که هیچ ربطی به دولت قبل از روحانی ندارد.

توافق هسته ای یا همان برجام، یکی دیگر از خسارت های بزرگ در دولت روحانی است. به موجب امضای برجام، حدود ۹۷ درصد ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از کشور خارج شد. به گفته کارشناسان ارزش تقریبی این محموله حدود ۱۸ میلیارد دلار بود.

برجام موجب شد تا قیمت دلار حدود ۸ برابر، سکه حدود ۱۱ برابر، مسکن حدود ۶ برابر و خودرو حدود ۵ برابر گران شود!

در دولت آقای روحانی، وزارت نفت به ریاست «بیژن زنگنه» در اقدامی خسارت بار کارت سوخت را حذف کرد. این تصمیم غلط و غیرکارشناسی حود ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان به کشور خسارت زد.

همقطاران آقای بهزاد نبوی در سال ۸۸، با دروغ تقلب و ایجاد آشوب و التهاب، دشمن را به افزایش فشار تشویق کردند. برهمین اساس قطعنامه سنگین ۱۹۲۹ در سالگرد فتنه ۸۸ تصویب شد. مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کردند که این قطعنامه برای کمک به جنبش سبز در ایران تصویب شده است.

بهزاد نبوی و هم قبیله های او مسبب و بانی اصلی وضع موجود هستند. این طیف مسبب اصلی خسارت های برجام و همچنین خسارت های اقتصادی فتنه ۸۸ است.

اما با اینحال آقای نبوی و دوستان او اصرار دارند که به فهم و شعور مردم ایران توهین کرده و در شرایطی که بیش از ۷ سال از عمر دولت روحانی سپری شده، همچنان قصور و تقصیرهای خود را به گردن دولت قبل از روحانی می اندازند.

«محمد عطریانفر»  از فعالین اصلاح‌طلب پیش از این در نقد این رفتار زشت و توهین آمیز همقطارانش گفته بود: «جامعه وقتی پوست‌اندازی کرده و دولتی را تغییر می‌دهد، در مقطع زمانی کوتاهی مثلاً سه ماه تا ۶ ماه می‌پذیرد که دولت پیشین نقد شده و اشکالات آن مرتفع شود. با این حال نمی‌توان تا پایان دولت دوم با چنین رویه‌ای پیش رفت و دولت قبل را به صورت همیشگی به نقد کشید».

** اگر ترامپ دوباره رای بیاورد، وارد شرایط جنگ نظامی می شویم

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «سیاست خارجی و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» نوشت: «اگر ترامپ رای نیاورد در جهان یک تعادل سیاسی به‌وجود خواهد آمد و به دنبال آن یک گشایش سیاسی و اقتصادی در ایران رخ خواهد داد و حتما مذاکرات برجام بار دیگر زنده خواهد شد و درهای اقتصادی به روی کشور باز خواهد شد و هیأت‌های سیاسی و اقتصادی زیادی به کشور ما خواهند آمد. مسلما وضعیت ایران در این شرایط بهتر خواهد شد. از سوی دیگر، اگر ترامپ رای بیاورد سختی‌ها بیشتر خواهد شد و جبهه جنگی بین ایران و آمریکا گسترده‌تر خواهد شد و خاورمیانه نیز آشفته‌تر خواهد شد. به تناسب در داخل ایران آنچه به نظر می‌رسد یک گشایش سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به‌وجود آورد یک ائتلاف سیاسی بین میانه‌روی‌های اصلاح‌طلب و میانه‌روهای اصولگراست».

همچنین روزنامه شرق در شماره امروز در مصاحبه با «بهزاد نبوی» نوشت: «طبیعی است که اگر دموکرات‌ها پیروز شوند سیاست‌های آمریکا به‌طورکلی تغییر می‌کند و احتمالا به برجام بازمی‌گردند و بدیهی است که تحریم‌ها برداشته خواهد شد. اما اگر آقای ترامپ دوباره رئیس‌جمهور شود، آینده برایم چندان قابل پیش‌بینی نیست. بسیاری از مواضع فعلی آقای ترامپ برای کسب رأی در دور دوم است و روی تصمیم‌گیری‌های بعدی او نمی‌توان حساب کرد و خلاصه ایشان پیش‌بینی‌پذیر نیست...معتقدم تندروهای داخلی علی‌القاعده باید از انتخاب مجدد ترامپ خوشحال شوند و علاقه‌ای به روی‌کارآمدن یک دولت معتدل در آمریکا نداشته باشند چراکه به سیاست‌های ماجراجویانه آنان لطمه می‌زند».

در روزهای گذشته «حمیدرضا آصفی» سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات گفته بود: «با آمدن آقای بایدن هیچ‌ تفاوتی نخواهد کرد. کما اینکه اکثر قریب به اتفاق این تحریم‌ها و سنگین‌ترین آنها در زمان دموکرات اعمال شده است. ضمن اینکه آقای بایدن و دموکرات‌ها چون مثل ترامپ در دنیا و اروپا منزوی نیستند ممکن است برای فشار روی ایران بتوانند قوی‌تر عمل کنند. اینگونه نیست که اگر آقای بایدن بیاید طرف ایران را خواهد گرفت. مضاف بر اینکه بایدن جامعه اروپا را نیز در کنار خود خواهد داشت. لذا این بحث پیچیده‌ای است و به‌نظرم  همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند بسیار اشتباه است که در ایران موضوعاتمان را موکول و متوقف به انتخابات آمریکا کنیم. هیچ‌فرقی بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها نیست. بله روش‌هایشان فرق می‌کند؛ یکی لبخندش بیشتر است و دیگری مشت گره کرده‌اش را بیشتر نشان می‌دهد».

آصفی در ادامه گفت: «خود آقای اوباما در همان زمان برجام را نقض کرد. موضوع ویزایی که گذاشت، تحریم‌هایی که مجددا اعمال کرد و بدقولی که انجام دادند و موضوع بانک‌ها را انجام ندادند. گرفتاری ما با دولت اوباما چه بود که هنوزم هست...سیاست آقای اوباما و دموکرات‌ها این بود که مرحله به مرحله شرایط را تنگ کنند. خود خانم وندی شرمن، دیگران و مکرون اروپایی گفته بودند که اولین قدم موضوع توان هسته‌ای ایران است و در مراحل بعدی به فعالیت‌های منطقه‌ای، قدرت دفاعی ایران  و موضع رژیم صهیونیستی خواهد بود...بحث ترامپ، بایدن، اوباما، دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و نحوه عملکردشان پازل و موزاییکی است که باید همه را با هم دید».

جو بایدن، نامزد دموکرات ها و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در دولت باراک اوباما، معاون رئیس جمهور بود. نکته قابل تأمل اینجاست که ترامپ و اوباما رفتاری کاملا مشابه با برجام داشتند. هر دو، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کردند. هر دو، قوانین مرتبط با محدودیت ویزا و سخت گیری در مهاجرت و سفر را تصویب و گسترش دادند، هر دو قانون های گسترده تحریمی(آیسا و کاتسا ۲۰۱۷) را علیه مردم ایران تصویب کردند، هم اوباما و هم ترامپ در روند همکاری بانک های اروپایی با ایران سنگ اندازی کردند، هر دو رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواه آمریکا اموال مردم ایران را بلوکه کردند.

ساختار حاکمیتی آمریکا اکنون با مشکلات بزرگی روبروست و بنابر اذعان تحلیلگران غربی، آمریکا دچار افول روزافزون شده است. بحران کرونا و اعتراضات مستمر ضدنژادپرستی در ایالت های مختلف آمریکا، تنها بخش کوچکی از مشکلات واشنگتن است.

برخلاف فضاسازی فعالین اصلاح طلب، چه ترامپ مجددا انتخاب شود و چه بایدن به کاخ سفید راه یابد، تغییری در دشمنی و خوی غارتگری و جنایتکاری دولت آمریکا ایجاد نمی شود.

رهبر معظم انقلاب- ۲۲ مرداد ۹۷- فرمودند: «غیر از مسئله‌ی تحریم که میگویند تحریم میکنند و فلان، دو موضوع را هم مطرح میکنند؛ یکی مسئله‌ی جنگ را، یکی مسئله‌ی مذاکره را. البتّه جنگ را صریحاً نمیگویند میجنگیم امّا به خیال خودشان با اشاره و با کنایه و با این حرفها میخواهند بگویند خلاصه ممکن است جنگ راه بیفتد. شبحِ جنگ را بزرگ میکنند برای اینکه یا ملّت را بترسانند یا ترسوها را بترسانند؛ چون بالاخره ما یک مشت ترسو هم داریم دیگر اینها را بترسانند؛ بالاخره مسئله‌ی شبح جنگ را بزرگ میکنند، مطرح میکنند؛ یکی این است. یکی هم مسئله‌ی مذاکره که بله، ما با ایران حاضریم مذاکره کنیم...به‌طور خلاصه در دو کلمه به ملّت ایران می گویم: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد».

ما با آمریکا یک حرف داریم و آن چیزی نیست جز «انتقام سخت» در پاسخ به اقدام جنایتکارانه و بزدلانه واشنگتن در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی.

** روزنامه اصلاح طلب: روحانی ضعیف ترین رئیس جمهور ایران است

«جلال جلالی زاده» فعال اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت(تابلوی جدید حزب منحله مشارکت) در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «آقای روحانی شاید در بین روسای‌جمهور، ضعیف‌ترین و کم‌اقبال‌ترین رییس‌جمهوری است که دوران حضورش بر مسند قوه مجریه را به آخر می‌رساند...متاسفانه خصایص فردی روحانی خیلی به او ضربه زده و موجب شده او از پایگاه مردمی که قبلا داشت، محروم شود. حتی حامیان درجه یک روحانی هم از او گلایه‌مند هستند. او حتی حاضر نشد در این دوران به روسای ستادهای انتخاباتی‌اش وعده ملاقات بدهد».

همجنین «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «اصلاح‌طلبان سند و وثیقه از روحانی نگرفتند، چک و سفته نگرفتند شاید به این دلیل باشد که ذات اصلاح‌طلبی، ماهیت فرصت‌طلبانه‌ای ندارد و البته در عین حال تشکیلات منظمی هم در کار نبود اما در مجموع به نظر می‌رسد، تعامل دولت با اصلاح‌طلبان رفته‌رفته کمتر شد که بخشی ناشی از فشارهای بیرونی به دولت بود اما بخشی هم به‌خاطر مشی محافظه‌کار خود دولت این‌طور شد».

برخی اصلاح طلبان اکنون به منتقدان دوآتشه دولت روحانی بدل شده اند. این رفتار در حقیقت دورخیزی برای جداکردن سفره اصلاحات از دولت و حضور کم هزینه در انتخابات ۱۴۰۰ است.

برخلاف ادعای فعالین اصلاح طلب، دولت روحانی، دولت اصلاح طلبان است. برای همین  «محمدرضا خاتمی» در سال ۹۶ گفت  «ما اصلاح طلبان، تضمینِ روحانی هستیم».

«محمد قوچانی»  از فعالین اصلاح طلب چندی پیش با انتقاد از خطاب قراردادن روحانی به عنوان «کاندیدای اجاره ای اصلاحات» گفته بود: «به باور من آقای روحانی از خیلی از اصلاح‌طلب‌ها اصلاح‌طلب‌تر استاصلاح‌طلبی ژن نیست. افکار آقای روحانی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد و در مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار بازتر از بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب است».

دولت روحانی دو ویژگی مهم دارد؛ اول اینکه اکثریت مطلق دولت در اختیار طیف اصلاح طلب است؛ دوم اینکه اکثریت مطلق کابینه روحانی از میان اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی انتخاب شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    10 57
    با ظریف تا 1408
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      30 7
      تو محرم گناه داره شوخی نکن و طنز نگو
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      28 0
      باید به شعورمون شک کنیم یکی مثل ظریف،بشه(رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور یا وزیر خارحه...)-خاکبرسرمون
    • من IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      29 1
      چرت نگو . آلبانی نشین کم عقل .‌مردم دیگه باید پشت دستشون رو داغ کنند تا به این اصلاح طلبانی تهوع آور رای بدن.
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      13 0
      لطیفه نگو پسرم
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      6 1
      با ظریف یا هر اصلاحاتی دیگه تا سقوط و تجزیه ایران
    • محمد ایوب IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      10 0
      جواتی انگلیسی بلده میگی نه برو برجام رو بخون. ببین چقدر قشنگ. به طرف انگلیسی دل داده
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      4 0
      بدون ظریف تا 1408.!!!!!
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      3 0
      ظریف کیه؟؟؟؟؟!!!!!
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      5 0
      افساد طلبان متوهم...!!!
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    12 45
    مذاکره با آمریکا=کلید حل مشکلات=عامل ارزانی
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      39 2
      تو و همفکرات= حماقت= وزن فروشی= گرانی =بدبختی= دلار 22 هرار تومن و سکه 10 میلیونی!
    • مهدی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      12 0
      خاک برسرت کنم در خود آمریکامردم تو خیابانها اعتراض به وضع معیشت میکنند و تو احمق میگی حلال مشکلات ما آمریکاست و دوم آین اصلاح طلبان آنقدر دوروغ گفتند دیگه حتی حرف راست اینها را ما اصلا باور نمی کنیم به خودمان تکیه داریم.
  • عطا IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    40 6
    ذات پلید و کثیف بهزاذ نبوی حتی توی عکس هم معلومه
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      21 1
      ای کاش مشارکت کننده‌گان در شهادت رجایی و باهنر رسوا شوند .
    • SE ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      13 0
      مشکلات کشور از اموی شدن چاپندگی و اصحالات و چپ راست تر از راست است که بدزاد اموی هم یکی از آنان است
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      5 0
      7 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند حالا میگن مشکلات تقصیر دولت قبل است !!!!!
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    38 5
    خفه شو بهزاد نبوی
    • مصباح یزدی DE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 17
      نون به نرخ روزخورها شما حاضریدمملکت به فنا بره ولی همقطاران فرصت طلب شما در راس باشند .اگر هر کسی به جای روحانی بود ایران تا الان چه بلایی سرش می امد؟ یک دوره احمدی نژاد امد کشور را ۱۰۰سال عقب برد
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      6 0
      روحانی کشور را 200 سال به عقب برد.
    • DE ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      3 5
      ۲۳:۱۲.. یک دوره احمدی نژاد امد کشور را ۱۰۰سال عقب برد // دروغ گفتی اولا احمدی نژاد دو دوره بود و نه یک دوره میشه دوتا 100 سال به حساب 200 سال.ضمنا آمار دقیق در اومده که 100 سال و 6 ماه و17 روز هر دوره ای عقب برد . چرا درست محاسبه نمیکنی مجبوری الکی آمار دروغ بِدی
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      7 0
      روحانی کشور را 2000سال عقب برد.!!!!!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    18 1
    اتفاقا ترامپ هر کاری میکنه برای انتخاب شدن دوباره است اگر رای بیاره همه کاسه کوزه ها رو جمع میکنه میره و دلیلی هم نداره خرج اضافه بکنه
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    44 4
    مهم نیست چه کسی رییس جمهور آمریکا میشه ولی اگه سال 1400 دوباره اصلاح طلبان روی کار بیان فاتحه مملکت رو بخونید! که ان شالله این اتفاق نخواهو افتاد
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      20 6
      احسنت دقیقا همینه. مردم بعد از 30 سال دیگه این جماعت رو خوب شناختن. از اونجا که آقای قالیباف ریئس مجلسه و آیت الله رئیسی هم رئیس قوه قضاییه است به نظرم (نظر شخصی) آقای جلیلی بهترین گزینه هست برای 1400
    • به IR ۲۰:۵۱ - IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      0 2
      یقین صد درصد داشته باش همین الان انتخابات 96 تکرار شود باز هم روحانی با رای بالاتری انتخاب می شود مگر اینکه بی بی سی دستور تحریم انتخابات را بدهد و از ایرانیها نخواهد پای صندوق رای بروند. مردم ایران همگی سلبی رای می دهند.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      5 0
      به 23:47یقین بدان روحانی وهمفکرانش دیگر رای نمی آورند. حالا می بینی.!!!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    36 3
    مشکل بهزاد نبوی هم پیری و بسیار درد مرض از جمله هذیان
    • من IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      6 0
      احسنت . خدا به واسطه نقش این کفتار پیر در ترور شهیدان بهشتی و بخصوص رجایی و باهنر، در قعر جهنم قرارش بدهد انشاالله.
  • خ IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 0
    باباروحانیم فقط دوست سال اول میگفت مشکلات تقصردولت قبل است بعد رفت دنبال بهانه ها یه دیگه مثل حباب دلال دولت سایه واینکه نمی زارم کارکنیم امریکا وغیره حالا شما کاسه داغتر از آش شدی الان روحانی هم بعد از هشت سال خجالت می کشه بگه دولت قبل
  • علی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    مشکل ایران رها شدن هرچیزی است کشور خودکار اداره می شه مثل اب باران که خود راه خود راه پیدا می کند است لذا باعث سیل می شه
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    23 0
    واقعا اینها دیوانه شده اند متوهم نیستند لطفا وزرات بهداشت و درمان فکر و مکانی برای این فلک زدگان تهیه بکند
  • حمید IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    23 1
    بزگترین خدمت احمدی نژاد این بود که مشت شما وطن فروشهای تجملگرا را باز کرد وهیمنه شما را نابود کرد
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      2 0
      ایشالا خیرو بحره نبینی پشت سر احمدی نژاد لطفا حرف نزنید خیر ندیده بله دمت گرم باز حداقل تو بد نگفتی از اقای احمدی نژاد دمت گرم بابا
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    10 0
    جوک نگو پیرمرد !!! وضعیت هرچه بود میدانستید و با ادعای رونق اقتصادی 100 روزه وراجی کنان آمدید و برای بی عرضگی خودتان یقه احمدی نژاد را چسبیده اید . مشکل وزرا و دختران و پسران مظلومشان و جهانگیری و روحانی و ظریف و نهاوندیان و رئیس دفتر مظلوم رئیس جمهور و آخوندی هستند
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    12 1
    افساد طلبان
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    16 0
    اینها(برجام،تحریم،جنگ و...)علم کردن هی با مردم بازی میکنند که بگویند ما خوبیم بقیه بد هستند
  • احمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    30 2
    بهزاد نبوی و تاجزاده و حجاریان و عباس عبدی و ظریف رو در قالب هیئتی بفرستیم برای مذاکره با آمریکا. وقتی رفتن همونجا بمونن. تا آخر عمرشون مذاکره کنن. نتایجش رو هم اصلا به اطلاع ندن.
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      9 0
      البته من یه نظر بهتر دارم در غالب عامل انتحاری بفرستیم میون داعش یا صهیونیست ها یا اثلا وسط بیابون فقط انتحاری بشن
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 0
    مشکل کشور، افسادطلبان مدعی اصلاح طلبی است که با این عملکرد دولت مستقر مورد تایید و حمایت خودشون، نگران انتخاب مردم هستند
  • نگار IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    1 1
    اینقدر باخواست ملت مبارزه نکنید تا۱۴۰۸ با .... اصلاحاتی دیگه مثل م
  • ناشناس IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 0
    شاید دیگه احمد نژاد هیچ وقت ریس جمهور نشه ولی به نظر من با ارزشترین شخصیت پاکترین انسان است خوش به حالش باعزت زندگی خواهد کرد
  • UA ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 3
    یعنی اصولگرایان بهترن یعنی برق را مجانی میکنند مسکن را اتوبوس را یعنی ما را به مقام انسانیت میرسانند هم دنیا را آباد میکنند هم اخرتمون را یعنی اصلاح طلبان وعده میدن ولی اینا عمل میکنند
  • علی IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    مشرق جان این بابا یک به اصطلاح مصاحبه کرده شونصد حرف و جمله وعبارت و... زده شما اومدی برای اینکه توازن مخاطبانت رو داشته باشی دوتا رو سلیقه ای انتخاب کردی و خیال میکنی با یکی به نعل یکی به تخته کارت راه میفته(یعنی زمان هاشمی وخاتمی کشور گل وبلبل بود وجمله معروف مقام معظم رهبری که( آقای احمدی نژاد قطار انقلاب را به ریل بازگرداند) هم.. منتشرش هم نکردی نکردی ولی حداقل خودت با وجدانت کنار بیا
  • IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    5 0
    بهزاد از موتوری جنس نگیر از اشانتیونهای عبدی بزن
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 8
    یکی از مردان بزرگ اقتصادی کشور در دوران جنگ پس از ان که کشور را تکان داد صنایع سنگین را از خاک بلند کرد تما ناو باربری داخل کشورمان در دست رانند گان ترکیه بود حرکت صنایع ماشینی مانند اتومبیل سنگین پیشرفت کرد ایشان برای کشور زحمت کشید بعضی از این اقایان نبودند ان زمان
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 0
      زرشک
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    واقعیتش هیچ کشوری با فروش نفت نمی تواند به جایی برسد. همین الان ما اگر تمام نفت کشور تا قیامت را بفروشیم به تولید ناخالص داخلی چین نمی رسد. حتی یک بانک در چین از صادرات نفتی خلیج فارس پول بیشتری دارد. ما باید یک کشور دانش بنیان داشته باشیم و در تکنولوژی پیشتاز باشیم آن وقت کشورهای دیگر کالا و خدمات ما را با قیمت بالاتر از نرمال می خرند و مجبور نیستیم با یارانه انرژی و کارگر ارزان قیمت تمام شده را پایین بیاوریم تا مشتری حاضر باشد جنس ما را بخرد.. هر رئیس جمهوری باشد وضعیت خیلی تغییری نمی کند.
  • یوسف ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    چه غلطا!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ با وجود شما ما نیازی به دشمن خارجی نداریم!؟ اینقده که شماها به این نظام ضربه زدین آمریکا و اذنابش نتونستن غلطی بکنن!!؟
  • حامد IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 2
    سلام از اینکه احمدی نژاد و کابینه اش کار خراب کن بودند و بلد کار نبودند قبول حالا وقتی کسی دیگه میاد کاندید ریاست جمهور میشه با علم به اینکه میتونه از پس خرابی‌های گذشته بر بیاد و یه سر و سامانی بده پا به این عرصه میذاره وشعار اصلاح طلبی و رفاه برای همه و آزادی و من بهترم و کار بلدم و سر میده اگر شعار میده اگر کسی دیگه را قبول نداره باید خودش بهتر از اون عمل کنه حالا خدایی حسن کلید ساز جز همان کلیدش که اول کار از جیبش در آورده تا بحال گره ای را باز کرده یا بلکه گره زده و بشتر هم گره زده آقا نبوی تو برو کشکتو بساب همه شما منافع خودتان را در نظر میگیرید نه منافع ایران و ملت ایران سر و ته همه تان از یک کرباس که چه عرض کنم حیفه از یک گونی هستید
    • CH ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      2 0
      خوارج هم می گفتند علی و معاویه و عمرو عاص از یک قماشند.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 0
    در پاسخ به بهزاد نبوی باید گفت - حماقت، احمقها در این مرز و بوم جایی ندارند .
  • مارال IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 0
    چقدر باید ما را بیشعور فرض کنید ما میتونیم کی گناهکاره کی بیگناه تازه از زمان احمدی نژاد که ریس جمهور شد ما متوجه شدیم که چقدر شما آدمهایی بیشعوری هستید در واقع خودتون را خوب نشون ملت دادید و ملت آگاه شدن از همه چیز !!!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    انتقام سخت فقط آتش زدن چند کانکس مسکونی بود باید بهشون می گفتید شما بدی بد بد بد ..... ولی زیاد هم نگویید بد که بیچاره ها را بکشید
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 1
    آقای احمدی‌نژاد نظراتشان به بنده نزدیک تر است البته اگر شورای نگهبان ایشان را تایید صلاحیت کنند
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 1
    اگر ترامپ بیاید جنگ ودر گیری به احتمال زیاد خواهد شد
  • Ali IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    آقای نبوی معلومه هنوز یه جایت میسوزه توکه دین نداری حفظ ظاهر کن آزاده باش
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    مشکلات فعلی تقصیر دولت فعلی است.!!!!!
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    افساد طلبان انقدر بدی کردند که هیچوقت فراموش نمی‌کنیم.!!!!!
  • mohsen DE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    ب طرف میگفتند چرا ترافیکه چون از حلش عاجز بودن میگفتند درب فلان محله بدنام رو اگر ببندن مشکل ترافیک شهر تهران حل میشه . حالا هم نبوی و نبوی ها عقلشون به حل مسئله و مشکلات نمیرسه مجبورن یه چیزی بلغور کنن و وانمود کنن هنوز عقلشون کار میکنه.
  • مردم باغیرت IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 1
    دست ازسراحمدی نژاد بردارید.حداقل اون به وظیفه ریاست جمهوریش درست عمل کرد.عین شماطمع کارودروغگونبود وبرای ملت کارکرد.شمایه مشت آدم فریبکار؛بی عرضه ونالایق هستید.هرچی بلا سرملت اومده ازبی کفایتی همین رییس جمهور وافرادزیردستش هست
  • عبای IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 0
    بهزاد نبوی منافق و نفوذی باید مثل ....هر چیزی که مثال بزنم توهین میشود به آنچیز. باید مثل آشغال در زباله دان تاریخ بپیونده.
  • صباح IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 0
    دزدی هاتون هم تقصیر احمدی نژاده ؟
  • نظری IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    0 0
    فقط..خخخ...این جانورا واقعا دیگران رو احمق فرض میکنن..اما واقعا خودشونن
  • رضا IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    لعنت بر نوکران انگلیس
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 0
    کشور ایران برای آینده رییس جمهوری انقلابی و قوی می خواهد نه ظریف و جلف و واداده. غرب زده و کدخدا پرست ضمنا مگر قرار نبود بهزاد نبوی در سیاست مداخله نکند
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 0
    یکی پیدا بشه به آقابهزاد بگه شما توی ۸ سال که مجلس و دولت به دستتان بود وهرمصوبه ای هم که می خواستید تصویب کردید پس چه گلی کاشتید که بشه از اون اسم برد؟ ثانیا پس مشکلات زمان احمدی نژاد هم تقصیر دولت اصلاحات است ،پس مشکلات دولت اصلاحات هم تقصیر دولت سازندگی است !!! ... پس شما توی این مملکت چکاره اید ؟؟؟ برید گم شید از بس دروغ نگفتید وظاهر سازی کردید حالمون داره ازتون بهم میخوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس