کد خبر 1121078
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
مایک پمپئو نمایه مایک پامپئو نمایه

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت که با توجه به خروج ایالات متحده از برجام این کشور حق درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران را ندارد.

به گزارش مشرق، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از غیر قانونی بودن اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید:

روایت چین از انزوای جهانی آمریکا در موضوع تحریم ایران

«هوا چونینگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در توییتی در این زمینه نوشت: «اظهارات "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا درباره بازگشت تحریمها علیه ایران "غیر قانونی" است. آمریکا از برجام خارج شده است . این کشور حق ندارد از شورای امنیت سازمان ملل بخواهد مکانیسم ماشه را فعال کند. آمریکاهمانند بسیاری از موارد در گذشته تنها خود را منزوی می‌کند

بیشتر بخوانید:

واکنش روسیه به تهدیدهای آمریکا علیه ایران

هیات نمایندگی چین مستقر در سازمان‌های بین‌المللی در «وین» پایتخت اتریش نیز بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران نسبت به ادعای تازه آمریکا در زمینه فعال کردن مکانیسم ماشه واکنش نشان داد.

نمایندگی چین در این سازمان در توییتی در این زمینه  نوشت: «اینک وقت خاتمه دادن به نمایش مسخره خود آرایی شده (از سوی آمریکا) است. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان  رفع‌شده خواهند ماند. موضع تمام طرف‌های مانده در برجام نیز مشخص است: آمریکا دیگر جزو  مشارکت‌کنندگان در برجام نیست و ادعای  فعال ساختن مکانیسم ماشه  این کشور فاقد اعتبار است. ما متعهد به حفظ این توافق هستیم.»

بیشتر بخوانید:

اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و واکنش‌ها؛ هیاهو برای هیچ

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: «امروز، آمریکا از بازگشت عملاَ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند

از سوی دیگر، وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به ادعای آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس