چندش آور ترین اتفاق فوتبال از نظر مایلی‌کهن،ضرر 750 میلیاردی، میراث صندوق فرهنگیان و خاطره ضرغامی از آیت‌الله مهدوی‌کنی از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری یک‌شنبه 9 آبان ماه به شرح زیر است:
 
 سیاست
 
 زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، عبدالرضا نماینده مردم شیروان، محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس، احمد همتی، محسن علیجانی نماینده مردم تهران، رضا انصاری، یعقوب شیوی‌یاری، همایون یوسفی، اقبال محمدی، علی کاظمی، سیدرضا نوری، مهدی شیخ نماینده مردم تهران و عبدالله هاتمیان به وزیر امور اقتصادی و دارایی لزوم پیگیری و حل مشکلات سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن‌الحجج را متذکر شدند.
 
 سود سال 94 نسبت به سال 92، 300 درصد افت داشته است یعنی 750 میلیارد تومان کمتر از سود سال 92. حتی اگر تخلفی هم در زمان شهاب‌الدین غندالی روی نداده بود، همین افت سود، برای استعفای هیئت امنا و هیئت مدیره صندوق کفایت می‌کرد ــ طبق اعلام بهروز امیدعلی، رکورد سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان به‌استناد صورت‌های مالی حسابرسی شده از ابتدای تأسیس تاکنون مربوط به سال مالی منتهی به 31 شهریور 1392 به‌مبلغ یک هزار و 150 میلیارد تومان است، بالاترین نرخ بازدهی صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدای تأسیس تاکنون نیز در همین سال مالی محقق شده است. همچنین شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان مرداد امسال اعلام کرد:‌ متأسفانه در دو سه سال گذشته شاهد رکود در بخش‌های مختلف از جمله مسکن و سقوط شاخص‌های بورس بودیم.
 
عضویت اجباری فرهنگیان کشور در صندوق ذخیره فرهنگیان از ۲ سال پیش آغاز شد و امسال نیز پرده از تخلفات مالی و اختلاس ۸ هزار میلیاردی برداشته شده است.
 
 خاطره ضرغامی از آیت‌الله مهدوی‌کنی/ جزئیات ساخت سریال «شهرزاد ۲» لو رفت/ ده‌نمکی به سراغ «اعدامی‌ها» می‎رود/ شرط جدید بانک‌ها برای اعطای وام/ کاهش محبوبیت کلینتون در آستانه انتخابات/ چندش آور ترین اتفاق فوتبال/ پاتوق قلیان‌کشی ستاره‌های فوتبال پلمپ شد/
 

  ضرغامی با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله مهدوی‌کنی، تصریح کرد: آخرین خاطره‌ای که از ایشان به یاد دارم، فکر می‌کنم مربوط به یک مراسم عروسی از خانواده آقای رئیسی بود؛ آقای صادق لاریجانی روبه‌روی بنده نشسته بودند و در حال انتقاد از صداوسیما بودند که در این فاصله آقای مهدوی‌کنی آمدند و کنار ما نشستند و سپس گفتند که می‌خواهند از صداوسیما انتقاد کنند که من به مزاح به آقای مهدوی‌کنی‌ گفتم سهم همه شما را آقای لاریجانی یک‌جا استفاده کرده است که ایشان هم در پاسخ گفتند اگر انتقادها را ایشان(آقای صادق لاریجانی) گفته من دیگر انتقادی ندارم.
 
 
فرهنگ و هنر
 
 فصل دوم سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی سیدمحمد امامی که از صبح 15 مهر ماه در لوکیشن خانه بزرگ آقا آغاز شده بود در لوکیشن خارجی و خیابانی ادامه دارد.
 
شنیده‌ها حاکی از این است که مسعود ‌ده‌نمکی یکی از فیلمسازان جنجالی سینمای ایران به‌دنبال ساخت فیلم سینمایی «اعدامی‌ها» است و گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با ساخت این سناریو درحدود اوایل سال آینده است.
 
 آخرین پست فیسبوک چکامه چمن ماه که البته آن را عمومی نکرده است حکایت از بغض و درماندگی وی دارد.

وی در پست فیسبوکش ضمن اشاره به اینکه دوران دشواری را سپری می کند، نوشت: «بگذار کسی نداند که چگونه من به جای نوازش شدن، بوسیده شدن، گـَزیده شده ام. بگذار هیچ کس نداند. هیچ کس و از میان همه خدایان؛ خدایی جز فراموشی بر این همه رنج آگاه نگردد.»
 
 "غریبانه " یکی از آلبوم های موسیقی عاشورایی است که غلام کویتی پور، نوحه خوان مشهور کشورمان در آن خوانده است.

موسیقی آلبوم "غریبانه" را مجید رضازاده ساخته و این اثر موسیقایی از 8 قطعه تشکیل شده است.
 
 
 اقتصاد
 
 ولی شرط پرداخت تسهیلات در این بانک نیمه خصوصی مهم است، این بانک به متقاضیان دریافت تسهیلات 10 تا 40 میلیون تومانی اعلام کرده که برای دریافت این تسهیلات حتماً باید سند ملکی بعنوان وثیقه معتبر در رهن بانک بگذارند.
 
 رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در سال جاری وابستگی بودجه به نفت کمتر از 30 درصد و سهم محصولات غیرنفتی در تجارت افزایش یافته و سیاست ما حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت و متنوع‌سازی در محصولات غیرنفتی است.
 
 رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: بیماری تب برفکی، قاچاق دام و ذبح‌های مناسبتی عامل کم شدن دام سبک و گران شدن گوشت است و اگر از کشورهای آسیای میانه گوشت وارد نمی‌کردیم، الان گوشت گران‌تر می‌شد.
 
 محمدحسین قربانی درباره وضعیت سرانه مصرف برنج، گفت: اگر متوسط آمار سرانه اعلام شده برنج را برطبق 36 کیلو سرانه مصرف درسال برای هرنفر درنظر بگیریم،نزدیک به یک میلیون تن نیاز به واردات برنج داریم.
 
 
 جهان
 
 «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی «لوموند»، از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با اعضای گروه 1+5 خبر داد و اعلام کرد که ایران طبق این توافق ذخایر مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای را محدود کرده است.
 
  بر اساس این سند ویکی لیکس، شاه بحرین به نیروهای سعودی "1000 سرباز" تحت عنوان " سپر جزیره" دستور داد، تا درجریان اعتراض های مردمی در تاریخ 13 مارس 2011 ، به سوی مردم معترض تیراندازی کنند و آن ها را بکشند.
 
  طبق آخرین نظرسنجی‌ها  دونالد ترامپ در تلاش است تا با استفاده از  تصمیم اف.بی.آی مبنی بر بررسی ایمیل‌های هیلاری کلینتون پیشتازی وی را کاهش دهد.
 
 روسیه فهرستی از جنایات جنگی انجام شده توسط ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در سوریه را به سازمان ملل متحد ارائه کرده است.
 
 
 ورزش
 
 یکی از مشاوران فرهنگی و رسانه‌ای گودرزی که هر سه‌شنبه با وی جلسه داشت، از جمله کسانی بود که با مجیزگویی و اشتباهات تاکتیکی تاثیر زیادی داشت تا نابسامانی‌های حوزه ورزش از دید گودرزی مغفول بماند.
 
این مشاور در چرخشی تاکتیکی و بعد از مشخص شدن سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش دوباره خود را به وی نزدیک کرده و به دنبال رای برای سلطانی‌فر است.
 
 محمد مایلی‌کهن در مورد حوادث اخیر درگیری تماشاگران در اهواز، گفت: بروز چنین حوادثی چندش‌آور است، درگیری تماشاگران روی سکوها در فوتبال چندش‌آورترین اتفاقی است که می‌تواند در این ورزش رخ دهد ضمن اینکه توهین و اهانت نیز در فوتبال زشت و ناپسند است، حرف‌های منصوریان بعد از بازی با فولاد تکان‌دهنده بود.
 
 خاطره ضرغامی از آیت‌الله مهدوی‌کنی/ جزئیات ساخت سریال «شهرزاد ۲» لو رفت/ ده‌نمکی به سراغ «اعدامی‌ها» می‎رود/ شرط جدید بانک‌ها برای اعطای وام/ کاهش محبوبیت کلینتون در آستانه انتخابات/ چندش آور ترین اتفاق فوتبال/ پاتوق قلیان‌کشی ستاره‌های فوتبال پلمپ شد/
 
 یک پاتوق قلیان‌کشی زیرزمینی که بخشی مخفی از یک رستوران معروف در سعادت آباد بوده و تعدادی از ستاره های سرشناس تیم های معروف پایتخت به آنجا می رفتند تعطیل شده است.
 
 
 دفاع و امنیت
 
 سردار غلامرضا محرابی از فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در جمع وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تدابیر نورانی و توصیه های فرماندهی معظم کل قوا به وابستگان نظامی جمهوری اسلامی ایران از جمله داشتن تحرک کاری و اخلاق و منش اسلامی، گفت: این توصیه های ارزشمند باید سرلوحه کلیه ماموریت‌های محوله به وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.
 
 سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل و سخنگوی سپاه در گفت‌و‌گویی با اعلام خبر تشکیل و راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گفت: این اقدام در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امر سازندگی، عمران، آبادانی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق دورافتاده و محروم کشور و نیز برقراری امنیت پایدار مردمی، بسترسازی خدمت رسانی بیشتر نظام و استفاده حداکثری از ظرفیتهای استانها صورت گرفت.
 
 
 جامعه
 
 اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت در ایران 45.3 درصد، ضریب نفوذ رایانه 41.2 درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه 77.9 درصد است.
 
 مرکز زلزله نگاری آمریکا اعلام کرد که زلزله ای به بزرگی ۷.۱ ریشتر کشور ایتالیا را لرزاند.
 
این زلزله در مرکز ایتالیا رخ داد. هنوز جزئیاتی از تلفات مالی و انسانی این زمین لرزه منتشر نشده است.
 
خاطره ضرغامی از آیت‌الله مهدوی‌کنی/ جزئیات ساخت سریال «شهرزاد ۲» لو رفت/ ده‌نمکی به سراغ «اعدامی‌ها» می‎رود/ شرط جدید بانک‌ها برای اعطای وام/ کاهش محبوبیت کلینتون در آستانه انتخابات/ چندش آور ترین اتفاق فوتبال/ پاتوق قلیان‌کشی ستاره‌های فوتبال پلمپ شد/ 
 
 با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی عمر دولت‌ یازدهم معاون رئیس جمهور در امور زنان که می‌داند ممکن است در دولت آینده دیگر مسئولیت و جایگاهی نداشته باشد این روزها تلاش می‌کند تا با تأکید بر لزوم حضور زنان در پست‌های مختلف جایگاه و پست جدیدی را برای خود و هم‌قطارانش ایجاد کند.
 
 ماموران مبارزه با قاچاق کالای تهران بزرگ، موفق به کشف تعداد زیادی محموله های کالای قاچاق از جمله پوشاک، دارو، سیگار، گوشی های تلفن همراه، تجهیزات ماهواره ای، قطعات رایانه ای، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت، پوشاک، موتورسیکلت های سنگین، عتیقه و لوازم خانگی شده اند که با توجه به کشفیات دیگر ارزشی برابر 111 میلیارد و 696 میلیون تومان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    باز این بانکها چه خواب شومی برای ملت دیدن خدا به خیر کنه
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    چرا با فساد در میان مشاهیر با مماشات برخورد میشه؟ غربیا که قبله اغلب نزدیک به همه موارد مشاهیر ما هستن برای هر قشری قوانین دارن و محکمم پاش وایسادن
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    متاسفانه دولت در برخورد با موسسات مالی یا شله یا سفت به نظرم بای سازو کاری روان و منصفانه ایجاد بشه تا کسانی که می خوان از محل درامدشون وام قرض الحسنه به مردم بدن به راحتی بتونن و انقدر سنگ جلوی پای ملت نندازن چون بانکها با سواستفاده از قوانین و تحمیل ربا به مردم دارن جامعه رو فاسد می کنن
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    پول زور از معلما و دزدی از امانتداران! خوبه والا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس