ویژه ها

قرار بود که در سالهای گذشته،سیب و گلابی های برجام، آنچنان رونقی در کشور ایجاد کند که قیمت هر دلار، یکهزارتومان شود؛ علاوه بر این لیست امید در مجلس دهم و شورای شهر پنج نیز در پی فتح الفتوحی بزرگ بودند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام:در آمریکا امید مردم روزافزون است

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در 42 سال گذشته این باور برای مردم به وجود آمده که رای دادن آنها در انتخابات، چه در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری و چه در مورد انتخابات مجلس صد درصد خواسته‌های آنها را تغییر نمی‌دهد و اصلاح در حد انتظار و مطلوب ‌ایجاد نمی‌شود. در آمریکا مشاهده می‌کنیم که میزان مشارکت مردمی در پای صندوق‌های رای، منظم رو به افزایش است».

زیباکلام در ادامه گفت: «در انتخابات اخیر آمریکا شاهد هستیم که رای از طریق پست به صندوق‌ها ریخته شد. در این انتخابات شاهد هستیم که میزان مشارکت به نحو شگفت‌انگیزی بالا رفته است. این مشارکت نشان می‌دهد در آمریکا میانگین امید ثابت و گاه رو به افزایش بوده است. ای کاش مسئولان، این پرسش را از خود بکنند که در مقایسه با مشارکت انتخابات آمریکا، چرا در ایران انتخابات به انتخابات، امید مردم به اینکه صندوق رای بتواند همه خواسته‌های آنها را تامین کند، ‌ روبه پیشرفت نیست و در نتیجه، مشارکت مردمی در انتخابات، رو به نزول بوده است؟».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: «همه ما می‌دانیم که اگر نیمی از مشکلات در نتیجه عملکرد روحانی باشد، نیمه بیشتر آن تقصیر سیاست‌های کلان نظام، سیاست خارجی و هزینه‌های هنگفتی که کشور را به این سو کشیده استما محبوبیت خود را حتی در عراق و افغانستان مثل قبل نداریم».

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در آمریکا، حدود 67 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نیز مشارکت مردم 56 درصد بوده است. کارشناسان میزان مشارکت مردم در انتخابات 2020 را طی 120 سال گذشته در آمریکا بی سابقه نامیدند.

در این سو، زیباکلام و همفکران وی نیز با شگفت زدگی و البته با حسرت به این میزان مشارکت اشاره کرده اند. این در حالی است که مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88، بالاترین رکورد مشارکت سیاسی مردم طی سال های پس از انقلاب اسلامی است.

رکورد مشارکت مردم آمریکا در 120 سال اخیر، 67 درصد بوده ولی ما همین 11 سال پیش 85 درصد مشارکت انتخاباتی داشتیم.

در هفته های گذشته ترامپ ادعای تقلب را مطرح کرد، در مقابل دموکرات ها و البته جمهوری خواهان- که هم حزبی ترامپ بودند- همگی یکصدا به این ادعا واکنش نشان داده و آن را مصداق حمله به دموکراسی و نشانه دیکتاتوری و استبداد و لی عقلی نامیدند.

اما در سال 88، وقتی میرحسین موسوی در شرایطی که مردم هنوز در صف های انتخابات حضور داشتند و ساعت رای گیری پایان نیافته بود، با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، مدعی شد که با اختلاف زیاد، رئیس جمهور ایران است؛ در ادامه کروبی و هم حزبی های موسوی بدون توجه به قانون و با لگدمال کردن رای مردم و بدون هیچ مستندی، مدعی شدند که تقلب صورت گرفته است.

در آن سال، اصلاح طلبان رکوردزنی افتخارآمیز مردم در مشارکت انتخاباتی را به آشوب و اغتشاش بدل کرده و مردم را متحمل خسارت های فراوانی کردند.

حالا زیباکلام با نمایش «خودتحقیری حاد» ، مدعی شده است که امید مردم در آمریکا روز افزون است. این در حالی است که تنها در یک قلم، آسوشیتدپرس در گزارشی تاکید کرده است که میلیون ها آمریکایی گرسنه برای نخستین بار در صف های کیلومتری بانک های غذا در آمریکا حاضر شده اند که این مسئله از زمان وقوع رکود بزرگ در دهه 1930 تاکنون بی سابقه بوده است.

لازم به ذکر است که میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز 73 درصد بوده است؛ اما اصلاح طلبان این بار هم علیرغم اینکه اکثریت مطلق کابینه را در اختیار گرفتند، با دروغ «اختیارات محدود» از رسیدگی به مطالبات مردم شانه خالی کردند.

**مرعشی:مردم نباید انتظار داشته باشند با یکی دو انتخابات همه‌چیز درست شود

«حسین مرعشی» فعال سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «مردم ولی‌نعمت مسئولان هستند و صاحبان اصلی این مملکت‌اند اما انتقادی به مردم هم وارد است؛ اینکه مردم اکنون باید درس بزرگی از انتخابات اسفند 98 بگیرند که وقتی از انتخابات ناامید شوند، تندروی و یک‌سویه‌گرایی حاکم می‌شود. مردم وقتی در یک، دو یا حتی سه‌ انتخابات حاضر می‌شوند نباید انتظار داشته باشند همه ‌چیز درست شود و دیگر هیچ مشکلی در کشور وجود نداشته باشد».

مرعشی در ادامه گفت: «باید همچنان به اصلاحات امیدوار بود. اصلاحات امری بسیار زمان‌بر و تدریجی است و خستگی در عرصه سیاسی جای ندارد و کناره‌گیری از سیاست هیچ مشکلی را حل نمی‌کند...مسیر اصلاحات سخت است و مردم نباید انتظار داشته باشند با یکی، ‌دو انتخابات همه‌چیز درست شود. برای اصلاح کشور باید صبر داشت و با تکیه بر صبر به خردورزی پرداخت».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «باید بپذیریم که دولت در شرایط سختی قرار داشت و اگر به حافظه تاریخی خود مراجعه کنیم، هیچ دولتی با این میزان تحریم‌ها روبه‌رو نشده بود...منتقدان دولت هم با هر ابزاری که می‌توانستند، سعی کردند دولت را در نگاه مردم تخریب کنند...ما هم (به دولت) انتقادهایی داریم اما در مجموع عملکرد بدی نداشت. آنچه من ضعف دولت می‌دانم، روابط عمومی‌اش است. دولت نتوانست با اقشار مختلف جامعه ارتباط عمیقی برقرار کند و با چنین ارتباطی عملکردش را به مردم توضیح دهد، از موانع و محدودیت‌ها سخن بگوید و در نهایت در برابر اتهامات از خود دفاع کند...دولت می‌توانست روشن کند که بخش عمده‌ای از مشکلات ریشه در خارج از کشور داشت».

حسین مرعشی در این مصاحبه از یکسو مردم را ولی نعمت مسئولان نامیده و از سوی دیگر برای آن شرط و شروط گذاشته است. اما بیان این اظهارنظر از وی اصلا عجیب نیست. در اسفند 94 وقتی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در تهران پیروز شدند و در برخی شهرستان ها شکست خورند، مرعشی با بی ادبی و توهین به هموطنانمان، مردم شهرستان ها را «عقب مانده سیاسی»! نامید.

در ماههای اخیر مجلس در اقدامی مهم، طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرد. پیش از آن نیز نمانیدگان مجلس یازدهم طرح بسیار مهم «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» را تصویب کردند که این طرح عصبانیت و خشم پمپئو و سران تروئیکای اروپایی(بدهکارهای برجام) را در پی داشت.

مجلس همچنین درباره طرح تأمین کالاهای اساسی، طرح ساماندهی بازار خودرو، ساماندهی سهام عدالت، رتبه بندی فرهنگیان، طرح ساماندهی بورس و طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اقدامات موثری انجام داده است. با این وجود، مرعشی به مردم بابت روی کاربودن چنینی مجلسی کنایه زده است. گو از نگاه آقای مرعشی، مجلس خوب، مجلسی است که نمایندگان آن مشغول «سلفی حقارت»، «برگزاری کمیته رفع حصر»، «اروپاگردی» و «برگزاری جشن تولد صفحه اینستاگرامی» خود هستند.

مرعشی در این مصاحبه با توهین به فهم و شعور مردم، مدعی شده است که «مردم نباید انتظار داشته باشند با یکی دو انتخابات همه‌چیز درست شود». این در حالی است که تنها در یک قلم، روحانی در سال 92 وعده گشایش اقتصادی 100 روزه را مطرح و این وعده را در سال 96 نیز تکرار کرد.

محمد خاتمی- لیدر منزوی فعالین فتنه- در سالهای 92، 94 و 96 در انتخابات های دولت اول روحانی، مجلس دهم، شورای شهر پنجم و دولت دوم روحانی، با «تَکرار می کنم» های خود تاکید کرد که دیگر به عقب برنمی گردیم.

قرار بود که در سالهای گذشته، سیب و گلابی های برجام، آنچنان رونقی در کشور ایجاد کند که قیمت هر دلار، یکهزارتومان شود؛ علاوه بر این لیست امید در مجلس دهم و شورای شهر پنج نیز در پی فتح الفتوحی بزرگ بودند.

اما در نهایت اصلاح طلبان، «دلار 32 هزارتومانی» و «قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس» و «تحریم آیسا» و «تحریم کاتسا 2017» و «قانون وضعیت اضطراری علیه مردم ایران» و «قانون محدودیت ویزا» و «سلفی حقارت» و «جنایت نجفی در قتل همسر دوم خود» و... را در کارنامه خود ثبت کردند.

** اگر اشتباهی از ما سر بزند، ترامپ به ایران حمله می کند

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «امید ترامپ به درگیری» به قلم «جعفر گلابی» نوشت: «تمهیدات نظامی اخیر امریکا در خلیج‌فارس که رنگ غلیظ تحریک‌کنندگی دارند، نشان می‌دهد تیم جنگ‌طلب کاخ سفید نهایت تلاش خود را برای وارد کردن ایران به یک درگیری به ‌کار بسته‌اند و امیدوارند که با مجموعه فعالیت‌های خود و در صورت بروز اشتباهی از سوی ایران مناقشه‌ای دامنه‌دار را فراهم سازند. مناقشه‌ای با حداکثر تشنج که امکان بازگشت دولت بعدی امریکا به برجام و فروکش کردن التهاب‌ها در منطقه را به حداقل برساند و اسراییل و عربستان را از اهداف خود دور نسازد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «چیزی که ممکن است مانع ماجراجویی دیوانه‌وار او شود احتمالا سیستم امریکا و افکار عمومی آن کشور است؛ موانعی که با یک اشتباه از طرف ما ممکن است از جلو یک رییس‌جمهور غیرمتعارف برداشته شوند. فراموش نکنیم که قدرت پاسخگویی ایران برای امریکا بازدارنده است و نه برای مستبد ناامیدی که چیزی برای از دست دادن ندارد و باید به زودی برود».

روزنامه ایران هم در یادداشتی با عنوان «مقابله با واپسین تقلای جنگ افرزان» به قلم «دیاکو حسینی» از کارشناسان مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری- به ریاست حسام الدین آشنا» نوشت: «از دیدگاه ایالات متحده، ایران همچنان در پی انتقام ترور قهرمان ملی خود بوده و ممکن است با استفاده از پایان گرفتن دولت دونالد ترامپ در هفته های آینده و تمرکز واشنگتن به مسائل و اختلافات داخلی از این فرصت برای ضربه زدن به امریکا و چه بسا به منظور نمایش قدرت در بی اثر نشان دادن سیاست فشارحداکثری که پیام روشنی هم به دولت بعدی امریکا ارسال می کند، بهره بگیرد».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «دولت امریکا تاکنون پیام های غیرقابل تفسیری از اراده ایران برای اجتناب از جنگ دریافت کرده و با خروج ناو «نیمیتز» از خلیج فارس با هدف کاهش تنش، به نظر می رسد حداقل عناصر کلیدی در دولت امریکا نیز از جنگ پرهیز دارند اما تا زمان انتقال کامل قدرت در کاخ سفید هیچکدام از این اراده ها نمی تواند طرف های سوم را که از آینده می هراسند، به دست برداشتن از ساخت بحران های جعلی تشویق کند. تا فرارسیدن آن روز و تا خاتمه این دوران گذار، ترکیبی از خویشتنداری و هوشیاری بیش از هر زمانی در سال های اخیر ضروری است».

وقتی دولت تروریست آمریکا در سال گذشته، سردار سلیمانی را به شهادت رساند، اصلاح طلبان بلافاصله تاکید کردند که ایران نباید دست به هیچکونه انتقامی بزند چون پاسخ طرف مقابل قابل پیش بینی نیست.

در ادامه وقتی غیورمردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پایگاه آمریکا در عین الاسد را موشک باران کردند، طیف اصلاح طلب، سراسیمه و وحشت زده اعلام کرد که ناقوس جنگ به صدا درآمده و آمریکا پاسخ سختی به ایران خواهد داد.

اما در سوی مقابل، علیرغم لاف زنی ترامپ و پمپئو و دیگر مقامات- دموکرات و جمهوری خواه-، در نهایت آمریکا هیچ غلطی نکرد و تقلا کرد تا سیلی سخت عین الاسد را تقلیل دهد.

در ماههای بعد وقتی نفتکش های حامل بنزین ایران عازم ونزوئلا شدند، طیف اصلاح طلب اعلام کرد که آمریکا اجازه نمی دهد که این نفتکش ها به مقصد برسد؛ اما علیرغم حضور شناورهای آمریکایی در آب های بین المللی، نفتکش های ایرانی، یکی پس از دیگری بدون هیچ مزاحمتی، در ونزوئلا لنگر انداخت و محموله خود را تخلیه کرد و سپس به ایران بازگشت.

طیف اصلاح طلب نه تنها شناخت درستی از قدرت ایران ندارد، بلکه حتی کوچکترین شناختی نیز از زبان دیپلماسی نداشته و متاسفانه از شناخت میزان قدرت واقعی آمریکا نیز ناتوان است.

تجربه های متعدد در ایران و سایر نقاط جهان ثابت کرده که آمریکا فقط زبان زور را می فهمد، دولت تروریست، زورگو و مداخله گر آمریکا در صورت دریافت پیام ضعف، پیشروی کرده و در مقابل در صورت دریافت پیام اقتدار، عقب نشینی می کند.

همانطور که مقامات ارشد کشورمان تاکید کرده اند، انتقام سخت ایران بابت خون حاج قاسم، قطعی و حتمی است ولیکن زمان و مکان آن را خودمان تعیین می کنیم و آمریکایی ها حتی در خانه خود نیز موقعیت امن نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    29 1
    مرگ بر آمریکا
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      13 1
      بر زشت کلاغ باز شروع کرد به قار قار
  • سید IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    21 2
    این جعفر گلابی یکی از همان گلابی های برجام روحانی نیست؟!
    • عربی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 0
      نه این بَبو گلابی هستش
  • سید IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    24 2
    جناب مرعشی مگر دوستان وهمفکرانت شما را پند ندادند که به اندازه دانایی ات سخن بگو نه به اندازه دارایی ات!!!
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      6 4
      این توهم دانایی است نه خود دانایی.
  • سید IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    19 5
    خدا رحمت کند بوذرجمهر حکیم را که گفت: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!!!
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      11 4
      زیبا ا ل .. .غ شایسته این فرد است.
  • مهرناز IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    8 0
    زیبا کلام " دلیل مشارکت بالای مردم امریکا " پختن اش شور جمهوریخواهان صیهونیست " با اوردن ترامپ در کاخ سفید بامشاورین انچنانی مانند بولتون " کرشنر وپامپئو " برای مردم امریکا چنان دلشان را زیرورو کرد " مردم بی تفاوت امریکا به رای دادن " پای صندوق رای 85در صدی " برای بیرون کردن ترامپ" از کاخ سفیدشوند.
  • علی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    15 0
    راستی تو آدم خود فروخته و دارودسته ات خجالت از روی مردم نمی کشید که کشور را به لب پرتگاه بردید و هنوز از کارنامه سراسر ننگ نفرت خود و روحانی حرف می زنید . خجالت بکشید .
  • US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    12 5
    زیبا کلام صدرصد درست میگه ولی یه چیز نمیگه کی مردم نامید کرد جز اصلاح طلب ها نه مسکن نه جاده نه کار نه کشاورزی نه پتروپالایشگاه نه ایتی هیچی هیچی ...
    • مهدی IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      0 1
      خوب شما بگو کی به مردم امید داده وعمل کرده می شناسی بگو ما هم بشناسیم مردم ایران را میگم
  • احمد IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    13 1
    آقای گلابی بدانند که اگر ترامپ می توانست به ایران حمله کند بر خلاف نظر جنابتان منتظر اشتباه ما نبود!! در تعجبم چرا امثال جنابعالی غربی ها را نمی شناسید بعد دم از سیاستمدار بودن می زنید!!
  • محمد IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    11 0
    افساد طلبان
  • SE ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    7 0
    گلهای سرسبد چاپندگی و اصحالات تاجزادهها و زیباکلامها و مرعشیها هستند وای به بقیه این قماش غربگدای رانتخوار
  • US ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    اگه ترامپ داخل ایران شکاف عمیق و اختلاف ببینه و ترس و سستی و تسلیم و ضعف و فساد و ظلم رو احساس کنه لزومی نداره حمله کنه چون نفوذ کرده و عمالی داره که دارن به مردم ستم می کنند اما اگه شجاعت و مقاومت و دانایی و هوشیاری و عقلانیت و درایت و فهم و قدرت رو در ایرانی ها احساس کنه بیشتر به فکر کنار آمدن با ایرانه یا کج دار و مریز گاه با حذف مخالفین منافعش به واسطه مخالفینه مخفی داخلی اونا البته اون وقت چندانی نداره و پروژه بایدن در صف انتظاره پس اون اخرین ترکشش رو داره میزنه به ضعف ها و ترس ها و اختلافات و کینه هایی که سیاست رو به بب بیراهه برده یا میبره و ایران باید بدونه این ترامپ پاشنه آشیل ایران رو هدف قرار داده و نه اهداف کور و زود گذر یعنی آسیب های دراز مدت تا سیاست ایران رو گیج و سردرگم کنه که جبهه مقاومت ملی - مذهبی که در ایران تشکیل شده چگونه بخواهد خنثی کننده باشد البته گروهی ترسوی فاسد نادان هم گرا و خط و نشان به دشمنان می دهند همان عماله فاسد حلقه به گوش فرومایه اند که تا کنون باعث بدبختی مردم خود شده اند و افتخاری ندارند!
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    9 1
    بلاخره روزی ... کلام . .. آمریکایی به سزای زرهای وقت و بی وقتش خواهد رسید .
  • حسین IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    8 1
    میگم این بابا رو بفرستن بره پیش سروش و کدیور و .... تا دست از سر ما و خودش و خانوادش برداره. چرا مسوولین رسیدگی نمیکنن؟؟ این بنده خدا ی امریکایی اصیل هست اشتباهی تو ایران پرت شده بیرون
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      2 0
      امثال ...کلام ها رو حتی اگه به آمریکا صادرشون کنیم ، برگشت میخورن.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    10 1
    تا اصلاحات کفن نشود این وطن،وطن نشود ختم کلام
  • بنده خدا IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    13 2
    دنیا بدون زیباکلام و تاج زاده و حجاریان جای قشنگ تری هست
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 2
      بدون مخالفشون هم جای خیلی قشنگتریه.
  • CA ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    در چهل و دو سال گذشته مردم به این نتیجه رسیده اند که اصلاح طلب برای رسیدن به مناصب از هر صندوقی استفاده میکند و شعارهای رنگارنگ میدهد ولی یکی اش را هم عملی که نمیکند تازه اون وضع قبلی را به یک منجلاب فساد تبدیل میکند. ببینیم کدومشون برای مردم کار کردند! به جز جیب خودشون و هو ولایتی هاشون چکار کردند. یادمه یک زمانی میگفتند وقتی در وزارتخانه ای وزیر عوض میشه لهجه کل وزارتخانه و سازمانهای تابعه هم عوض میشه! ببینید عمق فساد تا کجاست! برای همین نیاز به یک دولت و شوراهای انقلابی و جهادی هست چون اساسا متصل به یک مرکزیت واحد می‌باشند که خود را متعهد به ولایت فقیه و خدمت به مردم میداند. واقعیت این هست که دستگاههای نظارتی قدرت نظارتی واقعی ندارند و نیاز هست که یک مرجعیت واحد وجود داشته باشد. تعریف اقتصادی امروزی اکثرا در مدیریت سیاسی نادرست هست چون اساسا مدیریت سیاسی بر اساس سود و زیان اقتصادی نیست بلکه بر اساس معیارهای درک حقوقی می‌باشد که در کشورهای لیبرال وجود ندارد.
  • میثم IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    به نظر می رسد آقایان به اصطلاح ، اصلاح طلب قبل از اینکه وارد کارهای سیاسی و دیپلماسی شوند و درس سیاست بخوانند و از روابط بین الملل چیزی بفهمند . باید یک دوره سگ شناسی را پاس کنند. تا بفهمندچگونه باید با دشمن برخورد کرد. چون اگر از جلوی سگ فرار کنی سگ پاچه ات را می گیرد ولی اگر در برابرش عکس العمل نشان دهی ، سگ فرار می کند. این را به این آقایان باید فهماند که دشمنان ما مانند سگ هستند که اگر در برارشان ضعف نشان دهی رهات نمی کنند ولی اگر ایستادگی کنی و مقابله به مثل. آنها عقب نشینی و فرار خواهند کرد.
  • علی حیدری IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 0
    این یاوه گویان بی مقدار قرار نیست از رو بروند؟
  • علی اصغر شکری IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    در این مهلکه اصلاح طلبان حال خوشی ندارند ، صدای شگون دار زیبا کلام برای قشر فتنه آرامشی به همراه ندارد ، از این رو توصیه می شود زیباکلام به درمان گلویش اقدام کند.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    آقای زیبا کلام رییس محیت زیستتون آقای کلانتر توصیه کردن که تو رختخواب لخت باشید.
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      محیط لطفا تصحیح شود اشتباه تایپی بود
  • A IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 0
    هیچ وقت کامنت با مضمون تند نمیذارم اما الان میگم این رویی که زیباکلام داره رو توی ژاپن ازش برق میشه تولید کرد...آقای زیباکلام همفکرای امثال شما گند زدن به مملکت پس بهتره دهنت رو ببندی و برای فرار رو به جلو فاز اپوزیسیون برنداری
  • .... IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    این آمریکا پرست زشت کلام بازم نطقش باز شد
  • ز IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    4 1
    ترسو و بی غیرت و ذلت پذیر هستید. تاریخ از شماها زیاد به خود دیده البته از حاج قاسمها شیرمردهای قهرمان هم زیاد دیده.هم شما در تاریخ ثبت میشوید و هم حاج قاسمها .اما شما به ذلت و او به عزت
  • کورش IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 2
    ماملت امام حسینیم خداماراهمراهی میکنه امریکا طبس یادش بمون جنگندهاش خداروسیاه کرد
  • محمد US ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    زیباکلام نه خرکلام بهتره چون آمریکائی‌ها در باره کشور خودشان خیلی بد تعریف می‌کنند بعد این بی‌شعور وطن فروش خائن از آنها تعریف می‌کند و از ایران بد می‌گوید معلومه این آقا از سیاست هیچی حالیش نیست و یک گاک سیاسیت امید دانا با آن همه زندان رفتنش ولی به عنوان یک ملی گرا خوب ایران و نظام ایران را شناخت و به علت سفرهای زیاد به شورای جهان آمریکا و غرب را هم خوب شناخت دمش گرم که رسوای زمانه می‌کند با حرفهای منطقی و میدانی این زیباکلامها و اصلاح طلبها را واقعا دمش گرم. چقدر جالب حقایق جهان و ایران را بیان می‌کند.
  • امید IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    آقای زیباکلام بزار دوره ریاست جمهوری ترامپ و وزیر خارجه پمپ آبش تموم بشه اون وقت خواهی دید که ترامپ به درک واصل خواهد شد و آرزوی حمله به ایران را با خود به جهنم خواهد برد.
  • محسن IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    3 0
    تا افساد طلبان کفن نشون . وطن وطن نشود
  • عبدالله IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 0
    تعجبی نداره که می گن میانگین هوش ایرانی ها کم شده وقتی زیبا کلام رو می بینند که استاد دانشگاهه ودرکش اینقدره میگن وقتی استاد دانشگاهشون اینه وای به حال بقیه
  • DE ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    آقای زیباکلام ، مطالب ارسالی هموطنان را با دقت بخوان ، درونش امید موج میزند ، لب ریز از امید به آینده ، امید به فردای بهتر ، امید به روزی که دیگر دغدغه نان شب و اجازه سر پناه و شنیدن اخبار فساد و اختلاس آقا و آقازاده ها را نشنوند ، امید به روزی که به جای مرگ بگویند زنده باد زندگی !!! و چه زیباست این امیدها واهی .
  • کمیته مجازات IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 0
    حالا کی میخواد رای بده،دوستان از همین حالا نیرو از لبنان و ...وارد کنند تا بهشون رای بدن..دولت هاله نور و تدبیر و امید تمام هست و نیست مردم را گرفتند و دیگه چیزی برای دادن وجود ندارد ،حتی یک برگ رای!!!
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 1
    بی منطق ترین وبیخرد ترین افراد کسانی هستند که به جای پاسخ به اظهار نظر دیگران به فحاشی و افترا روی می آورند ....تاسف!!!!!
  • پیروز IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    2 1
    حرف شیمون پرز در فتنه ۸۸ رو هیچ وقت فراموش نکنید: اصلاح طلبان در ایران سرمایه های ماهستند ، همین یک جمله برای اونا کافیه ، بعد هم تا تحریف وقایع در کشور وجود داره و موجودات حقیر و پستی همچون زیبا کلام، مرعشی، ترکان و وزرای لیبرال کثیف دولت روحتنی در این کشور وجود دارند و پرسروصدا هم هستند و رسانه هم در اختیار دارند این جملات را مرتبا هجی خواهند کرد چون مامور هستند هرروز این فضا را در کشور تقویت کنند و قدرت ملی را تحقیر و تحریف و دشمنان و قدرت نداشته آنها را به کشور بدمند
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 1
    اقای زیبا کلام شما هم بفرما برو ملحق شو به مردم امریکا تا از قافله‌ی انها جا نمونی ما تا شهادت پای انقلاب وخون شهدا مانده ایم به امید پیروزی اسلام بر کفر تا وجود امثال شما ها باشد جزئ خیانت چیزی دیگر نباید توقع داشت
  • DE ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 1
    باز این شروع کرد!
  • نا شناس IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    زیبا کلام تو این وسط خودت رو نخود هر آشی نکن
  • میکائیل IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    لعنت به هر کسی که هم اقتصاد و هم عزتمونو به باد میده. مردم اینهمه سختی تحمل میکنن و دم نمیزنن اونوقت یه مشت ترسو دائم دارن به دشمنان باج میدن.
  • Saeedsari48 IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    اینا امتحان پس دادند و میونند بین مردم دیگه اعتباری ندارند از امریکا و... که دشمن این ملتند مایع میذارند
  • شهرام IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    واقعیت هارادریابیم متاسفانه این مجلس انقلابی هم ثابت کردکه فقط دغدغه منافع خودشان را دارند جنگ ودعوابرسردناپلاس وشاسی بلند دریافتی های بلاعوض چندصدمیلیونی.آیابرای بلندترگفتن مرگ بر آمریکا این پاداشهای مادی نیازاست؟ازخون شهداخجالت بکشید یک کارگر و کارمند درمانده شده که چگونه بااین تورم انجام گسیخته شرمنده زن و بچه اش نشود که میشود
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    2 0
    خوب دکتر کذاب زشت کلام دیگه چه غلطی درباره ی اربابانش کرده /انشاالله که با اربابان آمریکایی صهیونیستیش محشور بشه
  • DE ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    3 0
    مرعشی: مردم نباید انتظار داشته باشند با یکی دو انتخابات همه‌چیز درست شود/ زیرا ما کارگزانتی ها و اصلاحطلبان چنان همه جا را اصلاحات زدیم و اصلاحات مالی کردیم که انتخاب سوم هم نمیتواند گندهای ما را پاک کند.گنجشگک عشی مشی - لب بوم ما نشین / برو پیش مرعشی - روی شونه هاش بشین/ یک کار عالی بکن - خودت رو خالی بکن.
  • ولی زاده IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 1
    منظور از اصلاحات بتن ریختن به نیروگاه هسته ای یا ظلم به قشر مستضعف مثل کارگران بازنشسته شماها اسم تبعیض را اصلاحات می نامید.
  • مالک IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 1
    اصلاحات یعنی با دلار ۴۲۰۰ تومانی اپل وارد کن در بازار 50 یا 60 میلیون بفروش به این نوع تحرکات اصلاحات میگویند
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 1
    همانطور که می دانید این روزها پدیده وارونگی باعث آلودگی هوای کلان شهرها شده است. اما این پدیده فقط مختص هوای بیرون نیست. وقتی کسی همچون آقای زیبا کلام اینچنین گرفتار وارونگی درونی می شود او نیز از درون دچار آلودگی و سیاهی می شود.
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    اقای زیبا کلام شکمت سیرخبراز گرسنگان امریکا وافریقا نداری ماهرچه بدبختی می کشیم ازدست ادمهای خودخواه هستندکه کشوررابه این روز انداخته انهاهنوزقانون اسلام را نشناخته و فقط زیاست می کنندسرشان ظاهرتوقران ولی بفکرخودشان نه ملت
  • مجید IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    اقای زشت کلام به گفته وزیر نفت یک میلین بشکه نفت صادر میکنیم عراق با نشف جمعیت ما ۳میلیون بشکه در عوض ما صادرات پتروشیمی داریم چطور تورم در عراق که ۹۵در صد مواد غذایی از خارج تامین میشه مثل ما تورم ندورند ولی تورم در ایران ۴۰۰درصد علت ادمای تحلیل گری مثل شما وسیاست مدارانی مثل شما تو بدنه نظام هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس