ویژه ها

احمد مازنی می گوید:کسی که می خواهد رییس‌جمهور شود، باید بداند که رییس‌جمهوری سوییس نیست، رییس‌جمهوری ایران است. ما قانون اساسی خاص خودمان را داریم. در قانون اختیارات رییس‌جمهوری مشخص است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**نماینده سلفی بگیر: در ایران، منافع ملی صاحب ندارد!

«احمد مازنی» نماینده لیست امید در مجلس دهم و از نمایندگانی که در سلفی حقارت حضور داشت، در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «در کشور ما منافع ملی صاحب ندارد. یعنی اینجا به‌ جای اینکه بر اساس منافع ملی فکر کنند، بر اساس تعصبات بخشی و سازمانی فکر و عمل می‌کنندآقای شجریان در عصر ما مثل حافظ و سعدی در عصر خودشان بود. اتفاقی که در کشور ما برای استاد شجریان افتاده، هم از سوی دولت هم وزارت فرهنگ و ارشاد و هم از سوی صدا و سیما انتظارات را برآورده نکرد؛ چرا که نه در شأن ایشان بود و نه در شأن ملت ایران. حداقل یک روز عزای عمومی اعلام می‌شد».

مازنی در ادامه گفت: «از همان دوره انتخابات اشتباهی در جامعه رخ می‌دهد و آن، این است که کاندیدای ریاست‌جمهوری فراتر از اختیارات و ظرفیت دولت در قانون اساسی به مردم وعده می‌دهد. بعد هم نمی‌تواند به وعده‌ها عمل کند؛ چون با موانعی روبرو است. به نظر من کسی که می‌خواهد رییس‌جمهوری شود، باید بداند که رییس‌جمهوری سوییس نیست، رییس‌جمهوری ایران است. ما قانون اساسی خاص خودمان را داریم. در قانون اختیارات رییس‌جمهوری مشخص است و باید با مقام رهبری که بالاتر از اوست تعامل داشته‌ باشد و با مجلس که جنبه نظارتی دارد هماهنگ باشد و تعامل داشته ‌باشد؛ بنابراین رییس‌جمهوری باید برنامه‌هایش را در چارچوب حاکمیت پیش ببرد. همچنین در نقطه مقابل هم دولت هر چقدر می‌خواهد از اختیارات قانونی خود استفاده کند با موانعی روبرو است. با استفاده از عناصر افراطی کار دولت را کند می‌کنند».

احمد مازنی مدعی شده است که منافع ملی در ایران صاحب ندارد. این اظهارنظر تأمل برانگیز در حالی است که وی در مجلس دهم با لباس روحانیت به شکل تأسف باری با موگرینی سلفی گرفت و این اقدام با اعتراض گسترده افکارعمومی مواجه شد.

نکته قابل توجه اینجاست که مازنی بعد از انتشار تصویرش در سلفی حقارت با توجیهات نامعقول درباره عکس گرفتن با «فدریکا موگرینی» مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اسباب تعجب برای لباس روحانیت را به وجود آورد؛ وی در توجیه اقدام خود و نمایندگان و در پاسخ به این سئوال که چرا با مسئول غربی اینطور با شوق و ذوق عکس سلفی با حالت تحقیر آمیز گرفته شده است، گفت: «ایشان دکترای اسلام سیاسی دارند و این تصویر علاقه نمایندگان ملت به روابط عمیق و محترمانه با مردم قاره سبز را نشان می دهد».

شخصی که با بی توجهی خود، منافع ملی را زیر پا گذاشته و عزت مردم ایران را زیر سوال برده، حالا مجددا با توهین به مردم ایران مدعی است که منافع ملی در کشورمان صاحب ندارد!

مازنی در این مصاحبه، گلایه کرده که چرا برای شجریان که وی او را «سعدی و حافظ عصر ما»! نامیده، عزای عمومی اعلام نشده است! در شرایطی که به جهت عملکرد «دولتِ اصلاح طلبان» دلار تا مرز 31 هزارتومان افزایش یافته و سکه نیز در کانال 15 میلیون تومان است، اصلاح طلبان همچنان با مسائل حاشیه ای و دست چندم در پی پرت کردن حواس مردم از مسائل اصلی هستند.

این نماینده سابق مجلس مدعی شده است اختیارات رئیس جمهور در ایران محدود است. این ادعا در حالی است که روحانی پیش از این تاکید کرده بود که «اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی مشخص است. اینکه رئیس جمهور چطور بتواند به آن عمل کند، به توانمندی‌اش بستگی دارد» . وی در اظهارنظری دیگر گفته بود: «ریشه همه مشکلات به مدیریت و کارآمدی دولت بازمی‌گردد».

لازم به ذکر است که احمد مازنی در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه گرگان هفتم شد و از راهیابی به مجلس بازماند.

**اشرفی اصفهانی: ریخت و پاش احمدی نژاد، دست و پای روحانی را بست

«محمد اشرفی اصفهانی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت اول روحانی نیز در نهاد ریاست جمهوری حضور داشت، در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که «به‌عنوان فردی که در دولت آقای روحانی حضور داشتید، عملکرد او را چطور ارزیابی می‌کنید؟» گفت: «قضاوت دولت آقای روحانی کاری بسیار دشوار است؛ چون ایشان در مقطعی مسئولیت پذیرفت که مسئولیت‌پذیری بسیار دشوار بود. در بین دولت‌های گذشته هیچ دولتی مثل دولت احمدی‌نژاد نبود که این‌قدر رفاه، آرامش و آسایش داشته باشد و او نفت بشکه‌ای ۱۴۰ دلار فروخت. اما آقای روحانی با مشکلات فراوان مواجه شد؛ ریخت‌وپاش‌های دولت احمدی‌نژاد باعث شد دست‌وپای ایشان بسته شود».

اشرفی اصفهانی در ادامه گفت: «مشکلات اقتصادی که دامنگیر دولت روحانی شد و در ادامه تحریم‌ها که احمدی‌نژاد می‌گفت کاغذپاره‌ای بیش نیست، اما دیدیم همین کاغذپاره‌ها پدر کشور را درآورد، بعد از آن هم مسئله کرونا اضافه شد. به نظر من روحانی تلاش خود را کرده است، اما مردم نیز گله‌مند و ناراحت هستند؛ چون واقعا اکثریت مردم آسیب دیدند. یک بخش آن مربوط به مدیریت کشور است؛ دولت ایشان و برخی از وزرا از نظر اجرائی ضعیف‌اند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «موقعیت و وضعیت دولت ۹۹ ایشان با دولت سال 92 خیلی فرق دارد. دست آقای روحانی و دولت ایشان کاملا بسته نبود، اما الان خیلی از کارها را نمی‌تواند انجام دهد. وقتی که اعتبارات نداشته باشند، وقتی که نتوانند نفت بفروشند، طبیعی است که وضعیت مدیریت کشور در سال جاری با حدود هفت سال قبل کاملا متفاوت شود».

اشرفی اصفهانی در ادامه گفت: «شورای نگهبان با حذف نیروهای انقلابی که سوابق بسیار خوبی داشتند، باعث حضور کم‌رنگ مردم شد. دیدیم که کمتر از ۲۰ درصد مردم تهران در انتخابات شرکت کردند و اگر این مسئله تکرار شود و آن افرادی را که مردم می‌خواهند تأیید نشوند، طبیعی است که عدم مشارکت تکرار خواهد شد. هرچقدر حضور مردم بیشتر باشد، قدرت و قوت قوه مقننه و قوه مجریه ما بیشتر می‌شود».

در روزهای گذشته «مسیح مهاجری» در اظهارنظری مشابه گفته بود: «دست و پای آقای روحانی را بسته اند»! . پیش از آن نیز «بهزاد نبوی» گفته بود: «من در چنین شرایطی منصفانه نمی‌دانم دولت را نقد کنم که چرا با گرانی، افزایش قیمت ارز و یا... مبارزه نمی‌کند؟ بهترین دولت‌ها هم در شرایط بحرانی کنونی مخصوصا شرایط دولت دوم روحانی نمی‌توانند بر مشکلات غلبه کنندطبیعی است که آقای‌روحانی هم از این قاعده مستثنا نیست...طبق قانون اساسی، دولت در بهترین شرایط ده پانزده درصد اختیارات اداره کشور را در دست دارد. دولت یازدهم و دوازدهم حتی آن ده پانزده درصد را هم نداشته و ندارد».

طیف اصلاح طلب با توجیهات غیرقابل قبول اصرار دارد که بر قصور و تقصیرهای دولت سرپوش بگذارد.

بر فرض محال، آقای روحانی در سال 92 نمی دانست که چه چیزی تحویل گرفته است؛ حال سوال اینجاست که چرا وی و طیف اصلاح طلب در سال 96 با اصرار بیشتری در پی آن بود تا مجددا به پاستور راه یابد!؟

اصلاح طلبان به خوبی می دانند که اختیارات و امکانات دولت بسیار گسترده است؛ برای همین در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری، خود را به آب و آتش می زنند تا کلید پاستور را در اختیار بگیرند.

دولتِ اصلاح طلبان در سالهای 92 و 96 با شعار اصلاح امور و «به عقب برنمی گردیم» در عرصه انتخابات حاضر شد. در این هفت سال اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی و کروبی در رده های ارشد مدیریتی در دولت قرار گرفتند؛ از محمدعلی نجفی تا آخوندی و زنگنه و نعمت زاده و ترکان و جهانگیری و ربیعی و ابتکار و حسین فریدون.

با دولتِ اصلاح طلبان از پراید 20 میلیونی رسیدیم به پراید بالای 130 میلیون و از سکه یک میلیونی رسیدیم به سکه 15 میلیونی و از دلار 3 هزارتومانی رسیدیم به دلار 31 هزارتومانی. فعالین اصلاح طلب درست می گفتند؛ ما با «دولتِ اصلاح طلبان» به عقب برنگشتیم.

اشرفی اصفهانی در این مصاحبه مدعی شده است که شورای نگهبان با حذف نیروهای انقلابی موجب کاهش مشارکت مردم شده است. این ادعا در حالی است که خود اصلاح طلبان اذعان کرده اند که کارنامه ضعیف دولت روحانی و مجلس دهم و شورای شهر و شهرداری های در اختیار اصلاح طلبان موجب کاهش مشارکت مردم شده است.

لازم به ذکر است که در حوزه انتخابیه تهران، اصلاح طلبان برای 30 کرسی، حداقل 43 کاندیدا داشتند و همین مساله موجب شد تا در بستن لیست اختلافات زیادی میان فعالین اصلاح طلب رخ دهد. در نهایت لیست اصلاحات در تهران با تبلیغات گسترده در انتخابات حضور یافت. نتیجه آن شد که سرلیست اصلاح طلبان- مجید انصاری- تنها حدود 70 هزار رای کسب کرد. این در حالی است که سرلیست وحدت- محمدباقر قالیباف- حدود یک میلیون و سیصد هزار رای به دست آورد.

** ذوق زدگی اصلاح طلبان از بوی پیروزی «جو بایدن»

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «بوی پیروزی بایدن می آید» نوشت: «کرونای ترامپ هرچند زود خوب شد و او از آن خواست به‌عنوان نردبانی برای صعود خود استفاده کند اما شواهد نشان می‌دهد ترامپ پس از ابتلا به این بیماری نتوانسته است جایگاه خود را بهبود ببخشد. اگرچه دیلی‌میل فاش کرد که ترامپ قصد داشته است پس از ترخیص از بیمارستان در فیلم ساخته شده برای ورود مجدد او به کاخ سفید، پیراهنش را درآورد و لباس «سوپرمن» را نشان دهد، اما به نظر می‌رسد، سوپرمن جمهوری‌خواهان در میان ایالت‌های قرمز به مشکل برخورده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، آمار نظرسنجی‌ها از وضعیت دونالد ترامپ چندان خوشایند نیست و حتی داده‌های داخلی از جمهوری‌خواهان نشان می‌دهند که او به سختی درجا می‌زند. نظرسنجی‌های محرمانه حزب‌ جمهوری‌خواه نشان می‌دهند، ترامپ نه تنها در ایالت‌هایی که پیروزی در آنها حیاتی است، عقب است، بلکه به حدی مستقل‌ها را رویگردان ساخته که جو بایدن در ایالت‌های کاملا قرمز از جمله مونتانا، کانزاس و میسوری پیشروی داشته است».

جو بایدن، معاون اول دولت باراک اوباما بوده است. در آن مقطع مقامات دولت روحانی صراحتا اعلام کردند که دولت اوباما برجام را به صورت فاحش نقض کرده است.

بایدن در هفته های گذشته اعلام کرد که تحریم های هوشمندانه را علیه ایران اعمال خواهد کرد و تلاش می کند تا برجام را به حوزه های دیگر از جمله توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران تعمیم دهد.

جو بایدن صراحتا از ترور سردار سلیمانی توسط دولت ترامپ حمایت کرد. دولت اوباما رکورددار تحریم های ضدایرانی در 40 سال اخیر است.

در دولت اوباما، دانشمندان هسته ای ایران ترور شدند. داعش در نزدیکی مرزهای ایران تجهیز و پشتیبانی شد و تحریم سنگین آیسا علیه ایران تصویب شد.

حالا اصلاح طلبان در نقش ستادهای انتخاباتی دموکرات ها در ایران، برای روی کارآمدن رکوردداران تحریم های ضدایرانی و قاتلین دانشمندان هسته ای کشورمان لحظه شماری می کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    28 2
    آقا خداییش اونهایی که به این نماینده های لیستی رأی دادن از خودشون خجالت نمیکشن ؟؟
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      32 3
      عکس سلفی این نمایندگان با موگرینی واقعا"حقارت بار بود.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      0 0
      خانه از پایبست ویرانست/خواجه در بند ایوانست اصلاحاتچیا همشون بدرد نخورن. فرقی به لیست و غیر لیست نداره.دقت کن گفتم اصلاحاتچیا یعنی دور و برای خاتمی و تاجزاده و...
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    30 3
    انشالله ترامپ رای بیاره. دهن این اصلاح طلبا رو سرویس کنه.
    • تک سوار DE ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      26 1
      بایدن هم رای بیاره بازم بیچاره ان. اصلاح طلبا کلا بیچاره ان
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    26 1
    رذالت افسادطلبی یعنی چندماه آخر دولت واداده بجای پاسخگویی بابت حمایت های همه جانبه از چنین دولت ویرانگری و عذرخواهی از مردم ، احمدی‌نژاد و دولت نهم را را تیتر کنی
  • NL ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    23 1
    شما با برجام راهای دورزدن تحریم بستید زمان احمدی نزاد خیلی شرکت ها داخل ایران نفت ایران دور میزدن میفروختن به همه چی گند زددید بیست درصد هم غنی سازی داشیتم و کارتی برای مذاکره
    • US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      1 8
      بله. از جمله عالی جناب بابک زنجانی که در سکوت خبری مطلق ، معلومه چرا اعدام نمیشه و کسی هم دنبال برگشت پولهائی که این بابا خارج کرده نیست.
  • سید IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    16 2
    اصلاح طلب تهوع آور/ نافی خدا کدخداباور، در یاری ز خدا ندارد امید/ امید که بود کدخدا یاور!!!!
  • حامد IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    23 1
    روزنامه شرق به جای بررسی قیمت طلا و دلار و ماشین و مواد غذایی و مسکن و تحریم ها و کرونا و ... اومده دولت احمدی نژاد رو بررسی کرده!
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      15 2
      این زردنامه های افسادطلبان فقط به درد شیشه پاک کردن می خورند.
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    11 0
    از کره همان طراود که در اوست هم مردم می‌دونم هم خودشون نه بایدن نه ترامپ فقط دشمن ایرانند و بس
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    16 0
    عجب دروغگو هائی هستن این اصلاح نا طلبان .. این .کیه . اشرفی اصفهانی
  • جلیل IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    10 0
    اصلاح طلبان عناصر نامطلوب ایران و انقلاب هستند . برای رسیدن به قدرت دست به هر عمل شنیعی از دروغ و تزویر گرفته تا فتنه و آشوب و اخلال در امنیت میزنند و برایشان مهم نیست که مملکت آتش بگیرد یا کشتار راه افتد . صد البته که پس از رسیدن به قدرت ، حسابی اوضاع اقتصادی خود و فامیل و دوستان را بطور جد اصلاح میکنند . و البته فاتحه سفره مردم را میخوانند و در مقابل دشمن زانو لرزه میگیرند . اگر این جماعت سست عنصر و آفیت طلب نبودند ، هم اکنون ایران اوضاع بسیار عالی در همه زمینه ها داشت .
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    9 2
    هنوز برخی ها دلشان در گرو کدخداست
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    4 6
    اگر پیر و بیسواد ولی به تعبیر خودتان دیندار و صالح را انتخاب کنید بدتر از انتخاب متخصص ولی بی دین است. بر ای متخصص بی دین نهایت یک فرد سیکل دیندار و صالح به عنوان ناظر بگذارید که کارهایش را دینی و اسلامی به تعبیر شما کند. ولی بتواند ۴ تا تصمیم علمی و تخصصی برای ساماندهی صنایع و کشاورزی و تولید داخلی و خوداتکایی کند.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      2 0
      ژنرال های شما نه دین دارن نه سواد نه شرف نه انسانیت تاریخ مصرفتون تموم شده پاشید
  • محمدایوب IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    9 1
    نماینده احمق درست میگه باید برای مرده به دنیا امدن برجام یک سال عزای عمومی اعلام می گردید واین بی شرفا به جای سلفی بایک زن هرجایی که به ان افتخار کردند لباس سیاه وحتی لباس زیر خانواده اشون هم سیاه می پوشاندند علی برکت الله.
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    11 1
    می گویند در شرایط تحریم انصاف نیست دولت را نقد کنیم، چرا موقعی که دولت دهم در تحریم قرار داشت انصاف نداشتید.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    9 0
    شما اصلاح طلبان فاتحه مملکت رو خوندید دیگه بسه مردم عزیز ایران دیگر گول اینها را نخورید به انها رای ندهید مملکت را بیبینید گرانی بی داد می کند یعنی یک روزی نیست قیمت ثابت باشد قیمت دلار الا ماشالله پول ملی ما از کشور های جنگ زده هم کمتر است اصلاح طلبان باید محکمه شوند بابت خیانت های پیاپی
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    10 0
    پسر کو ندارد نشان از پدر شهید اشرفی اصفهانی کجا این پسرش کجا
  • DE ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    12 2
    «احمد مازنی» نماینده سلفی بگیر لیست امید در مجلس دهم و از نمایندگانی که در سلفی حقارت حضور داشت، خطاب به همراهانش اصلا طلبکاران گفت: آقای شجریان در عصر ما مثل حافظ و سعدی در عصر خودشان بود با تفاوت اینکه سعدی و حافظ با گوگوش ها برنامه اجرا نمیکردند و شعر ها هم مال خودشان بود. یعنی شاعر و عارف و دردآشنا... بودند نه آوازه خوان ـ
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    13 0
    اصلاح طلبان ازروحانی میخان قهرمان بسازن . حتما مدعیان داشتن مدرک دکترای حقوق بعداز40 سال هنوز ازقانون اساسی ایران واختیارات رئیس جمهور اطلاعی نداشتن. مثل همون کلمه معروف انگلیسی دربرجام که اقای ظریف اعتراف بندانستن معناش کرد .که گفت معنی این کلمه رو من لغو تحریمها میدونستم . اما درحقیقت معنیش تخفیف یاتعلیق موقت بعضی ازتحریمها بوده.وبعد دریه جلسه فرموده بود من اصلا این کلمه رو دربرجام ندیده بودم.خدایا بملت ما بصیرت بیشتر عنایت کن
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    11 0
    به سخنان این روحانی نما ونماینده سابق خوب توجه کنید این سخنان کافی است دادگاه ویژه روحانیت وی رابازخواست کند وپرونده تحصیلی اینفرد رابررسی کند که واقع بویی ازمعارف اسلامی برده یانه اصلا تحصیلات حوزوی داردیانه(آقای شجریان در عصر ما مثل حافظ و سعدی در عصر خودشان بود. ... حداقل یک روز عزای عمومی اعلام می‌شد».)
  • حسين DE ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    3 0
    آقاى مازنى جهت اطلاع تو و ساير همفكرانت،جريان اصلاح طلبان و تمامى افراد وابسته بدان به هيچ عنوان اجازه و صلاحيت ندارند در مورد مقوله ملى و منافع ملى سخنى بگويند اصلاح طلبان نه كشور دارند و نه ملت،اين مسئله را عملكرد خائنانه و وطنفروشانه شماها در طى اين مدت زمان بخوبى ثابت كرده است،جهت اطلاع تو در اتاق كار خانم موگرنيى كه با خفت و خوارى با هاش سلفى گرفتى نقشه ايران تجزيه شده به ديوار آويزان كرده ولى براى تو كه اهميتى نداره سلفى رو عشقه وطن يعنى چى؟
  • حسين DE ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    6 0
    خطاب به روزنامه دنياى اقتصاد،دلهاتونو با اين نظر سنجى ها خوش نكنيد،مراكز تصميم گيرى در ينگه دنيا كنسرنهاى مالى و صنعتى و نظامى و صهيونيستها هستند و نهايتا" آنها هستند كه تصميم ميگرند اون الاغه بياد و يا همين خره بمونه، و شماها هم بهتره به دلتون صابون نماليد و يه كم بيشتر مطالعه كنيد.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    6 1
    اصلاح طلب تهوع آور/ نافی خدا کدخداباور، در یاری ز خدا ندارد امید/ امید که بود کدخدا یاور!!!! روزنامه شرق به جای بررسی قیمت طلا و دلار و ماشین و مواد غذایی و مسکن و تحریم ها و کرونا و ... اومده دولت احمدی نژاد رو بررسی کرده!
  • محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    4 0
    مازنی هم تمام حرفش اینه که اختیارات رئیس جمهور کمه اخه بگو چه اختیاراتی کم داری تا بهت بدن فقط حرف مفتی میزنی اینا میخوام تو سیاست کلان ملی دست ببرن که تو هیچ کشوری رئیس جمهور چنین اختیاری ندارد.فقط ساده لوحان چنین حرفایی رو باور میکنن.
  • محمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    4 0
    وای بر اصلاح طلبان فاسد وطن فروش.چقدر ذلیل هستند.وخاک هردو عالم بر سر طرفدارانشان که یا با وعده هایشان کور شده‌اندیا یه مشت عقده ای پای ماهواره هستند که تمام هم و غمشان اینست که چطور بدونه شلوار بیان تو خیابون و برن ورزشگاه و استخر مختلط و...
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 0
    هر چقدر این زباله های افسادی از احمدی نژاد بد بگویند به نفع اوست.
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      3 0
      دولتی آنقدر به توان مدیریتی خود اعتقاد دارد که به تبع امام راحل خود، تحریم ها را کاغذ پاره میخواند، و با تلاش خستگی ناپذیر خود سعی میکند بار روانی و اقتصادی تحریم را خنثی و دشمن را نا امید کند، عقلای ترسو، هم زیر پای او را خالی میکنند و هم فرش قرمز زیر پای تحریمهای جدید پهن میکنند!
  • عطاالله IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 0
    ۸ سال حقارت بهترین تعریف از دولت بنفش.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 0
    این خنده داره که مسئولان گردن کلفت خودشان را با اصحاب پیامبر مقایسه میکنند که محاصره هستند (مردم ایران درمحاصره شما قولدران قرار دارند)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس