ویژه ها

دولت ترامپ قاتل حاج قاسم است و دولت اوباما قاتل دانشمندان هسته ای ایران. از نگاه منتقدان دولت، هیچ تفاوتی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان وجود ندارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید هر چه سریعتر با عربستان ارتباط برقرار کنیم

«غلامعلی رجایی»  فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این مشاور رسانه ای «محمدعلی نجفی» شهردار سابق تهران و مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی بوده است در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «واقعیت این است که آقای روحانی از فرصت‌های به دست آمده به خوبی استفاده نکرد. این در حالی بود که فشارهای خارجی و تحریم‌های بین‌المللی نیز دولت را با تنگناهای جدیدی مواجه کرد. در کنار تحریم‌های بین‌المللی اتفاقاتی بین ایران و کشورهای همسایه مانند عربستان رخ داد که معادلات منطقه‌ای را تغییر داد. ارتباطی که به قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور منجر شد و تا به امروز طولانی شده و به نظر می‌رسد برای نزدیک کردن مواضع تا حدود زیادی دیر شده است. نباید اجازه می‌دادیم قطع روابط با عربستان زیاد طول بکشد...به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سیاست خارجی باید برقراری ارتباط با عربستان باشد».

رجایی در ادامه گفت: «اگر موانع خارجی از بین برود پس از دولت آقای روحانی اگر هر دولت دیگری روی کار بیاید می‌تواند با شتاب بیشتری مشکلات را حل و توسعه کشور را تسریع کند...کشور باید خود را از ویروس تندروی دور کند و اجازه ندهد تندروها در تصمیم‌گیری‌های کشور نقش محوری داشته باشند».

در هفته های گذشته «محمدعلی ابطحی»  رئیس دفتر و معاون رئیس جمهور در دولت خاتمی و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «رفتار عربستان سعودی امسال در برنامه حج قابل تقدیر است...از عربستان سعودی به‌دلیل مقدم‌داشتن حفاظت جان مسلمانان باید تقدیر کرد»!

پیشنهاد اصلاح طلبان مبنی بر تقدیر و مذاکره با آل سعود در حالی است که این رژیم بیش از ۵ سال است که مشغول کشتار بی رحمانه کودک و زن و پیر و جوان در یمن است.  آل سعود تاکنون بارها کامیون های حامل مواد غذایی و دارویی مردم مظلوم یمن را بمباران کرده است.

بنابر آمار منتشر شده از فروردین ۹۴ تاکنون در حمله جنایتکارانه آل سعود به مردم یمن،  بیش از یکصد هزار نفر به شهادت رسیده اند که حدود ۸۰ هزار نفر آن کودک بوده اند که برخی از آنان به دلیل گرسنگی جان داده اند.

آل سعود تاکنون بارها بیمارستان، مدرسه، جشن عروسی و دیگر اجتماعات مردم بی گناه یمن را بمباران کرده است.

علاوه بر این در فاجعه تلخ حج خونین ۹۴، به دلیل قصور و تقصیر رژیم آل سعود حدود ۶۰۰ زائر ایرانی به شهادت رسیدند.  پیش از آن نیز سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از حجاج انجامید.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه-بهمن ۹۴- به فاصله کوتاهی از فاجعه منا در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «خبر خوب این بود که دوست من عادل الجبیر (وزیر خارجه وقت آل‌سعود)  با حضور ایران، به مذاکرات وین بیاید...۵۰۰ زائر ما در مراسم حج کشته شدند اما ما روابط خود را قطع نکردیم حتی روابط خود با عربستان را کاهش هم ندادیم»!

رژیم آل سعود به عنوان «پدرخوانده گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه غرب آسیا» شناخته می شود. تروریست های تکفیری مورد حمایت آل سعود در سالهای اخیر تعداد زیادی از کودکان، زنان، مردان و پیر و جوان را در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان و لبنان و ایران به شهادت رسانده اند.

آل سعود، گاو شیرده ترامپ در منطقه غرب آسیاست. متاسفانه مقامات ارشد دولت روحانی از جمله ظریف در مقابل آمریکا، اروپا و حتی آل سعود از موضع ضعف و حقارت برخورد می کنند. برای نمونه، ظریف- بهمن ۹۸- گفت: «عربستان پیامی برای مذاکره فرستاد، اما به پاسخ ما جواب نداد». پس از این اظهارنظر منفعلانه، وزیر خارجه عربستان در واکنشی گستاخانه گفت: «ما به هیچ عنوان به ایران پیام خصوصی نداده ایم».

 ایران در مقایسه با رژیم آل سعود با اختلافی فاحش در موضع بالاتری قرار دارد. وقایعی مانند فاجعه منا و جنایت آل سعود در یمن و حمایت این رژیم از گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه، در کنار بحران داخلی میان شاهزاده ها در این کشور، همگی این پیام را دارد که ایران نباید برای مذاکره با چنین رژیمی خود را در موضع پایین تر قرار داده و درخواست حقارت آمیز تنش زدایی و مذاکره را مطرح کند.

**واعظی:حمایت از برجام، حمایت از صلح و امنیت است

  «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «برجام، ورای رفتار خصمانه‌ای که هیأت حاکمه امریکا در قبال آن اتخاذ کرد، یکی از دستاوردهای مهم رژیم عدم اشاعه هسته‌ای از مسیر مذاکره و چندجانبه است که چندین کشور از جمله روسیه در مهندسی آن نقش آفریدند. در واقع حمایت از برجام در سطح بین‌المللی، حمایت از چندجانبه‌گرایی، صلح و امنیت و مسئولیت بین‌المللی است. در واقع روسیه و کشورهای اروپایی با حمایت از برجام از اعتبار شورای امنیت و سازمان ملل و توافقات مشروع بین‌المللی حمایت کرده‌اند».

متاسفانه آقای واعظی در مصاحبه مذکور، ادعای دروغین و جعلی مقامات آمریکایی و تروئیکای اروپا درباره ماهیت برنامه هسته ای ایران را تایید کرده است.

واعظی می گوید «برجام یکی از دستاوردهای مهم رژیم عدم اشاعه هسته‌ای از مسیر مذاکره و چندجانبه است»؛ این دقیقا ادعای آمریکایی ها و اروپایی هاست. طرف غربی می گوید مهمترین دستاورد برجام این است که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کرد.

این در حالی است که بنابر فتوای رهبر معظم انقلاب، دستیابی به سلاح هسته ای حرام اعلام شده و ایران هیچگاه قصد چنین کاری نداشته است.

از سوی دیگر ایران هیچگاه مخل صلح و امنیت جهان نبوده که حالا با برجام، این صلح و امنیت تامین شده باشد.

هسته ای بهانه بود، همانطور که موشکی و منطقه ای و حقوق بشر بهانه است. هدف اصلی آمریکا و شرکای اروپایی اش خالی کردن دست ایران از تمامی مولفه های قدرت ساز است.

مقام معظم رهبری- ۲۲ خرداد ۹۶- فرمودند: «این کشور، کشور جذّابی است؛ این را شما [بدانید]. البتّه همه‌ی شما میدانید؛ [امّا] بیشتر بدانید. ما کشور جذّابی هستیم، جایمان مهم است، منطقه‌ی زیستی‌مان مهم‌ است، مسائل اقلیمی‌مان مهم است، منابع زیرزمینی‌مان مهم است. بنده یک­‌وقتی در این جلسه گفتم ما یک درصد جمعیّت دنیاییم، چند درصد امکانات اساسی فلزهای اصلی دنیا در کشور ما است؛ حالا نفت و گاز به جای خود؛ یک ثروت عظیمی در اینجا خفته‌ است؛ علاوه‌ی بر اینها، [دارای] نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای است. این کشور، کشور جذّابی است. قدرتهایی که کارشان دست‌اندازی به اینجا و آنجا است، از یک چنین لقمه‌ی چرب­‌ونرمی به‌آسانی حاضر نیستند بگذرند؛ مگر اینکه نگذاریم از گلویش پایین برود، که نمیگذاریم؛ البتّه انقلاب اسلامی نمیگذارد. بنابراین اینها بهانه است؛ حقوق بشر بهانه است، این بی‌ثبات کردن منطقه -که اخیراً در شعارهای آمریکایی‌ها علیه ما هست- بهانه است، تروریسم بهانه است؛ و [همین‌طور] بقیّه‌ی حرفهایی که میزنند. اینها خودشان، هم تروریستند، هم تروریست‌پرورند، هم حامی یک کشوری مثل رژیم صهیونیستی هستند که مغز تروریسم و مادر تروریسم است و از اوّل، اصلاً با تروریسم به وجود آمده، با کشتار و با ظلم به وجود آمده؛ اینها حامی او هستند. بنابراین اینها همه بهانه است».

دولتمردان در سالهای گذشته بارها تاکید کرده بودند که هدف اصلی از امضای برجام، لغو یکباره تمامی تحریم هاست. اما وقتی تشت رسوایی برجام از بام افتاد، یکروز گفتند که «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»! و روز دیگر گفتند که «ما در برجام پیروزی اخلاقی به دست آوردیم»!

متاسفانه دولتمردان همچنان مشغول تطهیر و بزک برجام هستند. توافقی خسارت بار که تنها در یک قلم قیمت دلار را تا ۸ برابر افزایش داد!

** اصرار اصلاح طلبان به شرطی سازی اقتصاد و معیشت مردم

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «آیا فیل برادر الاغ است؟» نوشت: «دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا، نمادهائی برای خود انتخاب کرده‌اند که نشان هویتی آنها محسوب می‌شوند. فیل برای حزب جمهوریخواه و الاغ برای حزب دموکرات. هرچند استفاده از این نمادها به‌ویژه «الاغ» برای ما شرقی‌ها بسیار عجیب است ولی در فرهنگ آمریکا چنین نیست و امری عادی تلقی می‌شود...  برای مردم آمریکا شاید چندان تفاوتی میان فیل و الاغ نباشد، زیرا آنها معتقدند و به چشم خود می‌بینند که هردو حزب مطرح و معروف فقط به فکر جلب منافع برای خود هستند و در کارزارهای انتخاباتی نیز بدون آنکه مبانی اخلاقی را رعایت کنند، به همدیگر می‌تازند و در این تاختن، هیچ حد و مرزی قائل نیستند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: « نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که در ایران حساسیت زیادی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد. علیرغم ظاهرسازی‌هائی که کاسبان تحریم می‌کنند و می‌گویند فرقی میان ترامپ و بایدن وجود ندارد و اصولاً ما نباید مسائل کشور را با این انتخابات مرتبط کنیم، آنها از پیروزی درباره ترامپ استقبال می‌کنند زیرا از کارشکنی‌های او علیه برجام سود برده‌اند و رونق آینده سیاسی و اقتصادی خود را نیز در گرو ادامه ریاست جمهوری او می‌دانند».

این روزنامه- که مدیرمسئول آن «مسیح مهاجری» از روحانیون اصلاح طلب است- در ادامه نوشت: «آنها با این واقعیت آشنا هستند که آمریکا فارغ از عملکرد تا حدودی متفاوت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، بر مبنای یک سیستم استکباری مدیریت می‌شود که سلطه‌طلبی را در ذات خود دارد، ولی با این حال منافع جناحی خود را در تفاوتی جستجو می‌کنند که در عملکرد این دو حزب وجود دارد و در ۴ سال ریاست جمهوری ترامپ توانسته به آنها در لطمه زدن به برجام کمک کند و به کاسبی‌شان از تحریم رونق ببخشد حتی اگر استخوان‌های مردم خرد شود. درست در همین نقطه است که مشخص می‌شود اگر فیل برادر الاغ هم باشد، برادر ناتنی است».

در روزهای اخیر قیمت پراید از مرز ۱۰۰ میلیون تومان نیز عبور کرد. این در حالی است که فعالین اصلاح طلب در سالهای گذشته وعده داده بودند که میوه های برجام و به عبارتی سیب و گلابی های برجام به زودی خواهد رسید.

در حقیقت پراید ۱۰۰ میلیونی و سکه ۱۱ میلیونی و دلار ۲۳ هزارتومانی همگی همان میوه های مذاکره با آمریکاست.

فعالین اصلاح طلب و برخی دولتمردان با گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی و به عبارتی با شرطی سازی اقتصاد کشور همه امور حتی رفع مشکل آب خوردن مردم را به مذاکره و توافق با آمریکا منوط کردند.

اما مذاکره با آمریکا جز خسارت، هیچ نتیجه دیگری نداشت. با اینحال فعالین و رسانه های اصلاح طلب با برچسب زنی به منتقدان و استفاده از تعابیری همچون «کاسبان تحریم» در پی پاک کردن صورت مسئله هستند.

برخلاف فضاسازی طیف اصلاح طلب، دموکرات ها و جمهوری خواهان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. براساس گزارش های رسمی منتشر شده، بیشترین تحریم های ضدایرانی در دوره دموکرات ها تصویب شده است. در این میان «باراک اوبامای دموکراتِ مودب! و باهوش!» رکورددار تحریم های ضدایرانی در چند دهه اخیر است.

جو بایدن رقیب دونالد ترامپ، در دولت اوباما معاون رئیس جمهور بوده است. پس چه ترامپ و چه بایدن در انتخابات پیروز شود، در دشمنی واشنگتن علیه مردم ایران تغییری ایجاد نخواهد شد.

دولت ترامپ قاتل حاج قاسم است و دولت اوباما قاتل دانشمندان هسته ای ایران. از نگاه منتقدان دولت، هیچ تفاوتی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان وجود ندارد.

اتفاقا این اصلاح طلبان هستند که مدت هاست به ستاد انتخاباتی دموکرات ها در ایران بدل شده اند. دموکرات هایی که هم رکورددار تحریم مردم ایران هستند و هم قاتل دانشمندان هسته ای ایرانی.

اصلاح طلبان در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از هیلاری کلینتون- مادر داعش- حمایت کردند!

راه حل بهبود اوضاع اقتصادی کشور، پرهیز از شرطی سازی اقتصاد و اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی و اعتماد به جوانان مومن و متخصص و تقویت توان داخلی و حمایت از رونق تولید و بی اعتمادی به نظام سلطه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    9 8
    بوسه باید زد بر پاهای مبارک شاه سلمان . ای من به قربان دمپایی مبارک شما ای حضرت عشق .
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      6 3
      جواب ابلهان...!!!
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      6 4
      متوهم روانی.!!!
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      6 0
      متاسفم برات که انقدر به حضیض ذلت افتاده ای.!
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      5 4
      میدونستی خدا کنار قلب انسان وهرچی از فکر وقلب می‌گذرد می‌داند پس از خدا بترس هرچی نگو. یک وقت دیدی در آغوش بن سلمانی وسرت مثل خاشقوچی بریده شد پس حواست باشه چی میخواهی وچی میگی.!
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      2 2
      دروغ ميگه ! اين جونور كجاش اصلاح طلبه ؟! با انتخاب چنين اسمى به خيال خودش خواسته براى اصلاح طلب ها فحش بخره ! پس بيشعورى بيش نيست !
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      4 0
      اصلاح طلبان بی کفایت مملکت را ته دره بردند و باید سکوت کنند.
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      3 0
      افساد طلبان بزرگترین مانع آرامش و پیشرفت کشور هستن.
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      اتفاقا معلوم اصلاح طلبه.! چون حرفاش در تایید حرفهای اصلاح طلبان است.!
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      وقتی اصلاح طلبان میگند باید با بن سلمان مذاکره کرد نتیجه ش این میشه که زیر پای بن سلمان را ببوسند. پس این فرد اصلاح طلبه.!
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      تویک اصلاح طلب واقعی هستی.!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      این روش نظردهی مارا یاد اصلاح طلبان می اندازد.!!!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      اصلاح طلبان وضعشان خیلی خرابتر ازاین حرفاست.!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      افساد طلبان وضعشان خیلی خرابتر ازاین حرفاست.!
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      خودش که میگه اصلاح طلبه.!
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      اینکه عقل نداره کم داره بااین حرف زدنش ولی عاشق مذاکره وارتباط با دشمن نتیجه ش همین میشه که این شخص در پیام‌هایش می گوید.!
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      ۲۱:۰۰اصلاحات تنها راه ذلت که داره داد میزنه اصلاح طلب توچرا دفاع میکنی از افساد طلبان منافقین امروزی؟!
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    7 0
    نجفی کیه مشاورش کی باشه.؟؟؟!!!
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      5 6
      من بن سلمان رو دوست دارم
    • سید IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      6 1
      حیف از کسانی که ندانسته آخرت خویش را برای دنیای اصلاح طلبان تخوع آورِ دنیا پرست تباه کردند! زیانکاران واقعی ایشان هستند!
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
      5 2
      16:21توکه بن سلمان را دوست داری با بن سلمان محشور شوی.!!!
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      4 0
      نجفی هفت تیرکش چرا اعدام نشد؟!
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    6 1
    حمایت از برجام خسارت محض دولت بنفش حمایت از کاسبان تحریم و حمایت از ویران شدن ایران است
  • NL ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    8 2
    روزنامه ایران زده تو خط دفاع از بی بندوباریهای اخلاقی چه تو سینما چه شبکه های اجتماعی غربی.وگرنه منظورشون از محدودیت همین جلوگیری از قبح شکنی های اخلاقیه.توی این نشریه کی ها کار میکنند واسه دولت جمهوری اسلامیه؟
  • DE ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    11 2
    مشاور سابق نجفی: باید هر چه سریعتر با عربستان ارتباط برقرار کنیم زیرا برو بچِ مون بزرگ شدند میخوان خارج درس بخونند احتیاج به پول و بورس و جا و مکان دارن . باور نمیکنی از مهاجرانی بپرس
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    10 2
    آقا اینا یه مشکلی دارن، صبح تاشب هرکیو میبینن میخوان رابطه برقرار کنن، آقا خجالت هم خوب چیزیه!!
  • SE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 7
    ای مرد شجاع چی گفتی :/
  • SE ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    6 1
    هرچه را که غرب و صهیونیسم مایل به اجرا و تغییر در ایران هستند اصحالات در حال اجرای آن است. از اجرای سند 2030 که دولت روحانی مجدانه در حال اجرای آن است و نابودی اقتصاد و گره زدن آن به توافقات با غرب تا فروپاشی خانواده توسط نمایش ابتذال در شبکه بی محدودیت خانگی و ترویج سگ بازی و هجمه به فرهنگ امامان شیعه.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    7 0
    همسر گرامی در صحت و سلامت بسر میبرن ؟ جناب مشاور اسلحه غیر مجاز اگر داری تو خونه نگه ندار . حتی اگر همسرت کافر بنظر نرسه
  • رضا IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 3
    مشرق ! مهاجرى اصلاح طلبه ؟! اين مرد اگرچه اصولگراست اما بينى و بين الله بر خلاف اقرانش يه انسان با شرف و حقيقت گوست ! تو هم زورت از اونجا اومده كه كاسبان تحريم را نقره داغ كرده ! درود به شرف اين شهيد زنده !
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      کی گفته مهاجری اصولگراست؟!
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    اقاى اصلاح طلب مگر عربستان زير دست وپاى امريكا نيست مگر درعربستان امريكايى شده ازادى حجاب وشراب خوارى و٠٠٠ وجود دارد كه تو از طريق عربستان ميخواهى امريكايى شوى وانوقت ايرانى كه ميخواهى به پا كنى ميتواند درميان اين همه كشور هاى اسلامى منطقه ادامه حيات دهد
  • روح الله IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    رابطه برقرار کنید تا افساد طلبان راحتر ب مملکت ضربه بزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس