تصویب قطعنامه عادی سازی روابط اروپا با ایران و آغاز پرداخت معوقات فرهنگیان از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری سه‌شنبه چهارم آبان ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 
 
 تذکر ۸ نماینده مجلس به روحانی برای توقف اجرای برجام

۸تن از نمایندگان مجلس در تذکری به رئیس جمهور خواهان تجدیدنظر در اجرای برجام به دلیل نقض آن توسط طرف مقابل شدند.
 

عضو فراکسیون امید مجلس گفت:‌ در مجموع به صورت جدی قائل هستم که گزینه‌های متناسب دیگری هم داشتیم که چه بسا به تناسب شرایط، وضعیت و مقوبلیت بهتری برای وزارت‌خانه‌ها داشتند. 
 

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: از سال ۸۴ تا ۹۴ نرخ بیکاری از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است و این امر نشان دهنده عدم تطابق برنامه‌های دولت برای رفع معضل بیکاری است. 
 

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه احتمال رای‌آوری دانش‌آشتیانی در مجلس پایین است، گفت: با توجه به اینکه 8 ماه از عمر دولت بیشتر باقی نمانده آمدن وزرای جدید باعث نمی‌شود تا اتفاق خاصی در وزارتخانه‌های تحت‌امر آنها بیفتد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

صلح‌جو گفت: قطعا فیلمساز یا هر کسی که کار هنری می‌کند، در صورت مطالعه کتاب‌های مرتبط با حوزه تخصصی‌اش می‌تواند بهتر عمل کند. بدیهی است که با مجهز بودن به دانش و سواد، آثار بهتر و ارزشمندتری را می‌توان خلق کرد.
 

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه «فیلمنامه» ششمین دوره این رویداد سینمایی-هنری را اعلام کرد.
 

۲۱ روزی می‌شد که به تهران آمده و دخترشان را برای انجام آزمایشات تخصصی و پیگیری درمان در یکی از بیمارستان‌های شهر بستری کرده بودند؛ دختری که از ترس شناخته شدن حتی اسم اصلی‌اش را به خیلی ها نمی گوید. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

واقعیت این است که من برای مردم فیلم می‌سازم زیرا هنوز قواعد جشنواره را بلد نیستم، هنوز هیچ جشنواره خارجی نرفته‌ام و برای گیشه هم به‌تنهایی نمی‌توانم فیلم بسازم.
 
اقتصاد
 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از طرح کسر بهای سوخت از پول بلیت هواپیماها با کمک بانک‌ها خبر داد و گفت : ۳ شرکت بزرگ هواپیمایی ایران ایر ، ماهان و آسمان قصد دارند بدهی خود به شرکت ملی پخش را با بدهی دولت به خودشان تهاتر کنند.
 

متقاضیان مسکن مهر پردیس که از قیمت‌های اعلامی در ماه گذشته دلخور هستند، ممکن است با کمک ۱۳۰ میلیارد تومانی دولت برای تسریع در تکمیل، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تحویل مسکن مهر این شهر مقداری خوشحال شوند. 
 

مدیرکل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابعاد دیگری از فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را نمایان کرد. 
 

نظام بانکی در هفت ماهه نخست سال جاری مبلغ ۳۸ تریلیون و ۵۵۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۴۴۰ هزار و ۳۰۰ نفر اعطا کرد. 
 
 
جهان

دادگاه تجدید نظر مصر حکم حبس ابد محمد مرسی رئیس جمهوری سابق این کشور را در ارتباط با پرونده جاسوسی برای قطر لغو کرد.
 

کمیته امور خارجی پارلمان اروپا پیش نویس سند نقشه راه عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران پس از برجام را تصویب کرد. 
 

رسانه‌ها از انفجار در پارکینگ‌ یک مرکز تجاری در آنتالیا ترکیه خبر می‌دهند؛ انفجاری که گفته می‌شود کشته و زخمی بر جا گذاشته است.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی با بیان اینکه ترکیه در سقوط شهر موصل سهیم بود، به این کشور در خصوص تبعات و پیامدهای دخالت در عملیات موصل هشدار داد.
 
ورزش
 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در پیامی دوباره انتقاداتی را مطرح کرد تا در آستانه اردوی بعدی این تیم دوباره نگاه‌ها معطوف این تیم شود.
 

دروازه‌بان تیم پرسپولیس محل تمرین تیمش را با دست گچ گرفته ترک کرد. 

فدراسیون جهانی فوتبال از مهاجم ملی‌پوش کشورمان برای ثبت نامش در تیم روستوف خواستار تحویل فوری مدارکش شد.
 

باشگاه نفت نسبت به عدم حضور بازیکنان این تیم در تمرینات واکنش نشان داد. 
 
 
جامعه
 

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اسامی فرآورده های بهداشتی غیرمجاز را اعلام کرد.
 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: پرداخت حق‌التدریس‌ها، حق‌الزحمه برگزاری امتحانات، بدهی پیشین به برخی شرکت‌های بیمه‌ای و همچنین پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94، ظرف 45 روز آینده عملیاتی و به‌ مرور پرداخت خواهد شد. 
 

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تغییر شاخص کوتاه قدی از ۲۶ به ۷ درصد خبر داد. 
 

در حالی که وزارت بهداشت این روز‌های مرتب از محقق نشدن منابع بودجه گلایه دارد و به همین بهانه پرداختی به پزشکان و کادر درمان را با تاخیر‌های چندین ماهه انجام می‌دهد، اما گزارش‌های رسیده از سرمایه‌گذاری چندهزار میلیاردی این مجموعه‌ها در بانک‌ها و دریافت سود‌های کلان حکایت دارد. 
 
 
دفاع و امنیت
 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: یکی از اقدامات مرکز مواد پیشرفته و نانوفناوری دانشگاه امام حسین (ع) دستیابی به مواد رادارگریز در حوزه موشکی است. 
 

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اجرای طرح گروه‌های ناصرین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: در قالب اين طرح مجموعۀ سربازانی که در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند گروه‌بندی شده و برای اوقات فراغت آنان در پادگان و بیرون از پادگان برنامه‌های تفریحی، معنوی و آموزشی پیش بینی و اجرا می‌شود. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    لیست امید فقط تا دم در مجلس اعتبار داشت بعد که رفتن تو دیگه لیست میست رو بی خیال شدن
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    فیلم سیانور و یتیم خانه ایران رو باید حتما دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس