دستگیری 90 زمین خوار در یک استان، گزارشی از جشن هالووین در ایران و فرار 10 هزار میلیاردی بانک‌ها از قانون از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 10 آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا، قطر، نروژ، مقدونیه، اوگاندا، غنا، صربستان و بلغارستان روز دوشنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند.
 

رئیس جمهور گفت: در زمینه توافق هسته‌ای طرف ایرانی به کلیه تعهدات خود به طور کامل عمل کرده و ‏لازم است طرف مقابل هم همین شیوه و رفتار را نسبت به برجام داشته باشد. 
 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: گزارشی که درباره فیش‌های نجومی در صحن علنی مجلس قرائت شد بعد از آن به دیوان محاسبات کشور ارائه کردیم تا نسبت به برخورد با متخلفان موضوع فیش‌های نجومی اقدام درخوری صورت پذیرد. 
 

صالحی از دستگیری عوامل اصلی تجمع روز جمعه در پاسارگاد فارس خبر داد و گفت: اقدامات این افراد پیش از این از سوی دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مورد رصد قرار گرفته بود. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

جمشیدی گفت: در حرفه ما اگر صبور نباشی به نتیجه نمی‌رسی. در طول این سال‌ها خیلی وقت‌ها بریدم اما ناامید نشدم و منتظر ماندم چون خودم را باور داشتم. خودباوری در رشته بازیگری خیلی مهم است و نباید سر خودمان کلاه بگذاریم که ما می‌توانیم. فقط کسانی دوام می‌آورند که توانمند و صبور باشند.
 

نخستین قسمت از برنامه صبحگاهی جدید شبکه یک با نام «فرمول یک» دوشنبه ۱۰ آبان با اجرای سیدعلی ضیاء روی آنتن رفت. 
 
روحانی به سفیر جدید انگلیس چه گفت؟/ کری‌خوانی ویژه بنگر برای استقلالی‌ها/ حمله جدید آخوندی به مسکن مهر 
 

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با تشریح آخرین اخبار درباره طرح ساخت ۴۰۰ مسجد مورد نیاز در تهران از فقیرترین مناطق تهران به لحاظ تعداد مسجد و شعاع استاندارد در دسترسی به مساجد سخن گفت. 
 

«برایم خیلی عجیب است که می‌بینم بچه‌های آن روز که مخاطبان اصلی «قصه‌های تابه‌تا» بودند حالا این‌قدر بزرگ شده و همسن آن موقعی که من در مجموعه بازی می‌کردم، شده‌اند. عجیب است و گاهی این اتفاق را باور نمی‌کنم.» 
 
 
اقتصاد
 

در حالی مهلت تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردکنندگان خودرو مبنی بر اخذ مجوز نمایندگی رسمی از خودروسازان خارجی رو به پایان است که هنوز مشخص نیست چه تعداد از این شرکت‌ها موفق به کسب این مجوز شده‌اند.
 

کمتر از یکسال و نیم به پایان مهلت بانک‌ها برای فروش اموال و املاک مازاد باقی مانده، اما تازه‌ترین آمارها نه تنها از این روند نشانی ندارد، بلکه از انحراف ۱۰ هزار میلیارد تومانی در سقف قانونی تعیین شده با آنچه که بانک‌ها سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند خبر می‌دهد.
 

آنچه در زیر می‌آید قیمت انواع موبایل‌های دوسیمکارته تا 500 هزار تومان موجود در سطح بازار تهران است.
 
روحانی به سفیر جدید انگلیس چه گفت؟/ کری‌خوانی ویژه بنگر برای استقلالی‌ها/ حمله جدید آخوندی به مسکن مهر 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دولت قبل تصمیم اشتباهی برای ساخت این حجم واحد مسکن مهر در پردیس گرفت و ما میراث دار شلختگی دولت گذشته هستیم، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای پهلوگیری شناورهای ۳۰۰ هزار تنی در بندر شهید رجایی هستیم. 
 
 
جهان
 

معاون ریاست پلیس دبی تنها راه مقابله با ایران را دستیابی به «سلاح‌ ویرانگر» برای هدف قرار دادن آن توصیف و کشورهای عربی را به این موضوع تشویق کرد.
 

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد داعش هفته گذشته در مدت دو روز 250 نفر از مردم موصل را کشته و از هزاران نفر دیگر به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است. 
 

ژنرال « میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد مورد حمایت حزب الله ، امروز( دوشنبه 31 اکتبر – دهم آبان ماه 95) با اکثریت آرای نمایندگان مردم لبنان در پارلمان این کشور به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری لبنان انتخاب شد. 
 

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی منحصر به فرد تلاش مزدوران عربستان برای پیشروی به سمت گذرگاه مرزی البقع را ناکام گذاشتند. 
 
روحانی به سفیر جدید انگلیس چه گفت؟/ کری‌خوانی ویژه بنگر برای استقلالی‌ها/ حمله جدید آخوندی به مسکن مهر 
 
ورزش
 

تیم‌های تراکتورسازی تبریز و برق جدید شیراز با برتری مقابل حریفان خود در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، راهی مرحله بعدی شدند.
 

مدافع باتجربه سرخپوشان تبریزی با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، از دیدار آتی می تواند بدون مشکل تراکتورسازی را همراهی کند. 
 

شرکت اسپانیایی جوما در صورت به توافق رسیدن با باشگاه پرسپولیس از بعد از اردوی دبی البسه این تیم را تامین خواهد کرد. 
 

دروازه‌بان تیم فوتبال میوندالن نروژ به تیم ملی دعوت شد. 
 
 
جامعه
 

درست مثل این‌که خارجی‌ها در آخرین چهارشنبه سال شمسی آتش روشن کنند و به رسم آیین عهد جدید ترقه در خیابان‌هایشان در کنند؛ چند سالی است که برخی از جوانان ایرانی ٣١ اکتبر (دهم آبان‌ماه) غربی‌ها را جشن می‌گیرند. شبی از آن جشن‌های بی‌اصل و نسب در سنت و آیین کشورمان که به‌نظر می‌رسد لباس‌های عجیب‌وغریبش دل مهمانانش را ربوده تا به این بهانه دور هم جمع شوند.
 

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری تهران برای همه شهروندان و تعریف دقیق حقوق شهروندی از جمله سازوکارهای مورد نیاز جهت تکریم ارباب رجوع است. 
 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: 90 زمین خوار از ابتدای امسال تاکنون در ارومیه دستگیر شده اند. 
 

سازمان سنجش آموزش كشور درباره‌ تاریخ پرینت كارت و زمان‌ برگزاری سومین آزمون استخدامی متمركز دستگاه های اجرایی كشور اطلاعیه صادر کرد. 
 
 
دفاع و امنیت
 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جزئیات جدیدی از تذکر جدی ناوشکن ایرانی به یک فروند ناوجنگی آمریکا را تشریح کرد.
 

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران با تاکید براینکه برای تعقیب دشمنان هیچ خط قرمزی نمی‌شناسیم، گفت: به دشمنان ایران هشدار می‌دهیم که دچار جهل و خطای دوباره نشوند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس