وقتی فیلم مجیدی رکورد آثار هالیوودی را می‌زند، فروش بلیت‌ پرواز اربعین‌ با نرخ‌‌های کلان در برخی آژانس‌ها و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

 به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 15 آبان ماه به شرح زیر است:

 
سیاست
 

جناب حسن روحانی پس از ارائه تعریف جدید از مفهوم فساد و اختلاس در فرازی دیگر از سخنان خود هم فرمودند که اینقدر فساد را گنده نکنید!
 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه 14 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه امسال در بودجه پارسال پیش خور شد گفت:‌ این کار «غیرقانونی» و بدعت خطرناکی است. 
 

8499 نفر از اساتید دانشگاه‌ها در نامه سرگشاده به رؤسای قوا اعلام کردند: قرار بود بدون لغو همه تحریم‌ها هیچ سندی در باب هسته‌ای امضاء نشود، چرا صنعت هسته‌ای از حیز انتفاع خارج شد و خبری از لغو تحریم‌ها نیست؟ 
 

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل تیم حسابرسی وضعیت شرکت های مختلف وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

کمپانی فاکس اعلام کرد که ساخت سریال «سیمپسون‌ها» در دو فصل دیگر ادامه خواهد یافت. به این ترتیب این سریال تبدیل به طولانی‌ترین سریال تاریخ می‌شود.
 

بهروز افخمی در برنامه «هفت» امشب، از فروش بسیار بالای فیلم «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی در ترکیه خبر داد. 
 

دختر شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد پس از تماشای پویانمایی «ناسور» در این مورد نقاشی کشید و یادداشتی را به ضمیمه آن نوشت. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

حجت‌الاسلام محمدیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،گفت: اگر سینمای ایران پس از انقلاب، هر سال فقط یک فیلم مانند یتیم‌خانه ایران داشت، اکنون دستمان برای تبیین حقایق برای نسل جدید بیش از این باز بود. 
 
 
اقتصاد
 

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل تابستان، به عدد ۱۹۷ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل، ۱.۹ درصد و شاخص فصل مشابه سال قبل، ۲.۲ درصد افزایش داشته است.
 

سازمان هواپیمایی برخی آژانس ها را برای فروش بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب معرفی کرده است اما به دلیل محدودیت شمار آنها بسیاری از دفاتر فروش بلیت هواپیما در شهر بلیت اربعین را با نرخ‌‌ غیر قانونی به زائران می‌فروشند.
 

معاون رنو در آفریقا، هند و خاورمیانه با اشاره به افتتاح پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در ایران گفت: داخلی‌سازی در ایران تا انتقال کامل تکنولوژی ادامه خواهد داشت. 
 

قیمت واحدهای کلنگی پایتخت نشان می‌دهد شمال تهران پیشتاز در قیمت است، مرکز و غرب در رتبه‌های بعدی قراردارند و جنوب و شرق تهران می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خرید ملک کلنگی و ساخت وساز باشند. 
 
 
جهان
 

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد که تشکیلات داعش هزاران عراقی را به شهر موصل برده و از آنها بعنوان سپرانسانی در مقابل حملات هوایی استفاده می کند.
 

در تازه ترین اخبار مربوط به حمله های هکری بین واشنگتن و مسکو، یک رسانه روسی امروز (شنبه) اعلام کرد که هکرهای آمریکایی به چندین سامانه رایانه ای تاسیسات مهم دولتی روسیه از جمله کاخ کرملین نفوذ کردند. 
 

دیده بانهای حاضر در خط، نقش ویژه ای در هدایت آتش دارند. محل استقرار آنها چسبیده به خط دشمن و در چند متری آنهاست؛ محیطی مملو از استرس و حساسیت بالا که کار را برای هر نیرویی سخت می کند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

رسانه‌های ترکیه از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر این کشور به مرزهای عراق خبر دادند. 
 
 
ورزش
 

با وجود زمان اندکی که سلطانی فرتا پایان دولت برای وزارت دارد باید گفت برای موفقیت کافی است هر کاری وزیر پیشین ورزش کرده انجام ندهد و اطرافیان و برنامه های وزارت را عوض کند.
 

سرمربی تیم فوتبال استقلال، گفت: از همه شما می‌خواهم در تمام مراسم‌های منصور پورحیدری حاضر شوید.
 

رئیس فدراسیون فوتبال ظهر امروز در نشست با رئیس فدراسیون فوتبال امارات در خصوص راهکارهای همکاری دوجانبه ایران و امارات به بحث و تبادل نظر پرداخت. 
 

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان مصدوم پرسپولیس در اردوی تیم‌ملی حضور دارد.
 
 
جامعه
 

رئیس سازمان محیط‌ زیست با پیش‌بینی وضعیت آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال گفت: هر ۳ماه یکبار از جایگاهها، بنزین را دریافت کرده و با استاندارد تطبیق می‌دهیم، اما این روزها از ۵ سال قبل بهتریم.
 

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به برخی کلاهبرداری های اینترنتی به بهانه ثبت نام اربعین از طریق سایت های جعلی گفت: هموطنان حتما ازطریق سامانه ثبت نام زیارت اربعین(سماح ) ثبت نام کنند.
 

نظافتچی افغانستانی که پیرزن میلیونر را برای سرقت گردنبند به قتل رسانده بود، سرانجام در یک ساختمان نیمه کاره شناسایی و دستگیر شد. 
 

رئیس پلیس فتا سمنان گفت: سه جوان مزاحم تلگرامی كه با ساخت و انتشار استیكرهای توهین آمیز برای اهالی روستایی در شاهرود مشكل ایجاد كرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. 
 
 
دفاع و امنیت
 

رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما داعش را در مرز 40 کیلومتری زدیم. این راخودشان خوب می‌دانند، خیلی از کارهای ما رسانه‌ای نشده است، الان هم فهمیده‌اند که اگر مجدداً اینکار را انجام دهند باز می‌زنیم.
 

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: کسانی که توانستند بن‌لادن را پیدا کنند، چرا نمی‌توانند ابوبکر البغدادی را پیدا کنند؟ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    اگر پیشخور نمکردند حقوقهای چند ده و چند صد میلیونی از کجا تامین میشد
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    پیش خور دیگه چه صیغه ایه؟ ما که شکر خدا یه عالمه مسئول غرب گرا و غرب پرست داریم نمیشد تو این نزدیک 40 سال این مسئولین که داعیه انقلابی گری ودلسوزیشون برای نظام و انقلاب از همه بیشتره سالی دو تا از قوانین مالی غرب در ایجاد انضباط مالی رو مطالعه و پیاده کنن تا اینطور منابع مالی دولت رو در آبکش توزیع نکنن که تا به مقصد نرسیه تهی از بودجه میشه؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    دولت چون با اربعین حال نمیکنه زمینه راحت رفتن مردمو هم کار نداره واقعا متاسفم
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    کاش سر نیروهای عراقی زودتر در موصل خلوت بشه دم این ترکیه ... رو بچینن
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    حشد شعبی باید حال ترکیه رو بگیره و الا هر چه دیرتر اقدام کنن بدتره
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    ابتکار می گفت وضع الودگی هوای کلان شهرها بهتر شده دقیقا چه کار کردن که بهتر شده؟ واقعا اینطوره؟ کارشناسا جواب بدن لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس