ویژه ها

آن جماعتی که در سال ۹۶ مردم را از دلار ۵ هزارتومانی ترساند و در سال ۹۴ نیز القاء کرده بود که دلار یکهزارتومان خواهد شد، این روزها با دلار ۲۶ هزارتومانی فخرفروشی می کند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ظریف می تواند حلّال مشکلات ایران در ۱۴۰۰ باشد

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «پای ظریف به ۱۴۰۰ کشیده می شود؟» نوشت:«قطعا برخی معتقدند که روی کار آمدن بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند معادلات سیاسی را تحت تاثیر و تغییر قرار دهد و چه بسا در این میان اصلاح‌طلبان و جریانات مثلا اعتدالی در کشور انگیزه دوباره برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ بگیرند. تا جایی که از هم‌اکنون به فکر این هستند تا با به تصویر کشیدن اظهارات پیشین ظریف وزیر خارجه ایران درباره ارتباطاتش با جو بایدن در زمان سناتوری او یکبار دیگر برای انتخابات ۱۴۰۰ مهره‌چینی کرده و چه بسا مانند سال ۹۲ که مذاکرات برجامی را سرفصل اهداف انتخاباتی خود برشمرده بودند، این‌بار هم از فرمولی مشابه برای چندماه دیگر باقی‌مانده به انتخابات ۱۴۰۰ بهره بجویند. با این تفاوت که امسال با پیش کشیدن نام ظریف به عنوان وزیر خارجه ایران و چه بسا موضوع کاندیداتوری او در ۱۴۰۰ وی را به عنوان حلال مشکلات کنونی معرفی کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«از دید اصلاح‌طلبان با وجود بایدن، ظریف از سویی به واسطه ارتباطات و روابط دوستانه پیشین خود با بایدن و به عنوان اصطلاحا معمار برجام می‌تواند یکبار دیگر مردم را به سمت صندوق‌های رای بکشاند. اصلاح‌طلبان چنین فرضیه‌ای را دارند که ممکن است مردم با خود بگویند حالا که قرار است تغییراتی رخ دهد، پس بهتر است با همین روش اما با این تفاوت که با رای به ظریف در ۱۴۰۰ یکبار دیگر فرمول برجام را به شکل و سیاقی دیگر آزمود. شاید به این طریق از آلام کاست و اقتصاد را مدیریت کرد».

آرمان در ادامه نوشت:«جریان چپ بازهم تلاش می‌کند تا بتواند بدین طریق پایگاه اجتماعی دلسرد خود را به پای صندوق‌های رای بیاورد. دراین میان، البته که عده‌ای از این جریان نیز منتظر تاثیرات سریع حضور بایدن هستند، چنانچه تا قبل از خرداد۱۴۰۰ بهبود وضع اقتصادی و برخی گشایش‌ها باردیگر چشم‌ها را به سمت اصلاح‌طلبان و کاندیدایشان بکشانند. چراکه اگر با حضور بایدن ظرف چند ماهه قبل از انتخابات شرایط به‌گونه‌ای برای جناح‌ها تغییر پیدا کند، آنگاه تیم دولت فعلی و اصلاح‌طلبان می‌توانند مدعی این باشند که آنچه باعث همه خرابی‌های امروز در عرصه سیاست و اقتصاد کشور شد، ترامپ بود و بس و خود را از زیر این بار برهانند و باردیگر برای مشروعیت خود رای بخواهند».

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرد:«بایدن مذاکره بیشتری می‌خواهد تا حرکت در مسیر متفاوت با برجام را هموار کند. ممکن است به عنوان گام اول به برجام برگردد یا برخی تحریم‌ها را لغو کند اما هدفش از ترمیم برجام مذاکرات جدید هم است. این به معنای آن است که بایدن دنبال گذاشتن پیش‌شرط است و این موضوعی است که ایران هیچ پیش‌شرطی را قبول نخواهد کرد.این در حالی است که از طرف دیگر ایران هر گونه مذاکرات غیرهسته‌ای اعم از حقوق بشر و مسائل موشکی را خط قرمز خود می‌دانست و اکنون با این تناقض روبه‌روست که آیا این خط‌قرمزها با وجود بایدن تغییر پیدا می‌کند؟».

کارنامه دولت روحانی قابل دفاع نیست؛ از سوی دیگر افکارعمومی به درستی این کارنامه غیرقابل قبول را به پای اصلاح طلبان نوشته است.

اما اصلاح طلبان بجای تلاش برای رسیدگی به مطالبات مردم و جبران خسارت ها، همچنان در پی هراس افکنی از رقیب و ارائه وعده های رنگارنگ اقتصادی برای آینده است.

وزیر راه و شهرسازی دولت «به خانه نساختن برای مردم» افتخار می کند! و رئیس سازمان محیط زیست در دولت می گوید که «خودکفایی در کشاورزی مزخرف است» و «برای رفع آلودگی هوا، دعا کنید که باد بیاید»؛ وزیر صنعت دولت می گوید «باید مدیر از خارج وارد کنیم»؛ مشاور ارشد رئیس جمهور می گوید «ما ایرانی ها توانایی رقابت در هیچ صنعتی جز قرمه سبزی و آبگوشت بزباش را نداریم».

وزیر نفت دولت تاکید می کند که «نباید در تولید نفت خودکفا شویم» و «ساختن پالایشگاه لازم نیست»؛ معاون اول رئیس جمهور می گوید «دعا کنید که قیمت ها کاهش یابد»؛ و...

همزمان طیف اصلاح طلب بجای پاسخگویی درباره دستپخت حود، وعده می دهد که اگر وزیر خارجه دولت روحانی، در سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور شود، فتح الفتوحی عظیم رخ خواهد داد؛ به نظر شما آیا این توهین به شعور مردم نیست؟!

** از ترساندن مردم از دلار ۵ هزارتومانی،تا فخرفروشی با دلار ۲۶ هزارتومانی

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «شوک ارزی» نوشت:«پیش بینی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بازارهای مالی ایران تأثیر گذاشت و قیمت دلار و سکه با کاهش چشمگیری روبرو شد».

روزنامه آرمان نیز در گزارشی با عنوان «بورس صعودی می شود؛ ارز کاهشی» نوشت:«در حالی‌که با اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا، بازارهای مالی و پولی ایران روند صعودی را در پیش گرفتند اما در ادامه و با قدرت‌گرفتن احتمال پیروزی دموکرات‌ها در این انتخابات که عده‌ای آن را بی‌سابقه در تاریخ این کشور می‌خوانند، ورق در بازارهای ایران نیز برگشت و با اینکه روز چهارشنبه نرخ دلار با افزایش چند صد تومانی همراه شده بود، روز پنجشنبه حدود دو هزار تومان افت کرد... در حالی معاملات در روز پنجشنبه به پایان رسید که ورق در بازارهای ارز و سکه برگشت. در جریان معاملات پنج‌شنبه صرافی‌های بانکی، قیمت دلار آمریکا برای فروش به ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان رسید».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«کارشناسان بر این باورند که انتخاب یک جمهوری‌خواه می‌تواند زمینه‌ساز نوسان نرخ ارز و پیروزی یک دموکرات منجر به رونق بازار مسکن شود...اگر پیش‌بینی کنیم که دموکرات‌ها پیروز انتخابات آمریکا باشند، تغییراتی در حوزه روابط ایران و آمریکا از باب مذاکراتی که در برجام داشتیم اتفاق خواهد افتاد که می‌تواند شرایط را به لحاظ سیاسی و روانی در بازار کار ایران تغییر دهد، در ثبات نرخ ارز اثر بگذارد، در درازمدت مسیرهای بهتری را برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کشور فراهم و در صادرات و تبادلات تجاری ما گشایش حاصل کند».

همچنین روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «روزنه دولت جدید آمریکا برای اقتصاد ایران» نوشت:«انتخابات اخیر آمریکا هم از طرف رسانه‌ها هم از طرف افکار عمومی کشورمان و هم از طرف بازار ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت. حتی رسانه‌هایی که مبلّغ تفکر کم‌اهمیتی این انتخابات بودند، در عمل نشان دادند که حداقل خودشان به این ادعا باور ندارند. کاهش جدی نرخ ارز در اواخر هفته گذشته نیز نشان از این توجه جدی بازار ایران به انتخابات یادشده دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:« تعامل مثبت با جهان و آغاز دوران گشایش اقتصادی برای ملت ایران در گرو دستیابی به این باور است که لزوما پیروزی ما در گرو شکست فاحش همه طرف‌های درگیر نیست.روزهای آینده نشان خواهد داد دولتمردان و سیاسیون کشورمان آیا هنر تبدیل تهدیدها به فرصت را دارند و می‌توانند از کوچک‌ترین فرصت‌های پیش‌آمده برای گسترش رونق اقتصادی و کاستن از ابعاد آلام ملت استفاده کنند یا اینکه در همواره روی همان پاشنه سابق خواهد چرخید».

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان «اخراج دموکراتیک» نوشت:«حالا همزمان با نگارش این گزارش و غروب خورشید جمعه به افق تهران، همچنان در واشنگتن و ۵۰ ایالت ایالات متحده مرحله کش‌دار شمارش آرا ادامه دارد و با وجود اینکه این رقابت هنوز به نقطه سرانجام نرسیده اما آنچه حالا تا اینجای کار، از احتمال پایان روزگار خوش دونالد ترامپ در کاخ سفید و بازگشت جو بایدن به اتاق بیضی  - این‌بار در مقام نفر اول دولت، نه معاون رییس‌جمهوری - حکایت می‌کند، اثری چشمگیر و غیرقابل‌ انکار بر بازار ارز و سکه و طلای تهران گذاشته که خروجی‌اش، افت چشمگیر قیمت هر سه فقره است».

همچنین روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «سقوط آزاد حباب ها» نوشت:«قطعا پیروزی بایدن جو روانی بر بازارهای اقتصادی ما خواهد داشت، این در حالی است که این مساله اثر روانی خود را از روزهای گذشته بر بازارهای اقتصادی ما گذاشته و قطعا این اثرگذاری در روزهای آینده بیشتر خواهد بود... نتیجه انتخابات آمریکا قطعا بر بازار بورس نیز تاثیراتی خواهد گذاشت، اگر تحریم‌ها لغو و رونق اقتصادی ایجاد شود بورس باید از وضعیت سخت این‌روزهایش فاصله بگیرد».

در سال ۹۶ و در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، رسانه ها و فعالین اصلاح طلب مدعی شدند که اگر آقایان رئیسی یا قالیباف در انتخابات پیروز شوند، اوضاع کشور اسفناک شده و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد.

پیش از آن و در سال ۹۴، رسانه های دولتی و اصلاح طلبان آنچنان تبلیغی درباره تبعات اقتصادی برجام به راه انداختند که برخی از مردم با جشن و پایکوبی در خیابان های تهران، تصور کردند قیمت هر دلار، یکهزار تومان خواهد شد.

در آن مقطع باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود و «جو بایدن» معاون اول رئیس جمهور بود. اما نه تنها تحریم ها در دولت وی لغو نشد، بلکه با قانون محدودیت ویزا، قانون تحریمی آیسا و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران، دامنه تحریم های ضدایرانی گسترده تر شد.

در اردیبهشت ۹۴ و در اوج مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ و در مقطعی که ظریف و جان کری مرتب با یکدیگر دیدار می کردند، جو بایدن تاکید کرد که یکی از گزینه های ما در مقابل ایران، جنگ است!

حالا آن جماعتی که مردم را از دلار ۵ هزارتومانی می ترساند و القاء کرده بود که دلار هزارتومان خواهد شد، این روزها با دلار ۲۶ هزارتومانی فخرفروشی می کند!

دولتِ اصلاح طلبان که حداقل در هفت سال اخیر سکان مدیریت اجرایی را در کشور در اختیار داشت، دلار ۳هزارتومانی را تحویل گرفت و آن را تا حدود ۳۲هزارتومان افزایش داد.

اصلاح طلبان در سال ۹۲ می گفتند که تحریم ها نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد در ایجاد مشکلات اقتصادی سهیم است و ۷۰ الی ۸۰ درصد علت مشکلات، سوءمدیریت در دولت است؛ حالا همان طیف علیرغم تجربه پرهزینه و عبرت آموز برجام، همچنان همه امور را به مذاکره و توافق با آمریکا گره زده است.

کارشناسان معتقدند که افت قیمت دلار و سکه و دیگر اقلام در روزهای اخیر ناشی از یکی از این ۲ عامل است؛ یا یک جریان سیاسی خاص تعمدا قیمت ها را دستکاری و با آنها بازی می کند تا افکارعمومی را برای مذاکره مجدد با آمریکا متقاعد کند؛ یا آن جریان سیاسی خاص که مدیریت اجرایی کشور را تمام و کمال در اختیار دارد، دچار ناکارآمدی و بی برنامگی فاحش است.  

متاسفانه دولتِ اصلاح طلبان در هفت سال اخیر با شرطی سازی اقتصاد و گره زدن معیشت مردم به خشم و لبخند مقامات آمریکایی و اروپایی، خسارت های هنگفتی به مردم کشورمان وارد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 14
  • 1400 IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    67 2
    ظریف جان دیگر برنگرد
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      5 92
      دکتر ظریف،امیرکبیر معاصر و مصدق عصر ماست
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      52 3
      اینا رسوا نشن مملکت رو به باد میدن........
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      34 2
      چرا فحش و فضیحت های ناشی از بی عرضگی و فساد لیبرالها رو من حزب اللهی باید بخورم؟
    • SE ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      25 2
      ظریف و تسلیم پذیر در مقابل خواسته های تحقیرآمیز و بزک کردن آن به عنوان سیب و گلابی زرین هنر ظریف "امیرکبیر" اصحالات است
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      30 2
      تا تاریخ ایران هست نام ظریف به عنوان مسئول اصلی تیم تحمیل کننده برجام خسارت محض بر مردم و کشور باقی خواهد ماند
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      22 2
      مرگ بر صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به رهبری امریکا مرگ بر امریکا و مزدوران داخلی و خارجی با جیره و مواجب و بی جیره و مواجبشان پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما اسیبی نرسد امام خمینی (ره)
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      7 2
      ظریف مصدق نیست ،۱۴۰۸ به این حرفم میرسی!
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      25 1
      ظریف 3 میلیون رای هم نداره. وعده ما خرداد 1400 رای به دولت جوان حزب اللهی. سال 1400 سال گریه و ذلت سازشکاران خواهد بود. مثل نماینده ای که سلفی حقارت گرفت با موگرینی توی شهرستان هفتم شد. اتفاقن خیلی خوشحالم بایدن شده بذار اینا ببینن با هیچ ترفندی دیگه به قدرت نمیرسن.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      6 4
      ظریف تازه جون گرفته از موقعیکه آمریکا از برجام زد بیرون ،کم پیدا شد حالا که بایدن رئیس جمهور شده دوباره دیده میشه
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 0
      ظریف بر نرگرد
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    38 5
    بایدن وظریف رابه هم گره نزنید ملت به اصلاحات رای نخواهد داداز اسم ظریف متنفریم غرب پرستان دورو
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      2 39
      ظریف،آن روی سکه سردار سلیمانی است
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      4 26
      والا ما از هر دو طرف خسته ایم چپ و راست هر دو گل کاشتید یکی از یکی بهترید
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      30 1
      ظریف آن روی سکه جان کری در حفظ منافع آمریکا در ایران است
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    33 1
    مفلوک تر و بدبخت تر از اسلاحتلبان تا به حال ندیدم بیچاره ها تبدیل شدن به سگ آمریکا
  • NL ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    33 2
    قال رسول‌الله: «لا يُلْدَغُ الْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ وَاحِدٍ مَرَّتَيْنِ "متفق‌علیه"» پیامبر بزرگوار و عظیم‌الشأن اسلام (ص) می‌فرمایند: انسان مؤمن دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشود
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    30 1
    لعنت بر جریان تحریف
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    18 1
    ترامپ دست آهنی بدون دستکش مخملیه اما بایدن دست آهنی با دستکش مخملی است، راهشون یکی نیست اما هدف و مقصدشون یکیه، دوباره سر مردم کلاه نزارید، اما اگر مردم خودشون بخوان سرشون کلاه بره، دیگه اون موقع با این حضرات منتظر ارزونی نباشند، اصلاحیون منتظر بودن که اگر ترامپ رئیس جمهور بشه گرونی ها رو بیشتر کنن( دلار، سکه و....) اگر بایدن پیروز بشه دلار و سکه ... بیارن پایین، بگن دیدین گفتیم اینها با هم فرق دارن، و دوباره باب مذاکره رو باز کنن، کمتر همت به نابودی ایران، روحانی: 80 درصد مشکلات کشور سومدیریته 20 درصد تحریمه
  • سيد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    25 1
    اگر ظريف تاييد صلاحيت بشه و البته روحاني و ظريف و دستندركاران اين شبكه بي تدبير محاكمه نشوند بنده و خانواده بنده ديگه هيچوقت راي نخواهيم داد. قوه قضاييه و شوراي نگهبان بشنوند. استيضاح و محاكمه حق اين مردمي است كه جان و مالشان از دست رفت
    • عبا دالله IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      5 9
      پس شما و خانواده محترم انشا الله دیکر هیچ وقت رای ندهید تا این کشور نفس راحت بکشد مرگ بر امریکا
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    25 2
    ههههههههههههههههههه جوک خوبی بود. ظریف و دارودسته نیویورکی ها که دلار 3000 تومنی رو بحران میدونستن و از طریق کوبوندن دلار 3000 تومنی و رقص با اسکناس 1000 تومنی رای اوردن دو بار . حالا عامل دلار 24000 تومنی رو حلال مشکلات میدونن. اتفاقا خیلی خوشحالم که بایدن اومد بذار ظریف بیاد ببینه چند تا رای میاره. بذار مثل سال 88 یه بار دیگه اینا حسابی سنگ روی یخ بشن. یا علی فدای سیدعلی
  • م IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    20 1
    بایدن چون باظریف دوست هست خوب بلد سواری بگیرد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    20 1
    وقتی به کسانی که به روحانی رای دادن میگیم دیدید با نداشتن بصیرت و انتخاب غلط چه بر سر خود و مملکت آوردید؟ با وقاحت تمام میگن هیچی دست دولت نیست؛ نمیذارن دولت کارشو بکنه ؛ فلان شخصیت حرف اول وآخر رو میزنه و.... خب اگر اینطوری که شما میگید چه دلیلی داره با علم کردن یه فرد خادمی مثل ظریف (از در بغل) دوباره دارید به در دیوار چنگ میزنید؟
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    12 2
    از روحانی گل گرفتیم از ظریف گلاب میخوام بگیریم
  • اصلاحات دیگه تمومه ماجرا. IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    23 1
    اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    20 1
    ظریف باید برای تحمیل برجام خسارت محض به مردم و کشور محاکمه و مجازات شود
  • مسعود IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    18 1
    ظریف 13 تا دونه رای هم نداره ! خخ
  • کامران IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    15 1
    آزموده را دوباره آزمودن خطاست دلار 30000 تومانی و سکه 15 میلیونی و پراید 150 میلیونی نتیجه تفکر اصلاح طلبی است.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    14 1
    ظریف توو 1300 چه علطی کرد که توو 1400 بخواد بکنه
  • هموطن IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    19 1
    ظریف ترسو وسازشکار است .عاشق خوشپوشی وخوش تیپی وبا کلاس بازی است ...او یک مدیر طراز انقلابی نیست ..یک مرفه بی درد است
    • رضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      3 21
      من تو هیچ انتخاباتی شرکت نکردم...ولی اقای ظریف اگه کاندید ریاست جمهوری بشه من بهش با افتخار رای میدم...
  • آرمان IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    8 1
    اصلاحطلب ...
  • US ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    16 2
    متاسفانه کاسبان تحریم همانا کاسبان برجام هم هستند و مردم از دستشون در هیچ حالتی خلاصی ندارند
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    12 1
    باید مستقیم بره دادگاه !
  • ایرانی مسلمان ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    15 1
    واقعا شماخیلی به شعورمردم توهین میکنید: ظریف دراین 8سال چه کارمثبتی انجام داده؟ اینها باید دادگاهی شوندنه اینکه کاندید.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    12 1
    بس کنید همه تون عین همید بذارید جوون های پاک بیان به میدون دهه 50 و 60
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    10 1
    اصلاح طلب دلار 3 تومنی کرده 28 تومن حالا شده 24، دوباره جان تازه گرفته، بنده تو خرید پوشک بچه موندم
  • GB ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    10 1
    ظریف و دارودستش بی سواد هستند بیشتر از سادگی.شاید دکتری داشته باشه ولی این دکتری ها چیزی را عوض نمیکنه.
  • بافقی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    6 1
    چه موجوداتی خدا داره...!
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    10 1
    واقعا مردم را چی حساب کرده اید؟ خودتونید...
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    13 1
    شما اصلاحاتی ها گند زدید به کشور. به دموکراسی. به معیشت مردم. به دین مردم. به همه چیز... دقیقا ترامپ قاتل، الان همان کاری را می کند که نامزد شما در سال 88 کرد و کشور برای چند دهه با تحریم های پیشنهادی از داخل کشور عقب افتاد. کابینه اقای روحانی هم دقیقا همان کابینه موسوی هست. خودتحریمی در ذات این جماعت است. گرو گرفتن معیشت مردم با ارز و بایدن و ترامپ و برجام. همه و همه نشان از خودکم بینی دو قرن اخیر برخی سیاسیون و برخی مردم است... خدا می داند ملت با رای چشم بسته خود به روحانی چه خاکی بر سرخود و اینده فرزندانش ریخت؟! خدایا خواب رفته ها را بیدار کن و بیداران را مواظب باش...
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    10 1
    شما اصلاحاتی ها گند زدید به کشور. به دموکراسی. به معیشت مردم. به دین مردم. به همه چیز... دقیقا ترامپ قاتل، الان همان کاری را می کند که نامزد شما در سال 88 کرد و کشور برای چند دهه با تحریم های پیشنهادی از داخل کشور عقب افتاد. کابینه اقای روحانی هم دقیقا همان کابینه موسوی هست. خودتحریمی در ذات این جماعت است. گرو گرفتن معیشت مردم با ارز و بایدن و ترامپ و برجام. همه و همه نشان از خودکم بینی دو قرن اخیر برخی سیاسیون و برخی مردم است... خدا می داند ملت با رای چشم بسته خود به روحانی چه خاکی بر سرخود و اینده فرزندانش ریخت؟! خدایا خواب رفته ها را بیدار کن و بیداران را مواظب باش...
  • آرمان IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    9 1
    ترسوهای اصلاحطلب کشور را رو به نابودی خواهند برد
  • مهدی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    8 1
    هنوز داریم تاوان دستپخت قهرمان ومجتهد بزرگ زمان و پس میدیم... کسی که به اعتراف خودش برجامو کامل نخونده... یه توافقنامه (دیکته) امضا کرد ۲ سال طول کشید ، کامل اجراش کرد بدون هیچ تضمینی و ۶ سال افتاد دنبال طرف بیا اجرا کن، طرف زد زیرش ،حالا دنبالشه مذاکره کنه واسه مذاکره و ما همچنان خسارت باید بپردازیم و معطل و زمان و سرمایمون نابود بشه...
  • ناشناس IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    7 1
    ملت ایران دیگه فریب این فریبکاران خدانشناس را نخواهند خورد.
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    10 1
    با اون برجامش ومذاکراتش.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    6 1
    مرگ بر صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به رهبری امریکا مرگ بر امریکا و مزدوران داخلی و خارجی با جیره و مواجب و بی جیره و مواجبشان پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما اسیبی نرسد امام خمینی (ره)
  • عزت FI ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    9 1
    آقای ظریف و گروه مذاکره کننده و تمام کسانی که در تحمیل کردن برجام آبکی به ایران مقصر هستند.... با قیمت دلار ۲۶ هزار تومانی فخر نفروشند و از خواب رابطه با آمریکا بیدار شوند.تعجبم در این است که سیاستمدارانی چون آقای ظریف چگونه بخود اجازه میدهند که بعد از آن کلاهبرداری بزرگ برجام از مذاکره حرف بزنند.ما شنیده بودیم که مومن ها دوبار از یک سوارخ گزیده نمیشود.
  • عزت FI ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    6 2
    آقای ظریف و گروه مذاکره کننده و تمام کسانی که در تحمیل کردن برجام آبکی به ایران مقصر هستند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    7 1
    ظریف امضای جان کری ضمانت است یا آمریک با یک بم سیتم دفاعی ما نابود میکنه همین ساده نگری برای رد وی کافیست اما درمقایسه ضریف با امیر کبیر باید گفت که 180 درجه با هم فرق دارن امیر استاد اقتدار ومیهن پرستی بود اما ظریف_\- - -
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    2 1
    آخه نه اینکه همه پیش بینی های ظریف عملی شده!!!!!مثل پیش بینی ظریف مبنی بر پیروزی ترامپ در انتخاباتآمریکا!!!! که مثل همشون اشتباه از اب در اومد!!!!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    9 1
    چرا ایران را درتله برجام اوبامای متقلب انداختند که حالا اینقدر حتی وابسته به انتخابات آمریکا باشیم
  • DE ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    5 0
    ظریف می تواند حلّال مشکلات ایران در ۱۴۰۰ باشد. اگر مردانگی کند و توبه کند و برای همیشه از سیاست و برجام و درجام سرانجام بیرون رود و کشور را به دست صاحبان اصلی آن یعنی کسانی که با خون خود و جان خود 40 سال است ترس به جان دشمن انداخته اند و فقط 8 سال از آن را تمام قد جلوی دنیای غرب وحشی ایسادندبسپارد بله مردم همین مردم . با رفتن ظریف و ظرفا از صحنه سیاست ایران .باز دیپلماسی التماسی و عنایت و اعتماد به کدخدا جایش را با عنایت و امید و اعتماد به خدا عوض خواهد کرد.ما در سخترین شرایط جنگی ظریفی نداشتیم که ما را معطل حل مشکلات از طرف غرب کند لذا بی باکانه به پیش تازیدیم.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    2 5
    از آنجایی که چشم تمام مسولین به انتخاب بایدن بوده و دارن جشن می گیرن پس فرضیه ظریف صد در صد درست است .
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 3
    اگه ظریف این قدر بده چرا بهش صلاحیت می دید؟
  • علی حقجو IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    ظریف در تمام مسئولیت هایش تا به الان موفق نبوده که هیچ باید به خاطر خسارات عمیقی که به مملکت و مردم وارد کرده است محاکمه شود. چطور توقع دارند بتونه خدمتی به این بزرگی را بعهده بگیره و از پسش بر بیاد
  • FR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    به یه چوپان رای بدید ریئس جمهورش کنید به خدا خیلی بهتر از لیبرال ها هست
  • As IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    یک ایرا ن پرست واقعی که حاضر باشه جونم بده می خواهیم فارغ از هر جریان سیاسی یک فرد زیرک ،شجاع،
  • EC ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    مردم در سالد۱۴۰۰ دولت را کلا عوض می کنن خسته شدیم از این اصلاهاط
  • حسین IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    لعنت به اصلاح طلبها بد بختمون کردند بخدا بمیرم دیگه بهشون رای نمیدم
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    سگ زرد برادر شغال یکسری آدم بی عرضه امیدشون به خارج ازکشور
  • غلامحسین حسینی چگنی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 3
    خدا به ظریف طول عمر وبا عزت بدهد خیلی با هوش است
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 1
    اصلاح طلبان همان ماشین تولید فقر در ایران هستند
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    کی همین ظریف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا خجالت بکشید.
  • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    جامعه که به اینا رای میده بایدم درگیر این مشکلات باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس