ویژه ها

طرح مجلس در راستای منافع ملی و علیه منافع آمریکا و تروئیکای اروپایی است.اما عجیب اینجاست که برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب از اینکه زورگویی آمریکا و اروپا مورد هجمه قرار گرفته است، برآشفته شده اند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** از بمباران اسرائیل حرف نزنید!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «حیفا را بکوبید!» نوشت: «همزمان با نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم، جمعی موسوم به «دانشجویان ارزشی» ...تجمعی را مقابل ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان برگزار کردند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شرکت‌کنندگان در این همایش بنرها و پلاکاردهایی در دست داشتند که براساس آن خواستار برخورد قاطع و البته نظامی جمهوری اسلامی با رژیم صهیونیستی به دلیل ترور محسن فخری‌زاده شدند... "حیفا را بکوبید"...دست‌نوشته‌ای بود که دانشجویان ارزشی همراه خود به مقابل مجلس برده بودند و بدون هرگونه مزاحمتی آن را در دست گرفتند...همه این موارد در کنار هم خبر از رشد جریانی در ایران دارد که به بهانه ترور دانشمند موشکی ایران خواستار جلوگیری از احیای دوباره توافق هسته‌ای موسوم به برجام است».

تناقض گویی های اصلاح طلبان که برآمده از رفتار قبیله ای است، در نوع خود شاهکار است. این طیف از یکسو در روزنامه های خود در شماره امروز، تصویر روحانی و شهید فخری زاده را منتشر کرده و در توصیف آن نوشته اند «نشان خدمت برجام بر سینه فخر ایران»؛ اما از سوی دیگر روزنامه اعتماد در گزارش مذکور، شهید فخری زاده را یک دانشمند موشکی معرفی کرده و مدعی شده که نباید برجام را به ترور وی مرتبط کرد!

علاوه بر این روزنامه اعتماد در گزارش مذکور از اینکه دانشجویان از پلاکارد «موشک باران اسرائیل» استفاده کرده اند، برآشفته شده است. دیروز هم یکی از مدیران اسبق وزارت خارجه در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: « قطعا راهکار معقول در این شرایط حرف‌های بی‌پشتوانه نیست. ضمن اینکه شلیک یک یا چند موشک به اسرائیل نیز برخلاف تصورها، نه‌تنها تزلزلی در ارکان این رژیم ایجاد نمی‌کند، بلکه به دلایلی که همه از آن آگاهیم، تنها دستاورد چنین اقدامی، این است که زمین بازی عوض می‌شود و ایران در معرض محکومیت بین‌المللی قرار می‌گیرد و علاوه بر ترامپ که هنوز در قدرت است، بایدن و اتحادیه اروپا را برای محکومیت ایران تحت فشار قرار خواهد داد».

چرا برخی رسانه های اصلاح طلب حتی از شعار «موشک باران اسرائیل» هم برآشفته و عصبانی می شوند!؟ چرا این طیف قدرت نظامی پوشالی رژیم جعلی اسرائیل را بزک می کند!؟

پاسخ این سوال در وقایع فتنه 88 نهفته است؛ سران رژیم صهیونیستی در آن سال با اشاره به رفتار فعالین اصلاح طلب در فتنه تاکید کردند که «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه های اسرائیل در ایران هستند» و «جریان اصلاح طلب به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران می جنگد» و...

**بایدن می خواهد تحریم ها را بردارد، کارشکنی نکنید

«داریوش قنبری» معاون پارلمانی شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «از همان روزی که نتیجه انتخابات آمریکا اعلام و به نوعی مشخص شد که جو بایدن برنده انتخابات است و با توجه به صحبت‌های بایدن هم این انتظار می‌رود که تحریم‌ها برداشته شود و فشارهایی که از زمان ترامپ وارد شده از بین رود، دوباره شاهد تحرک جدید دلواپسان در داخل کشور بودیم. برخی در داخل ناخواسته اقداماتی انجام می‌دهند که همان خواسته‌های ترامپ، اسرائیل و عربستان را دنبال می‌کنند».

قنبری در ادامه نوشت: «این روزها نگرانی سردمداران رژیم‌صهیونیستی از پیروزی بایدن را شاهدیم که دست به ترورهای کور می‌زنند. آنچه برای تندروها یک جریان خاص سیاسی مهم است اینکه همانطور که بهارستان را فتح کردند، سال آینده پاستور را هم فتح کنند و گشایشی که احتمال می‌رود در مناسبات ایران و 1+5 مجددا صورت بگیرد می‌تواند مانع از رسیدن آنها به پاستور شود و مردم امیدوار شوند و نهایتا مشارکت پررونقی شکل ‌گیرد که دراین‌صورت احتمال پیروزی آنها کم می‌شود».

همچنین «سید حسین موسوی تبریزی» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «برجام یک توافق عقلایی و خردورزانه بود که از سوی طرفین صورت گرفت تا همه طرفین سود ببرند. با این وجود حضور ترامپ در کاخ سفید سبب اقدام غیرعقلایی خروج از برجام شد... در شرایط کنونی که ترامپ در انتخابات شکست خورده فرصت‌های جدیدی برای آمریکا ایجاد شده که اشتباه گذشته رئیس‌جمهور سابق خود را جبران کنند و دوباره به برجام بازگردند. در این مسیر نیز باید از فرصت‌ها استفاده کرد و تا آنجا که امکان دارد با گفت‌وگو به سمت جلو حرکت کرد. بایدن باید دوباره به برجام بازگردد تا زمینه‌های تنش‌آفرینی آمریکا کاهش یابد».

اصلاح طلبان مدعی هستند که «جو بایدن» در پی لغو تحریم هاست. این ادعا در حالی است که اتفاقا بایدن با انتقاد از ترامپ گفته است که روش های هوشمندانه تری برای تحریم و فشار بر ایران وجود دارد که دولت ترامپ از آنها غفلت کرده بود.

نزدیکان بایدن و اعضای احتمالی دولت وی در هفته های اخیر تاکید کرده اند که برجام یک سکو برای دولت آمریکاست تا از طریق آن ضمن دائمی کردن محدودیت های هسته ای ایران، الگوی برجام را در حوزه های موشکی و منطقه ای نیز تعمیم دهند.

در این میان مسئله لغو تحریم ها به هیچ عنوان از سوی بایدن و اعضای احتمالی دولت وی مطرح نشده است. آمریکا در پی آن است تا از طریق مذاکره به همان نتیجه ای برسد که قرار بود از طریق اعمال تحریم ها حاصل شود.

ساختار حاکمیتی آمریکا به دلیل خوی سلطه گری و غارتگری و زورگویی، در مواجهه با دیگر کشورها سه روش به کار می گیرد؛ تحریم، مذاکره و جنگ؛ شواهد و مستندات متعدد حاکی از آن است که مدت هاست گزینه جنگ علیه ایران از روی میز مقامات آمریکایی کنار رفته است.

علاوه بر این به اذعان مقامات آمریکایی، در مسئله ایران دیگر چیزی باقی نمانده که تحت تحریم قرار بگیرد و ابزار تحریم در مقابل ایران، بیش از این دیگر قابلیت ندارد.

بنابراین آمریکا در پی آن است تا از طریق مذاکره به همان نتیجه ای برسد که میخواسته از جنگ و تحریم ایران به آن برسد.

آمریکا و تروئیکای اروپایی فقط زبان زور را می فهمند. اما در این میان هر وقت ایران در پی آن است تا با زبان اقتدار، آمریکا را از زیاده خواهی و گستاخی بازدارد، طیف اصلاح طلب و برخی دولتمردان به این رویکرد مقتدرانه حمله می کنند.

** حمله اصلاح طلبان به طرح «ضدتحریمی» مجلس

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «مجلسِ مقابله با برجام» نوشت: «بهارستانی‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا قبل از بازگشت آمریکا به برجام با الزام دولت به خروج از برجام از تداوم تحریم‌ها خیال خود را راحت کنند. اینکه کاسبان تحریم با تندروی‌های غیرمعقول همیشگی، بر طبل تداوم تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف بکوبند، جای تعجب ندارد اما اینکه بهارستانی‌ها در مقام نمایندگی مردم به‌دنبال ادامه حصر اقتصادی کشور هستند و از هیچ گشایش اقتصادی‌ای استقبال نمی‌کنند، جای سؤال دارد».

روزنامه ایران نیز در گزارشی با عنوان «حرکت یکطرفه مجلس در جاده برجام» نوشت: «ساکنان بهارستان دیروز به یکی از آرزوهای خود مبنی بر خروج ایران از برجام نزدیک شدند. آنها ابتدا کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران» را بی‌توجه به نظر مخالف دولت تصویب کردند و بلافاصله رسیدگی به جزئیات را آغاز کرده و با هر ۹ ماده آن موافقت کردند. نمایندگان آنقدر برای تصویب طرح موسوم به لغو تحریم‌ها عجله داشتند که جلسه را در نوبت بعدازظهر هم ادامه دادند و کار را یکسره کردند».

روزنامه اعتماد هم در مطلبی در اعتراض به طرح مجلس نوشت: «ترور شهید محسن فخری‌زاده ضربه سرویس اطلاعاتی خارجی به سرویس اطلاعاتی و امنیتی ایران بود و منطق می‌گوید واکنش به ضربه اطلاعاتی و امنیتی باید از همان جنس و مجری هم باید سرویس‌ اطلاعاتی ایران باشد نه وزارت امور خارجه».

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اعتراض به طرح اخیر مجلس درباره لغو تحریم ها نوشت: «برخی‌ افراد قدرت اطلاعاتی و عملیاتی اسراییل را برجسته می‌کنند در حالی که به نظر من قدرت تحلیلی آنان مهم‌تر است. همین که نبض رفتاری این جماعت را در دست داشته و می‌دانند با یک عملیات ترور، مسیری را می‌گشایند که نتیجه‌اش از وجود ترامپ هم برای اسراییل بهتر است نشانه‌ای از عمق درک تحلیلی آنان است».

کارشناسان اقتصادی با گرایش های مختلف سیاسی بارها تاکید کرده اند که علت اصلی مشکلات اقتصادی در کشور، سوءمدیریت در دولت است و تحریم ها حداکثر 20 الی 30 درصد در ایجاد مسکلات موجود سهیم هستند.

طیف اصلاح طلب از یکسو افرادی همچون آخوندی و زنگنه را مدیران خبره و ژنرال های دولت می نامد و کارنامه غیرقابل قبول این افراد را انکار می کند و از سوی دیگر مذاکره و توافق با آمریکا را عامل رفع تمامی مشکلات کشور قلمداد می کند.

طرح اخیر مجلس درباره لغو تحریم ها در حقیقت ابزاری قدرتمند برای وزارت خارجه و دولت و در جهت احقاق حقوق برجامی ایران است. طرح مجلس می گوید ایران نباید یکطرفه تعهدات خود را انجام داده و طرف عهدشکن باید بابت بی عملی خود هزینه بدهد.

این طرح در راستای منافع ملی و علیه منافع آمریکا و تروئیکای اروپایی است. اما عجیب اینجاست که برخی دولتمردان و رسانه ها و فعالین اصلاح طلب از اینکه زورگویی آمریکا و اروپا مورد هجمه قرار گرفته است، برآشفته و عصبانی شده اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    14 67
    خوب اصلاح طلب ها راست میگن ما نباید بهانه به دشمن دهیم تا تحریم ها بیشتر شود درود بر اصلاح طلب ها و مرگ بر کاسبان تحریم و تندروها
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      38 4
      بهانه ندادن به دشمن افسادطلبان زمان دولت خاتمی فتنه‌گر نتیجه اش شد محور شرارت خواندن ایران و آغاز دور جدید فشار و تحریم های ظالمانه
    • رضا IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      37 3
      کی میخوایید بفهمید که رئیس جمهور آمریکا مترسک صهیونیست هاست، یکی با چماق میاد یکی با هویج(گلابی)، بعد از بایدن مفنگی دوباره یه جمهوری خواه میاد شروع میکنه جفتک پرانی و باغ گلابیتونو به آتیش میکشه، چندتا برجام لازمه تا شماها سر عقل بیایید. چه بسیارند عبرتها و چه اندک اند عبرت گیرندگان.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      7 2
      بسم الله الله اکبر و لله الحمد طرح ضدتحریم که در مجلس و در پاسخ به ترور دانشمند بزرگ هسته ای ایران تصویب شد با وجود جوسازیها و اقدامات ساختگی مانند گرانی دلار و نزول شاخص بورس توسط شورای نگهبان تاییدشد و اکنون این قانون، کمکی مهم و مطالبه ساز برای دولت روحانی و آزمونی بزرگ برای دولت جدید آمریکاست در برابر ادعاها و اجرای تعهدات غرب در برجام. اگر طرفهای برجام طی این دو ماه تحریمها را بردارند یک پیروزی مهم برای مردم ، مجلس انقلابی و دولت است و اگر برندارند رسوایی بزرگ دولت بایدن و حامیان فریب خورده داخلی اش خواهدبود . این یک قانون دو سر برد است! #قانون_ضد_تحریم #انتقام_سخت_مجلس #آزمون_بزرگ_غرب_غربگرایان
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      19 0
      کاسبان تحریم که دولت بنفش است چون به بهانه رفع تحریم 8 سال به قدرت و پول رسید و تحریم ها رو 10 برابر کرد الان هم از همه طلبکاره
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      7 0
      تحریم اگر کاسبی داشته باشه کاسبش اونه که گرای تحریم فلج کننده داده و اسمش بزرگترین سرمایه نتاناهو است و داخل بهشون میگن غربگرای اصلاحطلب و اکثرا وضعشون خوبه تا جایی که در برجها هستند و زنان زیادی میگیرند و بعد میکشند و با دیه در میرند
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      11 2
      اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      7 0
      شاید شما فکر می کنید که چون نماد دموکرات ها الاغ هست نفهم هستند و تحریم ها را بر می دارند. نه جانم اون نماد برای طرفداران غربگدا طراحی شده.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 0
      خوب راست گفتی بایدن گفته حساب های بانکی افساد طلب ها را مسدود می کند اگر ایران را تسلیم آمریکا نکنند و شبانه دروازه های ایران را باز نکنند
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      اگه غیرت داشتی راجب اصلاح طلبان تحقیق میکردی تا ببینی چطور در روز روشن به کشور خیانت میکنند
  • مسعود IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    41 3
    بایدن معاون همان اوبامایی بود که بدترین تحریم ها را برعلیه ایران وضع کرد و حتی بعد از برجام هم حاضر به لغو هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی نشد.
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      2 10
      یا تو فرق بد و بدتر و بدترین رو نمی دونی یا بایدن و ترامپ رو عوضی گرفتی
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    17 7
    در زمین دشمن بازی نکنید.....
  • مسعود IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    6 4
    اگه به چندسال قبل نگاه کنیم میبینیم که مردم قربانی دعواهای دوجناه شدن وزندگی مردم درفقر وسختی میگذرد اگرمسئولین بفکرمردم زجرکشیده باشن به هم کمک کنن که ازهرفرصتی استفاده کنن بدادمردم برسن ومردمو اززیر این فشارخوردکننده دربیارن ولی افسوس که هرکی بفکرخویش هستش یکی تبیلغ خودشو برای انتخابات میکنه یکی بفکر کسری بودجش است ومردم بین اینها روزبروزناامیدتروزدیگیشون سخترمیشه.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      26 3
      اگر به چندسال قبل نگاه کنیم تقریباً اکثر مشکلات مردم در اشتباه رأی دادن خودشان است بجای انتخاب فرد اصلح و بابرنامه به رقص و کسنرت و تکرار رییس دولت اصلاحات و عوام فریبی بی بی سی و سلبریتی های گرین کارتی رأی دادند
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    4 22
    چرا شما اصولگراها با مصوبات و کارهاتون بنزین روی آتش دشمنی دشنن میریزید ما به تازگی یک خانه مسکونی خریداری کرده ایم هیچ فکر کرده اید که اگر جنگ بشود دشمن خانه ما را با موشک می‌زند و ویران می‌کند.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      36 7
      نترس دشمن خونه ستون پنجم و نفوذی ها رو نمیزنه
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      7 0
      اگه برجام 2 امضا بشه موشکها رو بدن به بایدن جونت وقتی امریکا و اسراییل و ناتو با یه حمله موشکی ایران رو زیرورو کنن از خونه توی نکیت و خودت و جد و ابادات چیزی نمیمونه ابله جون
    • محمود IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      5 0
      دوست عزیز این روشی که دولت در پیش گرفته تهش اگه جنگ نباشه ذلت کشور و تاراج سرمایه های همه مردمه چون حتی اگه تجربه سال 82 به بعد رو هم در نظر نگیریم اتفاقات بعد از برجام نشون داد امکان تعامل با دنیا به خصوص امریکا فقط با تکیه بر مذاکره وجود نداره باید در کنار مذاکره، مسئولین برنامه های توسعه اقتصادی و صنعتی رو هم جدی پیگیری کنند
  • خسارت محض IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    23 4
    8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با کدخدا کردند و تورم 700 درصدی سرسفره مردم گذاشتن حالا به امید جو بایدن نشستن !!!
    • سید مهدی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      8 0
      جالب ه بعدش هم که بدبختی از اجرای تصمیمات اونها مشخص شد میگن تصمیم نظام بود تا مبادا که توسط قشر انقلابی محاکمه نشن
  • کامران IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    14 4
    طرح راهبردی مجلس برای لغو تحریمهای ظالمانه و صیانت از منافع ملی است افساد طلبان چرا آشفته شده اند ؟!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    14 1
    مشکل اصلاح طلبان این است که فرصت را از تهدید تشخیص نمی دهند.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      9 0
      دقیقا
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    14 0
    بایدن: بدنبال طولانی تر کردن محدودیت های هسته ای ایران هستیم.
  • DE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    14 1
    بایدن می‌خواهد تحریم‌ها را بردارد، کارشکنی نکنید/هههههه خخخخخ اوباماست میخواد تحریمها را بیاره کارشکنی نکنید.خخخخخ. واقعا وقتی کارنامه آدم پر از خالی و خالی بندی باشه و چیزی نداشته باشه چه به روزش میاد.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      12 0
      بایدن که داره می یاد موذی گری زیاد می شود داعشی ها قدرت می گیرند نمونه اش بو کو حرام که 110 تن را کشتن گول نخورید تنها راه در امان ماندن از شر امریکا و اسراییل ایستادگی در مقابل انهاست تا اینجا هم خیلی گول خوردیم
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    9 1
    آخه بایدن مگر رئیس جمهور ایران است که برای کشور ما تصمیم بگیرد!؟
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    10 1
    بایدن به قبر پدرش خندید و هر بی شرفی که بهش دل خوش کرده
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    6 1
    مگر باید رئیس جمهور ایران هست یا روحانی نماینده ومعاون بایدن هست که برای کشور ما بخواهد تصمیم بگیرد!؟پس رئیس جمهور ما هم برای آمریکا چرا نمیتواند تصمیم بگبرد!؟
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 0
    چندساله که قراره فقط ایران عقب بیوفته ووعده های توخالی اقایان تسلیم اقایان باند وگروه وچپ وراست دیگه بازی با خون شهدا را هیچ کسی به شما اجازه نخواهدداد و دیگه کافیست وبایدن وترامپ نداره فعلا بدتروبدترشده وسالها زمان بیخود به تروسیتهای عالم داده شده وبایدپاسخوباشند داخل واتکا به خودتوان بینظیروثابت شده ای داریم
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    مگر بایدن رئیس جمهور ایران هست یا روحانی نماینده ومعاون بایدن هست که برای کشور ما بخواهد تصمیم بگیرد!؟پس رئیس جمهور ما هم برای آمریکا چرا نمیتواند تصمیم بگبرد!؟باید رئیس جمهور طوری تصمیم بگیرد که رئیس جمهور آمریکا برای منافع آمریکائیها هم که شده،تحریم را بردارد-اینطوری نشانه ضعف والتماس وغارت بیشتر میشویم
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 0
    ارواح عمه تون .. اگر بایدن تحربم بردار بود ..
  • محسن GB ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 4
    طرح «ضد تحریمی» مجلس؟ آره، آره. امریکا هم نشسته بود و منتظر تصویب چنین طرحی در مجلس بود تا تحریمها رو لغو کنه! پس خوبه دیگه، ان شاءالله تا چند روز دیگه که این طرح در شورای نگهبان تأیید بشه و اجرایی بشه، دیگه تحریمی در کار نخواهد بود! آب زنید راه را، هین که نگار می رسد!
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 4
    گویا تحریم بر زندگی تاثیر ندارد !
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      7 0
      مگر برجام تحریم ها رو رفع کرد؟ چرا در تعهدی بمانیم که نه تنها نتیجه نداشت و ندارد و نخواهد داشت بلکه هزینه های سنگین برای کشور داشت ؟
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    6 0
    پلاس به دشمن میدهند خا ئنین به خون شهدا چراباید اینها هر چی بگویند ومواخذه نشوند
  • CA ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 0
    مگه اوباما تحریم ها رو برداشت تا بایدن بخواد برداره! در ضمن شما توی حزب دمکرات نمایندگی دارید؟! در زمان اوباما تحریم ها صد برابر شدیدتر شد.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      6 1
      مرگ بر آمریکا
  • كريم IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 0
    خائن، خائن به دنيا آمده است. بايد بدانيم كه اين افسادطلبان اگر در آمريكا هم به دنيا آمده بودند، به دولت وقت آمريكا هم كه كشورشان محسوب مي شد خيانت مي كردند زيرا خائن نطفتاً خائن است.
  • حامد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 0
    شمارش معکوس سرازیر شدن افساد طلبان و حامیان آنها به زباله دان تاریخ سرعت بیشتری گرفته.
  • سید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 0
    موضع اصلاح طلبان دائما وادادگی همراه با پررویی است !!!!!!! آنها بر طبق همان مثل معروف می خواهند لذتش را ببرند! از هول حلیم در چاه می افتند؟! آنها امید توهمی شان به بایدن و ........ از همه چیز بیشتر است.کسی نیست به اینها بگوید عقلا؟ اینها همه نوکران صهیونیسم اند نه رحم کنندگان به شما دلبستگان واقعی به امریکا؟
  • علی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    11 0
    چطور موقع امضا برجام میگفتن که این تصمیم نظام هستش ولی الان که مجلس و شورا نگهبان رای به خروج از برحام دادن آقایون مخالفت میکنن؟!
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      5 0
      آفرین. نکته خیلی مهمی بود
    • محسن CA ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 5
      عزیزم ! مگر همفکرانِ شما یعنی همان مخالفانِ برجام، در ابرازِ مخالفت از چیزی فروگذار کردند؟ در حالی که برجام را هم شورای عالی امنیت ملی و مجلس و شورای نگهبان تصویب کرده بودند. چرا معتقد به سیاستِ «یک بام و دو هوا» هستید؟ اگر شماها می گفتید حالا که نظام برجام را تصویب کرده است پس دیگر مخالفت نکنیم، حالا حق داشتید بگویید کسی نباید با مصوبۀ اخیر مخالفت کند.
  • US ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    4 0
    بلاخره معلوم نشد برجام چیه؟متنه، روحه،گلابیه،کاسبیه تحریمه، دکان احتکاره، میوهه، جادهه،اتوبان دوطرفه، کلاه گشاده، توافقه، قرارداده، اقدام یکطرفه، اقدام دوطرفه، سرکاری بدون غروبه، صبح بدون تحریمه، دلار هزار تومانیه، سروده صد من یه غازه، ضد تحریمه، همسو با گرانیه، نامه عاشقانه کدخداهه،....
  • علی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    یه حرکتی کنید.از این وضعیت خسته شدیم
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      4 0
      مدیریت اجرایی نیازمند مدیر جهادی است
  • محمد IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 0
    هرچه بیشتر به عملکرد واظهارات اصلاح طلبان توجه وتامل کنیم بیشتر به مبهوم عبارت سوره مبارکه بقره آیه 12. الا انهم هم المفسدون ولکن لا یشعرون بهوش باشيد كه آنان فسادگرانند، ليكن نمى‌فهمند.(١٢) پی میبریم
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    7 0
    بایدن لابی صهیونیست وقاتل دانشمندان هسته‌ای ایران ودشمن قسم خورده ملت ایران است بعد شما انتظار دارید تحریم ها برداره بیشتر شبیه بیک جوک است
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    ترور دشمنان باید بی سر و صدا و رد پا باشد و تاثیر بر بایدن نگذارد و کسی مسئولیت را هم قبول نکندتا به 100 تا ترور افراد کلیدی برسد.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 0
    ساده لوح ها هنوز چشم امیدشون به الطاف شیطان بزرگه
  • پیروزه IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    سلام امریکا می خواد بر دارد ولی شرط شوروت داره الکی برداره خرج داره.
  • DE ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 0
    فقط یه سوال از فرقه ی برجامی ! اگر بایدن تحریم ها رو برداره کی جواب اسراییل و عرعرستان و عمارات رو میده ؟ نکنه دور جدید مذاکره باید به عرعرستان عسراییل و عمارات هم باج بدیم ؟ این رشد و شکوفایی و اقتدارتون تو حلقم
  • فرهاد IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 0
    بسمه تعالی فقط یک سوال ، اصلاح طلبان خبر دقیق دارند یا حدس میزنند؟ اگر خبر دقیق دارند، پس با آخرین درصد اطمینان؛ نفوذی هستند! اگر حدس میزنند، هیچ آدم عاقلی روی حدس برنامه ریزی نمیکنه!!!
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    نتیجه توکل بر اوباما ، بر سر کار آمدن ترامپ است و نتیجه توکل بر بایدن ، بر سر کار آمدن بدتر از ترامپ است به خدا توکل کنید نه به کدخدا " وَعَلَى اللَّهِ فَتَوَكَّلُوا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ "
  • ناشناس DE ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    6 0
    به نظر می رسد اصلاح طلب ها ؟ در اصل علیه منافع ملی کشور و در خدمت دشمن اند و انقدر در کشور قدرت گرفته اند که احساس خود برتری دارند و دیگر شمشیر را از رو بسته اند و مخالفین را اشکارا با توهین و افترا تحقیر میکنند جالب اینجاست که این جماعت انقدر گستاخ شده اند که پیشرفت کشور را در یاد گیری زبان انگلیسی و پیشرفت و تعالی کشور را در تسلیم در برابر غربی ها عنوان میکنند ! مردم باید هوشیار باشند که دیگر گول تبلیغات پوپولیست ها را نخورند چون هدف این ها در زیر چتر اصلاحات پر کردن جیب خود و طرفدارانشان هستند !!
  • US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    دیگه حنای شما رنگ نداره خدا جوابتو میده
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    دولت اگر نگیم که نفوذیه، ولی میتونیم بگیم یه ترسوی تمام عیاره نه اینکه تواین 7 سال یه تف کف دستتون انداختتن با این پاچه خواریتون با این اطلاعاتی که بهشون دادین ، با این....، حالا برای ما از لغو تحریم ها توسط بایدن میگن... و سگ زرد برادر شغاله!!!
  • شیراز IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    شما ۵ سال مثلا مذاکره کردید و تمام برگه های برنده(هسته ای) را دادید تا به اعتراف خودتون تحریم ها برداشته شود.که برداشته نشد. حالا با کدام برگ برنده می خواید مذاکره کنید تا ترحیم ها رو بردارند.اصلا چرا باید بردارند. آیا این دشمنان دلشان به حال ما سوخته.خوب اگه سوخته نیاز به مذاکره مجدد نداره همین حالا بردارند. باور کنید اینها دوستان ما نیستند و تحریم هارو برنخواهند داشت..
  • فرهاد صمدی نارمکی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    این به اصطلاح اصلاح طلب ها به جایی رسیدند که دیگه نقاب از چهره ی واقعی یه خودشون ور داشتند وحتی طرفدار های مردمی شون هم دستِ شونو خوندندودیگه به هِشون اعتمادی ندارند.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    اینهایکه سیته چاک ا مریکایند دوره جنگ سینه چاک صدام بودند ومردم را امهای احمق میگفتند اینها همان عقل کلهای دوران جنگند درعین حال ادمهای ترسو وبزدلند بله قربان گوی ند ونوکر غرب همیشه به اونها اویزونند دوگانه سوزند هم از تبره مخورند هماز اخور دوره جنگ صد کیلومتر دورتر از جبهه زندگی میکردند .
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    مذاکره بی مذاکره عامل استکبار اصلاح طلبان مرگ بر منافق مرگ بر وطن فروش فاسد
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    3 0
    جالب است شهید فخری زاده خود از مخالفان سر سخت برجام و مذاکره با امریکا بود حالا می خواهند شهید فخری زاده را حامی بدجام معرفی کنند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    1 0
    انشالله فتنه اصلاحاتی ها از سر مردم و ایران اسلامی کنده شود اصلاح طلبان وطن فروش
  • DE ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    2 0
    خدایا ایران را از نفوذ این اصلاح طلبان نجات بده
  • CA ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    آقایون باز شما میخواهید تو دام غربیها بیفتید عجب ازشما این غربیها همان هایی هستند که زمان قاجار پشت سرهم ایران مارو دور میزدند و کاری کردند که یک سوم ایران ازدست رفت کار مجلس کاملا درسته
  • اکبر IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    ما باید از بایدن دفاع کنیم نه توقع دارید از شما که در مقابل دشمن مقاومت می کنید و شهید می شوید دفاع کنیم موقع انتخابات شما به حمایت ما میایید یا آمریکا برد شما باخت ماست اما ما با آمریکا بازی برد برد داریم ترامپ احمق زیر بازی زد ولی اوباما وبایدن میدانند که تنها راه رسیدن به خواسته‌ای شأن از طریق دوستان داخلی است و حتی خودش هم نمی تواند هیچ غلطی بکند
  • حسین IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    0 0
    ازاول امثال این اصلاح طلبان به عنوان ستون پنجم غرب در ایران بودند
  • مرتضی IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    مثالی در قرآن خدا خطاب به کافرها و منافقان در سوره کهف آیات ۳۲تا ۴۴زده است که خواندن آن هم موجب آرامش دل است و افزودن بصیرت و هشدارهایی برای دشمنان خدا که به زودي باغهای شما به ویرانه ای بدل خواهد شد. علی لعنة الله علی القوم الضالمین.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
    0 0
    اصلاح‌طلبان اگه غذا بدی دستتو گاز میگیرن اگه تو سرشون بزنی چاکرت میشن فک کنم جانشون باغ وحشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس