ویژه ها

سلبریتی ها و اصلاح طلبان، اصلاحات لازم را انجام دادند. سکه ۱ میلیونی را به ۱۵ میلیون رساندند و دلار ۳ هزارتومانی را به ۳۱ هزارتومان افزایش دادند. اصلاحات از این بهتر!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اگر بایدن پیروز شود، باید درباره موشک هایمان مذاکره کنیم

«عبدالرضا فرجی‌راد» دیپلمات سابق و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر بر طبق نظرسنجی‌های آمریکا که ۸۰ درصد آنها جو بایدن را پیروز انتخابات می‌دانند، او برنده شود، ‌ قضیه راحت‌تر می‌شود؛ زیرا آنها در ۴ سال دوره ترامپ او را محکوم کردند و بارها اعلام کردند که در صورت پیروزی به برجام باز خواهند گشت. اساسا جو بایدن خود برجام را در دوران اوباما به سرانجام رساند از این رو قطعا به برجام باز خواهند گشت. در عمل زمانی که بایدن به برجام بازگردد پس تحریم تسلیحاتی معنایی ندارد و لغو آن نیز در عمل محقق می‌شود».

فرجی‌راد در ادامه گفت: «باید توجه کرد که اگر بایدن برنده انتخابات شود و اروپا خیالش از آمریکا راحت شود و همه آنها پای میز مذاکره با ایران بنشینند احتمال دارد که در خصوص موشک‌های ایران و مبادله تسلیحات با ایران شرط و شروطی بگذارند...آنها علاوه بر مقوله موشکی و تسلیحاتی قطعا از ایران خواهند خواست تا تعهداتی را که در چند ماه گذشته از آنها عدول کرده است بار دیگر به‌صورت کامل انجام دهد و در خصوص آنها متعهد شود. اروپا احتمالا درخواست خواهد کرد که همه به نقطه صفر بازگردند و پس از آن مذاکرات انجام شود. در این میان احتمال دارد که مقداری در خصوص مسائل موشکی ایران اختلافاتی به‌وجود آید و کشور فرانسه نیز در این خصوص کارشکنی کند اما به نظر می‌رسد که اگر بایدن برنده انتخابات شود و بار دیگر همه طرف‌ها پای میز مذاکره بنشینند این مشکلات نیز حل خواهد شد و وضعیت از امروز به مراتب بهتر خواهد بود و کمتر مساله اختلافی باقی خواهد ماند».

همچنین «قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «زمانی که مشاهده می‌شود عمده مشکلات امروز ایران پس از خروج آمریکا از برجام رقم خورده است و با احیای آن برخی از مشکلات حل می‌شود و بازگشت به برجام اهمیت دارد، باید گفت که بازگشت ایران و آمریکا به برجام الزاماتی دارد که برای نمونه یکی از این الزامات رای آوردن جو بایدن و انتخاب او به عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده است. بایدن این تمایل را دارد و پس از بازگشت او به برجام باید مذاکراتی صورت گیرد که آن نیز ابعاد مختلفی دارد. بایدن علاقه‌مند است به برجام برگردد و با روی کار آمدن او سیاست‌های آمریکا و اروپا به یکدیگر نزدیک می‌شود اما زمینه مذاکرات در چارچوب برجام احیا می‌شود و تحریم‌ها از چیزی که امروز است به مراتب کمتر خواهد شد».

محبعلی در ادامه نوشت: «از سوی دیگر، اگر ترامپ برنده انتخابات شود تمامی این موارد از بین خواهد رفت زیرا او تمایلی به بازگشت به برجام ندارد و ایران نیز علاقه‌ای به مذاکره رودررو با او ندارد و یک بحران به‌وجود خواهد آمد که شاید انتهای آن نیز منجر به جنگ شود. باید دقت کرد که مذاکره کردن نیز قطعا همچون بحران و جنگ پس از آن نیز هزینه‌هایی به کشور تحمیل می‌کند اما مشخصا هزینه مذاکره از هزینه جنگ به مراتب کمتر است. ایران با هر دو نامزد می‌تواند مذاکره کند اما مسیر متفاوت خواهد بود.  به گونه‌ای که با بایدن از طریق برجام می‌توان به‌راحتی مذاکره کرد و شاید در این مسیر مذاکره به عرصه‌های دیگر نیز کشیده شود».

این دیپلمات سابق در ادامه تاکید کرد: «طرفداران دموکراسی، توسعه و چندجانبه‌گرایی امروز خواهان پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا هستند و در مقابل طالبان، بن سلمان و نتانیاهو علاقه‌مند به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات هستند».

اصلاح طلبان می گویند باید در آینده نزدیک با آمریکا مذاکره کنیم. اما این طیف همواره از پاسخ به این سوال طفره می رود که مذاکره قبلی با آمریکا چه دستاوردی برای کشور داشت!؟

مگر در سال ۹۴ دولتمردان و اصلاح طلبان تاکید نکردند که به واسطه مذاکره و توافق با آمریکا، هم چرخ سانتریفیوژها می چرخد و هم چرخ کارخانه ها!؟ مگر به گونه ای تبلیغات نکردند که مردم تصور کردند که قیمت هر دلار حدود ۱ هزارتومان خواهد شد!؟ مگر نگفتند که همه تحریم ها بالمره لغو خواهد شد و نه تعلیق!؟ مگر تاکید نکردند که سرمایه خارجی به کشور سرازیر خواهد شد و آنچنان رونقی ایجاد می شود که مردم دیگر هیچ نیازی به پول یارانه نخواهند داشت!؟

دولتمردان تاکید کرده بودند که در دی ماه ۹۴ تمامی تحریم ها یکباره لغو خواهد شد. در آن مقطع هیچ خبری از ترامپ نبود و اتفاقا جو بایدن، معاون اول رئیس جمهور بود. پس چرا تحریم ها یکباره لغو نشد!؟

علت این بود که از ابتدا هم قرار نبود به واسطه بتن ریزی در صنعت هسته ای تحریم ها لغو شود. آمریکا از مذاکره به دنبال رسیدن به همان نتیجه ای است که با چنگ یا تحریم می خواست به آن دست یابد.

برای همین است که «وندی شرمن» سرپرست تیم مذاکره کننده ای هسته ای در دولت اوباما، صراحتا اعلام کرد که «کاری که برجام با برنامه هسته ای ایران کرد، جنگ هم نمی توانست انجام دهد».

هدف آمریکا از مذاکره با کشوری همچون ایران، گرفتن توانمندی های استراتژیک است. دیروز هسته ای، فردا موشکی و منطقه ای و ...در این میان لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی هیچ جایگاهی در برنامه مذاکراتی طرف آمریکایی ندارد و صرفا به عنوان «وعده نسیه» و به عبارتی «وعده سرِخرمن» بیان می شود. همانطور که در هسته ای بیان شد.

اصلاح طلبان می گویند، طرفداران دموکراسی خواهان پیروزی دموکرات ها هستند. دموکرات ها در زمان جنگ تحمیلی، صدام را به سلاح شیمیایی تجهیز کردند. دموکرات ها داعش را در منطقه ایجاد کردند. دموکرات های آمریکایی دانشمندان هسته ای ایران را به قتل رساندند و به صورت ویژه از فتنه ۸۸ دفاع کردند.

دموکرات های آمریکایی حامی گروهک هایی همچون گروهک عبدالمالک ریگی بودند. دموکرات های آمریکایی حامی جنایات آل سعود در یمن بودند. دموکرات های آمریکایی در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و پاکستان و فلسطین و ایران جنایات متعددی انجام دادند. آیا حمایت از این حزب آمریکایی، نشانه دموکراسی خواهی است!؟

**قالیباف از ترامپ تقلید می کند!

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «بگومگوی مجلس و دولت ادامه دارد» نوشت: «حسام‌الدین آشنا دو روز پیش در توییتی در واکنش به سفرهای محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نوشت: تقلید از ترامپ نشانه شجاعت نیست. اشاره آشنا به رعایت‌نکردن پروتکل‌ها از سوی ترامپ و ابتلایش به کروناست. در این روزهای اخیر انتقادهای فراوانی از ‌سوی دولت به مجلسیان، به‌ویژه قالیباف، به علت رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی شده است. قالیباف هفته پیش از یک بیمارستان بیماران کرونایی بازدید کرد و بعد هم به سیستان‌وبلوچستان رفت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «درباره رعایت‌نکردن پروتکل‌های کرونا از سوی مجلس و اینکه اعلام شده بود جلسه روحانی و قالیباف به همین علت کنسل شده است، دولت، مجلس و قالیباف را تلویحا به عدم عقلانیت متهم کرده بود. واعظی هم گفته بود:"حالا یک شخصی رعایت نمی‌کند، خودش تصمیم گرفته است؛ اینکه بیاید در یک جلسه، دو قوه دیگر را مبتلا کند، کار درستی نیست. متأسفانه همه‌چیز جنبه سیاسی و تبلیغاتی به خودش گرفته و یک موضوع بهداشتی روشن به یک موضوع بزرگ تبدیل شده است"».

دولتمردان ادعا می کنند که اقدامات آقای قالیباف برخلاف پروتکل های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است. این طیف براساس همین ادعا در ادامه مدعی شده اند که نشست چندی پیش سران قوا به دلیل عدم رعایت پروتکل ها از سوی قالیباف، لغو شد.

این ادعا در حالی است که اولا یکی از معاونین وزیر بهداشت در روزهای گذشته از بخش کرونایی یک بیمارستان بازدید کرد و سپس در جلسه ستاد مقابله با کرونا با حضور روحانی و دیگر دولتمردان شرکت کرد. پس چرا اینجا دولتمردان حرفی از رعایت نشدن پروتکل ها نزدند و از حضور وی ممانعتی ایجاد نکردند!؟

 ثانیا ستاد ملی کرونا در ابتدای سال تحصیلی دانش آموزان، پروتکل های مربوطه را اعلام کرد و به خانواده ها اطمینان داد که محیط مدرسه برای حضور دانش آموزان مناسب و بهداشتی است، اما نکته قابل تأمل اینجاست که آقای روحانی علیرغم تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا، در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور نیافت و این مراسم را به صورت ویدئویی برگزار کرد!

در شرایطی که رئیس و نمایندگان مجلس با رعایت دستورالعمل ستاد کرونا در صحن حاضر شده بودند تا رای گیری درباره وزیر وزارتخانه مهم صمت را برگزار کنند، آقای روحانی باز هم از حضور در این جلسه مهم امتناع کرد!

اکنون آقایان رئیسی و قالیباف(روسای قوای قضاییه و مقننه) با رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مردم حاضر شده و به انجام امور مشغول هستند، اما آقای روحانی، تمامی جلسات و اقدامات مربوطه را در محل کاخ ریاست جمهوری در نیاوران انجام می دهد.

کارشناسان معتقدند که مشکل اصلی دولتمردان با آقای قالیباف، مقایسه افکارعمومی درباره «مدیریت جهادی» و «مدیریت به سبک اصلاحات» است. برای همین است که برخی دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب در اقدامی تأمل برانگیز، دیدارهای صمیمانه و مردمی قالیباف با هموطنان عزیزمان در خوزستان و سیستان و بلوچستان را به اقدامات ترامپ تشبیه می کنند.

پیش از این افکارعمومی کارنامه اصلاح طلبان در شهرداری و شورای شهر تهران را با کارنامه قالیباف مقایسه کرده بود. یک طرف اقدامات متعدد عمرانی و خدماتی و طرف دیگر اشخاصی همچون محمد علی نجفی و اقداماتی همچون انتخاب اسم و فامیل برای خیابان ها و ناتوانی در اجرای حتی یک کیلومتر مترو!

** روزنامه حامی دولت:مردم از دیدن عکس کروبی خوشحال شدند

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «بیم و امید حصر ۱۰ ساله» نوشت: «شماره ۷ مهرماه ۹۹ اعتماد، با تیتر و به‌ خصوص عکسی روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها رفت که احساساتی دوگانه میان مخاطبان، دست‌کم گروهی که به جناح اصلاحات متمایلند به‌ویژه محصوران سال ۸۸ علاقه‌مند. آنها خوشحال بودند از اینکه بالاخره پس از حدود ۱۰ سال، حصر رسانه‌ای شیخ محصور شکسته و تصویرش، عکس نخست یک روزنامه کثیرالانتشار ایرانی است و در عین حال غمگین و نگران، از اینکه این عکس مهدی کروبی را روی تخت بیمارستان، در حالی تصویر می‌کرد که تیتر گزارش از این قرار بود:"شیخ محصور زیر تیغ جراح".».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در شرایطی که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز چون مهدی کروبی، ۱۰ سال سخت را در حصر گذرانده و وضع سلامت جسمانی آنها نیز همچون شیخ محصور، چندان تعریفی نیست، دست‌کم می‌توان به این امیدوار بود که گشایش‌هایی که چند سالی است از آن صحبت می‌شود، آهسته آهسته رنگ واقعیت به خود می‌گیرد».

اکنون قیمت هر کیلو مرغ حدود ۲۴ هزارتومان است. تخم مرغ نیز دانه ای ۱۲۰۰ تومان است. قیمت دلار بیش از ۳۱ هزارتومان و قیمت سکه از ۱۵ میلیون تومان فراتر رفته است. قیمت پراید نیز حدود ۱۴۰ میلیون است.

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ و از حامیان دولت روحانی- اسفند ۹۵- در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «اگر روحانی نبود...هر دلار ۱۲ هزار تومان بود. سکه به جای یک میلیون تومان، سه تا چهار میلیون شده بود. پراید ۲۰میلیونی به ۵۰، ۶۰ میلیون رسیده بود و قیمت مواد خوراکی، میوه، نان، برنج، چای و لبنیات سر به فلک کشیده بود».

در سال ۹۶، حامیان روحانی هشدار دادند که اگر آقایان رئیسی و قالیباف به ریاست جمهوری برسند، قیمت دلار بیش از ۵ هزارتومان خواهد شد. خاتمی و تاجزاده و حجاریان و عبدی و برخی سلبریتی ها تاکید کرده بودند که «با روحانی تا ۱۴۰۰» می رویم و با این انتخاب هیچگاه «به عقب برنمی گردیم».

البته این طیف درست می گفتند. سلبریتی ها و اصلاح طلبان، اصلاحات لازم را انجام دادند. سکه ۱ میلیونی را به ۱۵ میلیون رساندند و دلار ۳ هزارتومانی را به ۳۱ هزارتومان افزایش دادند. اصلاحات از این بهتر!؟

حالا در این شرایط که مردم از وضعیت اقتصادی گله مند هستند و با مشکلاات عدیده معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، روزنامه اصلاح طلب متعلق به رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم- الیاس حضرتی- با دهن کجی به مردم مدعی می شود که مردم به دلیل انتشار عکس کروبی در صفحه اول، ذوق زده شده اند! توهین از این بالاتر!؟

اصلاح طلبان به دفعات ثابت کرده اند که هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارد؛ آقایان! اگر بلد نیستید مشکلات مردم را رفع کنید، لااقل بر زخمشان نمک نپاشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    52 9
    واقعا ادمهای بیغرتی هستید که فکر میکنید بایدن بازگشت به برجام شرطش موشک ماست وشما راحت میگویید درست است خاک برسرتان که نمیدانید دشمن میخواهدخلع صلاحمان کند
    • رسول IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      6 21
      دشمن میخواهدخلع صلاحمان ?!...........بیغیرت رو هم اشتباه نوشتی بیغرتی!...........
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      31 6
      بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست سرنوشت لیبی و عراق باید درس عبرت ما باشد.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      5 1
      مهم اینه که پیام خوبی دادی هرچند حروف را اشتباه گفته باشی.!
    • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      6 2
      موشک قابل معامله نیست
    • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      2 1
      ایراد نداره ، دولت اگر میخواد برگرده به برجام برگرده فقط با آمریکا شرط کنه که در صورتی ایران هم به تعهداتش برمیگرده که ، آمریکا تمام تعهداتی رو که با برجام اجرا نکرد را اجرا کند هم تحریمها برداشته شود ، الان هم به برجام عشق روحانی و ظریف برمیگرده، هر چنر میدونم دولت این عرضه رو هم نداره
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 1
      آخه کدوم کشوری میاد درباره موشک و توان نظامی و دفاعی خودش معامله میکنه؟؟؟؟!!!!
  • سید IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    30 5
    اصلاح طلب تهوع آور/ نافی خدا، کدخدا باور، به یاری ز خدا ندارد امید/ دارد این گمان کدخدا یاور!!
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      19 8
      نظام و مردم نیازی به اصلاح طلبان زالو ندارند
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      11 3
      تهوع آورن ، تنها "باید" اینه که , لازمه بالا آوردشون .
    • SE ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      17 4
      اصحالطلبها وقحاتشان الگوی ترامپ شده است
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    28 2
    اصلاح طلبان دیروز ایران را خلع هسته ای کردن امروز به دنبال خلع سلاح ایران هستند این مسیر به نابودی ایران منتهی خواهدشد همان کاری که به اشغال عراق انجامید چرا جلوی امثال فرجی رادها و محبعلی ها به عنوان نوک حمله دشمن گرفته نمی شود مگر این مملکت صاحب ندارد؟ تا کی باید ......
    • ترابیان IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      19 2
      این سواد مهتدسی که ندارد چه می داند دانش چه هست تمام افساد طلبان وطن فروش خائن هستند و به زباله دان تاریخ انشاا... سپرده خواهند شد
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    24 3
    چه بایدن چه ترامپ رییس جمهور باشد فرقی نمیکند
    • IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      5 1
      سگ زرد برادر شغاله
  • محمد ایوب IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    21 4
    درزمان جنگ اعراب واسراییل. صبح که هواپیماهای اعراب میخواستند به اسراییل حمله کنند اسراییل زودتر تمام فرودگاههای اعراب رابمباران کرد. بعد دیدند در کاخ عبد الناصر یک اسراییلی بود که اطلاح داده بود. واما. درایران نیازی به ان جاسوس دشمن نیست عبدالناصر ما خودش همه چیز روگزارش میده.
    • رسول IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      4 20
      یک اسراییلی بود که اطلاح ?!............ اطلاع صحیح است . اول دیکته یاد گرفته سپس نظر بدید .
    • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      15 2
      رسول جان املا که تصحیح نمی کنی عزیزم موقع تایپ کردن همین اشتباهات پبش میاد
    • محمدایوب IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      15 1
      رسول زنبور باش مثل اصلاح طلبان نباش متن پیام را دریاب. وبه ان فکر کن.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    22 3
    هسته ای رو دادین رفت حالا نوبت موشکیه ! دلار و ارز هم که با یک شیب نه چندان ملایم داره می‌ره تا به اهداف خودش برسه ! الحمدلله چشممون به تصویر آقای شیخ کروبی هم روشن شد به یارانه هم دیگه نیازی نیست فقط مونده آقای بایدن تشریف بیاره !!!!
    • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      4 1
      هسته ای رفت ولی تحریم ها ماند
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      1 1
      هسته ای داشتیم دلار 3000 تومان بود. هسته ای رو دادیم رفت، دلار شد 30000 تومان. این یعنی همانطور که آقا به درستی اشاره کرده بودن، هسته ای بهانه بود.
  • SE ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    32 2
    تفاوتی ندار که چه تروریستی پیروز شود، باید موشک هایمان بردشان را بیشتر (قاره پیما)، قدرت تخریبی شان را افزون‌تر و تعدادش را چندین برابر کنیم تا هیچ تروریستی جرات تعرض و تهدید ایران عزیز را نداشته باشد. اگر مسئولیت داشتم از کسانی که میگویند موشک را بدیم بره سوخت موشک تولید میکردم
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      3 1
      دولت تروریست آمریکا لیاقت مذاکره ندارد
  • SE ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    39 7
    در خرداد 1400مافیای اصحلات کارش تمومه
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      3 18
      ظاهرا تموم شدنتون تو سال 92 خیلی بهت فشار اورده
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      2 1
      خیلی کوته فکری و ضد مردمی بودن می خواهد افتخار کردن به رأی به ویرانگر ترین دولت ایران در سال ۹۲ البته که اینها همه از خصوصیات بارز افسادطلب جماعت است
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      2 1
      اِه خودتی؟ هنوز از سال 92 تو خیابونی داری با یه دلاری و هزاری قر میدی؟؟ بابا بسه برو خونتون خوبیت نداره اصلاحاتچی!!!!
  • کاوشگر فضایی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    31 4
    غلط می کنید از مذاکرات موشکی صحبت می کنید ...
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      21 3
      احسنت، انگار موشک‌های باباشونه میگه " درباره موشک‌هایمان" مذاکره کنیم!! اگه دست شما بود که موشکی نداشتین که معامله کنین!!!
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    40 2
    در عوض ما شما را به موشک هایمان میبندیم و به سمت اربابانتان پرتاب میکنیم
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    19 4
    اگر بایدن پیروز بشه باید با امریکا یک مذاکره جدی بکنیم تمام این جاسوسهاشون رو تحویل بگیرن از جمله این رو بره اونجا هرچقدر خواست غربزنه
  • هم وطن IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    12 2
    یا احمق اند یا وطن فروش... انگار هیچ درکی از شرایط ندارند
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      2 1
      در طول تاریخ همیشه وطن فروش ها بیشترین ضربه را به کشور زدند. موشکی قابل معامله نیست
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    10 1
    دوستان چرا فکر میکنند خیلی دانا هستند و پیشاپیش از سوی اروپا و آمریکا نظرات خود را بیان میکنند . چرا عنوان نمیکنند ما به هیچ وجه حاضر بر مذاکره راجع به نقاط قوت خود نیستیم . و بعنوان خط قرمز تلقی میکنیم . کار خدا شما کاره ای نیستید . و الا معلوم نبود چکاره بودیم . اگر توانائی علمی و عملی دارید وارد میدان شوید و برای تقویت کشورتان دست بکار شوید . نه بعنوان سرباز پیاده طرف مقابل حرف بزنید . بهتره حرفی نزنید . باندازه کافی اینگونه نظرات را شنیده ایم . مگر قصد داشته باشید خود را به آنان معرفی نمائید تا بلکه جائی . موقعیتی بدردتان بخورد . بقول معروف گودال برای خودتان میکنید . این حرف های نخ نما شده ارزش دیگری ندارد
  • شاه محمود IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    11 1
    اینکه دربعضی از روزی نامه هاگفته میشه اگر جوبایدن پیروز بشه , بن سلمان ونتانیاهو غمباد می گیرند وکابوس می بینند ، دروغی که جاده صاف کن های استکبار به راه انداختند چونکه جوبایدن همان کسی بود که قرارملاقات داشت با ریگی جنایتکاردرپایگاه امریکا درقرقیزستان وریگی دوست وسرباز بن سلمان بود . دوست دوست دوسته .
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    13 4
    وای بر شما که بیش از 41 سال از انقلاب گذشته و هنوز شرق جنایتکار و غرب جنایتکار را نشناخته ایدو بخودتان یکبار زحمت ندادید تا صحیفه امام خمینی را یکبار بخواندید و یا حداقل با پیروی از ولایت و رهبری، کشور و مردم را اینطور به زحمت و تنگنا قرار ندهید.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 1
    یه عده هنوز فکر میکنند وکیل وصی ملت هستند زر میزنند وکاری از دستشان نمی آید
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
      0 1
      اصلاح طلبان اصلا زبان مذاکره رو بلد نیستن
  • احمد IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    14 1
    واقعاً عجیب است معلوم نیست دیپلمات های ما کجا درس سیاست می خوانند؟ قطعاً بایدن رئیس جمهور شد سر سازش با ما را نخواهد داشت آنوقت چگونه دیپلمات های ما دم از این می زنند بایدن به برجام بازخواهد گشت!! معلوم نیست این افراد( فرجی راد و محبعلی ) هنگام سفارتشان چگونه از منافع کشور دفاع می کردند؟ خوب است وزارت خارجه یک بازنگری در نیروهایش انجام دهد.
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    15 1
    نمیدانم چرا کسانی که از پیروزی بایدن با خوشحالی صحبت میکنند برگشت به نقطه صفر برجام میگویند ولی از جبران خسارات هنگفتی که رژیم قلدر آمریکا با اعمال تحریمها در زمان اوباما و خروج از برجام از طرف ترامپ بر ملت ایران وارد کرده هیچکس سخن نمیگوید یعنی می شود قبول کرد گفت بر گذشته ها صلوات؟
    • IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      2 1
      برجام=خسارت محض
  • شاپوری IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    7 1
    متاسفانه کشور مادرطول تاریخ پرازافراد خاین بوده رستم رابرادرش شغاد کشت . امروز هم نویسندگان روزنامه های اصلاح طلب خاینند انها که ظریف رابه ارش کمانگیر تشبیه کردند کجای ظریف به ارش شبیه است ؟هیکلش ؟ ارش تیرش شب تاصبح دراه بود تامرزایران رابه کرانه های سیحون درمرز چین برساند اما تیر برجام ظریف اززه کمان رها نشده به زمین افتاد. وکشورراازپیشرفت بازداشت . ارش جانش رادراه میهنش درتیر گذاشت وجان به جان افرین تسلیم کرد . ظریف چی ؟
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      1 1
      آخه کدام کشور موشک های خودشو معامله میکنه؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 1
    نادان کسی که تجربه دیگران دوباره تکرار کنه و توقع اتفاق متفاوت داشته باشه. اقایون اصلاح طلب از فکر موشک بیایین بیرون با این تفکرتون مملکت بباد میدید . هسته ایی که خراب کرید این پیشرفت موشکی عذابیتون میده. مسائل نظامی بازیچه دسته این هیچ حزب گروهی نباید بشه . بحث پیشرفت نطامی فراتر از جناح بازیاس بحث امنیت و تمامیت عرضیه بحث استراتژیک . از نظرات اب دوغ خیاری در زمینه پرهیز بشه. ایران نه تنها نباید محدودیت نظامی قبول کنه بلکه در زمینه های دیگه نظامیم باید قدرت خودش افزایش بده
  • ناشناس IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 2
    نادان کسی که تجربه دیگران دوباره تکرار کنه و توقع اتفاق متفاوت داشته باشه. اقایون اصلاح طلب از فکر موشک بیایین بیرون با این تفکرتون مملکت بباد میدید . هسته ایی که خراب کرید این پیشرفت موشکی عذابیتون میده. مسائل نظامی بازیچه دسته این هیچ حزب گروهی نباید بشه . بحث پیشرفت نطامی فراتر از جناح بازیاس بحث امنیت و تمامیت عرضیه بحث استراتژیک . از نظرات اب دوغ خیاری در زمینه پرهیز بشه. ایران نه تنها باید محدودیت نظامی قبول نکنه بلکه در زمینه های دیگه نظامیم باید قدرت خودش افزایش بده
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      1 1
      انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه. قابل توجه پروفسورهای اصلاح طلب
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    8 1
    کاش یکی فیلم یک شارلاتان اصلاح طلب در نیویورک را میساخت کلی میخندیدیم.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      1 1
      خخخخخ
  • US ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    20 1
    اگر در آینده مذاکره‌ای باشد، به هیچ عنوان نباید توان دفاعی، موشکی، منطقه‌ای یا هسته‌ای ایران معامله شود. به قول یک آمریکایی‌ فقط یک احمق قدرت خود را کم می‌کند. مذاکره باید تنها بر مبنای عدم تعرض نظامی و اقتصادی بین آمریکا و اسراییل از یک سو و ایران و حزبالله از سوی دیگر باشد. مانند توافق پیامبر با کفار که شامل برداشتن همه تحریمها و برچسبها مانند "تروریسم" است. به این ترتیب ایران و مقاومت به تولید قدرت بدون هیچ مانع میپردازند و اسراییل در آن منطقه حبس و خود به خود مضمهل میشود. هر گونه تجاوز نظامی و اقتصادی هم ابطال تفاهم است. البته بعید میدانم نظام سلطه بپذیرد چون قصد آنها نابودی مقاومت است ولی‌ تنها مذاکره عقلانی همین است نه به باد دادن توانمندیها. در مقابل نظام سلطه تنها قدرت است که بازدارندگی میاورد نه کم کردن آن. اگر هم خواهان سلاح هسته‌ای نیستیم (که به نظر بنده باید باشیم برای بازدارندگی)، نباید این بزرگترین اهرم فشار را با دست خودمان کنار بگزاریم، بلکه به عنوان بهترین کارت در مذاکره از آن استفاده کنیم: خوب اگر می‌خواهید ما بمب اتمی‌ نداشته باشیم، در مقابل چه میدهید؟
  • علـی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    9 3
    مردم از دیدن عکس کروبی خوشحال شدند!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ جوک باحالی بود دمشون گرم
    • DE ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      3 1
      اتفاقا درست گفته من هم عکس کروبی را که دیدم خوشحال شدم و شکر خدا را بجا آوردم که مثل او و سران دیگر فتنه رسوای عالم نشدم . بالاخره آدم باید از عاقبت اسفناک آدم ها متنبه بشه حتی با دیدن عکسشون
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      4 1
      سران فتنه باید به اشد مجازات برسند
  • حم/ ق IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 2
    آقای حسام الدین آشنا، مگر کارگران و کسبه بازار با رعایت بهداشت هر روز سر کار نمی روند که اگر نروند، به لطف جام تدبیری که به کام مردم ریختید، شبها گرسنه سر بر بالین می گذارند،مردم منزجر از جام تدبیر را به «ترامپ» تشبیه نکنید.
  • محمدایوب IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 1
    اقای اشنا دیگر تمام شد برجام بوی گندش عالم رابرداشت. یکی ازشعارها ووعده های اربابت محقق نشد گفت سایه جنگ رابرداشته. الان میگه جنگ اقتصادی گفت لغو بالمره تحریمها. الان میگه سخت ترین تحریمها. گفت کاری میکنم به یارانه نیاز نداشته باشید الان میخوان به 60 میلیون کمک هزینه بدن گفت شب میخوابی صبح بلند میشی قیمتها بالا رفته الان دقیقه ای بالا میره. دلار 3000 شد 31000 پراید 20میلیون 130میلیون. از تولونه بیابیرون.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    4 1
    افساد طلبان سکوت...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 1
    افساد طلبان از آمریکا و اسرائیل پول می‌گیرند که این اراجیف رو بگند.!!!!!!!!!!!!!!
  • سید IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 1
    حجاریان خاک عالم بر سرتو و حامیانت، هیچ دستاوردی ندارید، خدا را شکر رو دارید
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 2
    نذر کردم یک گوسفندقربونی کنم ترامپ اینبارهم رای بیاره
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      2 2
      نذرت قبول نیست.!
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      1 5
      شما نادان هستید عزیزم
    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 1
      مرگ بر آمریکا
    • محمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 1
      منم میخوام ترامپ بمونه تا تحریم بمونه و مجبور بشن اقتصادی درست کنن.بدانید رفع تحریم آرامش قبل از طوفان سخت تر است.والبته به محض خلع سلاح موشکی ایران به میهن حمله خواهد شد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    5 1
    نیمی از اصلاح طلبان منافقینند . خون شهدا ی عزیز تمام اینها را رسوا خواهد کرد .
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 3
    خیلی جالبه استدلال ترامپ و اصلاح طلبان دقیقا شبیه هم است انگاه دیگران را متهم می کنند ترامپ میگفت اگر من نبودم امار کرونا چند برابر این بود اصلاح طلبان می گویند اگر دولت ما نبود دلار و سکه چند برابر این بود
  • mohsen ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    4 1
    ترسوها و بزدل هایی ک منافعشان در امریکاس و خر زاده هایی ک میچرند و الگوی ما شهید سردار سلیمانی هاس ن ی مشت احمق
  • م.ن IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 1
    بااییکه کاندیداهای امریکاهمه سروته یک کرباسندولی امیدوارم بایدن برنده انتخابات باشدتاشاید روی اصلاح طلبان خائن کم شودولی شماپرروترازانیدکه بتوان فکرکرد.
  • جلیل IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    2 1
    اگر به شما باشه که بر سر داروندارتان هم مذاکره خواهید کرد .
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    ترامپ وبایدن هردو قطعه یک پازلند.!!!
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      0 1
      آفرین.دقیقا درسته
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    آقای دکتر قالیباف مرد عرصه تعقل واقتدار هستند.! خدابر توفیقات ایشان بیفزاید.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    وقتی افساد طلبان از بایدن حمایت می کنند یعنی ترامپ وبایدن مثل هم هستند.
  • مشتی IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    چه دمکرات سرکار بیاد چه جمهوری خواه چه بایدن بیاد چه ترامپ ،سیاستهای آمریکا یک نوع روی خط موازی حرکت میکنه ،سیاست اونهادر قبال ایران فشار اقتصادی به ملت هستش فشار اقتصادی برای دولت مردان مفهومی ندارد
  • CA ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    همین امروز خبرگزاری ها از تمرین هسته ای آمریکا در چهار کشور اروپایی خبر دادند! ما حتی ابزار دفاعی نداشته باشیم! واقعا تو احمق لیبرال میخوای از مردم دفاع کنی! با این روند ایران بایستی در تمرینات هسته‌ای همراه با روسیه و چین و کره شمالی شرکت کند تا أمادگی دفاع داشته باشد چون دفاع در برابر حمله هسته ای نیاز به بازدارندگی هایس دارد که بنظرم ایران تا در این کار دفاعی مشترک شرکت نکند نمیتواند آمادگی لازم را پیدا کند. البته نیاز به داشتن بمب اتمی نیست ولی بایستی آمادگی داشت تا در صورت حمله پاسخ همانند داده شود. یعنی اگر حمله فرضی صورت گرفت ابتدا دفاع مناسب انجام داد و در مرحله بعد در کوتاه ترین زمان ممکن بمب اتمی و هیدروژنی آماده پرتاب فراهم کرد. یعنی بجای ساخت بمب زیرساخت های مربوطه آماده گردد. همیشه دفاع از لوله تفنگ بیرون آمده.
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    خخخخخخخ بایدن با ترامپ هیچی فرقی ندارد خر همون خره فقط پالونش عوض مییشه
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    فقط یک احمق بر سر ابزار دفاعی اش با دشمن مذاکره میکند. آن هم دشمنان قسم خورده با گذشته سیاه و خونین.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    شتر در خواب بیند پنبه دانه ... موشکهای ما قابل مذاکره نیست .
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    حضرت امام فرمودند آنها که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند!... و آنها در صدد بودند که بتدریج، به طور کلی موفق بشوند که هرچه از دانشگاه بیرون بیاید قبله او شرق یا غرب باشد!
  • علی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    اصلاح طلبان وقتی به ایران و ایرانی تجاوز میشود و بدبختی میاورند, ذوق زده میشوند و هروقت افتخار میشود, پاپولیست میخوانند. گورباچف که با استعداد خود توانست عظیم ترین امپراتوری را به فروپاشی بکشاند, اکنون باید در کلاس درس اینها کمی درس بخواند و از تجربیات او استفاده کند.
  • رسول IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    هسته ای و موشک و منقطه و مرز ایران و پرچم ایران که سهله, اگه ناموس و ..., باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد. لعنت به بی غیرتهایی که علنا از زجر هموطنانش لذت میبرند.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    اصلاح طلبان کاملا خیانت کار و وطن فروش هستند دیگر نباید رئیس جمهوری از این حزب اصلاحات سر کار بیاید اینها مردم رو بدبخت کرده اند
  • مرصاد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 1
    هذیان گویی اصلاح طلبان ؛ تمامی ندارد !!
  • iran IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    صنایع دفاعی موشکی ایران حاصل زحمات جان فشانی ها و خون شهیدان همچون شهید بزرگوار طهرانی مقدم ها و شهید بزرگوار سلیمانی هاست .. هر گونه صحبت و مذاکره درباره صنایع دفاعی و موشکی ایران خیانت به خون شهدای ایران زمین و خیانت تاریخی و آشکار به میهن عزیزمان خواهد بود و غیر قابل بخشش و کسانیکه سخنی از چنین خیانتی کنند باید تحت پیگرد قرار بگیرند و به جرم خیانت به شهدا و خیانت به کشور محاکمه شوند، پاینده باشی میهنم ایران ..
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    مگر دشمنان قدرت نظامی وموشک کشور خودشان را معامله می کنند. که دم از معامله موشک می‌زنید.؟! تازه اگربر فرض محال. معامله کنند هم ما به هیچ وجه وسیله دفاعی کشور خودمان وموشک را معامله نمی کنیم.!
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    تا کی باید از دست این جماعت افساد طلب خون دل بخوریم تا کی چرندیات و زرت و پرت این جماعت پر مدعای زبان دراز هوچی گر را تحمل کنیم.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    مرگ بر آمریکا. ما با قاتلین سردار سلیمانی مذاکره نمی کنیم
  • جعفر IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    این اصلاح طلب ها مغزهای فسیل شده دارن و همه چیز رو با کدخداشون میبینن در صورت پیروزی ترامپ، آمریکا همچنان با سرعت بیشتری رو به افول خواهد رفت و این به نفع ماست در صورت پیروزی بایدن هم جهموری اسلامی باید امتیازات خیلی بیشتری بگیره تا به برجام برگرده. این آقایون فک میکنن بایدن پیروز میشه و ماهم با سلام و صلوات برمیگردیم و انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده این همه خسارت رو و دلار 10 برابر شده رو هیچ میبینن.
  • هادی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 1
    شیطان کارش قطبی کردن اوضاعه...دقت کنین تو پیامهای اقایون....مثلا تاجزاده
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 1
    اصلاحات حق نظر دادن ندارند.سرتون رو بندازید پایین تا وقتتون تمام شه.واقعا جواب چی دارید بدید به این مردمی که وعده های تو خالی دادید.به جای عمل به وظایف خودتان ،ماحصل ریاست جمهوری تان گرانی سرسام اور،رشد جمعیت منفی،بی کاری،به باد دادن سرمایه های ملی و خیلی موارد که گفتن ان مایه سر افکندگی است.در فر صت باق مانده سعی کنید کارهاتون درست شه .چرا که دو روز عمر گذرا تر از انچه فکرش رو کنی هست یا در پیش گاه خدا باید جواب بدی یا در پیشگاه خلق البته اگه چیزی برا گفتن داشته باشی
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 1
    امام خمینی فرمود اگر در امریکا مسجد بسازند باید پرچم مرگ بر امریکا بر بالای گنبد مسجد نصب کرد
  • Gerami IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 1
    واقعا با گفتن این حرفا از مردم حداقل خجالت بکشید
  • کریم قربانی IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 1
    میخای بگی اصولگرا ها بلدند مملکتو اداره کنن، الان رئیسی یا قالیباف رئیس جمهور شده بودن وضعیت فرق می‌کرد؟
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 1
    آرزوی برجام موشکی رو به گور می برید
  • قاسم IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 1
    شما اصلاح طلب ها چه گلی به سر این مملکت دید تا با آن بتوانید بروید با کدخدای خود مذاکره کنید،تا کی میخواهید با وقاحت تمام از دسترنج احمدی روشن ها و ... برای خودتان ثروتی برای مذاکره با اربابانتان دست وپا کنید،اگر مغزهای پر از گچ تان راه داد بنشینید یخورده کار بکشید ازش، تا شاید چیزی دستتان را بگیرد،هسته ای را به باد دادید ،خاک بر....، ولی موشک که چشمتان را گرفته نتیجه مغزهای متفکری چون تهرانی هاو...است که حتی آوردن نام آنها روی زبانتان زیادی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس